
Ειλικρινά απορώ με τη δομή της σκέψης σου.
Ζαμπέλιος, Παπαρρηγόπουλος και Καρολίδης είναι οι κατεξοχήν εκφραστές του απορρίπτουμε τo ρωμαϊκό "φερετζέ" του Βυζαντίου και κρατάμε μόνο την ελληνοχριστιανική του "ουσία".
Τόσες φορές τα έχουμε πει.
Και δες εδώ ζωντανά :
Μόνο που εμείς βρίσκουμε ελληνόφωνους να επικαλούνται ελληνική καταγωγή. Θα μας φέρεις έναν βουλγαρόφωνο του Μεσαίωνα που να ισχυρίζεται πως είναι απόγονος του Αλεξάνδρου ; Γιατί ελληνόφωνο μπορούμε να σου φέρουμε. Θα μας φέρεις έναν βουλγαρόφωνο του Μεσαίωνα που να ονομάζει Βούλγαρους τους αρχαίους Μακεδόνες ; Γιατί εμείς μπορούμε να σου φέρουμε ελληνόφωνο Ρωμαίο που να ονομάζει Ρωμαίους τους αρχαίους Έλληνες.
Pertinax έγραψε: ↑22 Μαρ 2021, 21:25
Ειλικρινά απορώ με τη δομή της σκέψης σου.
Ζαμπέλιος, Παπαρρηγόπουλος και Καρολίδης είναι οι κατεξοχήν εκφραστές του απορρίπτουμε τo ρωμαϊκό "φερετζέ" του Βυζαντίου και κρατάμε μόνο την ελληνοχριστιανική του "ουσία".
Τόσες φορές τα έχουμε πει.
Pertinax έγραψε: ↑22 Μαρ 2021, 20:50Καταλαβαίνεις τι λες; Σου βάζω πηγές που διακρίνουν τους Ρωμαίους από τους Αρμένιους υπήκοους του κράτους κι εσύ υποστηρίζεις ότι η Κομνηνή τοποθετούσε στους Ρωμαίους... τους Αρμένιους;Αρίστος έγραψε: ↑22 Μαρ 2021, 10:26Μα γι' αυτο σε παρεπεμψα στην Αννα την Κομνηνη.
"Και έστιν ιδείν και Λατίνον ενταύθα παιδοτριβούμενον...
και Σκύθην ελληνίζοντα...
και Ρωμαίον τα των Ελλήνων συγγράμματα μεταχειριζόμενον...
και τον αγράμματον Έλληνα ορθώς ελληνίζοντα."
Εδω ειναι αλλος ο Λατινος, αλλος ο Σκυθης (ενδεχομενως Σλαβος), αλλος ο Ρωμαιος και αλλος ο Ελληνας. Η διαφορα μεταξυ Ρωμαιου και Ελληνα ειναι οτι ο Ρωμαιος μπορει να ειναι και ενας Συρος ή Αρμενης υπηκοος της Ρωμανιας, ο Ελληνας ομως ειναι ο εθνικα Ελληνας (ουτε καν ο Ελληνας στην παιδεια γιατι εδω μας μιλαει για αγραμματο, αρα ξεκαθαριζει οτι αναφερεται σε καταγωγη). Και θεωρει η Αννα Κομνηνη πολυ ιδιαιτερη φαινεται την Ελληνικη ταυτοτητα ωστε να τη διακρινει απο τη Ρωμαϊκή που την ειχε ο πασα ενας στην αυτοκρατορια.
Το χωρίο αυτό της Κομνηνής είναι πολύ ιδιαίτερο, γιατί διαχωρίζει τους Ρωμαίους απ΄όλους τους υπήκοους της Ρωμανίας (Έλληνες, Λατίνους και Σκύθες-Σλάβους). Οι περισσότεροι μελετητές δέχονται ότι εδώ με το "Ρωμαίοι" εννοεί τα ορφανά παιδιά των μελών της βυζαντινής-ρωμαϊκής ελίτ. Αν ισχύει αυτό, τότε κάνει διάκριση μεταξύ ρωμαϊκής ελίτ και ελληνικού λαού.
Κατά κανόνα, όμως, όταν μια βυζαντινή πηγή κάνει εθνοτικές διακρίσεις τοποθετεί στην κατηγορία "Ρωμαίοι" την ελίτ και τον ελληνόφωνο λαό και τη διακρίνει εθνοτικά από τις υπόλοιπες εθνοτικές ομάδες της αυτοκρατορίας (Αρμένιους, Σλάβους, Βούλγαρους, Αρβανίτες, Βλάχους κ.α.)
Πρώτον η ελληνική αναγέννηση στο ύστερο Βυζάντιο δεν κατόρθωσε να ανυψώσει την ελληνική συνιστώσα πάνω από τη ρωμαϊκή, παρά μόνο στη σκέψη των πιο ελληνολατρών λογίων. Oτιδήποτε διαφορετικό έχεις διαβάσει είναι παπάτζες της νεοελληνικής ερμηνείας του Βυζαντίου.Αρίστος έγραψε: ↑23 Μαρ 2021, 02:59Εγω δεν βλεπω καποια αντιπαλοτητα στα γραπτα τους.Pertinax έγραψε: Ζαμπέλιος, Παπαρρηγόπουλος και Καρολίδης είναι οι κατεξοχήν εκφραστές του απορρίπτουμε τo ρωμαϊκό "φερετζέ" του Βυζαντίου και κρατάμε μόνο την ελληνοχριστιανική του "ουσία".
Τόσες φορές τα έχουμε πει.
Για συνεργασια μιλουσαν και για τριπλη υφη του Βυζαντιου: ρωμαικη, χριστιανικη, ελληνικη. Ναι μεν θεωρουν την ελληνικη συνιστωσα σημαντικοτερη (ορθα) αλλα δεν πετανε και τη ρωμαϊκή (εξισου ορθα). Το οτι στο Βυζαντιο ειχαμε ελληνικη αναγεννηση στο τελος ηταν εξισου ορθο αλλα αυτη η αναγεννηση δεν εδιωξε-δαιμονοποιησε τη ρωμαϊκή του συνιστωσα, απλα εξυψωσε την ελληνικη σαν κυριαρχη απεναντι στις αλλες δυο, η σαν πρωτη μεταξυ ισων οπως τουλαχιστον το αντιλαμβανομαι με το πτωχο μου μυαλο.
Τραβηγμένη από τα μαλλιά είναι η αναφορά της Κομνηνής. Οι περισσότερες βυζαντινές πηγές, λόγιες και λαϊκές, τα λένε διαφορετικά. Το ότι η ελληνικότητα του λαού δεν προϋπήρχε της ελίτ αποδεικνύεται εύκολα από το ότι ακόμα και μετά την αναγέννηση της ελληνικής ιδέας, ο εθνοτικός προσδιορισμός των ελληνόφωνων (το όνομα με το οποίο διακρίνονται από τους αλλοεθνείς) στις δημώδεις πηγές εξακολουθεί να είναι ο ρωμαϊκός.Ειναι εντελως ξεκαθαρο τι λεει η Αννα Κομνηνη και μην πας να το αποφυγεις με επιχειρηματα τραβηγμενα απο τα μαλλια. Οτι υπαρχουν Ελληνες με δικη τους εθνικη υποσταση. Το αν αυτοι οι Ελληνες ειναι ο λαος σε αντιπαραθεση με την Ελιτ της διοικησης ή αν ειναι μια εθνικη διακριση μεσα στην πολυφυλετικη αυτοκρατορια των Ρωμαιων, ενα εθνικο δηλαδη υποσυνολο, μπορει να συζητηθει χωρις ομως να αναιρεσει τη βασικη διαπιστωση: η Κομνηνη μιλαει για εθνικα Ελληνες. Επιπλεον αν αναφερεται με το Ελληνες στους λαϊκούς αυτο κι αν δεν σε συμφερει: γιατι δειχνει οτι η ελληνικοτητα του λαου προϋπήρχε των Ελιτ και των λογίων. Και μονο του κατι τετοιο τιναζει στον αερα καθε επιχειρημα σου περι απουσιας της ελληνικης ταυτοτητας.
1) Καταρχάς, βλέπουμε όλοι το μόνο σύστημα που ξέρεις να ακολουθείς: αδυναμία να απαντήσεις στις πηγές, και επαναφορά σε θεωρητικολογίες 5-6 φράσεων που βασίζονται φυσικά σε δικές σου αυθαίρετες ερμηνείες. Για να δουν όλοι λοιπόν την ποιότητα της "επιχειρηματολογίας σου", ιδού όσα μας κρύβεις, για το τι προβλέπει η θεωρία σας ότι πρέπει να ασπάζεται κανείς για να καταλήξει στην θεωρία της ρωμαϊκής εθνικής ή εθνοτικής ταυτότητας. Διότι αυτή την αερολογία σας την έμαθε ο Καλδέλλης. Οτιδήποτε διαφορετικό επ' αυτών οφείλεται στη δική μας πίεση όπου εξαιτίας των πηγών αναγκάστηκες να δεχτείς την ελληνική καταγωγή(!) και επάνω εκεί για να κρατήσεις ένα φύλλο συκής, κότσαρες και το Ρωμαίος ως... "εθνοτικό".Pertinax έγραψε: ↑22 Μαρ 2021, 20:32
Όταν λες ότι και τα δύο μέρη έχουν κοινή σύνθετη ταυτότητα, αλλά μόνο το ένα μέρος από αυτά έχει (και) εθνοτική, τότε λες ότι ΔΕΝ ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ ΚΟΙΝΗ ΕΘΝΟΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ.
Όταν οι πηγές της κεντρικής εξουσίας διακρίνουν εθνοτικά τους Ρωμαίους από τους μη Ρωμαίους υπήκοους της αυτοκρατορίας και έρχεσαι να μας πεις ότι αυτή η ταυτότητα δεν μπορεί να είναι εθνοτική, γιατί είναι "σύνθετη", τότε δεν ξέρεις τι λες.
Αφού οι ίδιοι θεωρούσαν τη "σύνθετη" ταυτότητά τους εθνοτική:
1ο αφήγημα: είμαστε γένος (=εθνότητα) με δύο αρχαίες καταγωγές (ελληνική και ρωμαϊκή)
2ο αφήγημα: είμαστε απόγονοι Ελλήνων, αλλά είμαστε και απόγονοι αυτών που ίδρυσαν τη Νέα Ρώμη, γι΄αυτό λεγόμαστε Ρωμαίοι
Και για να έρθουμε στο δια ταύτα: αυτή η σύνθετη ελληνο-ρωμαϊκή εθνοτική ταυτότητα της Νέας Ρώμης δεν μπορεί να θεωρηθεί συνέχεια της αρχαίας ελληνικής και πρόγονος της νέας ελληνικής εθνοτικής ταυτότητας. Γιατί η ιδέα του εθνοτικού ρωμαϊκού κράτους της Νέας Ρώμης δεν μπορεί να χωρέσει σε μια καθαρά ελληνική εθνοτική ταυτότητα. Γι΄αυτό και η νεοελληνική συνείδηση είτε αποκρούει τη ρωμαϊκή πτυχή του "Βυζαντίου" και κρατάει μόνο την ελληνική (φιλοβυζαντινή παράταξη) είτε απορρίπτει εντελώς το Βυζάντιο ως ρωμαϊκό (αντιβυζαντινή παράταξη).
Άνθρωπέ μου, δεν καταλαβαίνεις πόσο γραφικός γίνεσαι όταν καταλήγεις κάθε φορά να απαντάς... στον Καλδέλλη; Όταν σου έχω αποδείξει (με screenshots σχολίων του 2015 και παλιότερα) ότι ουδέποτε έχω υποστηρίξει πως η ρωμαϊκή εθνοτική ταυτότητα των Βυζαντινών θεμελιώνεται στη λατινορωμαϊκή καταγωγή; Και ότι θαυμάζω τον Καλδέλλη στο βαθμό που αναδεικνύει το ρόλο του ρωμαϊκού κρατικού παράγοντα στη διαμόρφωση της βυζαντινής εθνοτικής ταυτότητας; Δεν καταλαβαίνεις την πλήρη αδυναμία σου να απαντήσεις σε μια διαφορετική θέση πέραν του καλδελλικού αυσονισμού;Chronicle έγραψε: ↑23 Μαρ 2021, 12:091) Καταρχάς, βλέπουμε όλοι το μόνο σύστημα που ξέρεις να ακολουθείς: αδυναμία να απαντήσεις στις πηγές, και επαναφορά σε θεωρητικολογίες 5-6 φράσεων που βασίζονται φυσικά σε δικές σου αυθαίρετες ερμηνείες. Για να δουν όλοι λοιπόν την ποιότητα της "επιχειρηματολογίας σου", ιδού όσα μας κρύβεις, για το τι προβλέπει η θεωρία σας ότι πρέπει να ασπάζεται κανείς για να καταλήξει στην θεωρία της ρωμαϊκής εθνικής ή εθνοτικής ταυτότητας. Διότι αυτή την αερολογία σας την έμαθε ο Καλδέλλης. Οτιδήποτε διαφορετικό επ' αυτών οφείλεται στη δική μας πίεση όπου εξαιτίας των πηγών αναγκάστηκες να δεχτείς την ελληνική καταγωγή(!) και επάνω εκεί για να κρατήσεις ένα φύλλο συκής, κότσαρες και το Ρωμαίος ως... "εθνοτικό".
Επειδή φτάνει πια με τα παραμύθια, ας αφήσουμε λοιπόν τον Καλδέλλη να μας περιγράψει τι ακριβώς σημαίνει να δέχεσαι την θεωρία της "ρωμαϊκής εθνικής" ή "εθνοτικής ταυτότητας" την οποία φυσικά την εννοεί καταγωγική λατινορωμαϊκή
2) Περί "εθνοτικής ελληνικής ταυτότητας":
Δείτε ότι από το 2019 λέει ακριβώς τα ίδια, ότι δήθεν αναφερόμαστε σε κάποια συνέχεια "ελληνικής εθνοτικής ταυτότητας" στο Βυζάντιο!
εξακολουθεί να βαφτίζει τη γνώση μας για την ιστορικοπολιτισμική αυτογνωσία των προαιώνια ελληνικών πληθυσμών, ως μια δήθεν "εθνοτική ελληνική ταυτότητα"
Διότι όπως έχουμε ήδη πει, "εθνοτικός" στις αναφορές μας, σημαίνει "ιστορικοπολιτισμικός" ως απάντηση που έπρεπε να δοθεί στο αν ξέχασαν οι Έλληνες την ιστορικοπολιτισμική τους προέλευση
Ναι γι΄αυτό ο υπόδουλος το μόνο που ονειρευόταν ήταν ανασύσταση του ΡΩΜΑΪΚΟΥ κράτους, το οποίο του έδινε και τη βασική εθνοτική ονομασία (Ρωμιός) και κατέληξε σε ΕΛΛΗΝΙΚΟ κράτος και με άλλη βασική εθνοτική ονομασία.Όπως είπαμε, ο ρόλος του κράτους στη διακριτότητα του άξονα που εκπροσωπεί το όνομα Ρωμαίος είναι τεράστιος, και ως τέτοιος, θα κλονιστεί ως προς τα σημαινόμενα του όταν το κράτος καταλυθεί στο 1453. Ένας πραγματικός άξονας της ρωμαϊκότητας καταρρέει και μένει μόνο ως όνομα, παράδοση, μνήμη. Η νέα πραγματικότητα της Τουρκοκρατίας βρίσκει τον υπόδουλο αναγκασμένο να ζήσει πλέον ΧΩΡΙΣ ρωμαϊκό κράτος, να ζήσει με τη βοήθεια των μοναδικών πραγματικών του εφοδίων, τον ελληνισμό και τον χριστιανισμό.
Πιάσε τον ιστορικό που αφηγείται την ιστορία του κράτους της Νίκαιας (Ακροπολίτη): δεν θα δεις καμιά ελληνικότητα να υπερέχει της ρωμαϊκότητας.Αρίστος έγραψε: ↑23 Μαρ 2021, 09:15Δευτερον ορθα υποβαθμιζουν τη ρωμαϊκοτητα στη (δευτερη) ελληνικη αναγεννηση οι Ζαμπελιος-Παπαρρηγοπουλος (και οχι νωριτερα) γιατι εξυψωθηκε ιδιαιτερα η ελληνικη συνιστωσα και σε αυτο συμφωνουν ολες οι πηγες αλλα και οι νεοτεροι ιστορικοι τυπου Βακαλοπουλος και Σβορωνος. Η Νικαια και το Δεσποτατο της Ηπειρου ηταν ελληνικα ουσιαστικα κρατη και ορθα διατυπωνεται η αποψη οτι ο Νεος Ελληνισμος ξεκιναει το 1204.
Χαίρω πολύ. Επιβεβαιώνεις λοιπόν ότι υπήρξε σημαντική αλλαγή ιστορικού προτύπου και ιδεώδους. Οι Βυζαντινοί όμως δεν έβλεπαν την ταυτότητά τους σαν ιστορική παρένθεση μέσα σε μια κυρίαρχη διαχρονική ελληνικότητα.Τριτον ορθα μετα το τελος της Ρωμανιας οι Ζαμπελιος και Παπαρρηγοπουλος θα προτιμησουν το Ελληνες απο το Ρωμαιοι, μιλαμε εξαλλου για εποχη δημιουργιας νεοελληνικου κρατους-ας ειμαστε ρεαλιστες, εχουν δικιο οτι το Ρωμαιοι ηταν μια παρενθεση (απο τις αρχες ετσι κι αλλιως του 18ου αιωνα πραγματι πυκνωνει το Ελληνες εναντι των Ρωμαιων και η κορυφωση -που προετοιμασε την επανασταση- ερχεται απο τις τρεις τελευταιες δεκαετιες του 18ου), αν και διατηρει την ιστορικη του βαρυτητα στις ονομασιες των Ελληνων.
Φανταστείτε ότι ΚΑΙ αυτή την κουβέντα την έχουμε ξανακάνει εδώ, έχει πάρει τις απαντήσεις του και βεβαίως τώρα που έχει στριμωχτεί μας λέει ξανά τα ίδια, όπως κάθε φορά που στριμώχνεται.