Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Η προσφορά της Τουρκίας στον πολιτισμό είναι οι τουλίπες τις οποίες είχαν στα χαρέμια
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Για το τραγούδι Από ξένο τόπο που συζητήθηκε από εδώ ως εδώ , βλέπω πως έχουν δώσει την μελωδία και στο τραγούδι
Ανάμεσα Τσιρίγο και σε Κάβο-Μαλιά
καράβι κινδυνεύει, Παναγιά μου, μ’ όλη τη σιρμαγιά.
Γυρίζει, τριγυρίζει λιμάνι για να ’βρει,
τα κύματα το σπρώχνουν, ν’ αράξει δε μπορεί.
−Βοήθα, Παναγιά μου, για να γλυτώσουμε
κι όσα καντήλια έχεις να σ’ τ’ ασημώσουμε.
Δεν κλαίω το καράβι ούτε και τα πανιά
μόν’ κλαίω τα ναυτάκια, που ’ν’ όλα διαλεχτά.
Στην Χερσόνησο του Ταινάρου το έχω ακούσει διαφορετικά , με τον εξής μουσικό τρόπο :
Ανάμεσα Τσιρίγο ( δις ) και Κάβο-Μαλιά
καράβι κινδυνεύει ( δις ) , μ’ όλη τη σιρμαγιά.
Δεν κλαίω το καράβι ( δις ) , μήτε και τα πανιά
μόν’ κλαίω τα ναυτάκια ( δις ), που είναι διαλεχτά.
Δεν είναι ένα - δύο ( δις ) , μήτε και δεκαριά.
μόν' είναι τετρακόσα ( δις ), μια πεντακοσαριά.
Γυρίζει - τριγυρίζει ( δις ), λιμάνι για να ’βρει,
τα κύματα το σπρώχνουν ( τρις ) - Παναγιά μου , ν’ αράξει δε μπορεί.
Βοήθα, Παναγιά μου ( δις ), για να γλυτώσουμε,
κι όσα καντήλια έχεις ( δις ), θαα σ’ τ’ ασημώσουμε.
------------------------------------
Και άλλη μια παραλλαγή εδώ :
http://mousikobostani.github.io/post/st ... -mpougazi/
Στου Πάπα το μπουγάζι, κάτω στην Ικαριά
μπρατσέρα κινδυνεύει, Παναγιά μου, μ' όλη τη σιρμαγιά
Γυρίζει τριγυρίζει λιμάνι για να βρει
στα κύματα παλεύει, Παναγιά μου, ν' αράξει δεν μπορεί
Δεν θέλω την μπρατσέρα ούτε τη σιρμαγιά
μα θέλω τους λεβέντες, Παναγιά μου, που 'ναι από την Ικαριά.
Ανάμεσα Τσιρίγο και σε Κάβο-Μαλιά
καράβι κινδυνεύει, Παναγιά μου, μ’ όλη τη σιρμαγιά.
Γυρίζει, τριγυρίζει λιμάνι για να ’βρει,
τα κύματα το σπρώχνουν, ν’ αράξει δε μπορεί.
−Βοήθα, Παναγιά μου, για να γλυτώσουμε
κι όσα καντήλια έχεις να σ’ τ’ ασημώσουμε.
Δεν κλαίω το καράβι ούτε και τα πανιά
μόν’ κλαίω τα ναυτάκια, που ’ν’ όλα διαλεχτά.
Στην Χερσόνησο του Ταινάρου το έχω ακούσει διαφορετικά , με τον εξής μουσικό τρόπο :
Ανάμεσα Τσιρίγο ( δις ) και Κάβο-Μαλιά
καράβι κινδυνεύει ( δις ) , μ’ όλη τη σιρμαγιά.
Δεν κλαίω το καράβι ( δις ) , μήτε και τα πανιά
μόν’ κλαίω τα ναυτάκια ( δις ), που είναι διαλεχτά.
Δεν είναι ένα - δύο ( δις ) , μήτε και δεκαριά.
μόν' είναι τετρακόσα ( δις ), μια πεντακοσαριά.
Γυρίζει - τριγυρίζει ( δις ), λιμάνι για να ’βρει,
τα κύματα το σπρώχνουν ( τρις ) - Παναγιά μου , ν’ αράξει δε μπορεί.
Βοήθα, Παναγιά μου ( δις ), για να γλυτώσουμε,
κι όσα καντήλια έχεις ( δις ), θαα σ’ τ’ ασημώσουμε.
------------------------------------
Και άλλη μια παραλλαγή εδώ :
http://mousikobostani.github.io/post/st ... -mpougazi/
Στου Πάπα το μπουγάζι, κάτω στην Ικαριά
μπρατσέρα κινδυνεύει, Παναγιά μου, μ' όλη τη σιρμαγιά
Γυρίζει τριγυρίζει λιμάνι για να βρει
στα κύματα παλεύει, Παναγιά μου, ν' αράξει δεν μπορεί
Δεν θέλω την μπρατσέρα ούτε τη σιρμαγιά
μα θέλω τους λεβέντες, Παναγιά μου, που 'ναι από την Ικαριά.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
- Λίνο Βεντούρα
- Δημοσιεύσεις: 10322
- Εγγραφή: 05 Δεκ 2018, 18:51
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
ωραίο εύρημα!Ζαποτέκος έγραψε: ↑30 Απρ 2021, 15:26Για το τραγούδι Από ξένο τόπο που συζητήθηκε από [url=Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο&
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Και το πανελλήνιο ( Κύπρος , Ρόδος , Μάνη κ.λπ. ) τραγούδι της Πεφρωνίας ή της Ανδρονίκης ή ο Βαγγέλης. Με τον τελευταίο τίτλο στον ρυθμό του Από ξένο τόπο το 1928 :
Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ, 1928, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
Μάρθα Φριτζήλα - Αντρονίκη
SpoilerShow
SpoilerShow
SpoilerShow
Οι μανιάτικοι στίχοι ( μια παραλλάγή ) :
( τραγουδιέται με τον τρόπο που δείχνω στο πρώτο δίστιχο )
Της Πεφρωνίας
Στης Σπάρτης τον Αγιάννη ( x 3 ) , παίζουνε τα βιολιά.
Xορεύει η Πεφρωνία ( x 3 ) - η κακούργα , με τα ευρωπαϊκά.
Δυο φίλοι του Βαγγέλη , την συναντήσανε
και με την καλημέρα - καλησπέρα , την εγνωρίσανε.
Πήγανε στον Βαγγέλη τα μαρτυρήσανε.
