Μία από τις σπάνιες φορές που συμφωνούμε.stavmanr έγραψε: ↑25 Μάιος 2022, 21:23Παραβλέπεις ένα σημαντικό στοιχείο κάθε εγκληματολογίας: εν βρασμώ κι εν μέθη φόνος.Jimmy81 έγραψε: ↑25 Μάιος 2022, 21:12Εγώ δεν το βλέπω έτσι. Όταν αγαπάς κάποια δεν τη σκοτώνεις. Αυτό που βλέπω είναι η αντανάκλαση ιδεών και αξιών της εποχής. Η γυναίκα ακόμα θεωρείται "κτήμα" του άνδρα. Η πιστή σύζυγος/νοικοκυρά είναι ένα από τα μέσα από τα οποία ο άντρας της εποχής αντλεί κοινωνική αξιοπρέπεια. Όταν ο Μενούσης διαπιστώνει (και μάλιστα μπροστά σε άλλους άντρες) ότι η γυναίκα του δεν εκπληρώνει καλά αυτό το "ρόλο" νιώθει ότι ο μικρόκοσμός του καταρρέει, χάνει τον έλεγχο και τη σκοτώνει.stavmanr έγραψε:Φυσικά και είναι καημένος, πέρα από εγκληματίας.
Ο άνθρωπος έχασε τον άνθρωπο που αγαπά σε μία στιγμή ζήλιας και μέθης.
Όταν ένας άνθρωπος τελεί σε βρασμό ή μέθη (πολλώ δε μάλλον σε συνδυασμό) δεν λειτουργεί με τον τρόπο που λειτουργεί στα φυσιολογικά του.Προσπαθείς να το αναλύσεις λες και είναι άρθρο της Καθημερινής.Το ότι ο στιχουργός τον παρουσιάζει "μεθυσμένο", "καημένο να κλαίει", "να εύχεται να γυρίσει η γυναίκα του πίσω στους ζωντανούς" κλπ ενδεχδομένως είναι μια προσπάθεια να τον "ξεπλύνει" και να μετριάσει το σοκ από την ειδεχθή πράξη.
Τι να ξεπλύνει ακριβώς βρε Τζίμη;
Γράφεις για μία εποχή που η γυναίκα δεν είχε καν δικαιώματα. Το τραγούδι δείχνει ακριβώς ότι δεν είναι θέμα δικαιωμάτων και δικαίωσης, αλλά ανθρώπινων συναισθημάτων και τραγωδίας.Διότι δεν επιτυγχάνεται ο στόχος της τραγωδίας που είναι να αναδείξει το διπλό έγκλημα του θύτη: σκότωσε την αγαπημένη του, τη δική του μονάκριβη γυναίκα, που ίδιος θεωρούσε στολίδι, διαμάντι, τη μισή του ζωή, σε μία στιγμή πάθους και μέθης.Γιατί δεν επιλέχτηκε π.χ. ο θρήνος των γονιών ή των συγγενών της γυναίκας και επιλέχτηκε του δολοφόνου Μενούση;
Αντίστοιχη τραγωδία είναι "ο Γιάννης ο φονιάς" που μονάχα το Φροσί (η Φρόσω η αγαπημένη του), δακρυσμένο του φίλησε τα χέρια, και μπορούσε να τον νιώσει και να τον καταλάβει πόσο επίκεντρο της τραγωδίας ήταν ως φονιάς.
Και όχι, δεν είμαι μεθυσμένη.