Βυζαντινες Δυναστειες

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9171
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Βυζαντινες Δυναστειες

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 28 Ιαν 2019, 00:06

Κόκκορας έγραψε:
27 Ιαν 2019, 23:43
τι σημαινει θρακορωμαιος; :smt017
υπηρχαν ακομα θρακες τοτε; δεν εξελληνιστηκαν ή οτι;



παρεμπιπτοντως ο κωνσταντινος ο τεως που θα ανηκε; θα λεγαμε γερμανος; εξελληνισμενος; τι; :lol:
ή ο δουκας ο φιλιππος της αγγλιας ξερω γω
ή ο ναπολεων,ο σταλιν;

Θρακορωμαίος σημαίνει λατινόφωνος/εκρωμαϊσμένος Θράξ/Δάξ. Οι Θράκες/Δάκες/Βέσσοι/Μοισοί συνέχισαν να μιλούν την ιδιαίτερη γλώσσα τους ως τον 6ο αι. μ.Χ.

Οι Γλύξμπουργκ έχουν και ελληνική καταγωγή ωρε μπίρομ. Κατάγονταν μετάξύ άλλων και απ' τους Παλαιολόγους. Γενεαλογική γραμμή :


George I of GREECE
Christian IX of Denmark
Friedrich Wilhelm, Duke of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glücksburg
Friedrich Karl Ludwig, Duke of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck
Prince Karl Anton August of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck
Peter August, Duke of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck
Frederick Louis, Duke of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck
Countess Marie Sibylle of Nassau-Saarbrücken
Anna Amalia of Baden-Durlach
Georg Friedrich, Margrave of Baden-Durlach
Anna of Veldenz
Rupert, Count Palatine of Veldenz
Margarete of Hohenlohe-Neuenstein
Helene of Württemberg
Margaret of Savoy, Duchess of Anjou
Amadeus VIII of Savoy
Amadeus VII, Count of Savoy
Amadeus VI, Count of Savoy
Yolande Palaeologina of Montferrat
Theodore I, Marquess of Montferrat
Andronikos II Palaiologos
Michael VIII Palaiologos

:grfl::grfl::grfl:
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9171
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Βυζαντινες Δυναστειες

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 28 Ιαν 2019, 00:14

Κόκκορας έγραψε:
27 Ιαν 2019, 23:43
ή ο ναπολεων,ο σταλιν;

Ο Στάλιν ήταν Γεωργιανός. Ο Λένιν απ' την πλευρά του πατέρα του ήταν Τουρκομογγόλος και απ' την μάνα του Γερμανοσουηδορωσοεβραίος. Για το Ναπολέοντα φημολογούταν μανιάτικη καταγωγή :lol: , αλλά δυστυχώς είχε ιταλική καταγωγή.
Ο Ναπολέων στη Μάνη
.

Κοτσωνή Δανάη

«Η Ελλάς περιμένει έναν ελευθερωτή. Θα ‘ταν ένας ωραίος στέφανος δόξας! Θα εγγράψει το όνομά του για πάντα πλάι στα ονόματα του Ομήρου, του Πλάτωνος και του Επαμεινώνδα. Δεν ήμουν ίσως πολύ μακριά από το σημείο αυτό!». Αυτά έλεγε το 1816, εξορισμένος στο νησάκι της Αγίας Ελένης, ο Ναπολέων Α’ για τους υποδουλωμένους Ελληνες. Στα χρόνια που ακολούθησαν, παρασκηνιακά περιστατικά, ευσεβείς πόθοι, επιστημονικές μελέτες και μια αμφιλεγόμενη δούκισσα πλέκουν το κουβάρι που τον συνδέει με τη Μάνη και τους ανθρώπους της.
Ο συσχετισμός Ναπολέοντος και Μανιατών ξεκινά από την αχλή που περιβάλλει τον τόπο καταγωγής του. Στο πλαίσιο της αντίληψης-μότο της νεοελληνικής κοινωνίας «όλα είναι ελληνικά», πολλοί ντόπιοι υποστηρίζουν ότι ανάμεσα στις μανιάτικες οικογένειες που μετανάστευσαν το 1676 στην Κορσική για να ξεφύγουν από τα οθωμανικά στρατεύματα βρισκόταν και κάποιος Καλόμερος ή Καλομοίρης. Οι απόγονοί του εξιτάλισαν το όνομά τους σε Buonaparte (Bona-partes = καλό μέρος ή καλό κόμμα) και επομένως είναι σχεδόν βέβαιο πως στις φλέβες του Ναπολέοντος έρρεε έστω και μια στάλα μανιάτικου αίματος. Κατά μία άλλη θεωρία, οι Βοναπάρτηδες είχαν κοινή καταγωγή με τη γνωστή μανιάτικη οικογένεια των Στεφανόπουλων, που μετοίκησαν στο Αιάκειο της Κορσικής.
Το φιτίλι άναψε η Δούκισσα Λάουρα Ντ’ Αμπραντές, λάτρις της κοσμικής ζωής και των εξωσυζυγικών «περιπετειών», μέσω της αυτοβιογραφίας που εξέδωσε το 1832 (Mémoires de Madame la duchesse d’Abrantès). Η Λάουρα, κόρη της Πανώριας Στεφανοπούλου και σύζυγος του υπασπιστή του Ναπολέοντος Ζινόντ, είχε στραφεί εναντίον του μεγάλου στρατηγού στην τελευταία φάση της πορείας του, καθώς την είχε απομακρύνει εξαιτίας της άστατης ζωής της. Με λεπτομερέστατες περιγραφές αλλά και πολλές οφθαλμοφανείς ανακρίβειες, διατύπωσε τους δύο παραπάνω ισχυρισμούς για τη μανιάτικη καταγωγή του Ναπολέοντος.
Περισσότερες και πιο έγκριτες πηγές επιβεβαιώνουν τον φιλικό δεσμό μεταξύ των δύο οικογενειών: ο πατέρας του αυτοκράτορα, Κάρολος Βοναπάρτης, συνομιλούσε συχνά στα ελληνικά με τους Στεφανόπουλους στο σπίτι του και πέθανε στα χέρια της Πανώριας, ενώ όταν ο ίδιος ο Ναπολέων έφτασε, ορφανός και μόλις 15 ετών, στο Παρίσι για να σπουδάσει, την κηδεμονία του ανέλαβε ο αδελφός της, ο αξιωματικός Δημήτριος Στεφανόπουλος-Κομνηνός. Οι ισχυρισμοί για την κοινή τους καταγωγή, όμως, μοιάζουν περισσότερο με τραγελαφική προσπάθεια της Λάουρας να γλιτώσει τον ξεπεσμό των τελευταίων χρόνων της ζωής της, συνδέοντας το όνομά της με τους Βοναπάρτηδες.

Πλήθος γάλλων συγγραφέων έσπευσαν να ασπαστούν τον ισχυρισμό της για τη γενετική σχέση Στεφανόπουλων – Βοναπάρτηδων, πιθανότατα για να κολακεύσουν τον νεκρό πλέον Ναπολέοντα, ότι έλκει την καταγωγή του από τη βυζαντινή αυτοκρατορική οικογένεια των Κομνηνών, των οποίων απόγονοι ισχυρίζονταν ότι ήταν οι Στεφανόπουλοι. Για τους Μανιάτες, από την άλλη, την πιθανότητα ο Μέγας Ναπολέων να καταγόταν από τα ένδοξα χώματά τους τη μετέτρεψε σε βεβαιότητα ο φαναριώτης ρομαντικός λογοτέχνης Αλέξανδρος Σούτσος στον «Περιπλανώμενο», με τον στίχο «ο Κορσικανός ο έχων τον Ταΰγετο πατρίδα».
Ο Μανιάτης και επιφανής γλωσσολόγος Δικαίος Βαγιακάκος, μιλώντας στο BHMAgazino, αποκλείει κάθε πιθανότητα για τη μανιάτικη καταγωγή του Ναπολέοντος: «Αυτά τα πράγματα είναι ανακρίβειες. Εζησα χρόνια στην Κορσική και μελέτησα την ιστορία των μανιάτικων οικογενειών της περιοχής. Αλλά ο Ναπολέων καταγόταν από παλιά ιταλική οικογένεια που είχε μεταναστεύσει στην Κορσική, δεν είχε σχέση με τη Μάνη. Οι Κορσικανοί ακούν τις φήμες πως ήταν Μανιάτης και βάζουν τα γέλια».
Την ιταλική του καταγωγή επιβεβαιώνει και ο Αντριου Ρόμπερτς, συγγραφέας της βιογραφίας «Napoleon the Great» που κυκλοφόρησε τον περασμένο Οκτώβριο και θεωρείται η πιο ολοκληρωμένη και συνάμα ανθρώπινη προσέγγιση της μυστηριώδους προσωπικότητάς του: «Τις σπάνιες φορές που ο Ναπολέων αναφερόταν στην ιταλική καταγωγή του, έλεγε ότι είναι διάδοχος των αρχαίων Ρωμαίων. «Ανήκω στη γενιά που βγάζει αυτοκράτορες» καυχήθηκε κάποτε».
Ακόμη και η γενετική επιστρατεύτηκε για να διαλευκάνει το μυστήριο. Από το 2010, το σουηδικό ινστιτούτο iGENEA αναζήτησε τους αρσενικούς απογόνους της οικογένειας του Ναπολέοντος Βοναπάρτη, εξετάζοντας DNA που βρέθηκε σε δείγμα μαλλιών του ιδίου. Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύθηκαν στο «Journal of Molecular Biology Research» έναν χρόνο αργότερα, έδειξαν πως η απλοομάδα στην οποία ανήκει ο θρυλικός αυτοκράτορας εντοπίζεται συχνότερα στη Μέση Ανατολή και πως η μοναδική πιθανότητα να συνδέεται γενετικά με την Ελλάδα είναι οι πρόγονοί του να ταξίδεψαν πριν από περίπου 2.500 χρόνια από εκεί στην Ιταλία ως έλληνες έμποροι!


Οταν φοιτούσε στη στρατιωτική σχολή του Brienne le Château στο Παρίσι, στην οποία εισήλθε τον Μάιο του 1779, ο Βοναπάρτης εκπόνησε την πρώτη του πνευματική εργασία με τίτλο: «Απομνημονεύματα περί της αγωγής των νέων Μανιατών» (Memoires sur l’ education des jeunes Maniotes). Η πραγματεία δυστυχώς δεν σώζεται, έκανε πάντως ιδιαίτερη αίσθηση στην κοινότητα της σχολής, φανερώνοντας πως ο Ναπολέων «έχει εξαιρετικές γνώσεις ιστορίας και γεωγραφίας αυτό το αγόρι θα γινόταν άψογος ναυτικός», όπως παρατήρησε ένας από τους εξεταστές του.
Αλλά και αργότερα, στα χρόνια της παντοδυναμίας του, ο Ναπολέων φέρθηκε με ιδιαίτερο σεβασμό και ενδιαφέρον στους Μανιάτες της Κορσικής – που τότε αποτελούσαν περισσότερο από το 20% των κατοίκων του νησιού – προφανώς λόγω της μακράς φιλίας που τον συνέδεε με τους Στεφανόπουλους και άλλες μανιάτικες οικογένειες. Αντίθετα, η στάση του προς τους ντόπιους Κορσικανούς ήταν μάλλον σκληρή, όταν η τοπική ηγεσία καταδίκασε τη Γαλλική Επανάσταση – ο ίδιος ήταν μέρος της μικρής δύναμης που στάλθηκε από τη Γαλλία για να τους «μεταπείσει».
Πάντως, στη Μάνη στήριξε σε μεγάλο βαθμό ο Ναπολέων και τα σχέδιά του για το τότε υπό οθωμανική κυριαρχία ελληνικό έθνος. Λίγους μήνες πριν από την υπογραφή της Συνθήκης του Κάμπο Φόρμιο, τον Οκτώβριο του 1797, με την οποία προσαρτήθηκαν στη Γαλλία, μεταξύ άλλων, τα Επτάνησα, η Πρέβεζα και η Αρτα, ο Ναπολέων διαμένει κυρίως στο Μιλάνο, ασχολούμενος με τις διαπραγματεύσεις. Από εκεί, στέλνει τον 68χρονο ταγματάρχη και γνωστό βοτανολόγο Δήμο Στεφανόπουλο μαζί με τον νεαρό ανιψιό του Νικολό σε αποστολή στην Αλβανία και στον Μοριά, «για την αποκατάσταση της δημοκρατίας στην Ελλάδα».
Το «The Monthly Magazine and British Register, vol IX part I of 1800» παρουσιάζει το ταξίδι τους ως αποκλειστικά επιστημονικού χαρακτήρα, για βοτανολογικές έρευνες. Προχωρημένο φθινόπωρο του 1797 οι δύο απόδημοι Μανιάτες φτάνουν από τη Βενετία στην Κεφαλλονιά, όπου παρακολουθούν εκδηλώσεις για τη δημοκρατία και ύστερα φεύγουν για το Μαραθονήσι (ή Κρανάη), μια μικρή νησίδα στο Γύθειο. Εκεί, ο Δήμος παραδίδει και μεταφράζει ο ίδιος στα ελληνικά την απαντητική επιστολή του Ναπολέοντος προς τον μπέη της Μάνης, ο οποίος είχε εκφράσει την επιθυμία να βοηθήσει τη Γαλλική Δημοκρατία, δεχόμενος γαλλικά πλοία στα λιμάνια του. «Πιστεύω ότι θέλετε τηρήσει την υπόσχεσίν σας, με πίστιν αρμόζουσαν εις τους απογόνους των Σπαρτιατών» γράφει μεταξύ άλλων ο Ναπολέων, που, παρά τη δυστροπία και την αυστηρότητά του στα στρατιωτικά ζητήματα, αναγνωρίζει στους Μανιάτες την αίγλη των αρχαίων Λακεδαιμονίων. Αρκετούς μήνες αργότερα, οι Στεφανόπουλοι επιστρέφουν στην Ιταλία, παραδίδοντάς του την αναφορά τους και ένα αγαλματίδιο ως δώρο της Μάνης, που στο κάτω μέρος έγραφε «Νίκη ή Θάνατος».
Οραματιζόταν, λοιπόν, ο Βοναπάρτης να ελευθερώσει μέσω Μάνης όλη την Ελλάδα; Πρόκειται μάλλον για άποψη με διάχυτο τον ελληνικό εθνικό ιδεαλισμό, που λησμονεί πως ένα από τα βασικότερα στοιχεία της επιτυχίας του Ναπολέοντος δεν ήταν η εκπλήρωση πόθων βασανισμένων λαών, αλλά η αυστηρή λογική και το συμφέρον
της αυτοκρατορίας που οικοδομούσε. Ετσι, η αποστολή των Στεφανόπουλων πιθανότατα προετοίμαζε το έδαφος για την εκστρατεία προς την Αίγυπτο, με κατεύθυνση έπειτα την Κωνσταντινούπολη και απώτερο στόχο τις Αγγλικές Ινδίες. Οι πολεμικές ικανότητες των Μανιατών ήταν εξαιρετικά χρήσιμες τη δεδομένη χρονική στιγμή, αφενός για να έχει ο γαλλικός στρατός λιμενικές διευκολύνσεις στην Πελοπόννησο, αφετέρου για να έχουν οι Οθωμανοί στραμμένο το βλέμμα τους αλλού και όχι στην Αίγυπτο. Είναι χαρακτηριστικό πως το 1805 ο Ναπολέων στέλνει στο Γύθειο καράβι με πολεμοφόδια, με παραλήπτη τον Τζαννέτο Γρηγοράκη, παλιό μπέη της Μάνης. Η έκβαση ήταν καταστροφική, καθώς οθωμανικές δυνάμεις βομβάρδισαν το Γύθειο και άρπαξαν όλο το φορτίο του καραβιού.
Εξάλλου, σύμφωνα με όσα ο ίδιος έλεγε κατά τα τελευταία χρόνια της ζωής του στο νησί της Αγίας Ελένης, είχε ξεκάθαρο σχέδιο για τους λαούς της Μεσογείου: «Η Ελλάς, τουλάχιστον η Πελοπόννησος, πρέπει να ‘ναι ο κλήρος του ευρωπαϊκού κράτους που θα ‘χει στην κατοχή του την Αίγυπτο. Θα ‘πρεπε να ‘ναι ο δικός μας κλήρος. Και ύστερα, προς Βορράν, ένα ανεξάρτητο βασίλειο, η Κωνσταντινούπολη με τις επαρχίες της, για να χρησιμεύει ως φραγμός στη ρωσική δύναμη…». Επεδίωκε την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους δυνάστες της, αλλά όχι την πλήρη ανεξαρτησία της από την παντοδυναμία της Γαλλίας, όραμα που σίγουρα θα δυσαρεστούσε όσους έβλεπαν στο πρόσωπό του τον ελευθερωτή του έθνους.
Και ήταν αρκετοί. Οι αυστριακές δυνάμεις που συνέλαβαν τον Ρήγα Φεραίο κατέσχεσαν μια ολόκληρη αυτόγραφη επιστολή του, γραμμένη το 1797, που απευθυνόταν προς τον γάλλο πρόξενο της Τεργέστης, Μπρεσέ, παρακαλώντας τον να ζητήσει, εκ μέρους όλων των Ελλήνων, τη βοήθεια του Βοναπάρτη στον αγώνα για την ελευθερία. Περισσότερες ελπίδες στήριξαν στον Ναπολέοντα οι κάτοικοι των νησιών του Ιονίου, θεωρώντας την προσάρτησή τους στη Γαλλία «προπομπό» της οριστικής τους απελευθέρωσης. Με ύμνους, τραγούδια και προκηρύξεις τον ανακηρύσσουν ελευθερωτή και σωτήρα. «Βοναπάρτης δεν φοβείται / δεν γνωρίζει την δειλίαν / να χαρίσει Ελευθερίαν / προσπαθεί εις τους λαούς!» γράφει ο Ζακυνθινός Νικόλαος Μαρτελάος, θεοποιώντας, όπως και αμέτρητοι ευρωπαίοι σύγχρονοί του, τις ικανότητες του νέου ηγεμόνα της Ευρώπης. Στις λίγες εξαιρέσεις ανήκε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, μολονότι μεγάλωσε ανάμεσα στους ευνοϊκά διακείμενους προς τον αυτοκράτορα της Γαλλίας Μανιάτες. Αν και αρχικά είχε αποφασίσει να επισκεφθεί το Παρίσι για να τον συναντήσει, τελικά άλλαξε γνώμη. «Οι ξένοι μεγάλοι σ’ εκμεταλλεύονται. Οι Ελληνες πρέπει να το πετύχουν μόνοι τους» έλεγε, ίσως αντιλαμβανόμενος τη στρατηγική του Βοναπάρτη.

