Eπειδή πρόσεξα ότι το έγραψες και χτες αυτό, σοβαρά τώρα πιστεύεις ότι πήγαινε ο Κοσμάς σε ένα χωριό που μιλούσαν μόνο βλάχικα ή αρβανίτικα, κι αμέσως άρχιζαν να μιλούν φαρσί ελληνικά επειδή τους το είπε αυτός; Μα ποιος ήταν, πώς κατάφερνε να τους μάθει ελληνικά στο πι και φι;κορόιδο έγραψε: ↑19 Απρ 2020, 13:49Ίσως μόνον αν την διδαχτείς όπως έκαναν οι πληθυσμοί στην σημερινή Ελλάδα από τον Κοσμά των Αιτωλό. Αν γίνει μέσω της ανάμιξης των πληθυσμών, τότε πιστεύω ότι θα καθιερωθεί στο συντακτικό που ήδη ξέρει.Hector Buas έγραψε: ↑19 Απρ 2020, 13:40Όταν αλλάζεις γλώσσα "παίρνεις" όλο το πακέτο. Οι πρώην λατινόφωνοι Βλάχοι της Πίνδου όταν αλλάζουν την γλώσσα από Λατινικά σε Ελληνικά παίρνουν όλο το πακέτο. Αρχίζουν δηλαδή να μιλάνε όπως οι υπόλοιποι Ελληνόφωνοι. Το ίδιο θα γίνει ακι αν ένας Ρουμάνος εξελληνισθεί. Όταν αλλάζεις γλώσσα χρησιμοποείς όλο τους γλωσσικούς κανόνες της νέας γλωσσας. Αυτό είναι κανόνας που δεν μπορεί να αλλάξει. Τα υπόλοιπα είναι γλωσσολογία επιπέδου Σμερδαλέου.
Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
- Νταρνάκας
- Δημοσιεύσεις: 3780
- Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 15:41
- Phorum.gr user: Νταρνάκας
- Τοποθεσία: Εμμανουήλ Παπάς Σερρών
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Μοιρίδιοι κλωστῆρες, πανάφυκτον ἀνάγκῃ ζεῦγμ’ ἐπὶ δυστήνοις παισὶ βροτῶν θέμενοι, ἠγάγετο με ποτέ ἱμερτοῦ πρὸς φάος ἠελίου.
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
μαλλον συμβουλευε να μιλουν ελληνικα
και αυτό θα γινοταν με τα σχολεια
και αυτό θα γινοταν με τα σχολεια
αθάνατος καραίσκος" ρωτηκσα τον μπουτζον μου πασά και μουπε να μη σε προσκυνησω"
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Κάπου εκεί πρέπει να αναζητήσουμε την ελληνική παιδεία των πληθυσμών (κυρίως των βλάχικων από τα λίγα που ξέρω, μπορεί να κάνω και λάθος) που έπαιξε σοβαρό ρόλο μετά στην ελληνική εθνική συνείδηση τους μέσω της παιδείας. Δεν ξέρω γιατί είναι τόσο υποβαθμισμενος άγιος. Έχω την υποψία ότι αν δεν είχε κάνει αυτό το έργο ο Κοσμάς ο Αιτωλός δεν θα ήταν η Ελλάδα όπως είναι σήμερα. Βέβαια η πηγή είναι κλαιν μαιν αλλά δεν έχω ασχοληθεί με εκείνη την ιστορική περίοδο και δεν έχω βιβλιογραφία.Νταρνάκας έγραψε: ↑19 Απρ 2020, 17:21Eπειδή πρόσεξα ότι το έγραψες και χτες αυτό, σοβαρά τώρα πιστεύεις ότι πήγαινε ο Κοσμάς σε ένα χωριό που μιλούσαν μόνο βλάχικα ή αρβανίτικα, κι αμέσως άρχιζαν να μιλούν φαρσί ελληνικά επειδή τους το είπε αυτός; Μα ποιος ήταν, πώς κατάφερνε να τους μάθει ελληνικά στο πι και φι;κορόιδο έγραψε: ↑19 Απρ 2020, 13:49Ίσως μόνον αν την διδαχτείς όπως έκαναν οι πληθυσμοί στην σημερινή Ελλάδα από τον Κοσμά των Αιτωλό. Αν γίνει μέσω της ανάμιξης των πληθυσμών, τότε πιστεύω ότι θα καθιερωθεί στο συντακτικό που ήδη ξέρει.Hector Buas έγραψε: ↑19 Απρ 2020, 13:40
Όταν αλλάζεις γλώσσα "παίρνεις" όλο το πακέτο. Οι πρώην λατινόφωνοι Βλάχοι της Πίνδου όταν αλλάζουν την γλώσσα από Λατινικά σε Ελληνικά παίρνουν όλο το πακέτο. Αρχίζουν δηλαδή να μιλάνε όπως οι υπόλοιποι Ελληνόφωνοι. Το ίδιο θα γίνει ακι αν ένας Ρουμάνος εξελληνισθεί. Όταν αλλάζεις γλώσσα χρησιμοποείς όλο τους γλωσσικούς κανόνες της νέας γλωσσας. Αυτό είναι κανόνας που δεν μπορεί να αλλάξει. Τα υπόλοιπα είναι γλωσσολογία επιπέδου Σμερδαλέου.
Έτσι ως το τέλος των περιοδειών του είχε ιδρύσει περισσότερα από χίλια στοιχειώδη σχολεία, περισσότερα από διακόσια μέσα και δέκα ανώτερα! Μόνος του κατορθώνει τα ακατόρθωτα. Έγραψε στον αδελφό του Χρύσανθο λίγο πριν το μαρτυρικό του θάνατο: «Έως τριάκοντα επαρχίας περιήλθον, δέκα σχολεία ελληνικά εποίησα, διακόσια διά κοινά γράμματα». Μια πραγματιστική πνευματική και εκπαιδευτική αναγέννηση συντελέστηκε στις μέρες του!
Ως χρήσιμο παιδευτικό εργαλείο και υπέρτατο εθνικό στοιχείο θεωρούσε την ελληνική γλώσσα, την ωραιότερη και ανώτερη γλώσσα του κόσμου. Έβλεπε με πόνο ψυχής χιλιάδες υπόδουλους Έλληνες να εγκαταλείπουν την ελληνική γλώσσα και μιλούν άλλες γλώσσες και ξένους προς αυτή, ιδιωματισμούς όπως τούρκικα, αρβανίτικα, βλάχικα κλπ. Θεωρούσε την ελληνική γλώσσα ως βασικό στοιχείο της εθνικής μας ιδιαιτερότητας και γι’ αυτό παρακινούσε να σπουδάζουν και να ομιλούν την ελληνική: «Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είναι εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσης τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας. Καλύτερον, αδελφέ μου, να έχης ελληνικόν σχολείον εις την χώραν σου, παρά να έχης βρύσες και ποτάμια· και ωσάν μάθης το παιδί σου γράμματα, τότε λέγεται άνθρωπος. Το σχολείον ανοίγει τας εκκλησίας· το σχολείον ανοίγει τα μοναστήρια» (Διδαχή Ε΄). Βρήκε έναν πολύ πρόσφορο τρόπο να εδραιώσει την ελληνική γλώσσα στους ελληνικούς πληθυσμούς, όρκιζε τους ακροατές των κηρυγμάτων του δημόσια να εγκαταλείψουν τις άλλες γλώσσες και να μιλούν στα σπίτια τους πλέον ελληνικά!
https://www.pemptousia.gr/2012/08/agios ... os-tis-ek/
Περαστικά αν και ο ρατσισμός είναι συνώνυμο της ασκεψίας και δεν βλέπω να έιναι περαστικός
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Λες να είχε φτιάξει πρώτος τον κορονοϊό, πριν από τους Κινέζους;Hector Buas έγραψε: ↑19 Απρ 2020, 14:55Είμαστε πολύ τυχεροί που ο Σμερδαλέος ασχολήθηκε με την γλωσσολογία και δεν έγινε γιατρός. Θα είχαμε μεγάλο πρόβλημα...
Καλή συνέχεια...

- Hector Buas
- Δημοσιεύσεις: 5640
- Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Κατ' αρχάς να ξεκαθαρίσουμε εδώ πως αναφερόμαστε στο "οριστικό άρθρο" και για τις γλώσσες στις οποίες υπάρχει (δεν υπάρχει σε όλες).
Δεν υπάρχει καμμία αδυναμία εξήγησης σαν αυτή που υποθέτεις. Εκτός από την Ανατολική Βαλκανική Ρωμανική υπάρχουν πολλές άλλες γλώσσες που προσθέτουν το άρθρο στο τέλος του ουσιαστικού. Π.χ. το ίδιο ακριβώς κάνουν όλες οι Βόρειες Γερμανικές Γλώσσες, όπως η Σουηδική, η Νορβηγική κτλ., οι οποίες είναι "αδερφές" της Αγγλικής. Η Αγγλική από την άλλη, όπως επίσης και όλες οι Δυτικο-Γερμανικές βάζει το άρθρο μπροστά από το ουσιαστικό/επίθετο, ακριβώς όπως και οι Δυτικές Ρωμανικές. Δες το παρακάτω για την Σουηδική γλώσσα.

Έτσι όταν θέλουμε να πούμε ο γιoς λέμε:
Ο γιός στα Ελληνικά (ο = οριστικό άρθρο),
The son στα Αγγλικά (the = οριστικό άρθρο),
Sonen στα Σουηδικά(en = οριστικό άρθρο) και
fiul στα Ρουμάνικα ((u)l = οριστικό άρθρο).
Και φυσικά δεν μπορούμε να στηρίξουμε καμμία σύνδεση των Σουηδικών με τις γλώσσες των Βαλκανίων που κάνουν το ίδιο σε σχέση με το οριστικό άρθρο. Και φυσικά δεν μπορούμε να βρούμε τέτοια σύνδεση και με άλλες γλώσσες που βάζουν το άρθρο μετά όπως π.χ. η Αρμενική η η Βασκική.
Το παράδειγμα που χρησιμοποίησα ήταν απόλυτα ακριβές. Όταν μία πληθυσμιακή ομάδα αλλάζει γλώσσα πολύ λίγα από την παλιά της γλώσσα επιβιώνουν. Η Αγγλική αλλά και η Ισπανική γλώσσα μιλιούνται σήμερα από πολυάριθμες και αρκετά διαφοροποιημένες πληθυσμιακές οντότητες, έχοντας εξαφανίσει, σχεδόν ολοκληρωτικά, τις προηγούμενες γλώσσες τους, εκτός ίσως απο κάποιες, ελάχιστες λέξεις. Στο παρελθόν το ίδιο θα είχε συμβεί αν η ΑΒΡ είχε επικρατήσει στα Βαλκάνια. Τα Ελληνικά θα εξαφανιζόταν τελείως και όλοι θα μιλάγαμε αυτήν την γλώσσα.Ζαποτέκος έγραψε: ↑19 Απρ 2020, 15:25...
Το παράδειγμα που χρησιμοποιείς είναι τελείως άστοχο. Οι Ινδιάνοι δεν ήρθαν σε επαφή με κάποια αγγλική που πλέον δεν υπάρχει, όπως έγινε με την λατινική. Ούτε η αγγλική εξελίχθηκε σε άλλες γλώσσες. Και πως θα μπορούσε άλλωστε αφού οι ΗΠΑ ή ο Καναδάς είναι ενιαία κράτη , ενώ η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία διαλύθηκε. Κάτι τέτοιο δεν έγινε με την Βυζαντινή Αυτοκρατορία και γι' αυτό δεν έχουμε ελληνογενείς γλώσσες , όπως έχουμε λατινογενείς. Για να αντιστοιχίσεις το παράδειγμα θα πρέπει να μου φέρεις
1) μια φυλή που μιλάει αγγλικά ( θα είναι οι Βλάχοι , οι Ρουμάνοι κ.λπ. ) που θα προέρχονται από κάποια αρχαία αγγλικά , τα οποία θα έχουν διασπαστεί σε πολλές αγγλικές γλώσσες.
2) μια φυλή που δεν μιλάει αγγλικά , αλλά έχει στην γλώσσα της ίδιο γλωσσικό χαρακτηριστικό με την φυλή 1 ( θα είναι οι Αλβανοί ).
3 ) μια φυλή που δεν μιλάει αγγλικά ούτε την γλώσσα της φυλής 2 , αλλά έχει στην γλώσσα ίδιο γλωσσικό χαρακτηριστικό με την φυλή 1 και την φυλή 2 ( θα είναι οι Βούλγαροι ).
4) μια φυλή που δεν μιλάει αγγλικά ούτε την γλώσσα της φυλής 2 και της 3 και δεν έχει στην γλώσσα ίδιο γλωσσικό χαρακτηριστικό με την φυλή 1 ( θα είναι οι Έλληνες).
5) μια φυλή που μιλάει αγγλικά διαφορετικά απ'την φυλή 1, δεν μιλάει την γλώσσα της φυλής 2 , 3 και της 4 και δεν έχει στην γλώσσα ίδιο γλωσσικό χαρακτηριστικό με την φυλή 1 ( θα είναι οι Λατινοδαλματοί ).
...
Αυτό μπορεί να το καταλάβει κανείς καλύτερα, αν εξετάσει το τι έγινε στην Μικρά Ασία, όπου η Τουρκική επικράτησε και εξάλειψε την ελληνοφωνία. Σήμερα, οι Τουρκόφωνοι απόγονοι των μεσαιωνικών Ελληνόφωνων Μικρασιατών μπορούν να συννενοηθούν, σχεδόν χωρίς πρόβλημα, με τους Ογούζους Τούρκους της Κασπίας αλλά όχι με τους κατοίκους των νησιών του Αιγαίου.
Και για δούμε και την πραγματικότητα: ακόμη και σήμερα οι ομιλητές της ΑΒΡ (Ρουμανικής) είναι περισσότεροι αριθμητικά από τους Ελληνόφωνους και τους Αλβανόφωνους μαζί.
Αληθώς Ανέστη! Χρόνια Πολλά και σε σένα!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Hector Buas την 20 Απρ 2020, 09:22, έχει επεξεργασθεί 4 φορές συνολικά.
- Hector Buas
- Δημοσιεύσεις: 5640
- Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Θα μας είχε στείλει όλους! Αδιάβαστους!
- Hector Buas
- Δημοσιεύσεις: 5640
- Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 00:53
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε πολύ καλά πως στις διάφορες περιοχές της Ελλάδας χρησιμοποιούνται (πιο σωστά: χρησιμοποιούνταν μέχρι πρόσφατα) διαφορετικοί τρόποι στην προφορά της Ελληνικής γλώσσας, αυτό δηλαδή που ονομάζουμε τοπικές διαλέκτους. Από τις διαλέκτους αυτές και για το θέμα που συζητάμε εδώ μεγαλύτερη αξία έχουν οι λεγόμενες βόρειες και νότιες διάλεκτοι. Μία από αυτές είναι φυσικά η βόρεια διάλεκτος στην οποία ανήκει και η γλώσσα που μιλάνε οι Σαρακατσάνοι.
Η βόρεια διάλεκτος έχει (πιο σωστά: είχε μέχρι πρόσφατα) τους περισσότερους ομιλητές και την μεγαλύτερη γεωγραφική εξάπλωση. Ο γεωγραφικός χώρος που καταλαμβάνει είναι σχεδόν όλη η κεντρική και βόρεια Ελλάδα από την Βοιωτία και την Αιτωλοακαρνανία μέχρι τα σύνορα του Ελληνικού κράτους στην Θράκη. Παρ' όλες τις τοπικές “αποκλίσεις” η διάλεκτος είναι σχεδόν ενιαία. Ένας ανίδεος εξωτερικός παρατηρητής, χωρίς δηλαδή ειδικές γνώσεις, πολύ δύσκολα θα καταλάβει την διαφορά της ντοπιολαλιάς π.χ. της Ευρυτανίας από εκείνη των Σερρών.
Η βόρεια διάλεκτος έχει μεγάλη σημασία για πολλούς λόγους. Ο κυριότερος σχετίζεται με το γεγονός πως η συγκεκριμένη διάλεκτος χρησιμοποιείται μόνο στον προφορικό λόγο και γι' αυτό δεν μπορεί κανείς να την μάθει μέσα απ' την συνηθισμένη εκπαιδευτική διαδικασία, π.χ. διαβάζοντας βιβλία. Κι αυτό, με την σειρά του, σημαίνει πως οι ομιλητές αυτής της διαλέκτου απέκτησαν την γνώση της χρήσης της μέσα από επαφή τους με άλλους ομιλητές της ίδιας διαλέκτου, κυρίως στο οικογενειακό τους περιβάλλον και τον κοινωνικό τους περίγυρο. Με άλλα λόγια οι ομιλητές αυτής της διαλέκτου έμαθαν να την χρησιμοποιούν (και να την εξελίσσουν), επειδή άκουσαν τους πατεράδες τους και τους παππούδες να μιλάνε με τον ίδιο τρόπο. Και με τον ίδιο ακριβώς τρόπο κι εκείνοι είχαν μάθει να μιλάνε την διάλεκτο αυτή από τους δικούς τους πατεράδες και παππούδες σε μία συνεχή γραμμή που φτάνει στην εποχή κατά την οποία αυτή η διάλεκτος άρχισε σταδιακά να “αποκλίνει” από την Κοινή Ελληνική των Ελληνιστικών χρόνων από την οποία και κατάγεται.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που σχετίζεται με την ύπαρξη της βόρειας διαλέκτου είναι πως η επιβίωση της μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν πολύ σημαντικό αντεπιχείρημα απέναντι σ' εκείνους που ισχυρίζονται πως το ο γηγενής πληθυσμός της Ελλάδας εξαφανίσθηκε στην διάρκεια των αιώνων, λόγω των διάφορων επιδρομών στην Ελληνική χερσόνησο. Ακριβώς επειδή η βόρεια διάλεκτος είναι μία διάλεκτος που χρησιμοποιήθηκε μόνο στον προφορικό λόγο, ο μεγάλος αριθμός των ομιλητών της σηματοδοτεί την επιβίωση των γηγενών πληθυσμών στις περιοχές που αυτή χρησιμοποιείται. Π.χ. θα μπορούσε κάποιος ερευνητής να χρησιμοποιήσει τον σημαντικό αριθμό των Σλαβικών τοπωνυμίων στις περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και της Φθιώτιδας για να ισχυρισθεί πως οι συγκεκριμένες περιοχές είχαν αποικισθεί στο παρελθόν από μεγάλο αριθμό Σλάβων που εξαφάνισαν τον γηγενή πληθυσμό. Παρ' όλο όμως τον μεγάλο αριθμό Σλαβικών τοπωνυμίων στις περιοχές αυτές, θα πρέπει επίσης κανείς να δεχθεί πως θα πρέπει να υπήρχε, ακριβώς στις ίδιες περιοχές, σημαντικά μεγαλύτερος αριθμός ελληνόφωνων πληθυσμών, οι οποίοι εξελλήνισαν γλωσσικά και τελικά αφομοίωσαν τους ανθρώπους που δημιούργησαν τα Σλαβικά τοπωνύμια. Κι επειδή σχεδόν σε κάθε τέτοια περίπτωση επικρατεί τελικά η γλώσσα της πλειοψηφίας του πληθυσμού, θα πρέπει κανείς να συμπεράνει πως στις περιοχές αυτές υπήρχε, ακόμη και μετά την εισβολή των Σλάβων, σημαντικός, πλειοψηφικός, αριθμός ομιλητών που χρησιμοποιούσαν κάποια μορφή της βόρειας διαλέκτου.
Ακριβώς όπως μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει το παραπάνω επιχείρημα για να αποδείξει την απώτερη γηγενή καταγωγή των πληθυσμών που μιλάνε την βόρεια διάλεκτο, έτσι μπορεί να την χρησιμοποιήσει για να αποδείξει την καταγωγή των Σαρακατσάνων από ελληνόφωνους πληθυσμούς. Οι Σαρακατσάνοι, παρ’ όλη την μεγάλη γεωγραφική διασπορά τους μιλάνε πάνω-κάτω την ίδια βόρεια διάλεκτο, από την Σερβία μέχρι την Πελοπόννησο. Αυτήν την διάλεκτο θα μπορούσαν να την μάθουν μόνο από τους πατεράδες τους και εκείνοι από τους δικούς τους κτλ.
Η βόρεια διάλεκτος έχει (πιο σωστά: είχε μέχρι πρόσφατα) τους περισσότερους ομιλητές και την μεγαλύτερη γεωγραφική εξάπλωση. Ο γεωγραφικός χώρος που καταλαμβάνει είναι σχεδόν όλη η κεντρική και βόρεια Ελλάδα από την Βοιωτία και την Αιτωλοακαρνανία μέχρι τα σύνορα του Ελληνικού κράτους στην Θράκη. Παρ' όλες τις τοπικές “αποκλίσεις” η διάλεκτος είναι σχεδόν ενιαία. Ένας ανίδεος εξωτερικός παρατηρητής, χωρίς δηλαδή ειδικές γνώσεις, πολύ δύσκολα θα καταλάβει την διαφορά της ντοπιολαλιάς π.χ. της Ευρυτανίας από εκείνη των Σερρών.
Η βόρεια διάλεκτος έχει μεγάλη σημασία για πολλούς λόγους. Ο κυριότερος σχετίζεται με το γεγονός πως η συγκεκριμένη διάλεκτος χρησιμοποιείται μόνο στον προφορικό λόγο και γι' αυτό δεν μπορεί κανείς να την μάθει μέσα απ' την συνηθισμένη εκπαιδευτική διαδικασία, π.χ. διαβάζοντας βιβλία. Κι αυτό, με την σειρά του, σημαίνει πως οι ομιλητές αυτής της διαλέκτου απέκτησαν την γνώση της χρήσης της μέσα από επαφή τους με άλλους ομιλητές της ίδιας διαλέκτου, κυρίως στο οικογενειακό τους περιβάλλον και τον κοινωνικό τους περίγυρο. Με άλλα λόγια οι ομιλητές αυτής της διαλέκτου έμαθαν να την χρησιμοποιούν (και να την εξελίσσουν), επειδή άκουσαν τους πατεράδες τους και τους παππούδες να μιλάνε με τον ίδιο τρόπο. Και με τον ίδιο ακριβώς τρόπο κι εκείνοι είχαν μάθει να μιλάνε την διάλεκτο αυτή από τους δικούς τους πατεράδες και παππούδες σε μία συνεχή γραμμή που φτάνει στην εποχή κατά την οποία αυτή η διάλεκτος άρχισε σταδιακά να “αποκλίνει” από την Κοινή Ελληνική των Ελληνιστικών χρόνων από την οποία και κατάγεται.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που σχετίζεται με την ύπαρξη της βόρειας διαλέκτου είναι πως η επιβίωση της μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν πολύ σημαντικό αντεπιχείρημα απέναντι σ' εκείνους που ισχυρίζονται πως το ο γηγενής πληθυσμός της Ελλάδας εξαφανίσθηκε στην διάρκεια των αιώνων, λόγω των διάφορων επιδρομών στην Ελληνική χερσόνησο. Ακριβώς επειδή η βόρεια διάλεκτος είναι μία διάλεκτος που χρησιμοποιήθηκε μόνο στον προφορικό λόγο, ο μεγάλος αριθμός των ομιλητών της σηματοδοτεί την επιβίωση των γηγενών πληθυσμών στις περιοχές που αυτή χρησιμοποιείται. Π.χ. θα μπορούσε κάποιος ερευνητής να χρησιμοποιήσει τον σημαντικό αριθμό των Σλαβικών τοπωνυμίων στις περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και της Φθιώτιδας για να ισχυρισθεί πως οι συγκεκριμένες περιοχές είχαν αποικισθεί στο παρελθόν από μεγάλο αριθμό Σλάβων που εξαφάνισαν τον γηγενή πληθυσμό. Παρ' όλο όμως τον μεγάλο αριθμό Σλαβικών τοπωνυμίων στις περιοχές αυτές, θα πρέπει επίσης κανείς να δεχθεί πως θα πρέπει να υπήρχε, ακριβώς στις ίδιες περιοχές, σημαντικά μεγαλύτερος αριθμός ελληνόφωνων πληθυσμών, οι οποίοι εξελλήνισαν γλωσσικά και τελικά αφομοίωσαν τους ανθρώπους που δημιούργησαν τα Σλαβικά τοπωνύμια. Κι επειδή σχεδόν σε κάθε τέτοια περίπτωση επικρατεί τελικά η γλώσσα της πλειοψηφίας του πληθυσμού, θα πρέπει κανείς να συμπεράνει πως στις περιοχές αυτές υπήρχε, ακόμη και μετά την εισβολή των Σλάβων, σημαντικός, πλειοψηφικός, αριθμός ομιλητών που χρησιμοποιούσαν κάποια μορφή της βόρειας διαλέκτου.
Ακριβώς όπως μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει το παραπάνω επιχείρημα για να αποδείξει την απώτερη γηγενή καταγωγή των πληθυσμών που μιλάνε την βόρεια διάλεκτο, έτσι μπορεί να την χρησιμοποιήσει για να αποδείξει την καταγωγή των Σαρακατσάνων από ελληνόφωνους πληθυσμούς. Οι Σαρακατσάνοι, παρ’ όλη την μεγάλη γεωγραφική διασπορά τους μιλάνε πάνω-κάτω την ίδια βόρεια διάλεκτο, από την Σερβία μέχρι την Πελοπόννησο. Αυτήν την διάλεκτο θα μπορούσαν να την μάθουν μόνο από τους πατεράδες τους και εκείνοι από τους δικούς τους κτλ.
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Θα υπήρχαν και στην Ελλάδα πολλοί Βλάχοι που αφομοιώθηκανHector Buas έγραψε: ↑19 Απρ 2020, 22:05Και για δούμε και την πραγματικότητα: ακόμη και σήμερα οι ομιλητές της ΑΒΡ (Ρουμανικής) είναι περισσότεροι αριθμητικά από τους Ελληνόφωνους και τους Αλβανόφωνους μαζί.
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Σε ποιες περιοχές ; Πάντως οι Βλάχοι δεν ανακατεύονταν μαζικά με αλλόγλωσσους .
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Βλέπε πχ τι κάνουν οι ρομά + τις προβατίνες.ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε: ↑18 Απρ 2020, 19:21500.000 Σαρακατσανοι στην Θεσσαλονικη;κορόιδο έγραψε: ↑18 Απρ 2020, 19:17
Έτσι εξηγείται.
Οι Σαρακατσάνοι σύμφωνα με τηνίδια πηγή, έναν Σαρακατσάνο και την αδερφή του που μιλούσα, ήταν 500 χιλιάδες στη Θεσσαλονίκη και δεν θυμάμαι πόσες χιλιάδες στην Βουλγαρία. Αν βάλουμε έναν δε΄κτη γεννήσεων και πάμε πολλάααααααα χρόνια πίσω ... η αιμομιξία τους βάρεσε στο κεφάλι
Σου περασε ποτε απο το μυαλο οτι μπορει και να σε δουλευαν;
Τι οριζει το αρρωστο μυαλο σου ως αιμομιξια;
Οι σαρακατσάνοι γενικά έχουν πολύ καλές σχέσεις με τους ρομά αλλά δεν παντρεύονται μεταξύ τους μην χαλάσει η καθαρότητα της φυλής.
Γιάνννη ξες κανέναν εξέχων επιστήμονα σαρακατσάν;
Αλλά που να ξες, εδώ δεν έχετε μπει ακόμη στην διαστημική εποχή.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ
.
.
- ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 17016
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:44
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Εμενα
Πανεπιστημων
Ουτε πεντακοσιοι σαν κι εσενα μπορουν να με κανουν ζαφτι
Εν τω μεταξυ ειδες νεο εργο μεταξυ Σαρακατσανων και Γυφτων
Οτι του φανει του καθενος
Πανεπιστημων
Ουτε πεντακοσιοι σαν κι εσενα μπορουν να με κανουν ζαφτι
Εν τω μεταξυ ειδες νεο εργο μεταξυ Σαρακατσανων και Γυφτων
Οτι του φανει του καθενος
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ την 28 Απρ 2020, 19:30, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Αρίστος for Tsirpas
Eχουμε ΔΙΠΛΗ πολιτειακη εκτροπη
Μια γιατι ο πρωθυπουργος επραξε αντιθετα στο ΟΧΙ του δημοψηφισματος...
Και δευτερη γιατι μεσω του Ταμειου Ξεπουληματος Χωρας παρεδωσε την εθνικη κυριαρχια και τον εθνικο πλουτο στους δανειστες
Eχουμε ΔΙΠΛΗ πολιτειακη εκτροπη
Μια γιατι ο πρωθυπουργος επραξε αντιθετα στο ΟΧΙ του δημοψηφισματος...
Και δευτερη γιατι μεσω του Ταμειου Ξεπουληματος Χωρας παρεδωσε την εθνικη κυριαρχια και τον εθνικο πλουτο στους δανειστες
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Για δες εδώ:
Αυτα τα χωριά είναι ελληνόφωνα σήμεραΟ Μήτσης (2009: 21) επίσης αναφέρει ότι σε πολλά ορεινά χωριά του Ξηρομέρου αρκετές οικογένειες έλκουν την καταγωγή τους από τους Βλάχους. Τα χωριά αυτά, μεταξύ άλλων, είναι ο Άγιος Βασίλειος, η Τρύφου, η Κατούνα, το Αρχοντοχώρι, ο Αετός, ο Μαχαλάς, η Κονοπίνα, τα Βλυζανά, ο Βάρνακας, το Μοναστηράκι, το Βούστρι κ.λ.π.
https://www.vlahoi.net/diaspora-ton-vla ... ksiromerou
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Μα στο Ξηρόμερο δεν ήταν Σαρακατσάνοι ;Giorgos 574 έγραψε: ↑29 Απρ 2020, 21:52Για δες εδώ:Αυτα τα χωριά είναι ελληνόφωνα σήμεραΟ Μήτσης (2009: 21) επίσης αναφέρει ότι σε πολλά ορεινά χωριά του Ξηρομέρου αρκετές οικογένειες έλκουν την καταγωγή τους από τους Βλάχους. Τα χωριά αυτά, μεταξύ άλλων, είναι ο Άγιος Βασίλειος, η Τρύφου, η Κατούνα, το Αρχοντοχώρι, ο Αετός, ο Μαχαλάς, η Κονοπίνα, τα Βλυζανά, ο Βάρνακας, το Μοναστηράκι, το Βούστρι κ.λ.π.
https://www.vlahoi.net/diaspora-ton-vla ... ksiromerou

… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Η καταγωγή των Σαρακατσάνων
Σε κάποια χωριά έχει και ΒλάχουςΖαποτέκος έγραψε: ↑29 Απρ 2020, 21:55Μα στο Ξηρόμερο δεν ήταν Σαρακατσάνοι ;Giorgos 574 έγραψε: ↑29 Απρ 2020, 21:52Για δες εδώ:Αυτα τα χωριά είναι ελληνόφωνα σήμεραΟ Μήτσης (2009: 21) επίσης αναφέρει ότι σε πολλά ορεινά χωριά του Ξηρομέρου αρκετές οικογένειες έλκουν την καταγωγή τους από τους Βλάχους. Τα χωριά αυτά, μεταξύ άλλων, είναι ο Άγιος Βασίλειος, η Τρύφου, η Κατούνα, το Αρχοντοχώρι, ο Αετός, ο Μαχαλάς, η Κονοπίνα, τα Βλυζανά, ο Βάρνακας, το Μοναστηράκι, το Βούστρι κ.λ.π.
https://www.vlahoi.net/diaspora-ton-vla ... ksiromerou
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Ποια είναι η καταγωγή των Παλαιστίνιων;
από Juno » 09 Μάιος 2024, 18:37 » σε Διεθνής πολιτική - 79 Απαντήσεις
- 2465 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από GoBzi
10 Μάιος 2024, 19:00
-
-
-
Νέα δημοσίευση Ποια ειναι η καταγωγη των Αρχαιων Ελληνικων?
από Στρακαστρουκας » 25 Μάιος 2024, 22:08 » σε Γλωσσολογία - 463 Απαντήσεις
- 9991 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
04 Οκτ 2024, 17:47
-
-
-
Νέα δημοσίευση Αλλοδαπός με Ασιατική καταγωγή της έκλεισε το στόμα και της φώναζε σεξ
από βοθρατζης » 21 Ιούλ 2024, 15:14 » σε Εθνικά Θέματα - 4 Απαντήσεις
- 289 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Orion22
21 Ιούλ 2024, 15:51
-
-
- 28 Απαντήσεις
- 862 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Αρίστος
14 Οκτ 2024, 17:54