Θα ήταν παράδοξο να ακολουθεί κάποιος μια πολιτική ιδεολογία χωρίς να ενδιαφέρεται αν αυτή μπορεί να συνεισφέρει στη βελτίωση των συνθηκών της ύπαρξης του. Δεν έρχεται κάποιος σε επαφή με τον ταξικό αγώνα για τους άλλους, ερχεται πρωτίστως για τον εαυτό του. Γιατί γνωρίζει ότι ο δρόμος για μια αλλαγή που θα τον επηρεάσει, περνάει αναγκαστικά από εκεί.
Αυτό καταρχάς δε σημαίνει άκρατο ατομισμό η κάτι τέτοιο. Είναι απλά το τυπικό ένστικτο αυτοσυντήρησης και αυτοβελτιωσης.
Το ζήτημα από κει και πέρα είναι πως θα πετύχεις αυτή τη βελτίωση. Ο Μ/Λ λέει ότι μια τέτοια εξέλιξη δεν μπορεί να έρθει μέσα από μονάδες αλλά από κοινωνικά σύνολα και πιο συγκεκριμένα από επαναστατικές τάξεις. Τάξεις που έχουν κοινά συμφέροντα, άρρηκτα συνδεδεμένο παρόν και μέλλον και φυσικά ίδιους στόχους. Με βάση αυτή την οπτική αναπτύσσονται συλλογικές συνειδήσεις (τουλάχιστον στα πρωτοπόρα τμήματα) που εδράζονται πάνω σε αξίες όπως η αλληλεγγύη , η αλληλοβοήθεια, ο εθελοντισμός μέσα σε συγκεκριμένα πλαίσια κοκ.
Όλες αυτές οι αξίες της "αριστερας", ας την πούμε έτσι αφού το θες, δεν έρχονται σε καμία σύγκρουση με την έμφυτη τάση κάθε ανθρώπου να βελτιώσει την κατάσταση του. Δρουν συνεργατικά με αυτή.
Μπορείς να διαφωνείς όσο θες αλλά η αλήθεια είναι ότι ο νέος υποαμειβομενος εργάτης θα προσεγγίσει τις ταξικές δυνάμεις γιατί θέλει να βελτιώσει τις συνθήκες της ύπαρξης του και όχι επειδή ονειρευόταν από μικρός να σώσει τον κόσμο.
Η ανάγκη είναι αυτή που κινεί τα πάντα.
Σαφώς και υπάρχει αδυναμία εξήγησης πολλών φαινομένων. Μέσα από τη συσσώρευση των γνώσεων όμως παίρνουμε μια ολοένα και καλύτερη εικόνα του πραγματικού κόσμου. Η επιστήμη δεν έχει λύσει τα πάντα. Προσπαθεί όμως. Αυτό που σίγουρα δεν λύνει τίποτα είναι η πεποίθηση που βγήκε από τις κοιλιες κάποιων γιδοβοσκων πριν χιλιάδες χρονια, για έναν Θεό που είχε για γιο έναν τυπά που γέννησε μια παρθένα και ο οποίος μας δίδαξε ότι πίνοντας το αίμα και τρώγοντας το σώμα του όλα θα πάνε καλά και μετά θάνατον θα καταλήξουμε σε ένα γαμηστερο μέρος που λέγεται παράδεισος . Αυτό είναι απλώς ένα παραμύθι.
Όχι δεν είμαι. Ούτε το κέντρο του εαυτού μου δεν είμαι.

stavmanr έγραψε: ↑13 Απρ 2020, 22:00
. Ακόμα κι αυτά που γράφεις προδίδουν κεντρομόλο εγωισμό, αφού προβάλλουν τις προσωπικές δοξασίες σου ως τις μοναδικές αυθεντικές ή πραγματικές. Δεν διαφέρεις από το καθημερινό ανθρωπάκι που περιγράφεις ως προς την πηγαία σου δραστηριότητα που είναι να θεωρείς ότι εσύ και κατ' επέκταση οι εμπειρίες σου και οι απόψεις σου αποτελούν το κέντρο του σύμπαντος.
Συζήτηση κάνουμε, δεν προσπαθώ να επιβάλλω τίποτα. Αν με πείσεις ότι η αλήθεια των κατσικογαμηδων πριν 2000 χρόνια είναι η σωστή, θα αλλάξω άποψη. Έτσι λειτουργεί ο καλοπροαιρετος διάλογος.
Το να ονομάζεις κεντρομολο εγωισμο (σικ) το γεγονός ότι ο οποιοσδήποτε έχει κάποιες απόψεις πάνω σε ένα θέμα είναι κενολογια, σοφιστεια.
stavmanr έγραψε: ↑13 Απρ 2020, 22:00. Η αιωνιότητα δεν είναι μία θρησκευτική έννοια. Είναι αποδεδειγμένη μαθηματικά. Μιλάμε για την ανυπαρξία του χρόνου. Μιλάμε για το χρόνο που δεν υπάρχει μέχρι να δημιουργηθεί στη συνείδηση του παρατηρητή. Μιλάμε για τον πλασματικό χρόνο που αποτελεί παράγωγο των δικών σου εσωτερικών δραστηριοτήτων (παρατηρητής).
Μιλάμε επίσης για την ύλη που αποτελεί παράγωγο των ίδιων δραστηριοτήτων (παρατηρητής). Χωρίς τη δική σου παρατήρηση (δική σου παραγωγική δραστηριότητα) δεν υπάρχει καν ύλη.
Κοίταξε να δεις τώρα, δεν πρόκειται να γράψω σεντόνια για να απαντησω σε λαλακίες που έχετε ήδη εξαντλήσει πλήρως, στις 5000 σελίδες του νήματος για τη θεωρία της εξέλιξης. Εδώ δεν γράφω σεντόνια για τον ΜΛ πια.
Δεν με ενδιαφέρει να κάνουμε ντιμπέιτ για την επιστήμη και τις "βεβαιότητες" σου περί αυτής. Ούτε τη διάθεση έχω, ούτε το χρόνο, ούτε καν pc που να βολεύει για σεντόνια.
Άσε που δεν έχουν πλάκα αυτοί οι διάλογοι, διότι πάνε εμμέσως να υποστηρίξουν τη θρησκεία με σημείο εκκίνησης δήθεν κάτι άλλο. Πλάκα θα είχε μια συζήτηση όπου οι θρησκόληπτοι θα υποστήριζαν θετικά το χριστιανικό αφήγημα (με όλα τα παράδοξα του) , χωρίς να ζητούν από τον συνομιλητή άλμα πίστης.
Αλλά αυτό δεν γίνεται για αυτό και δεν υπάρχουν τέτοιες συζητήσεις.