Leporello έγραψε: ↑07 Φεβ 2019, 11:26
Πέραν αυτού, δεν είναι πρωτοφανές κάποιος
λαός να ονομασθεί από το όνομα τής περιοχής που κατοικεί, η οποία με την σειρά της ονομάσθηκε έτσι από άλλον προϋπάρξαντα λαό. Υπάρχει π.χ. η περίπτωση των Πρώσων που γιά κάποιο διάστημα είχαν Πρωσική εθνική συνείδηση. Ονομάσθηκαν έτσι από την περιοχή που ζούσαν την Πρωσία (Preussland). Αυτή όμως, είχε ονομασθεί έτσι από έναν μεσαιωνικό Βαλτικό λαό, τους Πρώσους, που εξαφανίσθηκε, αφομοιωμένος από Γερμανούς, Πολωνούς και Λιθουανούς.
Εϊμαι βέβαιος ότι στην Αφρική θα είναι δυνατόν να βρούμε κι'άλλα τέτοια παραδείγματα.
Άλλα παραδείγματα είναι οι Αζέροι ( με πολλές ομοιότητες με τους Σλαβομακεδόνες : Τάταροι/Τούρκοι - Βούλγαροι , Σοβιετική Ένωση - Γιουγκοσλαβία, ιρανικό όνομα - ελληνικό όνομα )
https://en.wikipedia.org/wiki/Azerbaijan#Namehttps://en.wikipedia.org/wiki/Azerbaijanis#Ethnonym
Και μάλιστα το Ιράν/Περσία διαμαρτυρήθηκε.
και οι Μαλτέζοι .
Δεν χρειάζεται όμως να πάμε μακρυά. Το ίδιο το όνομα "Μακεδόνες" έχει χρησιμοποιηθεί ως αυτοπροσδιορισμός/ετεροπροσδιορισμός για
α) Αλβανούς ( Χαλκοκονδύλης, Σκεντέρμπεης, Τζάνες Κορωναίος )
Ζαποτέκος @ Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
β)Βλάχους
Ζαποτέκος @ «Μακεντόν ορτοντόξ», Αβέρωφ, Κώτας και οι 10 μύθοι του Σκοπιανού
γ)Βούλγαρους
Το β΄μισό του 15ου αι. , μετά την άλωση της Χαλκίδας, ένας Βενετός/Βιτσεντζίνος αιχμάλωτος διέσχιζε την Βόρεια Ελλάδα. Στο Άγιο Όρος λέει πως ζούν καλόγεροι “
Έλληνες, Μακεδόνες, Βλάχοι, Ιταλοί” κ.α. Μετά πάει στους Φιλίππους ( Φιλιπετζούχ ) που έχτισε ο Φίλιππος ο Μακεδόνας . Εκεί παλιά υπήρχε σταύλος του Μεγαλέξανδρου και βλέπει και μια στήλη με ελληνικά γράμματα. Πάει έπειτα σε ένα κάστρο
ανατολικά της Καβάλας που λέγεται Μπαρού και λέει πως οι κάτοικοι της περιοχής είναι “
Έλληνες και Μακεδόνες” . Μετά πάει στην Γκουμουλτζίνα ( Κομοτηνή ) και λέει πως οι κάτοικοί της είναι “Έλληνες και Τούρκοι” και άλλοι. Και τέλος πάει σε ένα βουνό που λέγεται Ντέντιο, που είναι μετά την Κομοτηνή αλλά πρίν το Διδυμότειχο, και λέει πως εκεί υπάρχουν δύο κεφαλοχώρια που κατοικούνται από “
Μακεδόνες”.
Χρησιμοποιεί το “Μακεδόνες” γιατί δεν ήξερε το “Βούλγαροι”.
Γίνεται λοιπόν φανερό ότι ο Αντζολέλλο για όλους τους σλαβόφωνους που συνάντησε στην πορεία του επέλεξε αβασάνιστα τον όρο «Μακεδόνες» προφανώς από το γεωγραφικό χώρο στον οποίο ζούσαν, χωρίς να τους απευθύνει, όπως θα μπορούσε να υποθέσει κανείς, ερωτήσεις για την ταυτότητά τους. Εξάλλου πιθανότατα ο Ενετός για πρώτη φορά συνάντησε σλαβόφωνους στη Μακεδονία, ταξιδεύοντας από τη Χαλκίδα προς την Κωνσταντινούπολη. Αυτή η καθαρά συμπτωματική επιλογή του όμως υπήρξε τόσο βιαστική όσο και το ταξίδι του αλλά και τόσο επιπόλαιη ώστε δε βρήκε μιμητές και παρέμεινε ένα «άπαξ λεγόμενον»
Οι σύγχρονοι ιστορικοί ττις ΠΓΔΜ, που πρόσεξαν τη χρήση του όρου «Μακεδόνες» από τον Αντζολέλλο, ασχολήθηκαν μόνο με τα χωρία του κειμένου του Ενετού που ανοφέρονται στους «Μακεδόνες» του Αγίου Όρους και του Πόρτο Λάγους, αποφεύγοντας να αναφέρουν και τα «μακεδονικά» χωριά που μνημονεύει ο Αντζολέλλο στην περιοχή του Έβρου, επειδή προφανώς κάτι τέτοιο θα αποδυνάμωνε κάθε επιχειρηματολογία που θα στόχευε στη σύνδεση των «Μακεδόνων» του Αντζολέλλο με τις δικές τους απόψεις.https://ojs.lib.uom.gr/index.php/Valkan ... le/355/362
Για το υπογραμμισμένο διατηρώ μια επιφύλαξη γιατί έχω ολόκληρο το έργο και βλέπω ότι χρησιμοποιεί το “Μακεδόνες” και για τους εντός της Κων/πολης, όπου σίγουρα είχε άπλετο χρόνο να πάρει τις πληροφορίες που ήθελε. Λέει πως στην Πόλη υπήρχαν πολλές εκκλησίες “
Ελλήνων και Λατίνων, Μακεδόνων κι Αρμενίων” .
Κάνει κι άλλα λαθάκια. Ο Βενετός ( Βιτσεντζίνος ) νομίζει πως η Σόφια είναι στην Σερβία. Λέει πως οι δύο μπεϋλερμπέηδες είχαν τις εξής πρωτεύουσες. Αυτός που διοικούσε την Ρωμανία κατοικούσε “στην Σερβία, στην πόλη Σόφια” και αυτός που διοικούσε την Ανατολία κατοικούσε στην Γκερουάν ( Καραμανλία ), στην πόλη Κιουτέι ( Κιουτάχεια ).