Hector Buas έγραψε: ↑10 Νοέμ 2019, 09:02
Μπορούμε πραγματικά "να στείλουμε τους προ Φαλμεράυερ ιστορικούς σαλτιμπάγκους, τον Φαλμεράυερ, καθώς και τους συγχρόνους οπαδούς του, στον κάλαθο της ιστορίας"?
Hector Buas έγραψε: ↑10 Νοέμ 2019, 09:02
Μπορούμε πραγματικά "να στείλουμε τους προ Φαλμεράυερ ιστορικούς σαλτιμπάγκους, τον Φαλμεράυερ, καθώς και τους συγχρόνους οπαδούς του, στον κάλαθο της ιστορίας"?
Ναι, διότι ο ντόπιος πληθυσμός δεν αντικαταστάθηκε από σλάβους.
Ο σημερινός Ελλαδικός χώρος κατοικήθηκε ΚΑΙ από ΣΛΑΒΟΦΩΝΟΥΣ. Δεν αντικατέστησαν όμως κανένα.
Οι λόγοι.
α) Οι σλαβόφωνοι ήταν χωρισμένοι σε ομάδες και δεν αποτελούσαν ενιαίο έθνος που ήρθε να καταλάβει τον χώρο συγκροτημένα.
β) Εκμεταλλεύτηκαν την πίεση που δεχότανε η αυτοκρατορία ανατολικά από Άραβες και Πέρσες.
γ)Εκμεταλλεύτηκαν επίσης την πολιτικοθρησκευτική κρίση του ΜΟΝΟΘΕΛΗΤΙΣΜΟΥ αρχικά και της ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ αργότερα και τον αντίκτυπο που είχαν αυτές στις θρησκευόμενες μάζες και στους επισκόπους που τις επηρέαζαν. Δεν είναι τυχαίο ότι το 733 ο Ελλαδικός χώρος πέρασε εκκλησιαστικά στον έλεγχο της Κωνσταντινούπολης από τη Ρώμη που τον διοικούσε μέχρι τότε.
δ) Εγκαταστάθηκαν σε κλάσμα του σημερινού ΕΛΛΑΔΙΚΟΥ χώρου τουτέστιν στην ηπειρωτική σημερινή Ελλάδα στο κεντρικό και δυτικό τμήμα της, αρχικά σε πεδινές περιοχές και απέτυχαν να καταλάβουν το μεγαλύτερο αστικό της κέντρο Θεσσαλονίκη. Ο Ελληνισμός διατηρούσε τότε συμπαγείς πληθυσμούς εκτός της ηπειρωτικής Ελλάδας.
ε) Στους χώρους εγκατάστασης βρήκανε ντόπιους πληθυσμούς όπως μας δείχνουν τοπωνύμια όπως "Καρυά" στην Λακωνία, όπου μετονομάστηκε στο αντίστοιχο σλαβικό "Αρέχωβα->Αράχωβα", όπου βλέπουμε και την ελληνικούρα τροπής του -ε- σε -α-.
στ) Τοπωνύμια φαινομενικά σλαβικά είναι τελικά ελληνικά όπως π.χ το Βυτίνα.
ζ) Το πλήθος τοπωνυμίων που κληρονομήσαμε από αυτούς δεν σημαίνει ότι είχαν και την ανάλογη πληθυσμιακή ακμή.
Με τον οίστρο των "σαλτιμπάγκων" η Γένοβα ήταν μια σλαβική πόλη [Genoa (/ˈdʒɛnoʊə/ JEN-oh-ə; Italian: Genova [ˈdʒɛːnova] (About this soundlisten); Ligurian: Zêna [ˈzeːna]; English, historically, and Latin: Genua)], για να μην μιλήσω για το:
ΒΕΡΟΛΙΝΟ
The name “Berlin”, like many other cities in eastern Germany, has a Slavic origin however. The word “brl”, “br’lo” or “berlo” was used back in the 8th century to describe a swamp or a wetland – but also a dry place in said wetland.
ή
την ΛΕΙΨΙΑ
Just like many other cities in eastern Germany, the origin of Leipzig’s name is Slavic.
πηγη:
https://www.thelocal.de/20190822/explai ... city-names
Το ότι μια ομάδα κάποτε πέρασε και ονόμασε έναν τόπο δεν σημαίνει ότι έμεινε εκεί για πάντα, ούτε ότι κυριαρχούσε πληθυσμιακά ευρύτερα.
Η Βορειοανατολική Γερμανία είναι γεμάτη σλαβικά τοπωνύμια, όπως και σημαντικό τμήμα της Αυστρίας.
Πέρα όμως και από αυτά θα πρέπει να εξετασθεί και το ενδεχόμενο η κατάληξη -ούον να μετατράπηκε στην δημώδη σε -ούβο ή -οβο, ίσως και με την επιρροή γειτονικών σλαβοφώνων. Το Μέτσοβο είναι σλαβικό τοπωνύμιο. Γιατί οι μετέπειτα εγκατεστημένοι εκεί Βλάχοι δεν αισθάνθηκαν την ανάγκη να το αλλάξουν; Άρα έχουμε πληθυσμούς που αρέσκονται να αλλάζουν τοπωνύμια λόγω της πληθυσμιακής τους κυριαρχίας εκεί και πληθυσμούς που μια τέτοια πρακτική την αντιμετωπίζουν αδιάφορα.
η) Η αντεπίθεση της αυτοκρατορίας επέφερε δραστική μείωση των σλαβόφωνων με τους εξής τρόπους:
-Εξολόθρευση
-Εκτοπισμού τους στην Μικρά Ασία
-Προσεταιρισμού
- Εμπλουτισμού των περιοχών με Ελληνικούς ή Ελληνόφωνους πληθυσμούς.
Η κυριότερη κατά την γνώμη μου "δεξαμενή άντλησης" πληθυσμών για μεταφορά τους στην Ηπειρωτική Ελλάδα ήταν η Κ.Ιταλία, Κρήτη και ειδικά Σικελία και ήταν κυρίως προσφυγικός πληθυσμός λόγω της κατάκτησης από το Χαλιφάτο. Ο Ελλαδικός χώρος έγινε σύνορο. Το να αποδυνάμωναν τις Ανατολικές επαρχίες για να φέρουν κόσμο στην Ελλάδα ήταν στρατηγικό λάθος και αν πραγματώθηκε έγινε αποσπασματικά όπως στην περίπτωση της πόλης της Σπάρτης.
θ) Όσον αφορά τα μη ελληνικά επίθετα και κύρια ονόματα των πρώτων Οθωμανικών απογραφών του 15ου αιώνα, αυτά πρέπει να συγκριθούν με τους πρώτους εκλογικούς καταλόγους του 20ου ή 19ου αιώνα και να βρεθεί μια πειστική εξήγηση γιατί όλα εκείνα τα ονόματα εξαφανίστηκαν αφού δεν υπήρχε η κρατική ή μη κρατική εξουσία κατά την τουρκοκρατία που θα πίεζε συστηματικά και μεθοδικά για τον εξελληνισμό τους. Το ότι η σλαβική ανθρωπονυμία εξαφανίστηκε ενώ η Αρβανίτικη συνεχίζει μέχρι τις μέρες μας τι αποδεικνύει;
ι) Τελικά, πέρα των φιλολογικών πηγών (συγγραφείς, τοπωνύμια, ανθρωπονύμια), έχουμε κάτι άλλο, όπως αρχαιολογικά και πολιτιστικά στοιχεία που να στοιχειοθετούν σλαβική κατάκτηση που επέφερε εθνοτική αλλαγή του χώρου;