Νέες κυκλοφορίες, προτάσεις για νέα ακούσματα, κριτικές
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στα νήματα της ενότητας που βάζετε μουσικά βίντεο, παρακαλούμε να περιοριστείτε σε 1 ή το πολύ 2 βίντεο ανά ποστ, για να μην υπερφορτώνονται οι browsers.
Όχι όλο. Λίγο από εκεί που το έβαλες και 2-3 σημεία παρακάτω. Είναι εμφανής η τυποποίηση στον ρυθμό. Αυτό δεν είναι αρνητική τοποθέτηση. Αυτό μπορεί να είναι μια χαρά κομμάτι στο χώρο του. Αλλά δεν ανήκει στην σοβαρή μουσική.
δλδ, για να είναι σοβαρή μια μουσική, δεν πρέπει να θυμίζει τίποτα; αυτό είναι το βασικό κριτήριο;
Όχι βέβαια. Αλλά δεν μπορεί να χρησιμοποιεί τόσο τυποποιημένες διαδικασίες γιατί όταν κάτι είναι τυποποιημένο σε μεγάλο βαθμό, απουσιάζει ο πνευματικός μόχθος. Ας πούμε αν σου πω να πάρεις ένα σχήμα δεκαπεντασύλλαβου και να γράψεις κάτι κι εσύ, αυτό κατ' αρχήν δεν απαιτεί κανένα πνευματικό μόχθο. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει πανεύκολα.
Τα έργα που κινούνται στον χώρο της σοβαρής μουσικής όλο και κάτι θα θυμίζουν γιατί μόνο εξαιρετικά προικισμένα άτομα μπορεί να ξεχωρίσουν πάρα πολύ. Αλλά άλλο το θυμίζει κάτι και άλλο το χρησιμοποιεί δεδομένες φόρμες και σχήματα από την αρχή μέχρι το τέλος σε όλα τα στοιχεία.
Ωραίο, πολύ καλό ! Tεράστια η Lisa. Eνώ ο τυπάς πέρασε από το οικοδόμημα που λέγεται Tangerine Dream. Στους οποίους όπως βλέπω βρίσκεται από το '14 κι ο πολύ εκλεκτός Ulrich Schnauss.
κομμάτι χαράκωμα
Heaven help take me back
To the dream
That life has been just once
Answer my prayer
Take away all the fear
And let me fall asleep
Let me fall asleep
Fall asleep
You know
You have to let it go
Don't cry
So hard to say goodbye
She will never return
Never again
Be part of what has once
Felt so secure
Just adored
As it is getting oh so cold
It is getting cold
Getting cold
You know
You have to let it go
Don't cry
So hard to say goodbye
So hard to say goodbye
You have to let it go
So hard to say goodbye
Πούστρα Αλέξανδρε Μαυροκορδάτε σκατά στο τάφο σου και τη ψυχή σου καριόλη τουρκόσπορε.
Και αυτό ανήκει ξεκάθαρα στην μεγάλη ομπρέλα αυτού που ονομάζουμε ελαφρά/εμπορική μουσική*. Και ρυθμικά και αρμονικά υπάρχουν χαρακτηριστικά πράγματα που μπορεί να πατήσει και να αισθανθεί βολικά ο ακροατής χωρίς αναγκαστικά να ακούει τέτοιο μουσική.
* μην μπερδευτείτε που για λόγους marketing υπάρχουν δεκάδες κατηγορίες και ο χ καλλιτέχνης πλασάρεται ως "λαϊκός" ή "pop" ή "hard rock" κλπ. Μιλάμε για την γενική κατηγορία που γίνονται πράγματα με συγκεκριμένο τρόπο, σκοπό και διαδικασίες.
Και για να μην παρεξηγούμαστε, δεν εκφράσω αρνητική κρίση. Όλα αυτά μπορεί να είναι πολύ καλά για αυτό που είναι.
Και αυτό ανήκει ξεκάθαρα στην μεγάλη ομπρέλα αυτού που ονομάζουμε ελαφρά/εμπορική μουσική*. Και ρυθμικά και αρμονικά υπάρχουν χαρακτηριστικά πράγματα που μπορεί να πατήσει και να αισθανθεί βολικά ο ακροατής χωρίς αναγκαστικά να ακούει τέτοιο μουσική.
* μην μπερδευτείτε που για λόγους marketing υπάρχουν δεκάδες κατηγορίες και ο χ καλλιτέχνης πλασάρεται ως "λαϊκός" ή "pop" ή "hard rock" κλπ. Μιλάμε για την γενική κατηγορία που γίνονται πράγματα με συγκεκριμένο τρόπο, σκοπό και διαδικασίες.
Και για να μην παρεξηγούμαστε, δεν εκφράσω αρνητική κρίση. Όλα αυτά μπορεί να είναι πολύ καλά για αυτό που είναι.
Παντως πρεπει να θεσεις σαφεις ορισμους του τι θεωρειται "σοβαρη μουσικη".
Χαρακτηριστικα πραγματα που μπορει να αισθανθει βολικα ο ακροατης χωρις αναγκαστικα να ακουει τετοια πραγματα βρισκουμε και στον Σκαλκωτα ή και στον Pendercki. Να μην θεωρηθει η μουσικη τους σοβαρη;
yet say this to the Possum: a bang, not a whimper,
with a bang not with a whimper,
To build the city of Dioce whose terraces are the colour of stars
Χαρακτηριστικα πραγματα που μπορει να αισθανθει βολικα ο ακροατης χωρις αναγκαστικα να ακουει τετοια πραγματα βρισκουμε και στον Σκαλκωτα ή και στον Pendercki. Να μην θεωρηθει η μουσικη τους σοβαρη;
Έχουν γράψει και ελαφρύτερα πράγματα. Ας πούμε οι χοροί του Σκαλκώτα είναι έργο για το οποίο τον θαυμάζει το ευρύ κοινό. Ναι, δείχνει την αναμφισβήτητη ικανότητά του αλλά θα μπορούσαν και άλλοι να έχουν γράψει κάτι τέτοιο. Ο Σκαλκώτας όμως έκανε και άλλα πράγματα που δεν μπορούσαν άλλοι Έλληνες συνθέτες τότε. Οι χοροί έχουν μεγαλύτερο βαθμό τυποποίησης από άλλα του έργα. Μπορείς να πεις ότι συνιστούν ένα ελαφρύτερο τμήμα της δημιουργίας του χωρίς ωστόσο να τους κατατάξεις πλήρως στην ελαφρά μουσική. Ας πούμε μια ενδιάμεση κατάσταση.
Ο Penderecki μαζί με άλλους συνθέτες κάνει κάτι σαν πισωγύρισμα από την δεκαετία του 70 κι έπειτα ενώ νωρίτερα έχει γράψει σπουδαία πράγματα. Ποιος ξέρει γιατί. Δεν πίστευε αυτό που έκανε πριν; Το έκανε επειδή ήθελε να είναι στην πρωτοπορία και μετά βαρέθηκε; Πίστευε πολύ σε αυτό που έκανε μετά; Δεν ξέρω. Δεν αφορά ένα μόνο άτομο αυτή η στάση εκείνη την εποχή. Αν πάντως δεχθούμε ως κριτήριο την χρήση ετοιματζίδικων/δεδομένων/πολυφορεμένων σχημάτων τότε τα έργα του πριν και μετά το 70 δεν μπαίνουν στο ίδιο ράφι. Έτσι απλά. Εννοείται βέβαια ότι όλα αυτά τα γράφουμε υπό την προϋπόθεση ότι νομίζουμε ότι έχουμε καταλάβει τι κάνει. Μπορεί να κάνει κάτι πολύ σημαντικό που δεν το αντιλαμβάνομαι και όλη η κριτική μου να είναι για τα σκουπίδια.
Ωστόσο υπάρχει και κάποιος που έμεινε πιστός στις προσπάθειές του όλη του τη ζωή και για αυτό (μαζί με άλλους λόγους) τον θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό και του αφιέρωσα ολόκληρο νήμα.
Είναι τεχνική ορολογία της δουλειάς. Διαβάστε λίγο στα links να μην τα ξαναγράφω όλα εδώ. Δεν γίνεται να μην συμφωνείτε και συγνώμη για την απολυτότητα της διατύπωσης. Δεν μπορείς να πας σε χειρούργο και να του πεις δεν συμφωνώ να το λες αυτό νυστέρι. Δεν έχει νόημα κάτι τέτοιο.
Είναι τεχνική ορολογία της δουλειάς. Διαβάστε λίγο στα links να μην τα ξαναγράφω όλα εδώ. Δεν γίνεται να μην συμφωνείτε και συγνώμη για την απολυτότητα της διατύπωσης. Δεν μπορείς να πας σε χειρούργο και να του πεις δεν συμφωνώ να το λες αυτό νυστέρι. Δεν έχει νόημα κάτι τέτοιο.
Σοβαρά τώρα; Οι επαγγελματίες μουσικοί έχουν τον όρο "σοβαρή μουσική"; Μου φαίνεται περίεργο.
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.