To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μελέτη της γλώσσας, γραμματική, συντακτικό, σχολιασμοί και διευκρινίσεις.
Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 29324
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 29 Ιούλ 2024, 14:08

Πολύ όμορφο κείμενο - ξόδι από τον Ν. Σαραντάκο στον πρόσφατα και απροσδόκητα χαμένο Δημήτρη Φύσσα και το τελευταίο βιβλίο του Ο Μέσκουλας.

Ο Δ. Φύσσας, φιλόλογος και Αθηναιογράφος είναι ο συγγραφέας του βιβλίου Πλατεία Λένιν, πρώην Συντάγματος που έχουμε ξανασυζητήσει

https://sarantakos.wordpress.com/2024/0 ... uJ7a3Ayfmw

«Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω» από την ελληνοφωνία
(Μια εκτύπωση που τη σέρνω μαζί μου έτσι, για την τιμή των όπλων. Ποτέ κανείς δε θα διαβάσει αυτό το κείμενό μου.)

«Ένα φάντασμα πλανιέται πάνω» από την ελληνοφωνία, το φάντασμα του νεολογιωτατισμού. Έχω βαρεθεί να διαβάζω, να βλέπω και ν’ ακούω γύρω μου λογιωτατισμό, αρχαϊσμό, καθαρεύουσα και νεοκαθαρεύουσα. Όλες οι γλωσσικές αλλα­γές τα τελευταία χρόνια κινούνται προς την κατεύθυνση αυ­τή. Πρωτεργάτες το πρώην σινάφι μου, οι κωλοφιλόλογοι (προσοχή, όχι οι γλωσσολόγοι πλην ελάχιστων εξαιρέσεων) κι από κοντά δημοσιογράφοι, διορθωτές κι επιμελητές κειμέ­νων (αυτή η μάστιγα των επιφανειακών παρατηρήσεων), πα­πάδες, θεολόγοι, δικαστές, συγγραφείς, πολιτικοί, κειμενογράφοι, λεξικογράφοι, ορθοφωνιστές, συντάκτες δημόσιων ανακοινώσεων σε μέσα συγκοινωνίας — τράπεζες – σούπερ μάρκετ, λογογράφοι, ποικίλοι αρχαιόφιλοι ή βυζαντινόφρονες, πολυτονιστές διάφορων προελεύσεων και αποχρώσεων, κι έπονται σκέτοι αναγνώστες ή και απλοί ομιλητές, που νο­μίζουν ότι κάτι κάνουν ακολουθώντας τους «μορφωμένους» ή απλά επηρεάζονται ασυναίσθητα κι ακολουθούν τη γενική τάση. Οι γενιές που μεγάλωσαν με αρχαία απ’ το νηπίαγωγείο, που λέει ο λόγος.

Το δόγμα τους, απ’ όπου εκπορεύονται όλα τ’ άλλα, έχει ως εξής: γλώσσα είναι η γραπτή γλώσσα, το γραπτό έχει μεγαλύτερη αξία από τη φωνή. Το αρχαιότροπο γραπτό, εννοείται. Αν μπορούσαν, θα καταργούσαν εντελώς τη λαλιά και θα επικοινωνούσανε μόνο γραπτά, σε όσο γίνεται παλιότερο λεξιλόγιο, με όσο γίνεται περισσότερους αρχαϊσμούς, με όσο γίνεται εντονότερη την απαρχαιωμένη ορθογραφία. Διαβάζοντας ή ακούγοντάς τους όλους αυτούς, θαρρείς σάμπως κι η ελληνική γλώσσα (γραπτή και προφορική) δεν εξελίσσεται συνέχεια, τέσσερις χιλιάδες χρόνια τώρα, αλλά παραμένει ένα κάποιο γραπτό απολίθωμα, ένα κάποιο παλιακό αλφάβητο, προς το οποίο πρέπει να συμμορφώνεται η λαλιά. Κι επειδή βέβαια δεν μπορούν να μαντρώσουν τη λαλιά, ξεσπάνε στην κακομοί­ρα τη γραφή, που την οριοθετούν κατά το δοκούν.

Το παραπάνω μας φέρνει στην καρδιά του θέματος: η γρα­φή υπάρχει από μόνη της ή για να αποτυπώνει τη λαλιά και τη σκέψη; Κατά τη γνώμη μου, η λαλιά / ομιλία / προφορικός λό­γος / έκφραση σκέψεων έχει προτεραιότητα, και τα κείμενα υπάρχουν για να την αποτυπώνουν. Όχι το αντίστροφο. Οι πολυτονιστές και όλοι γενικά οι σπουδαιόφρονες αποδίδουν στα κείμενα ιδιότητες ταμπού, φετίχ ή τοτέμ – αιώνια απείραχτου μέσα στα χρόνια, άσχετα από τη γλωσσική εξέλιξη. Όμως τα κείμενα, μόλις γραφτούν, πεθαίνουν. Ενώ η λαλιά, ευτυχώς, ακριβώς επειδή δεν καταγράφεται, προχωράει συνέχεια κι εξελίσσεται.

Μαζί πάει η άρνηση της πολυσημίας και της μεταφορικότητας. Προσπαθώντας να κυριολεκτούν πάντα, θέλουν να δημι­ουργούν μία μονάχα λέξη για κάθε αντικείμενο ή έννοια. Αν αυτό ήταν εφικτό, θα οδηγούσε στην ασυνεννοησία, γιατί μια ζωή δε θ’ αρκούσε να μάθει κανείς όλες τις λέξεις που θα πλά­θανε οι σπουδαιόφρονες. Κι ακόμα, δε θα προλαβαίναμε να ξεχνάμε λέξεις, αφού οι παλιές θα ξεπερνιούνταν ενώ οι νέες θα παράγονταν με την οκά. Ταυτόχρονα, οι σπουδαιόφρονες δεν εννοούν να καταλάβουν ότι και η πολυσημία μιας λέξης εί­ναι πάλι πλούτος, ότι η χρήση της ίδιας λέξης διαφοροποιείται ανάλογα με το γλωσσικό περιβάλλον / το ύφος / τον πομπό κλπ κλπ, ότι πάρα πολλές —ίσως οι περισσότερες- λέξεις έχουν πάρα πολλές μεταφορικές σημασίες, ενώ οι κυριολεκτικές εί­ναι λιγότερες, ενίοτε μία και μόνη. Παράδειγμα: «μαλάκας» κατά περίπτωση είναι ο πολύ κοντινός φίλος, ο βλάκας, ο ανί­κανος ή ο αυνανιζόμενος – κανείς δεν τα μπερδεύει. Όπως κανείς δεν μπερδεύει το φαγώσιμο «παξιμάδι» με το «παξι­μάδι» της βίδας ή τη «γλώσσα» του παπουτσιού με τη «γλώσ­σα» του σώματος. Και πάει λέγοντας.

Κι από κοντά, η γκρίνια: φτωχαίνει η γλώσσα, δεν ξέρουν να μιλήσουν οι νέοι, μας κυριεύουν οι αγγλισμοί, κινδυνεύου­με από το γράψιμο σε μέιλ / κινητά / τουίτερ / φέισμπουκ (το ίνσταγκραμ τη μισογλιτώνει, ως εικονοφόρο) κλπ. Λυπάμαι που οι «μεγάλοι» ξεχνάνε ότι τα ίδια ακούγανε παλιά, όταν ήταν νέοι, από τους τότε «μεγάλους», κι όμως τα ίδια λένε αυτοί στα παιδιά και τα εγγόνια τους σήμερα. Οι ίδιες μαλα­κίες, 200 χρόνια τώρα. Φυσικά, όταν γκρινιάζουν για το χαμέ­νο πλούτο της γλώσσας, εννοούν της αρχαΐζουσας.

Κι όταν τους λες πως άλλο πράμα ήταν ο «ωραίος» στ’ αρ­χαία κι άλλο σημαίνει σήμερα, όταν τους λες ότι σήμερα η «απόφραξη» ή το «καθόλου» σημαίνουν ακριβώς το αντίθετο απ’ ό,τι στ’ αρχαία, και τόσα άλλα, σε κοιτάνε απλανώς. Και ξαναμιλάνε για τη δήθεν «φτώχεια» της δημοτικής και θρηνούν που χάνεται η πλουσιότερη και καλύτερη γλώσσα του κόσμου (σα να ξέρανε κι όλες τις άλλες για να μπορούν να κρίνουνε).

Κι όμως η δημοτική έχει πλάσει και πλάθει και διευρύνει συνέχεια εκφραστικότατες λέξεις και φράσεις και νοήματα από ελληνικές και ξένες και μικτές ρίζες: βραδάκι, καπνομά­γαζο, ξερόλας, ξεροπήγαδο, ξεμυαλίζομαι, πλαγιάζω, πουτσοσκάμπιλο, καραμπόλα, σκουντάω, μια τρύπα στο νερό, σκο­τούρα, από σπόντα, σαμπιέρος/χριστόψαρο, φαρμακομούνα, τσίπης, πεταμένα λεφτά, αβγοτάραχο, αποσπερίτης, πάω χα­μένος, σκοτούρα, σκαλοπάτι, λουλουδού, στα πράσα, κιόλας, κατάσαρκα, άνοιξη, γκόμενα, καψάλα, μπαστακώνομαι, καρε­κλάς, αδερφή, μουνοθύελλα, κολλητάρι, περήφανος στ’ αφτιά, λαμπόγυαλο, μπακαλόγατος, αραχτός, παλιόσπιτο, κουμπότρυ­πα, σπάσαν τα νερά, Γαρ(ο)ύφαλλος, καντηλανάφτης, κολλητός, ντόρτια, σκαλοπάτι, κωλοφαρδία, κουμαρτζής, τζέρτζελο, κού­ραση, ξώφαλτσος, ροκάς, άγγιχτος, σκοτωμός, συριζαίος, ντοματόζουμο, νερουλός, σάψαλο, καλτσοπάπουτσα, καλοκαιρινός, τζογαδόρος, μαλακία, σαλτάρω, πέραση, πρασινοφρουρός, χάρβαλο, ταγκάρω, σαββατογεννημένος, χασοδίκης, εγκατα­λειμμένος, μελάτος, αραχτός, τζώρας, ρωμιοσύνη, γλεντάω, μπουρί, γαμάτος, παρλάρω, χασαποταβέρνα, καυλόσπυρο, ευρωλιγούρης, ταΐζω, φιλότιμο, μιλφάς, καβαντζάρω, μπινελίκι(α), στο κάτω κάτω (της γραφής), κωλόμπαρο, χαμόγελο, πλακομούνι, περπατημένος, αλογομούρης, ποστάρω, δεν υπάρχει, γυρισμός, πουτσαράς, ανατριχίλα, ψωλοβρόντης, άμπαλος, φρικιό, αταχτοποίητος, σπανακόπιτα, καπάκια, λουλουδοπό­λεμος, (πιασο)κωλάδικο, μαναβάκι, συντροφιά, χωνάκι, άπαπα, (χτυπάω) ταβάνι, μάτι, μουσταλευριά, εξάστερος, νερο­τσουλήθρα, δεν τρέχει τίποτα, αντριλίκι, ρετιρέ, ποστάρω, μπιροκοιλιά, χαλαρώνω, λολ, σκεπάσματα, τα πάντα όλα, σπασαρχίδης, ανήμπορος, ρημάδι, άπαιχτος, κωλάντερο, ταξιτζού, άκου να δεις, βιτριολικός, της πουτάνας (το κάγκελο), προβατίνα, βροχερός, ξενερώνω, κυριλέ, σεκιουριτάς, χεβιμεταλού, ντροπιαστικός, μπάμια, μοδίστρα, μου τη δίνει, πατωματζής, βασιλοχουντικός, φίλελέ, περασιά, μπλοκάκιας, ξέ­πλυμα, και καλά, ψωμομάχαιρο, (πολιτικο)κορεκτίλα, λαμπόγυαλο, (ν)τζιβιτζιλίκι, σάμπως, φορτώνω στον κόκορα, σκεπάσματα, κάνω πέρα, πεθαμένος, μπακαλιαράκια, κουραδοκόφτης, παντελονάς, τρενάρω, ερχομός, ξάπλα, στο κόκ­κινο, μπασμένος, λούγκρα, λες και, αναποστάρω, μπουρδελότσαρκα, Χρυσούλα, φασώνω, αμολάω, νεκροθάφτης, κορακοφωλιά, σούσουρο, γρηγορόσημο, σφαλίζω, τραμπαλίζομαι, γραμμένος, γαλαζόπετρα, παίρνω ανάποδες, παίρνω τον αέρα, στα πεταχτά, Κάρεν, κυριλέ, σαλιάρα, κοφτός, μπαρότσαρκα, το ’χω, σανιδώνω, ντομπροσύνη, καψούλι, ντουφέκι, ξεχασμέ­νος, ανθρώπινη χημεία, μπουτίκ φρούτων, κωλόπαιδο, Κρυστάλλω, μπλοκάρω, κοπάνα, τραγόπαπας, σπιταρόνα, στο τσακ, παγωτατζής, καμάκι, κουτόφραγκος, μιας και, αριστερόμετρο, πετραχήλι, κεκές, Μητσάρας, προβολατζής, φρικάρω – και πολλά πολλά άλλα που όλοι (και οι σπουδαιόφρονες) τα λένε, μα αρνιούνται να τα γράψουνε.

Δέχονται δηλαδή τους λόγιους εμπλουτισμούς της γλώσσας (αρχαία παράδοση, θρησκευτικά κείμενα, επιστήμη, έντυπη δημοσιογραφία κλπ), και σωστά, όχι όμως τους μη λόγιους.

Λεπτομερέστερα, οι σπουδαιόφρονες, κινούμενοι πάντα προς τη συντηρητική (με την πρωταρχική σημασία: συντηρώ) γλωσσική κατεύθυνση, κάνουν ή αποφεύγουν, ενδεικτικά, και τα εξής:

Μαθαίνουν τα παιδιά τους να δηλώνουν Κωνσταντίνος (από δω αρχίσανε όλα, τονίζοντας μάλιστα και τα πολλά ν, τρομάρα τους), Πηνελόπη, Ιωάννης, Άρτεμις, Ευφροσύνη, Βασίλειος, Ευάγγελος, Αλέξανδρος, Επαμεινώνδας, Δημήτριος, σα να χάθηκαν από την κοινωνία μας ο Κώστας, ο Ντίνος, η Φρόσω, η Εύη, η Έφη, ο Γιάννης, η Άρτεμη, η Πόπη, ο Βαγγέλης, ο Τάκης, η Ρούλα, ο Βασίλης – άσε που τους μαθαίνουν να κλίνουνε τις γενικές του Ιωάννου, του Ζαχαρίου, του Επαμεινώνδου, του Δημητρίου, της Αρτέμιδος, της Λητούς, της Ερατούς, της Σαπφούς, της Παραφλούς (οκέι, αυτό το τελευταίο δεν το ’χω ακούσει ακόμα, αλλά δεν απέχει κιόλας).
Προχωράνε σε αναβίωση μισοπεθαμένων λέξεων, εκφρά­σεων, σύνταξης, πάντα εννοείται προς το πιο σοφολογιωτατίστικο κλπ. Λένε και γράφουν: ωρολόγι, ξηρός, πτηνό, εκστομίζω, παρακαλείσθε, εκριζώνω, μεταβαίνω, εκφόρτωση, εισέρχομαι, ωθώ, τροχοπεδώ, παντοπώλης, εξέρχομαι, δύναμαι, λέγω, εκβράζω, αποστέλλω, ημέρα, παραγγέλλω, όπως προσέλθει, άρτος, έλαιον, ύδωρ, αποβιώνω, λέμβος, εβδομάδα, οικία, εκ νέου, εκ του σύνεγγυς, εκατοστάρικο, υπόδημα κλπ αντί ρολόι, ξερός, πουλί, ξεστομίζω, ξεριζώ­νω, πάει, ξεφόρτωμα, μπαίνω, φρενάρω, μπακάλης, βγαί­νω, σπρώχνω, μπορώ, πάω, στέλνω, μέρα, παραγγέλνω, να ’ρθει, σας παρακαλώ, ψωμί, λάδι, νερό, πεθαίνω, ξεβράζω, βάρκα, βδομάδα, σπίτι, ξανά, λέω, από κοντά, κατοστάρι­κο, παπούτσι κλπ. (Και πώς θα πείτε το «μπαινοβγαίνω»; Εισερχεξέρχομαι;)
Αναπτύσσουνε μίσος προς τη χρειαζούμενη απόστροφο, προτιμώντας τη χασμωδία: σε εσάς, σε εμάς, σε εκείνον, το όνειρο, σε αυτό, από όσους, για αυτό κλπ, αντί σ’ εσάς / σε σας, σ’ εμάς / σε μας, σ’ αυτό, απ’ όλους, γι’ αυτό κλπ.
Ταυτόχρονα, βάζουν αποστρόφους στο εξ, εκ, εν, παρόλο που δεν έχει φαγωθεί κανένα φωνήεν εκεί, επειδή «είναι πιο όμορφο έτσι», ή επιμένουν στα πλεονασματικά διαλυτικά: μυϊκός, επιπλοποιΐα κλπ.
Τους ενοχλεί το «κι», προσπαθούν να βάζουνε πάντα στη θέση του το «και». Π.χ. Το αρχαίο και γνωστό μυθιστόρημα Ο κηπουρός κι ο καιροσκόπος καταγράφεται πολλές φο­ρές ως «Ο κηπουρός και ο καιροσκόπος», ακόμα και σε ρεπορτάζ από βιβλιοπαρουσιάσεις του, ακόμα κι από κρι­τικούς που υποτίθεται ότι το διάβασαν για να το παρου­σιάσουν.
Βάζουν τελικό ν παντού, σε θηλυκά κι αρσενικά, άσχετα από τις ηχητικές ροπές της γλώσσας: την νονά, τον νέο, μην βιάζεσαι, δεν γράφω, έναν ναύτη, κάποιον σύντροφο, τον Νίκο, τον Δημήτρη κλπ.
Ταυτόχρονα, προσπαθούν ν’ αγνοήσουν ότι το τελικό και/ή ευφωνικό ν, όταν εμφανίζεται απρόσκλητο κι αβίαστα στη λαλιά, αλλάζει ελαφρά την προφορά των λέξεων. Γράφουνε λοιπόν και προσπαθούν και να πουν τηnpόρτα, τοnxένο, τοnpsάλτη, τηntράπεζα, δεntο ξέρεις, τηnkαρέκλα, θαtο βρεις κλπ, ώστε να μην πουν τη μπόρτα, το γκζένο, το μπζάλτη, τη ντράπεζα, δε ντο ξέρεις, τη γκαρέκλα, θα ντο βρεις κλπ (που όμως ακριβώς έτσι ακούγονται).
gassim έγραψε:
07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.

Άβαταρ μέλους
Απολλόδωρος Βρυξελλιώτης
Δημοσιεύσεις: 1005
Εγγραφή: 27 Μάιος 2018, 18:20
Phorum.gr user: Stavros ΚΟΣΜΆ Πετρης
Τοποθεσία: σ' αυτή τη χώρα που ζεις / όλοι βρίζουν την τάξη

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Απολλόδωρος Βρυξελλιώτης » 29 Ιούλ 2024, 14:16

στοιχήματα για το ποιος(-α) και μετά από πόσα post θα γράψει για "αριστερούς"

nemo
Δημοσιεύσεις: 12396
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2018, 11:08

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nemo » 29 Ιούλ 2024, 14:36

Απολλόδωρος Βρυξελλιώτης έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 14:16
στοιχήματα για το ποιος(-α) και μετά από πόσα post θα γράψει για "αριστερούς"
μας τελειωσαν οι δασκαλοι στο ελλαντα τους εφαγαν μπαμπεσικα οι κομμουνες και οι αριστεροι
ολοι αυτοι που το παιζουν ελληνηστε και σοφιστικε ..ειναι πορδες των αριστερων

Άβαταρ μέλους
exiledd
Δημοσιεύσεις: 1017
Εγγραφή: 19 Ιουν 2018, 00:13
Phorum.gr user: exiledd

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από exiledd » 29 Ιούλ 2024, 14:55

Βρέχει (κάποιο) δίκιο πάνω από το Σαραντάκο, αλλά μην τα ισοπεδώνουμε όλα, κανένας "σοφολογιοτατισμός", δεν υπάρχει αν πεις:"μεταβαίνω", αντί:"πηγαίνω", ή:"πάω"...

Άβαταρ μέλους
Sid Vicious
Δημοσιεύσεις: 13469
Εγγραφή: 13 Σεπ 2018, 19:43

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Sid Vicious » 29 Ιούλ 2024, 14:59

Κωνσταντίνος (από δω αρχίσανε όλα, τονίζοντας μάλιστα και τα πολλά ν, τρομάρα τους), Πηνελόπη, Ιωάννης, Άρτεμις, Ευφροσύνη, Βασίλειος, Ευάγγελος, Αλέξανδρος, Επαμεινώνδας, Δημήτριος
Μια χαρά ονόματα είναι αυτά, καλύτερα από τα υποκοριστικά τους
yet say this to the Possum: a bang, not a whimper,
with a bang not with a whimper,
To build the city of Dioce whose terraces are the colour of stars

Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37727
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος » 29 Ιούλ 2024, 15:10

Απολλόδωρος Βρυξελλιώτης έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 14:16
στοιχήματα για το ποιος(-α) και μετά από πόσα post θα γράψει για "αριστερούς"
αριστερους.

δεν το διαβασα καν, απλως για το στοιχημα.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.

Άβαταρ μέλους
Παλαιοελλαδίτης
Δημοσιεύσεις: 5921
Εγγραφή: 12 Σεπ 2018, 12:51

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Παλαιοελλαδίτης » 29 Ιούλ 2024, 15:16

exiledd έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 14:55
Βρέχει (κάποιο) δίκιο πάνω από το Σαραντάκο, αλλά μην τα ισοπεδώνουμε όλα, κανένας "σοφολογιοτατισμός", δεν υπάρχει αν πεις:"μεταβαίνω", αντί:"πηγαίνω", ή:"πάω"...
Γιατί, που τον πας τον ''νεολογιωτατισμό'' της ημέρας, της εβδομάδας, του πτηνού, του εκ νέου και του τελικού ν μπροστά από αρσενικά; :lol:

Άβαταρ μέλους
Σέλευκας
Δημοσιεύσεις: 11026
Εγγραφή: 04 Αύγ 2018, 01:00
Phorum.gr user: Seleykos
Τοποθεσία: Sapan

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σέλευκας » 29 Ιούλ 2024, 15:20

Απολλόδωρος Βρυξελλιώτης έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 14:16
στοιχήματα για το ποιος(-α) και μετά από πόσα post θα γράψει για "αριστερούς"
το κάνει συστηματικά ο Σαραντάκος. Και εδώ σαυτό το κείμενο περιχαράκωσε άριστα τον καλό αριστερό από τον κακό και γελοίο δεξιό. Σαν την αράχνη μου κλείνει τη μύγα στο κουκούλι της. Οσα δεν τον συμφέρουν τα αφήνει απέξω για να μην κινδυνεύσει η κατασκευή.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 29324
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 29 Ιούλ 2024, 15:37

Σέλευκας έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 15:20
Απολλόδωρος Βρυξελλιώτης έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 14:16
στοιχήματα για το ποιος(-α) και μετά από πόσα post θα γράψει για "αριστερούς"
το κάνει συστηματικά ο Σαραντάκος. Και εδώ σαυτό το κείμενο περιχαράκωσε άριστα τον καλό αριστερό από τον κακό και γελοίο δεξιό. Σαν την αράχνη μου κλείνει τη μύγα στο κουκούλι της. Οσα δεν τον συμφέρουν τα αφήνει απέξω για να μην κινδυνεύσει η κατασκευή.
Απλώς για να έχεις μια εικόνα (όχι πως σε νοιάζει), ο Φύσσας ήταν από τους Κνίτες που μας λιανίσανε στο Χημείο (από τους Ηθικό Ακμαιότατο για όσους ξέρουν) ο οποίος τα τελευταία χρόνια ήταν ένας συντηρητικός κεντρώος (αυτόν που λένε δεξιό)

Στο συγκεκριμένο θέμα οι νεολογιώτατοι είναι συχνά αριστεροί
gassim έγραψε:
07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.

Άβαταρ μέλους
Λίνο Βεντούρα
Δημοσιεύσεις: 12470
Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λίνο Βεντούρα » 29 Ιούλ 2024, 15:38

Ο Σαραντάκος το ‘χει χάσει. Του έχει στρίψει. Κρίμα.
Fluffy έγραψε:
25 Αύγ 2021, 12:22
Στον καπιταλισμό κυριαρχεί η αντίληψη της κυρίαρχης τάξης, γιαυτό είναι και κυρίαρχη.

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 29324
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 29 Ιούλ 2024, 15:40

Λίνο Βεντούρα έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 15:38
Ο Σαραντάκος το ‘χει χάσει. Του έχει στρίψει. Κρίμα.
Θα ήθελες να μας μεταδώσεις τη σοφία σου επί του θέματος;
gassim έγραψε:
07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.

Άβαταρ μέλους
Σέλευκας
Δημοσιεύσεις: 11026
Εγγραφή: 04 Αύγ 2018, 01:00
Phorum.gr user: Seleykos
Τοποθεσία: Sapan

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σέλευκας » 29 Ιούλ 2024, 15:49

Beria έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 15:37
Σέλευκας έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 15:20
Απολλόδωρος Βρυξελλιώτης έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 14:16
στοιχήματα για το ποιος(-α) και μετά από πόσα post θα γράψει για "αριστερούς"
το κάνει συστηματικά ο Σαραντάκος. Και εδώ σαυτό το κείμενο περιχαράκωσε άριστα τον καλό αριστερό από τον κακό και γελοίο δεξιό. Σαν την αράχνη μου κλείνει τη μύγα στο κουκούλι της. Οσα δεν τον συμφέρουν τα αφήνει απέξω για να μην κινδυνεύσει η κατασκευή.
Απλώς για να έχεις μια εικόνα (όχι πως σε νοιάζει), ο Φύσσας ήταν από τους Κνίτες που μας λιανίσανε στο Χημείο (από τους Ηθικό Ακμαιότατο για όσους ξέρουν) ο οποίος τα τελευταία χρόνια ήταν ένας συντηρητικός κεντρώος (αυτόν που λένε δεξιό)

Στο συγκεκριμένο θέμα οι νεολογιώτατοι είναι συχνά αριστεροί
οκ διαβασα μόνο την αρχή που λέει «πα­πάδες, θεολόγοι » και μετά «αρχαιόφιλοι ή βυζαντινόφρονες, πολυτονιστές διάφορων προελεύσεων και αποχρώσεων» τα οποία περιχαρακώνουν τα στρατόπεδα κάτι που κάνει και ο Σαραντάκος στο μπλοκ του. Σόρυ πλέον δεν έχω την αντοχή να διαβάζω το αριστερό συνάφι με τα προβλέψιμα έχει καεί αυτή η μεριά του εγκεφάλου μου.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.

Άβαταρ μέλους
Βίνγκιλοτ
Δημοσιεύσεις: 1506
Εγγραφή: 24 Μάιος 2023, 20:30

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βίνγκιλοτ » 29 Ιούλ 2024, 16:09

Πολύ καλό κείμενο, ανάσα καθαρού αέρα.
Otto Weininger έγραψε:
19 Απρ 2024, 20:19
Ορθά να τιμωρηθεί ο αστυνομικός, αφού δεν έχει μάθει ακόμα τρόπους να ακινητοποιεί τέτοια άτομα χωρίς να τα τραυματίζει τόσο πολύ και τόσο εμφανώς.

Άβαταρ μέλους
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 2415
Εγγραφή: 24 Σεπ 2019, 15:07

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ » 29 Ιούλ 2024, 16:09

Beria έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 15:37
ο Φύσσας ήταν από τους Κνίτες που μας λιανίσανε στο Χημείο (από τους Ηθικό Ακμαιότατο για όσους ξέρουν)
Α, σε μας το "λιάνισμα" είχε αναλάβει ο Μαλάμης -που τον κάμανε και τραγούδι στην πρώτη κασέτα τους οι Μουσικές Ταξιαρχίες
Από την αποπλανητική έλξη στον σημειωτικό τυχοδιωκτισμό μια αμφίκρημνη παλινδρομία

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 29324
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: To φάντασμα του νεολογιωτατισμού (ο Μέσκουλας και άλλες ιστορίες)

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 29 Ιούλ 2024, 16:27

ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 16:09
Beria έγραψε:
29 Ιούλ 2024, 15:37
ο Φύσσας ήταν από τους Κνίτες που μας λιανίσανε στο Χημείο (από τους Ηθικό Ακμαιότατο για όσους ξέρουν)
Α, σε μας το "λιάνισμα" είχε αναλάβει ο Μαλάμης -που τον κάμανε και τραγούδι στην πρώτη κασέτα τους οι Μουσικές Ταξιαρχίες
Μα αυτή ήταν η Αγία Τριάς (Μαλάμης, Βλαστάρης, Φύσσας) της ΚΝΕ του Χημείου
Ο ένας έγινε ο λογογράφος του Μητσοτάκη, ο άλλος έγινε μεγαλολαμόγιο και ο Δημήτρης έγινε απλώς συντηρητικός
gassim έγραψε:
07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Γλωσσολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών