Πως ετυμολογείται αυτό το επώνυμο; Τούρκικο; Αρναούτικο; άλλο;Αλωνίσταινα
[...]
Κατζάπης
Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Μίλησε και η γενετική επιστήμη μεταξυ άλλων
https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/23152
Αρβανίτες της Αττικης
με αυστηρη ενδογαμία
παρολα αυτα εξισου Ελληνες οπως και οι υπολοιποι οπως λεει το τελικο συμπερασμα της διατριβής και τελικά οι θεωρητικες παρατηρήσεις του κ.Μπιρή ηταν τελικα ολοσωστες και με βαση την επιστημη αυτή.
Λίγα λόγια από τον επίλογο της ερευνας αυτής....
''''Απο τη μελετη των συχνοτητων των αντιγονων,των γονιδίων , των απλοτύπων και του ''Δελτα' του μειζονος συστήματος Ιστοσυμβατοτητας
που αποτελει το κατεξοχην συστημα γενετικης ερευνας της ιστοριας των λαων ...
παρατηρηθηκε αυξημενη συχνοτητα αντιγόνων απλοτυπων και Δελτα των Αρβανιτων της Αττικης ιδια περιπου με εκεινη των μαρτυρων που χρησιμοποιηθηκαν [στην ερευνα εννοει]
αλλα και ιδια με οποιεσδηποτε αλλες μελετες εχουν γινει στον ελλαδικό χώρο .....'''


https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/23152
Αρβανίτες της Αττικης
με αυστηρη ενδογαμία
παρολα αυτα εξισου Ελληνες οπως και οι υπολοιποι οπως λεει το τελικο συμπερασμα της διατριβής και τελικά οι θεωρητικες παρατηρήσεις του κ.Μπιρή ηταν τελικα ολοσωστες και με βαση την επιστημη αυτή.
Λίγα λόγια από τον επίλογο της ερευνας αυτής....
''''Απο τη μελετη των συχνοτητων των αντιγονων,των γονιδίων , των απλοτύπων και του ''Δελτα' του μειζονος συστήματος Ιστοσυμβατοτητας
που αποτελει το κατεξοχην συστημα γενετικης ερευνας της ιστοριας των λαων ...
παρατηρηθηκε αυξημενη συχνοτητα αντιγόνων απλοτυπων και Δελτα των Αρβανιτων της Αττικης ιδια περιπου με εκεινη των μαρτυρων που χρησιμοποιηθηκαν [στην ερευνα εννοει]
αλλα και ιδια με οποιεσδηποτε αλλες μελετες εχουν γινει στον ελλαδικό χώρο .....'''



Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
΄΄Το χωριό «Greci» (μτφ «Έλληνες») στη νότια Ιταλία κατοικείται από αρβανιτοφωνους που πέρασαν στην απέναντι ακτή πριν από 600 χρόνια από την Ελλάδα…..
Αρβανιτες του χωριού»» Πιανα ντι Γκρέτσι »,
μετονομασθεν από το καθεστώς Μουσολίνι σε Πιανα ντι Αλμπανέζι
»»Από το κλασσικό βιβλίο του Μπίρη “Αρβανίτες, Οι Δωριείς του νεώτερου ελληνισμού” ( σελ. 328 ) για αρβανιτόφωνους της Σικελίας που είχανε ερθει από την Πελοπόνησο.Ο Πέτρος Καρολίδης …Επεχείρησε , όπως γράφει στην σχετική διατριβή του ( Περιοδικό Ελληνισμός , έτος Ζ 1904 σελ. 176 – 183 ) , να μιλήση ελληνικά σε γηραιάν κατοικο της Piana dei Greci ( https://en.wikipedia.org/wiki/Piana_degli_Albanesi In 1941 during Mussolini’s invasion of Greece, the name was changed to Piana degli Albanesi so as to gain the locals support for the fascist regime’s imperialist intentions toward Albania ), εκατάλαβε όμως, ότι εκείνη μόνον αρβανίτικα ήξερε , και το είπε στον Ιταλό ο οποίος του την συνέστησε.Οπότε : “Η αγαθή πρεσβύτις , μόλις ήκουσεν εμού λέγοντος , ότι η γλώσσα αυτής δεν ήτο κυρίως ελληνική , διαμαρτυρομένη, εν αγανακτήσει ανεφώνησε : Io sono propria Greca-Ειμαι γνήσια Γραική»’
Xωριό Casale dei Greci (=χωριό των Ελλήνων) που ίδρυσε ο Καίσαρας Μαζης . Απ’ τους κατοίκους αυτού κι άλλων παρόμοιων χωριών στρατολόγησε ο Νικόλαος Μάζης τους εφιππους στρατιώτες του Μακεδονικού Τάγματος.'''
Βλέποντας την χρησιμοποιηση του Γκρετσι από τους Αρβανίτες , στη Βενετια τη Σικελια κλπ
και την αντιπαθεια που εχουν σε αυτό οι απογονοι των Σκιπεταρων καταλαβαινουμε ακόμα πιο πολλά ....
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Μιας και αναφερθηκαμε σε Ελληνοαλβανους.
Τετοιοι [κατά μια εννοια ] υπάρχουν και σημερα στη Νοτια Σιπερία
2 χαρακτηριστικές περιοχές Ελληνοαλβανών
Λιούντζη και Ζαγοριά
Η περιοχη της Λουντζης ειναι μια τετοια χαρακτηριστικη περιοχη ανθρωπων μεικτης καταγωγης
Βρισκετε μεταξυ Αργυροκαστρου και Τεπελενιου και φυσικά δεν συμπεριλαμβάνεται στη λεγόμενη μειονοτικη ζώνη
των 99 αναγνωρισμένω ρωμεικων χωριών...που περιλαμβανει τα κάτω του Αργυροκαστρου αμιγώς ελληνοφωνα χωριά...
Ας δουμε λιγα στοιχεια από το βιβλίο
Published in R. King, N. Mai, S. Schwandner-Sievers (eds.), The New Albanian Migration.
Brighton-Portland, Sussex Academic Press (2005), p. 173-194.
https://halshs.archives-ouvertes.fr/fil ... _2005a.pdf
Λιγα χαρακτηριστικα αποσπασματα απο την παραπανω εργασια …….
¨¨¨¨ Είναι επίσης γνωστό ότι, σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων, και
πίσω στους Οθωμανικούς χρόνους, οι ονομασίες «Έλληνες» και «Ορθόδοξοι Χριστιανοί» ήταν σε μεγάλο βαθμό
συνώνυμο騨¨¨
Γιατί άραγε μόνο σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων ίσχυε σχεδόν πάντα το Ορθόδοξος = Ελληνας=Γραικός
και οχι ας πούμε στην Βουλγαρία και τη Σερβία;;;;;;;
Θα φανεί παρακάτω το γιατί….
Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι, στη ξενιτειά οι περισσότεροι δήλωσαν Έλληνες:
αναμνήσεις από το κουρμπέτ που δείχνουν ότι στην Κωνσταντινούπολη οι Lunxhots
ζώντας μαζί με άλλους ορθόδοξους χριστιανούς από την Ελλάδα και πηγαίνοντας στις ίδιες
εκκλησίες ήταν μέρος της ελληνικής μειονότητας εκεί.
Και στην Αμερική, φάνηκε ευκολότερο,
να δηλώσουν τους εαυτούς τους ως Έλληνες και όχι ως Αλβανοί.¨¨
Δηλαδή τοσο στην Πολη οσο και στην Αμερική
αντι αν δηλώνουν »Αλμπάνιας»
δηλώνανε Γκρικς.
Συνεχιζει ο συγγραφέας ….
¨¨¨¨Μέχρι το τέλος του δέκατου ένατου αιώνα
οι Lunxhots κινήθηκαν μεταξύ δύο ακραίων θέσεων όσον αφορά την εθνοτική υπαγωγη
Από τη μία πλευρά, υπήρξαν όσοι εντάχθηκαν στο αλβανικό εθνικό κίνημα,
και προσπάθησαν να διαδώσουν ένα συναίσθημα της ύπαρξης Αλβανών
Lunxhéri……
Από την άλλη πλευρά ήταν εκείνοι που
επέμεινε στην ελληνικότητα των Lunxhots και αντιτάχθηκαν στην ανάπτυξη μιας
Αλβανική εθνική ταυτότητα μεταξύ των χριστιανών¨¨»’”””
Καθόλου τυχαίες οι λέξεις ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑτης περιοχής
και οσοι περάσανε στην άλλη μεριά και
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΑΛΒΑΝΙΚΟΤΗΤΑ……
Αρα στην περιοχή προυπύρχε ελληνικότητα και όχι αλβανικότητα .
Συνεχίζει ο συγγραφέας …
¨¨¨¨Το 1913 και πολλές οικογένειες εγκατέλειψαν την περιοχή
κατά τη διάρκεια και μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο,
να αποφύγουν να γίνουν πολίτες του νέου Αλβανικού κράτους.
Αυτοί οι άνθρωποι καλούνται απο την αλβανικη προπαγανδα ως ¨¨φιλογκρεꨨ
Δηλαδη πολλοί ανθρωποι αναχωρησαν γιατι ακριβως ασθανονταν Ελληνες και ηρθαν στην Ελλαδα.
Παρολα αυτα ο συνεχιζομενος ελληνισμοςτης περιοχης
απασχολησε τα αλβανικα καθεστώτα οπως θα φανεί παρακάτω.
Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨¨¨Λόγω των αναχωρήσεων των »»φίλογκρεκ» το 1914
και της πολιτικής αλβανισμού που ανέλαβε
το αλβανικό κράτος από τη δημιουργία του, …»’
Aν πράγματι ηταν ”καθαροι Αλβανοί”
δεν θα χρειαζοτανε το αλβανικό κράτος να αναλάβει ”πολιτική αλβανισμού””.
Κάπως έτσι εξαλβανίστηκε συνειδησιακά η περιοχή .
Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨ Ακούμε σήμερα
από τους ίδιους τους Λουντζιώτες οτι……
«Το 1945 δημιουργήθηκε μια μουσουλμανική ζώνη ασφαλείας
μεταξύ Δροπολης[περιοχη μειονοτικών] και Λουντζης
για να σταματήσει Ελληνισμός της Λιουντζης .
Εκείνη την εποχή, ο κίνδυνος εξελληνισμού ήταν πραγματικός στο Lunxheri ».
Στο χωριό Këllëz ανεφεραν «η Lunxheri περιβάλλεται από μια μουσουλμανική ζώνη ασφαλείας από τον Enver
Hoxha, ο οποίος ήταν ο ίδιος μουσουλμάνος ».¨¨¨¨
Δηλαδη ακομα και το καθεστως Χοτζα-αριστερο κατα τα αλλα
προσπαθησε μεσω εποικισμων
να σιγουρέψει την συνειδησιακή αλλοίωση της περιοχής
μεσω της αποκοπής της απο τις υπολοιπες νοτιότερες ,και αναγνωρισμενες ως μειονοτικές περιοχές.
Συνεχζει ο συγγραφέας….
»»Για παράδειγμα, για να μιλήσουν τα οικογενειακά τους ιστορικά, τα πράγματα γίνονται πολύ λιγότερο σαφεις:
Πχ η μετατοπιση από τη μια εθνική ταυτότητα σε μια άλλη δεν είναι σπάνια ,
Έτσι, πολλές οικογένειες αναγνωρίζουν μια ελληνική καταγωγή λίγες γενιές πριν……¨¨¨¨
Δηλαδη παροτι αισθανοντε σημερα Αλβανοι
κανουν συχνα λογο για προγονους Αλβανους και Ελληνες
η για ελληνικη ριζα της οικογενειας …..
Και καταληγει ο συγγραφεας
»’Όλα είναι σαν να χτίστηκε η εθνότητα σε αυτη την
αντίφαση, να είσαι ταυτόχρονα Αλβανός και Έλληνας»»…..
Ακριβως αυτο ειναι σήμερα μετα από 100 χρονια αλβανικου κράτους….
και Ελληνες και Αλβανοι.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ερευνητής Αραβαντινός
ανέφερε ότι στα χωριά της Λουντζερίας
[Κρίνα Κεστοράτι ,Κακοζι,Δοξάτες,Τρανοσίστα,Σαρακινιστα.Στεγοπουλα,Λάμποβο,Λέκλα κλπ]
μιλιότανε και οι δύο γλώσσες ,πράγμα που σήμερα εχει μεταβληθει σε αμιγή αλβανοφωνία μετα τον αυθαίρειτο ορισμό της λεγόμενης »’μειονοτικής ζώνης»»
των 99 αμιγως ελληνοφωνων χωρίων
και την απαγόρευση της ομιλίας της ελληνικής λαλιάς εκτος αυτών των χωριών.
Ετσι όλοι όσοι ηταν δίγλωσσοι βλεπε Λουντζερία
μετεβλήθηασαν μέσα σε 4 γενιές σε αμιγώς αλβανόφωνους ,πράγμα που όπως είδαμε παραπάνω μετέβαλε σταδιακά και την συνείδησή τους.
Η ελληνική εθνική συνείδηση φαίνεται και από όσα αφορούν της περιοχή της Ζαγοριάς γετονική της Λιούντζης .
Μια γειτονικη της Λιουντζης περιοχη
με παρομοιο με αυτη παρελθον ηταν αυτη της Ζαγοριάς.
Ας δουμε ενα υπομνημα που εστειλαν οι κατοικοι της το 1913
και ενα γραμμα ενος Ζαγορισιου πριν 5 γενιες στους χωριανους του
και θα καταλαβουμε πολλα για το παρελθον των περιοχων αυτων.
..Στις 16 Ιουνίου 1913, οι αντιπρόσωποι των «τμημάτων Ρίζης και Ζαγοριάς» έστειλαν ένα υπόμνημα προς τις Μεγάλες Δυνάμεις.
Χρησιμοποιούν ιστορικά, γεωγραφικά και εθνολογικά επιχειρήματα για να τεθούν τα σύνορα «της Ελληνικής Ηπείρου και της Αυτονόμου Αλβανίας, της οποίας σχεδιάζεται η δημιουργία».
Μεταξύ άλλων αναφέρονται και στο φαινόμενο της διγλωσσίας (που με το καθεστώς του Τζάτζη , επι Χοτζα μεταβλήθη σε αποκλειστική αλβανογλωσσία): «Η στενότης των σχέσεων μετά των Αλβανών εισήγαγε την χρήσιν εκτός της Ελληνικής και της Αλβανικής γλώσσης … το εξαγώμενον εκ της χρήσεων της αλβανικής γλώσσης εις τα βόρεια της Ηπείρου καταπίπτει προ της πραγματικότητος της Εθνικής συνειδήσεως των χριστιανών».
Παρακάτω, προχωρούν στην έκδοση ψηφίσματος μέσω του οποίου ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να εξοπλίσει και να εκπαιδεύσει όλους τους άνδρες από 20 – 40 ετών και μάλιστα τα χωριά τους θα αναλάβουν όλα τα έξοδα. Οι αντιπρόσωποι αυτών των περιοχών εξέλεξαν πενταμελή επιτροπή
για να τηλεγραφήσει τις αποφάσεις τους στον Ελευθέριο Βενιζέλο:
1. Ντίλιος Κ. Βασίλειος, εκ Λαμπόβου
2. Χαρίτος Πέτρος, εκ Νίβανης
3. Χατζηβασιλείου Θωμάς, εκ Μικράς Τσέτας Λαμπόβου
4. Μαρκόπουλος Θεοδώσιος, εκ Λέκλης
5. Γιάσσου Αναστάσιος, εκ Σέπερης….
Ενα ακομα τρανταχτο παραδειγμα για το πως καποιοι πρωην »μη Αλβανοι»
εξελιχθηκαν σε Αλβανοι
με κινητρα ομως ιδιοτελη τις περισσοτερες φορες….
»»Από ένα γράµµα που προέρχεται από τον αποδηµούντα στην Tolosa της Αµερικής, Μ. Μάρκο από το Τόποβο και στέλνεται στον πατέρα του, βλέπουµε ότι στις αρχές του 20ου αι.
οι Ζαγορίσιοι ως προς τη συνείδηση ήταν διηρηµένοι σε δύο στρατόπεδα.
Χαρακτηριστικό του γράµµατος είναι το παρακάτω …..
»’Σας παρακαλώ όπως αφήσετε τον Ελληνικό φανατισµόν,»’
Αρα μεχρι τοτε στο χωριο τους υπηρχε »ελληνικος φανατισμος» δηλαδη εντονη Γραικική συνειδηση.
Τους παρακινουσε ομως να τον εγκαταλειψουν τον »ελληνκό φανατισμό»’
και εξηγουσε τους λογους
»»….αφήσετε την Μεγάλην Ιδέα, διότι δεν µας δίδει ψωμι….»»»
Αυτα ακριβως ηταν σε πολες περιπτωσεις τα κινητρα που κανανε πολλους διγλωσσους χριστιανους ,
στις Αμερικες και τις Ρουμανιες,
να το ριξουν στον Αλβανισμο.
