O I έγραψε: ↑09 Νοέμ 2019, 02:10Και μετά με επιβεβαιώσες ότι μεγαλώνοντας μελέτησες τις Γραφές.
Συνεπώς δεν έπεσα έξω στο ότι ήξερες τι απέρριψες, άσχετα που σαν έφηβος προφανώς ήξερες τα βασικά δόγματα για την Ορθοδοξία από τους παππούδες, το σχολείο κλπ. (εκ των πραγμάτων ως νεαρός ήταν αδύνατον να είχες προλάβει να ΜΕΛΕΤΉΣΕΙΣ τις Γραφές)Αυτό δεν είναι απάντηση στην ερώτηση: "Μήπως σου είναι εύκολο να μου πεις ποια από τα δόγματα τής Ορθοδοξίας (που μελέτησες) δεν σε έπεισαν για να γίνεις Άθρησκος αρχικά;".Alien666 έγραψε: ↑06 Νοέμ 2019, 13:12[1] Ο Θεός στην παλιά διαθήκη εμφανίζεται τυρανικός και δεσποτικός, συμβουλεύει τον λαό που προστατεύει να χρησιμοποιεί δόλο, καταστρέφει όσους δεν θέλει και αυτοχαρακτηρίζεται ως "ζηλόφθονας" (στην πρώτη εντολή που δίνει).O I έγραψε: ↑06 Νοέμ 2019, 08:30Όπότε μεγαλώνοντας μελέτησες τις Γραφές "και κυρίως η Παλαιά Διαθήκη" (δηλαδή μελέτησες Καινή και Παλαιά) και τότε θεώρησες, βάση τής μελέτης που έκανες μετά, ότι τα δόγματα τής Ορθοδοξίας ήταν λάθος.
Καλά κατάλαβα;
Σίγουρα κανέναν δεν τιμά το να λέει ότι πιστεύει οτιδήποτε αν δεν το έχει ψάξει πρώτα.
Μήπως σου είναι εύκολο να μου πεις ποια από τα δόγματα τής Ορθοδοξίας (που μελέτησες) δεν σε έπεισαν για να γίνεις Άθρησκος αρχικά;
Ο.Ι.
[2] Χαρακτηριστική είναι η ιστορία του Λωτ, όπου ο Θεός για να δοκιμάσει την πίστη του, του ρίχνει όλα τα κακά του κόσμου. Τα ζώα του πεθαίνουν, τα παιδιά του πεθαίνουν, οι καλλιέργιές του ξεραίνονται κλπ.
Η ιστορία του Ιωβ τελειώνει όταν ο καημένος αυτός ο άνθρωπος, παρά τα δεινά του, δοξάζει το όνομα του Θεού. Και δεν μας λέει αν τελικά αποζημιώθηκε από αυτή του την ενέργεια (προφανώς όχι).
Ολα αυτά απαντούν σε μια απορία που εκφράζουν συνήθως οι άθεοι. "Γιατί ο Θεός επιτρέπει το κακό". Προφανώς δεν έχουν μελετήσει την Παλαιά Διαθήκη. Ενας τέτοιος Θεός που περιγράφει η Παλαια Διαθήκη ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ μια χαρά το κακό. Ο ίδιος είναι ένας τυρανικός τύπος.
Αυτά που προβάλλεις ως αιτίες είναι άλλο πράγμα και όχι τα ΔΌΓΜΑΤΑ της Ορθοδοξίας που μελέτησες και απέρριψες.
Αυτά που προβάλλεις είναι ένα αναμάσημα των γνωστών επιχειρημάτων που χρησιμοποιούν συνήθως Αθεϊστές κ.α. για την παράδοση των Εβραίων.
Το ερώτημά μου απευθύνεται στα δόγματα της Ορθοδοξίας που λες ότι απέρριψες μεγαλώνοντας.
Αν δεν καταλαβαίνεις το ερώτημα δεν πειράζει. Καλό όμως είναι όταν αποφασίζεις να απαντήσεις σε συγκεκριμένο ερώτημα που απευθύνεται σε δικό σου επιχείρημα, να απαντάς σ' αυτό.
Ο.Ι.
Η Βίβλος (Παλαιά και Καινή Διαθήκη) οφείλουν να αντιμετωπίζονται ως τα στοιχεία που αντλεί η παράδοση τού Χριστιανισμού που μέσα από την δεύτερη στηρίζονται τα δόγματα τής Ορθοδοξίας. Δηλώνεις άγνοια όταν θεωρείς ως δόγματα της Ορθοδοξίας όσα λέει μέσα στην Παλαιά. Η Παλαιά Διαθήκη είναι η παράδοση των Εβραίων που περιέχει ιστορικά, ηθικά, θεολογικά και προφητικά στοιχεία όπου ερμηνεύονται μέσω τής Καινής από τον Ιησού και τούς Αποστόλους. Αυτά στη συνέχεια τα ερμήνευσαν οι Πατέρες τής Εκκλησίας είτε σε θεολογικές έριδες είτε από απολογητές των πρώτων αιώνων μέχρι την εποχή των Οικουμενικών συνόδων που είχαν σαν μπούσουλα αυτά τα κείμενα για όσα ερμήνευσαν ο καθένας στην εποχή του και στήριξαν τα δόγματα τής Ορθόδοξης Εκκλησίας.Alien666 έγραψε: ↑09 Νοέμ 2019, 12:07
Οφείλουν να αντιμετωπίζονται ως δόγματα τα λεγόμενα "ιερά βιβλία". Κάποιος που ασπάζεται τον Χριστιανισμό, οφείλει να ασπάζεται όλα όσα γράφει η Βίβλος.
Πολύ βολικό αυτό που έχει επικρατήσει ότι και καλά τα κείμενα αυτά "επιδέχονται ερμηνείας". Δεν είναι σουρεαλιστικά, δεν προέκυψαν από κάποιους που βρίσκονταν σε παραλλήρημα προκειμένου να τα "ερμηνεύσουμε". Είναι πολύ συγκεκριμένα και λένε συγκεκριμένα πράγματα.
Διαφορετικά ο κάθε θρησκευόμενος πιστεύει σε έναν εντελώς υποκειμενικό Θεό που ανταποκρίνεται στον δικό του υποκειμενισμό, ο οποίος έχει προκύψει από "αυτά που του είπαν οι παπούδες του" και τη λογοκριμένη εκδοχή της βίβλου που διδάχτηκε στο σχολείο.
Οπότε η Παλαιά περιέχει στοιχεία που αφορούν την διδασκαλία τής Ορθοδοξίας και δεν είναι το δόγμα τής Ορθοδοξίας όπως ισχυρίζεσαι.
Δεν απαντάς όμως και δεν καταλαβαίνω τι είναι αυτό που σε φοβίζει να απαντήσεις ξεκάθαρα στο ερώτημα: "Το ερώτημά μου απευθύνεται στα δόγματα της Ορθοδοξίας που λες ότι απέρριψες μεγαλώνοντας." και για να σε βοηθήσω, τα δόγματα τής Ορθοδοξίας βρίσκονται στο Πιστεύω. Στο σύμβολο τής πίστεως και όχι στα στοιχεία τής παράδοσης των Εβραίων που προβάλεις. Δηλαδή αυτά που λες ότι μελέτησες και σε έκαναν να απορρίψεις τα δόγματα τής Ορθοδοξίας.
Τελικά ξέρεις ποια δόγματα τής Ορθοδοξίας απέρριψες;
ΥΓ
Τα πιο κάτω δεν τα φέρνω για να κάνουμε διάλογο επ' αυτών αλλά μόνο για σύγκριση σε σχέση με το ψάξιμο που λες και την ερμηνεία που δίνεις (αν και λες "Πολύ βολικό αυτό που έχει επικρατήσει ότι και καλά τα κείμενα αυτά "επιδέχονται ερμηνείας" ", που αυτό κάνεις πιο κάτω) και δεν πρόκειται να μπω σε τέτοια διαδικασία με χωρία κλπ ξανά.
Και δακρύβρεχτοι όσοι Αθέισαν ψάχνοντάς το με τέτοιον τρόπο.
Πάντως εσύ όσο και να λες ότι "μελέτησες" την ΠΔ από τα επιχειρήματα που προβάλεις πιο κάτω φαίνεται ότι απλά τη διάβασες πλημμελώς και μάλιστα με διάθεση να απορρίψεις και όχι να κατανοήσεις πράματα.
[1] "Εξ. 19,25 κατέβη δὲ Μωυσῆς πρὸς τὸν λαὸν καὶ εἶπεν αὐτοῖς. Εξ. 20,1 Καὶ ἐλάλησε Κύριος πάντας τοὺς λόγους τούτους λέγων· 2 ἐγώ εἰμι Κύριος ὁ Θεός σου, ὅστις ἐξήγαγόν σε ἐκ γῆς Αἰγύπτου, ἐξ οἴκου δουλείας. 3 οὐκ ἔσονταί σοι θεοὶ ἕτεροι πλὴν ἐμοῦ. 4 οὐ ποιήσεις σεαυτῷ εἴδωλον, οὐδὲ παντὸς ὁμοίωμα, ὅσα ἐν τῷ οὐρανῷ ἄνω καὶ ὅσα ἐν τῇ γῇ κάτω καὶ ὅσα ἐν τοῖς ὕδασιν ὑποκάτω τῆς γῆς. 5 οὐ προσκυνήσεις αὐτοῖς, οὐδὲ μὴ λατρεύσεις αὐτοῖς· ἐγὼ γάρ εἰμι Κύριος ὁ Θεός σου, Θεὸς ζηλωτής, ἀποδιδοὺς ἁμαρτίας πατέρων ἐπὶ τέκνα, ἕως τρίτης καὶ τετάρτης γενεᾶς τοῖς μισοῦσί με 6 καὶ ποιῶν ἔλεος εἰς χιλιάδας τοῖς ἀγαπῶσί με καὶ τοῖς φυλάσσουσι τὰ προστάγματά μου."
και
"Εξ. 34,14 οὐ γὰρ μὴ προσκυνήσητε θεοῖς ἑτέροις· ὁ γὰρ Κύριος ὁ Θεὸς ζηλωτὸν ὄνομα, Θεὸς ζηλωτής ἐστι."
Δηλαδή ο Μωυσής κατέβηκε από το βουνό και τους είπε τι τού είπε ο Θεός και το "αυτοχαρακτηρίζεται ως "ζηλόφθονας" " που λες δεν έχει να κάνει 1ον με αυτοχαρακτηρισμό από τον Ίδιο αλλά με ότι μετέφερε ο Μωυσής στον λαό (δηλαδή παράδοση) και 2ον άλλο ζηλόφθονας και άλλο "ἐγὼ γάρ εἰμι Κύριος ὁ Θεός σου, Θεὸς ζηλωτής" που σημαίνει ότι "μονοπωλεί" τη θέση τού Ενός Θεού μεταξύ των θεοτήτων που πίστευε ως Θεούς ο λαός τού Μωυσή και οι γύρω λαοί τότε. Γενικά αυτή την έννοια δείνει η παράδοση των Ιουδαίων στα σημεία που αναφέρει τον Θεό ως ζηλωτή.
Άσχετος ο χαρακτηρισμός που τού αποδίδεις λοιπόν μέσω τής προσωπικής "μελέτης" που κάνεις όταν μάλιστα έχεις την Καινή που έρχεται ο Ίδιος και ξεκαθαρίζει τι ζητάει από τον άνθρωπο.
Άλλη ερμηνεία που κάνεις:
Πρώτον στην ιστορία τού Ιώβ ο Θεός δεν κάνει αυτό που λες. Δηλαδή ότι "για να δοκιμάσει την πίστη του, του ρίχνει όλα τα κακά του κόσμου", αλλά αφήνει τον διάβολο να κάνει τα δικά του που απαιτεί από τον Θεό να Του αποδείξει ότι "μὴ δωρεὰν Ἰὼβ σέβεται τὸν Κύριον;". Ότι δηλαδή ωφελιμιστικά ο Ιώβ σέβεται τον Θεό και όχι από καθαρή πίστη και αγάπη.
Να πως το λέει αυτό η Γραφή:
"Ιωβ. 1,9 ἀπεκρίθη δὲ ὁ διάβολος καὶ εἶπεν ἐναντίον τοῦ Κυρίου· μὴ δωρεὰν Ἰὼβ σέβεται τὸν Κύριον; 10 οὐ σὺ περιέφραξας τὰ ἔξω αὐτοῦ καὶ τὰ ἔσω τῆς οἰκίας αὐτοῦ καὶ τὰ ἔξω πάντων τῶν ὄντων αὐτοῦ κύκλῳ; τὰ δὲ ἔργα τῶν χειρῶν αὐτοῦ εὐλόγησας καὶ τὰ κτήνη αὐτοῦ πολλὰ ἐποίησας ἐπὶ τῆς γῆς. 11 ἀλλὰ ἀπόστειλον τὴν χεῖρά σου καὶ ἅψαι πάντων, ὧν ἔχει· ἦ μὴν εἰς πρόσωπόν σε εὐλογήσει."
Λάθος ερμηνεύεις. Ο Θεός εκεί δεν "του ρίχνει όλα τα κακά του κόσμου" όπως λες αλλά ο διάβολος το κάνει.
Άλλη
Μάλλον δεν την έχεις μελετήσει και πολύ την Παλαιά ε;

"Ιωβ. 42,12 ὁ δὲ Κύριος εὐλόγησε τὰ ἔσχατα Ἰὼβ ἢ τὰ ἔμπροσθεν· ἦν δὲ τὰ κτήνη αὐτοῦ πρόβατα μύρια τετρακισχίλια, κάμηλοι ἑξακισχίλιαι, ζεύγη βοῶν χίλια, ὄνοι θήλειαι νομάδες χίλιαι. 13 γεννῶνται δὲ αὐτῷ υἱοὶ ἑπτὰ καὶ θυγατέρες τρεῖς·"
τεσπα
Απλά μπήκα στον κόπο να σου δείξω ότι 2-3 ερμηνείες έφερες και όλες είναι κατά τα πρότυπα που ακολουθείς και όχι κατά πως τα λέει εκεί η Παλαιά.
συγνώμη κι όλας.. μήπως είσαι λίγο μπερδεμένος;

Ο.Ι.