Οι φήμες για τη σχέση της ιστορικής αυτής φυσιογνωμίας με τη Μάνη παραμένουν αμέτρητες. Κάποιοι ισχυρίζονται πως, αφότου δραπέτευσε από τον τόπο της πρώτης του εξορίας – το ιταλικό νησί Ελβα -, κατέφυγε για λίγες ημέρες στη Μάνη, όπου και φιλοξενήθηκε από φίλους της οικογένειας Στεφανόπουλου, προτού επιστρέψει στη Γαλλία. Από άλλους ψιθυρίζεται ότι μια από τις πολλές ερωμένες του καταγόταν από χωριό της Μάνης, με την οποία μάλιστα απέκτησε κι έναν γιο, τον Βαρθολομαίο Ιούλιο, που από ντροπή δεν κοινοποίησε ποτέ το όνομα της μητέρας του.
Τέτοιες ακροβασίες μεταξύ μύθου και αλήθειας θεωρούνται μάλλον συνηθισμένες όταν πρόκειται για προσωπικότητες που σημάδεψαν με τα κατορθώματα και τις παραξενιές τους τη σύγχρονη Ιιστορία. Ας διατηρήσουμε τις επιφυλάξεις μας ακόμη και για τα επιβεβαιωμένα στοιχεία που δείχνουν μια υποψία ιδιαίτερης σχέσης του Ναπολέοντος με τον περήφανο τόπο της Μάνης γιατί η συνολική του δράση δείχνει πως δεν πορεύτηκε βάσει προσωπικών αδυναμιών, αλλά στρατηγικών σχεδιασμών, ακόμη και αποτυχημένων. Αλλωστε, από τον κυνισμό και τον αυστηρό ορθολογισμό αυτού του ηγέτη δεν ξέφευγαν ούτε οι «συμπάθειές» του. Βλέποντας κάποτε τον πίνακα «Θερμοπύλες» του Ζακ-Λουί Νταβίντ, σχολίασε: «Ασχημο θέαμα! Ο,τι κι αν ήταν ο Λεωνίδας, στο τέλος νικήθηκε».
https://www.tovima.gr/2015/01/26/vimaga ... -sti-mani/
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Κόκκορας
Δημοσιεύσεις: 19400
Εγγραφή: 03 Ιουν 2018, 17:20
Phorum.gr user: Κόκορας
Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα Πόλις

