HitmanBM έγραψε: ↑30 Οκτ 2019, 21:12
Μια εκστρατεία ενημέρωσης καλών τρόπων, είτε από τον ΟΑΣΑ είτε από οποιονδήποτε άλλο, θα ήταν τόσο αποτελεσματική στην πράξη όσο το "Όχι σκουπίδια, όχι πλαστικά, σε θάλασσες και ακτές!". Δηλαδή καθόλου. Μόνη λύση για τα λεωφορεία, να φωνάζει ο οδηγός να το κλείσουν όσοι μιλάνε. Όπως κάνουν δηλαδή αν τύχει κανένας βλαμμένος να ανάψει τσιγάρο. Τώρα για τα τραίνα, μόνο αν το προσέξει ο μηχανοδηγός απ' την κάμερα - έστω ότι βάζουν - που και πάλι είναι αδύνατον να επιτηρήσει τόσο κόσμο. Ίσως αν τα βαγόνια επιτηρούνται από κάποιο κέντρο ασφαλείας.
Και πάλι, υπάρχει πρακτικό θέμα, αυτό της περίπτωσης ανάγκης. Κάποιος που βρίσκεται σε μέσο μαζικής μεταφοράς πιθανόν θα βρίσκεται εκεί για κάμποση ώρα. Είκοσι λεπτά, σαράντα λεπτά, πάνω από ώρα, πάντως σε αυτό το διάστημα μπορεί να συμβαίνει το οτιδήποτε. Δηλαδή αν ας πούμε έχει κάποιον δικό του άρρωστο και ετοιμάζεται για εισαγωγή, ή π.χ. σπάσαν τα νερά τι θα του πουν; Να μη μιλήσει στο κινητό; Δε μιλάνε όλοι για την πλάκα τους.
Αν δεν είναι καθόλου αποτελεσματική σημαίνει ότι
κι εσύ βρωμίζεις ακτές και θάλασσες. Το κάνεις;
Οι νοοτροπίες αλλάζουν, όχι σε μία ημέρα βέβαια. Αλλάζουν με εκπαίδευση, με νομοθεσία και κατασταλτικά μέτρα κλπ. Π.χ. δεν έχουμε απέναντι στις γυναίκες ή τα ζώα την ίδια νοοτροπία που είχαν οι παππούδες μας. Άλλο παράδειγμα είναι η διαπαιδαγώγηση όπου έπεφτε πολύ ξύλο σε σπίτι και σχολείο και τώρα είναι αδίκημα και θεωρείται ανήκουστο να χτυπήσεις παιδί.
Στην προκειμένη περίπτωση δε θεωρώ ότι χωρά νομοθεσία και καταστολή. Ακόμα και αυτό που παρέθεσε ο Σατανικός φαίνεται ότι δεν αφορά αστικά μέσα αλλά κάτι σαν το δικό μας προαστιακό και η γλώσσα είναι ότι "προορίζονται". Δε ξέρω αν η εφαρμογή επαφίεται στη καλή θέληση των επιβατών ή υπάρχει και κάποια μορφή επιβολής της πολιτικής των μέσων.
Και το παράδειγμα έκτακτης ανάγκης που αναφέρεις συνηγορεί ότι η μόνη λύση είναι η ενημέρωση των επιβατών. Γιατί αλλιώς τι θα έχουμε; Θα χτυπάει το τηλέφωνο μου και θα παίρνω άδεια από επιβάτες και οδηγό για να το σηκώσω; Ή θα μου κόβουν το πρόστιμο και θα τρέχω μετά να το σβήνω λόγω σπουδαίου λόγου;
Τέλος, αυτό που πρότεινες εσύ είναι επικίνδυνο. Ο οδηγός πρέπει να μπλέκει σε αντιπαράθεση με τους επιβάτες μόνο για σπουδαίο λόγο. Δεν πρέπει να έχει εντάσεις, πρέπει να έχει μόνο πολύ συγκεκριμένες ευθύνες επιτήρησης και η προσοχή του πρέπει να είναι σχεδόν αποκλειστικά στο δρόμο. Μια παρατήρηση δε τη δέχονται όλοι με τον ίδιο τρόπο. Εδώ υπάρχει αντίδραση στους ελέγχους εισιτηρίων που υποτίθεται είναι και υποχρέωση όλων των επιβατών. Παλαιότερα από μια τέτοια αντιπαράθεση υπήρξε νεκρός επιβάτης λεωφορείου.
Ακόμα και στα λεωφορεία που ανέφερες, αν αυτός που κάνει θόρυβο κάθεται στη γαλαρία του μονού ή του διπλού λεωφορείου, ζητάς ο οδηγός να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο για να προσέχει αν κάθονται όλοι οι επιβάτες καλά; Και αν κάνουν και 10-20 παρατηρήσεις την ημέρα για ασήμαντη αφορμή, κάποιο κακό από αντιπαράθεση δε θ' αργήσει να γίνει.