Το παράδειγμα του Γιαννόπουλου επιβεβαιώνει όσα γράφω υπό την έννοια ότι δείχνει την προσπάθεια που έκανε το σύστημα εξουσίας να σπρώξει τον ελληνικό λαό προς τη μάσα και την καλοπέραση. Προφανώς ο συγκεκριμένος πολιτικός δεν ήταν αμόρφωτος ή βλάκας ήξερε πως έδινε το παράδειγμα στους οπαδούς του όταν σύχναζε στα μπουζουκτσίδικα ή όταν έλεγε το περιβόητο "Αει στο διάολο ρε" κάθε φορά που ζορίζονταν.ST48410 έγραψε: ↑10 Φεβ 2024, 19:37Ούτε εγώ θα συμφωνήσω μαζί σου.ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε: ↑10 Φεβ 2024, 19:20Δε θα συμφωνήσω. Υπάρχουν σημαντικά τμήματα του ελληνικού κοινού που επιζητούν την ποιότητα στη διασκέδαση και τη ψυχαγωγία απλώς οι καναλάρχες δε θέλουν να προσεγγίσουν αυτά τα τμήματα. Άλλοτε γιατί επενδύουν σε φτηνότερες(αισθητικά και οικονομικά)παραγωγές, άλλοτε γιατί ξέρουν ότι ένα μορφωμένο κοινό θα στέκεται εμπόδιο στις προσπάθειες τους να προπαγανδίσουν απόψεις και να διαφημίσουν πρόσωπα.
Η ζημιά είχε γίνει δεκαετίες πριν την ιδιωτική τηλεόραση. Όταν το δημοφιλές, εύπεπτο και εύκολο βαπτίστηκε "λαϊκό" και αποθεώθηκε από άλλους για λόγους σκοπιμότητας και από άλλους λόγω άγνοιας.
Αν είσαι κάποιας ηλικίας θα θυμάσαι τον Ευάγγελο Γιαννόπουλο να αποκαλεί πολιτιστικά κέντρα τα σκυλάδικα. Και δεν ήταν ούτε χαζός, ούτε αγράμματος.
Ποιος να αναζητήσει μετά ποιότητα στην Ελληνική τηλεόραση; Το πολύ πολύ να είχες κάποιους που είχαν παρακολουθήσει άλλα Ευρωπαϊκά κανάλια και να ήθελαν κάτι παραπάνω από την ΕΡΤ. Να έχεις κανάλια που να έχουν καλύτερη ποιότητα σήματος, καλύτερη ποιότητα ήχου (μπήκε το stereo), να δείχνουν αθλητικές μεταδόσεις με περισσότερες κάμερες. Να δείχνουν και φωνές που δεν είχαν πρόσβαση στα κρατικά κανάλια ή χωρίς τον κρατικό έλεγχο στο τι θα προβληθεί. Αυτά ζητούσε ο κόσμος.
Και έπεσαν και λεφτά. Η Ρούλα ας πούμε έκανε σόου που λογικά θα κόστιζαν πολλά λεφτά. Οι μεταγραφές των πρωτοκλασάτων άνκορμανς αφηνόταν να εννοηθεί ότι γίνονταν με ιλιγγιώδη ποσά. Τότε διαβάζαμε πχ, χωρίς ποτέ κανένας να μπορεί να ξέρει αν αυτά ήταν αλήθεια ή υπερβολές ότι ο Χατζηνικολάου είχε σπίτι του ασανσέρ για να ανεβάζει την πόρσε. Κάτι τέτοιες σαχλαμάρες γράφονταν.
Κανείς δεν μπήκε στον κόπο να κάνει σοβαρή συζήτηση περί ποιότητας. Ούτε να την ορίσει, ούτε να την αναζητήσει. Λίγο μετά έπιασε τηλεθέαση και η trash tv σε μικρότερα κανάλια που έτσι κι αλλιώς δεν είχαν την δυνατότητα για πολλά πολλά και μετά γεμίσαμε κατινοεκπομπές.
Η ελληνική ιδιωτική τηλεόραση υπήρξε ιδιαίτερα γενναιόδωρη απέναντι στα αστέρια που δημιουργήσε αλλά οι περισσότερες παραγωγές της υπήρξαν φτηνές. Είναι χαρακτηριστικό πως τα περισσότερα σίριαλ γυρίζονταν σε στούντιο με εξοπλισμό που συγκεντρώνονταν από χορηγίες.
Δες τις διαπρεπείς σειρές των 90ς και θα διαπιστώσεις την επανάληψη του μοτίβου "ελληνικό μεσοαστικό σπίτι" σε ό'τι αφορά τη σκηνογραφία.Τα εξωτερικά γυρίσματα ήταν ανέκαθεν σπάνια στην ελληνική TV και αυτά χαμηλού κόστους. Η κατάσταση επιδεινώθηκε από το 2010 και μετά,εξάλλου για πολλά χρόνια είχαν αποφασίσει τα ελληνικά κανάλια να μην επενδύουν στην παραγωγή σειρών. Για τα ριάλιτι και τα τάλεντ σόου δεν έχω να σχολιάσω κάτι, είναι ένας φτηνός τρόπος για να παράγονται τηλεθέαση και διάσημοι.