Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις, αναδρομές
Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 20713
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » Χθες, 11:25

Annibas έγραψε:
Χθες, 11:00
Η Ζωή Κωνσταντοπούλου τι γονίδια έχει, είναι γνήσια Ελληνίδα αλλά οι γονείς της είναι από διαφορετικές περιοχές.
γνήσια; :D
Πολλών δ’ ανθρώπων ίδεν άστεα και νόον έγνων.

Σαββάτιος
Δημοσιεύσεις: 1737
Εγγραφή: 19 Δεκ 2023, 11:19
Phorum.gr user: Σαββάτιος

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σαββάτιος » Χθες, 18:19

taxalata xalasa έγραψε:
Χθες, 10:42
Αν ήταν ελληνικό τότε γιατί λέγανε και λέμε τους μήνες τους έτους με λατινικά ονόματα;
Τα αρχαιορωμαϊκό ημερολόγιο (με τα λατινικά ονόματα των μηνών) είναι ένα από τα πολλά «καθαρά και γνήσια» «[αρχαιο]ελληνικά» ήθη, έθιμα κλπ που είχαν οι «Έλληνες» «Βυζαντινοί» (όπως το «να διαβάζουν Όμηρο» την ώρα που βοσκούσαν τα κοπάδια τους οι Ακρίτες... :fp::p3: ) και συνεπώς (με έναν καθαρά εθνικιστικό και ουσιοκρατικό άλμα παραλογισμού) «ήταν» [διηνεκείς] εθνοτικοί Έλληνες! :grfl:
Τα ίδια υποστήριζε [γελοιωδώς και ηλιθιωδώς] και ο [κρυπτο]νεοπαγανιστής Νικόλαος Χαλκοκονδύλης (συγγνώμη! «Λαόνικος ο Αθηναίος» ήθελα να πω :fp: ) ο αγαπημένος ιστορικός των εθνικιστών, για να στηρίξει τη θέση του!
Βυζάντιον Ἑλληνίδα πόλιν μητρόπολιν σφῶν ἀποδεικνύντας, πρὸς Πέρσας, ὑφ' ὧν ἀνήκεστα ἐπεπόνθεισαν, τὸν ἀγῶνα ποιεῖσθαι, Ἕλληνάς τε τὸ ἀπὸ τοῦδε Ρωμαίοις αὐτοῦ ἐπιμιγνύντας, γλῶτταν μὲν καὶ ἤθη διὰ τὸ πολλῷ πλέονας Ρωμαίων Ἕλληνας αὐτοῦ ἐπικρατεῖν διὰ τέλους φυλάξαι, τοὔνομα μέντοι μηκέτι κατὰ τὸ πάτριον καλουμένους ἀλλάξασθαι, καὶ τούς γε βασιλεῖς Βυζαντίου ἐπὶ τὸ σφᾶς αὐτοὺς Ρωμαίων βασιλεῖς τε καὶ αὐτοκράτορας σεμνύνεσθαι ἀποκαλεῖν, Ἑλλήνων δὲ βασιλεῖς οὐκέτι οὐδαμῇ ἀξιοῦν.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10202
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » Χθες, 19:17

Σαββάτιος έγραψε:
Χθες, 18:19
γλῶτταν μὲν καὶ ἤθη διὰ τὸ πολλῷ πλέονας Ρωμαίων Ἕλληνας αὐτοῦ ἐπικρατεῖν διὰ τέλους φυλάξαι
Γιατί πού λέει ψέματα ;

Νομοθεσία Ιουστινιανού : τῆς μὲν τῇ Ελλήνων φωνῇ γεγραμμένης διὰ τὸ τῷ πλήθει κατάλληλον, τῆς δὲ τῇ Ρωμαίων ηπερ ἐστὶ καὶ κυριωτάτη διὰ τὸ τῆς πολιτείας σχῆμα

Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος για την αναγόρευση του Λέοντος Β΄ : καὶ ἔκραζον, ὁ μὲν δῆμος Ἑλληνιστὶ, προτρέποντες τὸν βασιλέα ἀνελθεῖν, οἱ δὲ στρατιῶται Ῥωμαϊστί· καὶ ἀνῆλθεν ὁ βασιλεὺς, δηριγευόμενος ὑπὸ τῆς συγκλήτου.

Γιατί ενώ δεν ήταν αρχαίο ρωμαϊκό συνήθειο να αφήνεις γενειάδα , αλλά αρχαίο ελληνικό , οι Βυζαντινοί συνέχιζαν να διατηρούν, παρά τα μέτρα των αυτοκρατόρων ; :003:

SpoilerShow
Άντρες βαρβάτοι: Τα γένια στο Βυζάντιο
https://www.antibaro.gr/article/23924

Σύμφωνα με τον Συνεχιστή Θεοφάνους, ο Θεόφιλος εξέδωσε θέσπισμα που υποχρέωνε τους άνδρες να κόβουν κοντά τα μαλλιά τους: συγκεκριμένα, δεν έπρεπε το μήκος τους να ξεπερνά τον αυχένα. Το έργο, κατά τη συνήθη πρακτική του, παραθέτει δύο αιτίες πίσω από αυτήν την ιδιόμορφη απόφαση. Η πρώτη, που αξιολογείται από το ίδιο ως αληθινή, είναι πως ο αυτοκράτορας ήταν ψιλὸς τὰς τρίχας και επομένως το νομοθέτημα υπαγορευόταν από αίσθημα προσωπικής μειονεξίας – πρόκειται για στοιχείο που χρωματίζει αρνητικά την προσωπικότητά του. Η δεύτερη, που παρουσιάζεται μάλλον παρενθετικά, έχει να κάνει με τη συμμόρφωση προς τὴν τῶν προγόνων Ῥωμαίων… ἀρετήν. Η ποινή για τους παραβάτες ήταν η μαστίγωση.
Το προσωπικό κίνητρο απορρίπτεται από τους περισσότερους σύγχρονους ερευνητές ως ανεκδοτολογική ερμηνεία. Υπακούει, άλλωστε, στις προνεωτερικές νόρμες, οι οποίες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στον ηγεμόνα ως άτομο και ευνοούν τη φημολογία, τη συναισθηματολογία και τη σκανδαλολογία. Ταιριάζει επίσης ιδιαίτερα στη γραφή των βυζαντινών ιστοριογραφικών έργων του 10ου αι. και τη στροφή τους προς κλασικίζοντα πρότυπα, με έμφαση στην προσωπικότητα. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, πως η αναφορά στερείται ιστορικής βάσης.
Όπως προκύπτει από ποικιλία πηγών, στο Βυζαντινό κράτος δεν ήταν σπάνιο να τίθενται δημοσίως ζητήματα προσωπικής εμφάνισης. Άλλωστε, οι αρχαίοι Ρωμαίοι όντως δεν έτρεφαν μακριά μαλλιά και γενειάδα, ενώ μεταξύ των αυτοκρατόρων –πλην λίγων εξαιρέσεων– αυτή η εμφάνιση έγινε δημοφιλής μόλις κατά τον 7ο αι., αρχικά με τον Φωκά (602-610) και στη συνέχεια με τον Ηράκλειο (610-641)132. Ειδικά για την περίοδο της Εικονομαχίας, υπάρχει αγιολογική πηγή που παραδίδει πως και ο Κωνσταντίνος Εʹ (741-775) είχε επιβάλει περιορισμούς στο μήκος της γενειάδας των ανδρών, τους οποίους οι εικονόφιλοι έβλεπαν αρνητικά – το μέτρο αποτελούσε προφανώς μέρος της αντιμοναχικής του πολιτικής.
https://ikee.lib.auth.gr/record/316750/ ... -26912.pdf
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Σαββάτιος
Δημοσιεύσεις: 1737
Εγγραφή: 19 Δεκ 2023, 11:19
Phorum.gr user: Σαββάτιος

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σαββάτιος » Χθες, 21:29

Ζαποτέκος έγραψε:
Χθες, 19:17
Σαββάτιος έγραψε:
Χθες, 18:19
γλῶτταν μὲν καὶ ἤθη διὰ τὸ πολλῷ πλέονας Ρωμαίων Ἕλληνας αὐτοῦ ἐπικρατεῖν διὰ τέλους φυλάξαι
Γιατί πού λέει ψέματα ;
Αρχικά, δεν σχολίασες κάτι για το ρωμαϊκό ημερολόγιο για το οποίο γινόταν η συζήτηση. Δεύτερον, αν απαριθμήσουμε τα στοιχεία αυστηρά αυσονικής (ακόμη και αυστηρά εβραϊκής) προέλευσης στο ρωμαϊκό πολιτισμό αυτά θα είναι πολύ περισσότερα από τα [αυστηρά] ελληνικά. Ας μην λάβουμε υπόψιν καν την κοινωνική διάχυση των επιμέρους στοιχείων γιατί εκεί θα κλάψεις... Τρίτον, το έθιμο της γενειάδας είχε περάσει στους Αύσονες από τους Έλληνες από την εποχή που ακολούθησε την βασιλεία του Αδριανού. Οι Αύσονες από τότε έφεραν και γενειάδα και ξυρίζονταν ανάλογα με το γούστο του κάθε ενός. Οι Ρωμαίοι Αυτοκράτορες από τον Αδριανό μέχρι τον Μεγάλο Κωνσταντίνο απεικονίζονται με γενειάδα. Ο Φωκάς όταν αναβίωσε αυτή τη συνήθεια, την άμεσα προκωνσταντίνεια αυσονική αυτοκρατορική συνήθεια αναβίωνε και όχι την ελληνική!... Η ρωμαϊκή κοινωνία αποτελεί συνέχεια της αυσονικής κοινωνίας και συνεπώς ο πολιτισμός της αποτελεί συνέχεια του αυσονικού πολιτισμού ανεξάρτητα από την προέλευση των επιμέρους στοιχείων της. Αντίστοιχα, η βράκα είναι επίσης αυσονικής προέλευσης ανεξάρτητα από το γεγονός ότι οι Αύσονες την δανείστηκαν από τους Κέλτες. Είναι αυτοί που την ενέταξαν στον πολιτισμό τους και την διέδωσαν στον ευρύτερο τους κόσμο, άρα οι Ρωμαίοι την οφείλουν στους Αύσονες και όχι στους Κέλτες...

Εν κατακλείδι, με εξαίρεση τη γλώσσα, τη γραμματεία και κάποια άλλα επουσιώδη σε σχέση με το σύνολο στοιχεία, ο ρωμαϊκός πολιτισμός είναι ένα κράμα κυρίως αυσονικών, εβραϊκών, ανατολιακών και ανατολικών στοιχείων, ξεκάθαρα διακριτός και εν πολλοίς ασυμβίβαστος με τον ελληνικό πολιτισμό (και άρα ο Χαλκοκονδύλης γράφει μαλακίες :sal9::sal9: ).

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 10202
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ήταν το Βυζάντιο Ελληνικό;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » Χθες, 21:53

Σαββάτιος έγραψε:
Χθες, 21:29
την άμεσα προκωνσταντίνεια αυσονική αυτοκρατορική συνήθεια αναβίωνε και όχι την ελληνική!
Που όμως οι αυτοκράτορες από τον Μέγα Κωνσταντίνο ως τον Φωκά , όπως και ο Θεόφιλος , δεν την θεωρούσαν ρωμαϊκή συνήθεια. :chickencatch:
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Ιστορία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών