Μπεκρής έγραψε: ↑27 Ιούλ 2021, 23:27
stavmanr έγραψε: ↑27 Ιούλ 2021, 17:02
Μπεκρής έγραψε: ↑27 Ιούλ 2021, 16:40
Η αρχιτεκτονική ΕΜΠ και ΑΠΘ είχαν εβε 1 στα ειδικά μαθήματα, όχι 1,2. Η της Ξάνθης είχε 1,1 και οι υπόλοιπες κάτω από 1.
Δεν διαφωνώ. Και δεν γράφω αποκλειστικά για τα ειδικά μαθήματα.
Γράφω για το σύστημα της ΕΒΕ όπως ισχύει σε όλα τα μαθήματα, γενικά. Μέσα σε αυτό το γενικά, εντάσσονται και τα ειδικά μαθήματα της Αρχιτεκτονικής.
Εγώ πιστεύω ότι οι σχολές θα πρέπει να έχουν λόγο για τους φοιτητές που θα έρθουν σε αυτές, όπως συμβαίνει παγκοσμίως σε όλα τα πανεπιστήμια.
Μα τώρα δεν έχουν...
Πιστεύεις πραγματικά ότι το ΕΜΠ δεν ήθελε τον αριστούχο των 20900 και την αριστούχο των 21900 για διαφορά 0,4 μορίων στο ελεύθερο σχέδιο (που ξεπερνά τα όρια του στατιστικού σφάλματος βαθμολόγησης σε ένα τέτοιο μάθημα), και προτιμά εκείνον που έγραψε 0,4 μόρια παραπάνω σε αυτό το μάθημα και 3 μονάδες κάτω
στα μαθήματα του επιστημονικού πεδίου;
Φυσικά και είναι αδύνατο για κάποιον να κάνει τέτοιες εκτιμήσεις σε τέτοιο βαθμό και τέτοιο χαοτικό σύστημα.
Η εβε είναι ένα καλό πρώτο βήμα. Θα πρέπει και οι υπόλοιπες σχολές να έχουν δικαίωμα για ξεχωριστή εβε σε κάποιο βασικό μάθημα.
Η ΕΒΕ είναι τραγική. Δεν έχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση, καμία αξιολογική βάση, καμία λογική.
Τα καλύτερο βέβαια θα ήταν να μπορούμε να ορίζουν οι σχολές τον αριθμό εισακτεων, αλλά εδώ είναι Ελλάδα και δεν πρόκειται να συμβεί.
Εδώ υπάρχει ακόμη ένα παράδοξο!

Όπως κάθε χρόνο, το Υπουργείο ζήτησε από τις Σχολές να καταθέσουν τον αριθμό των θέσεων τους (για τους εισακτέους). Όπως κάθε χρόνο τον κατέθεσαν. Κι όπως κάθε χρόνο το Υπουργείο τους έγραψε και ενέκρινε περισσότερες θέσεις εισακτέων από εκείνες που ζήτησαν τα πανεπιστήμια.
https://www.alfavita.gr/panellinies/354 ... eisakteoys
Η κυβέρνηση της οποίας την εκπαιδευτική πολιτική υπερασπίζεσαι, έκανε καταρχήν το ακριβώς αντίθετο από εκείνο που εσύ θεωρείς επιθυμητό.
Και το επόμενο ερώτημα είναι:
γιατί ανακοινώνει ως και 50% περισσότερες θέσεις από εκείνες που ζητούν οι σχολές και πώς συμβαδίζει αυτό με την ΕΒΕ η οποία θεσπίστηκε για να κόψει περισσότερους υποψήφιους;
Εσύ πιο πριν έγραφες ότι επειδή η κυβέρνηση όρισε 77000 εισακτεους και κάποιες θέσεις θα μείνουν κενές, η εβε είναι αντισυνταγματική. Εγώ λέω ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Θα προτιμούσα βέβαια τσεκούρι στον αριθμό εισακτεων εξαρχής, με βάση τους αριθμούς που ζητούν τα πανεπιστήμια. Αλλά αυτό δεν πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα, καθώς θα θίξει το σύνολο των μαθητών, διότι λιγότερους εισακτεους ζητούν όλες οι υψηλόβαθμες σχολές. Εδώ για τις αρχιτεκτονικές και βλέπεις τι γίνεται. Η εβε φαίνεται να είναι το μόνο πολιτικά εφικτό. Ελπίζω να διαψευστω και του χρόνου να δω πραγματική μείωση αριθμού εισακτεων.
Κατά τη γνώμη μου η ΕΒΕ είναι αντισυνταγματική ούτως ή άλλως.
Αφενός αρνείται την διαπιστευμένη ικανότητα των υποψηφίων να συμμετάσχουν στην 3ο βάθμια εκπαίδευση ως επιτυχόντες της 2ο βάθμιας, δηλαδή επί της ουσίας προσβάλλει την ίδια την πολιτειακή πιστοποίηση αποφοίτησης από τη 2βάθμια, κι αφετέρου αρνείται αναιτιολόγητα την εκπαίδευση των νέων μας σε θέσεις δημόσιας εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν για εκείνους.
Όμως, εφόσον θεωρείς ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι η μείωση των εισακτέων, ακόμη ένα ερώτημα παραμένει αναπάντητο:
Θεωρητικά, η μείωση των εισακτέων θα γίνονταν πιο εύκολα με μείωση των θέσεων στα πανεπιστήμια. Αν αντί 75.000 θέσεων ανακοινώνονταν 50.000 θέσεις, δεν θα εισάγονταν εκ των πραγμάτων σε κάθε σχολή 25.000 λιγότεροι υποψήφιοι; Άραγε, γιατί τόσος ντόρος με πολύπλοκους συντελεστές και κόφτες;
Επομένως, εδώ έχουμε ένα παράδοξο σύμφωνα με το οποίο ανακοινώνονται περισσότερες θέσεις εισαγωγής από τις προτεινόμενες των Σχολών, δηλαδή ανακοινώνεται πρόθεση του Υπουργείου να εξυπηρετήσει περισσότερους εισακτέους στα Πανεπιστήμια και ταυτόχρονα εισάγεται ένα σύστημα αυτόματου κόφτη που τους περιορίζει.
Έτσι, το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί δεν προχώρησαν απλά σε μείωση των θέσεων, αφού ήθελαν να μειώσουν τον αριθμό των εισακτέων;
Edit:
Η απάντηση είναι απλή.
Αν ανακοίνωναν μείωση των θέσεων, τότε όλοι οι εισακτέοι θα καταλάμβαναν εξ ανάγκης όλες τις διαθέσιμες θέσεις των πανεπιστημίων. "Πού το πρόβλημα;" θα μου πεις...
Το πρόβλημα βρίσκεται στο γεγονός ότι έτσι δεν απαξιώνονται τα δημόσια πανεπιστήμια, ώστε να διαφημιστούν τα ιδιωτικά. Αυτό που συμβαίνει με τον κόφτη της ΕΒΕ είναι ότι πανεπιστήμια της επαρχίας, πανεπιστήμια συγκεκριμένων ειδικοτήτων θα μείνουν χωρίς ...εισακτέους ή με ελάχιστους εισακτέους. Ένα πανεπιστήμιο δεν μπορεί να λειτουργεί με 5 και 10 εισακτέους. Σύντομα, θα απαξιωθεί, θα κριθεί αντιοικονομικό και θα κλείσει. Επομένως, σύντομα θα δημιουργηθούν ευκαιρίες μπασίματος για τα ιδιωτικά κολέγια, ειδικά σε αυτά τα αντικείμενα.
Αυτό που συμβαίνει δηλαδή με την ΕΒΕ και δεν συμβαίνει με μία απλή οριζόντια μείωση των εισακτέων, είναι ότι απαξιώνονται
συστηματικά τα επαρχιακά πανεπιστήμια προς όφελος των ιδιωτικών κολεγίων.
Σε άλλη φάση μπορούμε να συζητήσουμε και για τις συνέπειες αυτού του νομοσχεδίου στις τοπικές κοινωνίες, στην παραμεθόριο και ακόμη και στα εθνικά ζητήματα ασφάλειας εξαιτίας της συστηματικής προσπάθειας ερημοποίησης των περιοχών αυτών μέσω της διάλυσης των πανεπιστημίων.