Ασέβαστος έγραψε: ↑16 Νοέμ 2019, 09:04
seismic έγραψε: ↑15 Νοέμ 2019, 22:45
Υπάρχει κάμψη στον κορμό των στοιχείων χωρίς εφελκυσμό? Ξέρετε πως καταργούμε τον εφελκυσμό?
Κόκαλο οι πολιτικοί μηχανικοί
φυσικα και ξερουμε. με ενα νομο και ενα αρθρο, οπως εκανε ο μηχανικος-πρωην πθ
Για να ξυπνάτε...
Υπάρχει κάμψη στον κορμό των στοιχείων χωρίς εφελκυσμό? Ξέρετε πως καταργούμε τον εφελκυσμό?
Ναι καταργείται Δια προεντάσεως. Περνούμε συρματόσχοινα στο φορέα και τα εντείνομαι δια υδραυλικών γρύλων.
Αν η προένταση του συρματόσχοινου γίνει στα δύο ή περισσότερα άκρα των παρειών των τοιχωμάτων μεταξύ εδάφους και των ανώτατων άκρων του, τότε προφανώς έχει καταργηθεί και ο εφελκυσμός, και η κάμψη του τοιχώματος αλλά και η ροπή ανατροπής του τοιχώματος, αιτίες εντάσεων που δημιουργούν την παραμόρφωση στους κορμούς των δοκών και αστοχούν. Γιατί δεν το κάνουν? Δεν θα έχουμε ούτε διατμητική αστοχία σκυροδέματος λόγο του μηχανισμού της συνάφειας αν η προένταση γίνη άνευ συνάφειας. Αυτή την τεχνική την χρησιμοποιούν στο οδόστρωμα στην κοιλαδογέφυρα γιατί δεν την χρησιμοποιούν και στον πυλώνα? Δεν σας λέω κάτι νέο... απλά σας δίνω τον μηχανισμό πάκτωσης εδάφους ο οποίος βελτιώνει και την αντοχή του εδάφους θεμελίωσης.
Μήπως, όμως, έτσι αυξάνουμε υπερβαλόντως την ακαμψία, οπότε κινδυνεύει από ψαθυρή θραύση; Άλλο προεντεταμένη δοκός σε κοιλαδογέφυρα, και άλλο προεντεταμένο τοίχωμα ..
Η προένταση μειώνει την πλαστιμότητα και η τυχόν αστοχία είναι εκρηκτική. Έπρεπε να το λύσω αυτό το πρόβλημα μέσο έρευνας. Από την μια χρειάζομαι την ισχυρή προένταση γιατί ο μηχανισμός ανοίγει και πακτώνει ισχυρά πολύ ισχυρά στο έδαφος όταν και η προένταση είναι ισχυρή. Αν την έκανα όμως την προένταση από το δώμα, θα έχανα σε πλαστιμότητα. Για να λύσω αυτό το πρόβλημα έκανα το εξής. Πριν κατασκευαστεί το κτίριο, μετά το άνοιγμα της γεώτρησης, τοποθετώ τον μηχανισμό μέσα της και εφαρμόζω ισχυρότατη προένταση, διπλάσια των εντάσεων υπολογισμού με υδραυλικούς γρύλους πάνω στην επιφανείας θεμελίωσης του εδάφους. Αφού εφαρμόσω την πλήρη μέθοδο της προέντασης και εξασφαλίσω την ισχυρή πάκτωση του μηχανισμού πάνω στο έδαφος, προεκτείνω τον εξέχοντα από το έδαφος τένοντα, ( σταδιακά κατά την κατασκευή των τοιχωμάτων ) με περικόχλια και μέσα από σωλήνες διόδου μέχρι το δώμα. Εκεί επάνω έχω τέσσερις επιλογές. Ή να εφαρμόσω δεύτερη πλήρη προένταση, ή δεύτερη μερική προένταση. ή Πάκτωση. ή Πάκτωση με ελατήριο. Για να σταματήσουμε την ροπή ανατροπής του τοιχώματος δεν χρειάζεται προένταση. Και μια απλή πάκτωση του μηχανισμού στο δώμα είναι ικανή να σταματήσει την ροπή, και να μην χάσουμε σε πλαστιμότητα. Η επιβολή θλιπτικών δυνάμεων στις διατομές θα την εφαρμόσουμε αν την εφαρμόσουμε, για τον μηδενισμό των εφελκυστικών εντάσεων, την δημιουργία ροπών ευστάθειας και την αύξηση αντοχή της διατομής προς τις τέμνουσες. Η επιβολή θλιπτικών δυνάμεων έχει πολύ θετικά αποτελέσματα καθότι βελτιώνει τις τροχιές του λοξού εφελκυσμού, εξασφαλίζει μειωμένη ρηγμάτωση λόγο θλίψης, αυξάνοντας συγχρόνως την ενεργή διατομή του τοιχώματος.
Η κάμψη προυποθέτει ύπαρξη ροπής. Η κάμψη δημιουργεί και θλίψη, και εφελκυσμό, κατά περιοχές. Ο εφελκυσμός 《καταργείται》με την προένταση. Αυτή, ακριβώς, την ιδιότητα της προέντασης χρησιμοποιούμε για την επίτευξη γεφυρώσεως μεγάλων ανοιγμάτων. Απο την ροπή μπορείς να υπολογίσεις τον ουδέτερο άξονα. Απο την μια μεριά υπάρχει εφελκυσμός και απο την άλλη θλίψη. Υπολογίζεις τον εφελκυσμό και εφαρμόζεις τόση προένταση ώστε να έχεις μηδενισμό του ή και να περάσεις όλη την διατομή σε θλίψη.
Η κάμψη προυποθέτει ύπαρξη ροπής, και τα τοιχώματα έχουν μεγάλες ροπές τις οποίες κατεβάζουν στην βάση πολλαπλασιάζοντας αυτές τις εντάσεις αφού δουλεύουν σαν τεράστιοι μοχλοβραχίονες. Αυτές οι ροπές που κατεβάζουν είναι τόσο ισχυρές που είναι αδύνατον να παραληφθούν από την κλασική κατασκευή της πεδιλοδοκού. Με τον μηχανισμό μου αυτές οι ροπές όχι μόνο δεν κατεβαίνουν στην βάση, αλλά παραλαμβάνονται από το δώμα και εκτρέπονται μέσα στο έδαφος. Ακριβώς το τοίχωμα παραλαμβάνει μόνο θλίψη εξαλείφοντας την διατμητική αστοχία που παρουσιάζει το σκυρόδεμα με τον μηχανισμό της συνάφειας λόγο της υπεραντοχής του χάλυβα. Χωρίς κάμψη και ροπές δεν υπάρχουν κρίσιμες περιοχές εντατικών μεγεθών.Ούτε εμφανίζονται οι αντίρροπες ροπές σε όλους τους κόμβους όταν δεν υπάρχει η ροπή ανατροπής του τοιχώματος.