Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους! https://www.phorum.com.gr/
Κάτι πιο κλασικό απλώς.
Αυτό που φτιαχτηκε δεν είναι σε αρμονία με την συνολική εικόνα της περιοχής.
Τι εννοείς "κλασσικό";
Με τι υλικά και ποια αρχιτεκτονική;
Βάλε μια φωτογραφία σύγχρονης κατασκευής μουσείου που θα σου άρεσε για να καταλάβω τι λες.
Εννοώ (παντα σε σχέση με την αρμονία με το περιβάλλον) ένα κτήριο που θα ειχε και λιγη πέτρα και λιγο. μάρμαρο και λιγότερο γυαλι.
Δεν εχει νόημα να ψαχνω για φωτογραφίες γιατί δεν μιλάω για αντιγραφές.
Η συνολική εικόνα της περιοχής είναι μια έκταση πρασίνου, επομένως το γυαλί ταιριάζει. Αν ως περιοχή θεωρίσουμε την ευρύτερη περιοχή του λεκανοπεδίου, θα έπρεπε να το χτίσουν με τσιμέντο για να "δέσει" με τη συνολική εικόνα.
Στην πράξη έχεις έναν απέραντο τιμεντότοπο, μία νησίδα πρασίνου εντός του και το γυαλί να επικρατεί στο κέντρο.
Λάθος δεν είναι (παρόλο που κι εγώ προτιμώ την πέτρα και το ξύλο από το γυαλί)
Η πολυβραβευμένη, σε Ελλάδα και εξωτερικό, πατρινή αρχιτέκτονας Μυρτώ Κιούρτη πήρε ξεκάθαρη θέση στην αρχιτεκτονική πρόταση, δηλώνοντας τη διαφωνία της. Όπως χαρακτηριστικά έγραψε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook:
Ο έξυπνος επιχειρηματίας γνωρίζει πως πρέπει να δημιουργεί προϊόντα που δεν είναι τουλάχιστον χειρότερα από αυτά που ήδη υπάρχουν (απομιμήσεις), με στόχο να καταφέρει να βρει ικανό κοινό να επιλέξει τα δικά του έναντι των άλλων και έτσι να βγει μπροστά. Αν στην Αθήνα πάμε να μιμηθούμε το Dubai ή την Shanghai επιχειρηματικά κάνουμε λάθος γιατί μπαίνουμε σε ένα ευρύτερο παιχνίδι στο οποίο αυτοί είναι ήδη στρατηγικά κερδισμένοι καθώς οικονομικά βρίσκονται έτη φωτός μπροστά από εμάς, έχουν άλλους υλικούς πόρους και εξαιρετικά φθηνό εργατικό προσωπικό καθώς δεν είναι Δημοκρατίες. Εμείς ένα πράγμα μπορούμε να «πουλήσουμε» πραγματικά καλά και ακριβά, ένα πράγμα που αυτοί δεν έχουν: σκέψη, κουλτούρα και άποψη. Ούτε πολυτέλεια, ούτε γυαλάδα, ούτε υπερτεχνολογία. Αυτό σημαίνει ότι όταν κάνουμε στην Αθήνα ένα κτίριο σύμβολο δεν επιλέγουμε μια εταιρεία που μαζί με αρχιτεκτονική πουλάει branding και real estate, δηλαδή τη σύγχρονη εκδοχή ενός μαζικού εργολάβου. Επιλέγουμε κάποιον αρχιτέκτονα που είναι αναγνωρισμένος στην Ιστορία της Αρχιτεκτονικής, δηλαδή τα έργα του διδάσκονται σε όλα τα πανεπιστήμια του κόσμου (τύπου Renzo Piano που νέος είχε φτιάξει το Pompidou, Calatrava, Bernard Tschumi που μας έφτιαξε το μουσείο Ακρόπολης). Επιλέγουμε αρχιτέκτονα «κουλτουριάρη» και όχι έναν εμπορικό εργολάβο. Το εξυπνότερο βέβαια είναι να επιλέξουμε εκείνον τον διάσημο αρχιτέκτονα που με το έργο του θα αναδείξει ως κορυφαία πολιτισμική αξία, αυτό που εγγενώς ήδη έχουμε -από ανάγκη όχι από επιλογή αλλά δεν πειράζει- την λιτότητα, το μέτρο, την αφαίρεση, το ορθοκανονικό σύστημα γεωμετρίας. Δηλαδή την Αθήνα. Στο μυαλό μου έρχεται ο David Chipperfield απλώς ως ενδεικτικό παράδειγμα, είναι σίγουρα κι άλλοι. Έτσι σταδιακά θα φτιάξουμε μια σύγχρονη δική μας αστική ταυτότητα που θα στέκεται ισότιμα δίπλα στις ταυτότητες άλλων μητροπόλεων και όχι ως φτωχός συγγενής. Αλλιώς θα χτυπάμε διαρκώς το κεφάλι μας στον τοίχο καθώς ο ένας θα ονειρεύεται «τι ωραία να ήμασταν Ντουμπάι» -που δεν είμαστε και δεν θα γίνουμε ποτέ- κι ο άλλος θα οδύρεται «Αχ και να μεταμορφωνόταν η Αθήνα με ένα μαγικό ραβδί σε Manhattan». Αυτό είναι το μεγαλύτερο μάθημα αστικού branding που πήρα στη ζωή μου από τους Αμερικάνους: πούλα έξυπνα αυτό που έχεις.»
