Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
-
Αγις
- Δημοσιεύσεις: 27949
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από Αγις » 09 Φεβ 2019, 18:12
Το άλλο ποιό είναι ;
Μην μου πεις τα Ματζορε - Μινόρε ;

*Για την ''Λογια μουσική '' vs '' Λαική '' το ιδιο ισχυε με τους Πυθαγόρειους vs Aριστοξενικούς μέχρι και σημερα.
'' Εντεχνο''

εναντίον '' Ατεχνου''
*Πάντως για να είμαι στο θέμα οι Τουρκοι δεν έχουν την παραμικρή συνεισφορά στην μουσική της ευρύτερης περιοχής- ολα είχαν προυπάρξει και στο θέμα ''υφους '' στο αιώνιο πολιτιστικο - κοινωνικο - πολιτικο διπολο Ελληνων - Περσών .
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος
Αγις την 09 Φεβ 2019, 18:22, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
ΖΗΝΗΔΕΩΣ
-
ST48410
- Δημοσιεύσεις: 25624
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ST48410 » 09 Φεβ 2019, 18:19
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:12
Το άλλο ποιό είναι ;
Μην μου πεις τα Ματζορε - Μινόρε ;

Μα στο έγραψα. Στον τρόπο σκέψης ο οποίος κυριαρχεί στα πλαίσια της σοβαρής ατομικής καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ο τρόπος σκέψης αυτός είναι καθοριστικός. Ο άνθρωπος που αμφισβητεί είναι αυτός που δεν δέχεται την εξουσία του άλλου και οδηγεί σε ένα νέο πολίτευμα - την δημοκρατία. Είναι αυτός που θέλει να ξεχωρίσει στους αγώνες. Είναι αυτός που όταν κάνει κάτι μοναδικό το υπογράφει περήφανα. Ε αυτό είναι ίσως το βασικό κληροδότημα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στον άνθρωπο.
-
sys3x
- Δημοσιεύσεις: 40034
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
- Τοποθεσία: m lagou
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από sys3x » 09 Φεβ 2019, 18:25
Στάθη διαφωνώ σχεδόν με όλα αυτά που έγραψες, ιστορικά δεν φαίνεται πουθενά να υπάρχουν διακριτά αυτές οι δύο τάσεις που αναφέρεις σαν παράδειγμα και χρησιμοποιείς παράλληλα σαν βάση του συλλογισμού σου, θέλω να πω η βάση που χρησιμοποιείς για να αναπτύξεις το συλλογισμό σου κάθε άλλο παρά στέρεη είναι.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
-
Αγις
- Δημοσιεύσεις: 27949
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από Αγις » 09 Φεβ 2019, 18:34
ST48410 έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:19
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:12
Το άλλο ποιό είναι ;
Μην μου πεις τα Ματζορε - Μινόρε ;

