the comet the course the tail έγραψε: ↑29 Νοέμ 2018, 21:58
sibylic έγραψε: ↑29 Νοέμ 2018, 15:43
δέν έχεις ακούσει ποτέ σου γιά τό πυθ.θ καί ούτε τό ξέρεις,
καί ξαφνικά συναντάς σέ ένα σταυροδρόμι ένα δαιμόνιο(όπως ό
παγκανίνι ή ό λάιτνινχοπκινς

) καί σού δίνει τήν έμπνευση
νά κάνεις αυτή τή διάταξη μέ τά δοχεία πού λές....
ξέρεις πόσο υπερτέλεια πρέπει νά είναι καί μέ τί υλικά,άς πούμε
τό υγρό από υδράργυρο καί οί οπές απ'όπου θά ρέει τό υγρό;
άν σέ ένα πείραμα φυσικής έχεις ένα περιθώριο λάθους τής
τάξης 10^(-4) εδώ έχεις περθώριο πολύ μικρότερης τάξης διότι
όταν ή C βγεί άρρητος(πού σχεδόν πάντα βγαίνει) τί γίνεται;
ένα άρρητο τόν πλησιάζουμε μέ μιά ακολουθία ρητών απείρου πλήθους...
δηλ.φαντάσου πόσο υπερτέλειο πρέπει νά είναι τό πείραμα καί γιά
πόσο χρόνο...;
στην ίδια μήτρα που θα κάνεις τις πλευρές για το τρίγωνο θα κάνεις έξτρα πλευρές για τα τετράγωνα. τα μικρά σφάλματα είναι αμελητέα, ειδικά για ένα τόσο παλιό θεώρημα.

όχι δέν είπα ότι δέν ξέρεις τό Π.Θ...εννοούσα έστω κάποιος δέν τό ξέρει ούτε τό έχει ακουστά....
ωραία κοίταξε τώρα τί μπορεί νά προκύψει...
πές ότι κάποιος σύμβουλος(πού όπως συνήθως δέν έχουν μπεί σέ τάξη γιά αρκετό χρόνο) έχει στείλει
σέ κάποια σχολεία ένα τέτοιο μηχανισμό γιά νά βοηθήσει στή κατανόηση.
θά σού περιγράψω ένα πολύ πιθανό σενάριο,πού τρώμε συχνά στή μάπα σέ παρόμοιες καταστάσεις....
ό μηχανισμός είναι πολύ καλός δηλ.υλικά καί υγρό μέ αμελητέες τριβές,οπές αμελητέες κλπ,κλπ...
ερωτήματα μαθητών:
1-αυτό είναι φτιαγμένο έτσι πού νά ταιριάζει δηλ. όλο τό νερό από τά δοχεία a,b νά χωρέσει στό c..
άν βάλουμε άλλες διαστάσεις;
(εδώ άν τούς πείς ότι οί διαστάσεις α,β είναι τυχαίες οπότε ισχύει γιά κάθε κάθετες πλευρές τών
ορθ.τριγ....θά σού πούν..)
2-τί πάει νά πεί α,b,c δώσε μας νούμερα δάσκαλε ή φτιάξε ένα μηχανισμό μέ νούμερα πού θά δώσουμε
εμείς....
(μιλάμε γιά μαθητές β'λυκ.πού πολλές φορές δέν μπορούν νά προσθαφαιρεσουν κλασματάκια,βέβαια υπάρχουν
κ' 2 μέ 3 μαθ.πού έχουν κάνει τό άλμα(σιγά τό άλμα) νά ξέρουν τί σημαίνει ανεξ.μεταβλητες..
εδώ θά πεταχτεί καί μιά καπατσαδόρα καί θά σού πεί....)
3-γιά τό α=3 γιά b=5 καί γιά c=6...τά νερά θά πάνε όλα στό δοχείο c ;......

(θά τούς πείς ότι τό c βγαίνει μετά ρέ χαζά από τό α^2+b^2=c^2...κλπ)
4-τί είπες "χαζά";...πάμε τώρα στό δ/ντή καί θά έρθουν γονείς.....

---------------------------------------------------------------------------------------
δηλ. πρέπει ό μηχανισμός νά διαθέτει καί μεταβαλόμενα μήκη τών a,b καί τό αντίστοιχο μήκος c,πράγμα
πού τό κάνει πολλαπλάσια δυσκολο.
σέ ένα τμήμα τών 25 μαθ. 4 τό πολύ 5 μπορούν νά δουλέψουν μέ τυχαίες μεταβλητές α,β αλλά αυτοί δέν
χρειάζονται αυτή τήν εφαρμογή,μπορούν νά καταλάβουν τήν απόδειξη μέ τό μεγαλο τετραγωνο,τό μικρό
στό εσωτερικό καί τά ορθ.τριγ. στό σχήμα.......
αυτή όμως ή εφαρμογή πού έβαλε ό νήμας θά μπορούσε νά παρουσιαστεί σάν ένας συνδιασμός...
3D Animation καί VR έτσι πού νά μπορείς νά περιστρέφεις στό χώρο τό μηχανισμό γιά νά βλέπουν τά
παιδιά τά δοχεία(...οί περισσότεροι δέν έχουν φαντασια),καί νά μπορείς νά δίνεις διάφορες τιμές
στά α,b......καί βέβαια τό κατάλληλο λογισμικό πού θά φτιάξει όλο αυτό....
