Καβαλάρης έγραψε: ↑11 Φεβ 2024, 12:10
Jimmy81 έγραψε: ↑11 Φεβ 2024, 10:04
Δηλαδή αν σχολιάζει τον φόνο του Κλείτου δεν μπορεί ταυτόχρονα να περιλαμβάνει και άλλα θέματα στην αφήγησή του; Η μέθη περιγράφεται κι αυτή τόσο στο επεισόδιο με τον Κλείτο όσο και σε άλλες περιπτώσεις.
Τζάμπα το κουράζεις.
Jimmy81 έγραψε: ↑11 Φεβ 2024, 10:52
Μερικοί κατηγορούν τον Σιμόπουλο για ψευτιές, παραποιήσεις, παραπλάνηση κλπ. Εγώ που έχω διαβάσει αρκετά βιβλία του έχω διαπιστώσει ότι σχεδόν πάντα στηρίζει τα γραφόμενά του σε πηγές διάφορων χρονολογιών ανάλογα με το θέμα. Καμιά φορά μπορεί να μην γράφει το ακριβές απόσπασμα της πηγής αλλά να το αποδίδει στη νεοελληνική ή να καταγράφει το κύριο νόημά της. Σιγά τ' αβγά.
Για να δεις τις απίστευτες ψευτιές του στο συγκεκριμένο βιβλίο να διαβάσεις το
βιβλίο που είπα και άσε τα αυγά.
Το βιβλίο μπορεί να έχει ενδιαφέρον για άλλα θέματα στην ιστορία του Αλέξανδρου με τα οποία καταπιάνεται ο Σιμόπουλος που δεν έχουν ξεκαθαρίσει (π.χ. την θεωρία ότι ο Αλέξανδρος εμπλέκεται στη δολοφονία του Φίλιππου) αλλά στο θέμα της μέθης μού είναι άχρηστο εφόσον υπάρχουν οι ίδιες οι αρχαίες πηγές. Δε χρειάζομαι τον κάθε "Χελιώτη" να μου πει τι γράφουν οι πηγές. Έφερα ήδη μερικές πιο πάνω ας βάλω κι άλλες που επικαλείται και ο Σιμόπουλος.
- Αιλιανός για το ότι ο Αλέξανδρος λέγεται ότι ήταν ο μεγαλύτερος πότης της ανθρωπότητας
https://el.wikisource.org/wiki/%CE%A0%C ... E%B9%CE%B2καὶ αὐτὸς δὲ Ἀλέξανδρος λέγεται πλεῖστον πιεῖν ἀνθρώπων.(IB.26)
- Διόδωρος Σικελιώτης για το μεγάλο εννιαήμερο φαγοπότι με όλα τα καλά για τους συνδαιτημόνες που οργάνωσε ο Αλέξανδρος στο Δίον μετά την καταστροφή της Θήβας
https://el.wikisource.org/wiki/%CE%99%C ... E%99%CE%96διδάξας οὖν αὐτοὺς περὶ τοῦ συμφέροντος καὶ παρορμήσας διὰ τῶν λόγων πρὸς τοὺς ἀγῶνας θυσίας μεγαλοπρεπεῖς τοῖς θεοῖς συνετέλεσεν ἐν Δίῳ τῆς Μακεδονίας καὶ σκηνικοὺς ἀγῶνας Διὶ καὶ Μούσαις, οὓς Ἀρχέλαος ὁ προβασιλεύσας πρῶτος κατέδειξε. [4] τὴν δὲ πανήγυριν ἐφ᾽ ἡμέρας ἐννέα συνετέλεσεν, ἑκάστῃ τῶν Μουσῶν ἐπώνυμον ἡμέραν ἀναδείξας. σκηνὴν δὲ κατασκευασάμενος ἑκατοντάκλινον τούς τε φίλους καὶ τοὺς ἡγεμόνας, ἔτι δὲ τοὺς ἀπὸ τῶν πόλεων πρέσβεις παρέλαβεν ἐπὶ τὴν εὐωχίαν. λαμπραῖς δὲ παρασκευαῖς χρησάμενος καὶ πολλοὺς μὲν ἑστιάσας, πάσῃ δὲ τῇ δυνάμει διαδοὺς ἱερεῖα καὶ τἄλλα τὰ πρὸς τὴν εὐωχίαν ἀνήκοντα προσανέλαβε τὸ στρατόπεδον.(ΙΖ.17)
- Για το ελάττωμα της μέθης που του καταλογίζει ανάμεσα σε πολλά ο Αδαμάντιος εξ Αλεξανδρείας στα Φυσιογνωμικά (1.14)
https://books.google.gr/books?id=CCiQDw ... 82&f=falseοργής δε ακρατείς και μέθης , μεγάλαυχοι , κουφόνους , ου πόρρω επιληψίας , κλέος δε έχειν ορέγονται μείζον ή κατ ' ανθρώπους , ώσπερ ο Μακεδών Αλέξανδρος
- Για το ότι άραζε σε χρυσή κλίνη, μαζί με αυλητές και αυλήτριες και έπινε ως την αυγή όπως γράφει ο Πολύκλειτος ο Λαρισαίος (Αθήναιος, 12.55)
https://www.digitalathenaeus.org/tools/ ... =12.55&T=2Πολύκλειτος δʼ ὁ Λαρισαῖος ἐν τῇ ὀγδόῃ τῶν Ἱστοριῶν καὶ ἐπὶ χρυσῆς κλίνης κοιμᾶσθαί φησι τὸν Ἀλέξανδρον καὶ αὐλητρίδας αὐτῷ καὶ αὐλητὰς αἰεὶ ἕπεσθαι ἐπὶ τὸ στρατόπεδον καὶ πίνειν ἄχρι τῆς ἕω.
- Για το ότι έπινε ο Αλέξανδρος τόσο πολύ που κοιμόταν δύο μερόνυχτα σύμφωνα με τις Βασιλικές Εφημερίδες
- Για την Κωμωδία του Μέμνονα όπου ο Στρουθίος λέει στον αφέντη του ότι ήπιε περισσότερο κι από τον βασιλιά Αλέξανδρο θεωρώντας το μεγάλο κατόρθωμα
- Για τα 20 ποτήρια-προπόσεις του Αλέξανδρου προς ισάριθμους συνδαιτημόνες που περιγράφει η Νικοβούλη
- Για το ότι σε ένα συμπόσιο αρνήθηκε μια κύλικα ανόθευτο κρασί για να μην χρειαστεί γιατρό (φαντάσου πόσο πρέπει να είχε ήδη πιει δηλαδή)
https://www.digitalathenaeus.org/tools/ ... E%BB%CE%B7ἔπινε δὲ ὁ Ἀλέξανδρος πλεῖστον, ὡς καὶ ἀπὸ τῆς μέθης συνεχῶς κοιμᾶσθαι δύο ἡμέρας καὶ δύο νύκτας. δηλοῦται δὲ τοῦτο ἐν ταῖς Ἐφημερίσιν αὐτοῦ, ἃς ἀνέγραψαν Εὐμένης τε ὁ Καρδιανὸς καὶ Διόδοτος ὁ Ἐρυθραῖος.
Μένανδρος δὲ ἐν Κόλακί φησι· κοτύλας χωροῦν δέκα ἐν Καππαδοκίᾳ κόνδυ χρυσοῦν, Στρουθία, τρὶς ἐξέπιον μεστόν γʼ. ΣΤΡ. Ἀλεξάνδρου πλέον τοῦ βασιλέως πέπωκας. Α. οὐκ ἔλαττον, οὐ μὰ τὴν Ἀθηνᾶν. ΣΤΡ. μέγα γε.
Νικοβούλη δὲ ἢ ὁ ἀναθεὶς ταύτῃ τὰ συγγράμματά φησιν ὅτι παρὰ Μηδείῳ τῷ Θεσσαλῷ δειπνῶν ὁ Ἀλέξανδρος εἴκοσιν οὖσιν ἐν τῷ συμποσίῳ πᾶσι προὔπιε, παρὰ πάντων τὰ ἴσα λαμβάνων, καὶ ἀναστὰς ἐκ τοῦ συμποσίου μετʼ οὐ πολὺ ἀνεπαύετο.
Καλλισθένης δὲ ὁ σοφιστής, ὡς Λυγκεὺς ὁ Σάμιός φησιν ἐν τοῖς ἀπομνημονεύμασι καὶ Ἀριστόβουλος καὶ Χάρης ἐν ταῖς ἱστορίαις, ἐν τῷ συμποσίῳ τοῦ Ἀλεξάνδρου τῆς τοῦ ἀκράτου κύλικος εἰς αὐτὸν ἐλθούσης ὡς διωθεῖτο, εἰπόντος τέ τινος αὐτῷ διὰ τί οὐ πίνεις; οὐδὲν δέομαι, ἔφη, Ἀλεξάνδρου πιὼν τοῦ Ἀσκληπιοῦ δεῖσθαι.
(Αθήναιος, 10.44)
- Για το ότι ήταν φίλος του ποτού λόγω τη θερμότητας του σώματός του όπως γράφει ο Πλούταρχος
https://www.greek-language.gr/digitalRe ... 103&page=2Ἀλέξανδρον δ᾽ ἡ θερμότης τοῦ σώματος ὡς ἔοικε καὶ ποτικὸν καὶ θυμοειδῆ παρεῖχεν.
(Αλέξανδρος, 4.7)
- Ξανά για τα μεθύσια που τον έκαναν να κοιμάται μία και δύο μέρες σύμφωνα με τις Βασιλικές Εφημερίδες
https://el.wikisource.org/wiki/%CE%A3%C ... E%91%CE%84Ἀπεδείκνυεν δ´ αὐτοὺς φλυαροῦντας Φιλῖνος ἐκ τῶν βασιλικῶν ἐφημερίδων, ἐν αἷς συνεχέστατα γέγραπται καὶ πλειστάκις ὅτι « τήνδε τὴν ἡμέραν ἐκ τοῦ πότου καθεύδων » ἔστι δ´ ὅτε « καὶ τὴν ἐφεξῆς »
(Συμποσιακά Α, Πρόβλημα ΣΤ)
- Για τις αρετές του Αλέξανδρου που αμαυρώθηκαν από την υπέρμετρη αγάπη του για το κρασί όπως γράφει ο Κούρτιος
https://babel.hathitrust.org/cgi/pt?id= ... 15&seq=429Ceterum ingentia animi bona, illam indolem, qua omnes reges antecessit, illam in subeundis periculis [p. 132] constantiam, in rebus moliendis efficiendisque velocitatem, in deditos fidem, in captivos clementiam, in voluptatibus permissis quoque et usitatis temperantiam haud tolerabili vini cupiditate foedavit.
(Historiae Alexandri Magni, V, 7.1)
- Η αγάπη του Αλέξανδρου για το κρασί ως αναντίρρητο γεγονός όπως γράφει ο Τίτος Λίβιος (στα αγγλικά γιατί βαριέμαι να το ψάχνω στα λατινικά)
https://www.perseus.tufts.edu/hopper/te ... apter%3D18What, pray, would have happened if his love of wine had become stronger and his passionate nature more violent and fiery as he grew older? I am only stating facts about which there is no dispute.
(The History of Rome, 9.18)
Υπάρχουν και μερικά άλλα αποσπάσματα που περιλαμβάνει ο Σιμόπουλος στο βιβλίο του, αλλά νομίζω αυτά είναι αρκετά ώστε να πείσουν και τον πιο πεισματάρη ότι ο Αλέξανδρος μπορεί να θωρηθεί με ασφάλεια ένας από τους μεγαλύτερους πότες της ιστορίας.
