Που κολλάει το αν συγκινήθηκες ή όχι, δεν καταλαβαίνω.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:45Εννοείς κάτι του στυλ "από τη στιγμή που εκτίθεται ένα έργο στο κοινό παύει να ανήκει στον καλλιτέχνη κλπ;"Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:42Το να ερμηνεύεις τα έργα όπως τα βλέπεις εσύ και όχι ο δημιουργός δεν είναι πρόβλημα, πόσο μάλλον μεγάλο. Είναι feature.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:38
Αυτό, δεν είναι απαραίτητα κακό. Και ξέρω τι λέω.
Με τις ταινίες, παίζει ό,τι και με τα βιβλία. Μπορεί ο δημιουργός να θέλει να επικοινωνήσει την σκέψη του και τους συμβολισμούς που γουστάρει αλλά πρέπει να βρει ένα στοιχειωδώς πιασάρικο τατς με το επίσης προβληματισμένο ή χαλαρό κοινό. Το ζητούμενο είναι το δεύτερο, διαφορετικά, άντε γεια.
Γιατί παίζει και ένα κοινό που ψάχνει να βρει και ενίοτε βρίσκει συνειρμούς, που είτε είχαν περάσει από το μυαλό του δημιουργού και αυτό είναι ένα επίσης μεγάλο πρόβλημα, σε ό,τι αφορά τα θέματα "τέχνης".
Οι πυροβολημένοι προβληματιζμένοι.
Συγκινήθηκα τώρα.
Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
- Dwarven Blacksmith
- Δημοσιεύσεις: 49757
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
- Τοποθεσία: Maiore Patria
Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?


Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
Είναι "παλιά" η γάτα. Τον καιρό εκείνο οι κριτικοί εντοπίζανε το "τι θέλει να πει ο ποιητής" ακόμη και σε σημεία που δεν υπήρχε λόγος, με το στανιό, για να βαφτίσουν το έργο "αριστούργημα". Εχει συμβεί σε έργο του Αγγελόπουλου με μία ομπρέλα, που τον ρωτούσανε τι συμβόλιζε και εκείνος απάντησε ότι απλώς εκείνη τη μέρα είχε βρέξει.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:42
Το να ερμηνεύεις τα έργα όπως τα βλέπεις εσύ και όχι ο δημιουργός δεν είναι πρόβλημα, πόσο μάλλον μεγάλο. Είναι feature.
Σήμερα που έχουμε πρόσβαση σε σημαντικό μέρος της παγκόσμιας παραγωγής (π.χ. με τις πλατφόρμες) μπορούμε να εντοπίσουμε πιο εύκολα το πότε ένα έργο προσφέρεται για ερμηνεία. Τότε ουσιαστικά οι κριτικοί, εκβιάζανε την εξαγωγή ερμηνείας.
Εβλεπες ταινίες καμωμένες από φουλ ερασιτέχνες, που τις βαφτίζανε "ποιοτικές" μόνο και μόνο γιατί τραβούσανε τα πλάνα ώστε να μοιάσουν τον Αγγελόπουλο.
Αυτό ευτυχώς στις μέρες μας έχει περιοριστεί, γιατί το κοινό έχοντας πρόσβαση σε μεγάλο μέρος της παγκόσμιας παραγωγής, εντοπίζει πιο εύκολα την προχειρότητα.
Ζούμε σε ένα σύστημα.
- Dwarven Blacksmith
- Δημοσιεύσεις: 49757
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
- Τοποθεσία: Maiore Patria
Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Τόλκιν. Όλοι επιμένουν ότι είναι μια αλληγορία για τον πόλεμο που έζησε, ο ίδιος όσο ζούσε πάντα το αρνούνταν.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Dwarven Blacksmith την 21 Αύγ 2023, 23:54, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.


Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
Απλά βρίσκεται στη φάση που θέλει "να την πει" ακόμη και σε όσους συμφωνεί μαζί τους. Μη δίνεις σημασία. Κλασικό "πχωρουμ".Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:48Που κολλάει το αν συγκινήθηκες ή όχι, δεν καταλαβαίνω.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:45Εννοείς κάτι του στυλ "από τη στιγμή που εκτίθεται ένα έργο στο κοινό παύει να ανήκει στον καλλιτέχνη κλπ;"Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:42
Το να ερμηνεύεις τα έργα όπως τα βλέπεις εσύ και όχι ο δημιουργός δεν είναι πρόβλημα, πόσο μάλλον μεγάλο. Είναι feature.
Συγκινήθηκα τώρα.
Ζούμε σε ένα σύστημα.
Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
Απλώς προσεγγίζω κάποια ποσταρίσματα ως καλλιτεχνικά έργα. Κατάθεση πσυχής, τέτοια.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:48Που κολλάει το αν συγκινήθηκες ή όχι, δεν καταλαβαίνω.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:45Εννοείς κάτι του στυλ "από τη στιγμή που εκτίθεται ένα έργο στο κοινό παύει να ανήκει στον καλλιτέχνη κλπ;"Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:42
Το να ερμηνεύεις τα έργα όπως τα βλέπεις εσύ και όχι ο δημιουργός δεν είναι πρόβλημα, πόσο μάλλον μεγάλο. Είναι feature.
Συγκινήθηκα τώρα.
Ας πούμε ότι έχω μπει σε ένα έντεχνο μουντ, κακό είναι;
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
Αν κάποιος είναι πραγματικά καλός δημιουργός, το κοινό συνήθως ψάχνεται για να πει ότι "κάτι υπαινίσσεται" και κάποια μηνύματα θέλει να περάσει.
Παραδείγματα: Λίντς, Κιούμπρικ, Σίον Σονο
Αν κάποιος είναι παπάρας που μιμείται τον αγγελόπουλο άτεχνα και μη μπορώντας να κρύψει τη βλαχιά του, τότε αυτός που θέλει να εξάγει μηνύματα και νοήματα, είναι συνήθως μόνο οι κριτικοί και κάτι ξιπασμένοι σινεφίλ
Παραδείγματα: Λίντς, Κιούμπρικ, Σίον Σονο
Αν κάποιος είναι παπάρας που μιμείται τον αγγελόπουλο άτεχνα και μη μπορώντας να κρύψει τη βλαχιά του, τότε αυτός που θέλει να εξάγει μηνύματα και νοήματα, είναι συνήθως μόνο οι κριτικοί και κάτι ξιπασμένοι σινεφίλ
Ζούμε σε ένα σύστημα.
Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
AlienWay έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:51Είναι "παλιά" η γάτα. Τον καιρό εκείνο οι κριτικοί εντοπίζανε το "τι θέλει να πει ο ποιητής" ακόμη και σε σημεία που δεν υπήρχε λόγος, με το στανιό, για να βαφτίσουν το έργο "αριστούργημα". Εχει συμβεί σε έργο του Αγγελόπουλου με μία ομπρέλα, που τον ρωτούσανε τι συμβόλιζε και εκείνος απάντησε ότι απλώς εκείνη τη μέρα είχε βρέξει.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:42
Το να ερμηνεύεις τα έργα όπως τα βλέπεις εσύ και όχι ο δημιουργός δεν είναι πρόβλημα, πόσο μάλλον μεγάλο. Είναι feature.
Σήμερα που έχουμε πρόσβαση σε σημαντικό μέρος της παγκόσμιας παραγωγής (π.χ. με τις πλατφόρμες) μπορούμε να εντοπίσουμε πιο εύκολα το πότε ένα έργο προσφέρεται για ερμηνεία. Τότε ουσιαστικά οι κριτικοί, εκβιάζανε την εξαγωγή ερμηνείας.
Εβλεπες ταινίες καμωμένες από φουλ ερασιτέχνες, που τις βαφτίζανε "ποιοτικές" μόνο και μόνο γιατί τραβούσανε τα πλάνα ώστε να μοιάσουν τον Αγγελόπουλο.
Αυτό ευτυχώς στις μέρες μας έχει περιοριστεί, γιατί το κοινό έχοντας πρόσβαση σε μεγάλο μέρος της παγκόσμιας παραγωγής, εντοπίζει πιο εύκολα την προχειρότητα.


Δεν ήξερα τη φάση με την ομπρέλα αλλά ακριβώς αυτό εννοούσα.
Η ελπίδα είναι παγίδα.
Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
ΓΑΛΗ έγραψε: ↑22 Αύγ 2023, 00:02AlienWay έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:51Είναι "παλιά" η γάτα. Τον καιρό εκείνο οι κριτικοί εντοπίζανε το "τι θέλει να πει ο ποιητής" ακόμη και σε σημεία που δεν υπήρχε λόγος, με το στανιό, για να βαφτίσουν το έργο "αριστούργημα". Εχει συμβεί σε έργο του Αγγελόπουλου με μία ομπρέλα, που τον ρωτούσανε τι συμβόλιζε και εκείνος απάντησε ότι απλώς εκείνη τη μέρα είχε βρέξει.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 23:42
Το να ερμηνεύεις τα έργα όπως τα βλέπεις εσύ και όχι ο δημιουργός δεν είναι πρόβλημα, πόσο μάλλον μεγάλο. Είναι feature.
Σήμερα που έχουμε πρόσβαση σε σημαντικό μέρος της παγκόσμιας παραγωγής (π.χ. με τις πλατφόρμες) μπορούμε να εντοπίσουμε πιο εύκολα το πότε ένα έργο προσφέρεται για ερμηνεία. Τότε ουσιαστικά οι κριτικοί, εκβιάζανε την εξαγωγή ερμηνείας.
Εβλεπες ταινίες καμωμένες από φουλ ερασιτέχνες, που τις βαφτίζανε "ποιοτικές" μόνο και μόνο γιατί τραβούσανε τα πλάνα ώστε να μοιάσουν τον Αγγελόπουλο.
Αυτό ευτυχώς στις μέρες μας έχει περιοριστεί, γιατί το κοινό έχοντας πρόσβαση σε μεγάλο μέρος της παγκόσμιας παραγωγής, εντοπίζει πιο εύκολα την προχειρότητα.
Δεν ήξερα τη φάση με την ομπρέλα αλλά ακριβώς αυτό εννοούσα.

Ζούμε σε ένα σύστημα.
Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
πολλοί μετά Χριστόν προφήτες εδώ μέσα...μην γράφετε και κυρίως μην κρίνετε εποχές που δεν έχετε ζησει
η προσοχη μας στο Καστελοριζο
Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
Την δεκαετία του 80 συμβαίνουν πολλά στην Ελληνική πραγματικότητα, είναι η εποχη μπαίνουν οι βάσεις για τον σημερινό κοσμο. Εμφανίζεται μια νεολαία που για πρώτη φορά δεν έχει στόχο, που ο καταναλωτισμός την έχει αλλοιωσει και οι γονείς νιώθουν τα παιδιά τους ως "ξένα".Στρακαστρουκας έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 01:36Παρατηρω οτι κυριως στις αρχες τις δεκαετιας του 80 υπηρξε ενα τσουναμι ελληνικων ταινιων που λαμβανανε χωρα μεσα σε σχολεια. Αυτες θα μπορουσε να ειναι δραματικες και να ασχολουνται πχ με ναρκωτικα η κομικες και να ασχολουνται με το τι φαρσες κανουν οι μαθητες στους καθηγητες. Πως ξεκινησε αυτο το φαινομενο?
Έχουμε για πρώτη φορά έναν έντονο φόβο της κοινωνίας για τα ναρκωτικά και τους νέους και εδώ να πούμε ποιανου η μάνα δεν τον επρηζε.Γενικα υπήρχε μια συλλογική ψύχωση με το θέμα. Οι τότε γονείς ανήκαν σε μια τελείως διαφορετική γενιά μεγαλωμένοι με το εθνικοκεντρικο πρότυπο και τις συλλογικές ενοχές. Οι νέοι της εποχής τα εχουν ξεπεράσει αυτα, δεν τους χρωστάνε, η κατάργηση σε ο,τι θυμίζει το παλιό σχολείο έχει μπει μπροστά, τονισμός, ποδιές ακόμα και η ίδια η γλώσσα. Οι παλιοί σαν τον Δαλιανίδη "φοβούνται" περισσότερο με αυτές τις καινοτομίες και τις αλλαγές, όλα αυτά τα βλέπουν σαν πείραμα, αυτοί μεγάλωσαν συντηρητικά με θεό, έθνος και οικογένεια και σαν γεροντότεροι δείχνουν μεγαλύτερη προσοχή στους ξεστρατισμενους νέους όπως γίνεται πάντα.
Θα μπορούσα να γράψω πάρα πολλές ριζικές αλλαγές που εμφανίζονται τότε σε σχεση με τον παλιό κόσμο. Ο Παπαδόπουλος θρηνούσε ήδη από την δεκαετία του 70 τις γειτονιές που είχαν χαθεί στο η Σούστα πήγαινε μπροστά, ο Κονδύλης τα εχωνε για την ισοπεδωτικη αστικοποίηση και ο Ελεφάντης για τον λαϊκισμό και τον καταναλωτισμο, το ελληνικό ροκ και τα τραγούδια με κατηγορικό στίχο ανθούν, οι αρχές της αγοράς καταλαμβάνουν και τον χώρο της τέχνης με ταινίες φαστ φουντ, εμφανίζεται ο χουλιγκανισμός στα γήπεδα που δεν υπήρχε μέχρι τότε οργανωμένος, έρχονται τα φαστ φουντ στη χώρα κλπ κλπ
Εν ολίγοις όπως είπα και πριν, τότε μπαίνουν οι βάσεις της νέας παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας όπως την διαμόρφωνε ο νεοφιλελευθερισμός με το Αμερικανικό πνεύμα ως πρότυπο, φυσικά παντα με τις Ελληνικες ιδιαιτερότητες διότι πολλά απο αυτά συνέβαιναν και σε άλλες χώρες ταυτόχρονα, αυτό είναι το τρελό πχ η Αμερική είχε την χειρότερη εγκληματικότητα (συγκεκριμένα η Νέα Υόρκη) στα τέλη 70s με 80s με τα ναρκωτικά να είναι παντού.
«Μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου».
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
Για τον ΧΥΤΑ ΦΥΛΗΣ η Επιτροπη Αναφορων του Ευρωπαικου Κοινοβουλιου.
- EKPLIKTIKOS
- Δημοσιεύσεις: 13166
- Εγγραφή: 18 Οκτ 2019, 00:15
Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
Ελεύθερο νόημα, ο καθένας βγάζει την άποψή του στην τέχνη
Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
paul25 έγραψε: ↑22 Αύγ 2023, 01:29Την δεκαετία του 80 συμβαίνουν πολλά στην Ελληνική πραγματικότητα, είναι η εποχη μπαίνουν οι βάσεις για τον σημερινό κοσμο. Εμφανίζεται μια νεολαία που για πρώτη φορά δεν έχει στόχο, που ο καταναλωτισμός την έχει αλλοιωσει και οι γονείς νιώθουν τα παιδιά τους ως "ξένα".Στρακαστρουκας έγραψε: ↑21 Αύγ 2023, 01:36Παρατηρω οτι κυριως στις αρχες τις δεκαετιας του 80 υπηρξε ενα τσουναμι ελληνικων ταινιων που λαμβανανε χωρα μεσα σε σχολεια. Αυτες θα μπορουσε να ειναι δραματικες και να ασχολουνται πχ με ναρκωτικα η κομικες και να ασχολουνται με το τι φαρσες κανουν οι μαθητες στους καθηγητες. Πως ξεκινησε αυτο το φαινομενο?
Έχουμε για πρώτη φορά έναν έντονο φόβο της κοινωνίας για τα ναρκωτικά και τους νέους και εδώ να πούμε ποιανου η μάνα δεν τον επρηζε.Γενικα υπήρχε μια συλλογική ψύχωση με το θέμα. Οι τότε γονείς ανήκαν σε μια τελείως διαφορετική γενιά μεγαλωμένοι με το εθνικοκεντρικο πρότυπο και τις συλλογικές ενοχές. Οι νέοι της εποχής τα εχουν ξεπεράσει αυτα, δεν τους χρωστάνε, η κατάργηση σε ο,τι θυμίζει το παλιό σχολείο έχει μπει μπροστά, τονισμός, ποδιές ακόμα και η ίδια η γλώσσα. Οι παλιοί σαν τον Δαλιανίδη "φοβούνται" περισσότερο με αυτές τις καινοτομίες και τις αλλαγές, όλα αυτά τα βλέπουν σαν πείραμα, αυτοί μεγάλωσαν συντηρητικά με θεό, έθνος και οικογένεια και σαν γεροντότεροι δείχνουν μεγαλύτερη προσοχή στους ξεστρατισμενους νέους όπως γίνεται πάντα.
Θα μπορούσα να γράψω πάρα πολλές ριζικές αλλαγές που εμφανίζονται τότε σε σχεση με τον παλιό κόσμο. Ο Παπαδόπουλος θρηνούσε ήδη από την δεκαετία του 70 τις γειτονιές που είχαν χαθεί στο η Σούστα πήγαινε μπροστά, ο Κονδύλης τα εχωνε για την ισοπεδωτικη αστικοποίηση και ο Ελεφάντης για τον λαϊκισμό και τον καταναλωτισμο, το ελληνικό ροκ και τα τραγούδια με κατηγορικό στίχο ανθούν, οι αρχές της αγοράς καταλαμβάνουν και τον χώρο της τέχνης με ταινίες φαστ φουντ, εμφανίζεται ο χουλιγκανισμός στα γήπεδα που δεν υπήρχε μέχρι τότε οργανωμένος, έρχονται τα φαστ φουντ στη χώρα κλπ κλπ
Εν ολίγοις όπως είπα και πριν, τότε μπαίνουν οι βάσεις της νέας παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας όπως την διαμόρφωνε ο νεοφιλελευθερισμός με το Αμερικανικό πνεύμα ως πρότυπο, φυσικά παντα με τις Ελληνικες ιδιαιτερότητες διότι πολλά απο αυτά συνέβαιναν και σε άλλες χώρες ταυτόχρονα, αυτό είναι το τρελό πχ η Αμερική είχε την χειρότερη εγκληματικότητα (συγκεκριμένα η Νέα Υόρκη) στα τέλη 70s με 80s με τα ναρκωτικά να είναι παντού.

Ζούμε σε ένα σύστημα.
Re: Γιατι την δεκαετια του 80 υπηρχαν τοσες Ελληνικες ταινιες για σχολεια?
Κάτι μπαρμπάδες ''δημιουργοί'' βρήκαν τρόπο να πέφτει το παραδάκι απο κάτι άλλους μπαρμπάδες που ήταν το κοινό ,οι πελάτες , αυτών των ταινιών ..
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Γιατι ο Αρης δεν πηρε Ευρωπαικο την δεκαετια του 80?
από Μαδουραίος » 30 Μαρ 2024, 22:34 » σε Αθλητικά - 24 Απαντήσεις
- 745 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Arisvilla
02 Απρ 2024, 10:26
-
-
-
Νέα δημοσίευση γιατί δεν υπάρχουν ταινίες για το Βυζάντιο;
από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 19 Ιούλ 2024, 10:12 » σε Ιστορία - 32 Απαντήσεις
- 952 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Μινώταυρος
24 Ιαν 2025, 17:41
-
-
-
Νέα δημοσίευση Ο λόγος που η αριστερά των αρχών του 20ου αιώνα πέτυχε τόσες νίκες
από έργο_μακέτο » 05 Μάιος 2023, 21:24 » σε Εσωτερική Πολιτική - 18 Απαντήσεις
- 785 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Dwarven Blacksmith
07 Φεβ 2025, 10:21
-
-
-
Νέα δημοσίευση Μα, αν υπήρχαν πλειστηριασμοί, θα το λέγανε στις ειδήσεις!!
από Kauldron » 19 Μάιος 2023, 11:16 » σε Εσωτερική Πολιτική - 0 Απαντήσεις
- 386 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Kauldron
19 Μάιος 2023, 11:16
-