ρε τους ελληνιόλους, καινούργιο συκώτι φτιάξαμε πάλι, εύγε πήζοντα!
Βάλε μια φωτογραφία σύγχρονης κατασκευής μουσείου που θα σου άρεσε για να καταλάβω τι λες.
Εννοώ (παντα σε σχέση με την αρμονία με το περιβάλλον) ένα κτήριο που θα ειχε και λιγη πέτρα και λιγο. μάρμαρο και λιγότερο γυαλι.
Δεν εχει νόημα να ψαχνω για φωτογραφίες γιατί δεν μιλάω για αντιγραφές.
Η συνολική εικόνα της περιοχής είναι μια έκταση πρασίνου, επομένως το γυαλί ταιριάζει. Αν ως περιοχή θεωρίσουμε την ευρύτερη περιοχή του λεκανοπεδίου, θα έπρεπε να το χτίσουν με τσιμέντο για να "δέσει" με τη συνολική εικόνα.
Στην πράξη έχεις έναν απέραντο τιμεντότοπο, μία νησίδα πρασίνου εντός του και το γυαλί να επικρατεί στο κέντρο.
Λάθος δεν είναι (παρόλο που κι εγώ προτιμώ την πέτρα και το ξύλο από το γυαλί)
Οχι, η συνολική εικόνα της περιοχής είναι απο την μια πλευρά πράσινο (Φιλοπάπου) κι από την άλλη πέτρα και μάρμαρα.
Πραγματικά, όλη η μπουρδολογία από τη μεταπολίτευση και έπειτα συμπυκνωμένη σε μια φράση.
Λυπάμαι που λόγω κομματικού φανατισμού δεν θέλετε να δείτε οτι η αρχιτέκτονας έχει πολύ δίκιο στο άρθρο της. Δε λέει δα και κάτι πολύ ψαγμένο, τα αυτονόητα λέει.
Τα αυτονόητα με την έννοια των δοκιμίων παπανούτσου και συνεδριάσεων της βουλής των εφήβων
Εμείς ένα πράγμα μπορούμε να «πουλήσουμε» πραγματικά καλά και ακριβά, ένα πράγμα που αυτοί δεν έχουν: σκέψη, κουλτούρα και άποψη.
Oμολογώ ότι εδώ γέλασα.
Όλοι μας
Εγώ νομίζω ότι αν διαβάσετε το νόημα όλης της παραγράφου είναι φανερό ότι εννοεί κάτι άλλο. Μη στέκεστε στο "ένα πράγμα που αυτοί δεν έχουν". Είναι υπερβολή.
Εγώ νομίζω ότι αν διαβάσετε το νόημα όλης της παραγράφου είναι φανερό ότι εννοεί κάτι άλλο. Μη στέκεστε στο "ένα πράγμα που αυτοί δεν έχουν". Είναι υπερβολή.
Συμφωνώ κι εγώ. Το "πούλα αυτό που έχεις" είναι γενικό μεν, σωστό δε, αγγίζει δε το theory of competitive advantage (Porter 1980).
Απλά το χάνει εκεί που λες.
Εγώ νομίζω ότι αν διαβάσετε το νόημα όλης της παραγράφου είναι φανερό ότι εννοεί κάτι άλλο. Μη στέκεστε στο "ένα πράγμα που αυτοί δεν έχουν". Είναι υπερβολή.
Εγώ γέλασα με την βεβαιότητα γι' αυτό που έχουμε εμείς.
Τα αυτονόητα με την έννοια των δοκιμίων παπανούτσου και συνεδριάσεων της βουλής των εφήβων
Σε μια πόλη που είναι συνδεδεμένη στο μυαλό όλων των ξένων με την κουλτούρα και τον αρχαιελληνικό πολιτισμό, εσύ έχεις όραμα να φτιάξεις το Ντουμπάι των φτωχών ή το Λας Βέγκας των εξαθλιωμένων. Αυτό το απλό σου λέει η κυρία. Εσύ έχεις άποψη επί του θέματος ;