Ενω για τη γλωσσα της περιοχης εχουμε τα παρακατω.
»»Ως προς το θρήσκευµα όλοι οι κάτοικοι ήταν και είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και ως προς την γλώσσα µιλούσαν την αλβανική παραφθαρµένη και λιγότερο την ελληνική µέχρι που µετά το 1913 περιορίστηκε τόσο πολύ που εγκαταλήφθηκε …
Η µη σωστή χρήση της αλβανικής γλώσσας939 στην περιοχή της Ζαγοριάς, όπως και στις γύρω αλβανόφωνες περιοχές…..»’
939. Vasil Bici, Ceshtje te dygjuhesise ne shkollat e pakicave, σελ. 70
Δηλαδή μιλουσανε και ελληνικά
ενω τα αλβανικά τα μιλούσανε ΠΑΡΕΦΘΑΡΜΕΝΑ.
Βεβαια και αυτοί γίνανε ΑΜΙΓΩΣ αλβανοφωνοι μετα το 1913 και ιδιως μετα την εποχη Χοτζα.
Κατι χαρακτηριστικο ειναι η διατηρηση επωνυμων με κατάληξη
σε οπουλος και ακης αλλα στην αλβανοποιημενη μορφη -οπουλι ,-ακ ,
κατι που συμβαινει ως σημερα στην νοτια Ιταλια
με επωνυμα ανθρωπων ελληνικής καταγωγής
σε καταληξεις οπως
άκης(-ace, -acci,-achi,-aci), -όπουλος(-opolli,-opulo,-opullo,-pollo κτλ), -εας( -ea), -ούδης(-oudi)….
O μελετητης Αραβαντινός αναφερει – διαχωριζει τους κατοικους Ηπειρου και Αλβανιας σε
α]Γραικους η Ελληνες
β]Αλβανους η Σκιπεταρους
γ]Γραικοαλβανους
Για τους τελευταιους αναφερει οτι ειναι απογονοι Ελληνων και Αλβανων
Σε αυτους περιλαμβανει τα χωρια και της Λουντζης και της Ζαγοριας.
Ενώ αναφέρει ότι εκεί μιλιότανε [αλλου λιγότερο αλλού περισσότερο ]και οι 2 γλώσσες .
Από τη Λούντζη ήταν και πρωθυπουργός της Αυτόνομης Βορείου Ηπείρου ο Χρηστάκης Ζωγράφος ,από το Κεστοράτι στα 1914 με τα γνωστά Ζωγράφεια Διδασκαλία.
Από κει και ο Ζάππας με το Ζάπειο .
Ενω και ο Υπουργός Στρατιωτικών ο Δούλης ήταν και αυτός από τη διγλωσση [ τότε] Νιβιτσα.
Τετοιοι [κατά μια εννοια ] υπάρχουν και σημερα στη Νοτια Σιπερία
2 χαρακτηριστικές περιοχές Ελληνοαλβανών
Λιούντζη και Ζαγοριά
Η περιοχη της Λουντζης ειναι μια τετοια χαρακτηριστικη περιοχη ανθρωπων μεικτης καταγωγης
Βρισκετε μεταξυ Αργυροκαστρου και Τεπελενιου και φυσικά δεν συμπεριλαμβάνεται στη λεγόμενη μειονοτικη ζώνη
των 99 αναγνωρισμένω ρωμεικων χωριών...που περιλαμβανει τα κάτω του Αργυροκαστρου αμιγώς ελληνοφωνα χωριά...
Ας δουμε λιγα στοιχεια από το βιβλίο
Published in R. King, N. Mai, S. Schwandner-Sievers (eds.), The New Albanian Migration.
Brighton-Portland, Sussex Academic Press (2005), p. 173-194.
https://halshs.archives-ouvertes.fr/fil ... _2005a.pdf
Λιγα χαρακτηριστικα αποσπασματα απο την παραπανω εργασια …….
¨¨¨¨ Είναι επίσης γνωστό ότι, σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων, και
πίσω στους Οθωμανικούς χρόνους, οι ονομασίες «Έλληνες» και «Ορθόδοξοι Χριστιανοί» ήταν σε μεγάλο βαθμό
συνώνυμο騨¨¨
Γιατί άραγε μόνο σε αυτό το τμήμα των Βαλκανίων ίσχυε σχεδόν πάντα το Ορθόδοξος = Ελληνας=Γραικός
και οχι ας πούμε στην Βουλγαρία και τη Σερβία;;;;;;;
Θα φανεί παρακάτω το γιατί….
Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι, στη ξενιτειά οι περισσότεροι δήλωσαν Έλληνες:
αναμνήσεις από το κουρμπέτ που δείχνουν ότι στην Κωνσταντινούπολη οι Lunxhots
ζώντας μαζί με άλλους ορθόδοξους χριστιανούς από την Ελλάδα και πηγαίνοντας στις ίδιες
εκκλησίες ήταν μέρος της ελληνικής μειονότητας εκεί.
Και στην Αμερική, φάνηκε ευκολότερο,
να δηλώσουν τους εαυτούς τους ως Έλληνες και όχι ως Αλβανοί.¨¨
Δηλαδή τοσο στην Πολη οσο και στην Αμερική
αντι αν δηλώνουν »Αλμπάνιας»
δηλώνανε Γκρικς.
Συνεχιζει ο συγγραφέας ….
¨¨¨¨Μέχρι το τέλος του δέκατου ένατου αιώνα
οι Lunxhots κινήθηκαν μεταξύ δύο ακραίων θέσεων όσον αφορά την εθνοτική υπαγωγη
Από τη μία πλευρά, υπήρξαν όσοι εντάχθηκαν στο αλβανικό εθνικό κίνημα,
και προσπάθησαν να διαδώσουν ένα συναίσθημα της ύπαρξης Αλβανών
Lunxhéri……
Από την άλλη πλευρά ήταν εκείνοι που
επέμεινε στην ελληνικότητα των Lunxhots και αντιτάχθηκαν στην ανάπτυξη μιας
Αλβανική εθνική ταυτότητα μεταξύ των χριστιανών¨¨»’”””
Καθόλου τυχαίες οι λέξεις ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑτης περιοχής
και οσοι περάσανε στην άλλη μεριά και
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΑΛΒΑΝΙΚΟΤΗΤΑ……
Αρα στην περιοχή προυπύρχε ελληνικότητα και όχι αλβανικότητα .
Συνεχίζει ο συγγραφέας …
¨¨¨¨Το 1913 και πολλές οικογένειες εγκατέλειψαν την περιοχή
κατά τη διάρκεια και μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο,
να αποφύγουν να γίνουν πολίτες του νέου Αλβανικού κράτους.
Αυτοί οι άνθρωποι καλούνται απο την αλβανικη προπαγανδα ως ¨¨φιλογκρεꨨ
Δηλαδη πολλοί ανθρωποι αναχωρησαν γιατι ακριβως ασθανονταν Ελληνες και ηρθαν στην Ελλαδα.
Παρολα αυτα ο συνεχιζομενος ελληνισμοςτης περιοχης
απασχολησε τα αλβανικα καθεστώτα οπως θα φανεί παρακάτω.
Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨¨¨Λόγω των αναχωρήσεων των »»φίλογκρεκ» το 1914
και της πολιτικής αλβανισμού που ανέλαβε
το αλβανικό κράτος από τη δημιουργία του, …»’
Aν πράγματι ηταν ”καθαροι Αλβανοί”
δεν θα χρειαζοτανε το αλβανικό κράτος να αναλάβει ”πολιτική αλβανισμού””.
Κάπως έτσι εξαλβανίστηκε συνειδησιακά η περιοχή .
Συνεχίζει ο συγγραφέας….
¨¨¨¨ Ακούμε σήμερα
από τους ίδιους τους Λουντζιώτες οτι……
«Το 1945 δημιουργήθηκε μια μουσουλμανική ζώνη ασφαλείας
μεταξύ Δροπολης[περιοχη μειονοτικών] και Λουντζης
για να σταματήσει Ελληνισμός της Λιουντζης .
Εκείνη την εποχή, ο κίνδυνος εξελληνισμού ήταν πραγματικός στο Lunxheri ».
Στο χωριό Këllëz ανεφεραν «η Lunxheri περιβάλλεται από μια μουσουλμανική ζώνη ασφαλείας από τον Enver
Hoxha, ο οποίος ήταν ο ίδιος μουσουλμάνος ».¨¨¨¨
Δηλαδη ακομα και το καθεστως Χοτζα-αριστερο κατα τα αλλα
προσπαθησε μεσω εποικισμων
να σιγουρέψει την συνειδησιακή αλλοίωση της περιοχής
μεσω της αποκοπής της απο τις υπολοιπες νοτιότερες ,και αναγνωρισμενες ως μειονοτικές περιοχές.
Συνεχζει ο συγγραφέας….
»»Για παράδειγμα, για να μιλήσουν τα οικογενειακά τους ιστορικά, τα πράγματα γίνονται πολύ λιγότερο σαφεις:
Πχ η μετατοπιση από τη μια εθνική ταυτότητα σε μια άλλη δεν είναι σπάνια ,
Έτσι, πολλές οικογένειες αναγνωρίζουν μια ελληνική καταγωγή λίγες γενιές πριν……¨¨¨¨
Δηλαδη παροτι αισθανοντε σημερα Αλβανοι
κανουν συχνα λογο για προγονους Αλβανους και Ελληνες
η για ελληνικη ριζα της οικογενειας …..
Και καταληγει ο συγγραφεας
»’Όλα είναι σαν να χτίστηκε η εθνότητα σε αυτη την
αντίφαση, να είσαι ταυτόχρονα Αλβανός και Έλληνας»»…..
Ακριβως αυτο ειναι σήμερα μετα από 100 χρονια αλβανικου κράτους….
και Ελληνες και Αλβανοι.
Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ερευνητής Αραβαντινός
ανέφερε ότι στα χωριά της Λουντζερίας
[Κρίνα Κεστοράτι ,Κακοζι,Δοξάτες,Τρανοσίστα,Σαρακινιστα.Στεγοπουλα,Λάμποβο,Λέκλα κλπ]
μιλιότανε και οι δύο γλώσσες ,πράγμα που σήμερα εχει μεταβληθει σε αμιγή αλβανοφωνία μετα τον αυθαίρειτο ορισμό της λεγόμενης »’μειονοτικής ζώνης»»
των 99 αμιγως ελληνοφωνων χωρίων
και την απαγόρευση της ομιλίας της ελληνικής λαλιάς εκτος αυτών των χωριών.
Ετσι όλοι όσοι ηταν δίγλωσσοι βλεπε Λουντζερία
μετεβλήθηασαν μέσα σε 4 γενιές σε αμιγώς αλβανόφωνους ,πράγμα που όπως είδαμε παραπάνω μετέβαλε σταδιακά και την συνείδησή τους.
Η ελληνική εθνική συνείδηση φαίνεται και από όσα αφορούν της περιοχή της Ζαγοριάς γετονική της Λιούντζης .
Μια γειτονικη της Λιουντζης περιοχη
με παρομοιο με αυτη παρελθον ηταν αυτη της Ζαγοριάς.
Ας δουμε ενα υπομνημα που εστειλαν οι κατοικοι της το 1913
και ενα γραμμα ενος Ζαγορισιου πριν 5 γενιες στους χωριανους του
και θα καταλαβουμε πολλα για το παρελθον των περιοχων αυτων.
..Στις 16 Ιουνίου 1913, οι αντιπρόσωποι των «τμημάτων Ρίζης και Ζαγοριάς» έστειλαν ένα υπόμνημα προς τις Μεγάλες Δυνάμεις.
Χρησιμοποιούν ιστορικά, γεωγραφικά και εθνολογικά επιχειρήματα για να τεθούν τα σύνορα «της Ελληνικής Ηπείρου και της Αυτονόμου Αλβανίας, της οποίας σχεδιάζεται η δημιουργία».
Μεταξύ άλλων αναφέρονται και στο φαινόμενο της διγλωσσίας (που με το καθεστώς του Τζάτζη , επι Χοτζα μεταβλήθη σε αποκλειστική αλβανογλωσσία): «Η στενότης των σχέσεων μετά των Αλβανών εισήγαγε την χρήσιν εκτός της Ελληνικής και της Αλβανικής γλώσσης … το εξαγώμενον εκ της χρήσεων της αλβανικής γλώσσης εις τα βόρεια της Ηπείρου καταπίπτει προ της πραγματικότητος της Εθνικής συνειδήσεως των χριστιανών».
Παρακάτω, προχωρούν στην έκδοση ψηφίσματος μέσω του οποίου ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να εξοπλίσει και να εκπαιδεύσει όλους τους άνδρες από 20 – 40 ετών και μάλιστα τα χωριά τους θα αναλάβουν όλα τα έξοδα. Οι αντιπρόσωποι αυτών των περιοχών εξέλεξαν πενταμελή επιτροπή
για να τηλεγραφήσει τις αποφάσεις τους στον Ελευθέριο Βενιζέλο:
1. Ντίλιος Κ. Βασίλειος, εκ Λαμπόβου
2. Χαρίτος Πέτρος, εκ Νίβανης
3. Χατζηβασιλείου Θωμάς, εκ Μικράς Τσέτας Λαμπόβου
4. Μαρκόπουλος Θεοδώσιος, εκ Λέκλης
5. Γιάσσου Αναστάσιος, εκ Σέπερης….
Ενα ακομα τρανταχτο παραδειγμα για το πως καποιοι πρωην »μη Αλβανοι»
εξελιχθηκαν σε Αλβανοι
με κινητρα ομως ιδιοτελη τις περισσοτερες φορες….
»»Από ένα γράµµα που προέρχεται από τον αποδηµούντα στην Tolosa της Αµερικής, Μ. Μάρκο από το Τόποβο και στέλνεται στον πατέρα του, βλέπουµε ότι στις αρχές του 20ου αι.
οι Ζαγορίσιοι ως προς τη συνείδηση ήταν διηρηµένοι σε δύο στρατόπεδα.
Χαρακτηριστικό του γράµµατος είναι το παρακάτω …..
»’Σας παρακαλώ όπως αφήσετε τον Ελληνικό φανατισµόν,»’
Αρα μεχρι τοτε στο χωριο τους υπηρχε »ελληνικος φανατισμος» δηλαδη εντονη Γραικική συνειδηση.
Τους παρακινουσε ομως να τον εγκαταλειψουν τον »ελληνκό φανατισμό»’
και εξηγουσε τους λογους
»»….αφήσετε την Μεγάλην Ιδέα, διότι δεν µας δίδει ψωμι….»»»
Αυτα ακριβως ηταν σε πολες περιπτωσεις τα κινητρα που κανανε πολλους διγλωσσους χριστιανους ,
στις Αμερικες και τις Ρουμανιες,
να το ριξουν στον Αλβανισμο.
Ενω για τη γλωσσα της περιοχης εχουμε τα παρακατω.
»»Ως προς το θρήσκευµα όλοι οι κάτοικοι ήταν και είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και ως προς την γλώσσα µιλούσαν την αλβανική παραφθαρµένη και λιγότερο την ελληνική µέχρι που µετά το 1913 περιορίστηκε τόσο πολύ που εγκαταλήφθηκε …
Η µη σωστή χρήση της αλβανικής γλώσσας939 στην περιοχή της Ζαγοριάς, όπως και στις γύρω αλβανόφωνες περιοχές…..»’
939. Vasil Bici, Ceshtje te dygjuhesise ne shkollat e pakicave, σελ. 70
Δηλαδή μιλουσανε και ελληνικά
ενω τα αλβανικά τα μιλούσανε ΠΑΡΕΦΘΑΡΜΕΝΑ.
Βεβαια και αυτοί γίνανε ΑΜΙΓΩΣ αλβανοφωνοι μετα το 1913 και ιδιως μετα την εποχη Χοτζα.
Κατι χαρακτηριστικο ειναι η διατηρηση επωνυμων με κατάληξη
σε οπουλος και ακης αλλα στην αλβανοποιημενη μορφη -οπουλι ,-ακ ,
κατι που συμβαινει ως σημερα στην νοτια Ιταλια
με επωνυμα ανθρωπων ελληνικής καταγωγής
σε καταληξεις οπως
άκης(-ace, -acci,-achi,-aci), -όπουλος(-opolli,-opulo,-opullo,-pollo κτλ), -εας( -ea), -ούδης(-oudi)….
O μελετητης Αραβαντινός αναφερει – διαχωριζει τους κατοικους Ηπειρου και Αλβανιας σε
α]Γραικους η Ελληνες
β]Αλβανους η Σκιπεταρους
γ]Γραικοαλβανους
Για τους τελευταιους αναφερει οτι ειναι απογονοι Ελληνων και Αλβανων
Σε αυτους περιλαμβανει τα χωρια και της Λουντζης και της Ζαγοριας.
Ενώ αναφέρει ότι εκεί μιλιότανε [αλλου λιγότερο αλλού περισσότερο ]και οι 2 γλώσσες .
Από τη Λούντζη ήταν και πρωθυπουργός της Αυτόνομης Βορείου Ηπείρου ο Χρηστάκης Ζωγράφος ,από το Κεστοράτι στα 1914 με τα γνωστά Ζωγράφεια Διδασκαλία.
Από κει και ο Ζάππας με το Ζάπειο .
Ενω και ο Υπουργός Στρατιωτικών ο Δούλης ήταν και αυτός από τη διγλωσση [ τότε] Νιβιτσα.
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Είναι γνωστο οτι παρομοια οπως στο νότο ,ηταν η κατασταση και στην παραλια Αλβανια
[με κατοικους και εκει Ελληνες-Ελληνοαλβανους-Αλβανους]
Σημερα στη παραλια Αλβανια εχουν μεινει μονο οι τελευταιοι δηλαδη οι αμιγως Αλβανοι
Αρα τα συμπερασματα ειναι προφανη και καλα ονομασε ο Ραφαηλιδης τους Αρβανιτες Ελληνοαλβανους προσφυγες
και ετσι εξηγουντε οι Ενετικες πηγες , οι ερευνες , η ισχυρη ρωμεικη συνείδηση κλπ
[με κατοικους και εκει Ελληνες-Ελληνοαλβανους-Αλβανους]
Σημερα στη παραλια Αλβανια εχουν μεινει μονο οι τελευταιοι δηλαδη οι αμιγως Αλβανοι
Αρα τα συμπερασματα ειναι προφανη και καλα ονομασε ο Ραφαηλιδης τους Αρβανιτες Ελληνοαλβανους προσφυγες
και ετσι εξηγουντε οι Ενετικες πηγες , οι ερευνες , η ισχυρη ρωμεικη συνείδηση κλπ
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Καλαβρία την 22 Φεβ 2019, 21:42, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Μαρτυρία Αρβανίτη από τα περίχωρα Πάργας για το τι τραβηξανε στη κατοχή από Γερμανούς και Αλβανοτσάμηδες.
Οχι γιατί σήμερα καποιοι γειτονες κάνουν οτι κοπτοντε για τον ''αρβανιτικο πολιτισμό '' .
Υποκριτες και πλαστογραφοι.
Οχι γιατί σήμερα καποιοι γειτονες κάνουν οτι κοπτοντε για τον ''αρβανιτικο πολιτισμό '' .
Υποκριτες και πλαστογραφοι.
- deCaritaine
- Μέλη που αποχώρησαν
- Δημοσιεύσεις: 1195
- Εγγραφή: 04 Απρ 2018, 15:56
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Κανείς δεν αποκλείει έναν Αθανασόπουλο να είναι αρβανίτικης καταγωγής, αλλά για να πεις ένα μέρος ότι ήταν αρβανίτικο θες τουλάχιστον ένα σημαντικό ποσοστό πχ > 50% των ανθρωπωνυμίων και τον τοπωνυμίων να είναι αρβανίτικης προέλευσης (δεδομένου ότι αυτα αλλάζουν πιο καθυστερημένα σε σχέση με την αλλαγή της καθημερινής γλώσσας των κατοίκων).
Παραδείγματα μικροτοπωνυμίων στα όρια δυο αρβανιτοχωρίων της Κορινθίας
Αλώνι Τούρκου, Άρα Βόντα, Άραζα Κούκε, Βάρδεζα, Βάρι Κουρουμίτ, Βάριζα, Βέσιεζα, Βίλια, Βούλι(ε)ζα, Γκουρ Μεντάνη, Γκρίχιζα, Γουλάς (λόφος με χαλάσματα), Γωνιά, Δέλπριζα, Θέκριζα, Καμίνι, Καρά Χότζια, Καρόκιζα, Κατεβασίζα ή Κατεβαθίζα, Κατσιάπα, Κερσίζα (βρύση), Κι Μπούζι (βρύση), Κλικέριζα, Κλιόζι (βρύση), Κλίσι(ε)ζα, Κοπρεσιάζα, Κοστιρίνιζα, Κουρκουλέζα (ράχη), Κρέρεζα (βρύση), Κρίκι (σταυροδρόμι), Κροτοντούκα (βρύση), Λακαπόκα, Λακαστάθι, Λίκιζα, Λιοϊμιθι, Μαργκιλίτσι, Μαρκουτσάς, Μπαλ(ου)γκούρι, Μπάρτζη, Μπριζίμι, Μπρίμεζα ή Μπρίμιζα, Ντερβίζιανι, Ντούσκουθι, Ντράσεζα, Ντριστίλιεζα, Ούρεζα (γέφυρα), Παλιοκατούνι, Πίκεζα ή πίκιζα (βράχος), Πλιάκιζα, Πρίφτη (σπηλιά), Ράκινεζε, Ρέθι Κολιόσπαθη, Ριβί, Σόρεζα ή Σόριζα (βρύση), Σουφράθι (ύψωμα), Σοφένετος (ρέμα), Σπέλα Λιόπιβε (σπηλιά), Σπέλα Πρίφτη (σπηλιά), Σπέλα Τζόγια (σπηλιά), Στρέθι, Ταράτσα, Τζαμί (χαλάσματα), Τούρμεζα, Φίκιζα, Φρέγγανι.
Άρα Σκράμπλια, Αργαλίζα ή Εργαλίζα, Αργύρη Μύτικα, Βάρη, Βαρντιμπίλια, Γκότση (λάκκες), Γκούρ Ντόκαρε, Γκούρα Κέρε, Γκουρταμά Βρέστα, Γκρόνιζα, Γκρόπα Γκρεκ ή Γκρόπα Μάλι, Γκροπτ Μαλς, Διακόπι, Θιέριζα ή Φίριζα, Καγκάδη (διάσελο), Καλιμπάκιζα, Καμάρη, Καρ Μοσάβετ, Καρτέρη, Καταπέφτι, Κιάφα Γκιόζα, Κιάφα Καστανέζα, Κιάφα Παναγιάς, Κιάφεζα ή Κιάφιζα, Κίγγερη (διάσελο), Κλίσιζα, Κούγκουλθι, Κουνούρη (γούβα), Κρούα Μοχτ, Κρούα Πλούμπιτ, Κρούα Σκόζα ή Κρόι Σκόζα ή Κριεσκόζα, Λαγού Χωράφι, Λάζη, Λασπέτι, Λιεμόνιε, Μάλζι, Μάνα, Μαλτέζη, Μίγαλη, Μιγκάλια, Μπαλαμπάνθι, Μπιθαρέικες Χωραφιές, Μπουρσούγκου, Μπράμα, Μπρέφη (διάσελο), Νταλούσια (λάκκα), Νταούλιζα, Ντουραχάνη, Ντούσκουθι, Πίκεζα ή Μπίκιζα, Πιλάζα, Πούσι, Πρόι Γκρίχα, Πρόι Κωστέλη, Πρόι Μόλα, Ράπανη, Ραχάτ Βαρς, Ρέθι, Σκαμπ Γκιοξ, Σούρθι, Σπήλιζα, Σταμάτα, Σταυρορέματα, Στεφανή Χωράφι, Τούρμεζα ή Ντούρμεζα, Τσαμαδού Έλατα, Τσέπη Αράπη, Τσούκα, Φιλιάμι (βρύση), Φτερόλακα
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
δεν υπαρχουν ελληνοαλβανοι
υπαρχουν ελληνες στην ελλαδα και στην βορειο ηπειρο και τη χειμαρα
τα υπολοιπα είναι προπαγανδα των αλβανων και παλια και τωρα
οσο για τον αη γιωργη της βενετιας αιτησαν την ανεγερση ελληνες στρατιώτες που ειχαν πολεμησει με τους βενετους
υπαρχουν ελληνες στην ελλαδα και στην βορειο ηπειρο και τη χειμαρα
τα υπολοιπα είναι προπαγανδα των αλβανων και παλια και τωρα
οσο για τον αη γιωργη της βενετιας αιτησαν την ανεγερση ελληνες στρατιώτες που ειχαν πολεμησει με τους βενετους
αθάνατος καραίσκος" ρωτηκσα τον μπουτζον μου πασά και μουπε να μη σε προσκυνησω"
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
οσο και να σκούξετε μας τα ζαλισατε και προπαγανδιστες των αλβανων σκοπιανών τουρκων και λοιπων
πανε για το χρονοντουλαπο της ιστοριας
ΜΟΝΟ στην ελλαδα το κκε αριστερα και νεοφιλελεφτεροι ραγιαδες και ανθελ παραχωρουν εθνικα δικαιώματα
οι αλβανοι λενε πως οι βορειοηπειρωτες μεταφερθηκαν από την ελλαδα από τους μπεηδες αυτό λε η...ακαδημια τους
οι αλλοι λενε πως είναι μακεδονες κτλ
σβαρνα σε ολους
πανε για το χρονοντουλαπο της ιστοριας
ΜΟΝΟ στην ελλαδα το κκε αριστερα και νεοφιλελεφτεροι ραγιαδες και ανθελ παραχωρουν εθνικα δικαιώματα
οι αλβανοι λενε πως οι βορειοηπειρωτες μεταφερθηκαν από την ελλαδα από τους μπεηδες αυτό λε η...ακαδημια τους
οι αλλοι λενε πως είναι μακεδονες κτλ
σβαρνα σε ολους
αθάνατος καραίσκος" ρωτηκσα τον μπουτζον μου πασά και μουπε να μη σε προσκυνησω"
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Ακριβώς αυτό .
Πολλοι εκ των Ελληνων στραντιοτι ήταν Αρβανιτες πράγμα που ενισχύει την ελληνικοτητα των Αρβανιτών.

- metaxoskolikas
- Δημοσιεύσεις: 3853
- Εγγραφή: 05 Ιούλ 2018, 17:38
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Re: Τελικα οι αρβανιτες ειναι Αλβανοί
Ευχαριστώmetaxoskolikas έγραψε: ↑24 Φεβ 2019, 13:54μπράβο για τα στοιχεία που παραθέτεις, συνέχισε!

-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Μουσουλμάνοι δεν ειναι οι Αλβανοί?
από Μαδουραίος » 04 Μάιος 2024, 00:09 » σε Κοινωνικά θέματα - 16 Απαντήσεις
- 888 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Nandros
04 Μάιος 2024, 14:21
-
-
-
Νέα δημοσίευση Οι Ελ τελικά είναι ξεφτιλισμένοι Νεάντερταλ και με αποδείξεις
από Μαδουραίος » 11 Μαρ 2024, 18:08 » σε Κοινωνικά θέματα - 72 Απαντήσεις
- 2277 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από georgebi
18 Μαρ 2024, 15:13
-
-
-
Νέα δημοσίευση Τελικά ποιο είναι το κοινό της Νίκης;
από Σενέκας » 10 Ιουν 2024, 11:25 » σε Εσωτερική Πολιτική - 111 Απαντήσεις
- 2462 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Pillars
29 Ιουν 2024, 18:52
-
-
-
Νέα δημοσίευση Τελικά είναι οι Δημοκρατικοί οι αληθινοί Πουτινολαγνοι;
από Imperium » 05 Σεπ 2024, 21:12 » σε Διεθνής πολιτική - 3 Απαντήσεις
- 104 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Imperium
05 Σεπ 2024, 21:14
-