Re: Βυζαντινες Δυναστειες

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κόκκορας » 28 Ιαν 2019, 00:24

Ζαποτέκος έγραψε:
28 Ιαν 2019, 00:06
Κόκκορας έγραψε:
27 Ιαν 2019, 23:43
τι σημαινει θρακορωμαιος; :smt017
υπηρχαν ακομα θρακες τοτε; δεν εξελληνιστηκαν ή οτι;



παρεμπιπτοντως ο κωνσταντινος ο τεως που θα ανηκε; θα λεγαμε γερμανος; εξελληνισμενος; τι; :lol:
ή ο δουκας ο φιλιππος της αγγλιας ξερω γω
ή ο ναπολεων,ο σταλιν;

Θρακορωμαίος σημαίνει λατινόφωνος/εκρωμαϊσμένος Θράξ/Δάξ. Οι Θράκες/Δάκες/Βέσσοι/Μοισοί συνέχισαν να μιλούν την ιδιαίτερη γλώσσα τους ως τον 6ο αι. μ.Χ.

Οι Γλύξμπουργκ έχουν και ελληνική καταγωγή ωρε μπίρομ. Κατάγονταν μετάξύ άλλων και απ' τους Παλαιολόγους. Γενεαλογική γραμμή :


George I of GREECE
Christian IX of Denmark
Friedrich Wilhelm, Duke of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glücksburg
Friedrich Karl Ludwig, Duke of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck
Prince Karl Anton August of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck
Peter August, Duke of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck
Frederick Louis, Duke of Schleswig-Holstein-Sonderburg-Beck
Countess Marie Sibylle of Nassau-Saarbrücken
Anna Amalia of Baden-Durlach
Georg Friedrich, Margrave of Baden-Durlach
Anna of Veldenz
Rupert, Count Palatine of Veldenz
Margarete of Hohenlohe-Neuenstein
Helene of Württemberg
Margaret of Savoy, Duchess of Anjou
Amadeus VIII of Savoy
Amadeus VII, Count of Savoy
Amadeus VI, Count of Savoy
Yolande Palaeologina of Montferrat
Theodore I, Marquess of Montferrat
Andronikos II Palaiologos
Michael VIII Palaiologos

:grfl::grfl::grfl:
προκυπτει σιγουρα; ή για πολιτικους λογους προεκυψε;

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9171
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Βυζαντινες Δυναστειες

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 28 Ιαν 2019, 00:28

Κόκκορας έγραψε:
28 Ιαν 2019, 00:24
προκυπτει σιγουρα; ή για πολιτικους λογους προεκυψε;

Είναι σίγουρη. Την έχω ελέγξει στην wiki βήμα βήμα. :scross: Όλα για πολιτικούς λόγους γίνονται. Οι ίδιοι που θεωρούσαν τον Γλύξμπουργκ Παλαιολόγο , θεωρούσαν τον Βενιζέλο Εβραίο. Και αντίστροφα : Γλύξμπουργκ - Δανός , Βενιζέλος - Κρεββατάς απ'την Λακωνία.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Στρακαστρουκας
Δημοσιεύσεις: 11738
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 17:48
Phorum.gr user: Στρακαστρουκας

Re: Βυζαντινες Δυναστειες

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Στρακαστρουκας » 28 Ιαν 2019, 02:02

Παντα μου αρεσε ο Αλεξιος Κομνηνος(τον γουσταρω απο την εποχη που επαιζα medieval total war) αλλα το τελος της δυναστειας του ηταν καταστρεπτικο. Ψηφιζω Μακεδονες
"Δεν ειμαι ΝΔλης αλλα..."

lolek1
Δημοσιεύσεις: 2059
Εγγραφή: 18 Απρ 2018, 15:27

Re: Βυζαντινες Δυναστειες

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από lolek1 » 26 Απρ 2019, 13:43

Κόκκορας έγραψε:
27 Ιαν 2019, 23:43
τι σημαινει θρακορωμαιος; :smt017
υπηρχαν ακομα θρακες τοτε; δεν εξελληνιστηκαν ή οτι;



παρεμπιπτοντως ο κωνσταντινος ο τεως που θα ανηκε;
Ελληνας ειναι

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9171
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Βυζαντινες Δυναστειες

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 20 Αύγ 2023, 12:42

Όσοι είστε ακουστικοί τύποι :p8: :

… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 9171
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Βυζαντινες Δυναστειες

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 24 Μάιος 2024, 12:03

Αυτοκράτορες που έγιναν άγιοι
  • Μέγας Κωνσταντίνος και Αγία Ελένη -> 21/5
  • Θεοδόσιος Β΄ο Μικρός -> 29/7
  • Αθηναϊς Ευδοκία ->13/8
  • Μαρκιανός -> 17/2
  • Πουλχερία -> 10/9 και 17/2
  • Λέων Α΄-> 20/1
  • Ειρήνη της Ουγγαρίας ( σύζυγος του Ιωάννη Β΄ Κομνηνού ) -> 13/8
  • Θεοδώρα ( σύζυγος Θεοφίλου ) -> 11/2
  • Θεοδώρα ( σύζυγος του δεσπότη της Ηπείρου Μιχαήλ Β΄ 'Αγγέλου Δούκα ) -> 11/3
  • Θεοφανώ ( Σύζυγος Λέοντος Στ΄ . Απομονώθηκε από τον σύζυγό της , ο οποίος συνδεόταν με την Ζωή Ζαούτσα. Έγινε μοναχή. Πέθανε σε ηλικία 30 ετών. ) -> 16/12
  • Αγία Υπομονή Ελένη Δραγάση Παλαιολόγου ( μητέρα του τελευταίου αυτοκράτορα του Βυζαντίου ) -> 13/3 και 29/5
  • Ιωάννης Γ΄ Δούκας Βατάτζης ο Ελεήμων -> 4/11
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ειρήνη η Αθηναία
Αν και από κάποιους συναξαριστές αναφέρεται ως αγία στις 7/8 ή 9/8 για την εικονόφιλη πολιτική της , εντούτοις ποτέ δεν αγιοποιήθηκε όπως αναφέρουν κάποιες δυτικές και ανατολικές πηγές. Δεν υπάρχει στο "Μηναίον" ( το επίσημο λειτουργικό βιβλίο των αγίων της ορθοδόξου εκκλησίας) , ούτε στους Βίους Αγίων του Νικόδημου του Αγιορείτη. Ο Θεόδωρος ο Στουδίτης και ο Θεοφάνης την επαίνεσαν και την εγκωμίασαν για την εικονόφιλη πολιτική της, χαρακτηρίζοντάς την "αγία" , "μακαρία" κ.α. , και αυτό ίσως να παραπλάνησε μερικούς.
Κατά τα τελευταία χρόνια της ζωής της, εξόριστη στην Λέσβο, ίσως μετανόησε ειλικρινά και γι' αυτό έμεινε στην μνήμη των ντόπιων ως αγία. Αυτό ίσως φαίνεται και απ' την απολογία της προς τον αυτοκράτορα Νικηφόρο που την ανέτρεψε και την εξόρισε. Λέει ο Θεοφάνης πως η Ειρήνη ομολογεί ευθέως ότι ο Θεός την έφερε στην εξουσία ενώ ήταν ανάξια και ότι έχασε το θρόνο εξαιτίας των αμαρτιών της και δοξάζει το Θεό για όλα όσα της συνέβησαν: «Εγώ μεν, ω άνθρωπε, Θεόν ηγούμαι τον πριν ορφανευθείσαν υψώσαντά με, και επί τον θρόνον της βασιλείας αναξίαν ούσαν αναβιβάσαντά με, και την αιτίαν της καθαιρέσεως εμαυτή προσπάπτω και τοις εμοίς αμαρτήμασιν. Εν πάσι δε και κατά πάντα τρόπον είη το όνομα Κυρίου ευλογημένον…».
https://www.oodegr.com/neopaganismos/sy ... naia_1.htm

Μέγας Θεοδόσιος
Ήταν ένας πιστός αυτοκράτορας που αγωνίστηκε για την αλήθεια τού Χριστού, και μετανόησε. Γι' αυτό η Εκκλησία τιμάει τη μνήμη του, ΟΧΙ ΩΣ ΑΓΙΟΥ, αλλά ως ενός εκ τών "ευσεβών αυτοκρατόρων", (κατά το Συνοδικό τής Ορθοδοξίας), που έζησε εν μετανοία.
https://www.oodegr.com/neopaganismos/di ... romos1.htm

Ιουστινιανός Β΄
Αναφέρεται πως εορτάζει στις 2/8 Ιουστινιανός βασιλεύς , αλλά δεν διευκρινίζεται αν είναι ο Α΄ ή ο Β΄.
Γενικά υπάρχει διχογνωμία.
Eν δε τω χειρογράφω Συναξαριστή γράφεται η Iουστινιανού του Nέου, ήτοι του δευτέρου, του καλουμένου Pινοτμήτου του εν έτει χπε΄ [685] βασιλεύσαντος. Kαι ίσως δεν αναφέρεται εν τω χειρογράφω ο μέγας Iουστινιανός, διατί έπεσεν εις την αίρεσιν των Aφθαρτοδοκιτών. Kαι διά ταύτην απέθανε με αιφνίδιον θάνατον. Kαι όρα εις το Πολιτικόν Θέατρον, σελ. 503 της εν Λειψία εκδόσεως. Aλλά και εν τη αιρέσει ταύτη απέθανε κατά τον Mελέτιον, σελ. 86 του β΄ τόμου. Aγκαλά και ο Pινότμητος ούτος κακήν ζωήν έζησε. Kαι όρα εις την εικοστήν τρίτην του παρόντος Aυγούστου εν τω Συναξαρίω Kαλλινίκου του Πατριάρχου Kωνσταντινουπόλεως, ει μη τις είπη ότι μετενόησεν εις το τέλος του.
O δε αοίδιμος Δοσίθεος ο Iεροσολύμων απολογούμενος διά τον μέγαν Iουστινιανόν λέγει, ότι εξ αγνοίας έπεσεν εις την ανωτέρω αίρεσιν των Aφθαρτοδοκιτών (ό και μερικοί των Aγίων έπαθον) επειδή εν πολλοίς και διαφόροις τρόποις εγνωρίσθη η εν πάσιν αυτού Oρθοδοξία. Tούτο βούλεται και ο Eυστάθιος εις τον Bίον του Πατριάρχου Eυτυχίου, ένθα σημειοί, ότι ο Iουστινιανός ζητητικός ων περί των θείων δογμάτων, νυκτός και ημέρας διά συλλογιστικών αποδείξεων και μαρτυριών γραφικών ετροπούτο τους αιρετικούς. Eις τούτο συντρέχει και τα προς αυτόν κεφάλαια του Aγαπητού Διακόνου. Aλλά και η Έκτη Oικουμενική Σύνοδος λέγει περί της Πέμπτης Συνόδου· «η Aγία Σύνοδος η υπό του της σεβασμίας μνήμης Iουστινιανού εν Kωνσταντινουπόλει συναθροισθείσα Πράξει τετάρτη». Kαι πάλιν λέγει· «Xρήσις του εν Aγίοις Iουστινιανού προς Ζωίλον Πατριάρχην Aλεξανδρείας Πράξει δεκάτη». Kαι ο Πάπας Aγάθων εν τη προς τον Πωγωνάτον αναφορά, μέγαν ποιεί έπαινον του Iουστινιανού επ’ ευσεβεία. Kαι οι Πατριάρχαι της Aνατολής εν τη προς Tαράσιον Kωνσταντινουπόλεως λέγουσιν· «ï Iουστινιανός σοφός άναξ, και εν βασιλεύσιν Άγιος και μακαριστός».
(...) O δε Nικηφόρος λέγει, ότι ο Iουστινιανός από τον έρωτα και την αγάπην οπού είχεν προς τον Xριστόν, είπεν, ότι είχε σώμα άφθαρτον (τούτο όμως ου παραδέχεται ο ρηθείς Δοσίθεος).
Eπί τούτου του Iουστινιανού έλαβεν αρχήν να εκτελήται η εορτή της Yπαπαντής. Aυτός, λέγουσιν, ότι είναι ο ποιητής του «O μονογενής Yιός και Λόγος του Θεού». Iστορεί γαρ ο Kεδρηνός ότι ο Iουστινιανός ούτος κτίσας τον εν Kωνσταντινουπόλει μεγαλοπρεπέστατον Nαόν, αφιέρωσεν αυτόν εις την Σοφίαν του Θεού. Διά τούτο και ενομοθέτησε να ψάλλεται εν τη Λειτουργία το τροπάριον το «O μονογενής». Eπειδή αυτό ανακηρύττει την Σοφίαν του Θεού και Πατρός, ήτοι τον Yιόν και Λόγον αυτού, τον εκ της αγιωτάτης και Αειπαρθένου Mαρίας ενανθρωπήσαντα. (Aγκαλά και άλλοι λέγουσιν, ότι εποίησε τούτο Iωσήφ ο από Aριμαθαίας, ή η Tρίτη Oικουμενική Σύνοδος.) Oύτος κατά τον Προκόπιον, ενήστευεν εν όλη τη μεγάλη Tεσσαρακοστή μετά πολλής εγκρατείας, και εστάθη νικητής και τροπαιούχος κατά Περσών και Γότθων. Όθεν γράφει ο Σουΐδας, ότι εφαίνετο καβαλλάριος έχων εις μεν την αριστεράν χείρα, μίαν σφαίραν μετά του σταυρού. Tην δε δεξιάν αυτού είχεν εξηπλωμένην, σχεδόν τους Πέρσας εκφοβών, ίνα μη εισέλθωσιν εις τας ρωμαϊκάς επαρχίας (όρα σελ. 442 και 510 της Δωδεκαβίβλου και σελ. 88 του β΄ τόμου του Mελετίου). Όρα και εις την δεκάτην του Iουλίου εν τη υποσημειώσει του Συναξαρίου των δέκα χιλιάδων των Oσίων. Kαι εις την τετάρτην του Mαρτίου την υποσημείωσιν του Συναξαρίου του Oσίου Γερασίμου.

