Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Μαθηματικά, Αστρονομία, Κοσμολογία κ.ά.
User_601

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από User_601 » 15 Απρ 2019, 23:25

paul25 έγραψε:
15 Απρ 2019, 22:54
Εσθήρ έγραψε:
15 Απρ 2019, 22:26
Δεν καταννοω,τι δεν καταννοει ο φιλος που λεει για την πλανη των αισθησεων.Οτι ο εγκεφαλος μας ειναι αυτος που τα δημιουργει ολα.Μα το ιδιο λεει και ο δανεζης.Ακριβως το ιδιο.
Αυτο που υπαρχει ,γινεται ενα μονο μικρο μερος του αντιληπτο,διοτι αλλιως ΔΕΝ θα μπορουσαμε να διακρινουμε τιποτα,αφου βασικα θα τα βλεπαμε ολα.Δεν θα μπορουσαμε να ΞΕΧΩΡΙΣΟΥΜΕ τιποτα.Μια σουπα ολα.Οι αισθησεις....ειναι οι λειτουργιες του εγκεφαλου μας.Τα ματια,ειναι ενα οργανο,που αρπαζει κατι,αλλα ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ.Δεν λεει ακτι διαφορετικο ο δανεζης.
Αμα πω οτι ουτε και εγω καταλαβαινω τι ακριβως λεει η tipiti; Παει να αναιρεσει τον Δανεζη και γραφει τα ιδια. Επισης βλεπει τις σισθησεις ως κατι ξεχωριστο πχ η αισθηση της ορασης τι ειναι; Το οργανο ματι συλλαμβανει το φως και δεν κανει τιποτα αλλο, απο εκει παει μεσω του οπτικου νευρου στον εγκεφαλο και γινεται η ερμηνεια. Τι εννοει οταν λεει:

αλλά πως θα λυτρώσει τις αισθήσεις (που είναι παράθυρα προς τον Κόσμο) από τις πλάνες του εγκεφάλου (και των ανεγκέφαλων)

What? :o
Δηλαδη τι? Πως το ματι θα βλεπει χωρις εγκεφαλο;
Η μηπως θα βλεπει ο εγκεφαλος κυματα και δονησεις οπως ειναι πραγματικα ο κοσμος;
E..τι συζηταμε λοιπον;Οχι φταιω εγω τωρα να πω οτι του φανει του λολοστεφανη;Παλι κακια θα βγω,αλλα με αυτα που βλεπω τι σκατα να πω; :smt005:
Ετσι οπως τα λες ειναι.

stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 15 Απρ 2019, 23:30

paul25 έγραψε:
15 Απρ 2019, 22:54
Εσθήρ έγραψε:
15 Απρ 2019, 22:26
Δεν καταννοω,τι δεν καταννοει ο φιλος που λεει για την πλανη των αισθησεων.Οτι ο εγκεφαλος μας ειναι αυτος που τα δημιουργει ολα.Μα το ιδιο λεει και ο δανεζης.Ακριβως το ιδιο.
Αυτο που υπαρχει ,γινεται ενα μονο μικρο μερος του αντιληπτο,διοτι αλλιως ΔΕΝ θα μπορουσαμε να διακρινουμε τιποτα,αφου βασικα θα τα βλεπαμε ολα.Δεν θα μπορουσαμε να ΞΕΧΩΡΙΣΟΥΜΕ τιποτα.Μια σουπα ολα.Οι αισθησεις....ειναι οι λειτουργιες του εγκεφαλου μας.Τα ματια,ειναι ενα οργανο,που αρπαζει κατι,αλλα ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ.Δεν λεει ακτι διαφορετικο ο δανεζης.
Αμα πω οτι ουτε και εγω καταλαβαινω τι ακριβως λεει η tipiti; Παει να αναιρεσει τον Δανεζη και γραφει τα ιδια. Επισης βλεπει τις σισθησεις ως κατι ξεχωριστο πχ η αισθηση της ορασης τι ειναι; Το οργανο ματι συλλαμβανει το φως και δεν κανει τιποτα αλλο, απο εκει παει μεσω του οπτικου νευρου στον εγκεφαλο και γινεται η ερμηνεια. Τι εννοει οταν λεει:

αλλά πως θα λυτρώσει τις αισθήσεις (που είναι παράθυρα προς τον Κόσμο) από τις πλάνες του εγκεφάλου (και των ανεγκέφαλων)

What? :o
Δηλαδη τι? Πως το ματι θα βλεπει χωρις εγκεφαλο;
Η μηπως θα βλεπει ο εγκεφαλος κυματα και δονησεις οπως ειναι πραγματικα ο κοσμος;
Σε υπεράσπιση της tipiti που συμφωνεί με Δανέζη, κι επομένως σε υπεράσπιση του Δανέζη σημειώνω:
αίσθηση δεν είναι το όργανο. Αυτό λέγεται αισθητήριο. Αίσθηση είναι το τελικό αποτέλεσμα της κωδικοποίησης του αισθητηριακού σήματος στον εγκέφαλο.

Το όργανο "μάτι" δεν ...συλλαμβάνει το φως (δεν είναι ο τελικός αποδέκτης). Είναι ένας υποδοχέας, δηλαδή μέρος ενός μηχανισμού που κωδικοποιεί την πληροφορία του φωτός, και τη μεταφέρει μέσα από ένα σύνθετο σύστημα μετάδοσης ηλεκτρικών διεγέρσεων, στα κέντρα της όρασης.

Επομένως, σωστά, η tipiti γράφει ότι η αίσθηση είναι εγκεφαλική λειτουργία κι ότι οι αισθήσεις μας είναι παράγωγα του εγκεφάλου, κι όχι των αισθητηριακών οργάνων. Τα όργανα δεν παράγουν τίποτα. Απλά μεταφέρουν/μεταγλωττίζουν την πληροφορία (από φωτεινή ενέργεια σε ηλεκτρικό παλμό) προς το κέντρο, όπου μορφοποιείται σε αίσθηση.

* Η tipiti αποτελεί κατά τη γνώμη μου μία πολύ θετική ύπαρξη στο νήμα. Ευτυχής συγκυρία η μετοχή της.

Άβαταρ μέλους
paul25
Δημοσιεύσεις: 6583
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 12:43

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από paul25 » 15 Απρ 2019, 23:55

stavmanr έγραψε:
15 Απρ 2019, 23:30
Σε υπεράσπιση της tipiti που συμφωνεί με Δανέζη, κι επομένως σε υπεράσπιση του Δανέζη σημειώνω:
αίσθηση δεν είναι το όργανο. Αυτό λέγεται αισθητήριο. Αίσθηση είναι το τελικό αποτέλεσμα της κωδικοποίησης του αισθητηριακού σήματος στον εγκέφαλο.

Το όργανο "μάτι" δεν ...συλλαμβάνει το φως (δεν είναι ο τελικός αποδέκτης). Είναι ένας υποδοχέας, δηλαδή μέρος ενός μηχανισμού που κωδικοποιεί την πληροφορία του φωτός, και τη μεταφέρει μέσα από ένα σύνθετο σύστημα μετάδοσης ηλεκτρικών διεγέρσεων, στα κέντρα της όρασης.

Επομένως, σωστά, η tipiti γράφει ότι η αίσθηση είναι εγκεφαλική λειτουργία κι ότι οι αισθήσεις μας είναι παράγωγα του εγκεφάλου, κι όχι των αισθητηριακών οργάνων. Τα όργανα δεν παράγουν τίποτα. Απλά μεταφέρουν/μεταγλωττίζουν την πληροφορία (από φωτεινή ενέργεια σε ηλεκτρικό παλμό) προς το κέντρο, όπου μορφοποιείται σε αίσθηση.

* Η tipiti αποτελεί κατά τη γνώμη μου μία πολύ θετική ύπαρξη στο νήμα. Ευτυχής συγκυρία η μετοχή της.
Καλα stav δε χρειαζεται να παιζουμε με τις λεξεις. Η αισθηση εχει και αλλες εννοιες πχ η αισθηση του ωραιου, εχω την αισθηση πως κατι κακο θα συμβει κλπ. Περιεγραψα τι εννοω, το ματι συγκεντρωνει το φως και μεσω οπτικου νευρου το στελνει ως ηλεκτικο σημα στον εγκεφαλο. Λεμε λοιπον η αισθηση της ορασης και οταν λεμε οραση εννοουμε ολο το συστημα απο την στιγμη εισοδου του φωτος μεχρι τον σχηματισμο εικονας. Ακομα και με την εξελιξη της τεχνολογικης προοδου για τους τυφλους, δεν μπορει να σχηματιστει εικονα στο κεφαλι σου μεσω υπολογιστη και ηλεκτροδιων αν πρωτα δεν ληφθει αυτη η εικονα απο καποιο "οφθαλμο" καμερα κλπ. Μονο για τις περιπτωσεις που η εικονα σχηματιζεται με γραφικα απο υπολογιστη ισως να μην πολυεφαρμοζεται αλλα δεν ειναι οραση του κοσμου οπως την εννοουμε εδω. Επομενως οραση ειναι ολο το συστημα αναποσπαστο.

Δεν αμφιβαλω για το τελευταιο που λες και την συμβολη της.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.

Άβαταρ μέλους
tipiti klop
Δημοσιεύσεις: 167
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 09:24

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tipiti klop » 16 Απρ 2019, 18:23

stavmanr έγραψε:
15 Απρ 2019, 23:30
Σε υπεράσπιση της tipiti που συμφωνεί με Δανέζη, κι επομένως σε υπεράσπιση του Δανέζη σημειώνω:
αίσθηση δεν είναι το όργανο. Αυτό λέγεται αισθητήριο. Αίσθηση είναι το τελικό αποτέλεσμα της κωδικοποίησης του αισθητηριακού σήματος στον εγκέφαλο.

Το όργανο "μάτι" δεν ...συλλαμβάνει το φως (δεν είναι ο τελικός αποδέκτης). Είναι ένας υποδοχέας, δηλαδή μέρος ενός μηχανισμού που κωδικοποιεί την πληροφορία του φωτός, και τη μεταφέρει μέσα από ένα σύνθετο σύστημα μετάδοσης ηλεκτρικών διεγέρσεων, στα κέντρα της όρασης.

Επομένως, σωστά, η tipiti γράφει ότι η αίσθηση είναι εγκεφαλική λειτουργία κι ότι οι αισθήσεις μας είναι παράγωγα του εγκεφάλου, κι όχι των αισθητηριακών οργάνων. Τα όργανα δεν παράγουν τίποτα. Απλά μεταφέρουν/μεταγλωττίζουν την πληροφορία (από φωτεινή ενέργεια σε ηλεκτρικό παλμό) προς το κέντρο, όπου μορφοποιείται σε αίσθηση.
Ωραία, για να βρούμε ένα σταθερό κέντρο στη συζήτηση, ας μείνουμε σε αυτό το τελευταίο που γράφεις.
Αυτό που αποκαλούμε “αίσθηση” λοιπόν, είναι μια δυαδική διαδικασία λήψης (από τα αισθητήρια όργανα) και επεξεργασίας αυτής της λήψης στον εγκέφαλο. Το ότι η διαδικασία αυτή είναι άρρηκτη και θεμελιώδης το μαρτυρά και η ίδια η ετυμολογία της λέξης “αντί-ληψη”.

Η αίσθηση λοιπόν είναι μια λήψη και μια αντίληψη ταυτόχρονα. Αυτό σημαίνει ότι η δυαδική σχέση γίνεται οξύτερη και σημαντικότερη, όταν το ένα από τα δυο ή και τα δυο μέλη αυτής της σχέσης ενισχύεται.
Μπορεί δηλαδή ο μηχανισμός της λήψης να μην είναι τόσο οξύς , αλλά να υπεραναπληρώνεται από μια πολυπλοκότερη διαδικασία αντίληψης.
Για παράδειγμα ένα γεράκι "βλέπει" πολύ καλύτερα, ή ένας σκύλος ακούει ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος συχνοτήτων απ’ ότι ο άνθρωπος.
Ακριβώς όμως επειδή το αισθητήριο όργανο του ανθρώπου διασυνδέεται με ένα πολύ πιο περίπλοκο εγκέφαλο, η εξίσωση λήψη-αντίληψη, βγάζει πολύ υψηλότερα αποτελέσματα στον άνθρωπο, πράγμα που κατά κάποιον τρόπο τον ξεχωρίζει στο έμβιο βασίλειο.

Επομένως, το επιχείρημα του Δανέζη στις διαλέξεις του για το “κατώφλι των αισθήσεων” , για το “περιορισμένο εύρος” δηλαδή των ανθρώπινων αισθήσεων, που το φέρνει σαν ενισχυτικό της εμμονής του για την “πλάνη των αισθήσεων¨, είναι ένα κενό επιχείρημα, αφού η αίσθηση, όπως παραδέχεσαι και συ stavmanr , είναι μια διττή διαδικασία, μια ευαίσθητη ισορροπία ανάμεσα στην πρόσληψη από τον εξωτερικό κόσμο και στον τρόπο που αυτός γίνεται αντιληπτός.

Ας υποθέσουμε λοιπόν τώρα, ότι ο “εγκέφαλος”, η αντι-λήψη σε αυτή τη διαδικασία, είναι οριακά υποτυπώδης. Πως θα αντιλαμβανόταν τον κόσμο αυτό το πλάσμα;
Θα την αντιλαμβανότανε σαν μια κοχλάζουσα ενέργεια, σαν ένα “τίποτα” που λέει και ο Δανέζης. Μα αυτή είναι και η αντιληπτική ικανότητα μιας αμοιβάδας , παραδείγματος χάρη.
Υπάρχει κάτι συγκλονιστικό στην “αντίληψη” της αμοιβάδας; Κατά τη γνώμη μου όχι, καθώς αυτή η μορφή ύπαρξης , αμέσως-αμέσως, έχει λιγότερες ελευθερίες, μεγάλους δηλαδή περιορισμούς να κινηθεί και να εξερευνήσει τον Κόσμο.
Για να διασυνδεθείς όλο και βαθύτερα με τον κόσμο, πρέπει να αρχίσεις να διαχωρίζεσαι από αυτόν, πρέπει να αρχίσεις να οργανώνεσαι σαν μονάδα, απέναντι στο άπειρο. Και αυτό ακριβώς προσπαθεί να κάνει ο εγκέφαλος. Η συνείδηση δηλαδή προϋποθέτει μια όλο και ισχυρότερη διαλεκτική σχέση: εαυτός- κόσμος.
Η νευροβιολογία μας δείχνει ότι από τις πρώτες στιγμές της ύπαρξης μας στον κόσμο, ο εγκέφαλος αρχίζει να αναζητά “δομές” μέσα στη “σούπα” του αισθητηριακού ερεθίσματος.

