Περί φορτηγών

Ειδήσεις, προβλήματα και προτάσεις
Antigeist
Δημοσιεύσεις: 873
Εγγραφή: 15 Ιουν 2019, 12:36

Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antigeist » 10 Νοέμ 2019, 12:41

Το παν ο, τι υπάρχει στον σύγχρονο κόσμο μας σε κάποια φάση βρισκόταν μέσα σ' ένα φορτηγό, έστω για το τελευταίο μίλι: η επίπλωση και τα δομικά υλικά σε κάθε σπίτι, κατάστημα, γραφείο και εργοστάσιο, το φαγητό που τρώτε, από τη φύτευση και τη συγκομιδή του μέχρι την κουζίνα και το πιάτο σας, ακόμη και η ίδια η άσφαλτος και το τσιμέντο που διανύουν φορτηγαδόν κουβαλήθηκαν.

Με λίγα λόγια, είμαστε ζωντανοί χάρη στις υπηρεσίες τους. Αν τα φορτηγά ακινητοποιούνταν, το επόμενο πρωί θα μας έβρισκε σαν τους Amish της Αμερικής (θεωρητικά γιατί πρακτικά θα είχαμε πεθάνει).

Τα φορτηγά ποικίλουν εξαιρετικά σε μέγεθος, σχήμα και αποστολή. Λεωφορεία, πυροσβεστικά,
μπουλντόζες, τρακτέρ, θεριζοαλωνιστικά, μπετονιέρες, γερανοί, χωματουργικά, απορριμματοφόρα, φορτηγά μεταφοράς ξυλείας, μαμούθ φορτηγά εξόρυξης, φορτηγά ψυγεία, φορτηγά δεξαμενής, φορτηγά διανομών, φορτηγά ρυμουλκά... δεν έχει όριο το έργο που εκτελούν για εμάς.

Όταν λέω φορτηγό, δεν αναφέρομαι στα ελαφρά φορτηγά δευτέρας τάξης (class 2) όπως τα pickups, τα οποία καταναλώνουν το 13,2% των μεταφορικών καυσίμων στις ΗΠΑ. Αντίθετα, αναφέρομαι στις τάξεις από 3 έως 8. Εδώ διακρίνουμε δύο κατηγορίες. Αφενός τα οχήματα μέσης τάξης από 3 έως 6 τα οποία εκτελούν παραγγελίες σε μικρομεσαίες κυρίως επιχειρήσεις, απαρτίζουν τον στόλο των επιχειρήσεων διανομής, φορτώνονται τους επιβατικούς γερανούς
και καταναλώνουν το 4,6% των καυσίμων μεταφοράς.

Αφετέρου έχουμε την κατηγορία βαρέων οχημάτων
7-8b για τσιμέντο, λεωφορείο, ανέλκυση, σκουπίδι, πυρόσβεση και τα τετραξονικά (ρυμουλκά ή "νταλίκες") της εθνικής που καταναλώνουν το 19% των καυσίμων στις ΗΠΑ. Υπάρχουν ακόμη και υψηλότερες κατηγορίες φορτηγών, όπως τα φορτηγά με πέντε (τάξη 9) έως επτά άξονες (τάξη 13) με πολλαπλά βαγόνια. Μέσα σε όλα αυτά, υπάρχουν πολλά είδη ντιζελοκίνητων κυρίως οχημάτων που χρησιμοποιούνται στην αγροτιά, εξόρυξη, υποδομή ενέργειας που παρέχει πετρέλαιο και φυσικό αέριο, οικοδομή, οδικά έργα, υλοτομία, βιομηχανία, δημόσια υγεία και ουσιαστικά σε όλους τους τομείς, η συνέργεια των οποίων κάνει δυνατό αυτό που περήφανα αποκαλούμε "πολιτισμό".

Όταν εξαπλώθηκαν οι σιδηρόδρομοι, οι οικισμοί έγιναν λιγότερο εξαρτημένοι από τα πλοία
και τη ναυτιλία, και οι πληθυσμοί της ενδοχώρας αυξήθηκαν, ιδιαίτερα στις πόλεις κοντά σε
σιδηροδρομικούς κόμβους.

Μετά τον Β'ΠΠ το φτηνό πετρέλαιο έκανε δυνατή την σε μεγάλο μήκος εξάπλωση προαστίων και επαρχιών
σε ένα αμερικανικό έθνος το οποίο σήμερα μετράει 4,1 εκ. μίλια οδών. Τώρα οι άνθρωποι μπορούν να ζήσουν
σχεδόν οπουδήποτε στην αμερικανική ενδοχώρα, σε σημείο ώστε οι τέσσερις από τις πέντε αμερικανικές κοινότητες να εξαρτώνται αποκλειστικά από τα φορτηγά για το σύνολο των αγαθών τους (ATA 2015). Ωστόσο κανείς ουσιαστικά σε αυτές
τις κοινότητες δεν έχει αντιληφθεί ότι ζει σε φορτηγούπολη.

Είναι σαφές ότι θα ήταν προτιμότερο να μεταφέρουν το εμπόρευμα τα πλοία, οι φορτηγίδες και τα τρένα επειδή είνα ως μέσα κατά πολύ πιο ενεργειακά συμφέροντα. Αλλά με μόλις 25.000 μίλια θαλασσίων διαδρόμων και 95.000 σιδηροδρομικών γραμμών, τα πλοία και οι σιδηροδρομικές μεταφορές δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα 4 εκατομμύρια μίλια οδών που είναι ανοιχτά στα φορτηγά.

Τα φορτηγά κυρίαρχουν στα αγαθά που ταξιδεύουν κάτω από τα 550 μίλια λόγω τάχους, χαμηλού κόστους και ευχέρειας. 80% του εμπορεύσιμου φόρτου ταξιδεύει λιγότερο από 550 μίλια, και ένα φορτηγό μπορεί να παραδόσει σε μια μέρα. Επομένως, είναι δύσκολο να μετατοπιστεί μεγαλύτερο ποσοστό φόρτου στο σιδηρόδρομο και στα πλοία (Brogan et al., 2013). Ακόμη και όταν η σιδηροδρομική γραμμή είναι η λιγότερο δαπανηρή εναλλακτική, τα φορτηγό και πάλι συνήθως προτιμάται στην περίπτωση αγαθών από τα οποία απαιτείται just-in-time παράδοση ή θεωρούνται πολύτιμα, ευπαθή και εύθραυστα.

Η σημερινή μας παγκόσμια οικονομία όπου τα υλικά και τα εξαρτήματα διοχετεύονται στα εργοστάσια και τις επιχειρήσεις από προμηθευτές ανά την υφήλιο πριν την συναρμολόγηση στις μονάδες ή την εμπορική διάθεση θα ήταν κάτι το αδιανόητο χωρί το παγκόσμιο
σύστημα μεταφορών και τα φορτηγά φέρνουν τούμπα το μεγαλύτερο μέρος αυτής της κίνησης.

Πάρτε την περίπτωση ενός κινητήρα αυτοκινήτου. Στην αλυσίδα εφοδιασμού για αυτό το προϊόν ενδέχεται να εμπλέκονται μέχρι και 22 φορτηγά από την προέλευση μέχρι τον προορισμό. Για παράδειγμα, 12 φορτηγά από διαφορετικούς προμηθευτές παραδίδουν τα απαραίτητα εξαρτήματα για την συναρμολόγηση ενός κινητήρα σε ένα εργοστάσιο στην Ιαπωνία.

Οι έτοιμοι κινητήρες φορτώνονται σε ένα φορτηγό και μεταφέρονται στο λιμάνι του Τόκιο, όπου το εμπορευματοκιβώτιο ανυψώνεται με γερανό πάνω σε ένα πλοίο, εκφορτώνεται από γερανό στο Όκλαντ, το μεταφέρει σε μια μάντρα ένα reacher-stacker (RS) φορτηγό μέχρι την άφιξη του τρένου, το φορτώνει κατόπιν το RS στο βαγόνι, μετά όταν φτάσει το τρένο σε κάποιο προάστιο του Detroit ένα ακόμα RS το ξεφορτώνει, θα μπει μετά σε ένα τεράστιο 18-wheeler με προορισμό ένα κέντρο διανομής όπου τελικά οι κινητήρες μέσα στο container θα κατέβουν με περονοφόρο ανυψωτικό, θα επαναφορτωθούν σε δύο μικρότερα φορτηγά και θα παραδοθούν σε ένα εργοστάσιο παραγωγής αυτοκίνητων στο Detroit.

Aυτό δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με την εφοδιαστική αλυσίδα της Apple, η οποία έχει πάνω από 200 προμηθευτές σε 361 τοποθεσίες σε 25 χώρες με τις παραγγελίες να φτάνουν just-in-time στο εργοστάσιο που συναρμολογεί το τελικό προϊόν, κινητά και υπολογιστές (Apple 2015). Κάθε προμηθευτής έχει και αυτός προμηθευτές, αρχής γενόμενης με τα ορυκτά και τα πλαστικά που βγάζουν τα άλλα κομμάτια και τα οποία βγάζουν όλα μαζί, σαν μια τεράστια μπαμπούσκα, βγάζουν το τελικό προϊόν.

Αυτό το θαύμα παραγωγικής κινητικότητας έχει το κόστος του. Οι αλυσίδες just-in-time εφοδιασμού θέλουν πολύ καύσιμο. Προκειμένου να παραδώσουν μόνο ό,τι χρειάζεται, τα φορτηγά καλούνται να εκτελούν πιο συχνά αποστολές μισογεμάτα, και συχνά μερικώς ή εντελώς άδεια. Από την άλλη πλευρά όμως τα φορτηγά επιτρέπουν οικομικότερο χτίσιμο και συντήρηση αποθηκευτικών χώρων.

Όταν τα φορτηγά γεμίζουν τίγκα, και πάλι συχνά δεν φέρουν το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος. Το 60% περίπου των φορτηγών γεμίζουν εντελώς πριν φτάσουν το μέγιστο φόρτο. (Bradley et al. 2009). Αυτό οφείλεται συνήθως σε ογκώδη συσκευασία, αν και αυτή ενδέχεται να μειωθεί. Για
για παράδειγμα, η Hamburger Helfer έκανε τα κατσαρά noodles της ίσια, και αυτό συρρίκνωσε το χαρτοκιβώτιο κατά 20%, εξοικονομώντας στην Walmart 500 διαδρομές ετησίως (Forbis 2008).

Τις τελευταίες δεκαετίες, η αποδοτικότητα καυσίμου για φορτηγά διπλασιάστηκε στις ΗΠΑ, όμως
τα φορτηγά τελικά ταξίδεψαν περισσότερα μίλια, οπότε η συνολική κατανάλωση καυσίμου δεν μειώθηκε. Αυτό οφείλεται στο "φαινόμενο αναπήδησης", επίσης γνωστό ως παράδοξο του Jevon, το οποίο συμβαίνει όταν η αποδοτικότητα
βελτιώνεται. Έτσι, αν ένας καλύτερος κινητήρας επιτρέπει σε ένα φορτηγό να πάει την ίδια απόσταση με το μισό καύσιμο, αυτό δίνει το κίνητρο στην επιχείρηση να πάει δύο φορές πιο μακριά, και η κατανάλωση καυσίμου δεν μειώνεται.

Μεσαία και βαριά φορτηγά καίνε το 22% των καυσίμων μεταφοράς στις ΗΠΑ. Αυτό θα μπορούσε να είναι
μειωμένο κατά 33-50% με βελτιωμένους κινητήρες, ελαστικά, ελάττωση βάρους, καλύτερη εκπαίδευση οδηγών, υβριδική τεχνολογία, αεροδυναμικό σχεδιασμό, μακρύτερο η διπλό ρυμουλκούμενο, καλύτερο logistics planning και άλλες βελτιώσεις αναλόγως τον τρόπο χρήσης του φορτηγού (NRC 2010, HDT 2014).

Από την άλλη πλευρά, πολλές από αυτές τις αλλαγές θα κόστιζαν ενέργεια και οι ίδιες, λόγω κεφαλαιακού κόστους ή πρόωρης απόσυρσης κατά τα άλλα απολύτως ικανοποιητικού κεφαλαιακού εξοπλισμού.
Αυτές οι βελτιώσεις θα μπορούσαν να σπρώξουν έως και το 10% του εμπορεύρισμου φορτίου από τους σιδηροδρόμους στα φορτηγά, με ελάχιστο όφελος, δεδομένου ότι τα βαρέα φορτηγά προκαλούν πολύ μεγάλη οδική φθορά. Αυτή τη στιγμή, τα εισοδήματα των φορτηγών καλύπτουν μόνο από 20% μέχρι 50% της ζημίας που προκαλούν τα φορτηγά στο δρόμους, και τα υπόλοιπα τα βάζει το αμερικανικό δημόσιο. Έτσι η κρατική αρωγή κάνει τα φορτηγά να φαντάζουν λιγότερο ακριβά από ό, τι είναι, με αποτέλεσμα να αποσπούν φόρτο από την πιο ενεργειακά αποδοτική οδό των σιδηροδρόμων και των πλοίων (Parry et al., 2014).

Τα φορτηγά έχουν ήδη ένα τεράστιο πλεονέκτημα ανταγωνισμού έναντι των σιδηροδρόμων που βασίζονται σε ιδιωτικούς πόρους και μιας υποχρηματοδοτούμενης ναυτιλίας, επειδή η κυβέρνηση των ΗΠΑ δαπανά 146 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για την δημιουργία και την συντήρηση δρόμων.

Αυτή η απομάκρυνση από την ενεργειακή απόδοση θα αυξηθεί εάν κοινοπραξία εταιριών καταφέρει να αυξήσει το μέγιστο βάρος του φορτηγού σε 97.000 λίβρες από το τωρινό 80.000 (CTP 2015). Εάν συμβεί αυτό, μέχρι το 20% του σιδηροδρομικού φορτίου θα διαρρεύσει στα φορτηγά, και ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό εάν οι διαστάσεις των φορτηγών αυξηθούν (NPC 2012). Το επιπλέον βάρος θα μπορούσε να αυξήσει κατά 50-63% τη φθορά σε δρόμους και γέφυρες, δηλαδή κατά 65 δισ. επιπλέον σε σχέση με τα 200 δισ. όπου ανέρχεται το τωρινό ύψος οδικών επισκευών. Έτσι θα κατέβαιναν οκτώ εκατομμύρια περισσότερα βαρέα φορτηγά σε επαρχιακούς δρόμους ενώ η κατασκευή αυτών των τελευταίων δεν προβλέπει ανθεκτικότητα ούτε σε 80.000 λίβρες (CRS
2012; FHWA 2000; Hjort et αϊ. 2008; House 113-36 2013; Swift 2012; USDOE 2008; USDOT 2000).

Συμπέρασμα:

Ο αμερικανικός τρόπος ζωής, το πρότυπο ουσιαστικά όλων των κοινωνιών του πλανήτη, εκτείνεται κατά μήκος τεσσάρων εκατομμυρίων μιλίων δρόμων. Αυτό
το απέραντο πλέγμα ασφάλτου μπορεί να είναι ένας χάρτινος πύργος. Στο βιβλίο "The Big Roads", (Swift 2012) ο συγγραφέας ανατρέχει την ιστορία των 47.000 μιλίων του Federal Interstate Hghway System, της εθνικής οδού των ΗΠΑ. Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, αφού τα οχήματα εξαρτώνται τόσο από το πετρέλαιο, τα τέσσερα εκατομμύρια μίλια δρόμων θα αποδειχτούν αστρονομικό πέταμα χρημάτων εάν τα οχήματα δεν απομακρυνθούν από το πετρέλαιο.

Πηγές:
Apple. 2015. Supplier "http://www.apple.com/supplier-responsib ... suppliers/"

ATA. 2015. Trucks bring life’s essentials. American trucking association. "http://www.trucking.org/Trucks_Bring_It.aspx.

Bradley, M.J., et al. 2009. Setting the stage for regulation of heavy-duty vehicle fuel economy &
GHG emissions. International council on clean transportation.

Brogan, J.J., et al. 2013. Freight transportation modal shares: scenarios for a low-carbon future.
National renewable energy laboratory.

CRS. 2012. Funding and financing highways and public transportation, report R42877.
Congressional research service.

CTP. 2015. CTP members. Coalition for transportation productivity.

FHWA. Federal highway administration. 2000. Addendum to the 1997 Federal highway cost
allocation study final report. Federal highway administration.

Forbis, G. 2008. Rising fuel prices. U.S. department of transportation.

HDT. 2014. 121 ways to save fuel. <URL url="http://www.truckinginfo.com">http://www.truckinginfo.com</URL>.

Hjort, M., et al. 2008. Road wear from heavy vehicles—an overview. NVF committee Vehicles
and Transports.

House 113-36. 2013. Perspectives from users of the nation’s freight system. House of
representatives.

NPC. 2012. Topic paper 2. Rail transportation demand. National petroleum council.

NRC. 2010. Technologies and approaches to reducing the fuel consumption of medium- and
heavy-duty vehicles. National academies press.

Parry, I., et al. 2014. Getting energy prices right. International monetary fund.

Swift, E. 2012. The big roads. Mariner books.

USDOE. U.S. 2008. Department of energy. Transportation energy data book.

USDOT. U.S. Department of Transportation. 2000. Addendum to the 1997 Federal highway cost
allocation study. Federal highway administration.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Antigeist την 10 Νοέμ 2019, 13:39, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 2019
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 10 Νοέμ 2019, 13:16

Antigeist έγραψε:
10 Νοέμ 2019, 12:41
Το παν ο, τι υπάρχει στον σύγχρονο κόσμο μας σε κάποια φάση βρισκόταν μέσα σ' ένα φορτηγό, έστω για το τελευταίο μίλι: η επίπλωση και τα δομικά υλικά σε κάθε σπίτι, κατάστημα, γραφείο και εργοστάσιο, το φαγητό που τρώτε, από τη φύτευση και τη συγκομιδή του μέχρι την κουζίνα και το πιάτο σας, ακόμη και η ίδια η άσφαλτος και το τσιμέντο που διανύουν φορτηγαδόν κουβαλήθηκαν.

Με λίγα λόγια, είμαστε ζωντανοί χάρη στις υπηρεσίες τους. Αν τα φορτηγά ακινητοποιούνταν, το επόμενο πρωί θα μας έβρισκε σαν τους Amish της Αμερικής (θεωρητικά γιατί πρακτικά θα είχαμε πεθάνει).

Τα φορτηγά ποικίλουν εξαιρετικά σε μέγεθος, σχήμα και αποστολή. Λεωφορεία, πυροσβεστικά,
μπουλντόζες, τρακτέρ, θεριζοαλωνιστικά, μπετονιέρες, γερανοί, χωματουργικά, απορριμματοφόρα, φορτηγά μεταφοράς ξυλείας, μαμούθ φορτηγά εξόρυξης, φορτηγά ψυγεία, φορτηγά δεξαμενής, φορτηγά διανομών, φορτηγά ρυμουλκά... δεν έχει όριο το έργο που εκτελούν τα για εμάς.

Όταν λέω φορτηγό, δεν αναφέρομαι στα ελαφρά φορτηγά δευτέρας τάξης (class 2) όπως τα pickups, τα οποία καταναλώνουν το 13,2% των μεταφορικών καυσίμων στις ΗΠΑ. Αντίθετα, αναφέρομαι στις τάξεις από 3 έως 8. Εδώ διακρίνουμε δύο κατηγορίες. Αφενός τα οχήματα μέσης τάξης από 3 έως 6 τα οποία εκτελούν παραγγελίες σε μικρομεσαίες κυρίως επιχειρήσεις, απαρτίζουν τον στόλο των επιχειρήσεων διανομής, φορτώνονται τους επιβατικούς γερανούς
και καταναλώνουν το 4,6% των καυσίμων μεταφοράς.

Αφετέρου έχουμε την κατηγορία βαρέων οχημάτων
7-8b για τσιμέντο, λεωφορείο, ανέλκυση, σκουπίδι, πυρόσβεση και τα τετραξονικά (ρυμουλκά ή "νταλίκες") της εθνικής που καταναλώνουν το 19% των καυσίμων στις ΗΠΑ. Υπάρχουν ακόμη και υψηλότερες κατηγορίες φορτηγών, όπως τα φορτηγά με πέντε (τάξη 9) έως επτά άξονες (τάξη 13) με πολλαπλά βαγόνια. Μέσα σε όλα αυτά, υπάρχουν πολλά είδη ντιζελοκίνητων κυρίως οχημάτων που χρησιμοποιούνται στην αγροτιά, εξόρυξη, υποδομή ενέργειας που παρέχει πετρέλαιο και φυσικό αέριο, οικοδομή, οδικά έργα, υλοτομία, βιομηχανία, δημόσια υγεία και ουσιαστικά σε όλους τους τομείς, η συνεργία των οποίων κάνει δυνατό αυτό που περήφανα αποκαλούμε "πολιτισμό".

Όταν εξαπλώθηκαν οι σιδηρόδρομοι, οι οικισμοί έγιναν λιγότερο εξαρτημένοι από τα πλοία
και τη ναυτιλία, και οι πληθυσμοί της ενδοχώρας αυξήθηκαν, ιδιαίτερα στις πόλεις κοντά σε
σιδηροδρομικούς κόμβους.

Μετά τον Β'ΠΠ το φτηνό πετρέλαιο έκανε δυνατή την σε μεγάλο μήκος εξάπλωση προαστίων και επαρχιών
σε ένα αμερικανικό έθνος το οποίο σήμερα μετράει 4,1 εκ. μίλια οδών. Τώρα οι άνθρωποι μπορούν να ζήσουν
σχεδόν οπουδήποτε στην αμερικανική ενδοχώρα, σε σημείο ώστε οι τέσσερις από τις πέντε αμερικανικές κοινότητες να εξαρτώνται αποκλειστικά από τα φορτηγά για το σύνολο των αγαθών τους (ATA 2015). Ωστόσο κανείς ουσιαστικά σε αυτές
τις κοινότητες δεν έχει αντιληφθεί ότι ζει σε μια φορτηγούπολη.

Είναι σαφές ότι θα ήταν προτιμότερο να μεταφέρουν το εμπόρευμα τα πλοία, οι φορτηγίδες και τα τρένα επειδή είνα ως μέσα κατά πολύ πιο ενεργειακά συμφέροντα. Αλλά με μόλις 25.000 μίλια θαλασσίων διαδρόμων και 95.000 σιδηροδρομικών γραμμών, τα πλοία και οι σιδηροδρομικές μεταφορές δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα 4 εκατομμύρια μίλια οδών που είναι ανοιχτά στα φορτηγά.

Τα φορτηγά κυρίαρχουν στα αγαθά που ταξιδεύουν κάτω από τα 550 μίλια λόγω τάχους, χαμηλού κόστους και ευχέρειας. 80% του εμπορεύσιμου φόρτου ταξιδεύει λιγότερο από 550 μίλια, και ένα φορτηγό μπορεί να παραδόσει σε μια μέρα. Επομένως, είναι δύσκολο να μετατοπιστεί μεγαλύτερο ποσοστό φόρτου στο σιδηρόδρομο και στα πλοία (Brogan et al., 2013). Ακόμη και όταν η σιδηροδρομική γραμμή είναι η λιγότερο δαπανηρή εναλλακτική, τα φορτηγό και πάλι συνήθως προτιμάται στην περίπτωση αγαθών από τα οποία απαιτείται just-in-time παράδοση ή θεωρούνται πολύτιμα, ευπαθή και εύθραυστα.

Η σημερινή μας παγκόσμια οικονομία όπου τα υλικά και τα εξαρτήματα διοχετεύονται στα εργοστάσια και τις επιχειρήσεις από προμηθευτές ανά την υφήλιο πριν την συναρμολόγηση στις μονάδες ή την εμπορική διάθεση θα ήταν κάτι το αδιανόητο χωρί το παγκόσμιο
σύστημα μεταφορών και τα φορτηγά φέρνουν τούμπα το μεγαλύτερο μέρος αυτής της κίνησης.

Πάρτε την περίπτωση ενός κινητήρα αυτοκινήτου. Στην αλυσίδα εφοδιασμού για αυτό το προϊόν ενδέχεται να εμπλέκονται μέχρι και 22 φορτηγά από την προέλευση μέχρι τον προορισμό. Για παράδειγμα, 12 φορτηγά από διαφορετικούς προμηθευτές παραδίδουν τα απαραίτητα εξαρτήματα για την συναρμολόγηση ενός κινητήρα σε ένα εργοστάσιο στην Ιαπωνία.

Οι έτοιμοι κινητήρες φορτώνονται σε ένα φορτηγό και μεταφέρονται στο λιμάνι του Τόκιο, όπου το εμπορευματοκιβώτιο ανυψώνεται με γερανό πάνω σε ένα πλοίο, εκφορτώνεται από γερανό στο Όκλαντ, το μεταφέρει σε μια μάντρα ένα reacher-stacker (RS) φορτηγό μέχρι την άφιξη του τρένου, το φορτώνει κατόπιν το RS στο βαγόνι, μετά όταν φτάσει το τρένο σε κάποιο προάστιο του Detroit ένα ακόμα RS το ξεφορτώνει, θα μπει μετά σε ένα τεράστιο 18-wheeler με προορισμό ένα κέντρο διανομής όπου τελικά οι κινητήρες μέσα στο container θα κατέβουν με περονοφόρο ανυψωτικό, θα επαναφορτωθούν σε δύο μικρότερα φορτηγά και θα παραδοθούν σε ένα εργοστάσιο παραγωγής αυτοκίνητων στο Detroit.

Aυτό δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με την εφοδιαστική αλυσίδα της Apple, η οποία έχει πάνω από 200 προμηθευτές σε 361 τοποθεσίες σε 25 χώρες με τις παραγγελίες να φτάνουν just-in-time στο εργοστάσιο που συναρμολογεί το τελικό προϊόν, κινητά και υπολογιστές (Apple 2015). Κάθε προμηθευτής έχει και αυτός προμηθευτές, αρχής γενόμενης με τα ορυκτά και τα πλαστικά που βγάζουν τα άλλα κομμάτια και τα οποία βγάζουν όλα μαζί, σαν μια τεράστια μπαμπούσκα, βγάζουν το τελικό προϊόν.

Αυτό το θαύμα παραγωγικής κινητικότητας έχει το κόστος του. Οι αλυσίδες just-in-time εφοδιασμού θέλουν πολύ καύσιμο. Προκειμένου να παραδώσουν μόνο ό,τι χρειάζεται, τα φορτηγά καλούνται να εκτελούν πιο συχνά αποστολές μισογεμάτα, και συχνά μερικώς ή εντελώς άδεια. Από την άλλη πλευρά όμως τα φορτηγά επιτρέπουν οικομικότερο χτίσιμο και συντήρηση αποθηκευτικών χώρων.

Όταν τα φορτηγά γεμίζουν τίγκα, και πάλι συχνά δεν φέρουν το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος. Το 60% περίπου των φορτηγών γεμίζουν εντελώς πριν φτάσουν το μέγιστο φόρτο. (Bradley et al. 2009). Αυτό οφείλεται συνήθως σε ογκώδη συσκευασία, αν και αυτή ενδέχεται να μειωθεί. Για
για παράδειγμα, η Hamburger Helfer έκανε τα κατσαρά noodles της ίσια, και αυτό συρρίκνωσε το χαρτοκιβώτιο κατά 20%, εξοικονομώντας στην Walmart 500 διαδρομές ετησίως (Forbis 2008).

Τις τελευταίες δεκαετίες, η αποδοτικότητα καυσίμου για φορτηγά διπλασιάστηκε στις ΗΠΑ, όμως
τα φορτηγά τελικά ταξίδεψαν περισσότερα μίλια, οπότε η συνολική κατανάλωση καυσίμου δεν μειώθηκε. Αυτό οφείλεται στο "φαινόμενο αναπήδησης", επίσης γνωστό ως παράδοξο του Jevon, το οποίο συμβαίνει όταν η αποδοτικότητα
βελτιώνεται. Έτσι, αν ένας καλύτερος κινητήρας επιτρέπει σε ένα φορτηγό να πάει την ίδια απόσταση με το μισό καύσιμο, αυτό δίνει το κίνητρο στην επιχείρηση να πάει δύο φορές πιο μακριά, και η κατανάλωση καυσίμου δεν μειώνεται.

Μεσαία και βαριά φορτηγά καίνε το 22% των καυσίμων μεταφοράς στις ΗΠΑ. Αυτό θα μπορούσε να είναι
μειωμένο κατά 33-50% με βελτιωμένους κινητήρες, ελαστικά, ελάττωση βάρους, καλύτερη εκπαίδευση οδηγών, υβριδική τεχνολογία, αεροδυναμικό σχεδιασμό, μακρύτερο η διπλό ρυμουλκούμενο, καλύτερο logistics planning και άλλες βελτιώσεις αναλόγως τον τρόπο χρήσης του φορτηγού (NRC 2010, HDT 2014).

Από την άλλη πλευρά, πολλές από αυτές τις αλλαγές θα κόστιζαν ενέργεια και οι ίδιες, λόγω κεφαλαιακού κόστους ή πρόωρης απόσυρσης κατά τα άλλα απολύτως ικανοποιητικού κεφαλαιακού εξοπλισμού.
Αυτές οι βελτιώσεις θα μπορούσαν να σπρώξουν έως και το 10% του εμπορεύρισμου φορτίου από τους σιδηροδρόμους στα φορτηγά, με ελάχιστο όφελος, δεδομένου ότι τα βαρέα φορτηγά προκαλούν πολύ μεγάλη οδική φθορά. Αυτή τη στιγμή, τα εισοδήματα των φορτηγών καλύπτουν μόνο από 20% μέχρι 50% της ζημίας που προκαλούν τα φορτηγά στο δρόμους, και τα υπόλοιπα τα βάζει το αμερικανικό δημόσιο. Έτσι η κρατική αρωγή κάνει τα φορτηγά να φαντάζουν λιγότερο ακριβά από ό, τι είναι, με αποτέλεσμα να αποσπούν φόρτο από την πιο ενεργειακά αποδοτική οδό των σιδηροδρόμων και των πλοίων (Parry et al., 2014).

Τα φορτηγά έχουν ήδη ένα τεράστιο πλεονέκτημα ανταγωνισμού έναντι των σιδηροδρόμων που βασίζονται σε ιδιωτικούς πόρους και μιας υποχρηματοδοτούμενης ναυτιλίας, επειδή η κυβέρνηση των ΗΠΑ δαπανά 146 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για την δημιουργία και την συντήρηση δρόμων.

Αυτή η απομάκρυνση από την ενεργειακή απόδοση θα αυξηθεί εάν κοινοπραξία εταιριών καταφέρει να αυξήσει το μέγιστο βάρος του φορτηγού σε 97.000 λίβρες από το τωρινό 80.000 (CTP 2015). Εάν συμβεί αυτό, μέχρι το 20% του σιδηροδρομικού φορτίου θα διαρρεύσει στα φορτηγά, και ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό εάν οι διαστάσεις των φορτηγών αυξηθούν (NPC 2012). Το επιπλέον βάρος θα μπορούσε να αυξήσει κατά 50-63% τη φθορά σε δρόμους και γέφυρες, δηλαδή κατά 65 δισ. επιπλέον σε σχέση με τα 200 δισ. όπου ανέρχεται το τωρινό ύψος οδικών επισκευών. Έτσι θα κατέβαιναν οκτώ εκατομμύρια περισσότερα βαρέα φορτηγά σε επαρχιακούς δρόμους ενώ η κατασκευή αυτών των τελευταίων δεν προβλέπει ανθεκτικότητα ούτε σε 80.000 λίβρες (CRS
2012; FHWA 2000; Hjort et αϊ. 2008; House 113-36 2013; Swift 2012; USDOE 2008; USDOT 2000).

Συμπέρασμα:

Ο αμερικανικός τρόπος ζωής, το πρότυπο ουσιαστικά όλων των κοινωνιών του πλανήτη, εκτείνεται κατά μήκος τεσσάρων εκατομμυρίων μιλίων δρόμων. Αυτό
το απέραντο πλέγμα ασφάλτου μπορεί να είναι ένας χάρτινος πύργος. Στο βιβλίο "The Big Roads", (Swift 2012) ο συγγραφέας ανατρέχει την ιστορία των 47.000 μιλίων του Federal Interstate Hghway System, της εθνικής οδού των ΗΠΑ. Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, αφού τα οχήματα εξαρτώνται τόσο από το πετρέλαιο, τα τέσσερα εκατομμύρια μίλια δρόμων θα αποδειχτούν αστρονομικό πέταμα χρημάτων εάν τα οχήματα δεν απομακρυνθούν από το πετρέλαιο.

Πηγές:
Apple. 2015. Supplier "http://www.apple.com/supplier-responsib ... suppliers/"

ATA. 2015. Trucks bring life’s essentials. American trucking association. "http://www.trucking.org/Trucks_Bring_It.aspx.

Bradley, M.J., et al. 2009. Setting the stage for regulation of heavy-duty vehicle fuel economy &
GHG emissions. International council on clean transportation.

Brogan, J.J., et al. 2013. Freight transportation modal shares: scenarios for a low-carbon future.
National renewable energy laboratory.

CRS. 2012. Funding and financing highways and public transportation, report R42877.
Congressional research service.

CTP. 2015. CTP members. Coalition for transportation productivity.

FHWA. Federal highway administration. 2000. Addendum to the 1997 Federal highway cost
allocation study final report. Federal highway administration.

Forbis, G. 2008. Rising fuel prices. U.S. department of transportation.

HDT. 2014. 121 ways to save fuel. <URL url="http://www.truckinginfo.com">http://www.truckinginfo.com</URL>.

Hjort, M., et al. 2008. Road wear from heavy vehicles—an overview. NVF committee Vehicles
and Transports.

House 113-36. 2013. Perspectives from users of the nation’s freight system. House of
representatives.

NPC. 2012. Topic paper 2. Rail transportation demand. National petroleum council.

NRC. 2010. Technologies and approaches to reducing the fuel consumption of medium- and
heavy-duty vehicles. National academies press.

Parry, I., et al. 2014. Getting energy prices right. International monetary fund.

Swift, E. 2012. The big roads. Mariner books.

USDOE. U.S. 2008. Department of energy. Transportation energy data book.

USDOT. U.S. Department of Transportation. 2000. Addendum to the 1997 Federal highway cost
allocation study. Federal highway administration.

.
Καί ποιά είναι η λύση τής υελευταίας πρότασης σου Άντι ;;;

.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Antigeist
Δημοσιεύσεις: 873
Εγγραφή: 15 Ιουν 2019, 12:36

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antigeist » 10 Νοέμ 2019, 13:46

Δυστυχώς δεν υπάρχει λύση. Ο πολιτισμός εξαρτάται από τα φορτηγά και αν δεν μπορείς να τα κάνεις να δουλεύουν χωρίς ντιζελοκινητήρα... game over.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 4743
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 10 Νοέμ 2019, 13:51

Η Tesla δεν είχε δείξει ηλεκτρικό φορτηγό; Πρωτότυπο ήταν; Δεν έχει βγει σε παραγωγή;

Άβαταρ μέλους
OANNHSEA
Δημοσιεύσεις: 2060
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 11:27

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από OANNHSEA » 10 Νοέμ 2019, 14:01

ST48410 έγραψε:
10 Νοέμ 2019, 13:51
Η Tesla δεν είχε δείξει ηλεκτρικό φορτηγό; Πρωτότυπο ήταν; Δεν έχει βγει σε παραγωγή;
Του χρόνου θα βγει σε παραγωγή... Όπως επίσης έχουν βγάλει και άλλοι κατασκευαστές φορτηγών πρωτότυπα.
Όλοι περιμένουν εναγωνίως το ποιά θα είναι η εξέλιξη - ειδικότερα όσες εταιρείες χρησιμοποιούν νταλίκες...

ΥΓ
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι το παραπάνω κείμενο αναφέρεται μόνο στο τώρα.
Το μέλλον θα είναι πολύ διαφορετικό από πλευράς παραγωγής και κατανάλωσης, ακόμα και τις ΗΠΑ.

.
Bellum omnium contra omnes
Ου παντός πλειν εις Κόρινθον...

Antigeist
Δημοσιεύσεις: 873
Εγγραφή: 15 Ιουν 2019, 12:36

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antigeist » 10 Νοέμ 2019, 14:22

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Semi?wprov=sfla1

Για δείτε τι λέει στο third party analysis

Antigeist
Δημοσιεύσεις: 873
Εγγραφή: 15 Ιουν 2019, 12:36

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antigeist » 17 Νοέμ 2019, 00:57

Για όσους χάφτουν αμάσητες τις παπαριές της κατά φαντασίαν "ιδιοφυΐας". https://seekingalpha.com/article/427114 ... ws-physics

Πάνας
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 11180
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 21:08

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πάνας » 17 Νοέμ 2019, 01:41

OANNHSEA έγραψε:
10 Νοέμ 2019, 14:01
ST48410 έγραψε:
10 Νοέμ 2019, 13:51
Η Tesla δεν είχε δείξει ηλεκτρικό φορτηγό; Πρωτότυπο ήταν; Δεν έχει βγει σε παραγωγή;
Του χρόνου θα βγει σε παραγωγή... Όπως επίσης έχουν βγάλει και άλλοι κατασκευαστές φορτηγών πρωτότυπα.
Όλοι περιμένουν εναγωνίως το ποιά θα είναι η εξέλιξη - ειδικότερα όσες εταιρείες χρησιμοποιούν νταλίκες...

ΥΓ
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι το παραπάνω κείμενο αναφέρεται μόνο στο τώρα.
Το μέλλον θα είναι πολύ διαφορετικό από πλευράς παραγωγής και κατανάλωσης, ακόμα και τις ΗΠΑ.

.
Προϋπόθεση το ρεύμα να μην παράγεται από πετρέλαιο. Αλλιώς δώρον άδωρον.

Άβαταρ μέλους
OANNHSEA
Δημοσιεύσεις: 2060
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 11:27

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από OANNHSEA » 17 Νοέμ 2019, 10:43

Πάνας έγραψε:
17 Νοέμ 2019, 01:41
OANNHSEA έγραψε:
10 Νοέμ 2019, 14:01
ST48410 έγραψε:
10 Νοέμ 2019, 13:51
Η Tesla δεν είχε δείξει ηλεκτρικό φορτηγό; Πρωτότυπο ήταν; Δεν έχει βγει σε παραγωγή;
Του χρόνου θα βγει σε παραγωγή... Όπως επίσης έχουν βγάλει και άλλοι κατασκευαστές φορτηγών πρωτότυπα.
Όλοι περιμένουν εναγωνίως το ποιά θα είναι η εξέλιξη - ειδικότερα όσες εταιρείες χρησιμοποιούν νταλίκες...

ΥΓ
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι το παραπάνω κείμενο αναφέρεται μόνο στο τώρα.
Το μέλλον θα είναι πολύ διαφορετικό από πλευράς παραγωγής και κατανάλωσης, ακόμα και τις ΗΠΑ.

.
Προϋπόθεση το ρεύμα να μην παράγεται από πετρέλαιο. Αλλιώς δώρον άδωρον.
Το 2009 το κάρβουνο το bituminus είχε 180 δολάρια ο τόνος - σήμερα έχει πέσει στα 80 μόλις δολάρια. Αρκετές εταιρείες που εξόρυσσαν κάρβουνο έχουν κλείσει (π.χ. Ισπανία) ενώ άλλες έχουν δηλώσει χρεωκοπία. Τι θέλω να πω με αυτό;
Ότι το φυσικό αέριο και οι ΑΠΕ τα έχουν διαλύσει όλα!!!
Για παράδειγμα τα τελευταία 10 χρόνια προσπαθούσαν να εξελίξουν τον όγκο παραγωγής των φωτοβολταϊκών - τώρα που το έχουν κάνει αυτό, εξελίσσουν την απόδοση. Έχουν φτάσει στο 19% για μαζικής παραγωγής και η απόδοση αυξάνει!!!
Το ίδιο με τις ανεμογεννήτριες - ήδη υπάρχουν θαλάσσιες ανεμογεννήτριες που παράγουν 12Mw η κάθε μία!!!
Πλέον τα αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα ξεπερνούν σχεδόν πάντα τα 600Mw το κάθε ένα και υπάρχουν και εγκαταστάσεις των 2Gw!!!
Χώρια βέβαια η τεράστια εξέλιξη που υπάρχει στα συστήματα αποθήκευσης της ενέργειας ή σε άλλους τομείς όπως η παραγωγής ενέργειας από τα θαλάσσια ρεύματα ή τα θαλάσσια κύματα ή ακόμα και οι έρευνες που γίνονται για πυρηνικά εργοστάσια θορίου...

Βλέπεις στην Ελλάδα δεν τα ξέρετε αυτά γιατί το λόμπι του πετρελαίου είναι πάρα πολύ ισχυρό... Π.χ. δεν έχουμε ούτε ένα θαλάσσιο αιολικό πάρκο, όταν όλη η Ελλάδα είναι περικυκλωμένη από θάλασσα!!!

.
Bellum omnium contra omnes
Ου παντός πλειν εις Κόρινθον...

Antigeist
Δημοσιεύσεις: 873
Εγγραφή: 15 Ιουν 2019, 12:36

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antigeist » 19 Νοέμ 2019, 14:44

OANNHSEA έγραψε:
17 Νοέμ 2019, 10:43
Πάνας έγραψε:
17 Νοέμ 2019, 01:41
OANNHSEA έγραψε:
10 Νοέμ 2019, 14:01


Του χρόνου θα βγει σε παραγωγή... Όπως επίσης έχουν βγάλει και άλλοι κατασκευαστές φορτηγών πρωτότυπα.
Όλοι περιμένουν εναγωνίως το ποιά θα είναι η εξέλιξη - ειδικότερα όσες εταιρείες χρησιμοποιούν νταλίκες...

ΥΓ
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι το παραπάνω κείμενο αναφέρεται μόνο στο τώρα.
Το μέλλον θα είναι πολύ διαφορετικό από πλευράς παραγωγής και κατανάλωσης, ακόμα και τις ΗΠΑ.

.
Προϋπόθεση το ρεύμα να μην παράγεται από πετρέλαιο. Αλλιώς δώρον άδωρον.
Το 2009 το κάρβουνο το bituminus είχε 180 δολάρια ο τόνος - σήμερα έχει πέσει στα 80 μόλις δολάρια. Αρκετές εταιρείες που εξόρυσσαν κάρβουνο έχουν κλείσει (π.χ. Ισπανία) ενώ άλλες έχουν δηλώσει χρεωκοπία. Τι θέλω να πω με αυτό;
Ότι το φυσικό αέριο και οι ΑΠΕ τα έχουν διαλύσει όλα!!!
Για παράδειγμα τα τελευταία 10 χρόνια προσπαθούσαν να εξελίξουν τον όγκο παραγωγής των φωτοβολταϊκών - τώρα που το έχουν κάνει αυτό, εξελίσσουν την απόδοση. Έχουν φτάσει στο 19% για μαζικής παραγωγής και η απόδοση αυξάνει!!!
Το ίδιο με τις ανεμογεννήτριες - ήδη υπάρχουν θαλάσσιες ανεμογεννήτριες που παράγουν 12Mw η κάθε μία!!!
Πλέον τα αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα ξεπερνούν σχεδόν πάντα τα 600Mw το κάθε ένα και υπάρχουν και εγκαταστάσεις των 2Gw!!!
Χώρια βέβαια η τεράστια εξέλιξη που υπάρχει στα συστήματα αποθήκευσης της ενέργειας ή σε άλλους τομείς όπως η παραγωγής ενέργειας από τα θαλάσσια ρεύματα ή τα θαλάσσια κύματα ή ακόμα και οι έρευνες που γίνονται για πυρηνικά εργοστάσια θορίου...

Βλέπεις στην Ελλάδα δεν τα ξέρετε αυτά γιατί το λόμπι του πετρελαίου είναι πάρα πολύ ισχυρό... Π.χ. δεν έχουμε ούτε ένα θαλάσσιο αιολικό πάρκο, όταν όλη η Ελλάδα είναι περικυκλωμένη από θάλασσα!!!

.
Ωραία, την είπες την παπαριά σου. Για διάβασε τώρα τι σου λέει εδώ σελίδα της αμερικανικής κυβέρνησης και πες μου τι κατάλαβες. https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=27832#

Antigeist
Δημοσιεύσεις: 873
Εγγραφή: 15 Ιουν 2019, 12:36

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antigeist » 19 Νοέμ 2019, 18:57

https://thetyee.ca/Analysis/2019/11/11/ ... urce=daily

Κάντε μια βουτιά στην πραγματικότητα μη σας πάρει ο διάολος.

Άβαταρ μέλους
sys3x
Δημοσιεύσεις: 12247
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 21:40
Τοποθεσία: m lagou

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από sys3x » 19 Νοέμ 2019, 19:04

Επειδή δε θέλω να φορτώνω το άλλο νήμα το αφήνω εδώ.


δυό φορτηγά στην εθνική
σε σύγκρουση μετωπική
ειν' η αγάπη μας
κι έχει τα φρένα τις σπασμένα.



Ειδικά αφιερωμένο στο Γκέοργκ, το πούλιμ.
Don't sweat on petty things.
Don't pet your sweat.

.

Antigeist
Δημοσιεύσεις: 873
Εγγραφή: 15 Ιουν 2019, 12:36

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antigeist » 19 Νοέμ 2019, 19:40

sys3x έγραψε:
19 Νοέμ 2019, 19:04
Επειδή δε θέλω να φορτώνω το άλλο νήμα το αφήνω εδώ.


δυό φορτηγά στην εθνική
σε σύγκρουση μετωπική
ειν' η αγάπη μας
κι έχει τα φρένα τις σπασμένα.



Ειδικά αφιερωμένο στο Γκέοργκ, το πούλιμ.
Δεν γουστάρω καυλάντισμα στα νήματά μου.

Άβαταρ μέλους
OANNHSEA
Δημοσιεύσεις: 2060
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 11:27

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από OANNHSEA » 19 Νοέμ 2019, 20:14

Antigeist έγραψε:
19 Νοέμ 2019, 14:44
Ωραία, την είπες την παπαριά σου. Για διάβασε τώρα τι σου λέει εδώ σελίδα της αμερικανικής κυβέρνησης και πες μου τι κατάλαβες. https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=27832#
Ότι είσαι πανάσχετος...
Όπως και τόσοι άλλοι κοιτάτε μόνο το τώρα και όχι το μέλλον ή αγνοείται την τεχνολογία που υπάρχει για να κατασκευαστεί κάτι.

Πριν από μόλις 10 χρόνια θα έγραφες ότι ένας πύραυλος σαν τον Falcon 9 είναι αδύνατο να κατασκευαστεί.
Ή ότι γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων σαν τα Tesla δεν μπορεί να υπάρξει πριν περάσουν 25 χρόνια...

Θα ήθελα να ξέρω όμως τι θα λες όταν σε 10 χρόνια θα ταξιδεύουμε σε εμπορικά ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη... :003:

.
Bellum omnium contra omnes
Ου παντός πλειν εις Κόρινθον...

Antigeist
Δημοσιεύσεις: 873
Εγγραφή: 15 Ιουν 2019, 12:36

Re: Περί φορτηγών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antigeist » 19 Νοέμ 2019, 22:33

OANNHSEA έγραψε:
19 Νοέμ 2019, 20:14
Antigeist έγραψε:
19 Νοέμ 2019, 14:44
Ωραία, την είπες την παπαριά σου. Για διάβασε τώρα τι σου λέει εδώ σελίδα της αμερικανικής κυβέρνησης και πες μου τι κατάλαβες. https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=27832#
Ότι είσαι πανάσχετος...
Όπως και τόσοι άλλοι κοιτάτε μόνο το τώρα και όχι το μέλλον ή αγνοείται την τεχνολογία που υπάρχει για να κατασκευαστεί κάτι.

Πριν από μόλις 10 χρόνια θα έγραφες ότι ένας πύραυλος σαν τον Falcon 9 είναι αδύνατο να κατασκευαστεί.
Ή ότι γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων σαν τα Tesla δεν μπορεί να υπάρξει πριν περάσουν 25 χρόνια...

Θα ήθελα να ξέρω όμως τι θα λες όταν σε 10 χρόνια θα ταξιδεύουμε σε εμπορικά ηλεκτροκίνητα αεροσκάφη... :003:

.
Μορφώσου ρε γίδι.

The highest wind states are getting to be enormously dependent on natural gas to balance wind and solar as this EIA article about California below shows. Yet conventional natural gas has peaked — half our natural gas– and is declining at 5% a year. Shale “fracked” natural gas is expected to peak by 2020, and can decline by 80% within a few years, and is already $400 billion in debt. Natural gas is not only balancing wind and solar, but it also provides base load power (running most of the time for 24 hours), and medium load (from 7 am to 6 pm on week days). On top of that, natural gas has been replacing coal and nuclear plants, and expected to do so even more in the future. Add in a growing population and natural gas will be declining at a much faster rate in the future than it has already. LNG import facilities aren’t a solution either. They take years to build and cost many billions of dollars, are fought tooth and nail by the ports where they’ll be put (the public sees them as an explosive bomb), and make us even more dependent on foreign nations.

Yet the LCOE costs of wind and solar look “cheap” because they don’t include Natural Gas LCOE, yet they rely nearly 100% on natural gas (to a smaller extent balancing can be done with biomass and (pumped) hydropower, but hydroelectric isn’t considered dispatchable because it’s seasonal and held back for agriculture, drinking water, and ecological needs.

Limits to natural gas mean limits to wind and solar penetration as well, since utility-scale battery storage and compressed air energy storage are far from commercial.

Τις παπαριές ότι τα ηλεκτρικά αμάξια σε λίγα χρονάκια θα κυριαρχήσουν τις ακούμε από τις αρχές του 20ου. Και από τα μέσα του 20ου ακούμε επανειλημμένα ότι η πυρηνική θα καθαρίσει το ενεργειακό τοπίο πολύ σύντομα αλλά οι προβλέψεις διαψεύστηκαν. Βάλε λίγο σκεπτικισμό μπροστά.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Οικονομία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών