Eξαιρετικό σχόλιο από το capital.gr
onlinebalux
πριν 11 ώρες
14 ψήφοι
Ναι ναι βγήκε ο κ. καθηγητής με τις παρόλες του που ξέρει κ οικονομικά του 17ου αιώνα και του καρόλου ντίκενς σε ζητήματα που τα έχει λύσει ο βίκτωρας ουγκώ. Μπράβο ρε προσφέσσορα, εντωμεταξύ ότι δεν χρειαζόταν να της χαρίσει τα πράγματα, απλά να μην καλέσει την αστυνομία και ότι η όλη ιστορία στοίχισε τελικά 100τριδιπλα στην εταιρία, μάλλον δεν σου προέκυψαν.
Άκου τώρα πως λειτουργούν στην αληθινή ζωή τα οικονομικά, όχι αυτά που βγαίνουν σε 500 λέξεις να πάρουμε το μεροκάματο.
Εγώ, όποτε δω σε ένα μαγαζί, εστίασης, καφέ, σούπερμαρκετ κλπ να φέρονται έτσι, απλά δεν ξαναπατάω, το ίδιο κάνουμε πάρα πολλοί σε όλο τον κόσμο. Εγώ κ οι υπόλοιποι που σκεφτόμαστε έτσι, προφανώς δεν κλέβουμε κ κάνουμε 10πλάσιο λογαριασμό από αυτά που έκλεψε η γιαγιά κ πολλές φορές το μήνα. Τη 2η φορά που δεν θα ξαναψωνίσει ένας έτσι σκεπτόμενος άνθρωπος, το μαγαζί έχει χάσει, δήθεν κέρδισε επειδή φέρθηκε έτσι. Για καθένα λοιπόν φτωχό που θα κλέψει ένα κουλούρι του 1 ευρώ ή θα ζητιανέψει ένα κομμάτι τυρί των 3 ευρώ, υπάρχει κ άλλος ένας που δεν θα χαλάσει σε εσένα, αλλά θα δώσει στον ανταγωνιστή σου 300 ευρώ, επειδή φέρθηκες άσχημα σε έναν που είχε ανάγκη. Προφανώς, έχουμε συναισθηματική νοημοσύνη να καταλάβουμε πότε όντως ο άλλος είχε ανάγκη ή απλά είναι ένας θρασύς αλήτης κ το κάνει επίτηδες. Κ προφανώς, είναι δικαίωμα του κάθε μαγαζάτορα κ υπευθύνου να αποθαρρύνει τις κλοπές, αλλά είναι σύμφυτο με τη θέση του να έχει το κριτήριο να ξέρει πότε αντιμετωπίζει έναν κλέφτη αλητάμπουρα κ πότε έναν άνθρωπο σε μεγάλη ανάγκη κ να φέρεται ανάλογα. Κ φυσικά δεν έχει καμία υποχρέωση να χαρίσει κάτι, αλλά δεν χρειάζεται να τιμωρεί κ έναν άνθρωπο που πεινάει.
Εν προκειμένω, απλά επειδή ένας μάλλον "πουλών εξουσία" διευθυντής (κ προφανώς, καταλαβαίνουμε καλά ότι πιθανότατα δεν σκέφτηκε τη δουλειά του, απλά πούλησε εξουσία καταχρώμενος τη φοβερή εξουσία της "θεσάρας του", όπως πολλοί άνθρωποι, βγάζοντας κόμπλεξ όταν τους δίνεις ένα κόκκο εξουσίας κ μη γελάτε ακόμη κ αυτό μια μορφή εξουσίας στον συνάνθρωπο είναι) μιας ιδιαιτέρως γνωστής για το κακό κλίμα που ενθαρρύνεται από τη διοίκηση εργοδότης, αντί να κάνει το αυτονόητο, δηλαδή να πάρει πίσω τα πράγματα της γιαγιάς κ να της κάνει μια πολύ αυστηρή σύσταση να μην το ξανακάνει, αντί να καλέσει την αστυνομία, έγινε το αυτονόητο κ αυτό που θα γινόταν σε κάθε δυτική χώρα (γιατί κατά τα άλλα είστε κ δυτικόστροφοι όλοι εδώ μέσα), δηλαδή κατακραυγή. Άκου τι λέει ο άνθρωπος, ότι θα έβγαινε βρώμα ότι χαρίζουν τρόφιμα από τη γιαγιά κ θα ακολουθούσε γιουρούσι με αποτέλεσμα να ανέβουν οι τιμές (ναι το βρήκες, για αυτό ανεβαίνουν).
Προφανώς, κανένας ταμίας της αττικής οδού δεν έχασε τη δουλειά του ούτε έπεσε έξω η αττική οδός ή ανέβηκαν τα διόδια, επειδή χάρισε 1 διέλευση σε έναν απελπισμένο άνθρωπο που δεν είχε πάνω του λεφτά ενώ πήγαινε στο νοσοκομείο τη γυναίκα του ή επειδή χάρισε 10 λεπτά που δεν είχε πάνω του για το διόδιο ένας οδηγός, αντί να τον αφήσει να κάνει τον γύρο της αθήνας κ να τον ξεφτιλίσει.
Προφανώς, κανένα ταμίας σε σμ δεν απολύθηκε ούτε ξέπεσε κανένα σμ όταν ο ταμίας χάρισε 3 λεπτά διαφορά ρέστα για να μην κουράζει τον φορτωμένο 1000 πράγματα πελάτη, να ψάχνει να βρει άλλο κέρμα ή για να μην καθυστερεί την ουρά, να χαλάει ρέστα από 100ευρω για 10 λεπτά που δεν έβγαιναν.
Προφανώς, κανένας αστυφύλακας δεν προκάλεσε εγκληματικότητα ούτε κανένας δημ. αστυνομικός απολύθηκε, επειδή περίμενε για 10 δευτερόλεπτα να ξεπαρκάρει ο ιδιοκτήτης ενός κακοπαρκαρισμένου οχήματος πριν του κόψει κλήση.
Όλα αυτά μας έχουν τύχει σε όλους δεκάδες φορές, όπως δεκάδες φορές μας έτυχε το αντίθετο κ κάθε νοήμων άνθρωπος γνωρίζει ότι όσοι μας εξυπηρέτησαν με τον πρώτο τρόπο μας έκαναν υπόχρεους κ μας δημιούργησαν καλή κ φιλική άποψη για την εταιρία ή τον θεσμό που υπηρετούν κ όταν μας φέρθηκαν με τον δεύτερο τρόπο γνωρίζουμε ότι το έκαναν γιατί δεν πήγαιναν τη φάτσα μας ή είναι κομπλεξικοί, χαλώντας μας την εικόνα για τον θεσμό ή επιχείρηση για την οποία εργάζονται.
Όπως τάλε κουάλε σκηνικό με παιδάκι μικρό να κλέβει τσίχλες, σοκολάτα ή παιχνιδάκι έχουμε όλοι δει κ ζήσει κ έχουμε δει μια χαρά υπαλλήλους καταστήματος αλυσίδας, απλά να πηγαίνει ευγενικά στο παιδάκι κ να του λέει να μην το ξανακάνει ή να ειδοποιεί ευγενικά τον γονιό του για να μην ξεφτιλιστούν στην έξοδο.
Όπως έχω δει στον σκλαβενίτη στο χαλάνδρι, τον υπεύθυνο του σμ όταν τσάκωσε περιστατικό με ένα παιδάκι, μάλλον παιδί άστεγου ή ζητιανάκι, να κλέβει κάτι, του το πλήρωσε ο ίδιος. Κάτι μου λέει ότι κανείς δεν απολύθηκε, αντίθετα με κάτι τέτοια χτίζεται το λεγόμενο brandname και το loyalty του πελάτη. Αλλά οκ, όταν η επαφή μας με την έννοια του εκε, είναι τα σάντουιτς-μπόμπες που τσακίσαμε σε κανένα οργανωμένο για χαβαλέ κ δημόσιες σχέσεις συνέδριο που πήγαμε για to know us better, δεν περιμένεις κάτι καλύτερο.
Μήπως κ στα ζαχαροπλαστεία που χαρίζουν γλυκάκια κ κεράσματα σε παιδάκια ή φτωχούς έπεσαν έξω ή μήπως ανέβηκαν οι τιμές στα ντελίβερυ επειδή πολλοί σοβαροί άνθρωποι ιδιοκτήτες τέτοιων μαγαζιών, χαρίζουν φαγητό σε άστεγους; Ή μήπως δεν έχουμε δει σε φούρνους, σε βενέτηδες, σε καφέ, γρηγόρηδες κ έβερεστ, τον υπάλληλο βάρδιας να χαρίζει κρουασανάκι ή κάποιο ευτελές είδος σε κάποιον άστεγο; Ή αντίστροφα, δεν έχουμε δει άλλους υπαλλήλους βάρδιας στα ίδια καταστήματα να βρίζουν σαν σκυλιά τους άστεγους; Μάλλον οι δεύτεροι ήταν πολύ συναισθηματικά ευφυείς ή είχαν γνώσεις οικονομικών.
Αντίστροφα, έχω δει περιστατικό αλητάμπουρα περιπτερά να σηκώνει χαμό λες κ έπιασε τον αλκετ ριζάι, γιατί το συνοδευόμενο από αξιοπρεπέστατο άνθρωπο-γονιό 3χρονο, πήγε να πάρει μια κίντερ χωρίς να το δει ο πατέρας του, κ πραγματικά κανείς από όσους είδαμε το περιστατικό δεν υποθέσαμε ότι φοβήθηκε ο περιπτεράς μην πέσει έξω, απλά καταλάβαμε ότι είναι κομπλεξικός κ φυσικά έφαγε τα βρισίδια του από όλους κ δεν ξαναπάτησα.
Φτιάξαμε κ σχέση αιτίου-αιτιατού ότι αν δεν καλούσε κ την αστυνομία ο υπεύθυνος, θα πείναγαν τα παιδιά του, σώπα μωρέ, εμείς ζούμε στο τέξας κ δεν έχουμε δει 1000 φορές παρόμοια περιστατικά να λύνονται αλλιώς.
υγ έχετε καταλάβει ότι ούτε 1 στους 1000 δεν σκέφτεται έτσι κ όποιος σκέφτεται απλά ντρέπεται να το πει κ αν το πει του κρεμάνε κουδούνια;;;
υγ2 κάτι τέτοια λένε κάποιοι δ.υ. σε δημόσιες υπηρεσίες, ότι αν ο συνάδελφος τους εξυπηρετήσει έστω κ 1 λεπτό μετά τη λήξη ωραρίου, "χαλάει την πιάτσα" κ θα πλακώνουν στη συγκεκριμένη υπηρεσία/γραμματεία, όλοι όσοι ψάχνουν εξυπηρέτηση της τελευταίας στιγμής. μεταξύ μας, αυτό όντως συχνά ισχύει, πολύ περισσότερο από τα σενάρια περί σουπερμάρκετ που καλοδέχονται κλοπές
https://www.capital.gr/forum/thread/7386387?page=1
"Πως μπορεί να είμαστε 20 χρόνια πίσω από την Αμερική, χωρίς αυτή να είναι 20 χρόνια μπροστά από εμάς;"