Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Ειδήσεις, προβλήματα και προτάσεις
Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14665
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 07 Μάιος 2020, 09:24

Υδράργυρος έγραψε:
07 Μάιος 2020, 09:20
:+1:
Ο τουρισμός είχε πιάσει ταβάνι με τις 18 εκατομμύρια αφίξεις. Ήταν θέμα χρόνου να αρχίσει να διορθώνει. Ξεκίνησε πέρσι με το Thomas Cook πριν την πανδημία. Δεν έχει νόημα με κάθε κόστος να σώζουμε τα ξενοδοχεία του TUI
Αλλος από εδώ, που νομίζει ότι μία αεροπορική εταιρεία είναι το ίδιο με ένα ξενοδοχείο.
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14665
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 07 Μάιος 2020, 09:43

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 23:11
Aν ο Βασιλάκης βάλει ένα ποσό 10 εκατομμυρίων ευρω π.χ για να φτιάξει μιά εταιρεία και η εταιρεία αυτή πτωχεύσει τότε χάνει τα κεφάλαιά που έχει επενδύσει. Αν όμως εμφανιστεί το Δημόσιο όμως ή κάποιος άλλος και του πει "Βασιλάκη, αγοράζω τις μετοχές σου δίνοντας 10 εκατομμύρια" είναι όντως αδιάφορος. Η αδιαφορία αυτή είναι επιβλαβής μακροπρόθεσμα και για την εταιρεία του Βασιλάκη αλλά και για την οικονομία.
Οταν λέω ότι σου λείπουν βασικές γνώσεις, κάτι ξέρω. Δεν υπάρχει περίπτωση γιά χρεοκοπημένη εταιρεία να βρεθεί κάποιος να δώσει στον επιχειρηματία ποσό ίσο με το κεφάλαιο γιά να την αγοράσει. Αν το έκανε το Κράτος, η πράξη αυτή θα ξεπερνούσε κατά πολύ τα όρια του σκανδάλου.
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 23:11
Μετά, υπάρχει το ενδεχόμενο να πάει χάλια η εταιρεία και η αξία των κεφαλαίων( τα 10 εκατομμύρια) να μειωθεί. Εκεί, μπορεί να μπει το κράτος να μπει στο μετοχικό κεφάλαιο της επιχείρησης κάτι που σημαίνει πράγματι μία απώλεια μετοχικού ελέγχου εκ μέρους του Βασιλάκη, αλλά και διάσωση της επιχείρησης που καταφέρνει να δανειστεί εκ νέου, να καλύψει τις απώλειες της και να συνεχίσει εν γένει το έργο της. Η αξία των μετοχών που κρατάει ο Βασιλάκης σε αυτή τη περίπτωση επανέρχεται στα αρχικά της επίπεδα.
Ούτε τον λήγοντα. Δεν υπάρχει περίπτωση η αξία των μετοχών που κρατάει ο χ Βασιλάκης να επανέλθει στα αρχικά της επίπεδα (εκτός βέβαια από ραγδαία ανάπτυξη τής εταιρείας). Η "διάσωση" γίνεται με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου με παραίτηση των παλιών μετόχων από το δικαίωμα στην συμμετοχή στην αύξηση. Αυτό έγινε στην περίπτωση τής διάσωσης των τραπεζών. Π.χ γιά να λειτουργήσει η εταιρεία χρειάζεται κεφάλαιο 10 εκατ. Το Κράτος που διασώζει διαπιστώνει ότι η αξία τής εταιρείας έχει γίνει πιά 1 εκατ. Βάζει άλλα 9 εκατ. και αποκτά το 90% των μετοχών. Τότε, η αξία τής εταιρείας θεωρητικά ξαναγίνεται 10 εκατ. Γιά να φθάσει όμως η αξία των μετοχών του "Βασιλάκη" εκεί που ήταν πριν, πρέπει η εταιρεία να δεκαπλασιαστεί σε αξία σε σχέση με αυτή που είχε πριν, αφού πιά έχει μόνο το 10% των μετοχών. Φυσικά, στο παράδειγμα, ακόμη και με το 10% των μετοχών θα έχει κάτι καλύτερο από το μηδέν που θα είχε σε περίπτωση χρεοκοπίας. Ομως αυτό εξαρτάται από το πόσο χαμηλά έπεσε η αξία τής εταιρείας πριν την διάσωση. Αν διατηρεί το 10% τής αξίας της, τότε δεν είναι ακριβώς χρεοκοπημένη. Θα μπορούσε το Κράτος με τα 9 εκατομμύρια να πάρει το 99% τής εταιρείας, οπότε ο "Βασιλάκης" να χρειάζεται να περιμένει να εκατονταπλασιασθεί η εταιρεία γιά να πάρει πίσω τα λεφτά του.
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 23:11
Γενικά, η κρατική διάσωση μίας ιδιωτικής εταιρίας κοστίζει, ολική ή μερική ,κάτι που η πλειοψηφία των πολιτών δε μπορεί να αντιληφτεί. Δεν είναι μόνο τα χρήματα που καταβάλλει το Δημόσιο, είναι και το κόστος που συνδέεται με το λεγόμενο πρόβλημα του ηθικού κινδύνου που περιγράφω στο παρόν νήμα, ως την απροθυμία των μάνατζερς/μετόχων να διαχειριστούν αποτελεσματικά την επιχείρηση τους, σκεπτόμενοι πως τα λάθη τους θα καλυφθούν από το Δημόσιο.
Αν δεν έχεις τις γνώσεις γιά βασικά πράγματα, μπορείς να "περιγράφεις" ό,τι θέλεις.
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14665
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 07 Μάιος 2020, 09:45

Echelon έγραψε:
07 Μάιος 2020, 07:46
Ο εκάστοτε κλάδος τείνει να αντιμετωπίζει προβλήματα κατά καιρούς. Πολλές φορές στην ανάπτυξη ακολουθεί ύφεση. Όταν ξανάρθει ανάπτυξη τότε θα βρεθεί ο κατάλληλος παίκτης να αντικαταστήσει την κάθε Aegean. Απλά πράματα.
Στο μεσοδιάστημα, και γιά όσο διάστημα δεν υπάρχουν αεροπορικές επικοινωνίες, η ανάπτυξη θα αργεί να έλθει.
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
Τζιτζιμιτζιχότζιρας
Δημοσιεύσεις: 13065
Εγγραφή: 10 Απρ 2020, 15:13
Phorum.gr user: 2.Χόρχε ντελ Σάλτο 1.Brainstorm
Τοποθεσία: Ίδρυμα

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Τζιτζιμιτζιχότζιρας » 07 Μάιος 2020, 09:49

Κρατικοποίηση του Κόστα Ναυαρίνο Τώρα και μετατροπή σε Ξενια
Όλες οι καμαριερες θα γίνουν χονδρές ξινές ΔΥ και τα πουλ μπόι 50ρηδες ΔΥ με κοιλιά
Φιλαράκι, αν κάποιος μπει φορουμάκι από μαγκιά ή από αδυναμία κάποιας στιγμής, πάει, τελείωσε.

Άβαταρ μέλους
Green Dragon
Δημοσιεύσεις: 25011
Εγγραφή: 17 Απρ 2020, 12:02
Phorum.gr user: Green Dragon

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Green Dragon » 07 Μάιος 2020, 09:54

Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 22:07
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:57
Η λογική της αγοράς λέει πως κλείνει η Aegean και το κενό της καλύπτεται από την Ellinair, αν δε μπορεί να καλυφθεί σου λέει η αγορά και πάλι ότι έτσι είναι η ζωή και πάμε παρακάτω. Για να μη βρίσκεται κανείς να επενδύσει στις αερομεταφορές, σημαίνει ότι δεν αξίζουν σαν επένδυση και δε καλύπτουν τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.
Γι'αυτό λέω ότι δεν πολυταξειδεύεις. Αλλιώς, θα σκεφτόσουν ότι γιά να πάει κανείς στην Αλεξανδρούπολη ή στην Ρόδο με λεωφορείο ή πλοίο, περιορίζει συντριπτικά την επιχειρηματικότητα στα μέρη αυτά. Αλλωστε, ανέκαθεν υπήρχε γραμμή φέρρυ μεταξύ Ρίου και Αντίριου. Ποιός ο λόγος να γίνει γέφυρα;
Καταλαβαίνω τι εννοείς, μιλάς για τις συνέπειες πέραν της ίδιας της αεροπορικής. Δεν έχεις άδικο σ' αυτό και τελικά η μόνη λύση είναι να μην έχεις συγκεκριμένο σύστημα αλλά να λειτουργείς περιπτωσιολογικά. Ίσως δηλαδή να πρέπει να κριθεί αν θα υπάρξει κάποια αλυσιδωτή αντίδραση ή όχι και πόσο σοβαρή θα είναι αυτή.

Άβαταρ μέλους
perseus
Δημοσιεύσεις: 15420
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 08:58
Phorum.gr user: Perseus
Τοποθεσία: Ιωαννινα

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από perseus » 07 Μάιος 2020, 09:58

Leporello έγραψε:
07 Μάιος 2020, 09:19
perseus έγραψε:
07 Μάιος 2020, 08:57
Maspoli έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:44

Υπαρχει μια παρανόηση λόγω μιας αναφοράς του αμερικανικού συνταγματος σε ταχυδρομεία. Δεν ισχύει ότι τα ταχυδρομεία στις ΗΠΑ πρέπει να είναι κρατικά. Έχει δίκιο ο Leporello ότι δεν είναι.
ο γιαλαντζι μανατζερ δεν ξερει καν την διαφορα USP-USPS
Οχι ρε νούμερο, απλώς έβαλα ταχυδρομική εταιρεία ιδιωτική. Αρα, δεν μπορεί να είναι συνταγματικά κατοχυρωμένος ο δημόσιος χαρακτήρας των ταχυδρομείων. Οτι υπάρχει και δημόσια υπηρεσία δεν το αναιρεί αυτό.
τυο οτι ειναι κυβερνητικη υπηρεσια και οργανο της εκτελεστικης εξουσιας δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν αλλες ταχυδρομικες εταιρειες

Άβαταρ μέλους
perseus
Δημοσιεύσεις: 15420
Εγγραφή: 01 Μάιος 2018, 08:58
Phorum.gr user: Perseus
Τοποθεσία: Ιωαννινα

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από perseus » 07 Μάιος 2020, 09:59

Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε:
07 Μάιος 2020, 09:49
Κρατικοποίηση του Κόστα Ναυαρίνο Τώρα και μετατροπή σε Ξενια
Όλες οι καμαριερες θα γίνουν χονδρές ξινές ΔΥ και τα πουλ μπόι 50ρηδες ΔΥ με κοιλιά
ετσι 360 μεκατ ΕΣΠΑ πηρε ο καπταν Βασιλης για α εχει ενα ξενοδοχειο φουλ στα χρεη ,δωστε αλλα 200 να πηγαινει ο ροναλντο να μενει τζαμπα.

Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14665
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 07 Μάιος 2020, 10:06

Green Dragon έγραψε:
07 Μάιος 2020, 09:54
Leporello έγραψε:
06 Μάιος 2020, 22:07
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 21:57
Η λογική της αγοράς λέει πως κλείνει η Aegean και το κενό της καλύπτεται από την Ellinair, αν δε μπορεί να καλυφθεί σου λέει η αγορά και πάλι ότι έτσι είναι η ζωή και πάμε παρακάτω. Για να μη βρίσκεται κανείς να επενδύσει στις αερομεταφορές, σημαίνει ότι δεν αξίζουν σαν επένδυση και δε καλύπτουν τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.
Γι'αυτό λέω ότι δεν πολυταξειδεύεις. Αλλιώς, θα σκεφτόσουν ότι γιά να πάει κανείς στην Αλεξανδρούπολη ή στην Ρόδο με λεωφορείο ή πλοίο, περιορίζει συντριπτικά την επιχειρηματικότητα στα μέρη αυτά. Αλλωστε, ανέκαθεν υπήρχε γραμμή φέρρυ μεταξύ Ρίου και Αντίριου. Ποιός ο λόγος να γίνει γέφυρα;
Καταλαβαίνω τι εννοείς, μιλάς για τις συνέπειες πέραν της ίδιας της αεροπορικής. Δεν έχεις άδικο σ' αυτό και τελικά η μόνη λύση είναι να μην έχεις συγκεκριμένο σύστημα αλλά να λειτουργείς περιπτωσιολογικά. Ίσως δηλαδή να πρέπει να κριθεί αν θα υπάρξει κάποια αλυσιδωτή αντίδραση ή όχι και πόσο σοβαρή θα είναι αυτή.
Ασφαλώς έτσι είναι. Αν περιοριζόταν οι συνέπειες στην ίδια την εταιρεία, δεν θα γινόταν διάσωση, όπως δεν έγινε π.χ. τής Follie Folli.
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7901
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 07 Μάιος 2020, 10:08

Leporello έγραψε:
07 Μάιος 2020, 09:43
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 23:11
Aν ο Βασιλάκης βάλει ένα ποσό 10 εκατομμυρίων ευρω π.χ για να φτιάξει μιά εταιρεία και η εταιρεία αυτή πτωχεύσει τότε χάνει τα κεφάλαιά που έχει επενδύσει. Αν όμως εμφανιστεί το Δημόσιο όμως ή κάποιος άλλος και του πει "Βασιλάκη, αγοράζω τις μετοχές σου δίνοντας 10 εκατομμύρια" είναι όντως αδιάφορος. Η αδιαφορία αυτή είναι επιβλαβής μακροπρόθεσμα και για την εταιρεία του Βασιλάκη αλλά και για την οικονομία.
Οταν λέω ότι σου λείπουν βασικές γνώσεις, κάτι ξέρω. Δεν υπάρχει περίπτωση γιά χρεοκοπημένη εταιρεία να βρεθεί κάποιος να δώσει στον επιχειρηματία ποσό ίσο με το κεφάλαιο γιά να την αγοράσει. Αν το έκανε το Κράτος, η πράξη αυτή θα ξεπερνούσε κατά πολύ τα όρια του σκανδάλου.
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 23:11
Μετά, υπάρχει το ενδεχόμενο να πάει χάλια η εταιρεία και η αξία των κεφαλαίων( τα 10 εκατομμύρια) να μειωθεί. Εκεί, μπορεί να μπει το κράτος να μπει στο μετοχικό κεφάλαιο της επιχείρησης κάτι που σημαίνει πράγματι μία απώλεια μετοχικού ελέγχου εκ μέρους του Βασιλάκη, αλλά και διάσωση της επιχείρησης που καταφέρνει να δανειστεί εκ νέου, να καλύψει τις απώλειες της και να συνεχίσει εν γένει το έργο της. Η αξία των μετοχών που κρατάει ο Βασιλάκης σε αυτή τη περίπτωση επανέρχεται στα αρχικά της επίπεδα.
Ούτε τον λήγοντα. Δεν υπάρχει περίπτωση η αξία των μετοχών που κρατάει ο χ Βασιλάκης να επανέλθει στα αρχικά της επίπεδα (εκτός βέβαια από ραγδαία ανάπτυξη τής εταιρείας). Η "διάσωση" γίνεται με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου με παραίτηση των παλιών μετόχων από το δικαίωμα στην συμμετοχή στην αύξηση. Αυτό έγινε στην περίπτωση τής διάσωσης των τραπεζών. Π.χ γιά να λειτουργήσει η εταιρεία χρειάζεται κεφάλαιο 10 εκατ. Το Κράτος που διασώζει διαπιστώνει ότι η αξία τής εταιρείας έχει γίνει πιά 1 εκατ. Βάζει άλλα 9 εκατ. και αποκτά το 90% των μετοχών. Τότε, η αξία τής εταιρείας θεωρητικά ξαναγίνεται 10 εκατ. Γιά να φθάσει όμως η αξία των μετοχών του "Βασιλάκη" εκεί που ήταν πριν, πρέπει η εταιρεία να δεκαπλασιαστεί σε αξία σε σχέση με αυτή που είχε πριν, αφού πιά έχει μόνο το 10% των μετοχών. Φυσικά, στο παράδειγμα, ακόμη και με το 10% των μετοχών θα έχει κάτι καλύτερο από το μηδέν που θα είχε σε περίπτωση χρεοκοπίας. Ομως αυτό εξαρτάται από το πόσο χαμηλά έπεσε η αξία τής εταιρείας πριν την διάσωση. Αν διατηρεί το 10% τής αξίας της, τότε δεν είναι ακριβώς χρεοκοπημένη. Θα μπορούσε το Κράτος με τα 9 εκατομμύρια να πάρει το 99% τής εταιρείας, οπότε ο "Βασιλάκης" να χρειάζεται να περιμένει να εκατονταπλασιασθεί η εταιρεία γιά να πάρει πίσω τα λεφτά του.
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 23:11
Γενικά, η κρατική διάσωση μίας ιδιωτικής εταιρίας κοστίζει, ολική ή μερική ,κάτι που η πλειοψηφία των πολιτών δε μπορεί να αντιληφτεί. Δεν είναι μόνο τα χρήματα που καταβάλλει το Δημόσιο, είναι και το κόστος που συνδέεται με το λεγόμενο πρόβλημα του ηθικού κινδύνου που περιγράφω στο παρόν νήμα, ως την απροθυμία των μάνατζερς/μετόχων να διαχειριστούν αποτελεσματικά την επιχείρηση τους, σκεπτόμενοι πως τα λάθη τους θα καλυφθούν από το Δημόσιο.
Αν δεν έχεις τις γνώσεις γιά βασικά πράγματα, μπορείς να "περιγράφεις" ό,τι θέλεις.
Στάχτη στα μάτια αγαπητέ για μία ακόμη φορά. Το κράτος μπορεί να δώσει τα λεφτά που αντιστοιχούν στο κεφάλαιο της επιχείρησης, αν θεωρείς
ότι είναι σκάνδαλο τράβα στον Εισαγγελέα που έλεγε και ο Σημίτης :D Όσον αφορά την αύξηση της τιμής μπορεί να γίνει και αυτή, σε περιόδους έντονης μεταβλητότητας ζούμε υποτίθεται. Το θέμα του ηθικού κινδύνου που για σένα το "γνώστη" είναι ήσσονος σημασίας τονίζεται από κάθε εγχειρίδιο της οικονομικής επιστήμης παγκοσμίως.Αν έχεις απάντηση στο θέμα αυτό να τη διαβάσω.

Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14665
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 07 Μάιος 2020, 10:12

ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
07 Μάιος 2020, 10:08
Leporello έγραψε:
07 Μάιος 2020, 09:43
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 23:11
Aν ο Βασιλάκης βάλει ένα ποσό 10 εκατομμυρίων ευρω π.χ για να φτιάξει μιά εταιρεία και η εταιρεία αυτή πτωχεύσει τότε χάνει τα κεφάλαιά που έχει επενδύσει. Αν όμως εμφανιστεί το Δημόσιο όμως ή κάποιος άλλος και του πει "Βασιλάκη, αγοράζω τις μετοχές σου δίνοντας 10 εκατομμύρια" είναι όντως αδιάφορος. Η αδιαφορία αυτή είναι επιβλαβής μακροπρόθεσμα και για την εταιρεία του Βασιλάκη αλλά και για την οικονομία.
Οταν λέω ότι σου λείπουν βασικές γνώσεις, κάτι ξέρω. Δεν υπάρχει περίπτωση γιά χρεοκοπημένη εταιρεία να βρεθεί κάποιος να δώσει στον επιχειρηματία ποσό ίσο με το κεφάλαιο γιά να την αγοράσει. Αν το έκανε το Κράτος, η πράξη αυτή θα ξεπερνούσε κατά πολύ τα όρια του σκανδάλου.
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 23:11
Μετά, υπάρχει το ενδεχόμενο να πάει χάλια η εταιρεία και η αξία των κεφαλαίων( τα 10 εκατομμύρια) να μειωθεί. Εκεί, μπορεί να μπει το κράτος να μπει στο μετοχικό κεφάλαιο της επιχείρησης κάτι που σημαίνει πράγματι μία απώλεια μετοχικού ελέγχου εκ μέρους του Βασιλάκη, αλλά και διάσωση της επιχείρησης που καταφέρνει να δανειστεί εκ νέου, να καλύψει τις απώλειες της και να συνεχίσει εν γένει το έργο της. Η αξία των μετοχών που κρατάει ο Βασιλάκης σε αυτή τη περίπτωση επανέρχεται στα αρχικά της επίπεδα.
Ούτε τον λήγοντα. Δεν υπάρχει περίπτωση η αξία των μετοχών που κρατάει ο χ Βασιλάκης να επανέλθει στα αρχικά της επίπεδα (εκτός βέβαια από ραγδαία ανάπτυξη τής εταιρείας). Η "διάσωση" γίνεται με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου με παραίτηση των παλιών μετόχων από το δικαίωμα στην συμμετοχή στην αύξηση. Αυτό έγινε στην περίπτωση τής διάσωσης των τραπεζών. Π.χ γιά να λειτουργήσει η εταιρεία χρειάζεται κεφάλαιο 10 εκατ. Το Κράτος που διασώζει διαπιστώνει ότι η αξία τής εταιρείας έχει γίνει πιά 1 εκατ. Βάζει άλλα 9 εκατ. και αποκτά το 90% των μετοχών. Τότε, η αξία τής εταιρείας θεωρητικά ξαναγίνεται 10 εκατ. Γιά να φθάσει όμως η αξία των μετοχών του "Βασιλάκη" εκεί που ήταν πριν, πρέπει η εταιρεία να δεκαπλασιαστεί σε αξία σε σχέση με αυτή που είχε πριν, αφού πιά έχει μόνο το 10% των μετοχών. Φυσικά, στο παράδειγμα, ακόμη και με το 10% των μετοχών θα έχει κάτι καλύτερο από το μηδέν που θα είχε σε περίπτωση χρεοκοπίας. Ομως αυτό εξαρτάται από το πόσο χαμηλά έπεσε η αξία τής εταιρείας πριν την διάσωση. Αν διατηρεί το 10% τής αξίας της, τότε δεν είναι ακριβώς χρεοκοπημένη. Θα μπορούσε το Κράτος με τα 9 εκατομμύρια να πάρει το 99% τής εταιρείας, οπότε ο "Βασιλάκης" να χρειάζεται να περιμένει να εκατονταπλασιασθεί η εταιρεία γιά να πάρει πίσω τα λεφτά του.
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 23:11
Γενικά, η κρατική διάσωση μίας ιδιωτικής εταιρίας κοστίζει, ολική ή μερική ,κάτι που η πλειοψηφία των πολιτών δε μπορεί να αντιληφτεί. Δεν είναι μόνο τα χρήματα που καταβάλλει το Δημόσιο, είναι και το κόστος που συνδέεται με το λεγόμενο πρόβλημα του ηθικού κινδύνου που περιγράφω στο παρόν νήμα, ως την απροθυμία των μάνατζερς/μετόχων να διαχειριστούν αποτελεσματικά την επιχείρηση τους, σκεπτόμενοι πως τα λάθη τους θα καλυφθούν από το Δημόσιο.
Αν δεν έχεις τις γνώσεις γιά βασικά πράγματα, μπορείς να "περιγράφεις" ό,τι θέλεις.
Στάχτη στα μάτια αγαπητέ για μία ακόμη φορά. Το κράτος μπορεί να δώσει τα λεφτά που αντιστοιχούν στο κεφάλαιο της επιχείρησης, αν θεωρείς ότι είναι σκάνδαλο τράβα στον Εισαγγελέα που έλεγε και ο Σημίτης :D Όσον αφορά την αύξηση της τιμής μπορεί να γίνει και αυτή, σε περιόδους έντονης μεταβλητότητας ζούμε υποτίθεται. Το θέμα του ηθικού κινδύνου που για σένα το "γνώστη" είναι ήσσονος σημασίας τονίζεται από κάθε εγχειρίδιο της οικονομικής επιστήμης παγκοσμίως.Αν έχεις απάντηση στο θέμα αυτό να τη διαβάσω.
Καλά, συνέχισε να "περιγράφεις". Οταν έχεις πλήρη άγνοια, δεν καταλαβαίνει κάν τι σου λέει ο άλλος.

Περιορίζομαι να αναφέρω άλλον ένα τρόπο "διάσωσης": το Κράτος αγοράζει την επιχείρηση προς ένα (1) ευρώ. Αυτό γίνεται αν η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη.
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
Green Dragon
Δημοσιεύσεις: 25011
Εγγραφή: 17 Απρ 2020, 12:02
Phorum.gr user: Green Dragon

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Green Dragon » 07 Μάιος 2020, 10:18

Leporello έγραψε:
07 Μάιος 2020, 10:06
Green Dragon έγραψε:
07 Μάιος 2020, 09:54
Καταλαβαίνω τι εννοείς, μιλάς για τις συνέπειες πέραν της ίδιας της αεροπορικής. Δεν έχεις άδικο σ' αυτό και τελικά η μόνη λύση είναι να μην έχεις συγκεκριμένο σύστημα αλλά να λειτουργείς περιπτωσιολογικά. Ίσως δηλαδή να πρέπει να κριθεί αν θα υπάρξει κάποια αλυσιδωτή αντίδραση ή όχι και πόσο σοβαρή θα είναι αυτή.
Ασφαλώς έτσι είναι. Αν περιοριζόταν οι συνέπειες στην ίδια την εταιρεία, δεν θα γινόταν διάσωση, όπως δεν έγινε π.χ. τής Follie Folli.
Καλά εκεί δεν ήταν απλά μια πτώχευση, είχαν γίνει σημεία και τέρατα με στοιχεία μαϊμού.

Άβαταρ μέλους
Leporello
Δημοσιεύσεις: 14665
Εγγραφή: 07 Αύγ 2018, 19:09
Phorum.gr user: Leporello

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Leporello » 07 Μάιος 2020, 10:27

Green Dragon έγραψε:
07 Μάιος 2020, 10:18
Leporello έγραψε:
07 Μάιος 2020, 10:06
Green Dragon έγραψε:
07 Μάιος 2020, 09:54
Καταλαβαίνω τι εννοείς, μιλάς για τις συνέπειες πέραν της ίδιας της αεροπορικής. Δεν έχεις άδικο σ' αυτό και τελικά η μόνη λύση είναι να μην έχεις συγκεκριμένο σύστημα αλλά να λειτουργείς περιπτωσιολογικά. Ίσως δηλαδή να πρέπει να κριθεί αν θα υπάρξει κάποια αλυσιδωτή αντίδραση ή όχι και πόσο σοβαρή θα είναι αυτή.
Ασφαλώς έτσι είναι. Αν περιοριζόταν οι συνέπειες στην ίδια την εταιρεία, δεν θα γινόταν διάσωση, όπως δεν έγινε π.χ. τής Follie Folli.
Καλά εκεί δεν ήταν απλά μια πτώχευση, είχαν γίνει σημεία και τέρατα με στοιχεία μαϊμού.
Δεν έχει σημασία αυτό. Ενδεχόμενη διάσωση δεν γίνεται με κριτήριο αν ήταν καλή η προηγούμενη διοίκηση ή όχι.
1.
hellegennes έγραψε:
13 Οκτ 2022, 21:35
Γνωρίζω πολύ καλύτερα στατιστική από σένα
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.

Άβαταρ μέλους
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ
Δημοσιεύσεις: 7901
Εγγραφή: 11 Αύγ 2019, 16:23
Phorum.gr user: ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ » 07 Μάιος 2020, 10:32

Leporello έγραψε:
07 Μάιος 2020, 10:12
ΦΙΛΕΛΕ ΚΑΙ ΤΡΟΛΕΛΕ έγραψε:
07 Μάιος 2020, 10:08
Leporello έγραψε:
07 Μάιος 2020, 09:43
Οταν λέω ότι σου λείπουν βασικές γνώσεις, κάτι ξέρω. Δεν υπάρχει περίπτωση γιά χρεοκοπημένη εταιρεία να βρεθεί κάποιος να δώσει στον επιχειρηματία ποσό ίσο με το κεφάλαιο γιά να την αγοράσει. Αν το έκανε το Κράτος, η πράξη αυτή θα ξεπερνούσε κατά πολύ τα όρια του σκανδάλου.
Ούτε τον λήγοντα. Δεν υπάρχει περίπτωση η αξία των μετοχών που κρατάει ο χ Βασιλάκης να επανέλθει στα αρχικά της επίπεδα (εκτός βέβαια από ραγδαία ανάπτυξη τής εταιρείας). Η "διάσωση" γίνεται με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου με παραίτηση των παλιών μετόχων από το δικαίωμα στην συμμετοχή στην αύξηση. Αυτό έγινε στην περίπτωση τής διάσωσης των τραπεζών. Π.χ γιά να λειτουργήσει η εταιρεία χρειάζεται κεφάλαιο 10 εκατ. Το Κράτος που διασώζει διαπιστώνει ότι η αξία τής εταιρείας έχει γίνει πιά 1 εκατ. Βάζει άλλα 9 εκατ. και αποκτά το 90% των μετοχών. Τότε, η αξία τής εταιρείας θεωρητικά ξαναγίνεται 10 εκατ. Γιά να φθάσει όμως η αξία των μετοχών του "Βασιλάκη" εκεί που ήταν πριν, πρέπει η εταιρεία να δεκαπλασιαστεί σε αξία σε σχέση με αυτή που είχε πριν, αφού πιά έχει μόνο το 10% των μετοχών. Φυσικά, στο παράδειγμα, ακόμη και με το 10% των μετοχών θα έχει κάτι καλύτερο από το μηδέν που θα είχε σε περίπτωση χρεοκοπίας. Ομως αυτό εξαρτάται από το πόσο χαμηλά έπεσε η αξία τής εταιρείας πριν την διάσωση. Αν διατηρεί το 10% τής αξίας της, τότε δεν είναι ακριβώς χρεοκοπημένη. Θα μπορούσε το Κράτος με τα 9 εκατομμύρια να πάρει το 99% τής εταιρείας, οπότε ο "Βασιλάκης" να χρειάζεται να περιμένει να εκατονταπλασιασθεί η εταιρεία γιά να πάρει πίσω τα λεφτά του.
Αν δεν έχεις τις γνώσεις γιά βασικά πράγματα, μπορείς να "περιγράφεις" ό,τι θέλεις.
Στάχτη στα μάτια αγαπητέ για μία ακόμη φορά. Το κράτος μπορεί να δώσει τα λεφτά που αντιστοιχούν στο κεφάλαιο της επιχείρησης, αν θεωρείς ότι είναι σκάνδαλο τράβα στον Εισαγγελέα που έλεγε και ο Σημίτης :D Όσον αφορά την αύξηση της τιμής μπορεί να γίνει και αυτή, σε περιόδους έντονης μεταβλητότητας ζούμε υποτίθεται. Το θέμα του ηθικού κινδύνου που για σένα το "γνώστη" είναι ήσσονος σημασίας τονίζεται από κάθε εγχειρίδιο της οικονομικής επιστήμης παγκοσμίως.Αν έχεις απάντηση στο θέμα αυτό να τη διαβάσω.
Καλά, συνέχισε να "περιγράφεις". Οταν έχεις πλήρη άγνοια, δεν καταλαβαίνει κάν τι σου λέει ο άλλος.

Περιορίζομαι να αναφέρω άλλον ένα τρόπο "διάσωσης": το Κράτος αγοράζει την επιχείρηση προς ένα (1) ευρώ. Αυτό γίνεται αν η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη.
Ο συγκεκριμένος τρόπος διάσωσης αποτελεί όντως μία απάντηση στο θέμα του ηθικού κινδύνου.

Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37691
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος » 07 Μάιος 2020, 11:22

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 15:45
Echelon έγραψε:
06 Μάιος 2020, 12:24
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ έγραψε:
06 Μάιος 2020, 09:14

Καλο το κραξιμο αλλα να ακουσουμε και τι προτεινουν
Δεν τίθεται θέμα κραξίματος. Αν δεν αντέχει ας κλείσει. Η αγορά θα αναπληρώσει το κενό. Τι; Όχι;
Σε ποια αγορα ακριβως αναφερεσαι οταν ολες οι αεροπορικες εχουν το ιδιο προβλημα;
Θα αναπληρωσουν το κενο ιπταμενα καρα;
no fuck given.

ας μην πεταει τιποτα, ας πεταει ενα αεροπλανο το μηνα και να κοστιζει εφτα τσουβαλια λεφτα για να εισαι επιβατης. δε μας νοιαζει.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.

Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 37691
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: Aegean Airlines: Κρατικοποίηση Εν Όψει;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος » 07 Μάιος 2020, 11:23

Cavaliere έγραψε:
06 Μάιος 2020, 15:56
Η Ολυμπιακή ήταν η μεγάλη ντροπή του μπανανιστάν. Ατελείωτη σπατάλη, τεμπελαράδες παντού, τουλάχιστον 2 ήξερα στο catering που πήραν σύνταξη στα 42, και πιο πριν πάλι δεν δούλευαν, ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΣΧΕΔΟΝ ΠΟΤΕ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ. Είχε φτάσει ένα σημείο: Πετάω για Αλεξανδρούπολη, φτάνω χωρίς τη βαλίτσα, αυτό μόνο στην Alitalia το είδα. Καθυστερήσεις; Συνέχεια, 2001 στη Ρώμη, βγάλαμε μούσια μέχρι να φύγουμε. Όλοι φεύγανε εκτός ημών. Ήρθα η AEGEAN και γέλασε το χείλι μας. Ήμασταν επιτέλους περήφανοι για έναν ελληνικό αερομεταφορέα. Πετάς ευχάριστα και στην ώρα. Και με ασφάλεια. Καταλαβαίνω όσους θέλουν πάλι μια Ολυμπιακή, αλλά τους λέω πως το 90% των Ελλήνων βρίζει και δεν την ξαναθέλει, και κυρίως, δεν έχει λεφτά να τους ταΐζει.
ισχυει.
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Οικονομία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών