Πολύ ωραίο το στοιχείο που έφερε ο χρήστης "
Μηχανικός".
Γενικά στο νήμα έχουν συσσωρευθεί αρκετά στοιχεία για ανάλυση.
Ας αναλύσουμε λοιπόν την ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΚΡΑΒΑΡΩΝ το 1454-1455.
1. Πρόκειται για φορολογική απογραφή και όχι πληθυσμιακή.
Όμως δεν απέχει πολύ από την πραγματική πληθυσμιακή κατάσταση της περιοχής αφού λογικά και αυτοί που δεν μπορούσαν να δώσουν φόρο ήταν ανάλογοι πληθυσμιακά αυτών που έδιναν.
2. Η φορολογία της περιοχής προοριζόταν για την οικογένεια Κράβαρη οι οποίοι ήταν τα αρχοντόπουλα του τόπου.
Αυτοί τότε ήτανε οι Κάρολος Κράβαρης γιος του Μουρίκη
Καρατζά, Μούσα και Μικροπέτρα Κράβαρη.
Ο Καρατζάς και ο Μούσα μάλλον είχαν ήδη γίνει Μουσουλμάνοι.
Το Μουρίκης είναι η αρβανίτικη εκδοχή του Μαυρίκιος.
Ας βάλουμε και λίγο λατινικό αλφάβητο, να δούμε πως φαίνεται.
CARL-CAROLO KRAVARI/GRAVARI GRAV-AR.
Πάντως η κατάληξη -αρης χρησιμοποιείτο από τους βυζαντινούς στα ονόματα.
Είναι νομίζω ευκρινέστατη η Αρβανίτικη επιρροή.
3. Το έγγραφο αυτό μας παρουσιάζει τα πραγματικά επίθετα των υπηκόων της προοθωμανικής Ρωμανίας, αφού και η εγκαθίδρυση των Οθωμανών ήταν σχετικά πρόσφατη αλλά επίσης ακόμα οι απογραφές αναφέρουν τα πραγματικά επίθετα των ατόμων που ελέγχουν και δεν περιορίζονται στο Γιώργος υιός του Πέτρου που κυριάρχησε μετά (σελ. 423).
4. Όπως παρατηρούμε από τα επίθετα των χωρικών, το πλειοψηφούν στοιχείο είναι το ελληνικό χωρίς να λείπουν και άλλης καταγωγής άτομα. Η ουσία είναι ότι δεν υπάρχει γκετοποίηση, ομαδοποίηση χωριών σύμφωνα με την καταγωγή, ο πληθυσμός ζει ανακατεμένος και τα επίθετα των περισσοτέρων διατηρούνται μέχρι σήμερα απαράλλαχτα.
Σπουδαίο στοιχείο ως προς την ιστορική συνέχεια του ελληνισμού τόσο πληθυσμιακά όσο και πολιτιστικά.
5. Το σημαντικότερο κομμάτι του βιβλίου είναι το παρακάτω απόσπασμα:
Η ονοματολογική έρευνα του μεταφρασθέντος χωρίου έδειξε ότι στην περιοχή των Κραβάρων κατά τα μέσα του δέκτου πέμπτου αιώνα, εκτός της ελληνικής πλειονότητας, ήταν εγκατεστημένα και άτομα Αλβανικής και Σλαβικής καταγωγής.
Από την πρώτη ομάδα ενδεικτικά σημειώνουμε τις οικογένειες Μαλακάσα, Μπούα, Χέλμη, Μπάρδη και Λιόση. Ο σχηματισμός του Σλαβικού ονοματολογικού στρώματος χωρίζεται σε δυο φάσεις: (α) κάθοδος σλαβικών πληθυσμών στον Ελλαδικό χώρο τον έβδομο-όγδοο αιώνα και (β) κάθοδος αλβανικών φαρών που είχαν προσλάβει σλαβικά ανθρωπωνύμια κατά την μετανάστευση τους στην ελληνική χερσόνησο μέσω σλαβόφωνων περιοχών τον δέκατο τρίτο και δέκατο τέταρτο αιώνα. Από την σλαβική ανθρωπωνυμία σημειώνουμε ενδεικτικά τα ονόματα Στάικος, Μπογδάνης, Γιαίτσης και Ζλάτος.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:Α. Ας δούμε πρώτα την μασκαρεμένη προπαγάνδα:
-τον 15ο αιώνα έχουμε
"άτομα Αλβανικής καταγωγής" όταν τον 19ο αιώνα έχουμε την πρώτη Αλβανική εθνική αφύπνιση.
-τον 7ο -8ο αιώνα έχουμε "Ελλαδικό χώρο"
ακόμα !!!! και όχι ελληνικό χώρο, όταν το 776π.χ έχουμε Ολυμπιάδες μόνο για ΕΛΛΗΝΕΣ
αλλά λίγο μετά μας γράφουν
"κατά την μετανάστευση τους στην ελληνική χερσόνησο.....τον δέκατο τρίτο και δέκατο τέταρτο αιώνα" Τον 7ο-8ο αιώνα έχουμε "Ελλαδικό χώρο" και όχι Ελληνικό χώρο και τον 13ο-14ο αιώνα έχουμε "ελληνική χερσόνησο". Τι μεσολάβησε και από ελλαδικός χώρος έγινε ελληνικός;
Β. Στην ουσία:
-Ο συγγραφέας βλέπει (λανθασμένα) άλλες δύο καταγωγές εκτός από ελληνική που είναι και η πλειονότητα.
Αλβανούς και Σλάβους. Δεν βλέπει ο συγγραφέας τους Βλάχους. (Επίθετα Βλάχος, Λαλούλης,Πρατιμάρης, Τορνίκης, Φρατιμάρης, Φρατομάρης). Δεν βλέπει τους Αρβανιτόβλαχους δεν βλέπει τους Λατίνους.
-Τους Αλβανούς τους χωρίζει σε αλβανούς με αλβανικά ανθρωπωνύμια:
"Μαλακάσα, Μπούα, Χέλμη, Μπάρδη και Λιόση"
Το Μαλακάσα-Λιόση είναι βλάχικα/λατινικά. Το Μπάρδη-Χέλμης είναι Σλάβικα.
Δεν πειράζει. Εμείς θα πιστέψουμε το συγγραφέα και τους Αλβανούς και θα παριστάνουμε ότι πιστεύουμε ότι είναι Αλβανικά.
- "κάθοδος αλβανικών φαρών που είχαν προσλάβει σλαβικά ανθρωπωνύμια κατά την μετανάστευση τους στην ελληνική χερσόνησο μέσω σλαβόφωνων περιοχών τον δέκατο τρίτο και δέκατο τέταρτο αιώνα"wow ΕΔΩ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΙΔΕΣ!!!!
ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΟΥΜΙ!ΕΡΩΤΗΣΗ 1η. Ποια Αρβανίτικη φάρα απο τις περιβοητες ΦΑΡΕΣ κατοικεί την δεδομένη στιγμή την περιοχή των Κραβάρων; Ποια την εκμεταλλεύεται και την απομυζεί; Που είναι η Φάρα του Καρλο Gravari ΟΕΟ. Σε ποιο από τα χωριά αυτά την βλέπετε;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ.
Κανονικά θα έπρεπε να υπήρχανε εγκατεστημένες 1-2 αρβανίτικες Φάρες στην περιοχή των Κραβάρων με 15-20 οικογένειες η καθέ μια, συγγενολόι με το ίδιο όνομα και άλλες 15-20 φιλικές.Που είναι;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
ΠΟΥΘΕΝΑ!
ΕΡΩΤΗΣΗ 2η. Οι αλβανικές φάρες "κατά την μετανάστευση τους" υιοθέτησαν μόνο "σλαβικά" ανθρωπωνύμια ή και άλλα σλαβικά γλωσσικά/πολιτιστικά στοιχεία;
ΕΡΩΤΗΣΗ: Γιατί υιοθέτησαν μόνο ανθρωπωνύμια;
ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.....
ποιες σλαβόφωνες περιοχές διανύσανε "τον δέκατο τρίτο και δέκατο τέταρτο αιώνα" για να μπουν στον ελληνικό χώρο;
Μπορείτε να μας τις δείξετε στο χάρτη;
Γιατί οι περισσότεροι νομίζουν ότι οι Σλάβοι είναι βόρεια των Αλβανών και όχι ανάμεσα σε Έλληνες και Αλβανούς.
Πόσο μείνανε στις περιοχές εκείνες που το γεγονός αυτό τις ανάγκασε να αλλάξουν ανθρωπωνύμιο;
Είναι αναμενόμενο και εύκολα κατανοητό οργανωμένη πληθυσμιακή και στρατιωτική και λησταρχική μονάδα με οικογενειακούς δεσμούς αίματος σαν τις αλβανικές φάρες να αλλάζει πολιτιστικά χαρακτηριστικά, επειδή διανύει σλαβόφωνες περιοχές;
ΔΕΝ ΜΑΣ ΤΑ ΛΕΤΕ ΚΑΛΑ....
ή κάτι μας κρύβετε,
ή κάτι δεν γνωρίζετε για να κλείσετε το πάζλ.
Εγώ όμως ξέρω τι σας λείπει....
Να ξέρετε...
1. δεν έχουμε ιδέα για την πραγματική ιστορία των Βαλκανίων.
Κοιμόμαστε με τα τσαρούχια στο "ενυδρείο" της Ρωμιοσύνης μας.
2. Υπήρχε εποχή που ότι κι αν κατέβαινε από τον μετέπειτα Αλβανικό χώρο, ότι κι αν μίλαγε, όπως κι αν ήτανε ντυμένο και όπως κι αν κουρευότανε αποκαλείτο με μία λέξη από τους ντόπιους: ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ.
Θα συνεχίσω παραθέτοντας ανάλυση ονομάτων χωριό-χωριό.