Μιλαμε για 10ο αιωνα. Τουλαχιστον ο Αβικεννας και ο Λεων ειχαν μολις 50-100 χρονια διαφορα με τον 10ο αιωνα.
Αμα ειναι ετσι ας βαλουμε και τον Τζερεμι Μπενθαμ ξερω γω αμα ειναι απλα να πετάμε ονοματα μεσα.
Μιλαμε για 10ο αιωνα. Τουλαχιστον ο Αβικεννας και ο Λεων ειχαν μολις 50-100 χρονια διαφορα με τον 10ο αιωνα.
Τους τα γράφω μαναμΚαραμελίτσα έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 18:37Ε, αν θέλετε άλλους αιώνες, ανοίξτε άλλο νήμα. Εδώ είναι για τον 10ο.
Εδώ που τα λέμε, κάποιοι έχουν κολλήσει στα μέσα του 20ου και θα μείνουν δια βίου.Καραμελίτσα έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 18:37Ε, αν θέλετε άλλους αιώνες, ανοίξτε άλλο νήμα. Εδώ είναι για τον 10ο.
Τα ονόματα που πέταξα μέσα εισπρατονται ακόμα, σύμφωνα με το κριτήριο σου.
Προφανως. Δεν διαφωνω σε αυτο.Lugozzi έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 18:41Τα ονόματα που πέταξα μέσα εισπρατονται ακόμα, σύμφωνα με το κριτήριο σου.
ΧαχαχαχαGeorge_V έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 18:44Προφανως. Δεν διαφωνω σε αυτο.
Αλλα πεταξες ονοματα τα οποια απέχουν 1300 χρονια απο τον 10ο αιωνα. Εκει ηταν η ενσταση μου. Αλλιως πετα μεσα και τον Ανταμ Σμιθ και κλειδωσε το νημα.
Πεταξα ενα ονομα. Αμα ειναι να πεταμε απλα ονοματα μπορουμε να ριχνουμε οτι θελουμε.Lugozzi έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 18:48Χαχαχαχα
Ο Άνταμ Σμιθ ήταν επιδραστικος κατά τον 10ο αι?
Συμφωνώ!Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 18:46Όχι, δεν γίνεται κάποιος που δε ζούσε τον 10ο αιώνα να είναι η πιο επιδραστική του προσωπικότητα. Δε χωράει συζήτηση.
Ναι, μόνο που ο Αριστοτέλης ήταν επιδραστικος για τη χρυση εποχή του Ισλάμ και ο Πλάτων σε όλη τη Δύση
Kαι εγραψαν 1300 χρονια πριν. Αντιθετα ο Λεων ζουσε μολις 30 χρονια πριν τον 10ο αιωνα. Αμα το παμε τυπολατρικα ο Λεων πιο κοντα ειναι στον 10ο αιωνα απο τον Αριστοτελη.
Για να είμαστε ον τοπικ.Lugozzi έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 18:50Συμφωνώ!Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 18:46Όχι, δεν γίνεται κάποιος που δε ζούσε τον 10ο αιώνα να είναι η πιο επιδραστική του προσωπικότητα. Δε χωράει συζήτηση.
Όχι απλά να έζησε, αλλά να έπραξε.
Πχ να μην έζησε τα πρώτα του 15-20 χρόνια στον 10ο αι
Eαν το εργο του στο μεγαλυτερο του μερος καταστραφηκε, τοτε δυστυχως δεν ηταν επιδραστικος και μονο εικασιες μπορουμε να κανουμε. Δεμ ισχυει το ιδιο για τον Ιμπν ΣΙνα που κατα κοινη παραδοχη ηταν επιδραστικοτατος.George_V έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 18:37Μαλλον θα φταιει το γεγονος οτι τα περισσοτερα βιβλια του καηκαν λογω της εμπλοκης του στην Εικονομαχια στηριζοντας την πλευρα που εχασε τελικα.John Brown Gun Club έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 18:24Του αποδιδονται 8 επιγραμματα. Ο Ιμπν Σινα εγραψε 450 συγγραματα, απο τα οποια σωζονται τα 250, μεταξυ των οποιων ενα απο τα σηματικοτερα εργα της ιατρικης οπως και αλλα, πολυ σημαντικα φιλοσοφικα εργα που επηρρεασαν την Δυτικη φιλοσοφια. Χωρις καμια διαθεση υποβαθμισης του εργου του Λεοντα, υπαρχει μια διαφορα μεγεθους του εργου τους, δεν βρισκεις;
Εν τουτοις εκτος απο φιλοσοφος, μαθηματικος, γιατρος κτλ. ηταν και εφευρετης και αρκετες απο τις εφευρέσεις του αλλαξαν τον ρου της ιστοριας οπως η κατασκευη μηχανικου ρολογιου που μπηκε στο Ωρολογιον της Αγιας Σοφιας (αντικαθιστωντας ουσιαστικα το παλαιοτερο ηλιακο ρολοι που υπηρχε εκει) 5 αιωνες πριν η Δυση (ξανα)εφευρει κατι αναλογο.
Οσο για την προοδο των επιστημων στην Κωνσταντινουπολη του 10ου αιωνα αρκει να αναφέρουμε πως το 945 οι χειρουργοι του Πανεπιστημιου της Μαγναυρας κατάφεραν επιτυχως να διαχωρισουν Σιαμαια διδυμα σε εγχειρηση-αστραπη καθως το ενα διδυμο ειχε ηδη πεθανει κατα την μεταφορα τους στην Κωνσταντινουπολη και επρεπε να σωσουν το αλλο που ζουσε ακόμα.
Το αλλο διδυμο που διαχωριστηκε επιβιωσε για μια βδομαδα πριν πεθανει απο σηψαιμια καθως ειχε ηδη δηλητηριαστει απο τον νεκρο αδελφο του. Η επιτυχια μιας τετοιας εγχειρησης που ομοια της δεν ειχε ξαναδει ο μεσαιωνικος κοσμος μας δειχνει ποσο μπροστα ηταν η Ιατρικη επιστημη στην Κωνσταντινουπολη.
Αυτη ηταν μια εγχειρηση που η Δυση θα ξαναεβλεπε (με επιτυχια) μολις τον 20ο αιωνα.
wooded glade έγραψε: Είπαμε ότι είμαστε υπέρ του πολυφυλετικού καθεστώτος - εσύ μας έβαλες και επί Ντάτσουν να πουλάμε καρπούζια.
Μπορεις να ανατρέξεις στην Ιστορια του Σκυλίτζη οπου αναφέρει το γεγονος με λεπτομέρειες (και ειναι πρωτογενης πηγη).John Brown Gun Club έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 19:06Eαν το εργο του στο μεγαλυτερο του μερος καταστραφηκε, τοτε δυστυχως δεν ηταν επιδραστικος και μονο εικασιες μπορουμε να κανουμε. Δεμ ισχυει το ιδιο για τον Ιμπν ΣΙνα που κατα κοινη παραδοχη ηταν επιδραστικοτατος.George_V έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 18:37Μαλλον θα φταιει το γεγονος οτι τα περισσοτερα βιβλια του καηκαν λογω της εμπλοκης του στην Εικονομαχια στηριζοντας την πλευρα που εχασε τελικα.John Brown Gun Club έγραψε: ↑05 Μαρ 2023, 18:24
Του αποδιδονται 8 επιγραμματα. Ο Ιμπν Σινα εγραψε 450 συγγραματα, απο τα οποια σωζονται τα 250, μεταξυ των οποιων ενα απο τα σηματικοτερα εργα της ιατρικης οπως και αλλα, πολυ σημαντικα φιλοσοφικα εργα που επηρρεασαν την Δυτικη φιλοσοφια. Χωρις καμια διαθεση υποβαθμισης του εργου του Λεοντα, υπαρχει μια διαφορα μεγεθους του εργου τους, δεν βρισκεις;
Εν τουτοις εκτος απο φιλοσοφος, μαθηματικος, γιατρος κτλ. ηταν και εφευρετης και αρκετες απο τις εφευρέσεις του αλλαξαν τον ρου της ιστοριας οπως η κατασκευη μηχανικου ρολογιου που μπηκε στο Ωρολογιον της Αγιας Σοφιας (αντικαθιστωντας ουσιαστικα το παλαιοτερο ηλιακο ρολοι που υπηρχε εκει) 5 αιωνες πριν η Δυση (ξανα)εφευρει κατι αναλογο.
Οσο για την προοδο των επιστημων στην Κωνσταντινουπολη του 10ου αιωνα αρκει να αναφέρουμε πως το 945 οι χειρουργοι του Πανεπιστημιου της Μαγναυρας κατάφεραν επιτυχως να διαχωρισουν Σιαμαια διδυμα σε εγχειρηση-αστραπη καθως το ενα διδυμο ειχε ηδη πεθανει κατα την μεταφορα τους στην Κωνσταντινουπολη και επρεπε να σωσουν το αλλο που ζουσε ακόμα.
Το αλλο διδυμο που διαχωριστηκε επιβιωσε για μια βδομαδα πριν πεθανει απο σηψαιμια καθως ειχε ηδη δηλητηριαστει απο τον νεκρο αδελφο του. Η επιτυχια μιας τετοιας εγχειρησης που ομοια της δεν ειχε ξαναδει ο μεσαιωνικος κοσμος μας δειχνει ποσο μπροστα ηταν η Ιατρικη επιστημη στην Κωνσταντινουπολη.
Αυτη ηταν μια εγχειρηση που η Δυση θα ξαναεβλεπε (με επιτυχια) μολις τον 20ο αιωνα.
Η δε πρωτη επιτυχης χειρουργικη επεμβαση διαχωρισμου ενωμενων στην Δυση δεν εγινε στον 20ο αιωνα, αλλα στον 17ο στην Ελβετια με τον χειρουργο Johannes Fatio. Αυτα λεει το γκουγκλ, χωρις καμια αναφορα στους χειρουργους της Μαγναυρας. Μου φαινεται επισης δυσκολο να πιστεψω πως το 945 διδασκοταν η χειρουργικη σε πανεπιστημιο οπουδηποτε στον κοσμο, γιατι οι χειρουργοι τοτε ηταν στην ιδια κατηγορια με τους κουρεις και τους πεταλωτες και δεν θεωρουνταν γιατροι. Η πως ενα ζευγος ενωμενων διδυμων θα θεωρουταν ιατρικο ζητημα και οχι δαιμονολογικο. Φυσικα, μπορει να ειμαι απλα απληροφορητος, οποτε μια αναφορα σε μια πηγη θα ηταν καλη ιδεα.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8307391/Ο βυζαντινός συγγραφέας Λέων Διάκονος αναφέρει το 974/975 μ.Χ. ένα ζεύγος «σιαμαίων διδύμων», π.χ., ένα thoracopagus symmetricus. Τους είχε δει προσωπικά πολλές φορές στη Μικρά Ασία όταν ήταν περίπου 30 ετών. Αυτό το ζευγάρι είναι πιθανόν το ίδιο που χωρίστηκε «επιτυχώς» χειρουργικά μετά τον θάνατο ενός από τα δίδυμα το δεύτερο μισό του 10ου αιώνα στην Κωνσταντινούπολη. Την επιχείρηση αυτή αναφέρουν δύο ιστοριογράφοι, ο Λέων Γραμματικός και ο Θεόδωρος Δαφνοπάτης. Αν και το δεύτερο δίδυμο επέζησε από την επέμβαση, πέθανε τρεις μέρες αργότερα. Παρά τη θανατηφόρα έκβασή της, η επιχείρηση άφησε μακροχρόνιες εντυπώσεις στους ιστορικούς εκείνης της εποχής και μάλιστα αναφέρθηκε 150 χρόνια αργότερα από τον Ιωάννη Σκυλίτζη. Επιπλέον, το χειρόγραφο του Σκυλίτζη, που βρίσκεται τώρα στη βιβλιοθήκη της Μαδρίτης, περιέχει μια μικρογραφία που φωτίζει αυτή τη λειτουργία. Αυτή είναι πιθανό να είναι η παλαιότερη γραπτή αναφορά ενός χωρισμού σιαμαίων διδύμων που απεικονίζει το υψηλό επίπεδο της βυζαντινής ιατρικής εκείνης της εποχής.