Μα στο έγραψα. Στον τρόπο σκέψης ο οποίος κυριαρχεί στα πλαίσια της σοβαρής ατομικής καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ο τρόπος σκέψης αυτός είναι καθοριστικός. Ο άνθρωπος που αμφισβητεί είναι αυτός που δεν δέχεται την εξουσία του άλλου και οδηγεί σε ένα νέο πολίτευμα - την δημοκρατία. Είναι αυτός που θέλει να ξεχωρίσει στους αγώνες. Είναι αυτός που όταν κάνει κάτι μοναδικό το υπογράφει περήφανα. Ε αυτό είναι ίσως το βασικό κληροδότημα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στον άνθρωπο.
Δλδ ''το αλλο '' που είχε στο μυαλό του ηταν αυτό ;
Δεν δυναμαι να παρακολουθήσω τον συλλογισμο σου.
Οπως εγραψα είναι απλά ο συνεχιστης των Πυθαγορείων - λογιας ''καθαρής '' μαθηματικής λογικής στην μουσική ενάντια στην σχολή Αριστόξενου .
Το φαινόμενο είναι παλαιοτατο - οι Αθηναίοι ρητορες κατακεραύνωναν τον Φιλιππο Β γιατι γουσταρε τριχορδα και την μουσικη των'' καταγωγιων '' κ οχι τις Λυρες κ τις κιθάρες της εποχης .
Μεχρι και σημερα το ιδιο ακριβως συμβαινει...
ΖΗΝΗΔΕΩΣ
-
ST48410
- Δημοσιεύσεις: 25624
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ST48410 » 09 Φεβ 2019, 18:35
sys3x έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:25
Στάθη διαφωνώ σχεδόν με όλα αυτά που έγραψες, ιστορικά δεν φαίνεται πουθενά να υπάρχουν διακριτά αυτές οι δύο τάσεις που αναφέρεις σαν παράδειγμα και χρησιμοποιείς παράλληλα σαν βάση του συλλογισμού σου, θέλω να πω η βάση που χρησιμοποιείς για να αναπτύξεις το συλλογισμό σου κάθε άλλο παρά στέρεη είναι.
Δεν ξέρω κατά πόσο υπάρχουν φιλές στον Αμαζόνιο, την Αφρική ή την Αυστραλία που είναι αποκομμένες από τον "δικό" μας πολιτισμό. Ίσως εκεί θα είχε νόημα να αναζητήσει και να δει κανείς αν υπάρχουν υπογεγραμμένα έργα τέχνης.
Παρατήρησε όμως μερικά πράγματα στα οποία έχεις πρόσβαση. Δες την τρομακτική εξέλιξη που επέφερε η συνειδητοποίηση του αυτό είναι δικό μου, το υπογράφω και το κάνω διαφορετικό από τους γύρω. Δες την εξέλιξη από τους κούρους στον δισκοβόλο και στο σύμπλεγμα του Λαοκόοντα. Μέσα σε λίγους αιώνες είναι ένας τελείως άλλος κόσμος. Δες μετά ακριτικά τραγούδια και τις μικροδιαφορές με τις οποίες τα συναντάς από περιοχή σε περιοχή.
-
sys3x
- Δημοσιεύσεις: 40034
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
- Τοποθεσία: m lagou
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από sys3x » 09 Φεβ 2019, 18:35
Για να το προεκτείνω λιγάκι να σε πω ότι ένα από τα σπουδαία πράματα που μας άφησαν οι αρχαίοι ημών είναι η αμφισβήτηση και αυτό είχε προεκτάσεις μέχρι και στα μετέπειτα πολιτεύματα, την δημοκρατία πχ, όταν ας πούμε είπανε δεν πιστεύουμε στις ανώτερες θεϊκές δυνάμεις αλλά στον άνθρωπο-πολίτη και τις ανάγκες που έχει και σύμφωνα με αυτόν/ες θα πορευθούμε διοικητικά, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι απόρριψαν τους θεούς τους σε καμία περίπτωση.
Πχ όταν λέει "κόσμον τόνδε των αυτών απάντων ούτε τοις θεών ουτ ανθρώποις εποίησεν αλλ ην αεί και έστιν και έσται πυρ αείζωον, απτόμενων μέτρα κι αποσβενήμενων μέτρα" δεν απορρίπτει τους θεούς, λέει απλά ότι δεν φτιάξαν αυτοί οι συγκεκριμένοι θεοί αυτόν τον κόσμο, τον βρήκαν έτοιμο δηλαδή μάλλον από κάποιον/ο-κάτι άλλο.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
-
sys3x
- Δημοσιεύσεις: 40034
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
- Τοποθεσία: m lagou
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από sys3x » 09 Φεβ 2019, 18:40
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:34
ST48410 έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:19
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:12
Το άλλο ποιό είναι ;
Μην μου πεις τα Ματζορε - Μινόρε ;

Μα στο έγραψα. Στον τρόπο σκέψης ο οποίος κυριαρχεί στα πλαίσια της σοβαρής ατομικής καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ο τρόπος σκέψης αυτός είναι καθοριστικός. Ο άνθρωπος που αμφισβητεί είναι αυτός που δεν δέχεται την εξουσία του άλλου και οδηγεί σε ένα νέο πολίτευμα - την δημοκρατία. Είναι αυτός που θέλει να ξεχωρίσει στους αγώνες. Είναι αυτός που όταν κάνει κάτι μοναδικό το υπογράφει περήφανα. Ε αυτό είναι ίσως το βασικό κληροδότημα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στον άνθρωπο.
Δλδ ''το αλλο '' που είχε στο μυαλό του ηταν αυτό ;
Δεν δυναμαι να παρακολουθήσω τον συλλογισμο σου.
Οπως εγραψα είναι απλά ο συνεχιστης των Πυθαγορείων - λογιας ''καθαρής '' μαθηματικής λογικής στην μουσική ενάντια στην σχολή Αριστόξενου .
Το φαινόμενο είναι παλαιοτατο - οι Αθηναίοι ρητορες κατακεραύνωναν τον Φιλιππο Β γιατι γουσταρε τριχορδα και την μουσικη των'' καταγωγιων '' κ οχι τις Λυρες κ τις κιθάρες της εποχης .
Μεχρι και σημερα το ιδιο ακριβως συμβαινει...
Σωστός ο παίχτης.
Μουσική παίζανε και οι μεν και οι δε, οι μεν γούσταραν πανδουρίδες και φρύγιους περισσότερο και οι δε φόρμιγγες κιθάρες και λύρες σε δώριο, μουσική και οι δύο.
Ωραία πράματα.

ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
-
ST48410
- Δημοσιεύσεις: 25624
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ST48410 » 09 Φεβ 2019, 18:43
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:34
Δλδ ''το αλλο '' που είχε στο μυαλό του ηταν αυτό ;
Δεν δυναμαι να παρακολουθήσω τον συλλογισμο σου.
Οπως εγραψα είναι απλά ο συνεχιστης των Πυθαγορείων - λογιας ''καθαρής '' μαθηματικής λογικής στην μουσική ενάντια στην σχολή Αριστόξενου .
Το φαινόμενο είναι παλαιοτατο - οι Αθηναίοι ρητορες κατακεραύνωναν τον Φιλιππο Β γιατι γουσταρε τριχορδα και την μουσικη των'' καταγωγιων '' κ οχι τις Λυρες κ τις κιθάρες της εποχης .
Μεχρι και σημερα το ιδιο ακριβως συμβαινει...
Ίσως δεν τα λέω ξεκάθαρα. Ίσως και ο Καβάκος αν τον ρωτούσες να εννοούσε κάτι άλλο.
Εγώ μιλάω για τα διαφορετικά είδη τέχνης και το διαφορετικό πλαίσιο στο οποίο τίθεται ο δημιουργός καλλιτέχνης κάθε φορά.
Αν είχα γεννηθεί πριν 150 χρόνια σε ένα ορεινό χωριό θα μάθαινα όργανο από τον πατέρα ή τον παππού, θα έπαιζα τα παραδοσιακά στις γιορτές του χωριού που δεν θα ήταν δικά μου και αν ήμουν εξαιρετικός δεξιοτέχνης πιθανόν να έκανα κάποια δικά μου τσακίσματα που να μιμούνταν οι μαθητές μου αργότερα. Έτσι στην καλή περίπτωση σε μερικές γενιές θα είχες κάποιες μικρομεταβολές στο ίδιο τραγούδι στον τρόπο που εκτελείται στην τάδε περιοχή.
Αν είχα γεννηθεί σε αστικό περιβάλλον μπορεί να είχα μαθητεύσει σε κάποιο συνθέτη σοβαρής μουσικής και βασιζόμενος σε αυτά που θα μου μάθαινε αυτός και σε ότι παρτιτούρα μπορεί να είχα πρόσβαση από το τότε διαθέσιμο υλικό θα προσπαθούσα να γράψω κάτι δικό μου που όταν το άκουγες θα καταλάβαινες ότι αυτό είναι μάλλον του ST48410. Αυτό στην ιδανική περίπτωση που ήμουν και ταλαντούχος και ευφυής γιατί στην πλειονότητα τα περισσότερα μοιάζουν μεταξύ τους και πολλοί λίγοι ξεχωρίζουν. Η στάση σου όμως ως προς το τι πρέπει να κάνεις είναι διαμετρικά αντίθετη σε κάθε πλαίσιο.
-
Αγις
- Δημοσιεύσεις: 27949
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από Αγις » 09 Φεβ 2019, 18:45
sys3x έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:40
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:34
ST48410 έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:19
Μα στο έγραψα. Στον τρόπο σκέψης ο οποίος κυριαρχεί στα πλαίσια της σοβαρής ατομικής καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ο τρόπος σκέψης αυτός είναι καθοριστικός. Ο άνθρωπος που αμφισβητεί είναι αυτός που δεν δέχεται την εξουσία του άλλου και οδηγεί σε ένα νέο πολίτευμα - την δημοκρατία. Είναι αυτός που θέλει να ξεχωρίσει στους αγώνες. Είναι αυτός που όταν κάνει κάτι μοναδικό το υπογράφει περήφανα. Ε αυτό είναι ίσως το βασικό κληροδότημα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στον άνθρωπο.
Δλδ ''το αλλο '' που είχε στο μυαλό του ηταν αυτό ;
Δεν δυναμαι να παρακολουθήσω τον συλλογισμο σου.
Οπως εγραψα είναι απλά ο συνεχιστης των Πυθαγορείων - λογιας ''καθαρής '' μαθηματικής λογικής στην μουσική ενάντια στην σχολή Αριστόξενου .
Το φαινόμενο είναι παλαιοτατο - οι Αθηναίοι ρητορες κατακεραύνωναν τον Φιλιππο Β γιατι γουσταρε τριχορδα και την μουσικη των'' καταγωγιων '' κ οχι τις Λυρες κ τις κιθάρες της εποχης .
Μεχρι και σημερα το ιδιο ακριβως συμβαινει...
Σωστός ο παίχτης.
Μουσική παίζανε και οι μεν και οι δε, οι μεν γούσταραν πανδουρίδες και φρύγιους περισσότερο και οι δε φόρμιγγες κιθάρες και λύρες σε δώριο, μουσική και οι δύο.
Ωραία πράματα.

Ειχε βαλει το χεράκι του - και στη μουσικη - το φασισταριο ο Πλατωνας που προτεινε να υπάρχει μόνο ο Δωριος Τροπος στις μουσικες συνθέσεις και οι άλλοι τον πουλο.
ΖΗΝΗΔΕΩΣ
-
sys3x
- Δημοσιεύσεις: 40034
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
- Τοποθεσία: m lagou
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από sys3x » 09 Φεβ 2019, 18:46
Αυτό πάντως με την σοβαρή μουσική Στάθη έχει πολύ πλάκα, είναι κάτι σαν την έντεχνη ένα πράμα.

ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
-
ST48410
- Δημοσιεύσεις: 25624
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ST48410 » 09 Φεβ 2019, 18:48
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:45
sys3x έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:40
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:34
Δλδ ''το αλλο '' που είχε στο μυαλό του ηταν αυτό ;
Δεν δυναμαι να παρακολουθήσω τον συλλογισμο σου.
Οπως εγραψα είναι απλά ο συνεχιστης των Πυθαγορείων - λογιας ''καθαρής '' μαθηματικής λογικής στην μουσική ενάντια στην σχολή Αριστόξενου .
Το φαινόμενο είναι παλαιοτατο - οι Αθηναίοι ρητορες κατακεραύνωναν τον Φιλιππο Β γιατι γουσταρε τριχορδα και την μουσικη των'' καταγωγιων '' κ οχι τις Λυρες κ τις κιθάρες της εποχης .
Μεχρι και σημερα το ιδιο ακριβως συμβαινει...
Σωστός ο παίχτης.
Μουσική παίζανε και οι μεν και οι δε, οι μεν γούσταραν πανδουρίδες και φρύγιους περισσότερο και οι δε φόρμιγγες κιθάρες και λύρες σε δώριο, μουσική και οι δύο.
Ωραία πράματα.

Ειχε βαλει το χεράκι του - και στη μουσικη - το φασισταριο ο Πλατωνας που προτεινε να υπάρχει μόνο ο Δωριος Τροπος στις μουσικες συνθέσεις και οι άλλοι τον πουλο.
Δεν μιλάμε για αυτό όμως εδώ.
-
sys3x
- Δημοσιεύσεις: 40034
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
- Τοποθεσία: m lagou
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από sys3x » 09 Φεβ 2019, 18:50
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:45
sys3x έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:40
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:34
Δλδ ''το αλλο '' που είχε στο μυαλό του ηταν αυτό ;
Δεν δυναμαι να παρακολουθήσω τον συλλογισμο σου.
Οπως εγραψα είναι απλά ο συνεχιστης των Πυθαγορείων - λογιας ''καθαρής '' μαθηματικής λογικής στην μουσική ενάντια στην σχολή Αριστόξενου .
Το φαινόμενο είναι παλαιοτατο - οι Αθηναίοι ρητορες κατακεραύνωναν τον Φιλιππο Β γιατι γουσταρε τριχορδα και την μουσικη των'' καταγωγιων '' κ οχι τις Λυρες κ τις κιθάρες της εποχης .
Μεχρι και σημερα το ιδιο ακριβως συμβαινει...
Σωστός ο παίχτης.
Μουσική παίζανε και οι μεν και οι δε, οι μεν γούσταραν πανδουρίδες και φρύγιους περισσότερο και οι δε φόρμιγγες κιθάρες και λύρες σε δώριο, μουσική και οι δύο.
Ωραία πράματα.

Ειχε βαλει το χεράκι του - και στη μουσικη - το φασισταριο ο Πλατωνας που προτεινε να υπάρχει μόνο ο Δωριος Τροπος στις μουσικες συνθέσεις και οι άλλοι τον πουλο.
Δεν έλεγε αυτό ακριβώς ο Πλάτων, έλεγε στις πολιτείες "μας" μόνον όχι γενικά και κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα αφού φώναξε κάποιον που ήξερε καλύτερα από τον ίδιο τα μουσικά θέματα και με βάση την λογική του στην συνέχεια είπε αυτά που είπε. Φυσικά μόνο τυχαίο δεν μπορείς να πεις το γεγονός ότι ο Πλάτων ήταν ολίγον τι λούγκρος.

ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
-
ST48410
- Δημοσιεύσεις: 25624
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ST48410 » 09 Φεβ 2019, 18:51
sys3x έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:46
Αυτό πάντως με την σοβαρή μουσική Στάθη έχει πολύ πλάκα, είναι κάτι σαν την έντεχνη ένα πράμα.

Τι να κάνω που είσαι μακρυά και δε μπορούμε να πιούμε ένα καφεδάκι να τα συζητήσουμε

Edit. Ο περισσότερος κόσμος όταν ακούει για διάκριση σοβαρής και ελαφράς μουσικής νομίζει ότι κάποιος πάει να υποτιμήσει το δεύτερο. Δεν πρόκειται περί αυτού. Τεχνικοί όροι της δουλειάς είναι για να καταλαβαινόμαστε μεταξύ μας. Είναι άλλο το πλαίσιο και ο τρόπος που λειτουργείς στον
ένα χώρο ή στον άλλο. Άλλες οι απαιτήσεις και άλλα τα κριτήρια. Δεν σημαίνει πως κάθε καλλιτέχνης της σοβαρής είναι καλύτερος από κάθε της ελαφράς. Δεν πάνε έτσι αυτά. Σημαίνει ότι αν θέλεις να αξιολογήσεις αξιολογείς μεταξύ πραγμάτων του ίδιου πλαισίου αναφοράς. Εξαιρετικοί και μέτριοι υπάρχουν σε όλους τους χώρους.
Το ίδιο και ο όρος έντεχνη μουσική που στις άλλες χώρες σημαίνει κάτι τελείως διαφορετικό από τον τρόπου που τον χρησιμοποιούμε τα τελευταία 60 χρόνια εδώ.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος
ST48410 την 09 Φεβ 2019, 18:54, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
-
Αγις
- Δημοσιεύσεις: 27949
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:09
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από Αγις » 09 Φεβ 2019, 18:52
ST48410 έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:43
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:34
Δλδ ''το αλλο '' που είχε στο μυαλό του ηταν αυτό ;
Δεν δυναμαι να παρακολουθήσω τον συλλογισμο σου.
Οπως εγραψα είναι απλά ο συνεχιστης των Πυθαγορείων - λογιας ''καθαρής '' μαθηματικής λογικής στην μουσική ενάντια στην σχολή Αριστόξενου .
Το φαινόμενο είναι παλαιοτατο - οι Αθηναίοι ρητορες κατακεραύνωναν τον Φιλιππο Β γιατι γουσταρε τριχορδα και την μουσικη των'' καταγωγιων '' κ οχι τις Λυρες κ τις κιθάρες της εποχης .
Μεχρι και σημερα το ιδιο ακριβως συμβαινει...
Ίσως δεν τα λέω ξεκάθαρα. Ίσως και ο Καβάκος αν τον ρωτούσες να εννοούσε κάτι άλλο.
Εγώ μιλάω για τα διαφορετικά είδη τέχνης και το διαφορετικό πλαίσιο στο οποίο τίθεται ο δημιουργός καλλιτέχνης κάθε φορά.
Αν είχα γεννηθεί πριν 150 χρόνια σε ένα ορεινό χωριό θα μάθαινα όργανο από τον πατέρα ή τον παππού, θα έπαιζα τα παραδοσιακά στις γιορτές του χωριού που δεν θα ήταν δικά μου και αν ήμουν εξαιρετικός δεξιοτέχνης πιθανόν να έκανα κάποια δικά μου τσακίσματα που να μιμούνταν οι μαθητές μου αργότερα. Έτσι στην καλή περίπτωση σε μερικές γενιές θα είχες κάποιες μικρομεταβολές στο ίδιο τραγούδι στον τρόπο που εκτελείται στην τάδε περιοχή.
Αν είχα γεννηθεί σε αστικό περιβάλλον μπορεί να είχα μαθητεύσει σε κάποιο συνθέτη
σοβαρής μουσικής και βασιζόμενος σε αυτά που θα μου μάθαινε αυτός και σε ότι παρτιτούρα μπορεί να είχα πρόσβαση από το τότε διαθέσιμο υλικό θα προσπαθούσα να γράψω κάτι δικό μου που όταν το άκουγες θα καταλάβαινες ότι αυτό είναι μάλλον του ST48410. Αυτό στην ιδανική περίπτωση που ήμουν και ταλαντούχος και ευφυής γιατί στην πλειονότητα τα περισσότερα μοιάζουν μεταξύ τους και πολλοί λίγοι ξεχωρίζουν. Η στάση σου όμως ως προς το τι πρέπει να κάνεις είναι διαμετρικά αντίθετη σε κάθε πλαίσιο.
Σοβαρά ;
Τι εγραψαν λοιπον οι σπουδαγμενοι που φτάνει στο νυχάκι του Μινόρε του Τεκε του Ασπουδαστου συνεχιστη της παράδοσης Χαλικια - το κομμάτι καταλυτη η βρυσομάνα που καθιέρωσε το μπουζούκι - εκανε παταγο εφερε στο φως την παράδοση και ξεκίνησαν ολα για να γεννηθεί επιτέλους μετα απο κυοφορια αιωνων το Ρεμπετικο κ το Λαικο μετεπειτα τραγουδι ;
ΖΗΝΗΔΕΩΣ
-
ST48410
- Δημοσιεύσεις: 25624
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21
Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από ST48410 » 09 Φεβ 2019, 19:00
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:52
ST48410 έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:43
Αγις έγραψε: ↑09 Φεβ 2019, 18:34
Δλδ ''το αλλο '' που είχε στο μυαλό του ηταν αυτό ;
Δεν δυναμαι να παρακολουθήσω τον συλλογισμο σου.
Οπως εγραψα είναι απλά ο συνεχιστης των Πυθαγορείων - λογιας ''καθαρής '' μαθηματικής λογικής στην μουσική ενάντια στην σχολή Αριστόξενου .
Το φαινόμενο είναι παλαιοτατο - οι Αθηναίοι ρητορες κατακεραύνωναν τον Φιλιππο Β γιατι γουσταρε τριχορδα και την μουσικη των'' καταγωγιων '' κ οχι τις Λυρες κ τις κιθάρες της εποχης .
Μεχρι και σημερα το ιδιο ακριβως συμβαινει...
Ίσως δεν τα λέω ξεκάθαρα. Ίσως και ο Καβάκος αν τον ρωτούσες να εννοούσε κάτι άλλο.
Εγώ μιλάω για τα διαφορετικά είδη τέχνης και το διαφορετικό πλαίσιο στο οποίο τίθεται ο δημιουργός καλλιτέχνης κάθε φορά.
Αν είχα γεννηθεί πριν 150 χρόνια σε ένα ορεινό χωριό θα μάθαινα όργανο από τον πατέρα ή τον παππού, θα έπαιζα τα παραδοσιακά στις γιορτές του χωριού που δεν θα ήταν δικά μου και αν ήμουν εξαιρετικός δεξιοτέχνης πιθανόν να έκανα κάποια δικά μου τσακίσματα που να μιμούνταν οι μαθητές μου αργότερα. Έτσι στην καλή περίπτωση σε μερικές γενιές θα είχες κάποιες μικρομεταβολές στο ίδιο τραγούδι στον τρόπο που εκτελείται στην τάδε περιοχή.
Αν είχα γεννηθεί σε αστικό περιβάλλον μπορεί να είχα μαθητεύσει σε κάποιο συνθέτη
σοβαρής μουσικής και βασιζόμενος σε αυτά που θα μου μάθαινε αυτός και σε ότι παρτιτούρα μπορεί να είχα πρόσβαση από το τότε διαθέσιμο υλικό θα προσπαθούσα να γράψω κάτι δικό μου που όταν το άκουγες θα καταλάβαινες ότι αυτό είναι μάλλον του ST48410. Αυτό στην ιδανική περίπτωση που ήμουν και ταλαντούχος και ευφυής γιατί στην πλειονότητα τα περισσότερα μοιάζουν μεταξύ τους και πολλοί λίγοι ξεχωρίζουν. Η στάση σου όμως ως προς το τι πρέπει να κάνεις είναι διαμετρικά αντίθετη σε κάθε πλαίσιο.
Σοβαρά ;
Τι εγραψαν λοιπον οι σπουδαγμενοι που φτάνει στο νυχάκι του Μινόρε του Τεκε του Ασπουδαστου συνεχιστη της παράδοσης Χαλικια - το κομμάτι καταλυτη η βρυσομάνα που καθιέρωσε το μπουζούκι - εκανε παταγο εφερε στο φως την παράδοση και ξεκίνησαν ολα για να γεννηθεί επιτέλους μετα απο κυοφορια αιωνων το Ρεμπετικο κ το Λαικο μετεπειτα τραγουδι ;
Δες το edit παραπάνω. Δεν συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Κάθε ένα με τα ομοειδή του χώρου του. Επίσης για να έχει αξία η συζήτηση μας θα πρέπει να βγάλουμε τις προσωπικές προτιμήσεις μας απέξω κατά το δυνατό. Θα πρέπει να μου αναφέρεις τεχνικά στοιχεία που καθιστούν αυτό το κομμάτι ιδιαίτερο, αξιόλογο ή ότι άλλο θέλεις. Τέλος στην συζήτηση αυτή μιλώ κυρίως για την τέχνη της μουσικής. Δηλαδή το ότι το τάδε κομμάτι έχει τις χ, ψ κοινωνιολογικές προεκτάσεις μπορεί να είναι ενδιαφέρον γενικά αλλά όχι όταν κρίνουμε ένα έργο τέχνης αυτό καθεαυτό.
ΥΓ. Δεν ξέρω τι σε κάνει να πιστεύεις ότι δεν μπορώ να ακούσω όλα τα είδη τις μουσικής ή ότι υποτιμώ κάποια αλλά από το ύφος της απάντησης αυτό καταλαβαίνω
-
-
- 55 Απαντήσεις
- 1505 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από GoBzi
11 Νοέμ 2024, 20:55
-
-
- 19 Απαντήσεις
- 532 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης
04 Φεβ 2025, 09:25
-
-
- 24 Απαντήσεις
- 913 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Andromachi
05 Ιουν 2024, 19:28
-
-
- 6 Απαντήσεις
- 422 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Pillars
13 Ιουν 2024, 19:13
Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών
Αποποίηση Ευθυνών Διαχείρισης Φόρουμ (Phorum.com.gr)
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.