http://www.snhell.gr/references/synaxar ... 7&search=3


Ιουστινιανός και Θεοδώρα
Εμφανίζονται να εορτάζουν στις 15/11 : Άγιοι Ιουστίνος και Θεοδώρα οι ευσεβείς βασιλείς
Πιστεύεται από κάποιους πως ως Ιουστίνος αναφέρεται ο Ιουστινιανός που μετανόησε στο τέλος της ζωής του.
Άλλοι την ίδια ημερομηνία βάζουν πως εορτάζουν ο αυτοκράτωρ Ιουστίνος Α΄ και η σύζυγός του Ευφημία Λουπικί(ν)α . Δηλαδή αντικαθιστούν την Θεοδώρα με την Λουπικία.
Βλ. και εδώ http://www.snhell.gr/references/synaxar ... 1&search=3
Σύμφωνα με το παλαιό και αξιολογότατο portaaurea.gr τα πράγματα έχουν ως εξής :
ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ
Αγιοποίηση;

Τέλος, πρέπει να γίνει λόγος για ένα ζήτημα, της αγιοποίησης του Ιουστινιανού και της Θεοδώρας, Ο Ιουστινιανός και η Θεοδώρα δεν αναφέρονται στα Μηναία. Το αντεπιχείρημα ότι απαλείφθηκαν, ώστε να αποκρυβεί ότι κάποτε θεωρούνταν άγιοι από την Ορθόδοξη Εκκλησία είναι προφανώς σαθρό: Στα 1899 και πιο πριν ή Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είχε να αντιμετωπίσει ούτε καν ως ενδεχόμενο κάποιοι να την κατηγορήσουν ότι αγιοποίησε τους παραπάνω αυτοκράτορες με βεβαρυμμένο παρελθόν. Στα Μηναία βέβαια αναφέρεται «Μνήμη των ευσεβών βασιλέων Ιουστίνου και Θεοδώρας». Εφόσον η Θεοδώρα και ο Ιουστινιανός έγιναν αυτοκράτορες μετά το θάνατο του Ιουστίνου, η αναφερόμενη στις 15 Νοεμβρίου Θεοδώρα είναι άλλη από την μονοφυσίτισα σύζυγο του Ιουστινιανού Α’. Ο άγιος Νικόδημος γράφει: «15/11 Ιουστίνου και Θεοδώρας βασιλέων. Iουστίνον άνακτα συν Θεοδώρα, Προς ουρανούς κέκληκε πάντων Δεσπότης. Oύτος ο βασιλεύς Iουστίνος ήτον κατά το γένος Θράξ. Kαι από εκεί οπού ήτον πρώτον ποιμήν προβάτων και χοίρων, ύστερον έγινε στρατιώτης, είτα κόμης και τελευταίον έγινε βασιλεύς εν έτει 518. Ήτον δε εις τα θεία Oρθόδοξος και ευσεβέστατος, και κατά πάντα άριστος. Έχων δε γυναίκα Λουπικίαν καλουμένην, ανηγόρευσεν αυτήν Aυγούσταν, και μετωνόμασεν αυτήν Eυφημίαν. Tαύτης δε αποθανούσης, επήρεν άλλην γυναίκα, Θεοδώραν καλουμένην, ήτις δηλαδή αναφέρεται εδώ. Tαύτην δε ανηγόρευσε και Aυγούσταν». Ο Νικόδημος θεωρεί αδύνατο να είναι η σύζυγος του Ιουστινιανού, επειδή αυτή υπέπεσε σε αίρεση του Μονοθελητισμού, ενώ ο Ιουστινιανός του Αφθαρτοδοκισμού. Κι ο Ζωναράς (XIV, 9) γράφει ότι «προς το τέλος ο Ιουστινιανός έπεσε θύμα της αίρεσης των αφθαρτοδοκητών». Η αγία Θεοδώρα είναι η σύζυγος του εικονομάχου αυτοκράτορα Θεόφιλου (†867), και η οποία ήταν εικονόφιλη· ήταν κόρη του δρουγγάριου Μαρίνου και της Θεοκτίστης και καταγόταν από την Έβισσα της Παφλαγονίας. »
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Απάντηση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών