axilmar έγραψε: ↑21 Μαρ 2020, 12:12
Αφού δεν γίνεται, τι θες να σου πω, ότι γίνεται;
Είμαστε πίσω από τους πρωτοπόρους της τεχνολογίας εκατομμύρια χρόνια σε ανθρωπομερες, σε όλους τους τομείς. Για να τους προλάβουμε, θα πρέπει να περασουνε 100 χρόνια αντιγραφής τους.
Αλλά ακόμα και αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει, δλδ η αντιγραφή. Η αγορά μας είναι μικρή και εκτεθειμένη στην παγκοσμιοποίηση.
Να στο κανω λιανα με ένα παράδειγμα:
Για να αρχίσουμε να παράγουμε δικά μας αυτοκίνητα που θα είναι εφάμιλλα σε επιδόσεις και ποιοτητα σε σχέση με τα υπόλοιπα, χρειαζόμαστε ανάπτυξη στην τεχνολογία των κινητήρων, των υλικών, του λογισμικού, των ελαστικών, των βαλβίδων, του σχεδιασμού, των μετάλλων, των πλαστικών, του γυαλιού, των βιδων, των συρμάτων, των ηλεκτρονικών, των αισθητήρων, των καυσίμων, των συστημάτων ασφαλείας (ενεργητική και παθητική ασφάλεια), των φρενων και των συστηματων πέδησης και φρεναρίσματος, και άλλα πολλά.
Αυτο επίσης σημαίνει ότι για να έχουμε αυτοκινητοβιομηχανία, θα πρέπει να υπάρχουν ένα σωρό εταιρείες που όχι μόνο θα παράγουν όλα αυτά, αλλά θα συμμετέχουν στην έρευνα για αναπτυξη της τεχνολογίας.
Και μετά από όλα αυτά, για να μπορούν να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα αυτά, θα πρέπει να πιάνουν τα στανταρτς της ευρωπαϊκής Ένωσης για την ασφαλεια, τους τύπους, τα υλικά, κλπ.
Για να γίνουν όλα τα παραπάνω, χρειάζονται ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ. Δισεκατομμύρια ευρώ!!!
Η ελληνικη αγορά είναι πολύ μικρή και δεν θα δεχθούν οι Έλληνες να αγοράσουν ένα ελληνικό αυτοκίνητο που είναι 5 γενιές πίσω από τα υπόλοιπα, μόνο και μόνο επειδή είναι ελληνικό. Οπότε η αγορά δεν μπορεί να υποστηρίξει αυτήν την ανάπτυξη.
Ούτε όμως θα βρεθούν επενδυτές να ριξουνε λεφτά. Εάν κάποιος έχει κεφαλαιο, θα προτιμήσει να αγοράσει μετοχές κάποιας ξένης αυτοκινητοβιομηχανίας που θα έχει εξ ορισμού πολύ μικρότερο ρίσκο από το να τα βάλει στην ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία που θα είναι στα σπάργανα.
Όλα τα παραπανω ισχυουνε και για άλλους τομείς.
Λύσεις δεν υπάρχουνε.
Το κλείσιμο των συνόρων, και η επιβολή υψηλότερων δασμών στα εισαγόμενα θα σήμαινε και αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό ταυτόχρονα θα σήμαινε και επιστροφή στην δραχμή και κάθετη πτώση του ΑΕΠ, επειδή οι εισαγωγές θα σταματούσαν σε έναν μεγάλο βαθμό.
Καταλαβαίνεις γιατί με την επιστροφή στην δραχμή θα σταματούσαν οι εισαγωγές;
Εάν όχι, να στο κάνω λιανα:
Καμμια ξένη εταιρία δεν θα δέχονταν να εισπράξει δραχμές.
Οπότε θα χρησιμοποιούσαμε το συνάλλαγμα μας αρχικά για εισαγωγες.
Όμως, με την διολίσθηση της δραχμης, το συνάλλαγμα μας θα μειώνονταν συνεχώς, διότι θα μειωνόταν συνέχεια η εισροη συναλλαγματος λόγω της πτώσης της αξίας της δραχμης.
Με παραδειγμα:
Εάν η δραχμή υποτιμηθεί 50%, τότε την επόμενη τουριστική περίοδο οι τουρίστες θα άφηναν τα μισά ευρώ/δολλάρια.
Η μειωση του διαθέσιμου συναλλάγματος οδηγει μαθηματικά σε μείωση των εισαγωγών.
Η οποία μείωση οδηγεί μαθηματικά σε πτώση του ΑΕΠ.
Η οποιαδήποτε λύση θα έπρεπε να εστιάσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, αλλά το αφήνω για άλλο ποστ αυτό γιατί πρέπει να φύγω (ήδη μου πήρε μισή ώρα να το γράψω αυτό).
Εκθεση ιδεων, μπολιασμενη με αναληθειες, μπουρδες και ιδεοληψιες.
Δεν μπορουμε να κανουμε τιποτα, γιατι ετσι.
Στα Τρικαλα, (οπως σου εδωσα το λινκ), εχουν στην κυκλοφορια, αστικα λεοφωρεια που δουλευουν με τζι πι ες.
Χωρις οδηγους.
Γιατι το κρατος δεν αγκαλιαζει αυτη την προσπαθεια ?
Να την αναπτυξει, να παρει την τεχνογνωσια και να την εξαγαγει ?
Γιατι δεν ξερουν απο που θα παρουν τις μιζες. (Λεω γω τωρα).
Η Ελληνικη αυτοκινητοβιομηχανια, τα Πονυ δηλαδη, ειχε εξαγωγες σε 14 χωρες.
Αρα ειχε μια βαση, πανω στην οποια μπορουσε να οικοδομησει.
Στον λινκ που σου εδωσα, απο την Γουικι που το γραφει κομψα, λεει,
Το όλο εγχείρημα οδηγήθηκε σε ναυάγιο στην Ελλάδα, εξαιτίας της έλλειψης υποστήριξης από το ελληνικό κράτος και η επιχείρηση πωλήθηκε τελικά στην Chrysler. Στην Ελλάδα δεν δόθηκε η «έγκριση τύπου» για το συγκεκριμένο μοντέλο, γεγονός που ανάγκασε την Chrysler να εγκαταλείψει την Ελλάδα.
Δηλαδη, το ιδιο το κρατος επελεξε να σαμποταρει την προσπαθεια.
Οι μιζες που λεγαμε.
Οταν ξεπουληθηκε η ΑΓΕΤ Ηρακλης, ηταν η μεγαλυτερη τσιμεντοβιομηχανια της Ευρωπης, μαζι με τη Γαλλικη Λαφαρζ.
Ο Απεθαντος την πουλησε στους Ιταλους της Κοζα Νοστρα, (παιρνοντας προφανως τη μιζα του), με την δικαιολογια, να μην την εξαγορασει η Λαφαρζ.
Τελικα η Γαλλοι την πηραν μερικα χρονια μετα, αφου η Ιταλικη Δικαιοσυνη, καταδικασε τους Μαφιοζους.
Σημερα η Λαφαρζ, ελλειψει αντιπαλου, εχει την παντοκρατορια παγκοσμια, με χρηματηστηριακη αξια, 1,5 τρις.
Ολα τα παραπανω ειναι ιστορικα ντοκουμεντα, που δειχνουν την αντιμετωπιση του επισημου κρατους,
προς το εγχωρειο επιχειρειν.
Στα υπολοιπα που γραφεις, για δραχμη, υποτιμησεις, συναλλαγματα,
παλι τερατολογεις, με δρακους και πιρανχας.
Η ισοτιμια ενος νομισματος, εχει σχεση με την παραγωγη. Αλφαβητα.
Αν βγεις απο την ΕΕ, το πρωτο που θα κανεις, ειναι να βαλεις μπροστα την παραγωγη.
Με τη διαγραφη των χρεων, θα παρουν μπροστα οι μικρομεσαιες επιχειρησεις, η αγροτικη παραγωγη, ο τουρισμος.
Αρα, αυτο που θα εχεις, θα ειναι αυξηση του ΑΕΠ και ανατιμηση (χωρις να ειναι παντα καλο) του νομισματος. Οχι υποτιμηση που γραφεις.
Αυτο μας εχει δειξει το παραδειγμα της Ισλανδιας.
https://tradingeconomics.com/iceland/gdp-per-capita
Το θεμα ειναι ομως, το πολιτικο προσωπικο. (το ξαναγραφω, γιατι ειναι ολοι τους δωσιλογοι).
Εδω ο Τσιπρας ειχε το 61,3% δικο του, και δεν εκανε το αυτονοητο, να σωσει κοσμο και κοσμακη.
Οι θανατοι εδω και μια πενταετια, ειναι περισσοτεροι απο τις γεννησεις.
Επειδη το παιδι θεωρειται τεκμηριο.
Αυτη ειναι η Ε.Ε. Και συ λες πως αν βγουμε απο κει, θα καταστραφουμε ?
Ας μεινουμε τοτε μεσα, να εχουμε αργο και βασανιστικο θανατο.