Τι στέκεις ρε Βαγγέλη του μολογήσανε.
Σηκώνεται ο Βαγγέλης και πάει στον καφενέ.
Βλέπει την Πεφρωνία - την κακούργα , να πίνει αργιλέ.
Σήκω βρε Πεφρωνία να πάμε σπίτι μας,
γιατί παρήλθε η ώρα ντροπή και θλίψη μας.
Παράτα με Βαγγέλη να παίζω τα χαρτιά,
και να χορεύω θέλω με τα ευρωπαϊκά.
Μια μαχαιριά της δίνει απάνω στην καρδιά.
Μια δεύτερη της βγάζει όλα τα σωθικά.
Δεν το ‘λπιζα Βαγγέλη να με σκοτώσετε,
και στον Πετροπουλάκη - τον λοχία , να μη με δώσετε.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Στην ταινία του '60 "Τσακιτζής" που συζητήθηκε στην σελ. 4
έχουν βάλει ως χαρακτήρες και τον Καραγκιόζη ( Κεδράκας ) και τον Χατζηαβάτη ( Μηλιάδης ).
Ο Καραγκιόζης ή Θέατρο Σκιών που έχουμε εμείς σήμερα προέρχεται απ' την Κίνα , την Ινδονησία , την Ινδοκίνα και την Ινδία και έφτασε στους Έλληνες μέσω Τούρκων. Ο τουρκικός φαλλικός ( είχε γιγαντιαίο πέος όπως τα αρχαία ελληνικά και αιγυπτιακά αγαλματίδια θεοτήτων ) ήρωας Karagoz ( = μαυρομάτης ) διαδόθηκε σε όλη την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Η βασική ελληνική εκδοχή έχει κι αυτή ως κεντρικό ήρωα τον Καραγκιόζη και μετά την γυναίκα του Καραγκιόζαινα ή Αγλαϊα , τα καραγκιοζόπουλα ( Κολλητήρης , Κοπρίτης , Μιρικόγκος ), τον Χατζηαβάτη ( κόλακας τουρκικής ή εβραϊκής καταγωγής ), τον Εβραίο ( πρόκειται για Εβραίο της Θεσσαλονίκης που μιλάει κακά ελληνικά με μακρόσυρτη ισπανική προφορά ), τον Σιορ - Διονύσιο ( Επτανήσιος κατά φαντασία αριστοκράτης ), Μπαρμπαγιώργος ( θείος του Καραγκιόζη ρουμελιώτικης καταγωγής που τους δέρνει όλους ), Μορφονιός ( άσχημος με τεράστιο κεφάλι και τεράστια μύτη , αλλά νομίζει πως είναι όμορφος ), Σταύρακας ( ψευτοπαλικαράς ) , Βεληγκέκας ή Δερβέναγας ( Τουρκαλβανός , εκτελεστικό όργανο του πασά ) και ο Μπέης ή Πασάς ή Βεζίρης .
SpoilerShow
Στους Μικρασιάτες μας έδωσαν την παράδοση για τον Τσακιτζή και τον Κιόρογλου :
https://en.wikipedia.org/wiki/Çakırcalı_Mehmet_Efe
https://en.wikipedia.org/wiki/Epic_of_Koroghlu
Τον πρώτο τον κάναμε και ταινία : The movie Tsakitzis, Protector of the Poor (1960) directed by Kostas Andritsos and starring Andreas Barkoulis is not about Çakırcalı's life but inspired by his life and is accompanied by the songs about him.
https://en.wikipedia.org/wiki/Çakırcalı_Mehmet_Efe
https://en.wikipedia.org/wiki/Epic_of_Koroghlu
Τον πρώτο τον κάναμε και ταινία : The movie Tsakitzis, Protector of the Poor (1960) directed by Kostas Andritsos and starring Andreas Barkoulis is not about Çakırcalı's life but inspired by his life and is accompanied by the songs about him.
Ο Καραγκιόζης ή Θέατρο Σκιών που έχουμε εμείς σήμερα προέρχεται απ' την Κίνα , την Ινδονησία , την Ινδοκίνα και την Ινδία και έφτασε στους Έλληνες μέσω Τούρκων. Ο τουρκικός φαλλικός ( είχε γιγαντιαίο πέος όπως τα αρχαία ελληνικά και αιγυπτιακά αγαλματίδια θεοτήτων ) ήρωας Karagoz ( = μαυρομάτης ) διαδόθηκε σε όλη την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Η βασική ελληνική εκδοχή έχει κι αυτή ως κεντρικό ήρωα τον Καραγκιόζη και μετά την γυναίκα του Καραγκιόζαινα ή Αγλαϊα , τα καραγκιοζόπουλα ( Κολλητήρης , Κοπρίτης , Μιρικόγκος ), τον Χατζηαβάτη ( κόλακας τουρκικής ή εβραϊκής καταγωγής ), τον Εβραίο ( πρόκειται για Εβραίο της Θεσσαλονίκης που μιλάει κακά ελληνικά με μακρόσυρτη ισπανική προφορά ), τον Σιορ - Διονύσιο ( Επτανήσιος κατά φαντασία αριστοκράτης ), Μπαρμπαγιώργος ( θείος του Καραγκιόζη ρουμελιώτικης καταγωγής που τους δέρνει όλους ), Μορφονιός ( άσχημος με τεράστιο κεφάλι και τεράστια μύτη , αλλά νομίζει πως είναι όμορφος ), Σταύρακας ( ψευτοπαλικαράς ) , Βεληγκέκας ή Δερβέναγας ( Τουρκαλβανός , εκτελεστικό όργανο του πασά ) και ο Μπέης ή Πασάς ή Βεζίρης .
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Ιερός Ναός Υπεραγίας Θεοτόκου ( Πόρτα Παναγιά ) στην Πύλη Τρικάλων ( τοιχογραφίες 13ος αι. )
Οι αγιογραφίες καταστράφηκαν από μουσουλμάνους κατά την Τουρκοκρατία. Όσες δεν μπόρεσαν να τις καταστρέψουν τις επέχρισαν με ασβεστοκονίαμα , αφού πρώτα τις κατατρύπησαν με καλέμι για να πιάσει. Τοιχογραφίες που αποκαλύφθηκαν το 1964 :
Βλ. και εδώ για Μαυριώτισσα Ζαποτέκος @ Οθωμανική ελλαδα-was it that baaad?
