Οθωμανέλλην έγραψε: ↑13 Σεπ 2019, 22:02
Chainis έγραψε: ↑13 Σεπ 2019, 19:00
Οθωμανέλλην έγραψε: ↑13 Σεπ 2019, 15:19
Οι Αλβανοί και Β. Μακεδόνες εχουν την ευκαιρία να μοιραστούν με ολους τους λαους των Βαλκανίων την ιστορία του τόπου αυτού.
Η δύση εχει σπείρει τετοια διχόνοια μεταξύ μας την ιδια στιγμή που για τον εαυτό της εχει εξασφαλίσει ειρήνη και παραγωγή.
Στα Βαλκάνια ειμαστε ο ίδιος λαος. Οταν ενωθούμε κανεις και τιποτα δεν θα μας σταματήσει.
Οι Οθωμανοί δεν εσπειραν διχονια;
Μονο και μονο οι εξισλαμισμοί ηταν ο κυριότερος λόγος για άσβηστο μίσος.
Δεν υπήρχε κανένας εξισλαμισμός. Απεναντίας, για τα δεδομένα της εποχής, οι υπήκοοι της Οθωμανικής αυτοκρατορίας απολάμβαναν θρησκευτικές και όχι μονον ελευθερίες ασύγκριτες για την εποχη.
Και μονον η τεράστια δύναμη και επιρροή της ορθόδοξης Εκκλησίας εντος και εκτος Οθωμανικής αυτοκρατορίας ειναι απόδειξη για το παραπάνω.
Το οτι εχουμε μασήσει ενα παραμυθάκι που εφτιαξαν κάποιοι για να διασπάσουν τους λαούς που δημιούργησαν τον σύγχρονο πολιτισμό ειναι θέμα του καθενος αν θα το πιστέψει η οχι.
Χρονικό του Παπασυναδινού :
+ ,ζριθ': Επαλούκουσαν οι Τούρκοι τον Μανόλη τον Μποσταντζόγλη τον σκευοφύλακα, κατάγναδα εις το σπήτην του εις την Κλοποδίτζα δι’ αιτίαν τιαύτην: εις την στράταν του Γιαϊλάν ευρέθηκαν Τούρκοι σκωτομένοι. Εδή άλλος δεν τους ασκώτοσεν, μόνον οι χριστιανοί οπού έχουν τα τηστήρια και έτζη εκείνην την αργατηνήν έκαμαν καυγάν εις το καπιλίον και ευγένη o κύρ Μανόλης να ιδή και διαβόλου πηρασμός έρχετε μίαν πέτρα και τον κτηπά εις το κεφάλη και τον ξεραχώνι. Και έτζη το ταχύ ωσάν τον ίδαν οι Τούρκοι ξεραχωμένον, είπαν αύτου και η μαρτυρία το πως αυτός είναι o κανλής. Και έτζη τον άρπαξαν ως άγριοι θύρες και τον έκριναν. Τέλως πάντων τον αποφάσισαν και συντζήλι τον έκαμαν ότι να τον παλουκώσουν. Και πολλοί τινές τον είπαν ότι:
Έλα γίνου Τούρκος και ημείς να σε γλητόσωμεν. Και αυτός τους έβριζεν και σκύλους και απίστους τους έλεγεν. Και έτζη τον επαλούκωσαν. Και από πάνω από το παλούκι πολλά τους ονειδούσεν και τους έβριζεν και αυτοί μή δυνάμενοι υποφέρουν ταις βρησές, οπού επήγενεν η γλωσσα του ωσάν το χελιδόνι, εκρέμασαν τον έτζη με το παλούκι. Και ανεπαύθην εν Κυρίω και πάγη η ψυχή του μετά των μαρτύρων, διότι υπόμηνεν δύο μαρτύρια και έλαβεν δύο στέφανα και έγινεν νέος μ’κάρτυρας. Αιωνία του η μνήμη. Και έρειξαν το κορμάκην του χαμηλά και έστεκεν τρείς ημέρες άθαπτω. Και τινές ευλαβοίς χριστιανοί ίδαν και ταις τρείς νύχτες προς το μεσονύχτιο, οπού έφεγγεν μέγα φως εις τον τόπον της καταδίκης του. Και ήτον ένας μέγας πλάτανος και από εκείνον τον εκρέμασαν και πάραυτα εξυράνθη. Όμοιος και όσοι Τούρκοι εψευδομαρτύρησαν, άλλοι μετα ταύτα ετυφλάθηκαν και άλλοι υπό χήσειμ βασιλέως απέθαναν. Και τόσος φόβος και τρόμος εγίνη εις τους χριστιανούς και δεν εύγενεν έξω εις το παζάρι κανείς, δύο και τρεις εβδομάδες. Και εάν εκείταζαν ποθές κανέναν χριστιανόν, τα δόντια τους έτριζαν και άπιστους και σκύλους τους έλεγαν και όλοι διά το σπαθί ήστε. Και τις διηγήσετε τα όσα κακά έκαμαν εις τους ταλέπορους χριστιανούς. Και αυτός o κυρ Μανόλης ήτον καλόφωνος και έψαλεν εις την Μητρόπολην άνθρωπος θεορητικός, έμορφος, μαυρογένης. Αμή ήτον πολλά αψής και ήχεν και μερικώ πίσμα. Αιωνία του η μνήμη.
--------------------------------------------
+,ζρκε': Έν μηνί Μαρτίω. της Ακαθήστου,
έτούρκεψαν τον Αμοριανόν τον Τεμερούτογλη τον σκευοφύλακα δι’ ετίαν τιαύτη: Αγόραζεν σουπές από Τούρκον η οκά δώδεκα και αυτός τον έδιδεν δέκα και λέγη: Μήν τα πουλής επειδή δεν σε ευγένη και είναι και χριστιανηκώ φαγή. Και οι Τούρκοι το εγύρισαν αλέος, το πως είπεν τον Τούρκον όπου τα πουλή χριστιανόν και εσύκωσαν δόγμα μεγάλω και εγίνη σύγχησις και ταραχή και φόβος μέγας. Και τον έκριναν και o κριτής τον έκαμεν ταζήρι και τον έδηρεν. Έπειτα τον άφησεν. Αμή οι Τούρκοι δεν τον άφησαν, μόνον τον ήφεραν εις το τρανώ το τζιαμή εις το τζιαρσή και τοση Τούρκοι εμαζώχθησαν πάραυτα ότι δεν ήχαν μέτρος. Και έτζη τον εβάρεσαν ένα δύο μαχερές και ήθελαν να τον τεπελετήσουν. Και ένας από την μέσιν τους τούς εφώναξεν και λέγη ότι:
Έγίνην Τούρκος εγίνην, μόνον αφήσετε τον. Και έτζη τον άφησαν. Εδά πέ και εσύ, ω άνθρωπε, ότι δεν γίνωμε Τούρκος διά να τελειωθής απάνου εις μίαν στυγμήν. Αμή εμούλοξεν. Ω εις την δυστυχίαν του, κάλιον ήτο να μήν ήχεν γεννηθή. Και έτζη τον ετούρκεψαν και πάραυτα τον εσουνέτησαν. Και η ταλέπωρη γυναίκα του έκρυψεν τα παιδία του ταχα ως…… με πολλή σφύξι ήφεραν...
τα [π]αιδία και τα ετούρκεψαν. Αμή τον τρανήτερόν του υίόν δεν τον έτούρκεψαν, τον Κομνηανάκην, μόνον τον άφησαν ως ότι ήτον νόμου ηληκίας ως ιζ' χρονών. Και το Πάσχα έκαμαν ντουνανμάν οι τούρκοι και εσυριάνησαν τα παιδία όλον τον Κουλάν και εις όλον το Κάστρον.
Και μεγάλη λύπη έγινεν εις όλους τους χριστιανούς, το πως δεν εστάθειν ανδρίως εις την πίστην του απάνου εις μίαν στυγμή ωσάν τον Πάτρουλα και ωσάν τον κυρ Μανόλην, να γένη ο ταλέπορος άρπαγος, ηβρηστής, άδικος και διά ταύτα και τα τιαύτα τον έγκατέλειπ[εν ο θεός και ένα]μεν Τούρκος κε' χρόνους. Και δεν εσοφρονήστην να φύγη μέσα εις τα Ρωμέκα η άλλου ποθές. Και εγέρασεν και εζάρωσαν τα δάκτηλα της χειρός του και αστένησεν περισσά και εγίνην κουβάρη και με πολλών οδείνον απέθανεν ο άθλιος και ταλέπορος. Κρίμα εις αυτόν τον κακορίζηκον.
Και ήταν ως π' χρονών
https://serrelib.gr/serraiko-apothetiri ... i-toy-1821