Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Σε άλλο νημα τεθηκε η ερωτηση περι της εθνικης συνειδησης των αλβανοφωνων ορθοδοξων ,
οχι των 104 ελληνοφωνων χωριων της Αλβανιας
βλεπε λήμα
Ελληνες στην Αλβανία , το σήμερα και το χτές
αλλα των αλβανοφωνων ορθοδοξων .
Αλλου ασχοληθηκαμε με τις περιοχες Λουντζης και Ζαγοριας βλέπε
Ελληνες στην Αλβανία , το σήμερα και το χτές
Τωρα θα ασχοληθουμε με της Χειμάρας
στην επαρχια της οποιας σημερα μολις σε 4 χωρια μιλιοντε τα ρωμεικα
και σε ολα τα υπολοιπα τα αλβανικά .
Ας κάνουμε μια βουτιά στο παρελθόν μέσα από μαρτυρίες.
Πριν ομως ας θεσουμε μερικά ερωτήματα.
Γιατί οι ορθόξοι [ ελληνογλωσσοι, αλβανογλωσσοι ,βλαχογλωσσοι ,διγλωσσοι κλπ ]
στην Σιπερία επιβιώσανε σχεδον αποκλειστικά σε 2 περιοχές
α] Στη νοτια Σιπερια [κυρίως ]- με αυτη θα ασχοληθουμε κυρίως
β]Στη παράλια Σιπερία [λιγοτερο]
Γιατί τα σημεία αυτά συμπίπτουν μετα όρια αρχαίας Ηπειρου και νοτιας Ιλλυριας-μετεπειτα Νεας Ηπειρου;;;;;
Γιατί στις περιοχες αυτές- που παραμεινανε ορθοδοξες - και οχι στις υπόλοιπες -
επιβιώνουν τοσο αρχαια ελληνικά μνημεια αλλα και βυζαντινά ;;;;
οχι των 104 ελληνοφωνων χωριων της Αλβανιας
βλεπε λήμα
Ελληνες στην Αλβανία , το σήμερα και το χτές
αλλα των αλβανοφωνων ορθοδοξων .
Αλλου ασχοληθηκαμε με τις περιοχες Λουντζης και Ζαγοριας βλέπε
Ελληνες στην Αλβανία , το σήμερα και το χτές
Τωρα θα ασχοληθουμε με της Χειμάρας
στην επαρχια της οποιας σημερα μολις σε 4 χωρια μιλιοντε τα ρωμεικα
και σε ολα τα υπολοιπα τα αλβανικά .
Ας κάνουμε μια βουτιά στο παρελθόν μέσα από μαρτυρίες.
Πριν ομως ας θεσουμε μερικά ερωτήματα.
Γιατί οι ορθόξοι [ ελληνογλωσσοι, αλβανογλωσσοι ,βλαχογλωσσοι ,διγλωσσοι κλπ ]
στην Σιπερία επιβιώσανε σχεδον αποκλειστικά σε 2 περιοχές
α] Στη νοτια Σιπερια [κυρίως ]- με αυτη θα ασχοληθουμε κυρίως
β]Στη παράλια Σιπερία [λιγοτερο]
Γιατί τα σημεία αυτά συμπίπτουν μετα όρια αρχαίας Ηπειρου και νοτιας Ιλλυριας-μετεπειτα Νεας Ηπειρου;;;;;
Γιατί στις περιοχες αυτές- που παραμεινανε ορθοδοξες - και οχι στις υπόλοιπες -
επιβιώνουν τοσο αρχαια ελληνικά μνημεια αλλα και βυζαντινά ;;;;
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Ας αρχισουμε με λιγα αστοιχεία -σημερινες μαρτυριες
Το μη ελληνοφωνο σημερα χωριο Σινιτσα Κορυτσας πρωην διγλωσσο
Ὑπόμνημα129 κατοίκων τοῦ χωριοῦ Σινίτσας ∆εβολίου διά τοῦ Γρηγοράκη
Καραμέλου κατοίκου Κορυτσᾶς
ὁδός Jovan F. Kosturi 4
Τηλ. (...)
Κορυτσᾶ 10-5-2007
Πρός
1. Ἐξοχώτατο Ὑπουργό Ἐξωτερικῶν τῆς Ἑλληνικῆς ∆ημοκρατίας κ......
Πρόξενο Ἑλληνικοῦ Προξενείου Κορυτσᾶς κ. Κωνσταντῖνο
Μουάτσο.
Εμείς που σας γράφουμε είμαστε κάτοικοι του χωριού της Σινίτσας που βρίσκεται στην κοινότητα Μίρας και κάποτε αποτελούσε μέρος της κοινότητας της Ντάρδας, στο νομό της Κορυτσάς130.
Χωρίς καμιά αμφισβήτηση, βιώσαμε με μεγάλη συγκίνηση την έναρξη και τη λειτουργία του Ελληνικού Προξενείου στην Κορυτσά ......
Θέλαμε να αναφέρουμε κάποια δεδομένα σχετικά με το παρελθόν του.
Α. Στο χωριό μας οι κάτοικοι μιλούσαν την Ελληνική γλώσσα και μέχρι το 1920
έχει λειτουργήσει στην ελληνική μητρική γλώσσα και το σχολείο του χωριού. Στο
σχολείο δάσκαλοι, όπως ο Χριστάκης Θεμέλης από το χωριό μας, ο οποίος έχει εξυπηρετήσει και στην περιοχή της Φλώρινας, όπου βρίσκεται και ένα δικό του μνημείο.
Β. Στο χωριό της Σινίτσας υπάρχουν δύο ορθόδοξες εκκλησίες στις οποίες η λειτουργία έχει εκτελεστεί εως το 1946 στην ελληνική γλώσσα.
Γ. Οι κάτοικοι του χωριού διακρίθηκαν για την ξεχωριστή συμμετοχή τους στις
ομάδες οι οποίες πολέμισαν στην περιοχή της Κορυτσάς κατά των Τούρκων καταχτητών και στον πόλεμο για την Ανεξαρτησία της Βόρειας Ηπείρου όπως ο Παντελής Στέργιος (Παλότσης), ο Βασίλης Πανος, ο Παντελής Κέκη, ο Αναστάσιος Άγο, ο
Γιάννης Καραμέλος, ο Παντελής Ντέζης, ο Μίτης Αποστόλης, ο Βασίλης Καραμέλος
κ.τ.λ.
Ένας απο τους συμμετόχους αυτής της ομάδας, ο Παντελής Στέργιος (Παλότση)
εχει βραβευθεί απο τον βασιλιά της Ελλάδας.
∆. Περίπου εξήντα κάτοικοι της Σινίτσας οι οποίοι μετανάστευσαν στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1912–1918 υπέγραψαν ένα έγγραφο που απευθύνθηκε στις Μεγάλες
∆υνάμεις και φανέρωσε την ανοιχτή αντίρρηση για την κατανομή των περιοχών από
την μητρική πατρίδα την Ελλάδα (έγγραφο). Αυτό το έγγραφο εχει παραδοθεί στην
Ελληνική Πρεσβεία και στο Ελληνικό Προξενείο Κορυτσάς.
Ε. Οι κάτοικοι του χωριου βοήθησαν τους Έλληνες στρατιώτες στον πόλεμο του
1940 και για αυτό λεηλατήθηκαν δυο χρόνια αργότερα από τους Ιταλούς στρατιώτες
οι οποίοι έκαψαν τα σπίτια στα οποία βρήκαν ελληνικες σημαίες.[/b
] Συλλάμβαναν αρκετούς κατοίκους όπως τον Παντελή Ποστόλη, τον Κώτσιο Θεμέλη και έκαναν απόπειρα να πυροβολήσουν τον παπά Νικόλαο, τον παπά του χωριού.
Η. Όταν τελείωσε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος το κομμουνιστικό καθεστώς κατέβαλε κάθε προσπάθεια για να σβύσει απο τους κατοίκους του χωριού τις ελληνικές
τους παραδόσεις, τα συναισθήματα και την πίστη τους.
Λόγος132 π. Σπύρου Κατούντη στήν ∆οξολογία πού ἔγινε στήν Μπομποστίτσα
28η Ὀκτωβρίου 2002 ἐνώπιον τοῦ λαοῦ καί τῶν Προξενικῶν Ἀρχῶν τοῦ
Ἑλληνικοῦ Γενικοῦ Προξένου Κορυτσᾶς
«Κyριε και Κyρι(οι) /
Sήmερα εορτάζωμε όλη μαζί για ένας /
Πρόθεση: για την σημαία, για την / Πατρίδα, για την Ελλαδα. Για το αυτόν πρόβλημα / πόλεμιζαν τα παιδιά της Ελλάδασ / Για το αυτόν πρόβλημα χρειάζετε να
πολεμίζομε και εμείσ σήμερα /
Ελλάδα μου! Ολα τα λόγια σήμερα / ίνε γία σένα, αλλά δεν ίνε υπερβολικά / Σήμερα Με Μια φονί λέμε / Να Ζήσι η Πατρίδα μασ «.
Το μη ελληνοφωνο σημερα χωριο Σινιτσα Κορυτσας πρωην διγλωσσο
Ὑπόμνημα129 κατοίκων τοῦ χωριοῦ Σινίτσας ∆εβολίου διά τοῦ Γρηγοράκη
Καραμέλου κατοίκου Κορυτσᾶς
ὁδός Jovan F. Kosturi 4
Τηλ. (...)
Κορυτσᾶ 10-5-2007
Πρός
1. Ἐξοχώτατο Ὑπουργό Ἐξωτερικῶν τῆς Ἑλληνικῆς ∆ημοκρατίας κ......
Πρόξενο Ἑλληνικοῦ Προξενείου Κορυτσᾶς κ. Κωνσταντῖνο
Μουάτσο.
Εμείς που σας γράφουμε είμαστε κάτοικοι του χωριού της Σινίτσας που βρίσκεται στην κοινότητα Μίρας και κάποτε αποτελούσε μέρος της κοινότητας της Ντάρδας, στο νομό της Κορυτσάς130.
Χωρίς καμιά αμφισβήτηση, βιώσαμε με μεγάλη συγκίνηση την έναρξη και τη λειτουργία του Ελληνικού Προξενείου στην Κορυτσά ......
Θέλαμε να αναφέρουμε κάποια δεδομένα σχετικά με το παρελθόν του.
Α. Στο χωριό μας οι κάτοικοι μιλούσαν την Ελληνική γλώσσα και μέχρι το 1920
έχει λειτουργήσει στην ελληνική μητρική γλώσσα και το σχολείο του χωριού. Στο
σχολείο δάσκαλοι, όπως ο Χριστάκης Θεμέλης από το χωριό μας, ο οποίος έχει εξυπηρετήσει και στην περιοχή της Φλώρινας, όπου βρίσκεται και ένα δικό του μνημείο.
Β. Στο χωριό της Σινίτσας υπάρχουν δύο ορθόδοξες εκκλησίες στις οποίες η λειτουργία έχει εκτελεστεί εως το 1946 στην ελληνική γλώσσα.
Γ. Οι κάτοικοι του χωριού διακρίθηκαν για την ξεχωριστή συμμετοχή τους στις
ομάδες οι οποίες πολέμισαν στην περιοχή της Κορυτσάς κατά των Τούρκων καταχτητών και στον πόλεμο για την Ανεξαρτησία της Βόρειας Ηπείρου όπως ο Παντελής Στέργιος (Παλότσης), ο Βασίλης Πανος, ο Παντελής Κέκη, ο Αναστάσιος Άγο, ο
Γιάννης Καραμέλος, ο Παντελής Ντέζης, ο Μίτης Αποστόλης, ο Βασίλης Καραμέλος
κ.τ.λ.
Ένας απο τους συμμετόχους αυτής της ομάδας, ο Παντελής Στέργιος (Παλότση)
εχει βραβευθεί απο τον βασιλιά της Ελλάδας.
∆. Περίπου εξήντα κάτοικοι της Σινίτσας οι οποίοι μετανάστευσαν στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1912–1918 υπέγραψαν ένα έγγραφο που απευθύνθηκε στις Μεγάλες
∆υνάμεις και φανέρωσε την ανοιχτή αντίρρηση για την κατανομή των περιοχών από
την μητρική πατρίδα την Ελλάδα (έγγραφο). Αυτό το έγγραφο εχει παραδοθεί στην
Ελληνική Πρεσβεία και στο Ελληνικό Προξενείο Κορυτσάς.
Ε. Οι κάτοικοι του χωριου βοήθησαν τους Έλληνες στρατιώτες στον πόλεμο του
1940 και για αυτό λεηλατήθηκαν δυο χρόνια αργότερα από τους Ιταλούς στρατιώτες
οι οποίοι έκαψαν τα σπίτια στα οποία βρήκαν ελληνικες σημαίες.[/b
] Συλλάμβαναν αρκετούς κατοίκους όπως τον Παντελή Ποστόλη, τον Κώτσιο Θεμέλη και έκαναν απόπειρα να πυροβολήσουν τον παπά Νικόλαο, τον παπά του χωριού.
Η. Όταν τελείωσε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος το κομμουνιστικό καθεστώς κατέβαλε κάθε προσπάθεια για να σβύσει απο τους κατοίκους του χωριού τις ελληνικές
τους παραδόσεις, τα συναισθήματα και την πίστη τους.
Λόγος132 π. Σπύρου Κατούντη στήν ∆οξολογία πού ἔγινε στήν Μπομποστίτσα
28η Ὀκτωβρίου 2002 ἐνώπιον τοῦ λαοῦ καί τῶν Προξενικῶν Ἀρχῶν τοῦ
Ἑλληνικοῦ Γενικοῦ Προξένου Κορυτσᾶς
«Κyριε και Κyρι(οι) /
Sήmερα εορτάζωμε όλη μαζί για ένας /
Πρόθεση: για την σημαία, για την / Πατρίδα, για την Ελλαδα. Για το αυτόν πρόβλημα / πόλεμιζαν τα παιδιά της Ελλάδασ / Για το αυτόν πρόβλημα χρειάζετε να
πολεμίζομε και εμείσ σήμερα /
Ελλάδα μου! Ολα τα λόγια σήμερα / ίνε γία σένα, αλλά δεν ίνε υπερβολικά / Σήμερα Με Μια φονί λέμε / Να Ζήσι η Πατρίδα μασ «.
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Απο την εργασια
http://ikee.lib.auth.gr/record/127006/f ... 1-7052.pdf
22. Στό χωριό Πενταβίνι Κορυτσᾶς ἀνάλογα μέ τούς κατοίκους διεσώθησαν
ἀρκετά μνήματα μέ ἑλληνικές ἐπιγραφές:
«Ο ΜΑΚΑ/ΡΙΤΙΣ / ΠΑΠΑ / ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ69 /ΘΙΜΟ / ΧΟ(ΡΙΟΝ) / ΠΕΝΤΑΒΙΝΗ ΦΟ(ΝΕΥΘΕΙΣ) ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΙ∆ΟΣ / 1914 / ΕΤΟΣ / 8 / ΟΣ».
Ο ΜΑΚΑ/ΡΙΤΗΣ / ΧΡΙΣΤΟ / ΚΟΤΣΗ70 ΝΑΣΙ ΧΩΡΙΟΝ / ΠΕΝΤΑΒΙΝΕ ΦΟΝΕΥΘΕΙΣ71 /ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΙ∆ΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ / 1914 / ΕΤΟΣ».
Ὁ παπᾶ–Βασίλειος συμμετεῖχε στήν ἐπανάσταση τῆς Κορυτσᾶς 20-3-1914.
∆ολοφονήθηκε σέ
ἐνέδρα ἔξω ἀπό τό σπίτι του στά πλαίσια ἐκκαθαρίσεων τῶν Τουρκαλβανῶν.
7. Στό χωριό Πόγιανη76 Κορυτσᾶς διεσώθησαν κομμάτια ἀπό Σταυρούς μνημάτων μέ τίς κάτωθι κατεστραμμένες ἐπιγραφές:
«…. ΙΟΣ / …. ΟΥ ΠΟΓΙΑΝΗ / (ΕΦΟΝ)ΕΥΘΗ ΤΗ 25 / ΗΟΥΝ(ΙΟΥ) 1914
http://ikee.lib.auth.gr/record/127006/f ... 1-7052.pdf
22. Στό χωριό Πενταβίνι Κορυτσᾶς ἀνάλογα μέ τούς κατοίκους διεσώθησαν
ἀρκετά μνήματα μέ ἑλληνικές ἐπιγραφές:
«Ο ΜΑΚΑ/ΡΙΤΙΣ / ΠΑΠΑ / ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ69 /ΘΙΜΟ / ΧΟ(ΡΙΟΝ) / ΠΕΝΤΑΒΙΝΗ ΦΟ(ΝΕΥΘΕΙΣ) ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΙ∆ΟΣ / 1914 / ΕΤΟΣ / 8 / ΟΣ».
Ο ΜΑΚΑ/ΡΙΤΗΣ / ΧΡΙΣΤΟ / ΚΟΤΣΗ70 ΝΑΣΙ ΧΩΡΙΟΝ / ΠΕΝΤΑΒΙΝΕ ΦΟΝΕΥΘΕΙΣ71 /ΠΕΡΙ ΠΑΤΡΙ∆ΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ / 1914 / ΕΤΟΣ».
Ὁ παπᾶ–Βασίλειος συμμετεῖχε στήν ἐπανάσταση τῆς Κορυτσᾶς 20-3-1914.
∆ολοφονήθηκε σέ
ἐνέδρα ἔξω ἀπό τό σπίτι του στά πλαίσια ἐκκαθαρίσεων τῶν Τουρκαλβανῶν.
7. Στό χωριό Πόγιανη76 Κορυτσᾶς διεσώθησαν κομμάτια ἀπό Σταυρούς μνημάτων μέ τίς κάτωθι κατεστραμμένες ἐπιγραφές:
«…. ΙΟΣ / …. ΟΥ ΠΟΓΙΑΝΗ / (ΕΦΟΝ)ΕΥΘΗ ΤΗ 25 / ΗΟΥΝ(ΙΟΥ) 1914
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Συνέχεια απο τις τελευταιες σελιδες της παραπαπανω εργασιας
1. «Ἐγώ ∆ηονήσιος / Βασιλείου γράφω / Ἐν Κατούντι2 τῆ 26 Μαιού 1914 / Ελλάς».
2. «∆ιονύσιος Ι. Σταύρου Ελληνας Κατούντι / ἀπό Τρέσκα (Κορυτσᾶς)»
«Εἰς τό ἔτος 1877 ἐκαθισαν ει χωργιανί / εἰς φιλακῆν 30 νωμάτη 20 ἡμέρες
ἐξετίας του μπέη / ὅτι μας χρωστούσε κυρά [= ἐνοίκιο] διά τα σπίτια».
Τό ἔτος 1917 ἦλθεν ὁ Σαλῆ / Μπούκας καί κατέκαυσεν τήν μοσχόπολιν /
π(απᾶ) Μ(ίν)κ(ας) Πολένα».
Στήν σελίδα 176 μηναῖον Σεπτεμβρίου 1852 ἄγνωστος σημειώνει στιγμιότυπο
ἀπό τήν ἐπανάσταση τῶν Βορειοηπειρωτῶν:
«εις τας 19 Σεπτεμβρίου 1914 ἔγηνε ὁ πόλεμος / εἰς τό μαλίκι και εδιόχθησαν οἱ Τούρκοι14 καί / καταστράφηκαν κατά κράτος».
1. «Ἐγώ ∆ηονήσιος / Βασιλείου γράφω / Ἐν Κατούντι2 τῆ 26 Μαιού 1914 / Ελλάς».
2. «∆ιονύσιος Ι. Σταύρου Ελληνας Κατούντι / ἀπό Τρέσκα (Κορυτσᾶς)»
«Εἰς τό ἔτος 1877 ἐκαθισαν ει χωργιανί / εἰς φιλακῆν 30 νωμάτη 20 ἡμέρες
ἐξετίας του μπέη / ὅτι μας χρωστούσε κυρά [= ἐνοίκιο] διά τα σπίτια».
Τό ἔτος 1917 ἦλθεν ὁ Σαλῆ / Μπούκας καί κατέκαυσεν τήν μοσχόπολιν /
π(απᾶ) Μ(ίν)κ(ας) Πολένα».
Στήν σελίδα 176 μηναῖον Σεπτεμβρίου 1852 ἄγνωστος σημειώνει στιγμιότυπο
ἀπό τήν ἐπανάσταση τῶν Βορειοηπειρωτῶν:
«εις τας 19 Σεπτεμβρίου 1914 ἔγηνε ὁ πόλεμος / εἰς τό μαλίκι και εδιόχθησαν οἱ Τούρκοι14 καί / καταστράφηκαν κατά κράτος».
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Παμε στη περιοχη Πρεμετης και το σημερα
Eδω ένας ΓΕΝΝΑΙΟΣ ΑΛΒΑΝΟΣ ΑΠΟΓΡΑΦΕΑΣ :blm:
ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ την αλλαγη της εθνικοτητας καποιων χωριων της Πρεμετης ,
στην απογραφή τπυ 2011,
από Γκραικ που δήλωσαν οι ίδιοι ,
σε Σκιπεταρ όπωςεπεβαλαν οι ανώτεροί του
Του λέγανε οι αλβανοφωνοι χριστιανοι , γεμι γκρεκετ , και οι ανωτεροι του του ειπανε να τους σημειωσει ως Σκιπεταρετ
Eδω ένας ΓΕΝΝΑΙΟΣ ΑΛΒΑΝΟΣ ΑΠΟΓΡΑΦΕΑΣ :blm:
ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ την αλλαγη της εθνικοτητας καποιων χωριων της Πρεμετης ,
στην απογραφή τπυ 2011,
από Γκραικ που δήλωσαν οι ίδιοι ,
σε Σκιπεταρ όπωςεπεβαλαν οι ανώτεροί του
Του λέγανε οι αλβανοφωνοι χριστιανοι , γεμι γκρεκετ , και οι ανωτεροι του του ειπανε να τους σημειωσει ως Σκιπεταρετ
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Οπως βλεπουμε στη σημερινη Αλβανια
πχ περιοχες Πρεμετη Κορυτδσα αλβανοφωνες σχεδον απολυτα
δεν ισχύει απαραιτητα
το γλωσσα = εθνικοτητα
ουτε η αλβανοφωνια κανει καποιον αλβανο
ακομα και σημερα ακομα και στη Σιπερια
Παρακατω με μπλε οι ως σημερα ελληνοφωνοι .
Τα παραπανω χωρια δεν εντασοντε στα μπλε αλλα στα ανοιχτα κοκκινα δηλαδη ''αλβανοι ορθοδοξοι''
πχ περιοχες Πρεμετη Κορυτδσα αλβανοφωνες σχεδον απολυτα
δεν ισχύει απαραιτητα
το γλωσσα = εθνικοτητα
ουτε η αλβανοφωνια κανει καποιον αλβανο
ακομα και σημερα ακομα και στη Σιπερια
Παρακατω με μπλε οι ως σημερα ελληνοφωνοι .
Τα παραπανω χωρια δεν εντασοντε στα μπλε αλλα στα ανοιχτα κοκκινα δηλαδη ''αλβανοι ορθοδοξοι''
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Μια μαρτυρια ενος απογονου Ελληνων αλβανοφωνων από τη Λουντζη
'''Ο προσανατολισμός των αλβανοφωνων χριστιανών προς το ιδανικό της ελληνικης πατριδος
γινετε καταδηλος εις τα δημοτικα τραγουδια.
Παμτα τα περιστατικά του ταραχωδους βιου απο το 1916 ως το 1940, του ετους του τελευταιου θριαμβου συγκινουν τα μυχια της εθνικης ψυχης η οποια συμπασχει με το εθνος ,εις τας ατυχιας του,χαιρει δια τα περιλαμπρους νικας των οπλων ,και εξαιρει τα ανδραγαθηματα των ηρωων ονομαστι''''
Μαμμόπουλος ''Ο Μυθος της αλβανικης συμβολης εις την ανεξαρτησια της Ελλάδος''' σελ 44-45
'''Ο προσανατολισμός των αλβανοφωνων χριστιανών προς το ιδανικό της ελληνικης πατριδος
γινετε καταδηλος εις τα δημοτικα τραγουδια.
Παμτα τα περιστατικά του ταραχωδους βιου απο το 1916 ως το 1940, του ετους του τελευταιου θριαμβου συγκινουν τα μυχια της εθνικης ψυχης η οποια συμπασχει με το εθνος ,εις τας ατυχιας του,χαιρει δια τα περιλαμπρους νικας των οπλων ,και εξαιρει τα ανδραγαθηματα των ηρωων ονομαστι''''
Μαμμόπουλος ''Ο Μυθος της αλβανικης συμβολης εις την ανεξαρτησια της Ελλάδος''' σελ 44-45
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Διακήρυξη Βορειοηπειρωτών από τις επαρχίες Κορυτσάς και Κολώνιας για ένωση με την Ελλάδα - Πανηπειρωτική Ένωση Αμερικής, 1919
«Ἡμεῖς οἱ αὐτόχθονοι κάτοικοι τῶν ἐπαρχιῶν Κορυτσᾶς, Κολώνιας καί Μοσχοπόλεως ἔχοντας πληροφορηθεῖ ὅτι ἡ ἐπιτροπή γιά τίς Ἑλληνικές ∆ιεκδικήσεις ἔχει ἀποφασίσει ὑπέρ τῆς ἑνώσεως τῆς Χειμάρρας, Ἀργυροκάστρου καί ∆ελβίνου μέ τήν μητέρα χώρα τήν Ἑλλάδα, συγχαίρουμε τούς ἀδελφούς αὐτῶν τῶν ἐπαρχιῶν γιά τήν καλή τους τύχη καί τούς Ἀντιπροσώπους Εἰρήνης γιά τήν σοφία καί τήν δικαιοσύνη τους. Ἀλλά διαμαρτυρόμεθα ἐντόνως ἐναντίον τῆς γνωστοποιήσεως ὅτι προοριζόμεθα γιά τό μελλοντικό Ἀλβανικό Κράτος
Καθώς ὅλοι οἱ Βορειοηπειρῶτες ἀπό τήν Κορυτσᾶ καί τήν Κολώνια μέ ἑλληνική συνείδηση ἔχουν τήν ἀλβανική ὡς μητρική τους γλῶσσα, .......
Ὅλοι οἱ Βορειοηπειρῶτες πού μετανάστευσαν στήν Ἀμερική εἶχαν ἑλληνική συνείδηση. Ἀφοῦ ἐγκατασταθοῦν ἐδῶ, ἡ ἀλβανική προπαγάνδα πού ἐπιχορηγεῖται ἐπισήμως ἀπό τήν Αὐστρία καί τώρα καί ἀπό τήν Ἰταλία προσπαθεῖ νά μεταστρέψη τούς Ἕλληνες Βορειοηπειρῶτες στήν ἀλβανική Ἐθνικότητα. Ἔτσι ὑπάρχουν σήμερα πολλά παραδείγματα δύο ἀδελφῶν ἀπό τήν Κορυτσᾶ, ἀπό τούς ὁποίους ὁ ἕνας ἔχει διατηρήσει τήν ἑλληνική του ἐθνικότητα καί ὁ ἄλλος, καταλαμβάνοντας μιά προσοδοφόρα θέση στόν ἀλβανικό ὀργανισμό, ἔχει μεταβληθεῖ σέ φανατικό Ἀλβανό στή συνείδηση. Αὐτό εἶναι ἀλήθεια στήν περίπτωση νέων ἀνθρώπων οἱ ὁποῖοι ἐξαπατοῦνται μέ ὑποσχέσεις ὅτι ὅταν ἡ Ἀλβανία συσταθεῖ σέ ἐλεύθερο κράτος, αὐτοί οἱ νέοι ἄνθρωποι θά διοριστοῦν δήμαρχοι, κυβερνῆτες καί ἄλλοι τέτοιοι ἀξιωματοῦχοι.
http://vlahofonoi.blogspot.com/2015/12/1919.html
Θα δει οτι στο τελος υπογραφουν ατομα απο
τα περισσοτερα και οχι ολα
χριστιανικα χωρια της Κορυτσας και λιγοτερο της Κολονειας
«Ἡμεῖς οἱ αὐτόχθονοι κάτοικοι τῶν ἐπαρχιῶν Κορυτσᾶς, Κολώνιας καί Μοσχοπόλεως ἔχοντας πληροφορηθεῖ ὅτι ἡ ἐπιτροπή γιά τίς Ἑλληνικές ∆ιεκδικήσεις ἔχει ἀποφασίσει ὑπέρ τῆς ἑνώσεως τῆς Χειμάρρας, Ἀργυροκάστρου καί ∆ελβίνου μέ τήν μητέρα χώρα τήν Ἑλλάδα, συγχαίρουμε τούς ἀδελφούς αὐτῶν τῶν ἐπαρχιῶν γιά τήν καλή τους τύχη καί τούς Ἀντιπροσώπους Εἰρήνης γιά τήν σοφία καί τήν δικαιοσύνη τους. Ἀλλά διαμαρτυρόμεθα ἐντόνως ἐναντίον τῆς γνωστοποιήσεως ὅτι προοριζόμεθα γιά τό μελλοντικό Ἀλβανικό Κράτος
Καθώς ὅλοι οἱ Βορειοηπειρῶτες ἀπό τήν Κορυτσᾶ καί τήν Κολώνια μέ ἑλληνική συνείδηση ἔχουν τήν ἀλβανική ὡς μητρική τους γλῶσσα, .......
Ὅλοι οἱ Βορειοηπειρῶτες πού μετανάστευσαν στήν Ἀμερική εἶχαν ἑλληνική συνείδηση. Ἀφοῦ ἐγκατασταθοῦν ἐδῶ, ἡ ἀλβανική προπαγάνδα πού ἐπιχορηγεῖται ἐπισήμως ἀπό τήν Αὐστρία καί τώρα καί ἀπό τήν Ἰταλία προσπαθεῖ νά μεταστρέψη τούς Ἕλληνες Βορειοηπειρῶτες στήν ἀλβανική Ἐθνικότητα. Ἔτσι ὑπάρχουν σήμερα πολλά παραδείγματα δύο ἀδελφῶν ἀπό τήν Κορυτσᾶ, ἀπό τούς ὁποίους ὁ ἕνας ἔχει διατηρήσει τήν ἑλληνική του ἐθνικότητα καί ὁ ἄλλος, καταλαμβάνοντας μιά προσοδοφόρα θέση στόν ἀλβανικό ὀργανισμό, ἔχει μεταβληθεῖ σέ φανατικό Ἀλβανό στή συνείδηση. Αὐτό εἶναι ἀλήθεια στήν περίπτωση νέων ἀνθρώπων οἱ ὁποῖοι ἐξαπατοῦνται μέ ὑποσχέσεις ὅτι ὅταν ἡ Ἀλβανία συσταθεῖ σέ ἐλεύθερο κράτος, αὐτοί οἱ νέοι ἄνθρωποι θά διοριστοῦν δήμαρχοι, κυβερνῆτες καί ἄλλοι τέτοιοι ἀξιωματοῦχοι.
http://vlahofonoi.blogspot.com/2015/12/1919.html
Θα δει οτι στο τελος υπογραφουν ατομα απο
τα περισσοτερα και οχι ολα
χριστιανικα χωρια της Κορυτσας και λιγοτερο της Κολονειας
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Οι Βλάχοι της Κορυτσάς τι λέγανε;
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Διχασμένοι με ενα μειοψηφων αλλα αυξανομενο [ ποτε ομως δεν εγινε πλειοψηφων ] ποσοστο ανθελληνων οπως και στη Βεροια
Πχ βλεπε περιπτωση Πλιάσσας
Δεν ξερω αλλα περιεργη η διασταση Μοσχοπολιτων και Πλιασινων .
Πχ βλεπε περιπτωση Πλιάσσας
Δεν ξερω αλλα περιεργη η διασταση Μοσχοπολιτων και Πλιασινων .
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
''''''Ὅλοι οἱ Βορειοηπειρῶτες πού μετανάστευσαν στήν Ἀμερική εἶχαν ἑλληνική συνείδηση. Ἀφοῦ ἐγκατασταθοῦν ἐδῶ, ἡ ἀλβανική προπαγάνδα πού ἐπιχορηγεῖται ἐπισήμως ἀπό τήν Αὐστρία καί τώρα καί ἀπό τήν Ἰταλία προσπαθεῖ νά μεταστρέψη τούς Ἕλληνες Βορειοηπειρῶτες στήν ἀλβανική Ἐθνικότητα.''''
http://ikee.lib.auth.gr/record/122863/f ... FTIXIA.pdf
σελ 211
''''Από ένα γράµµα που προέρχεται από τον αποδηµούντα στην Tolosa της Αµερικής, Μ. Μάρκο από το Τόποβο της Ζαγοριας κοντα στο Τεπελενι και στέλνεται στον πατέρα του, βλέπουµε ότι στις αρχές του 20ου αι. οι αλβανόφωνοι Ζαγορίσιοι ως προς τη συνείδηση ήταν διηρηµένοι σε δύο στρατόπεδα.
Χαρακτηριστικό του γράµµατος είναι το παρακάτω .....
«σας παρακαλώ να µου γράφετε αλβανικά, διότι και εγώ αγαπώ πολύ να γράφω αλβανικά,η γλωσσα μας ειναι νοστιμοτερα πασης αλλης ......
Παρακατω αναφεροντε πιο ενδιαφεροντα στοιχεια προς τους χωριανους του.
'''Σας παρακαλώ όπως αφήσετε τον Ελληνικό φανατισµόν,'''
Αρα μεχρι τοτε στο χωριο τους υπηρχε ''ελληνικος φανατισμος'' δηλαδη εντονη ρωμεικη συνειδηση , και τους παρακάλαγε να τον αφησουν ,
ο λογος θα φανει αμέσως
Τους παρακινουσε ομως να τον εγκαταλειψουν και εξηγουσε τους λογους
''''....αφήσετε την Μεγάλην Ιδέα, διότι δεν µας δίδει ψωμι....''''''
Αυτα ακριβως ηταν σε πολες περιπτωσεις τα κινητρα που κανανε πολλους διγλωσσους και αλβανογλωσσους χριστιανους ,
στις Αμερικες και τις Ρουμανιες, να το ριξουν στον Αλβανισμο.
Το υποσχομενο ψωμι , το οποιο ταζανε στους φτωχους αυτους ανθρωπους οι ''''Μεγαλο και Τρανοι''' προκειμενου η Σιπερια να φτασει οσο νοτιοτερα γινοτανε
.... έχει δίκαιο ο φουκαράς Λίπες (Φίλιππος) να µη µου γράφει,
διότι δεν τον αφήνει η Ελληνική Ιδέα… Χολέρα να πάρη και αυτόν και
την Ιδέα του και να µη φανή σε αυτόν τον κόσµο γραικοµάνος. Τον έχω
και συγγενή, αλλά να µη τον ιδώ, διότι µε εντρόπιασε
http://ikee.lib.auth.gr/record/122863/f ... FTIXIA.pdf
σελ 211
''''Από ένα γράµµα που προέρχεται από τον αποδηµούντα στην Tolosa της Αµερικής, Μ. Μάρκο από το Τόποβο της Ζαγοριας κοντα στο Τεπελενι και στέλνεται στον πατέρα του, βλέπουµε ότι στις αρχές του 20ου αι. οι αλβανόφωνοι Ζαγορίσιοι ως προς τη συνείδηση ήταν διηρηµένοι σε δύο στρατόπεδα.
Χαρακτηριστικό του γράµµατος είναι το παρακάτω .....
«σας παρακαλώ να µου γράφετε αλβανικά, διότι και εγώ αγαπώ πολύ να γράφω αλβανικά,η γλωσσα μας ειναι νοστιμοτερα πασης αλλης ......
Παρακατω αναφεροντε πιο ενδιαφεροντα στοιχεια προς τους χωριανους του.
'''Σας παρακαλώ όπως αφήσετε τον Ελληνικό φανατισµόν,'''
Αρα μεχρι τοτε στο χωριο τους υπηρχε ''ελληνικος φανατισμος'' δηλαδη εντονη ρωμεικη συνειδηση , και τους παρακάλαγε να τον αφησουν ,
ο λογος θα φανει αμέσως
Τους παρακινουσε ομως να τον εγκαταλειψουν και εξηγουσε τους λογους
''''....αφήσετε την Μεγάλην Ιδέα, διότι δεν µας δίδει ψωμι....''''''
Αυτα ακριβως ηταν σε πολες περιπτωσεις τα κινητρα που κανανε πολλους διγλωσσους και αλβανογλωσσους χριστιανους ,
στις Αμερικες και τις Ρουμανιες, να το ριξουν στον Αλβανισμο.
Το υποσχομενο ψωμι , το οποιο ταζανε στους φτωχους αυτους ανθρωπους οι ''''Μεγαλο και Τρανοι''' προκειμενου η Σιπερια να φτασει οσο νοτιοτερα γινοτανε
.... έχει δίκαιο ο φουκαράς Λίπες (Φίλιππος) να µη µου γράφει,
διότι δεν τον αφήνει η Ελληνική Ιδέα… Χολέρα να πάρη και αυτόν και
την Ιδέα του και να µη φανή σε αυτόν τον κόσµο γραικοµάνος. Τον έχω
και συγγενή, αλλά να µη τον ιδώ, διότι µε εντρόπιασε
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Καλαβρία την 27 Μαρ 2019, 08:10, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Στην επιστροφη τους οι Αλβανοι από τα Γιαννενα στη Λαμπερια , παρεα με Τσαμηδες καιγανε ολα τα χωρια
ελληνοφωνα και αλβανοφωνα σε Δελβινο και νοτια Χειμάρα
http://www.balkaneana.eu/explore/upload ... 5e6555.pdf
Βλεπε σελιδα 335 336 337 Αγιος Βασιλειος ,Νιβιτσα ,Λουκοβα κλπ
Σε αλλα καιγανε μονο τις εκκλησιες και τα ελληνικα σχολεια ενω σε αλλα και ολο το χωριό
ελληνοφωνα και αλβανοφωνα σε Δελβινο και νοτια Χειμάρα
http://www.balkaneana.eu/explore/upload ... 5e6555.pdf
Βλεπε σελιδα 335 336 337 Αγιος Βασιλειος ,Νιβιτσα ,Λουκοβα κλπ
Σε αλλα καιγανε μονο τις εκκλησιες και τα ελληνικα σχολεια ενω σε αλλα και ολο το χωριό
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Μαρτυρια από ελληνοφωνο χωριο που καηκε κατα την επιστροφη των Αλβανων απο το μετωπο Ηπειρου το1912-13
Τα ιδια ακριβως κανανε και στα αλβανοφωνα χωρια της περιοχης
Ορθως αναφερει ο Σπυριδων Λάμπρος για τα αλβανοφωνα χωρια της περιοχής .
''''Η πειστικότατη απόδειξη του ελληνισμου των χωριων αυτών [ εννοει των αλβανοφωνων ] ειναι το πληθος εν ταις περιοχες Χιμαρας και Δελβίνου κατεστραφεντων υπο των Τουρκλαλβνων , ων οι κατοικοι εσωσαν τη ζωη των φευγοντες κατα τη νοτιο Ηπειρο.
Tα χωρια αυτα λαφυραγογυθεντα και πυρπολυθεντα ανερχοντο εις 60 περιπου .
Ειναι προφανες οτι οι Αλβανοι δεν ηθελον καμει χρηση των γιαταγανιων αυτων και του δαυλου
εναντιον ομοεθνων εχόντων την αυτη εθνικη συνειδηση''''''
Τα ιδια ακριβως κανανε και στα αλβανοφωνα χωρια της περιοχης
Ορθως αναφερει ο Σπυριδων Λάμπρος για τα αλβανοφωνα χωρια της περιοχής .
''''Η πειστικότατη απόδειξη του ελληνισμου των χωριων αυτών [ εννοει των αλβανοφωνων ] ειναι το πληθος εν ταις περιοχες Χιμαρας και Δελβίνου κατεστραφεντων υπο των Τουρκλαλβνων , ων οι κατοικοι εσωσαν τη ζωη των φευγοντες κατα τη νοτιο Ηπειρο.
Tα χωρια αυτα λαφυραγογυθεντα και πυρπολυθεντα ανερχοντο εις 60 περιπου .
Ειναι προφανες οτι οι Αλβανοι δεν ηθελον καμει χρηση των γιαταγανιων αυτων και του δαυλου
εναντιον ομοεθνων εχόντων την αυτη εθνικη συνειδηση''''''
Re: Αλβανοφωνοι χριστιανοι ορθοδοξοι οπως οι Αρβανιτες
Η Καταστροφη αλβανοφωνων χωριων της Χειμαρας από τους επιστρεφοντες Τουρκοαλβανους της Λαμπερίας
https://enoriakapareliou.files.wordpres ... bfcf83.pdf
σελ 60-73 γινετε αναλυτικη περιγραφη
https://enoriakapareliou.files.wordpres ... bfcf83.pdf
σελ 60-73 γινετε αναλυτικη περιγραφη
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Οι ορθόδοξοι χριστιανοί έχουν πιο πολλά κοινά με τους καθολικούς ή με τους προτεστάντες;
από έργο_μακέτο » 24 Μάιος 2024, 12:48 » σε Θρησκειολογία - 20 Απαντήσεις
- 790 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από runner
25 Μάιος 2024, 01:30
-
-
- 35 Απαντήσεις
- 690 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από AlienWay
09 Σεπ 2024, 23:39
-
-
Νέα δημοσίευση Υπάρχουν στη σύγχρονη εποχή χριστιανοί προφήτες;
από Ourania-Rania » 28 Φεβ 2024, 17:42 » σε Θρησκειολογία - 5 Απαντήσεις
- 492 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
28 Φεβ 2024, 22:59
-
-
-
Νέα δημοσίευση Γιατί δαιμονίστηκαν οι χριστιανοί με τις ηλεκτρονικές ταυτότητες;
από Sol » 26 Αύγ 2023, 23:04 » σε Κοινωνικά θέματα - 314 Απαντήσεις
- 7938 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Allah
07 Σεπ 2023, 16:22
-