Οι αγιογραφίες καταστράφηκαν από μουσουλμάνους κατά την Τουρκοκρατία. Όσες δεν μπόρεσαν να τις καταστρέψουν τις επέχρισαν με ασβεστοκονίαμα , αφού πρώτα τις κατατρύπησαν με καλέμι για να πιάσει. Τοιχογραφίες που αποκαλύφθηκαν το 1964 :
Βλ. και εδώ για Μαυριώτισσα Ζαποτέκος @ Οθωμανική ελλαδα-was it that baaad?
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Πίρι Ρέις: ( Καλλίπολη του Μαρμαρά 1465/1470 - Αίγυπτος 1554/5 ). Πειρατής και χαρτογράφος . Πιθανότατα χριστιανικής καταγωγής , ίσως και ελληνικής. Το 1547 έγινε ναύαρχος του τουρκικού στόλου στον Ινδικό Ωκεανό. Έμεινε γνωστός για τους χάρτες του που βασίστηκαν σε χάρτες του Κολόμβου , σε αρχαίους ελληνιστικούς χάρτες και σε χάρτες των Πορτογάλων και άλλων Δυτικοευρωπαίων. Οι χάρτες του έδειχναν την Καραϊβική , τη Ν. Αμερική κ.α. Είναι μύθος πως έδειχναν και την Ανταρκτική. Στην πραγματικότητα πρόκειται για νοτιοαμερικάνικες ακτές. Εκτελέστηκε στο Κάιρο επειδή δεν μπόρεσε να εμποδίσει την διείσδυση των Πορτογάλων στον Περσικό Κόλπο.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Φίλε μου πάλι για πόλεμο μιλάς είπαμε ότι αυτό το προσέφερε η Τουρκία τίποτα άλλο δεν έχει προσφέρει.Στρακαστρουκας έγραψε: ↑07 Φεβ 2019, 03:13Η ιστορια που μαθαινουμε ειναι τελειως δυτικοκεντρικη. Το αποτελεσμα ειναι να υποτιμαμε ολους τους αλλους πολιτισμους. Ποσοι εδω στην δυση ξερουν εναν πχ Κινεζο επιστημονα? Η ουσια ειναι οτι η Οθωμανικη αυτοκρατορια ηταν για καποιο διαστημα η ποιο ανεκτικη αυτοκρατορια απο την εποχη της Ρωμης. Φαντασου δηλαδη οτι οι ορθοδοξοι Σερβοι πολεμησαν στο πλευρο τους εναντιον των σταυροφορωνΚόκκορας έγραψε: ↑07 Φεβ 2019, 02:50αυτα ειναι λεξεις,αλλα για να περιορισαμε τοσο το διαστημα θα μιλαμε λογικα για τελειως πανευρωπαικο χαλι εκεινες τις στιγμες(κατι που δεν θα με προκαλουσε εντυπωση)
η οθωμανικη αυτοκρατορια με κατακτησεις επιβιωνε,δεν εχω υποψιν μου καποια αξιολογη κατακτηση στις επιστημες ή τι
αν βγαλεις τις ελληνορθοδοξες και αραβικες επιρροες δεν μενουν και πολλα
βεβαια επειδη οσο κακο κανει ο εθνικισμος στην προσεγγιση τετοιων ζητηματων αλλο τοσο κακο κανει ο ας τον πουμε πολιτικοιδεολογικος ανθελληνισμος(αρα οχι τετοιος),που χει γινει και καπως της μοδας εδω και χρονια δεν ξερω αν βασιζονται αυτες ή αλλες αναφορες σε αγαθες και αμεροληπτες προθεσεις.
πανω κατω παντως υπαρχουν οι προυποθεσεις να βαφτιστει εκεινο το καθεστως ρατσιστικο απο τις ιδιες φωνες,ή οχι;
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Η Τουρκία επηρεάζει περισσότερο κόσμο με την εξαγωγή πολιτιστικών προϊόντων από ότι η Ελλάδα.
- George_V
- Δημοσιεύσεις: 27477
- Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
- Phorum.gr user: George_V
- Τοποθεσία: Kαλαμαι
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Εκ των οποιων τα περισσότερα ειναι ελληνικης καταγωγης και προελευσεως
Ακομα και η μουσικη τους οι αργοι και μακροσυρτοι αμανεδες ειναι rip off απο την Βυζαντινη κοσμικη μουσικη.
Original προταση:
ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.
Google translate Hebrew to Greek
ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
ΙΙΙ. Veteres: Αυτοι ειναι μονομάχοι που κατάφεραν να επιβιώσουν 1 χρόνο στη σχολή.
Google translate Hebrew to Greek
ΙΙΙ. Βετεράνοι: Δεν θα μπορείτε να υπογράψετε μια γάτα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Ο νεοέλληνας του καναπέ βρίσκει την προσφορά της κάθε Τουρκίας στον παγκόσμιο πολιτισμό ως μηδαμινή.
Ο νεοέλληνας του καναπέ, που απλά twittάρει, τρώει πίτσα, βρίζει τον συμπολίτη του στα φανάρια, και δεν έχει δημιουργήσει οτιδήποτε το πολιτισμικό στα 50 πρώτα χρόνια της ζωής του...
Οι πολιτισμοί δεν φτιάχνονται από χώρες, αλλά από φωτεινά πνεύματα. Σαν εκείνα που πρώτα βανδαλίζουμε, λιθοβολούμε, δηλητηριάζουμε για να αποθεώσουμε αργότερα προσπαθώντας να καταλάβουμε τι κάναμε.
Ο νεοέλληνας του καναπέ, που απλά twittάρει, τρώει πίτσα, βρίζει τον συμπολίτη του στα φανάρια, και δεν έχει δημιουργήσει οτιδήποτε το πολιτισμικό στα 50 πρώτα χρόνια της ζωής του...
Οι πολιτισμοί δεν φτιάχνονται από χώρες, αλλά από φωτεινά πνεύματα. Σαν εκείνα που πρώτα βανδαλίζουμε, λιθοβολούμε, δηλητηριάζουμε για να αποθεώσουμε αργότερα προσπαθώντας να καταλάβουμε τι κάναμε.
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Την δεκαετία του '30 προσπαθούσαμε να έρθουμε κοντά με τους Τούρκους. Ψάχναμε συμμάχους απέναντι στους αναθεωρητές Βουλγάρους. Έτσι ο Μεταξάς και άλλοι έγλειφαν τους Τουρκαλάδες. Αλλά ο Μπένι τους ξεπέρασε όλους.
Όταν προτείναμε τον Κεμάλ για το Νόμπελ Ειρήνης .
Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 1934
«Κύριε πρόεδρε,
Επί επτά σχεδόν αιώνες όλη η Εγγύς Ανατολή και ένα μεγάλο τμήμα της Ευρώπης υπήρξαν το θέατρο αιματηρών πολέμων, των οποίων η αντήχηση υπήρξε τεράστια.
Η οθωμανική αυτοκρατορία και το απολυταρχικό καθεστώς των σουλτάνων υπήρξε το βασικό αίτιο. Η υποταγή χριστιανικών λαών σε έναν ζυγό αφόρητης καταπίεσης, οι θρησκευτικοί πόλεμοι του Σταυρού εναντίον της Ημισελήνου, με μοιραία κατάληξη και οι αλλεπάλληλες εξεγέρσεις όλων αυτών των λαών, πού ήλπιζαν στή χειραφέτηση τους, δημιούργησαν μία κατάσταση πραγμάτων πού θα παρέμενε μόνιμη πηγή κινδύνων όσο η οθωμανική αυτοκρατορία διατηρούσε την πορεία πού είχαν χαράξει οι σουλτάνοι.
Η εγκαθίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας το 1922, όταν το εθνικό κίνημα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά θριάμβευσε επί των αντιπάλων του, έθεσε οριστικώς τέρμα σ' αυτήν την κατάσταση αστάθειας και έλλειψης ανεκτικότητας, της όποιας η διατήρηση δε θα γεννούσε παρά μόνον νέους και σοβαρούς κινδύνους για την ειρήνη στο μέλλον.
Σπανίως πραγματοποιείται σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα μία τόσο ριζική αλλαγή στην ζωή μιας χώρας. Την θέση μιας φθίνουσας αυτοκρατορίας, η οποία ζει υπό ένα θεοκρατικό καθεστώς, όπου η έννοια του δικαίου και της θρησκείας συγχέονται, παίρνει ένα εθνικό και σύγχρονο κράτος, γεμάτο ζωντάνια.
Με την προτροπή του μεγάλου μεταρρυθμιστή Μουσταφά Κεμάλ Πασά, το απολυταρχικό καθεστώς των σουλτάνων καταργήθηκε και το κράτος έγινε απολύτως λαϊκό.
Ολόκληρο το έθνος κινητοποιήθηκε προς την φιλόδοξη, δίκαιη προσπάθεια να συμπεριληφθεί στην εμπροσθοφυλακή των πολιτισμένων λαών.
Παρ’ όλα αυτά, το κίνημα για την εδραίωση της ειρήνης συμβάδισε με όλες τις εσωτερικές μεταρρυθμίσεις που έδωσαν στο νέο, εντόνως εθνικό, κράτος της Τουρκίας την σημερινή του μορφή.
Η Τουρκία ρύθμισε πράγματι όλα τα εδαφικά θέματα με τους γείτονες της και, απολύτως ικανοποιημένη από τα εθνικά και πολιτικά της σύνορα, κατέστην πραγματικός πυλώνας της ειρήνης στην εγγύς Ανατολή.
Εμείς οι Έλληνες, τους οποίους οι αιματηροί αγώνες κράτησαν επί πολλούς αιώνες σε μια κατάσταση συνεχούς αντιπαράθεσης με την Τουρκία, είμαστε οι πρώτοι που είχαμε την ευκαιρία να αισθανθούμε τα αποτελέσματα της βαθιάς αλλαγής που συνετελέσθη στην χώρα αυτή, την διάδοχο της παλαιάς οθωμανικής αυτοκρατορίας.
Έχοντας, από την επαύριο της καταστροφής στην Μικρά Ασία, διακρίνει την πιθανότητα μιας συνεννόησης με την αναγεννημένη Τουρκία, η οποία βγήκε από τον πόλεμο ως εθνικό κράτος, της τείναμε το χέρι το οποίο εκείνη δέχθηκε και έσφιξε με ειλικρίνεια. Από την προσέγγιση αυτή, η οποία μπορεί να χρησιμεύσει ως παράδειγμα των δυνατοτήτων συνεννόησης ανάμεσα σε δύο λαούς τους οποίους έχουν διαιρέσει οι πλέον σοβαρές διαφορές, εφ' όσον αφεθούν να διαποτιστούν από την ειλικρινή επιθυμία της ειρήνης, δε προέκυψαν παρά μόνο ευεργετήματα, τόσο για τις δύο χώρες, όσο και για την ειρηνική τάξη στην Εγγύς Ανατολή.
Ο άνθρωπος στον οποίο οφείλεται η πολύτιμη αυτή συμβολή στην υπόθεση της ειρήνης είναι ο πρόεδρος της Τουρκικής Δημοκρατίας, Μουσταφά Κεμάλ Πασάς.
Έχω λοιπόν την τιμή, με την ιδιότητά μου ως αρχηγού της ελληνικής κυβέρνησης το 1930, όταν η υπογραφή του ελληνο-τουρκικού συμφώνου σημάδεψε μια νέα εποχή στην πορεία τής Εγγύς Ανατολής προς την ειρήνη, να θέσω προ των εξεχόντων μελών της επιτροπής του βραβείου Νόμπελ για την ειρήνη την υποψηφιότητα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά, ως άξιου αυτής της επιφανούς τιμής.
Δεχθείτε, κύριε πρόεδρε, την έκφραση της μέγιστης εκτίμησης μου.
Υπογραφή,
Ελευθέριος Βενιζέλος,
Πρωθυπουργός τής Ελλάδος».
https://grecobooks.com/blog/1934-venize ... eio-nobel/
https://pireasnow.gr/otan-o-venizelos-p ... io-nompel/
https://www.militaire.gr/otan-o-venizel ... l-eirinis/
Το Αιγαίο δεν είναι της Ελλάδας. Xωρίζει και ενώνει τις δυο χώρες :
«Τίποτε δεν χωρίζει πλέον τας δύο χώρας. Πλείονα του ενός δεδομένα μάς συνδέουν: η γειτονία του Αιγαίου, το οποίον, μακράν από του να χωρίζη τας δύο χώρας μας, απστελεί μέσον διαρκούς επαφής αναμεταξύ των, μία μακρά εξοικείωσις των δύο λαών, οι οποίοι έζησαν επί αιώνας ο εις παρά το πλευρόν του άλλου και εδιδάχθησαν τοιουτοτρόπως να εννοή ο εις τον άλλον, ν’ αλληλοεκτιμώνται και ν’ αλληλοσυμπληρούνται, και, τέλος, το σπουδαίον γεγονός ότι αμφότεροι κατήργησαν την μοναρχίαν , υιοθετήσαντες την δημοκρατίαν.»
Όταν προτείναμε τον Κεμάλ για το Νόμπελ Ειρήνης .
Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 1934
«Κύριε πρόεδρε,
Επί επτά σχεδόν αιώνες όλη η Εγγύς Ανατολή και ένα μεγάλο τμήμα της Ευρώπης υπήρξαν το θέατρο αιματηρών πολέμων, των οποίων η αντήχηση υπήρξε τεράστια.
Η οθωμανική αυτοκρατορία και το απολυταρχικό καθεστώς των σουλτάνων υπήρξε το βασικό αίτιο. Η υποταγή χριστιανικών λαών σε έναν ζυγό αφόρητης καταπίεσης, οι θρησκευτικοί πόλεμοι του Σταυρού εναντίον της Ημισελήνου, με μοιραία κατάληξη και οι αλλεπάλληλες εξεγέρσεις όλων αυτών των λαών, πού ήλπιζαν στή χειραφέτηση τους, δημιούργησαν μία κατάσταση πραγμάτων πού θα παρέμενε μόνιμη πηγή κινδύνων όσο η οθωμανική αυτοκρατορία διατηρούσε την πορεία πού είχαν χαράξει οι σουλτάνοι.
Η εγκαθίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας το 1922, όταν το εθνικό κίνημα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά θριάμβευσε επί των αντιπάλων του, έθεσε οριστικώς τέρμα σ' αυτήν την κατάσταση αστάθειας και έλλειψης ανεκτικότητας, της όποιας η διατήρηση δε θα γεννούσε παρά μόνον νέους και σοβαρούς κινδύνους για την ειρήνη στο μέλλον.
Σπανίως πραγματοποιείται σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα μία τόσο ριζική αλλαγή στην ζωή μιας χώρας. Την θέση μιας φθίνουσας αυτοκρατορίας, η οποία ζει υπό ένα θεοκρατικό καθεστώς, όπου η έννοια του δικαίου και της θρησκείας συγχέονται, παίρνει ένα εθνικό και σύγχρονο κράτος, γεμάτο ζωντάνια.
Με την προτροπή του μεγάλου μεταρρυθμιστή Μουσταφά Κεμάλ Πασά, το απολυταρχικό καθεστώς των σουλτάνων καταργήθηκε και το κράτος έγινε απολύτως λαϊκό.
Ολόκληρο το έθνος κινητοποιήθηκε προς την φιλόδοξη, δίκαιη προσπάθεια να συμπεριληφθεί στην εμπροσθοφυλακή των πολιτισμένων λαών.
Παρ’ όλα αυτά, το κίνημα για την εδραίωση της ειρήνης συμβάδισε με όλες τις εσωτερικές μεταρρυθμίσεις που έδωσαν στο νέο, εντόνως εθνικό, κράτος της Τουρκίας την σημερινή του μορφή.
Η Τουρκία ρύθμισε πράγματι όλα τα εδαφικά θέματα με τους γείτονες της και, απολύτως ικανοποιημένη από τα εθνικά και πολιτικά της σύνορα, κατέστην πραγματικός πυλώνας της ειρήνης στην εγγύς Ανατολή.
Εμείς οι Έλληνες, τους οποίους οι αιματηροί αγώνες κράτησαν επί πολλούς αιώνες σε μια κατάσταση συνεχούς αντιπαράθεσης με την Τουρκία, είμαστε οι πρώτοι που είχαμε την ευκαιρία να αισθανθούμε τα αποτελέσματα της βαθιάς αλλαγής που συνετελέσθη στην χώρα αυτή, την διάδοχο της παλαιάς οθωμανικής αυτοκρατορίας.
Έχοντας, από την επαύριο της καταστροφής στην Μικρά Ασία, διακρίνει την πιθανότητα μιας συνεννόησης με την αναγεννημένη Τουρκία, η οποία βγήκε από τον πόλεμο ως εθνικό κράτος, της τείναμε το χέρι το οποίο εκείνη δέχθηκε και έσφιξε με ειλικρίνεια. Από την προσέγγιση αυτή, η οποία μπορεί να χρησιμεύσει ως παράδειγμα των δυνατοτήτων συνεννόησης ανάμεσα σε δύο λαούς τους οποίους έχουν διαιρέσει οι πλέον σοβαρές διαφορές, εφ' όσον αφεθούν να διαποτιστούν από την ειλικρινή επιθυμία της ειρήνης, δε προέκυψαν παρά μόνο ευεργετήματα, τόσο για τις δύο χώρες, όσο και για την ειρηνική τάξη στην Εγγύς Ανατολή.
Ο άνθρωπος στον οποίο οφείλεται η πολύτιμη αυτή συμβολή στην υπόθεση της ειρήνης είναι ο πρόεδρος της Τουρκικής Δημοκρατίας, Μουσταφά Κεμάλ Πασάς.
Έχω λοιπόν την τιμή, με την ιδιότητά μου ως αρχηγού της ελληνικής κυβέρνησης το 1930, όταν η υπογραφή του ελληνο-τουρκικού συμφώνου σημάδεψε μια νέα εποχή στην πορεία τής Εγγύς Ανατολής προς την ειρήνη, να θέσω προ των εξεχόντων μελών της επιτροπής του βραβείου Νόμπελ για την ειρήνη την υποψηφιότητα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά, ως άξιου αυτής της επιφανούς τιμής.
Δεχθείτε, κύριε πρόεδρε, την έκφραση της μέγιστης εκτίμησης μου.
Υπογραφή,
Ελευθέριος Βενιζέλος,
Πρωθυπουργός τής Ελλάδος».
https://grecobooks.com/blog/1934-venize ... eio-nobel/
https://pireasnow.gr/otan-o-venizelos-p ... io-nompel/
https://www.militaire.gr/otan-o-venizel ... l-eirinis/
Το Αιγαίο δεν είναι της Ελλάδας. Xωρίζει και ενώνει τις δυο χώρες :
«Τίποτε δεν χωρίζει πλέον τας δύο χώρας. Πλείονα του ενός δεδομένα μάς συνδέουν: η γειτονία του Αιγαίου, το οποίον, μακράν από του να χωρίζη τας δύο χώρας μας, απστελεί μέσον διαρκούς επαφής αναμεταξύ των, μία μακρά εξοικείωσις των δύο λαών, οι οποίοι έζησαν επί αιώνας ο εις παρά το πλευρόν του άλλου και εδιδάχθησαν τοιουτοτρόπως να εννοή ο εις τον άλλον, ν’ αλληλοεκτιμώνται και ν’ αλληλοσυμπληρούνται, και, τέλος, το σπουδαίον γεγονός ότι αμφότεροι κατήργησαν την μοναρχίαν , υιοθετήσαντες την δημοκρατίαν.»
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Εσύ τί εθνικότητας είσαι? Αλμπάνιαν?
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Μια συμπλήρωση σε αυτό
Αντιβενιζελικό σκίτσο :
( με αριστερό κλικ μεγαλώνει η εικόνα και η λεζάντα )
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Π. ΤΣΟΚΑΝΑΣ , Οι επεκτατικές βλέψεις της Τουρκίας επί των Δωδεκανήσων κατά τον Β΄ΠΠ, περιοδικό Στρατιωτική Ιστορία , εκδόσεις Περισκόπιο , τεύχος 53
===============================================================
edit
περιοδικό Στρατιωτική Ιστορία , εκδόσεις Περισκόπιο , τεύχος 64, ΝΙΚΟΛΑΟΣ Π. ΤΣΟΚΑΝΑΣ , Η στάση της Τουρκίας κατά τον Β΄ΠΠ μέσα από το πρίσμα του Παντουρκισμού/Παντουρανισμού
SpoilerShow
Την δεκαετία του '30 προσπαθούσαμε να έρθουμε κοντά με τους Τούρκους. Ψάχναμε συμμάχους απέναντι στους αναθεωρητές Βουλγάρους. Έτσι ο Μεταξάς και άλλοι έγλειφαν τους Τουρκαλάδες. Αλλά ο Μπένι τους ξεπέρασε όλους.
Όταν προτείναμε τον Κεμάλ για το Νόμπελ Ειρήνης .
Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 1934
«Κύριε πρόεδρε,
Επί επτά σχεδόν αιώνες όλη η Εγγύς Ανατολή και ένα μεγάλο τμήμα της Ευρώπης υπήρξαν το θέατρο αιματηρών πολέμων, των οποίων η αντήχηση υπήρξε τεράστια.
Η οθωμανική αυτοκρατορία και το απολυταρχικό καθεστώς των σουλτάνων υπήρξε το βασικό αίτιο. Η υποταγή χριστιανικών λαών σε έναν ζυγό αφόρητης καταπίεσης, οι θρησκευτικοί πόλεμοι του Σταυρού εναντίον της Ημισελήνου, με μοιραία κατάληξη και οι αλλεπάλληλες εξεγέρσεις όλων αυτών των λαών, πού ήλπιζαν στή χειραφέτηση τους, δημιούργησαν μία κατάσταση πραγμάτων πού θα παρέμενε μόνιμη πηγή κινδύνων όσο η οθωμανική αυτοκρατορία διατηρούσε την πορεία πού είχαν χαράξει οι σουλτάνοι.
Η εγκαθίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας το 1922, όταν το εθνικό κίνημα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά θριάμβευσε επί των αντιπάλων του, έθεσε οριστικώς τέρμα σ' αυτήν την κατάσταση αστάθειας και έλλειψης ανεκτικότητας, της όποιας η διατήρηση δε θα γεννούσε παρά μόνον νέους και σοβαρούς κινδύνους για την ειρήνη στο μέλλον.
Σπανίως πραγματοποιείται σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα μία τόσο ριζική αλλαγή στην ζωή μιας χώρας. Την θέση μιας φθίνουσας αυτοκρατορίας, η οποία ζει υπό ένα θεοκρατικό καθεστώς, όπου η έννοια του δικαίου και της θρησκείας συγχέονται, παίρνει ένα εθνικό και σύγχρονο κράτος, γεμάτο ζωντάνια.
Με την προτροπή του μεγάλου μεταρρυθμιστή Μουσταφά Κεμάλ Πασά, το απολυταρχικό καθεστώς των σουλτάνων καταργήθηκε και το κράτος έγινε απολύτως λαϊκό.
Ολόκληρο το έθνος κινητοποιήθηκε προς την φιλόδοξη, δίκαιη προσπάθεια να συμπεριληφθεί στην εμπροσθοφυλακή των πολιτισμένων λαών.
Παρ’ όλα αυτά, το κίνημα για την εδραίωση της ειρήνης συμβάδισε με όλες τις εσωτερικές μεταρρυθμίσεις που έδωσαν στο νέο, εντόνως εθνικό, κράτος της Τουρκίας την σημερινή του μορφή.
Η Τουρκία ρύθμισε πράγματι όλα τα εδαφικά θέματα με τους γείτονες της και, απολύτως ικανοποιημένη από τα εθνικά και πολιτικά της σύνορα, κατέστην πραγματικός πυλώνας της ειρήνης στην εγγύς Ανατολή.
Εμείς οι Έλληνες, τους οποίους οι αιματηροί αγώνες κράτησαν επί πολλούς αιώνες σε μια κατάσταση συνεχούς αντιπαράθεσης με την Τουρκία, είμαστε οι πρώτοι που είχαμε την ευκαιρία να αισθανθούμε τα αποτελέσματα της βαθιάς αλλαγής που συνετελέσθη στην χώρα αυτή, την διάδοχο της παλαιάς οθωμανικής αυτοκρατορίας.
Έχοντας, από την επαύριο της καταστροφής στην Μικρά Ασία, διακρίνει την πιθανότητα μιας συνεννόησης με την αναγεννημένη Τουρκία, η οποία βγήκε από τον πόλεμο ως εθνικό κράτος, της τείναμε το χέρι το οποίο εκείνη δέχθηκε και έσφιξε με ειλικρίνεια. Από την προσέγγιση αυτή, η οποία μπορεί να χρησιμεύσει ως παράδειγμα των δυνατοτήτων συνεννόησης ανάμεσα σε δύο λαούς τους οποίους έχουν διαιρέσει οι πλέον σοβαρές διαφορές, εφ' όσον αφεθούν να διαποτιστούν από την ειλικρινή επιθυμία της ειρήνης, δε προέκυψαν παρά μόνο ευεργετήματα, τόσο για τις δύο χώρες, όσο και για την ειρηνική τάξη στην Εγγύς Ανατολή.
Ο άνθρωπος στον οποίο οφείλεται η πολύτιμη αυτή συμβολή στην υπόθεση της ειρήνης είναι ο πρόεδρος της Τουρκικής Δημοκρατίας, Μουσταφά Κεμάλ Πασάς.
Έχω λοιπόν την τιμή, με την ιδιότητά μου ως αρχηγού της ελληνικής κυβέρνησης το 1930, όταν η υπογραφή του ελληνο-τουρκικού συμφώνου σημάδεψε μια νέα εποχή στην πορεία τής Εγγύς Ανατολής προς την ειρήνη, να θέσω προ των εξεχόντων μελών της επιτροπής του βραβείου Νόμπελ για την ειρήνη την υποψηφιότητα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά, ως άξιου αυτής της επιφανούς τιμής.
Δεχθείτε, κύριε πρόεδρε, την έκφραση της μέγιστης εκτίμησης μου.
Υπογραφή,
Ελευθέριος Βενιζέλος,
Πρωθυπουργός τής Ελλάδος».
https://grecobooks.com/blog/1934-venize ... eio-nobel/
https://pireasnow.gr/otan-o-venizelos-p ... io-nompel/
https://www.militaire.gr/otan-o-venizel ... l-eirinis/
Το Αιγαίο δεν είναι της Ελλάδας. Xωρίζει και ενώνει τις δυο χώρες :
«Τίποτε δεν χωρίζει πλέον τας δύο χώρας. Πλείονα του ενός δεδομένα μάς συνδέουν: η γειτονία του Αιγαίου, το οποίον, μακράν από του να χωρίζη τας δύο χώρας μας, απστελεί μέσον διαρκούς επαφής αναμεταξύ των, μία μακρά εξοικείωσις των δύο λαών, οι οποίοι έζησαν επί αιώνας ο εις παρά το πλευρόν του άλλου και εδιδάχθησαν τοιουτοτρόπως να εννοή ο εις τον άλλον, ν’ αλληλοεκτιμώνται και ν’ αλληλοσυμπληρούνται, και, τέλος, το σπουδαίον γεγονός ότι αμφότεροι κατήργησαν την μοναρχίαν , υιοθετήσαντες την δημοκρατίαν.»
Όταν προτείναμε τον Κεμάλ για το Νόμπελ Ειρήνης .
Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 1934
«Κύριε πρόεδρε,
Επί επτά σχεδόν αιώνες όλη η Εγγύς Ανατολή και ένα μεγάλο τμήμα της Ευρώπης υπήρξαν το θέατρο αιματηρών πολέμων, των οποίων η αντήχηση υπήρξε τεράστια.
Η οθωμανική αυτοκρατορία και το απολυταρχικό καθεστώς των σουλτάνων υπήρξε το βασικό αίτιο. Η υποταγή χριστιανικών λαών σε έναν ζυγό αφόρητης καταπίεσης, οι θρησκευτικοί πόλεμοι του Σταυρού εναντίον της Ημισελήνου, με μοιραία κατάληξη και οι αλλεπάλληλες εξεγέρσεις όλων αυτών των λαών, πού ήλπιζαν στή χειραφέτηση τους, δημιούργησαν μία κατάσταση πραγμάτων πού θα παρέμενε μόνιμη πηγή κινδύνων όσο η οθωμανική αυτοκρατορία διατηρούσε την πορεία πού είχαν χαράξει οι σουλτάνοι.
Η εγκαθίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας το 1922, όταν το εθνικό κίνημα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά θριάμβευσε επί των αντιπάλων του, έθεσε οριστικώς τέρμα σ' αυτήν την κατάσταση αστάθειας και έλλειψης ανεκτικότητας, της όποιας η διατήρηση δε θα γεννούσε παρά μόνον νέους και σοβαρούς κινδύνους για την ειρήνη στο μέλλον.
Σπανίως πραγματοποιείται σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα μία τόσο ριζική αλλαγή στην ζωή μιας χώρας. Την θέση μιας φθίνουσας αυτοκρατορίας, η οποία ζει υπό ένα θεοκρατικό καθεστώς, όπου η έννοια του δικαίου και της θρησκείας συγχέονται, παίρνει ένα εθνικό και σύγχρονο κράτος, γεμάτο ζωντάνια.
Με την προτροπή του μεγάλου μεταρρυθμιστή Μουσταφά Κεμάλ Πασά, το απολυταρχικό καθεστώς των σουλτάνων καταργήθηκε και το κράτος έγινε απολύτως λαϊκό.
Ολόκληρο το έθνος κινητοποιήθηκε προς την φιλόδοξη, δίκαιη προσπάθεια να συμπεριληφθεί στην εμπροσθοφυλακή των πολιτισμένων λαών.
Παρ’ όλα αυτά, το κίνημα για την εδραίωση της ειρήνης συμβάδισε με όλες τις εσωτερικές μεταρρυθμίσεις που έδωσαν στο νέο, εντόνως εθνικό, κράτος της Τουρκίας την σημερινή του μορφή.
Η Τουρκία ρύθμισε πράγματι όλα τα εδαφικά θέματα με τους γείτονες της και, απολύτως ικανοποιημένη από τα εθνικά και πολιτικά της σύνορα, κατέστην πραγματικός πυλώνας της ειρήνης στην εγγύς Ανατολή.
Εμείς οι Έλληνες, τους οποίους οι αιματηροί αγώνες κράτησαν επί πολλούς αιώνες σε μια κατάσταση συνεχούς αντιπαράθεσης με την Τουρκία, είμαστε οι πρώτοι που είχαμε την ευκαιρία να αισθανθούμε τα αποτελέσματα της βαθιάς αλλαγής που συνετελέσθη στην χώρα αυτή, την διάδοχο της παλαιάς οθωμανικής αυτοκρατορίας.
Έχοντας, από την επαύριο της καταστροφής στην Μικρά Ασία, διακρίνει την πιθανότητα μιας συνεννόησης με την αναγεννημένη Τουρκία, η οποία βγήκε από τον πόλεμο ως εθνικό κράτος, της τείναμε το χέρι το οποίο εκείνη δέχθηκε και έσφιξε με ειλικρίνεια. Από την προσέγγιση αυτή, η οποία μπορεί να χρησιμεύσει ως παράδειγμα των δυνατοτήτων συνεννόησης ανάμεσα σε δύο λαούς τους οποίους έχουν διαιρέσει οι πλέον σοβαρές διαφορές, εφ' όσον αφεθούν να διαποτιστούν από την ειλικρινή επιθυμία της ειρήνης, δε προέκυψαν παρά μόνο ευεργετήματα, τόσο για τις δύο χώρες, όσο και για την ειρηνική τάξη στην Εγγύς Ανατολή.
Ο άνθρωπος στον οποίο οφείλεται η πολύτιμη αυτή συμβολή στην υπόθεση της ειρήνης είναι ο πρόεδρος της Τουρκικής Δημοκρατίας, Μουσταφά Κεμάλ Πασάς.
Έχω λοιπόν την τιμή, με την ιδιότητά μου ως αρχηγού της ελληνικής κυβέρνησης το 1930, όταν η υπογραφή του ελληνο-τουρκικού συμφώνου σημάδεψε μια νέα εποχή στην πορεία τής Εγγύς Ανατολής προς την ειρήνη, να θέσω προ των εξεχόντων μελών της επιτροπής του βραβείου Νόμπελ για την ειρήνη την υποψηφιότητα του Μουσταφά Κεμάλ Πασά, ως άξιου αυτής της επιφανούς τιμής.
Δεχθείτε, κύριε πρόεδρε, την έκφραση της μέγιστης εκτίμησης μου.
Υπογραφή,
Ελευθέριος Βενιζέλος,
Πρωθυπουργός τής Ελλάδος».
https://grecobooks.com/blog/1934-venize ... eio-nobel/
https://pireasnow.gr/otan-o-venizelos-p ... io-nompel/
https://www.militaire.gr/otan-o-venizel ... l-eirinis/
Το Αιγαίο δεν είναι της Ελλάδας. Xωρίζει και ενώνει τις δυο χώρες :
«Τίποτε δεν χωρίζει πλέον τας δύο χώρας. Πλείονα του ενός δεδομένα μάς συνδέουν: η γειτονία του Αιγαίου, το οποίον, μακράν από του να χωρίζη τας δύο χώρας μας, απστελεί μέσον διαρκούς επαφής αναμεταξύ των, μία μακρά εξοικείωσις των δύο λαών, οι οποίοι έζησαν επί αιώνας ο εις παρά το πλευρόν του άλλου και εδιδάχθησαν τοιουτοτρόπως να εννοή ο εις τον άλλον, ν’ αλληλοεκτιμώνται και ν’ αλληλοσυμπληρούνται, και, τέλος, το σπουδαίον γεγονός ότι αμφότεροι κατήργησαν την μοναρχίαν , υιοθετήσαντες την δημοκρατίαν.»
( με αριστερό κλικ μεγαλώνει η εικόνα και η λεζάντα )
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Π. ΤΣΟΚΑΝΑΣ , Οι επεκτατικές βλέψεις της Τουρκίας επί των Δωδεκανήσων κατά τον Β΄ΠΠ, περιοδικό Στρατιωτική Ιστορία , εκδόσεις Περισκόπιο , τεύχος 53
===============================================================
edit
περιοδικό Στρατιωτική Ιστορία , εκδόσεις Περισκόπιο , τεύχος 64, ΝΙΚΟΛΑΟΣ Π. ΤΣΟΚΑΝΑΣ , Η στάση της Τουρκίας κατά τον Β΄ΠΠ μέσα από το πρίσμα του Παντουρκισμού/Παντουρανισμού
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Ζαποτέκος την 23 Φεβ 2024, 16:11, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )
-
- Δημοσιεύσεις: 11346
- Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 17:48
- Phorum.gr user: Στρακαστρουκας
Re: Η προσφορα της Τουρκιας στον παγκοσμιο πολιτισμο
Απλά λέω ότι δεν ξέρουμε για τουρκικές επιστήμες και τέχνες για τον ίδιο λόγο που δεν ξέρουμε για κινεζικές, ινδικές κτλπShetikos1 έγραψε: ↑22 Ιούλ 2022, 09:57Φίλε μου πάλι για πόλεμο μιλάς είπαμε ότι αυτό το προσέφερε η Τουρκία τίποτα άλλο δεν έχει προσφέρει.Στρακαστρουκας έγραψε: ↑07 Φεβ 2019, 03:13Η ιστορια που μαθαινουμε ειναι τελειως δυτικοκεντρικη. Το αποτελεσμα ειναι να υποτιμαμε ολους τους αλλους πολιτισμους. Ποσοι εδω στην δυση ξερουν εναν πχ Κινεζο επιστημονα? Η ουσια ειναι οτι η Οθωμανικη αυτοκρατορια ηταν για καποιο διαστημα η ποιο ανεκτικη αυτοκρατορια απο την εποχη της Ρωμης. Φαντασου δηλαδη οτι οι ορθοδοξοι Σερβοι πολεμησαν στο πλευρο τους εναντιον των σταυροφορωνΚόκκορας έγραψε: ↑07 Φεβ 2019, 02:50αυτα ειναι λεξεις,αλλα για να περιορισαμε τοσο το διαστημα θα μιλαμε λογικα για τελειως πανευρωπαικο χαλι εκεινες τις στιγμες(κατι που δεν θα με προκαλουσε εντυπωση)
η οθωμανικη αυτοκρατορια με κατακτησεις επιβιωνε,δεν εχω υποψιν μου καποια αξιολογη κατακτηση στις επιστημες ή τι
αν βγαλεις τις ελληνορθοδοξες και αραβικες επιρροες δεν μενουν και πολλα
βεβαια επειδη οσο κακο κανει ο εθνικισμος στην προσεγγιση τετοιων ζητηματων αλλο τοσο κακο κανει ο ας τον πουμε πολιτικοιδεολογικος ανθελληνισμος(αρα οχι τετοιος),που χει γινει και καπως της μοδας εδω και χρονια δεν ξερω αν βασιζονται αυτες ή αλλες αναφορες σε αγαθες και αμεροληπτες προθεσεις.
πανω κατω παντως υπαρχουν οι προυποθεσεις να βαφτιστει εκεινο το καθεστως ρατσιστικο απο τις ιδιες φωνες,ή οχι;
"Δεν ειμαι ΝΔλης αλλα..."
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 18 Απαντήσεις
- 566 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από taxalata xalasa
01 Νοέμ 2023, 01:19
-
-
Νέα δημοσίευση Χωρίς τις ΗΠΑ η Γερμανία θα είχε επικρατήσει ολοκληρωτικά τόσο στον Α όσο και τον Β παγκόσμιο πόλεμο
από Antipnevma » 07 Μάιος 2023, 19:10 » σε Ιστορία - 93 Απαντήσεις
- 3935 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Antipnevma
07 Ιουν 2023, 17:52
-
-
-
Νέα δημοσίευση Ο χορός ως προσφορά στους Θεούς
από tanipteros » 05 Απρ 2023, 04:04 » σε Θρησκειολογία - 0 Απαντήσεις
- 152 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
05 Απρ 2023, 04:04
-
-
- 33 Απαντήσεις
- 1084 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Tarkovsky
16 Σεπ 2022, 17:13