Το μεγάλο ερώτημα τώρα είναι: Αυτή η αναζήτηση “δομών” μέσα στον εγκέφαλο, που οργανώνει τα αντικείμενα σε “ξεχωριστά” και σαν “μοναδικά”, είναι κάτι αληθινό, ή είναι μια ψευδαίσθηση;

Εδώ ο Δανέζης διαρρηγνύει τα ιμάτιά του ότι είναι ψευδαίσθηση...
Γιατί;
Γιατί έτσι λέει η επιστήμη...
Όχι, δεν το λέει η επιστήμη, το λέει η δική του βεβιασμένη ερμηνεία , και το κυριώτερο η δική του κοσμοθεωρία.
Οι δικές μου οι προσλήψεις λένε ότι τον “κόσμο σαν σούπα”, δεν τον αντιλαμβάνονται μόνο οι καλλιτέχνες ή οι άγιοι, ή τα βρέφη όταν δεν έχει ολοκληρωθεί η αντιληπτική ικανότητα ακόμα, αλλά και οι ψυχοπαθείς και τα πρεζόνια. Και οι αμοιβάδες κατά τα φαινόμενα...
Δεν υπάρχει κάτι “αβανταδόρικο” στην πρόσληψη του κόσμου σαν “κοσμική σούπα”, που να τον πριμοδοτεί σαν πιο αληθινό, σε σχέση με τον υποτιθέμενο “ψευδή” , και “περι-ορισμένο”. Αυτόν που ο Δανέζης ονομάζει “υλικό” ,“διαχωρισμένο”, "εγωιστικό".
Και επιπλέον δεν υποστηρίζεται αυτό πουθενά από τη νευροεπιστήμη. Ούτε βέβαια συμπεραίνεται με κάποιο τρόπο η “ψευδαίσθηση του υλικού κόσμου”.
Αντίθετα, τεκμαίρεται ότι και η “ολιστική” αντίληψη του κόσμου, η “κοχλάζουσα σούπα”, είναι της ίδιας τάξης δημιούργημα του εγκεφάλου.
"Feeling something beyond yourself, bigger in space and time, can be stimulated" όπως αναφέρει και ο Dr Michael Persinger του Laurentian University. (εννοεί με ηλεκτρόδια, σε συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου)
Πράγμα που σας επισήμανα αρκετά ποστ πριν, αλλά αρνηθήκατε εντυπωσιακά να το λάβετε υπόψη.- Αν οι αισθήσεις είναι ψευδαισθητικές, το ίδιο ισχύει και για την αίσθηση του Θεού, ή του Όλου.

Τέλος , στο συνολικό εύρος των επιστημών, συμπεράσματα του τύπου “δεν υπάρχει ύλη”, είναι απλά ερμηνείες, εξίσου ενεργές , με αυτές που λένε ότι υπάρχει.
Ο κόσμος σαν διαχωρισμένες οντότητες, εξίσου αληθινές και της ίδιας ουσίας με την κοσμική σούπα, εξακολουθεί και είναι ένα πολύ ενεργό ενδεχόμενο, τόσο στη φιλοσοφία, όσο και στην επιστήμη.
Σε αυτήν την περίπτωση, η τάση του εγκεφάλου να αντιλαμβάνεται τον κόσμο με όρια, σαν ξεχωριστές μονάδες ή σαν “τοπικότητες”, δεν είναι μια πλάνη, μια ψευδαίσθηση, αλλά η καταγραφή ενός από τους δυο “τρόπους” με τον οποίους τα πράγματα υπάρχουν.(Σύμφωνα με τη φιλοσοφική θεώρηση του Σπινόζα για παράδειγμα, που είναι ιδιαίτερα προσφιλής στους επιστημονικούς κύκλους).

Το να εγκαλείς μια ολόκληρη ανθρωπότητα, προς την “πραγματικότητα της κοσμικής σούπας”, ως της μόνης αληθινής σε βάρος μιας υλικής, ή ένσαρκης πραγματικότητας, ισοδυναμεί κοινωνιολογικά με το να την οδηγείς σε μαζικό χαπάκωμα, σε μια θρησκευτικού τύπου ραστώνη, όπου η γνώση δεν επιδιώκεται πλέον γιατί είναι ψευδαισθητική, και όπου το να είμαστε όλοι μαζί μια αγκαλιά, προκύπτει αβίαστα με το που θα ασπαστούμε τη “νέα επιστήμη”, όπως ο Δανέζης την κηρύττει. Γι αυτό και αρκετοί συνομιλητές πιο πάν, έκαναν λόγο για new age θεωρίες στην καλύτερη, και στη χειρότερη για φανφάρες.
Η υπεραπλούστευση και η μονοσήμαντη ερμηνεία, (έως παρερμηνεία) των πραγμάτων, έχει κάτι ληθαργικό γιατί κατασιγάζει τα ερωτήματα του ακροατηρίου, γεμίζοντάς το με έτοιμες απαντήσεις.
Αλλά τι ζητάμε τώρα, θα μου πεις...

ΥΓ. Λόγω φόρτου εργασίας, δεν θα μπορώ να συμμετέχω ενεργά στη συζήτηση από αύριο και μέχρι το Πάσχα. Όμως οι υπόλοιποι συνομιλητές, δεν επισημαίνουν απλά ότι ο Δανέζης ερμηνεύει όπως τον εξυπηρετεί τα επιστημονικά δεδομένα προκειμένου να τα χωρέσει στα στενά παπούτσια της ιδεολογίας του. Επιμένουν ότι αγνοεί τα επιστημονικά θέματα καθαυτά. Μήπως θα έπρεπε να δώσετε έμφαση σε μια βήμα προς βήμα απάντηση, σε μια τόσο σοβαρή κατηγορία;

stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 17 Απρ 2019, 11:34

tipiti klop έγραψε:
16 Απρ 2019, 18:23
stavmanr έγραψε:
15 Απρ 2019, 23:30
Σε υπεράσπιση της tipiti που συμφωνεί με Δανέζη, κι επομένως σε υπεράσπιση του Δανέζη σημειώνω:
αίσθηση δεν είναι το όργανο. Αυτό λέγεται αισθητήριο. Αίσθηση είναι το τελικό αποτέλεσμα της κωδικοποίησης του αισθητηριακού σήματος στον εγκέφαλο.

Το όργανο "μάτι" δεν ...συλλαμβάνει το φως (δεν είναι ο τελικός αποδέκτης). Είναι ένας υποδοχέας, δηλαδή μέρος ενός μηχανισμού που κωδικοποιεί την πληροφορία του φωτός, και τη μεταφέρει μέσα από ένα σύνθετο σύστημα μετάδοσης ηλεκτρικών διεγέρσεων, στα κέντρα της όρασης.

Επομένως, σωστά, η tipiti γράφει ότι η αίσθηση είναι εγκεφαλική λειτουργία κι ότι οι αισθήσεις μας είναι παράγωγα του εγκεφάλου, κι όχι των αισθητηριακών οργάνων. Τα όργανα δεν παράγουν τίποτα. Απλά μεταφέρουν/μεταγλωττίζουν την πληροφορία (από φωτεινή ενέργεια σε ηλεκτρικό παλμό) προς το κέντρο, όπου μορφοποιείται σε αίσθηση.
Ωραία, για να βρούμε ένα σταθερό κέντρο στη συζήτηση, ας μείνουμε σε αυτό το τελευταίο που γράφεις.
:g030:
Αυτό που αποκαλούμε “αίσθηση” λοιπόν, είναι μια δυαδική διαδικασία λήψης (από τα αισθητήρια όργανα) και επεξεργασίας αυτής της λήψης στον εγκέφαλο. Το ότι η διαδικασία αυτή είναι άρρηκτη και θεμελιώδης το μαρτυρά και η ίδια η ετυμολογία της λέξης “αντί-ληψη”.
Αίσθηση είναι απλά η διαδικασία παραγωγής του συναισθήματος στον εγκέφαλο. Το πόσο εξαρτάται από τα αισθητήρια δεν μπορεί να υπολογιστεί επακριβώς. Πχ. αυτοί που παίρνουν ψυχότροπα παράγουν αισθήσεις χωρίς καν αισθητηριακό ερέθισμα στο αντίστοιχο κέντρο.

Αντίστοιχα, όπως τονίζει κι ο Δανέζης, υπάρχει το αποδεδειγμένο φαινόμενο της συναισθησίας. Κι αντίστοιχα, όπως τονίζει ο ίδιος, υπάρχουν οι ψευδο-3D φωτογραφίες τις οποίες άλλοι βλέπουν ως 3D κι άλλοι όχι.
Η αίσθηση λοιπόν είναι μια λήψη και μια αντίληψη ταυτόχρονα. Αυτό σημαίνει ότι η δυαδική σχέση γίνεται οξύτερη και σημαντικότερη, όταν το ένα από τα δυο ή και τα δυο μέλη αυτής της σχέσης ενισχύεται.
Όχι απαραίτητα.
Μπορείς να το φανταστείς ως εξής: έχεις έναν επεξεργαστή που έχει ως βασική του εντολή να παράγει αποτελέσματα είτε δέχεται ερεθίσματα είτε όχι. Πχ. μπορεί να νιώσεις ανατριχίλα (ψύχρα) ή αηδία από κάτι που φαντάστηκες.
Μπορεί δηλαδή ο μηχανισμός της λήψης να μην είναι τόσο οξύς , αλλά να υπεραναπληρώνεται από μια πολυπλοκότερη διαδικασία αντίληψης.
Για παράδειγμα ένα γεράκι "βλέπει" πολύ καλύτερα, ή ένας σκύλος ακούει ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος συχνοτήτων απ’ ότι ο άνθρωπος.
Ακριβώς όμως επειδή το αισθητήριο όργανο του ανθρώπου διασυνδέεται με ένα πολύ πιο περίπλοκο εγκέφαλο, η εξίσωση λήψη-αντίληψη, βγάζει πολύ υψηλότερα αποτελέσματα στον άνθρωπο, πράγμα που κατά κάποιον τρόπο τον ξεχωρίζει στο έμβιο βασίλειο.
Έκαστος στο είδος του...
Επομένως, το επιχείρημα του Δανέζη στις διαλέξεις του για το “κατώφλι των αισθήσεων” , για το “περιορισμένο εύρος” δηλαδή των ανθρώπινων αισθήσεων, που το φέρνει σαν ενισχυτικό της εμμονής του για την “πλάνη των αισθήσεων¨, είναι ένα κενό επιχείρημα, αφού η αίσθηση, όπως παραδέχεσαι και συ stavmanr , είναι μια διττή διαδικασία, μια ευαίσθητη ισορροπία ανάμεσα στην πρόσληψη από τον εξωτερικό κόσμο και στον τρόπο που αυτός γίνεται αντιληπτός.
Πολύ σωστά και πολύ λάθος.
Ο Δανέζης προσπαθεί να συνδέσει την έννοια της αίσθησης της νευροβιολογίας με την έννοια της αίσθησης της καθομιλουμένης, ώστε να δείξει στον απλό κόσμο που δεν γνωρίζει από νευροβιολογία, ότι αίσθηση κι αισθητός κόσμος δεν είναι αυτό που φαντάζονται. Αυτό είναι εσφαλμένο, ακριβώς επειδή πλανώνται στον τρόπο που αντιμετωπίζουν κυρίως την έννοια.
Ας υποθέσουμε λοιπόν τώρα, ότι ο “εγκέφαλος”, η αντι-λήψη σε αυτή τη διαδικασία, είναι οριακά υποτυπώδης. Πως θα αντιλαμβανόταν τον κόσμο αυτό το πλάσμα;
Θα την αντιλαμβανότανε σαν μια κοχλάζουσα ενέργεια, σαν ένα “τίποτα” που λέει και ο Δανέζης. Μα αυτή είναι και η αντιληπτική ικανότητα μιας αμοιβάδας , παραδείγματος χάρη.
Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει. Στις οριακά υποτυπώδεις αντιλήψεις, ο κόσμος είναι ψευδώς πεντακάθαρος κι αποτελείται από συγκεκριμένα πράγματα. Οριακά υποτυπώδης αντίληψη αφορά το να μπορείς να αντιληφθείς το 1% του δωματίου σου, που έχει χρώμα πάνω ανάμεσα σε πορτοκαλί και κόκκινο στο φάσμα του φωτός.
Όσο αυξάνεις την αντιληπτική σου ικανότητα, τόσο ο κόσμος γίνεται "θολός", τα πράγματα συμπλέκονται, οι σχέσεις μεταξύ τους πολλαπλασιάζονται κι όλα τείνουν στην ενοποίηση (βλ. θεολογία).
Υπάρχει κάτι συγκλονιστικό στην “αντίληψη” της αμοιβάδας; Κατά τη γνώμη μου όχι, καθώς αυτή η μορφή ύπαρξης , αμέσως-αμέσως, έχει λιγότερες ελευθερίες, μεγάλους δηλαδή περιορισμούς να κινηθεί και να εξερευνήσει τον Κόσμο.
Η αμοιβάδα θέλει ελάχιστα πράγματα στη ζωή της, και αυτά κυνηγά.
Η πολυπλοκότητα της δικής σου ζωής έναντι της αμοιβάδας είναι που σου δείχνει τί σημαίνει υψηλή αντίληψη σε ψυχολογικό επίπεδο αναγκών και ζωής.
Για να διασυνδεθείς όλο και βαθύτερα με τον κόσμο, πρέπει να αρχίσεις να διαχωρίζεσαι από αυτόν, πρέπει να αρχίσεις να οργανώνεσαι σαν μονάδα, απέναντι στο άπειρο. Και αυτό ακριβώς προσπαθεί να κάνει ο εγκέφαλος. Η συνείδηση δηλαδή προϋποθέτει μια όλο και ισχυρότερη διαλεκτική σχέση: εαυτός- κόσμος.
Η έννοια της μονάδας προκύπτει από τη μειωμένη μας αντίληψη. Όσο η αντίληψη μεγαλώνει, τόσο το ον ενδιαφέρεται για περισσότερα πράγματα από τη στιγμιαία ικανοποίηση του εγώ.
Η νευροβιολογία μας δείχνει ότι από τις πρώτες στιγμές της ύπαρξης μας στον κόσμο, ο εγκέφαλος αρχίζει να αναζητά “δομές” μέσα στη “σούπα” του αισθητηριακού ερεθίσματος.
