Το 2001 δεν φτιάχτηκε για τη μουσική του και από αυτή την άποψη δεν μπορεί να θεωρηθεί βίντεο κλιπ. Απλώς μια συγκεκριμένη μουσική υπόκρουση και ατμόσφαιρα (σε κλαμπ) με βοήθησε προσωπικά να συντονιστώ μαζί του και να το κατανοήσω περισσότερο. Με έφερε δηλαδή στη κατάλληλη διάθεση ώστε να το εκτιμήσω καλύτερα.hellegennes έγραψε: ↑07 Ιούλ 2023, 14:47Give me a break. Ο ορισμός του βιντεοκλίπ είναι. Μικρά κλιπ από εικόνες, συχνά σουρεάλ και ασυνάρτητες που φτιάχτηκαν για να συνοδεύσουν μουσική.AlienWay έγραψε: ↑07 Ιούλ 2023, 14:26Κινούμενα σχέδια.hellegennes έγραψε: ↑07 Ιούλ 2023, 14:18
Φυσικά και είχαν επινοηθεί. Τι είναι τα Silly Symphonies που γύρισε ο Ντίσνεϋ την δεκαετία του '30;
Κι αν θέλεις σε μεγάλο φορμάτ, αυτό ακριβώς ήταν η Φαντασία, του 1940. Το θέμα δεν είναι αν πρόλαβε το κοινό να βαρεθεί αυτήν την φόρμουλα αλλά αν είναι ταινία αυτό το πράγμα. Και ενώ η Φαντασία είναι μια συλλογή από βιντεοκλίπ, τουλάχιστον υπάρχει μια συνέπεια και μια ελαφρότητα, δεν παρουσιάζονται σαν κάτι που δεν είναι.
Το 2001 δεν φτιάχτηκε για να είναι συνοδεία μουσικής, φτιάχτηκε ως ταινία και είχε σκοπό να δείξει το όραμα του Κιούμπρικ. Αλλά είναι πραγματικά τρομερά πομπώδες.
Σύγκρινε τον μανταμσουσουδισμό και την φλυαρία του 2001 με τα πιθήκια και το "κοιτάξτε τι κάνω που αναποδογυρίζω το σετ" με τον λυρισμό του Ντίσνεϋ σ' αυτό το αριστούργημα. Γύρνα το στο 3:23 να δεις τι έκαναν οι άνθρωποι με μια απλή παρουσίαση αντανάκλασης του φεγγαριού στα νερά.
Αυτό το 1 λεπτό αντανάκλασης είναι περισσότερη δουλειά από όλο το 2001, απαιτεί απίστευτη μαεστρία. Πραγματικά απορώ ακόμη και σήμερα πώς στο διάολο το έκαναν όλο αυτό με το χέρι και είναι τόσο απρόσκοπτο. Είναι από τις πιο λιτές σκηνές εν τω μεταξύ, που δείχνει πώς μπορείς να πάρεις κάτι πολύ απλό και καθημερινό και να το κάνεις μαγεία.
Επίσης, για να μην λες ότι δεν βλέπω τα έργα στην εποχή τους, δες τις συγκυρίες του 2001 και της Φαντασίας. Το ένα ήταν στο αποκορύφωμα της διαστημικής κούρσας και ήταν βασικά μια πομπώδης πρόκληση "εμείς οι Αμερικάνοι είμαστε μπροστά και θα φάτε την σκόνη μας" ενώ το άλλο ήταν λίγο πριν ξεσπάσει ο Β΄ΠΠ και ήταν "ο άνθρωπος είναι ικανός για τόση ομορφιά απέναντι σε τόση ασχήμια".
Μπορείς να τα δεις σαν να λένε "γιατί είμαστε καλύτεροι εμείς οι Αμερικάνοι", όπου το ένα προβάλλει την ομορφιά του πνεύματος και το άλλο την τεχνολογική υπεροχή.
Στα βίντεο κλιπς, η εικόνα υπηρετεί τη μουσική. Εδώ μιλάμε για το αντίστροφο.