Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'' ;

Κινηματογράφος (κριτικές και προτάσεις), θέατρο, ερμηνεία, χορός, τραγούδι, τηλεόραση, ραδιόφωνο κ.ά.
Άβαταρ μέλους
Ληστοσυμμορίτης
Δημοσιεύσεις: 10710
Εγγραφή: 17 Σεπ 2023, 17:16

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ληστοσυμμορίτης » 08 Ιαν 2025, 13:40

georgebi έγραψε:
08 Ιαν 2025, 13:38
Golden Age έγραψε:
08 Ιαν 2025, 13:23
Zundapp έγραψε:
08 Ιαν 2025, 13:21
ρε ντοκυμαντερ ειναι λεμε
Αν δεν δείχνει την κομμουνιστική προπαγάνδα που έκανε στα παιδάκια του δημοτικού ως δάσκαλος τότε δεν είναι ντοκυμαντέρ, αλλά προπαγανδιστική φιλμογραφία.
:g030::g030::g030:
Πως την βρίσκουν οι φασίστες μεταξύ τους...
Καπιταλισμός ένα σύστημα που σαπίζει

Έγκλημα της Πύλου: ο θάνατος διακοπές στη μεσόγειο πάει.

Άβαταρ μέλους
georgebi
Δημοσιεύσεις: 25535
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi » 08 Ιαν 2025, 13:44

vantono έγραψε:
08 Ιαν 2025, 13:24
Zundapp έγραψε:
08 Ιαν 2025, 13:06
εντωμεταξυ
δε μιλαμε για ταινια αλλα για ντοκυμαντερ

ενα ακομα ΗΛΙΘΙΟ νημα απο τον κομπλεξα

Για ντοκιμαντερ καθομαστε και μιλαμε τοση ωρα? Πως μας την επαιξε ετσι ο αμφιγιώργης! :102:

Να το βαλουν στογκώλοτους το ντοκιμαντερ. Ντοκιμαντερ φτιαχνω κι εγω.
Ο αμφιγιώργης σας εβαλε και λινκ στην αρχική ανάρτηση :102:

https://flix.gr/cinema/o-kokkinos-daskalos-review.html

Τώρα αν εσείς δεν το ανοίξατε ή αν το ανοίξατε διαβάσατε μόνο την αρχή :roll:

Εικόνα

δεν σας φταίει ο αμφιγιώργης :102:
看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎..... :102:
SpoilerShow
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..

Άβαταρ μέλους
Μπίστης
Δημοσιεύσεις: 17367
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:39
Τοποθεσία: Helsingør

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπίστης » 08 Ιαν 2025, 13:48

Παλαιοελλαδίτης έγραψε:
08 Ιαν 2025, 13:21
Πάντως αν ήμουν παραγωγός και είχα χρήματα, θα προσπαθούσα να κάνω βιογραφική ταινία για τον Νίκο Σαμψών από την περίοδο της δράσης του στην ΕΟΚΑ μέχρι τη φυλάκισή του για το Πραξικόπημα του 1974.

ΘΑ ήταν ισορροπημένη και ρεαλιστική ταινία, αλλά σκέψου paotaris τον ντόρο που θα γινόταν αλλά και τις αντιδράσεις από (ακρο)αριστερούς Ελλάδας και Κύπρου, Ανανικούς, Δρουσιώτηδες και Ιούς, ''εκάμαμεν τζιαι εμείς πολλά'', ''Ως δαμέ'' και λοιπές ''προοδευτικές'' δυνάμεις. :romance-hearteyes:

Αρχική σκηνή: στο Murder Mile :romance-hearteyes: της πολύβουης και κοσμοπολίτικης Λήδρας, με ροκ εν ρολ μουσική της εποχής να παίζει στο background, δύο εικοσάρηδες (στην πορεία της ταινίας θα μάθουμε πως πρόκειται για τους Νίκο και Άθω) κοντοστέκονται, ανάβουν τα τσιγάρα τους, ρίχνουν μια διακριτική ματιά σε δύο Βρετανούς επιθεωρητές που απολαμβάνουν τον καφέ τους σε ένα μαγαζί και κατόπιν συνεχίζουν την πορεία τους. Ο ένας από αυτούς κρατάει σακίδιο.

Από την αντίθετη κατεύθυνση έρχεται μια παρέα κορούων, γελώντας και συζητώντας. Μια από αυτές κρατά επίσης σακίδιο. Οι δύο παρέες συναντιούνται και αστραπιαία ανταλλάζουν εν κινήσει τις σάκες τους, συνεχίζοντας τις αντίθετες πορείες τους.

Έπειτα οι δύο νεαροί στρίβουν σε ένα στενό και μπαίνουν σε ένα μικρό τσαγκάρικο, αφού πρώτα βλέπουν το καταφατικό νεύμα του ιδιοκτήτη που στέκεται στην πόρτα. Γρήγορα ανοίγουν το σακίδιο, βγάζουν έξω και ελέγχουν τα περίστροφα που ήταν τυλιγμένα σε εφημερίδες. Για μια στιγμή παγώνουν. Αγκαλιάζονται σαν ένα είδος τελευταίου ασπασμού και ο Νίκος λέει ''Πάμε τζιαι η Παναΐα μαζί μας''. Σταυροκοπιούνται, ο Άθως φιλάει επίσης τον σταυρό του και βγαίνουν.

Τώρα πάλι στη Λήδρας, στέκονται σε μια γωνία, ανάβουν πάλι τσιγάρα και συζητούν περί ανέμων και υδάτων, όμως τα λόγια τους δεν συνάδουν με τη σοβαρότητα στο βλέμμα τους. Απέχουν λίγα μέτρα από το καφενείο όπου κάθονται ακόμη οι δύο Βρετανοί επιθεωρητές. Ξαφνικά, ο Άθως κάνει νεύμα στον Νίκο. Ο τρίτος της παρέας (ο Άντης), τους έχει μόλις κάνει γνωστό πως οι Βρετανοί φεύγουν από το καφενείο...Ξεκινούν...Η οθόνη μαυρίζει αλλά ο ήχος διατηρείται...Ακούγονται πυροβολισμοί και κραυγές...

Ακόμα δεν έχω σκεφτεί την τελική σκηνή, αλλά τη φαντάζομαι στο 1976 με τον - μόλις καταδικασμένο για το Πραξικόπημα - Σαμψών να οδηγείται από τον δεσμοφύλακα στο κελί του, την πόρτα να κλείνει και εκείνον να κάθεται σκεπτικός στο κρεβάτι ή σε μια καρέκλα.

:blm:
:romance-hearteyes:
Βρες παραγωγό






Αν αντέχεις την πάνδημη σταύρωσή σου :102:
"I beseech you, in the bowels of Christ, think it possible you may be mistaken".

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 85465
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 08 Ιαν 2025, 13:50

Ληστοσυμμορίτης έγραψε:
08 Ιαν 2025, 13:39
ΓΑΛΗ έγραψε:
08 Ιαν 2025, 13:32
vantono έγραψε:
08 Ιαν 2025, 13:19

Και "τα μακαρονια να ειναι μισκο" να φωναζε η Μιρκάρα, ειναι Ιεροσυλία να την κρινει καποιος!
Αυτη και η Καβογιάννη ειναι Ιέρειες της Ελ υποκριτικής σκηνης.

Αν ξανακουσω για Καραμπέτες και Μπαζάκες κτλ, δαγκωνω καρωτιδες.
Βρε ροζ χιπστερογατάκι, δεν κρίνω τη Μίρκα. Στους σταλινικούς παπάδες που έγραψαν τους διαλόγους αναφέρομαι. :lol:
Προφανώς το περιεχόμενο θα σε ενοχλούσε. Ως επί το πλείστον οποίος γκρινιάζει για τη μορφή τραβάει ζόρι με το περιεχόμενο.
Ο λατρείας :oops: άθελα του, έκανε την πιο εύστοχη προσομοίωση. Οι μεταπολιτευτικοί κομμουνιστές είναι οι πολιτικοί ροδοκοπανατζήδες της σύγχρονης εποχής.

Και όχι, δεν μ´ ενοχλεί καθόλου το περιεχόμενο των δικών τους ιστοριών. Αντιθέτως, το βρίσκω απολύτως συμβατό με τα "πιστεύω" τους και τον ηρωισμό που επιδεικνύουν όταν τα διεκδικούν. :)
Η ελπίδα είναι παγίδα.

Άβαταρ μέλους
Λοξίας
Δημοσιεύσεις: 8222
Εγγραφή: 07 Απρ 2018, 15:06
Phorum.gr user: Δέλτα / Δέλτα-Λοξ

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Λοξίας » 08 Ιαν 2025, 14:00

georgebi έγραψε:
08 Ιαν 2025, 11:18
vantono έγραψε:
08 Ιαν 2025, 11:07
Το εχομεν θαυμάσει και απο κοντά
SpoilerShow
Εχομεν δώσει και χειραψία με τους καλλιτέχνες μάλιστα :g094:
Ευτυχώς που ειχε πεθάνει ο Μορικόναρος και δεν είδε να του βανδαλιζουν τον ύμνο του με τέτοια ψαλιδοκωλη εκτέλεση :-?

Εγώ πως μπορώ να ξεακούσω αυτό που μολις άκουσα; :a040:
Τι λέτε μωρέ;
Αυτό είναι σύνθεση/στίχοι του Ένιο Μορικόνε ΚΑΙ της Τζόαν Μπαέζ, που το είπε σε πρώτη εκτέλεση το 1971.
Ακούστε την αυθεντική εκτέλεση και αφήστε τα γιαλαντζί ντολμαδάκια...

Άβαταρ μέλους
georgebi
Δημοσιεύσεις: 25535
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi » 08 Ιαν 2025, 14:00

Χμμμμμμ....εχω κάποιες υποψίες πως ίσως οι σύντροφοι τελικά δεν θα την τιμήσουν τη ταινια :smt017

Εικόνα
https://www.rizospastis.gr/story.do?id=12466414

Το ντοκιμαντέρ διαθέτει αρκετά καλά σημεία. Εξαιρετικές είναι οι αναφορές για τη στάση και τη δραστηριότητά του ως δασκάλου, για τη σχέση Νίκου Πλουμπίδη και Ιουλίας Πλουμπίδη, για τη στάση της Ιουλίας Πλουμπίδη μετά την άδικη κατηγορία σε βάρος του Νίκου και την εκτέλεσή του. Επίσης, εξαιρετικές είναι οι αναφορές για την επαφή του Νίκου Πλουμπίδη με τον γιο του Δημήτρη και τον τρόπο με τον οποίο ο τελευταίος έζησε όλη αυτήν την κατάσταση και πρόσθετα τη φυλάκιση της μητέρας του. Εξαιρετικός είναι και ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται τα παραπάνω από τον Δημήτρη Πλουμπίδη στο ντοκιμαντέρ.


Σκόπιμες ασάφειες και κενά

Στο ντοκιμαντέρ υπάρχουν μια σειρά από κενά, υποβαθμίσεις, σκόπιμες ασάφειες και ερμηνείες, τα οποία χρειάζονται σχολιασμό.
SpoilerShow
Αποτυπώνονται στο ντοκιμαντέρ τα πρώτα βήματα στη συνείδηση του Νίκου Πλουμπίδη, όπως τα πρόσωπα από τα οποία γνώρισε την κομμουνιστική ιδεολογία, η συμμετοχή του στις φοιτητικές απεργίες, η συνδικαλιστική του δράση στην «Αριστερή Παράταξη» των δασκάλων (συνδικαλιστική παράταξη του ΚΚΕ σε μια σειρά κλάδων).

Ελάχιστα όμως ή και καθόλου απασχολούν η συμμετοχή του στην εσωκομματική διαπάλη στο ΚΚΕ στις αρχές της δεκαετίας του '30, η στήριξή του στην ΕΣΣΔ και στη διαπάλη της - μεταξύ άλλων - με τον τροτσκισμό, η εκλογή του ως αντιπροσώπου της Ενωτικής ΓΣΕΕ στην Κόκκινη Συνδικαλιστική Διεθνή, η παρουσία του στο 7ο Συνέδριο της Κομιντέρν ως αντιπροσώπου, η παραμονή του στη συνέχεια για δύο χρόνια στην ΕΣΣΔ. Πολύ περισσότερο λείπει η σύνδεση όλων αυτών με την ανάδειξή του σε καθοδηγητικές θέσεις στο ΚΚΕ.

Αναφέρονται ακόμη στο ντοκιμαντέρ η αμφισβήτηση από τον Νίκο Πλουμπίδη της γνησιότητας του Α΄ γράμματος του Νίκου Ζαχαριάδη για τον ιταλοελληνικό πόλεμο και η διαφωνία του με τη φράση του γράμματος «στον πόλεμο που διεξάγει η κυβέρνηση Μεταξά».

Ουδόλως, όμως, αναφέρεται η θέση της Παλαιάς Κεντρικής Επιτροπής (ο Νίκος Πλουμπίδης ήταν μέλος της), η οποία - σε αντίθεση με το Α΄ γράμμα του Ζαχαριάδη - χαρακτήριζε τον πόλεμο ιμπεριαλιστικό και από τις δύο πλευρές, μιλούσε για την ανάγκη στρατιωτικής και ένοπλης εναντίωσης στον φασίστα εισβολέα και συνεπακόλουθα έθετε ως στόχο τον σοσιαλισμό. Ούτε αναφέρονται τα άλλα δύο γράμματα του Νίκου Ζαχαριάδη, τα οποία χαρακτήριζαν ιμπεριαλιστικό τον πόλεμο.

(Παρότι δεν σχετίζεται με το ντοκιμαντέρ, θυμίζουμε παρεμπιπτόντως την επίκληση του γράμματος Ζαχαριάδη και της φράσης για τον Μεταξά, κατά τις λυσσώδεις επιθέσεις σε βάρος του ΚΚΕ, όταν εισήγαγε στο Πρόγραμμά του τη θέση για ήττα σε περίπτωση πολέμου και της αστικής τάξης εισβολέα και της εγχώριας και όταν απέρριπτε ένα αντιμνημονιακό μέτωπο με μια «κυβέρνηση της αριστεράς», η οποία εντός του καπιταλισμού και της ΕΕ θα χτυπούσε το χέρι στο τραπέζι και θα καταργούσε τα μνημόνια).

Αναδεικνύεται έπειτα η σημαντική συμβολή του Νίκου Πλουμπίδη το διάστημα της Κατοχής στο συλλαλητήριο κατά της πολιτικής επιστράτευσης. Παράλληλα, ως κρίσιμο σημείο αυτής της συμβολής, αναφέρεται «η χωρίς πρώτα έγκριση του Πολιτικού Γραφείο» απόφαση του Νίκου Πλουμπίδη για την πραγματοποίηση του συλλαλητηρίου. Παραβλέπεται δηλαδή το γεγονός ότι πρωτοβουλίες χωρίς έγκριση του Πολιτικού Γραφείο ήταν κάτι όχι άγνωστο σε συνθήκες κατοχής και παράνομης δράσης.

Παραβλέπεται ακόμη η πρόβλεψη του δημοκρατικού συγκεντρωτισμού, ότι όταν δεν υπάρχει χρόνος για επικοινωνία το κομματικό στέλεχος προχωρά πρωτόβουλα με βάση τη γραμμή του Κόμματος. Τέλος, αποσιωπάται η συμβολή όλου του Κόμματος στην πραγματοποίηση συλλαλητηρίων στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις της επικράτειας. Εν ολίγοις, τα συλλαλητήρια εμφανίζονται στο ντοκιμαντέρ περισσότερο ως μια ατομική επιλογή και όχι ως μια συλλογική λειτουργία και δραστηριότητα στην οποία πρωταγωνιστικός ήταν ασφαλώς ο ρόλος του Νίκου Πλουμπίδη.
Η ΟΠΛΑ και οι «δηλώσεις μετανοίας»

Πλήρως απουσιάζει από το ντοκιμαντέρ ο Νίκος Πλουμπίδης ως καθοδηγητής της Οργάνωσης Προστασίας Λαϊκών Αγωνιστών (ΟΠΛΑ). Η ΟΠΛΑ συγκροτήθηκε το 1943, προκειμένου να περιφρουρήσει αγωνιστές από τα χτυπήματα των αρχών κατοχής, των Ταγμάτων Ασφαλείας και άλλων ένοπλων αστικών οργανώσεων εναντίον του ΕΑΜ και του ΚΚΕ.

Τα χτυπήματα αυτά εκδηλώθηκαν και κλιμακώθηκαν σε συνθήκες που η επικείμενη ήττα του φασιστικού άξονα και η γιγάντωση της δράσης του ΕΑΜ και του ΚΚΕ οδήγησαν στην αντικειμενική όξυνση της ταξικής πάλης και έθεσαν υπό αμφισβήτηση τη μεταπολεμική καπιταλιστική εξουσία.

Η παρουσία του Νίκου Πλουμπίδη στην ηγεσία της ΟΠΛΑ σήμαινε ότι αντιλαμβανόταν τόσο τον χαρακτήρα, την ένταση και την κρισιμότητα της διεξαγόμενης σύγκρουσης, όσο και την ανάγκη το εργατικό - λαϊκό κίνημα να προστατεύσει τον εαυτό του και να νικήσει σε αυτήν τη σύγκρουση.

διασώζεται στο ντοκιμαντέρ η συγκαταβατική, «ζεστή» και ανθρώπινη στάση του Νίκου Πλουμπίδη απέναντι σε κομμουνιστές οι οποίοι υπέγραψαν «δήλωση μετανοίας». Πέρα όμως από το υπαρκτό και αποδεκτό ανθρώπινο στοιχείο, λείπει από το ντοκιμαντέρ ο λόγος για τον οποίο το αστικό κράτος επιδίωκε με κάθε μέσο τις «δηλώσεις μετανοίας», σε μια εποχή που είχε ξεκινήσει ο ένοπλος αγώνας του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΔΣΕ). Το αστικό κράτος, θέλοντας να αποστερήσει τον ΔΣΕ από κρίσιμες εφεδρείες και να παρουσιάσει τον αγώνα του ως ξενοκίνητο, επιχείρησε να τεκμηριώσει την ανυπαρξία κομμουνιστών με τις «δηλώσεις μετανοίας».

Επομένως, ανεξάρτητα από τις συνθήκες κάτω από τις οποίες υπογραφόταν μια «δήλωση» και τις προθέσεις όποιου την υπέγραφε, κάθε «δήλωση» ήταν πλήγμα στον εν εξελίξει αγώνα του ΔΣΕ. Γι' αυτό το ΚΚΕ και ο ΔΣΕ, όπως και οι φορείς κάθε άλλου ταξικού αγώνα ιστορικά, ήταν υποχρεωμένοι να αντιμετωπίσουν με απόλυτο τρόπο τέτοια φαινόμενα. Οχι επειδή δεν κατανοούσαν τις συνθήκες απόσπασης της πλειοψηφίας των δηλώσεων ή γιατί ήταν απάνθρωποι απέναντι σε όσους τις υπέγραφαν, αλλά επειδή συνειδητοποιούσαν την ανάγκη να προστατευθούν ο αγώνας του ΔΣΕ και όσοι τον διεξήγαν.

Ο Νίκος Πλουμπίδης αποδεχόταν αυτήν την αναγκαιότητα και γι' αυτό ανέλαβε σημαντικές «χρεώσεις» το διάστημα 1946 - 1949 στις παράνομες Οργανώσεις του ΚΚΕ στην Αθήνα, το μεγαλύτερο διάστημα. Αντίθετα, η παραπάνω αναγκαιότητα δεν κατανοείται αν κάποιος απορρίπτει τον ταξικό αγώνα του ΔΣΕ και προφανώς δεν θέλει έναν τέτοιο αγώνα στο μέλλον.

Οταν τελείωσε ο αγώνας του ΔΣΕ, το ΚΚΕ σταδιακά με απόφαση πρώτα της 7ης Ολομέλειας της ΚΕ (1950) δέχτηκε ξανά τους «δηλωσίες», δίχως βέβαια να λείψουν και μετέπειτα άδικες συμπεριφορές σε βάρος τους.

Ακόμα το ντοκιμαντέρ προβάλλει ως βασική αιτία για τις μετεμφυλιακές διώξεις και την παρανομία του ΚΚΕ τις θέσεις του Ν. Ζαχαριάδη περί αναγκαιότητας του αγώνα του ΔΣΕ και ετοιμότητας για τη συνέχισή του.

Ετσι όμως δεν μπαίνουν τα ακόλουθα κρίσιμα ερωτήματα: Γιατί ξεκινούν οι διώξεις αμέσως μετά την απαράδεκτη Συμφωνία της Βάρκιζας, παρότι το ΚΚΕ επέλεξε τότε τον συμβιβασμό και όχι τη σύγκρουση; Ποιος είναι ο φορέας των διώξεων; Ποιο είναι το θεσμικό πλαίσιο (αναγκαστικοί νόμοι, καθεστώς στρατοδικείων, επιτροπές ασφαλείας, Σύνταγμα 1952); Ποια πολιτικά κόμματα διαμόρφωσαν αυτό το πλαίσιο; Ποια ήταν η παρέμβαση των διεθνών συμμάχων; Για ποιο λόγο γίνονταν όλα αυτά;

Δεν εμφανίζεται δηλαδή το γεγονός ότι η αστική τάξη, οι πολιτικοί της εκπρόσωποι και οι διεθνείς της σύμμαχοι επιλέγουν την επίθεση, την ωμή καταστολή και τις διώξεις όσο κρίνουν ότι κινδυνεύει η καπιταλιστική εξουσία. Στη συνέχεια, όταν επιδιώκουν τη σταθεροποίησή της, εφαρμόζουν μια πολιτική, η οποία από τη μια εμπεριέχει ένταση του αντικομμουνισμού και μέτρα καταστολής και από την άλλη στοιχεία ενσωμάτωσης.

Τελικά μειώνουν τον ρόλο της καταστολής, μόνο όταν κρίνουν ότι η ενσωμάτωση των εργατικών - λαϊκών δυνάμεων στην καπιταλιστική εξουσία και η χειραγώγησή τους είναι αποτελεσματικότερες. Σύμφωνα, όμως, με συνέντευξη του δημιουργού του ντοκιμαντέρ, ευθύνες στο αστικό κράτος αποδίδονται μόνο για την «εκδικητική μανία», δηλαδή για τη συνέχιση των διώξεων και όταν αυτές ήταν περιττές.
Για την άδικη κατηγορία σε βάρος του Πλουμπίδη

Βαρύτητα - και σωστά - δίνεται στην εσφαλμένη, άδικη και αδικαιολόγητη κατηγορία του ΚΚΕ στον Νίκο Πλουμπίδη ως «χαφιέ». Ωστόσο, αν και γενικά το ντοκιμαντέρ αναφέρεται στις τότε συνθήκες λειτουργίας και δράσης του ΚΚΕ και στη διαχρονική προσπάθεια των μηχανισμών του καπιταλιστικού κράτους να το διαβρώσουν, υποτιμάται η σημασία τους στη δημιουργία τέτοιων λαθεμένων εκτιμήσεων.

Ως αποτέλεσμα, η λαθεμένη κατηγορία ερμηνεύεται ως επινόηση της «ένοχης» - κατά το ντοκιμαντέρ - ηγεσίας του ΚΚΕ, που προσπαθούσε να αποσείσει τις ευθύνες της για τη «διευκόλυνση» του μετεμφυλιακού οργίου τρομοκρατίας του καπιταλιστικού κράτους. Και σε τι συνίσταται αυτή η διευκόλυνση; Οπως υπονοεί το ντοκιμαντέρ, στην υπεράσπιση του αγώνα του ΔΣΕ και στη διατήρηση παράνομων Οργανώσεων του ΚΚΕ μετά το τέλος του.

Επομένως, η λύση που «προτείνεται» αναδρομικά προϋπέθετε ουσιαστικά τη διάλυση του παράνομου ΚΚΕ.

Βέβαια, αυτήν τη λύση δεν θα αποδεχόταν ο ίδιος ο Νίκος Πλουμπίδης. Ανεξάρτητα από τη θέση που έπαιρνε στην εντεινόμενη διαπάλη ανάμεσα στα ηγετικά στελέχη του Κόμματος, αναφορικά με τον συνδυασμό της νόμιμης και παράνομης δράσης.

Στην πραγματικότητα, ήταν η ίδια η σκληρότητα της ταξικής πάλης και τα πολύτροπα μέσα που χρησιμοποιούσε ο ταξικός αντίπαλος, προκειμένου να καθυποτάξει την πρωτοπόρα κομμουνιστική δράση, που τροφοδοτούσαν λαθεμένες εκτιμήσεις και άδικες κατηγορίες. Μέρος αυτών των μέσων ήταν και η προσπάθεια των κρατικών υπηρεσιών να διαβρώσουν το ΚΚΕ εκ των έσω.

Ο ίδιος ο Νίκος Πλουμπίδης είχε αντίληψη των μέσων που χρησιμοποιούσαν οι κρατικοί μηχανισμοί και των προβλημάτων που μπορούσαν να προξενήσουν στην κομματική λειτουργία και δράση. Αλλωστε, είχε αντιμετωπίσει τη χαφιέδικη «Προσωρινή Διοίκηση», την πλαστή δηλαδή ΚΕ που είχε συγκροτήσει η δικτατορία Μεταξά σε συνεργασία με πρώην μέλη και στελέχη του ΚΚΕ και είχε έρθει αντιμέτωπος με τις κατηγορίες περί χαφιέδικης Παλαιάς Κεντρικής Επιτροπής. Γι' αυτό και ο ίδιος, λόγω των συνθηκών παρανομίας φυσικά, ζητούσε να ελεγχθούν μέλη και στελέχη του ΚΚΕ, παρότι οι υποψίες του αποδείχθηκαν λαθεμένες.

Επιπρόσθετα, είναι αβάσιμη η ακόλουθη σύγκριση που γίνεται στο ντοκιμαντέρ: Από τη μια, ο Νίκος Πλουμπίδης, ο οποίος διακρίνεται για την προσαρμοστικότητά του, διαθέτει «ρίζες» στην Ελλάδα και είναι μπολιασμένος με την κοινωνική πραγματικότητα του Μοριά. Από την άλλη, ο Νίκος Ζαχαριάδης, ο οποίος εμφανίζεται καταγόμενος από την Ανατολή, μη γειωμένος με κάποια εγχώρια πραγματικότητα και πιο δεκτικός σε μια εγκεφαλική σύλληψη του σοσιαλισμού, όπως αυτή προβαλλόταν από το ΚΚΣΕ και το Διεθνές Κομμουνιστικό Κίνημα.

Αυτό το σχήμα (επανερχόμενο κάθε τόσο με παραλλαγές) ερμηνεύει τη δράση του ΚΚΕ και τη σχέση του με το Διεθνές Κομμουνιστικό Κίνημα στο πλαίσιο ιδιότυπων, γεωγραφικών προσδιορισμών, νοοτροπιών, κουλτούρας και διακίνησης ιδεών από κέντρα και ομάδες, αποσπασμένα δηλαδή από την ελληνική και όποια άλλη καπιταλιστική πραγματικότητα.

Μέσα από αυτήν την παρουσίαση του ΚΚΕ και του Διεθνούς Κομμουνιστικού Κινήματος, αν και δεν διατυπώνεται εμφανώς στο ντοκιμαντέρ, προκύπτει σε έναν βαθμό ο διαχωρισμός του Νίκου Πλουμπίδη από το ΚΚΕ, όπως αναπόφευκτα αναπαράγεται και η μετεμφυλιακή κατηγορία περί «ξενοκίνητου ΚΚΕ».

Ομως, η συγκρότηση και δράση του εργατικού κινήματος και στη συνέχεια της πολιτικής του πρωτοπορίας, του κομμουνιστικού κινήματος, τροφοδοτούνται από την ίδια την κοινωνική εξέλιξη, από τις ταξικές αντιθέσεις εντός της καπιταλιστικής κοινωνίας. Η εδραίωση του κομμουνιστικού κινήματος στο στέρεο έδαφος της αντικειμενικής πραγματικότητας είναι που κάνει εφικτή τη συγκρότηση των Κομμουνιστικών Κομμάτων όπου Γης και την προσέγγιση των θεωρητικών τους επεξεργασιών.

Ασφαλώς, κάθε Κομμουνιστικό Κόμμα «γεννιέται» μέσα από τις αντιθέσεις της δικής του χώρας και συνάμα αυτές το οδηγούν να συνειδητοποιήσει το κοινό συμφέρον των εργατών όλου του κόσμου και την αντιπαλότητά τους με την αστική τάξη κάθε χώρας.

Επίσης, η Ιστορία απέδειξε ότι οι αδυναμίες στρατηγικής ενός Κομμουνιστικού Κόμματος, όπως το ΚΚΕ, ήταν αλληλένδετες με τις αδυναμίες του Διεθνούς Κομμουνιστικού Κινήματος. Φυσικά αυτό δεν αναιρεί τις πρωταρχικές ευθύνες του ΚΚΕ για τη χώρα του, αλλά ούτε και την αναγκαιότητα έκφρασης του προλεταριακού διεθνισμού.

Σωστά, προς το τέλος του ντοκιμαντέρ περιλαμβάνεται η επιστολή του Νίκου Πλουμπίδη, στην οποία εκφράζει την πίστη του στο ΚΚΕ και την πεποίθησή του ότι θα τον αποκαταστήσει. Αυτή η πίστη του Νίκου Πλουμπίδη δείχνει και τη βεβαιότητά του για τη μελλοντική ύπαρξη του Κόμματος, για την ιστορική συνέχειά του, παρά τον σκληρό ταξικό αγώνα και τις ιστορικά προσωρινές ήττες.

Αντιλαμβανόταν ο Νίκος Πλουμπίδης ότι η εποχή μας είναι εποχή περάσματος στον σοσιαλισμό και ότι το Κομμουνιστικό Κόμμα ήταν και θα είναι η ιδεολογική, πολιτική και οργανωτική πρωτοπορία της εργατικής τάξης, η κινητήρια δύναμη σε αυτό το επαναστατικό πέρασμα. Σε αυτήν την εποχή, σε αυτήν την πρωτοπορία και σε αυτήν την πάλη ενέτασσε και τον ίδιο και ήταν διατεθειμένος να προσφέρει και πρόσφερε τη ζωή του.
Του
Βασίλη ΜΟΣΧΟΥ*
* Ο Β. Μόσχος είναι μέλος του Τμήματος Ιστορίας της ΚΕ του ΚΚΕ


Χμμμμμμμ..... :smt017
看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎..... :102:
SpoilerShow
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..

Zundapp
Δημοσιεύσεις: 2267
Εγγραφή: 22 Μάιος 2024, 13:37

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Zundapp » 08 Ιαν 2025, 14:03

ο τιτλος αυτου του ντοκυμαντερ σε χαρακτηριζει....

ΓΑΛΗ έγραψε:
27 Ιουν 2024, 00:37


Ως αλμυρόγλυκο τόσο όσο, θα το χαρακτήριζα. Δεν είναι μόνον θέμα γεύσης αλλά και μυρωδιάς. Ακριβώς το ίδιο που ισχύει για τη γεύση και μυρωδιά των όρχεων και του σπέρματος. Αν δεν, δεν.

Άβαταρ μέλους
georgebi
Δημοσιεύσεις: 25535
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi » 08 Ιαν 2025, 14:05

Zundapp έγραψε:
08 Ιαν 2025, 14:03
ο τιτλος αυτου του ντοκυμαντερ σε χαρακτηριζει....

Αφού βλεπεις δεν τσιμπάω ρε σαχλαμάρα.... γιατι ματαιοπονείς; :102:
看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎..... :102:
SpoilerShow
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..

Άβαταρ μέλους
Eθνικοκοινωνιστης
Δημοσιεύσεις: 46473
Εγγραφή: 05 Μάιος 2018, 12:13

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Eθνικοκοινωνιστης » 08 Ιαν 2025, 14:10

ξερετε ποιον θυμιζει ε? :102:

η χορηγια εγινε απο την αγγλικη την αμερικανικη πρεσβεια? :102:
"Καλύτερα να φορέσω το κράνος του Κόκκινου Στρατού παρά να φάω χάμπουργκερ στα mc Donald's"

Αλαιν ντε Μπενουα

Άβαταρ μέλους
Καραμελίτσα
Δημοσιεύσεις: 11056
Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Καραμελίτσα » 08 Ιαν 2025, 14:15

Εγώ απορώ γιατί δεν έχει βγει ταινία για τη 17Ν. Στοιχειωδώς αξιοπρεπής να είναι, θα σπάσει ταμεία.

Αλλά κυρίως απορώ που δεν έχει βγει βιογραφία του Παλαιοκωστα.
Z

Zundapp
Δημοσιεύσεις: 2267
Εγγραφή: 22 Μάιος 2024, 13:37

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Zundapp » 08 Ιαν 2025, 14:16

φαφλιαρη Γιωργοbi εκατσες και εκανες ενα παραπλανητικο νημα ετσι για την παρανοικη καυλαντα σου

κι απο κατω αρχισαν τα γνωστα σουργελα να λενε για ΕΚΚ και μεταπολιτευση και χιλια δυο

για ενα ντοκυμαντερ που θα μπορουσες να κανεις κι εσυ για τον γαμια σου, τον Γαρουφαηλ

γενικα σαλτα και γαμησου ρε μουνι της λασπης
ΓΑΛΗ έγραψε:
27 Ιουν 2024, 00:37


Ως αλμυρόγλυκο τόσο όσο, θα το χαρακτήριζα. Δεν είναι μόνον θέμα γεύσης αλλά και μυρωδιάς. Ακριβώς το ίδιο που ισχύει για τη γεύση και μυρωδιά των όρχεων και του σπέρματος. Αν δεν, δεν.

Άβαταρ μέλους
georgebi
Δημοσιεύσεις: 25535
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi » 08 Ιαν 2025, 14:19

Zundapp έγραψε:
08 Ιαν 2025, 14:16
φαφλιαρη Γιωργοbi εκατσες και εκανες ενα παραπλανητικο νημα ετσι για την παρανοικη καυλαντα σου

κι απο κατω αρχισαν τα γνωστα σουργελα να λενε για ΕΚΚ και μεταπολιτευση και χιλια δυο

για ενα ντοκυμαντερ που θα μπορουσες να κανεις κι εσυ για τον γαμια σου, τον Γαρουφαηλ

γενικα σαλτα και γαμησου ρε μουνι της λασπης

Εικόνα

:oops::oops::oops:
看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎..... :102:
SpoilerShow
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..

Άβαταρ μέλους
georgebi
Δημοσιεύσεις: 25535
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi » 08 Ιαν 2025, 14:28

Λοξίας έγραψε:
08 Ιαν 2025, 14:00
georgebi έγραψε:
08 Ιαν 2025, 11:18
vantono έγραψε:
08 Ιαν 2025, 11:07
Το εχομεν θαυμάσει και απο κοντά
SpoilerShow
Εχομεν δώσει και χειραψία με τους καλλιτέχνες μάλιστα :g094:
Ευτυχώς που ειχε πεθάνει ο Μορικόναρος και δεν είδε να του βανδαλιζουν τον ύμνο του με τέτοια ψαλιδοκωλη εκτέλεση :-?

Εγώ πως μπορώ να ξεακούσω αυτό που μολις άκουσα; :a040:
Τι λέτε μωρέ;
Αυτό είναι σύνθεση/στίχοι του Ένιο Μορικόνε ΚΑΙ της Τζόαν Μπαέζ, που το είπε σε πρώτη εκτέλεση το 1971.
Ακούστε την αυθεντική εκτέλεση και αφήστε τα γιαλαντζί ντολμαδάκια...
Σωστή η παρατήρηση σου

Και μια και ξαναεφερες τη κουβεντα στον αθάνατο ύμνο των Μορικόνε ΚΑΙ Μπαέζ :smt023

να θυμίσω στους νεώτερους πως μια απ τις πολλές διασκευές του ειναι και του




***και δεν ειναι κακή....σε σχέση με αυτή του Βαντονου πάντως καλύτερη :102:
看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎..... :102:
SpoilerShow
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 29162
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 08 Ιαν 2025, 14:29

Παλαιοελλαδίτης έγραψε:
08 Ιαν 2025, 13:23
George_V έγραψε:
08 Ιαν 2025, 13:20
Παλαιοελλαδίτης έγραψε:
08 Ιαν 2025, 12:59


Τότε ας γυρίσουμε αισθησιακή ταινία για τον Εμφύλιο: π.χ. ''Ψ_λή βαθιά''.
Porn parody κι ετσι?

Ο Εθνικοφρων στρατιωτης να γμαει την Ατιθαση Αντάρτισα? :003:
Φαντάροι με σέξι αντάρτισσες στα κρατητήρια, ο θεούσος χίτης και πρόεδρος του χωριού να προσεύχεται και η γυναίκα του να τον κερατώνει στον αχυρώνα με κρυμμένους αντάρτες κλπ. :ne5:
Το έχει κάνει ο Περάκης στο Άρπα Colla

Εικόνα
gassim έγραψε:
07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.

Άβαταρ μέλους
Παλαιοελλαδίτης
Δημοσιεύσεις: 5914
Εγγραφή: 12 Σεπ 2018, 12:51

Re: Βγαίνει στις αίθουσες η ταινια για τη δίκη Πλουμπίδη...θα συρρεύσουν οι ΚΚΕδες όπως στον ''άνθρωπο με το γαρύφαλλο'

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Παλαιοελλαδίτης » 08 Ιαν 2025, 14:40

Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε:
08 Ιαν 2025, 12:31
Παλαιοελλαδίτης έγραψε:
08 Ιαν 2025, 11:54
Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης έγραψε:
08 Ιαν 2025, 11:45
Να γίνει και μια ταινία για τον μαγκανα με σενάριο Ταϋγέτη, να σπάσει τα ταμία. Αλλά δεν τολμούν, μόνο τις κομμουνιστικές προπαγάνδες θέλουν.
Κάνω εικόνα την αρχική σκηνή: κοντινό πλάνο στην Πηγάδα, ξαφνικά ένα ματωμένο χέρι ξεπροβάλει και ο βλοσυρός Μαγγανάς βγαίνει στην επιφάνεια.
Μην γυρνάει με τη μηχανή του στις παραλίες της Καλαμάτας και καιει αναρχοκομμουνια και γκρουβαλους ξέροντας βενζίνη με φωτιά.
Εικόνα

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “7η τέχνη και Ηλ. ΜΜΕ”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών