axilmar έγραψε: ↑18 Μάιος 2024, 11:40
Οχι ακριβως.
Η τιμολογηση ειναι τετοια ωστε να μεγιστοποιησει το κερδος ανα μοναδα προιοντος.
Για παραδειγμα, σε μια πολυ φτωχη χωρα, οπως πχ η Μολδαβια, ενα επωνυμο ρουχο εχει 2 και 3 φορες πιο ακριβα απο οτι στην Ελλαδα, γιατι
α) θα εισαγουν πολυ λιγοτερα τεμαχια
β) πολυ λιγοι θα το αγορασουν
Οσο λιγοτερα τεμαχια εισαχθουν, τοσο πιο ακριβη γινεται η εισαγωγη.
Οσο λιγοτεροι το αγορασουν, τοσο πιο ακριβη γινεται η διαχειριση.
Οταν λεμε 'τοσο πιο ακριβη', δεν εννοουμε σε απολυτα νουμερα, αλλα σε κοστος ανα μοναδα προιοντος.
Δλδ μπορει το ιδιο προιον σε μια αγορα που πουλιεται ευρεως να εχει αρκετα χαμηλοτερη τιμη απο μια αγορα που θεωρειται exclusive.
Και βεβαια, πανω στο αυξημενο κοστος μπαινει το οποιο κερδος νομιζει η εταιρεια οτι μπορει να παρει. Εαν το προιον θεωρηθει κατι πολυτελες, τοτε θα ειναι πολυ ακριβο επειδη ξερει η εταιρεια οτι λιγοι θα το αγορασουνε, αλλα αυτοι οι λιγοι θα ειναι λεφταδες και θα εχουν να τα δωσουν.
Σωστά, αυτά λέει η θεωρία, καλά τα λέει. Εγώ σου λέω τι γίνεται στην πράξη όταν μια μεγάλη εταιρία βγάζει τιμές.
Στην πράξη λοιπόν ο πωλητής μου δεν ασχολείται με το κέρδος, ούτε και θέλω να ασχολείται. Η δουλειά του πωλητή είναι να βγει έξω και να μου πει τι τιμή πληρώνει ο πελάτης στην αγορά. Αυτό είναι το μόνο που δεν ξέρω και θέλω να πάει να το μάθει και να μου το πει, όλα τα υπόλοιπα κόστη/κέρδη κλπ είναι δικό μου πρόβλημα και όχι δικό του. Την τιμή δηλαδή την ορίζει πάντα ο πελάτης και η αγορά, και όχι ο πωλητής και η εταιρία. Αυτό κάνουν οι εταιρίες που επιβιώνουν, τα άλλα τα κάνουν οι εταιρίες που κλείνουν.
Αν αποφασίσω να μπω στη Μολδαβία να πουλήσω ρούχα, την ίδια ακριβώς πρακτική θα ακολουθήσω. Ποιοί άλλοι πουλάνε στη Μολδαβία παρόμοια ρούχα με μένα; Αυτοί. Πουλάνε όντως ή βαράνε μύγες; Πουλάνε. Και πόσο τα δίνουνε; Τόσο. Αυτό το τόσο είναι λοιπόν η τιμή μου, τελεία. Από εκεί και πέρα ξέροντας την τιμή που πουλάω, αποφασίζω και τι θα πουλήσω. Υπάρχουν επιλογές.
- Αν είσαι η Hermes για παράδειγμα και μπαίνεις στη Μολδαβία δε θα κουβαλήσεις στοκ τσάντες Κέλι που κάνουν $30.000 η μία, ζήτημα να πουλήσεις σε 3 πλούσιους. Είσαι η Ερμές, αυτό που θέλουν από εσένα είναι το όνομα, θα τους φέρεις λοιπόν μπρελόκ Ερμές να έχει το όνομα, $100 το ενα, συν μία Κέλι να τη βλέπουν στη βιτρίνα να λιγουρεύονται, και αν βρεθεί κανείς να θέλει Κέλι μόνο κατά παραγγελία, τα λεφτά μπροστά και θα περιμένει 6 μήνες.
- Αν είσαι η Βόνταφον δε θα τους φέρεις το ίδιο Σάμσουνγκ που πουλάς στη Δ.Ευρώπη, θα πας στη Σάμσουνγκ και θα παραγγείλες 100.000 κομμάτια με προδιαγραφές Μολδαβίας, μικρότερη μνήμη, λιγότερα πίξελ, φτηνότερα υλικά κλπ. Ίδιο όνομα, διαφορετικές προδιαγραφές, μια χαρά.
- Αν είσαι σουπερμάρκετ και η τιμή που πληρώνει ο κόσμος στη Μολδαβία δε σου φέρνει το κέρδος που θες, θα μικρύνεις το πακέτο, θα βάλεις φτηνότερη συσκευασία, και κάποια προϊόντα με ψηλό κόστος απλά δε θα τα φέρεις καθόλου.
Δύσκολη αγορά η Μολδαβία, δε θα βγάλεις πολλά λεφτά γιατί δεν υπάρχουν πολλά λεφτά, αλλά θα ρεφάρεις από άλλες χώρες που είναι μερακλήδες και έχουν συνηθίσει να τους κλέβουνε, ονόματα δε λέμε υπολήψεις δε θίγουμε
![003 :003:](./images/smilies/003.gif)