Που λέτε, όπως όλοι για περίπου δέκα σελίδες, όταν η τιπιτι δήλωσε ρητά πως υπάρχει διαφορά ανάμεσα στη νατουραλιστική και την αφηρημένη τέχνη, πίστεψα πως το νήμα αφορά διαφορές στην τεχνική, στους εκπροσώπους, στο που πουλάει κανείς ονλάην τα έργα του (όπως το γιατί οι Τεχνάδες σνομπάρουν το γιουτουμπ και ποστάρουν στο ντεηλιμοσιον) και όλες οι συναρτόμενες συναρτησιακές συναρτησίες.
Ως επόμενο η συζήτηση εκσελίχθηκε με διαφορές και διακρίσεις, δηλαδή γιατί η νατουραλιστική και όχι η αναπαραστατική και ποιά η διαφορά τους (που αγνοώ), για το αν ο νταβιντσι πετύχαινε το 5αρι στην κλίμακα Κινσεϋ, και το πως οι Φιλοσοφικές Σχολές είναι σχολές και όχι φιλοσοφικές χολές.
Παρεπιπτόντως το νήμα είναι με διαφορά το πιο οπτικά απολαυστικό του φόρουμ, περισσότερο ακόμα και από το «ημίγυμνες αθλούμενες».
Πέρασαν το λοιπόν δεκα και σελίδες για να δούμε αυτό που η τιπιτι λέει απο την πρώτη σελίδα: οι δύο μορφές είναι κυκλικές στην ιστορία εννοώντας πως οι μεσαίωνες χαρακτηρίζονται από μια επίπεδη οπτική αντίληψη. ενώ αντίθετα οι αναγεννήσεις από την αντίληψη του βάθους των πραγμάτων – η μία στάση και η άλλη τάση αποτελούν δύο ακραίες θέσεις ανάμεσα στην ταλάντωση του πολιτισμού από το απλό στο μπλεγμένο, από το άμεσο στο στρεβλωμένο, από ή αν θέλετε από την βρεφική αθωότητα στην ενήλικη ενοχή.
...Αυτό θα ήταν ίσως αυταποδεικτο με μια καταμέτρηση του τι έχει επιζήσει αναμεσα στις δύο ακρότητες της πολιτισμικής ταλάντωσης - αλλά το να μετράς δεν έχει ποτέ πλάκα, χώρια που κάποια στιγμή μοιραία σου τελειώνουν και τα δάκτυλα. Μα η Τιπιτι έπρεπε να το πάει ένα βήμα παραπέρα.
Ερχεται και μας λέει λοιπόν η Τίπιτι πως οι δύο αντιπροσωπευτικές στάσεις απέναντι στα πράγματα κείνται και ταυτοχρονα υπόκεινται σε μια γραμμή μεταξύ των: η πρώτη απαντάται στην βρεφική ηλικία, απαντάται στις στιγμές που αντικρύζουμε τα πράγματα στατικά και ακίνητα από την στασιμη κούνια μας: Η οπτική μας πηγάζει από ένα και ενιαίο σημείο, τον Αριστοτελικό οφθαλμό ο οποίος συλλέγει το φως τριγύρω του. Το οπτικό μας πεδίο ολόκληρο περιγράφεται από ενα επίπεδο επάνω στην επιφάνεια του οποιου τα σχήματα χορεύουν χωρις να διαχωριζεται το ένα από το έτερο, ή αν προτιμάτε, ανάμεσα στο
τι και στο
πως.
Η δεύτερη στάση βρίσκεται στο κατοπινό στάδιο της μετακίνησης, στο στάδιο της κατανόησης της θέσης του εαυτού ανάμεσα σε έναν μεταβαλλομενο περίγυρο: στην ταυτοποίηση του γεωμετρικού σημείου στο άπειρο ως προς το οποίο διαγράφουμε τις προβολικες ευθείες ανάμεσα στις αλληλοσυνδέσεις και τους αλληλοδιαχωρισμούς που διατέμνουν την οπτική μας απέναντι στα πραγμάτα σε σχήματα και μορφές, ή αν αίρεσθε, ανάμεσα στο πως και στο γιατί.
Αυτό που λέτε με έβαλε σε άβολες σκέψεις. Ας επιστρέψουμε για μια στιγμή στην κούνια. Πως θα μας φαινόταν ο κόσμος αν δεν μπορούσαμε να διακρίνουμε το χώρο από το σωρό ως τη διάταξη, αν δεν μπορούσαμε να διαχωρίσουμε τον χρωματισμό από το άσπρο ως το μαύρο, αν δεν μπορούσαμε να διασχίσουμε την ανάγκη από την εξάρτηση ως την αυτονομία.
Μπήκα που λέτε σε σκέψεις ως πως το τι θα ήταν για ένα βρέφος να αισθάνεται χωρίς να διακρίνει. Τι θα ήταν το να γίνουν όλα τα ερεθίσματα ξαφνικά ένα χωρίς την δυνατότητα να διαχωρίσουμε το ένα από το άλλο. Και ομολογουμένως με συνεπήρε το κλάμα. Ας πάμε όμως στην όραση, η οποία είναι και η κυρίαρχη αίσθηση η οποία αυτοοργανώνεται.
Μερικές παραδοχές για τα παρακάτω:
παραδοχή πρώτη- Ο χώρος αντιληπτικά είναι ακερμάτιστος (οπως διατείνεται και η τιπιτι). Ένα βρέφος δεν έχει κριτήριο ως προς το εώς.
παραδοχή δεύτερη - Ο χώρος αντιληπτικά είναι αχρωμάτιστος. Ένα βρέφος δεν έχει κριτήριο ως προς το φως.
παραδοχή τρίτη- Ο χώρος αντιληπτικά είναι ανυπόστατος. Ένα βρέφος δεν έχει κριτήριο ως προς το πως.
Τ προηγούμενα π λέτε μ οδήγησαν ν ψάξω τ πως θ μπορούσε ν αντικρύσει τ βρέφος: Μια εικόνα για τα μάτια του μικρού θα είναι πλήρως επίπεδη, όπως οι Βυζαντινές αγιογραφίες, άχρωμη, αδιαχώριστη εκτός από τις λεπτές καμπυλωτές γραμμές όπου το ένα διαφωνεί με το έτερο.
Και κατεπέκταση, το πως θα μπορούσε να ένα βρέφος να αντικρύσει μια εικόνα Αναγεννησιακή, η οποία χαρακτηρίζεται από βάθος και προοπτική – πως θα φαινόταν στο βρέφος, κατά κρίση και κατά φύσει και κατά κράση και κατά δράση ακίνητο ως προς τον κόσμο,
Το ερώτημα φυσικά παρέμενε – πως μπορεί ένα βρέφος στάσιμο μέσα στην κούνια να φτάσει να διακρίνει τι σημαίνει όραση; Μας το είπε φυσικά και η Τιπιτι, μέσα από την αλλοίωση του χώρου. Το βρέφος βλέπει χωρίς να διαβλέπει τη μητέρα να το πλησιάζει, και μαθαίνει να διακρίνει την κίνηση από την ακινησία καταλαβαίνοντας πώς το κλάμα της πείνας μετατρέπεται σε πιπιλιστερό κορεσμό.
Αυτά τα ερωτήματα αλληλοπλέκονται και ομολογουμένως είναι δύσκολα στην απάντηση...
Ευτυχώς στις δύο ώρες που με κράτησαν στην προηγούμενη δουλειά που βρέθηκα, πρόλαβα να μάθω γι' αυτο το πράμα που λέγεται απεικόνιση Κιρτζ. Με δυο λογια, ο Κιρτζ αναζητούσε να διακρίνει την κίνηση από την ακινησία σε μια εικόνα που δέχεται ο υπολογιστής, ώστε
να στραφούν σε αυτό το σημείο τα ρομποτ-πολυβόλα να διακρίνει που ακριβώς δημουργείται το βάθος στην εικόνα μέσω υπέρθεσης των περιθωρίων.
Έχοντας λοιπόν τη μανιέρα του Κιρτζ σε τέσσερεις κύριες κατευθύνσεις, διαπιστώνοντας πως οι κύριες διευθύνσεις για μία απαίδευτη όραση είναι περισσότερες, αποδίδοντας την βρεφική όραση σε δώδεκα οφθαλμικούς σπασμούς, και βέβαια τηρώντας τις τρείς παραδοχές που αναφέρθηκαν, τα επόμενα μπορεί και να αποτελούν μια πρώτη απάντηση στο
τι βλέπει ένα βρέφος πριν μπορέσει να δεί.
Εικόνα πρώτη:
![Εικόνα](https://image.ibb.co/mUyqcJ/2018_06_26_00_10_53_roads_Google_Opera.jpg)
![Εικόνα](https://image.ibb.co/iPFQBd/tpvlowxxunjvisinshompsxi.png)
Eικ. 2η
![Εικόνα](https://preview.ibb.co/k7Krjy/HQ7A1097.jpg)
![Εικόνα](https://preview.ibb.co/khEDxJ/vpsssjmmmtoxrshssvhuophv.png)
Αλλά και φυσικά (ακολουθώντας τον Φλορένσκι και την Τίπιτι) η βυζαντινότροπη εικόνα 3:
![Εικόνα](https://image.ibb.co/iOFp4y/2018_06_30_05_46_07_Jesus_Sinai_Icon_jpg_696_1347_Opera.jpg)
![Εικόνα](https://image.ibb.co/cuzoxJ/nitjthwrmqnrvmwqklkhtnos.png)
και τελος η (Αναγεννησιακά γεωμετρική) εκδίωξη του ηλιόδωρου από το Ναό κατά τον Ραφαήλ
![Εικόνα](https://preview.ibb.co/jHVNPy/2018_06_30_05_53_00_cq5dam_web_1280_1280_jpeg_1280_832_Opera.jpg)
![Εικόνα](https://image.ibb.co/jUnDWd/201ure_1.jpg)
Aυτά. Καλημέρες