Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία του

Ειδήσεις, προβλήματα και προτάσεις
Άβαταρ μέλους
Ίακχος
Δημοσιεύσεις: 4930
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 15:26

Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία του

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ίακχος » 27 Σεπ 2023, 13:52

Η μεγαλύτερη πρόκληση
Η ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος.
Αλλά το κόστος είναι βαρύ και το τρέχον επιτοκιακό περιβάλλον καθιστά ακόμη ακριβότερο τον τραπεζικό δανεισμό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της XRTC Business Consultants, συμβουλευτικής εταιρείας που παρακολουθεί την ακτοπλοΐα επί δεκαετίες, υπολογίζεται πως θα απαιτηθούν χρηματοδοτήσεις της τάξης των 3 δισ. ευρώ για την ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου έως τα τέλη της δεκαετίας του 2020. Ακόμη μεγαλύτερη επενδυτική δαπάνη, έως και 10 δισ. ευρώ, εκτιμά ότι θα απαιτηθεί για την ανανέωση του ελληνικού στόλου και την προσαρμογή του στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος.
https://www.kathimerini.gr/economy/5626 ... 1695805791

Άβαταρ μέλους
vagabondo
Δημοσιεύσεις: 10073
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:24

Re: Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από vagabondo » 27 Σεπ 2023, 13:56

Εδώ να θυμίσουμε πως το Σάμινα ήτανε 34 χρονώνε.
Occasio facit furem
Εγώ δεν είμαι χριστιανός, για να μην πω πως είμαι και άθεος!
Ο κόσμον ασοί γραμματισμέντς θα διαβαίν.

Άβαταρ μέλους
Δρακουμελ
Δημοσιεύσεις: 724
Εγγραφή: 26 Ιουν 2018, 16:44
Phorum.gr user: Δρακουμελ

Re: Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Δρακουμελ » 27 Σεπ 2023, 13:57

Shipbuilding pass παρακαλω
under έγραψε:
08 Νοέμ 2022, 13:37
Ερωτηση : ποιος μας λεει οτι το predator δεν το χρησιμοποιει ο ιδιος ο Βαξεβανης ;

talaipwros
Δημοσιεύσεις: 25405
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 18:54

Re: Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από talaipwros » 27 Σεπ 2023, 14:07

Βγαλανε εφοπλιστη αρχηγο οι ζαιοι και αρχισαν οι επιθεσεις στους εφοπλιστες μας απο τη δεξια.

axilmar
Δημοσιεύσεις: 8431
Εγγραφή: 08 Απρ 2019, 11:48
Phorum.gr user: axilmar

Re: Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από axilmar » 28 Σεπ 2023, 10:34

Το μεγαλύτερο βάρος θα κληθούν να αναλάβουν με ίδια κεφάλαια οι εταιρείες
Α τι ωραια, επιτελους θα βαλουν τα κεφαλαια τους οι εφοπλιστες.
, στηριζόμενες με τη σειρά τους σε πιστώσεις από τράπεζες και επενδυτές, ενώ μέρος των απαιτούμενων κεφαλαίων εκτιμάται πως μπορεί να προέλθει από ευρωπαϊκά κονδύλια και άλλο από κρατική στήριξη. Ωστόσο, ακόμη η Ελλάδα δεν έχει να επιδείξει πολλά σε αυτή την κατεύθυνση. Αντιθέτως, ανταγωνίστριες χώρες όπως Ιταλία, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες της οποίας ερίζουν με τις ελληνικές για τα μερίδια αγοράς στις θαλάσσιες μεταφορές της Αδριατικής, έχουν αρχίσει να εξασφαλίζουν κρατικές επιδοτήσεις. Συγκεκριμένα, η Ευρωπαϊκή Ενωση στην εκπνοή του 2022 ενέκρινε σχέδιο της ιταλικής κυβέρνησης για επιχορήγηση ιταλικών ιδιωτικών ακτοπλοϊκών εταιρειών με 500 εκατομμύρια για τον εκσυγχρονισμό του στόλου. Ανάλογες προσπάθειες καταβάλλονται αυτή την περίοδο και από τις ισπανικές επιχειρήσεις και το ισπανικό δημόσιο.
....ααααα ωστε ετσι...ιδια κεφαλαια ονομαζουμε πιστωσεις απο τραπεζες, δανεια απο επενδυτες, κρατικες επιδοτησεις!

Τελικα εαν ο σοσιαλισμος ειναι να ξοδευεις τα λεφτα των αλλων, ο καπιταλισμος ειναι να επενδυεις τα λεφτα των αλλων και να καρπωνεσαι την διαφορα...

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 15272
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 28 Σεπ 2023, 10:39

talaipwros έγραψε:
27 Σεπ 2023, 14:07
Βγαλανε εφοπλιστη αρχηγο οι ζαιοι και αρχισαν οι επιθεσεις στους εφοπλιστες μας απο τη δεξια.
ε όχι και εφοπλιστή, καράβια βάφει ο πατέρας του :102:

Πατήρ Κασσελάκης
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 15272
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 28 Σεπ 2023, 10:39

talaipwros έγραψε:
27 Σεπ 2023, 14:07
Βγαλανε εφοπλιστη αρχηγο οι ζαιοι και αρχισαν οι επιθεσεις στους εφοπλιστες μας απο τη δεξια.
ε όχι και εφοπλιστή, καράβια βάφει ο πατέρας του :102:

Πατήρ Κασσελάκης
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Εμπεδοκλής
Δημοσιεύσεις: 21227
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 13:13

Re: Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Εμπεδοκλής » 28 Σεπ 2023, 11:08

Άλλο ένα καταπληκτικό και ενδιαφέρον νήμα από τον φίλο Ίακχος. Μπράβο! :smt023

Ας βάλω και εγώ το λιθαράκι μου. Πρώτον, το άρθρο της Καθημερινής παίζει με τις εικόνες. Έχει ως φωτογραφία τον Ταξιάρχη της ΝΕΛ. Ένα πλοίο που σταμάτησε τα ταξίδια του το 2015 λόγω χρεωκοπίας των NEL Lines. Μάλιστα, ακόμη και τα καινούρια πλοία που είχε τότε, τα γνωστά Κεντέρης κάθονται και σαπίζουν στα Παλούκια της Σαλαμίνας.

Από εκεί και πέρα, το παιχνίδι στην ελληνική ακτοπλοϊα, που δεν πρέπει να συγχέεται με την ποντοπόρο, παίζεται από ελάχιστες ναυτιλιακές και κάτι εφοπλιστές του ενός πλοίου.

Αυτές είναι η Αττικα με τα blue star, superfast και hellenic seaways, την ΑΝΕΚ που πάει για συγχώνευση με την πρώτη, τη Seajets, τη Fast και μερικές ακόμη. Οι εφοπλιστές που τα έχουν είναι γνωστοί.

Με εξαίρεση κάτι μικρά της hellenic seaways κανείς μα κανείς δεν έχει πλάνο ναυπήγησης πλοίων. Όλοι παίρνουν τα μεταχειρισμένα Ιαπωνίας και Ευρώπης 30 και 40 ετών που αποσύρονται λόγω νέας νομοθεσίας με τους ρύπους που τα πλοία θα υποχρεούνται να πληρώνουν στα λιμάνια όπως και τα εργοστάσια.

Εδώ ένας πίνακας με την ηλικία του στόλου ανά μέγεθος.

Εικόνα

Εδώ οι μικροί με βαπόρια.

Εικόνα

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι λόγω ηλικίας δεν έχουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας ως προς το μανουβράρισμα, τα πυροσβεστικά και την κατανάλωση καυσίμου. Για αυτό και συνεχώς έχουμε ναυτικά ατυχήματα και δυστυχήματα. Άλλα πιάνουν φωτιά, άλλα χάνουν τις άγκυρες και άλλα χανουν τη μηχανή τους. Αυτό θα συνεχιστεί και του χρόνου.

Για να καταλάβει κανείς το πλάνο των ελλήνων εφοπλιστών της ελληνικής ακτοπλοϊας, φέτος μπήκαν σε δρομολόγια τα εξής πλοία:

Το Andros Queen της Golden Star Ferries ηλικίας 25 ετών
Το Superstar II της Seajets ηλικίας 38 ετών
Το Anemos της Aegean Sea Lines ηλικίας 40 ετών
Το Santa Irini της Panellenic Lines ηλικίας 26 ετών
Το Thunder της Fast Ferries ηλικίας 25 ετών


Αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν υπάρχει εφοπλιστής που να έβαλε το χέρι στην τσέπη ώστε να αγοράσει πλοίο ακτοπλοϊας στη χώρα. Οι τιμές στα εισιτήρια παρέμειναν υψηλές και να είστε σίγουροι ότι θα αυξηθούν και άλλο αν τα πλοία παραμείνουν παλαιάς τεχνολογίας λόγω ρύπων και τιμολόγησης τους.

Όλοι οι εφοπλιστές θέλουν να πληρώσει το κράτος και ο πολίτης την αλλαγή των πλοίων τους.

Εμπεδοκλής
Δημοσιεύσεις: 21227
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 13:13

Re: Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Εμπεδοκλής » 28 Σεπ 2023, 11:18

Την ίδια ώρα το νέο και το καινούριο έρχεται από τη γειτονική μας Νάπολη και τον κουρσάρικης καταγωγής ναπολιτάνο Γκριμάλντι.
Αυτός έβαλε το χέρι στην τσέπη και χτίζει στόλο με νέα οικολογικά πλοία νέας τεχνολογίας.

https://www.ot.gr/2023/09/04/naytilia/g ... E%AD%CF%82.

Ήδη έχουν μπει στο Πάτρα Μπάρι Ηγουμενίτσα Βενετία δύο σύγχρονα πλοία που μόλις ναυπηγήθηκαν.

Ο Ναπολιτάνος μάλιστα ήταν αυτός που πήγε κόντρα στην επιτροπή ανταγωνισμού της χώρας μας και ζήτησε να χρεωκοπήσει η ΑΝΕΚ με τα σαπιοκάραβα της και αυτός θα έφερνε νέα πλοία αντί της ΑΝΕΚ. Φυσικά οι αδιάφθροι της επιτροπής ανταγωνισμού είπαν όχι και έδωσαν δώρο την ΑΝΕΚ και τα χρέη της στην τράπεζα πειραιώς στην οποία ανήκει η ΑΤΤΙΚΑ κατά 96% μέσω offshore...

Οπότε κουράγιο στους συγγενείς στο επόμενο ναυάγιο που κάποια στιγμή θα γίνει. Κουράγιο και σε όσους θα ταλαιπωρούνται για χρόνια λόγω βλάβης στο πλοίο.

Ας πούμε τις τελευταίες δέκα ημέρες είχαμε την περίφημη ΑΝΕΚ των Βαρδηνογιανναίων να έχει σε δύο από τα 8 πλοία της σοβαρες βλάβες.

Το Hellenic Spitit έμεινε από μηχανή έξω από τον Άραξο στις 24.
https://www.patrasevents.gr/article/652 ... ogo-vlavis

Το Βενιζέλος έμεινε μέσα στο Λιμάνι του Πειραιά στις 21
https://www.apokoronaslife.gr/%CE%BA%CF ... %AE%CE%B8/


Μην εκπλαγείτε αν ακούσετε για ναυάγιο, πυρκαγιά ή βλάβη σε πλοίο της ΑΝΕΚ σύντομα...

Εμπεδοκλής
Δημοσιεύσεις: 21227
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 13:13

Re: Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Εμπεδοκλής » 28 Σεπ 2023, 11:38

talaipwros έγραψε:
27 Σεπ 2023, 14:07
Βγαλανε εφοπλιστη αρχηγο οι ζαιοι και αρχισαν οι επιθεσεις στους εφοπλιστες μας απο τη δεξια.
Δεν είναι δύσκολο να γίνεις εφοπλιστής στις μέρες μας. Παίρνεις ένα δάνειο με προσωπική εγγύηση και αγοράζεις βαπόρια.
Αν πουλήσεις κανένα σπίτι μπορείς να αγοράσεις το παρακάτω

Εικόνα
https://www.marinetraffic.com/en/ais/de ... el:ELENI_K

Κοστίζει σε πλειστηριασμό μόλις 487.500,00 € με το 30% μπροστά. Έπειτα μπορείς να πάρεις δέκα Σύρους και πέντε Ουκρανούς ως πλήρωμα και με τις διασυνδέσεις σου στο City, τρομάρα σου, να γίνεις εφοπλιστής.
Αν είσαι γύφτος, τότε άργησες, το παρακάτω πουλήθηκε 300.000 επίσης σε πλειστηριασμό μέσω eauction.
https://www.marinetraffic.com/el/ais/de ... :CALYPSO_I


Αν ενδιαφέρεσαι για ακτοπλοϊα, θέλεις ένα χαρτζιλίκι στους αρμοδίους ήθελες λίγο πάνω από το ενάμισι για να πάρεις αυτό.
Εικόνα

Γενικά, σαπάκια αγοράζεις εύκολα. Αρκεί να είσαι σαν τον Ρίχτερ στο όχι άλλο κάρβουνο και να μην έχεις ηθικές αναστολές να αγοράζεις πλοία 30+ ετών...

Άβαταρ μέλους
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Δημοσιεύσεις: 21543
Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ

Re: Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ » 28 Σεπ 2023, 11:48

vagabondo έγραψε:
27 Σεπ 2023, 13:56
Εδώ να θυμίσουμε πως το Σάμινα ήτανε 34 χρονώνε.
ναι αλλά αυτό είναι άσχετο με τα αίτια βύθισής του
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης

Εμπεδοκλής
Δημοσιεύσεις: 21227
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 13:13

Re: Σκαριά του ’70 ταξιδεύουν ακόμη σε Αιγαίο και Ιόνιο Γερασμένος ο ακτοπλοϊκός στόλος - Πάνω από 31 έτη η μέση ηλικία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Εμπεδοκλής » 28 Σεπ 2023, 12:06

ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε:
28 Σεπ 2023, 11:48
vagabondo έγραψε:
27 Σεπ 2023, 13:56
Εδώ να θυμίσουμε πως το Σάμινα ήτανε 34 χρονώνε.
ναι αλλά αυτό είναι άσχετο με τα αίτια βύθισής του
:smt018

https://archive.ph/20120723072829/www.a ... ero_03.htm

https://www.rizospastis.gr/story.do?id=1895834
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γ. Τούσσας, το πλοίο ταξίδευε με ληγμένα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας! Για την ακρίβεια, η ισχύς του Πιστοποιητικού Ασφαλείας Νο 333/20.7.000, που είχε εκδοθεί από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας - και έδωσαν στους δημοσιογράφους τα σωματεία - είχε λήξει στις 17 Αυγούστου 2000. Μετά από 39 μέρες, τη νύχτα της 26ης Σεπτέμβρη, το πλοίο έπεσε στα βράχια της Πάρου.

Ακόμα, ταξίδευε με προσωρινό πιστοποιητικό του Διεθνούς Κώδικα Διαχείρισης για την Ασφαλή λειτουργία των Πλοίων (Κώδικας ISM). Το πιστοποιητικό αυτό - το οποίο επίσης δόθηκε στη δημοσιότητα - έληγε στις 22 Σεπτέμβρη 2000, δηλαδή 4 μέρες πριν το ναυάγιο. Και όμως στις 22 Σεπτέμβρη, ο ΚΕΕΠ παρατείνει την ισχύ του Πιστοποιητικού μέχρι 20 Νοέμβρη 2000!

Επιπλέον ήταν γνωστό στην εταιρία και τους «αρμοδίους» ότι το πλοίο είχε σοβαρά προβλήματα στα ελικοφόρα συστήματά του. Το γεγονός αυτό αποκτά ιδιαίτερη σπουδαιότητα, κατά τα σωματεία, αν προστεθεί ότι οι δύτες πραγματογνώμονες βρήκαν πως από τη δεξιά έλικα είχε αποκολληθεί ένα φτερό, το οποίο ουδέποτε... βρέθηκε. Για τους λόγους της αποκόλλησης, τον πιθανό χρόνο που έγινε, δηλαδή την πιθανότητα το φτερό να αποκολλήθηκε πριν την πρόσκρουση, δεν έγινε καμία έρευνα.

Από τα στοιχεία της δικογραφίας και τις καταθέσεις προκύπτει σοβαρό πρόβλημα στα πτερύγια ευστάθειας (stapilizer fin). Πολύ πριν από τη στιγμή της πρόσκρουσης, ήταν ανοιχτό μόνο το δεξί όταν αυτά «λειτουργούν ως δυνάμεις ζεύγους»! Μάλιστα, λίγο πριν το πλοίο πέσει στα βράχια, είχε ξεκινήσει η διαδικασία κατάπλου, στα πλαίσια της οποίας τα πτερύγια κλείνουν. Ομως, αυτό παρέμεινε ανοιχτό μέχρι και την πρόσκρουση... Το ρήγμα που προκλήθηκε στο σημείο του πτερυγίου ήταν το μεγαλύτερο και συντέλεσε καθοριστικά στη βύθιση του πλοίου.

Το «ΣΑΜΙΝΑ» αντιμετώπιζε, αποδεδειγμένα, προβλήματα, στα σωστικά του μέσα, στις ηλεκτρογεννήτριες, αλλά, όπως προκύπτει από τις καταθέσεις πλοιάρχου και δόκιμου πλοιάρχου, και στο σύστημα των υδατοστεγών θυρών.
Είναι σαν τα αυτοκίνητα. Όσο πιο παλιό είναι τόσο πιο επικίνδυνο. Επειδή το πλοίο ήταν παλιό δεν είχε καινούρια σωστικά, είχαν κάνει χακιές στη μηχανή, τα πτερύγια είχαν πρόβλημα και πήγαιναν με ένα πτερύγιο.

Βασικότερο όλων. Είχε ληγμένο πιστοποιητικό. Άραγε πόσα από τα πλοία σήμερα έχουν έγκυρο πιστοποιητικό;

Για να γίνει ένα ναυάγιο με 80 νεκρούς δεν αρκεί ένα λάθος της γέφυρας. Αλλά και να αρκεί. Όσο πιο παλιό είναι τόσο πιο εύκολα θα πάει στον πάτο.

Δεν είναι τυχαίες οι καταγγελίες και η αυτοκτονία του Σφηνιά.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Οικονομία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών