Ναι από την άλλη βέβαια υπάρχει διαφορά στα αξιοθέατα τύπου Πλάκας καιAlien666 έγραψε: ↑13 Οκτ 2019, 18:10Αυτός είναι ο στόχος. Να συνυπάρχει η αδόμητη παραλία με τη δομημένη. Και ο τουρίστας που πάει στα αξιοθέατα, να λέει "βγήκα από την Πλάκα/Το Μοναστηράκι/Τον ουρανοξύστη και κατά τ' άλλα είδα μια τσιμεντούπολη".ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε: ↑13 Οκτ 2019, 17:06Μερικές προσωπικές παρατηρήσεις για το νήμα.
α)Έχω βαρεθεί μια ζωή να ακούω πότε θα γίνουμε "μουντέρνοι".
Πότε θα φτιάξουμε καζίνο σαν το Λας Βέγκας,πότε θα φτιάξουμε
γηπεδο προδιαγραφών Πρέμιερ Λίγκ,πότε θα μαζέψουμε τα σκουπίδια
σαν το Παρίσι κλπ.Καλό είναι να έχεις πρότυπα,αλλά η ένταξη τους στην
ελληνική κοινωνία προυποθέτει και κάποια σύνδεση με την τοπική κουλτούρα.
Στην Ελλάδα καλώς ή κακώς το προιόν είναι η αδόμητη παραλία με το ταβερνάκι
δίπλα και το μπιτσόμπαρο που μπαίνει όποιος θέλει όπως θέλει.Αυτό γουστάρει η
συντριπτική πλειοψηφία των ξένων.Τα θηριώδη καζίνο είναι παράταιρα.
β)Ακόμη και τα πρότυπα του εξωτερικού είναι πολλές φορές υπερεκτιμημένα.
Ακούω για το πόσο καλαίσθητες είναι οι πόλεις του εξωτερικού σε σχέση με τις
δικές μας κάτι που δεν έχω διαπιστώσει από την παραμονή μου στο εξωτερικό.
Θυμάμαι κάποτε στη Μπριζ του Βελγίου που βγήκα από τα κανάλια και είδα μια
τυπική τσιμεντένια πόλη.Στο Παρίσι μια από τα ίδια.Άσε που κάποια κτίρια είναι
του Μεσοπολέμου στις ευρωπαικές χώρες άρα τίθεται και θέμα λειτουργικότητας.
Για την Αμερική δε μπαίνω καν στον κόπο.Ακόμη και τα τουριστικά τους μέρη όπως
το Λας Βέγκας είναι περισσότερο Μάρκετινγκ και διαφήμιση παρά κάτι το ιδιαίτερο.
Εξάλλου για τον μέσο Αμερικανό είναι το ίδιο δύσκολο να πάει στο Λας Βέγκας με
έναν ξένο τουρίστα(και πιο δύσκολο ορισμένες φορές).
Δηλαδή κάθε σοβαρή χώρα, επιδιώκει να αυξήσει τα αξιοθέατά της, είτε αυτά είναι η άναρχη παραλία, είτε τα αρχαία μνημεία, είτε οι ουρανοξύστες κλπ.
Διαφορετικά, αν επαναπαυτούμε, ποιος μας εμποδίζει να γεμίσουμε την Ελλάδα με τσιμεντένια κουτιά;
σε οικοδομήματα που φτιάχνονται με σκοπό να γίνουν αξιοθέατα όπως ένας
ουρανοξύστης.Στην περίπτωση της Πλάκας έχουμε μια περιοχή που έχει εξελιχτεί
στο πέρασμα του χρόνου από τους κατοίκους.Για αυτό και βλέπουμε όλη αυτή τη
λεπτότητα,την αισθητική.Ο ουρανοξύστης μοιάζει να προσπαθεί να επιβληθεί.Για
αυτό και το στύλ του είναι υπερβολικό.Όπως και να έχει όμως, ακόμη και η Πλάκα
θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν αξιοθέατο,αλίμονο μας αν οι Αθηναίοι έμεναν
ακόμη σε τέτοιες γειτονιές.