Είναι μέρος της εσωτερικής εξέλιξης του οργανισμού.
Το ζήτημα δεν είναι από πού ξεκινά, αλλά ως πού φτάνει. Δεν κρίνεις έναν ορειβάτη από πού ξεκίνησε, αλλά πού έφτασε και ποια κορυφή κατέκτησε.
Το μεγάλο ερώτημα τώρα είναι: Αυτή η αναζήτηση “δομών” μέσα στον εγκέφαλο, που οργανώνει τα αντικείμενα σε “ξεχωριστά” και σαν “μοναδικά”, είναι κάτι αληθινό, ή είναι μια ψευδαίσθηση;
Αναγκαία διαδικασία εξέλιξης του οργανισμού.
Εδώ ο Δανέζης διαρρηγνύει τα ιμάτιά του ότι είναι ψευδαίσθηση...
Γιατί;
Γιατί έτσι λέει η επιστήμη...
Αν δεν είναι ψευδαίσθηση τότε πρέπει να δίνουμε μεταπτυχιακά στα βρέφη και να θεωρούμε ότι εμείς είμαστε οι "μωροί" κι όχι εκείνα "μωρά". Να μας κάνουν και διαλέξεις για το πόσο χάσαμε το νόημα κλπ...
Πράγμα που σας επισήμανα αρκετά ποστ πριν, αλλά αρνηθήκατε εντυπωσιακά να το λάβετε υπόψη.- Αν οι αισθήσεις είναι ψευδαισθητικές, το ίδιο ισχύει και για την αίσθηση του Θεού, ή του Όλου.
Άψογο! :smt038
Η περί Θεού αντίληψη είναι εκ των πραγμάτων ψευδαισθητική. Η ίδια η θεολογία αρνείται ότι μπορείς να αντιληφθείς το Θεό.
Τέλος , στο συνολικό εύρος των επιστημών, συμπεράσματα του τύπου “δεν υπάρχει ύλη”, είναι απλά ερμηνείες, εξίσου ενεργές , με αυτές που λένε ότι υπάρχει.
Ο κόσμος σαν διαχωρισμένες οντότητες, εξίσου αληθινές και της ίδιας ουσίας με την κοσμική σούπα, εξακολουθεί και είναι ένα πολύ ενεργό ενδεχόμενο, τόσο στη φιλοσοφία, όσο και στην επιστήμη.
Η έννοια του "χωροχρονικού συνεχούς" αποκλείει τη χωροχρονική μοναδικότητα.
Σε αυτήν την περίπτωση, η τάση του εγκεφάλου να αντιλαμβάνεται τον κόσμο με όρια, σαν ξεχωριστές μονάδες ή σαν “τοπικότητες”, δεν είναι μια πλάνη, μια ψευδαίσθηση, αλλά η καταγραφή ενός από τους δυο “τρόπους” με τον οποίους τα πράγματα υπάρχουν.(Σύμφωνα με τη φιλοσοφική θεώρηση του Σπινόζα για παράδειγμα, που είναι ιδιαίτερα προσφιλής στους επιστημονικούς κύκλους).
Επιστημονικά μιλώντας, το συνεχές αποτελεί μία ισχυρή θεώρηση σε αντίθεση με την μοναδικότητα.
Το να εγκαλείς μια ολόκληρη ανθρωπότητα, προς την “πραγματικότητα της κοσμικής σούπας”, ως της μόνης αληθινής σε βάρος μιας υλικής, ή ένσαρκης πραγματικότητας, ισοδυναμεί κοινωνιολογικά με το να την οδηγείς σε μαζικό χαπάκωμα, σε μια θρησκευτικού τύπου ραστώνη, όπου η γνώση δεν επιδιώκεται πλέον γιατί είναι ψευδαισθητική, και όπου το να είμαστε όλοι μαζί μια αγκαλιά, προκύπτει αβίαστα με το που θα ασπαστούμε τη “νέα επιστήμη”, όπως ο Δανέζης την κηρύττει. Γι αυτό και αρκετοί συνομιλητές πιο πάν, έκαναν λόγο για new age θεωρίες στην καλύτερη, και στη χειρότερη για φανφάρες.
Έλα βρε tipiti. Δεν εγκαλεί κανέναν.
Σου εξηγεί ότι υπάρχει μία "ανώτερη" tipiti που περιμένει να βγει από του κουκούλι της παρούσας tipitis, όπως αυτή η tipiti βγήκε από το κουκούλι μίας προηγούμενης tipitis που ήταν 20 εκατοστά και νοιάζονταν αποκλειστικά για μαμ, κακά και νάνι. :flip:
Η υπεραπλούστευση και η μονοσήμαντη ερμηνεία, (έως παρερμηνεία) των πραγμάτων, έχει κάτι ληθαργικό γιατί κατασιγάζει τα ερωτήματα του ακροατηρίου, γεμίζοντάς το με έτοιμες απαντήσεις.
Αλλά τι ζητάμε τώρα, θα μου πεις...
Το αντίθετο. Οι συζητήσεις/ερωτήσεις που ακολουθούν τις διαλέξεις του είναι ίσως και μακρύτερες από τις διαλέξεις...
Άνοιξε μία τυχαία διάλεξη.
ΥΓ. Λόγω φόρτου εργασίας, δεν θα μπορώ να συμμετέχω ενεργά στη συζήτηση από αύριο και μέχρι το Πάσχα. Όμως οι υπόλοιποι συνομιλητές, δεν επισημαίνουν απλά ότι ο Δανέζης ερμηνεύει όπως τον εξυπηρετεί τα επιστημονικά δεδομένα προκειμένου να τα χωρέσει στα στενά παπούτσια της ιδεολογίας του. Επιμένουν ότι αγνοεί τα επιστημονικά θέματα καθαυτά. Μήπως θα έπρεπε να δώσετε έμφαση σε μια βήμα προς βήμα απάντηση, σε μια τόσο σοβαρή κατηγορία;
Το πρόβλημα βρίσκεται στο γεγονός ότι δεν αντιμετωπίζουν αυτά που λέει, αλλά αυτά που νομίζουν αυτοί ότι θα ήθελε να πει.
Πρόκειται για δίκη προθέσεων σε ένα κυνήγι μαγισσών κι όχι για πραγματική σκεπτικιστική στάση.

Άβαταρ μέλους
Χουργιατς
Δημοσιεύσεις: 6700
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 02:06

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Χουργιατς » 18 Απρ 2019, 01:17

stavmanr έγραψε:
17 Απρ 2019, 11:34
Πρόκειται για δίκη προθέσεων σε ένα κυνήγι μαγισσών κι όχι για πραγματική σκεπτικιστική στάση.

:lol:



...Αλήθεια, από που βγαίνει το συμπέρασμα ότι τα γραφόμενα της Τιπιτι δικαιώνουν τον Δρα Δανέζη; :102:

stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 18 Απρ 2019, 08:40

Ο κάθε Δανέζης δεν χρειάζεται δικαίωση.

pussycat
Δημοσιεύσεις: 387
Εγγραφή: 07 Δεκ 2018, 18:29

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pussycat » 18 Απρ 2019, 10:29

paul25 έγραψε:
15 Απρ 2019, 09:02
Βρε pussy τι σχολιασμός είναι αυτός; Ναι! Θα μπορούσες να το πεις και έτσι, άσε προς την στιγμή τις καμπυλότητες και ας πιάσουμε την φυσική όπως την ξέρουμε από το σχολείο. Το σύμπαν είναι κλειστό σύστημα, η ύλη μας όταν πεθαίνουμε διασπάται και αλλάζει μορφή-μορφές, θεωρητικά υπάρχει ακόμα αλλά σε άλλη μορφή-μορφές, ανακυκλώνεται. Επομένως που είναι λάθος αυτό;
Έτσι όπως το θέτεις, δεν υπάρχει λάθος. Ο Δανέζης όμως δε λέει αυτό, αλλά κάπως συνδέει τη ζωή και τον θάνατο με την καμπυλότητα. Πως όταν κάποιος πεθαίνει -> ο χώρος αποκαμπυλώνεται -> δεν τον αντιλαμβάνονται οι ζωντανοί -> φεύγει από το matrix. Αυτός όμως δε χάνεται, είναι έτοιμος να ξαναμπεί στο παιχνίδι. Και αυτά λέει τα έχει αποδείξει η αστροφυσική!
paul25 έγραψε: Έτσι ακριβώς, εφόσον όλοι είμαστε από την ίδια ύλη φτιαγμένοι και όλοι είμαστε ένα, ο Δρ Δανέζης το ερμηνεύει σε κοινωνικό μήνυμα, σεβάσου τη φύση και το περιβάλλον σου εν γένει, γίνε ένας homo universalis και άσε πίσω τον χρηστικό και υλιστή sapiens που σκοπό έχει να εκμεταλλεύεται και να χρησιμοποιεί εργαλειακά τη φύση προς όφελος του χωρίς σεβασμό (εξού και sapiens, ο σοφός). Μια χαρά μήνυμα είναι και στηρίζετε επιστημονικά, δεν νομίζω να αμφισβητεί κανείς ότι είμαστε ένα και το μηνυματάκι μου αρέσει.
Ναι, μετά από τα επιστημονικά "τεκμήρια", ένα κοινωνικό μήνυμα στο τέλος κατά της κακιάς ύλης και υπέρ του πνεύματος, τι άλλο αποζητά κανείς από μια μοντέρνα θεωρία ε;

Και το επιχείρημα που συναντάται εδώ είναι το εξής: πώς γίνεται ένας τόσα χρόνια καθηγητής αστροφυσικής στο ελληνικό πανεπιστήμιο με ένα κάρο δημοσιεύσεις, έχοντας επίσης μια αρκετά δημοφιλή εκπομπή στην τηλεόραση, να είναι τόσο λάθος; Το συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα: δε γίνεται αυτό, συνεπώς ο Δανέζης τα λέει σωστά, ή τουλάχιστον είναι πολύ κοντά στην αλήθεια, και όλη η κριτική που του γίνεται είναι εμπαθής. Γιατί είναι εμπαθής; Γιατί τους χαλάει την υλιστική τους κοσμοθεωρία.

Αλλά αντί να θεωρείτε ντε φάκτο πως δε γίνεται ένας καθηγητής να λέει αρλούμπες, καλύτερα να θεωρήσετε πως μια χαρά γίνεται, μην ξεχνάτε πως στην Ελλάδα είμαστε άλλωστε, κι εδώ γίνονται πολλά και διάφορα. Αυτό είναι το δεδομένο δηλαδή, και ψάχνουμε να βρούμε πώς ένας τέτοιος τύπος γίνεται να έχει θέση καθηγητή.

Η εκπομπή του πάντως στην τηλεοράση που έγινε σε μια εποχή που δεν υπήρχε το ίντερνετ, απ' ότι φαίνεται στιγμάτισε πολύ ανειδίκευτο κόσμο, και λέω ανειδίκευτο γιατί δε νομίζω να υπάρχει κάποιος που να έχει σπουδάσει φυσική και να ενστερνίζεται τις δανεζικές απόψεις. Έτσι έχει γίνει κάτι σαν μύθος ο Δανέζης, ιδιαίτερα σε αυτούς που μεγάλωσαν βλέποντας το αγαπησιάρικο και "ψαγμένο" "Το Σύμπαν που αγάπησα", όντας σε μια τρυφερή ηλικία, "ψαγμένοι" κι οι ίδιοι. Άντε τώρα να τον απομυθοποιήσεις, δεν πεθαίνουν έτσι εύκολα οι μύθοι. Αλλά και τι πειράζει, τι σημασία έχει;

Εν κατακλείδι, μια αναλογία: ό,τι είναι ο Λιακόπουλος για τα θεολογικά, το ίδιο είναι και ο Δανέζης για τη φυσική.

parafrwn
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 2590
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 07:52

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από parafrwn » 18 Απρ 2019, 10:45

pussycat έγραψε:
18 Απρ 2019, 10:29
Εν κατακλείδι, μια αναλογία: ό,τι είναι ο Λιακόπουλος για τα θεολογικά, το ίδιο είναι και ο Δανέζης για τη φυσική.
Τουλάχιστον ο Λιακόπουλος ζει από αυτό. Ο δεύτερος είναι χομπίστας.

Ας ακούσουμε έναν πραγματικό εκλαϊκευτή της επιστήμης να μας μιλάει για την θρησκεία:



Πάρτε και άλλη εκλαΐκευση:



Α ναι, αυτός ο εκλαϊκευτής έχει και ένα Νόμπελ, που δεν ήθελε να το πάρει αλλά το πήρε για να μην του ζαλίζουν τα @@ περισσότερο. Όχι πως έχει σημασία, αλλά για τον μέσο ΕΛ που κοιτάζει όχι τι λέει ο άνθρωπος αλλά αν είναι Καθηγητής ή Δρ έχει σημασία.

Πάρτε και άλλον έναν που δεν έχει χαρτιά, αλλά είναι κορυφαίος στο είδος του:

Σας σιχάθηκε η ψυχή μου.

stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 18 Απρ 2019, 15:40

pussycat έγραψε:
18 Απρ 2019, 10:29
paul25 έγραψε:
15 Απρ 2019, 09:02
Βρε pussy τι σχολιασμός είναι αυτός; Ναι! Θα μπορούσες να το πεις και έτσι, άσε προς την στιγμή τις καμπυλότητες και ας πιάσουμε την φυσική όπως την ξέρουμε από το σχολείο. Το σύμπαν είναι κλειστό σύστημα, η ύλη μας όταν πεθαίνουμε διασπάται και αλλάζει μορφή-μορφές, θεωρητικά υπάρχει ακόμα αλλά σε άλλη μορφή-μορφές, ανακυκλώνεται. Επομένως που είναι λάθος αυτό;
Έτσι όπως το θέτεις, δεν υπάρχει λάθος. Ο Δανέζης όμως δε λέει αυτό, αλλά κάπως συνδέει τη ζωή και τον θάνατο με την καμπυλότητα. Πως όταν κάποιος πεθαίνει -> ο χώρος αποκαμπυλώνεται -> δεν τον αντιλαμβάνονται οι ζωντανοί -> φεύγει από το matrix. Αυτός όμως δε χάνεται, είναι έτοιμος να ξαναμπεί στο παιχνίδι. Και αυτά λέει τα έχει αποδείξει η αστροφυσική!
Το έχεις καταλάβει λάθος.
Ο Δανέζης λέει ότι σύμφωνα με την αστροφυσική "ύλη=καμπύλωση του χωροχρόνου πέρα από το οριακό σημείο. Επομένως, κάθε που δεν βλέπουμε ύλη είναι ταυτόχρονα μη ύπαρξη καμπύλωσης του χωροχρόνου πέρα από αυτό το σημείο. Άρα θάνατος, με τη γενικότερη μορφή της παύσης ύπαρξης του φαινομένου της ύλης, είναι η μεταφορά σε καμπυλότητα μικρότερη από εκείνης που παράγει το υλικό φαινόμενο".

Έτσι, σου λέει, θάνατος ενός άστρου (γενικά ύλης) είναι η μαύρη τρύπα, η αύξηση της καμπυλότητάς του σε σημείο που το καθιστά αόρατο στον τριδιάστατο κόσμο.

Η αναφορά στον ανθρώπινο θάνατο αφορά την εκλαϊκευση προς το ακροατήριο, όταν και λέει "όπως όταν κάποιος πεθαίνει δεν τον βλέπουμε πια μπροστά μας, έτσι και με την ύλη, τα άστρα κλπ (μπλα μπλα)..."

Το κακό είναι ότι κάθε φορά πιανόμαστε από μία μεταφορά για να κάνουμε την τρίχα τριχιά...
paul25 έγραψε: Έτσι ακριβώς, εφόσον όλοι είμαστε από την ίδια ύλη φτιαγμένοι και όλοι είμαστε ένα, ο Δρ Δανέζης το ερμηνεύει σε κοινωνικό μήνυμα, σεβάσου τη φύση και το περιβάλλον σου εν γένει, γίνε ένας homo universalis και άσε πίσω τον χρηστικό και υλιστή sapiens που σκοπό έχει να εκμεταλλεύεται και να χρησιμοποιεί εργαλειακά τη φύση προς όφελος του χωρίς σεβασμό (εξού και sapiens, ο σοφός). Μια χαρά μήνυμα είναι και στηρίζετε επιστημονικά, δεν νομίζω να αμφισβητεί κανείς ότι είμαστε ένα και το μηνυματάκι μου αρέσει.
Ναι, μετά από τα επιστημονικά "τεκμήρια", ένα κοινωνικό μήνυμα στο τέλος κατά της κακιάς ύλης και υπέρ του πνεύματος, τι άλλο αποζητά κανείς από μια μοντέρνα θεωρία ε;
Για το Δανέζη δεν υπάρχει κακή ύλη και καλό πνεύμα. Είναι όλα ένα. Κατά τον ίδιο, και σύμφωνα με τη κβαντομηχανική, η ύλη είναι παράγωγο του παρατηρητή, δηλαδή εφόσον μιλάμε για επιστήμες, του νου μας.

Άβαταρ μέλους
Κουρκούας
Δημοσιεύσεις: 1410
Εγγραφή: 28 Ιαν 2019, 21:58
Phorum.gr user: Κουρκούας

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κουρκούας » 18 Απρ 2019, 15:52

pussycat έγραψε:
18 Απρ 2019, 10:29

Αλλά αντί να θεωρείτε ντε φάκτο πως δε γίνεται ένας καθηγητής να λέει αρλούμπες, καλύτερα να θεωρήσετε πως μια χαρά γίνεται, μην ξεχνάτε πως στην Ελλάδα είμαστε άλλωστε, κι εδώ γίνονται πολλά και διάφορα. Αυτό είναι το δεδομένο δηλαδή, και ψάχνουμε να βρούμε πώς ένας τέτοιος τύπος γίνεται να έχει θέση καθηγητή.
Καλά, μην το ισοπεδώνουμε. Δεν είναι ελληνικό ότι κάποιος βγαίνει και αρλουμπολογεί σε πράγματα που δεν ξέρει με την αφορμή της εκλαϊκευσης. Επίσης για τα ελληνικά δεδομένα της γενιάς του στα πανεπιστήμια δεν τίθεται καν θέμα να απορείς πώς έγινε καθηγητής, παίζει να ήταν και καλός συγκριτικά με το μέσο επίπεδο.

Η εκλαϊκευση είναι ένα μέρος επιστήμη, ένα μέρος σώου μπίζνες. Συνήθως σ' αυτούς που είναι διάσημοι και τηλεοπτικοί κυριαρχεί το δεύτερο, οπότε τους παίρνει να ναι ψιλοάσχετοι και απλά να έχουν γειτνίαση με το αντικείμενο που μιλάνε. Σε σχέση με τον τάυσον που ναι το νο 1 στην αμερική, ο δανέζης μάλλον έχει και καλύτερο βιογραφικό. Αλλά έχεις να τον συγκρίνεις και με άλλα φυντάνια. Ας πούμε, παίζουν και τέτοια.

Εικόνα

Εικόνα

pussycat
Δημοσιεύσεις: 387
Εγγραφή: 07 Δεκ 2018, 18:29

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pussycat » 18 Απρ 2019, 17:51

stavmanr έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:40
Το έχεις καταλάβει λάθος.
Ο Δανέζης λέει ότι σύμφωνα με την αστροφυσική "ύλη=καμπύλωση του χωροχρόνου πέρα από το οριακό σημείο. Επομένως, κάθε που δεν βλέπουμε ύλη είναι ταυτόχρονα μη ύπαρξη καμπύλωσης του χωροχρόνου πέρα από αυτό το σημείο. Άρα θάνατος, με τη γενικότερη μορφή της παύσης ύπαρξης του φαινομένου της ύλης, είναι η μεταφορά σε καμπυλότητα μικρότερη από εκείνης που παράγει το υλικό φαινόμενο".
Τι θα πει "με τη γενικότερη μορφή της παύσης ύπαρξης του φαινομένου της ύλης"; Ποιο είναι αυτό το υλικό φαινόμενο, και τι θα πει "παύει να υπάρχει";
stavmanr έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:40
Έτσι, σου λέει, θάνατος ενός άστρου (γενικά ύλης) είναι η μαύρη τρύπα, η αύξηση της καμπυλότητάς του σε σημείο που το καθιστά αόρατο στον τριδιάστατο κόσμο.
Ε τότε τι φωτογράφισαν αυτοί εκεί την προηγούμενη βδομάδα;
stavmanr έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:40
Η αναφορά στον ανθρώπινο θάνατο αφορά την εκλαϊκευση προς το ακροατήριο, όταν και λέει "όπως όταν κάποιος πεθαίνει δεν τον βλέπουμε πια μπροστά μας, έτσι και με την ύλη, τα άστρα κλπ (μπλα μπλα)..."
Τον βλέπουμε, αλλά είναι πεθαμένος. Αλλά αν τον ταριχεύσουμε, μπορούμε να τον βλέπουμε και κάθε μέρα! Το υλικό φαινόμενο έπαψε να υπάρχει;
stavmanr έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:40
Για το Δανέζη δεν υπάρχει κακή ύλη και καλό πνεύμα. Είναι όλα ένα.
Την ύλη την έχει πάντως σε δεύτερη μοίρα.
stavmanr έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:40
Κατά τον ίδιο, και σύμφωνα με τη κβαντομηχανική, η ύλη είναι παράγωγο του παρατηρητή, δηλαδή εφόσον μιλάμε για επιστήμες, του νου μας.
Πού το είδες να το λέει αυτό η κβαντομηχανική;

pussycat
Δημοσιεύσεις: 387
Εγγραφή: 07 Δεκ 2018, 18:29

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από pussycat » 18 Απρ 2019, 17:58

Κουρκούας έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:52
pussycat έγραψε:
18 Απρ 2019, 10:29

Αλλά αντί να θεωρείτε ντε φάκτο πως δε γίνεται ένας καθηγητής να λέει αρλούμπες, καλύτερα να θεωρήσετε πως μια χαρά γίνεται, μην ξεχνάτε πως στην Ελλάδα είμαστε άλλωστε, κι εδώ γίνονται πολλά και διάφορα. Αυτό είναι το δεδομένο δηλαδή, και ψάχνουμε να βρούμε πώς ένας τέτοιος τύπος γίνεται να έχει θέση καθηγητή.
Καλά, μην το ισοπεδώνουμε. Δεν είναι ελληνικό ότι κάποιος βγαίνει και αρλουμπολογεί σε πράγματα που δεν ξέρει με την αφορμή της εκλαϊκευσης. Επίσης για τα ελληνικά δεδομένα της γενιάς του στα πανεπιστήμια δεν τίθεται καν θέμα να απορείς πώς έγινε καθηγητής, παίζει να ήταν και καλός συγκριτικά με το μέσο επίπεδο.
Ελληνικό όμως δεν είναι να βγαίνει ένας τέτοιος εκλαϊκευτής ως άγγελος και μάρτυρας, δείχνοντας τον δρόμο σε μια νέα συνειδησιακή κατάσταση;
Κουρκούας έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:52
Η εκλαϊκευση είναι ένα μέρος επιστήμη, ένα μέρος σώου μπίζνες. Συνήθως σ' αυτούς που είναι διάσημοι και τηλεοπτικοί κυριαρχεί το δεύτερο, οπότε τους παίρνει να ναι ψιλοάσχετοι και απλά να έχουν γειτνίαση με το αντικείμενο που μιλάνε. Σε σχέση με τον τάυσον που ναι το νο 1 στην αμερική, ο δανέζης μάλλον έχει και καλύτερο βιογραφικό. Αλλά έχεις να τον συγκρίνεις και με άλλα φυντάνια. Ας πούμε, παίζουν και τέτοια.
Α ο χλεμπονιάρης ο Λόρενς χεχε
Και ο άλλος ο συμπαθής, γεράκος πλέον, Μίτσιο
:P

Άβαταρ μέλους
Κουρκούας
Δημοσιεύσεις: 1410
Εγγραφή: 28 Ιαν 2019, 21:58
Phorum.gr user: Κουρκούας

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κουρκούας » 18 Απρ 2019, 22:03

pussycat έγραψε:
18 Απρ 2019, 17:58
Κουρκούας έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:52
pussycat έγραψε:
18 Απρ 2019, 10:29

Αλλά αντί να θεωρείτε ντε φάκτο πως δε γίνεται ένας καθηγητής να λέει αρλούμπες, καλύτερα να θεωρήσετε πως μια χαρά γίνεται, μην ξεχνάτε πως στην Ελλάδα είμαστε άλλωστε, κι εδώ γίνονται πολλά και διάφορα. Αυτό είναι το δεδομένο δηλαδή, και ψάχνουμε να βρούμε πώς ένας τέτοιος τύπος γίνεται να έχει θέση καθηγητή.
Καλά, μην το ισοπεδώνουμε. Δεν είναι ελληνικό ότι κάποιος βγαίνει και αρλουμπολογεί σε πράγματα που δεν ξέρει με την αφορμή της εκλαϊκευσης. Επίσης για τα ελληνικά δεδομένα της γενιάς του στα πανεπιστήμια δεν τίθεται καν θέμα να απορείς πώς έγινε καθηγητής, παίζει να ήταν και καλός συγκριτικά με το μέσο επίπεδο.
Ελληνικό όμως δεν είναι να βγαίνει ένας τέτοιος εκλαϊκευτής ως άγγελος και μάρτυρας, δείχνοντας τον δρόμο σε μια νέα συνειδησιακή κατάσταση;

Μακάρι να ήταν ελληνικό, θα χαμε μια καινοτομία, έστω και σε τέτοια πράγματα. Σύγχρονη φυσική και νιου έιτζ, 50 χρόνια μετά είμαστε.

Εικόνα

Εικόνα

stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: Μάνος Δανέζης και αστροφυσική

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 19 Απρ 2019, 18:25

pussycat έγραψε:
18 Απρ 2019, 17:51
stavmanr έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:40
Το έχεις καταλάβει λάθος.
Ο Δανέζης λέει ότι σύμφωνα με την αστροφυσική "ύλη=καμπύλωση του χωροχρόνου πέρα από το οριακό σημείο. Επομένως, κάθε που δεν βλέπουμε ύλη είναι ταυτόχρονα μη ύπαρξη καμπύλωσης του χωροχρόνου πέρα από αυτό το σημείο. Άρα θάνατος, με τη γενικότερη μορφή της παύσης ύπαρξης του φαινομένου της ύλης, είναι η μεταφορά σε καμπυλότητα μικρότερη από εκείνης που παράγει το υλικό φαινόμενο".
Τι θα πει "με τη γενικότερη μορφή της παύσης ύπαρξης του φαινομένου της ύλης"; Ποιο είναι αυτό το υλικό φαινόμενο, και τι θα πει "παύει να υπάρχει";
Σύμφωνα με την αστροφυσική και τον Δανέζη, ύλη είναι το φαινόμενο της εμφάνισης τρισδιάστατων μορφών όταν ο χωροχρόνος ξεπερνά μία τιμή καμπυλότητας. Το αποκαλούμε φαινόμενο επειδή δεν είναι αυθύπαρκτο, αλλά εξαρτάται άμεσα από τις συνθήκες.
stavmanr έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:40
Έτσι, σου λέει, θάνατος ενός άστρου (γενικά ύλης) είναι η μαύρη τρύπα, η αύξηση της καμπυλότητάς του σε σημείο που το καθιστά αόρατο στον τριδιάστατο κόσμο.
Ε τότε τι φωτογράφισαν αυτοί εκεί την προηγούμενη βδομάδα;
Πρώτον, δεν φωτογράφησαν. Φωτοσοπιάρησαν.
Δεύτερον, η μαύρη τρύπα δεν φωτογραφίζεται καθαυτή στο συντριπτικά μεγαλύτερη μέρος της, αφού δεν εκπέμπει φως που είναι απαραίτητο για την απεικόνιση. Μπορεί να φωτογραφηθεί μόνο σε αντίθεση (κόντραστ) με το φωτεινό περιβάλλον. ως σκιά.

Όσοι πιστεύετε ότι φωτογραφήθηκε μαύρη τρύπα πέσατε θύματα τίτλων, που είναι το πλέον συνηθισμένο φαινόμενο της εποχής.
stavmanr έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:40
Η αναφορά στον ανθρώπινο θάνατο αφορά την εκλαϊκευση προς το ακροατήριο, όταν και λέει "όπως όταν κάποιος πεθαίνει δεν τον βλέπουμε πια μπροστά μας, έτσι και με την ύλη, τα άστρα κλπ (μπλα μπλα)..."
Τον βλέπουμε, αλλά είναι πεθαμένος. Αλλά αν τον ταριχεύσουμε, μπορούμε να τον βλέπουμε και κάθε μέρα! Το υλικό φαινόμενο έπαψε να υπάρχει;
Ο άνθρωπος έφερε ένα απλό παράδειγμα σε απλούς ανθρώπους οι οποίοι αντιλαμβάνονται το θάνατο του δικού τους ανθρώπου ως οπτική και ψυχική απώλεια.
Εσύ ξέχνα το. Δεν απευθύνεται προφανώς σε εσένα. Μπορείς να ασχοληθείς κατευθείαν με το ουσιαστικό μέρος της πρότασης που αφορά το "θάνατο της ύλης".
stavmanr έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:40
Για το Δανέζη δεν υπάρχει κακή ύλη και καλό πνεύμα. Είναι όλα ένα.
Την ύλη την έχει πάντως σε δεύτερη μοίρα.
Όχι αυτός. Η κβαντομηχανική που υποστηρίζει ότι η ύλη είναι προϊόν της παρατήρησης.
stavmanr έγραψε:
18 Απρ 2019, 15:40
Κατά τον ίδιο, και σύμφωνα με τη κβαντομηχανική, η ύλη είναι παράγωγο του παρατηρητή, δηλαδή εφόσον μιλάμε για επιστήμες, του νου μας.
Πού το είδες να το λέει αυτό η κβαντομηχανική;
Εκεί που δεν το είδες εσύ.
Αυτό συζητιέται στη κβαντομηχανική εδώ και 50 χρόνια που εκφράστηκε και με το παράδοξο του Σρέντιγκερ.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Θετικές Επιστήμες”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών