Απόσπασμα από την τοποθετηση του Πελετίδη:
Πελετίδης για συμβασιούχους: «Δεν μπορούμε να συναινέσουμε να επανέλθουν στις θέσεις τους οι 315 συμβασιούχοι εργαζόμενοι του ΟΑΕΔ»...
Αναδείξαμε τις τραγικές συνέπειες της ακρίβειας, που εκτός από τη συρρίκνωση του εργατικού – λαϊκού εισοδήματος, έχει επίπτωση και στη λειτουργία του Δήμου. Είστε ήδη ενήμεροι ότι τη φετινή χρονιά, τα έξοδα του Δήμου διογκώθηκαν. Έχουμε σχεδόν διπλασιασμό του ύψους των δαπανών που αφορούν στις ανάγκες του Δήμου για ρεύμα, πετρέλαιο, βενζίνη κίνησης, θέρμανσης σχολικών συγκροτημάτων, παιδικών σταθμών, υποδομών. Αντιμετωπίζουμε τεράστιες αυξήσεις στην αγορά εφοδίων, υλικών για τη λειτουργία του Δήμου. Ταυτόχρονα, η Κυβέρνηση επιμένει στην καταβολή από το Δήμο του τέλους ταφής, που δεν το έχουμε προβλέψει στον προϋπολογισμό. Επίσης, με πρόσφατη εγκύκλιό της, η Κυβέρνηση επιμένει να μην καλύπτει τις ανάγκες των σχολικών μονάδων με καθαρίστριες. Έτσι, τις επόμενες μέρες, το Δημοτικό Συμβούλιο θα κληθεί να ψηφίσει τη μετατροπή των συμβάσεών τους από μερικής σε πλήρους απασχόλησης, με την επιπλέον δαπάνη να καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του Δήμου.
Σ’ αυτό λοιπόν, το κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, που η τεράστια πλειοψηφία των Δήμων όλης της χώρας, το αντιμετωπίζει με συνεχείς αυξήσεις σε δημοτικά τέλη, με εκχώρηση υπηρεσιών σε εργολάβους και μετακύλιση του κόστους στους δημότες, το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας, στις αρχές του 2022, ψήφισε μειώσεις στα δημοτικά τέλη και τα ανταποδοτικά (ήταν μάλιστα η πολλοστή χρονιά στη σειρά που προχώρησε σε μειώσεις), λαμβάνοντας υπ’ όψιν την οικονομική κατάσταση του πατραϊκού λαού και με βάση αυτό, κατάρτισε τον προϋπολογισμό του. Να σημειώσουμε, βέβαια, ότι στον προϋπολογισμό του Δήμου, δεν συμπεριλαμβάνεται δαπάνη 700.000€ μηνιαίως, για την κάλυψη των προαναφερόμενων δικαστικών αποφάσεων.
Για να ολοκληρώσουμε, όσο γίνεται, τη συνολική εικόνα της δύσκολης οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο Δήμος μας, πρέπει να αναφέρουμε επιπλέον, ότι από τα στοιχεία που έχουμε σχετικά με την εκτέλεση του προϋπολογισμού κατά το Α’ εξάμηνο του 2022, δηλαδή μέχρι 30/6/2022, από τα ανταποδοτικά, τα έσοδα είναι 8.947.512€ και τα έξοδα είναι 11.362.012€, δηλαδή έχουμε έλλειμμα 2.414.500€.
Μέχρι σήμερα, έχουμε προχωρήσει σε σειρά αναμορφώσεων του προϋπολογισμού μας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι οι εργαζόμενοι που έχουν επανέλθει μέχρι σήμερα στη θέση τους, θα λαμβάνουν απρόσκοπτα τη μισθοδοσία τους και τις ασφαλιστικές τους εισφορές. Έχουμε μεταφέρει χρήματα από άλλους “κωδικούς”, έχουμε κόψει από άλλα έργα και υπηρεσίες, καθώς προτεραιότητά μας ήταν και θα είναι οι εργαζόμενοι. Έχουμε κάνει ό,τι περνάει από το χέρι μας, με δεδομένη, δυστυχώς, την άρνηση της Κυβέρνησης να καλύψει τη δαπάνη που προκύπτει από τις αποφάσεις των δικαστηρίων, παρότι είναι υποχρέωσή της, καθώς η σύμβαση των εργαζομένων είναι με το Υπουργείο Εργασίας και όχι με το Δήμο Πατρέων. Επιπρόσθετα, σας γνωρίζουμε, ότι ούτε η επιλογή του δανεισμού υπάρχει, καθώς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων δεν δίνει δάνεια στους Δήμους για την κάλυψη αναγκών σε μισθοδοσία και ασφαλιστικές εισφορές.
Σήμερα, με δεδομένα όλα τα παραπάνω, καλούμαστε να αποφασίσουμε τη στάση μας στο αυριανό δικαστήριο, στον Πειραιά, όπου άλλοι 315 εργαζόμενοι από τη Δημόσια Πρόσκληση ΟΑΕΔ 2/2020, διεκδικούν την επιστροφή τους στο Δήμο μας, με το αποθεματικό μας αυτή τη στιγμή να μη φτάνει για τις ανάγκες που θα προκύψουν από τη μισθοδοσία τους, συνεπώς να μην είναι δυνατή άλλη αναμόρφωση του προϋπολογισμού.
Βάση για την απόφασή μας, πρέπει να είναι η αρχή, ότι στο Δήμο Πατρέων δεν θα υπάρξει απλήρωτος εργαζόμενος, δεν θα υπάρξει εργαζόμενος χωρίς κάλυψη των ασφαλιστικών του εισφορών, δεν θα υπάρξει εργαζόμενος χωρίς Μέσα Ατομικής Προστασίας. Συνεπώς, για κάθε μας απόφαση σαν Δημοτικό Συμβούλιο, πρέπει να διασφαλίσουμε το οικονομικό της μέρος.
Βάση για την απόφασή μας, πρέπει να είναι, να μην επιτρέψουμε να πληρώσει ο πατραϊκός λαός, μέσω μίας πιθανής χρεωκοπίας του Δήμου ή αδυναμίας του να καλύψει τις στοιχειώδεις ανάγκες των δημοτών μας, την αντεργατική, την αντιλαϊκή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των Κυβερνήσεων, την ανάλγητη στάση τους ενάντια στους εργαζόμενους, την άρνησή τους να διασφαλίσουν μόνιμη και σταθερή δουλειά, την άρνησή τους να καλύψουν τη μισθοδοσία και τις ασφαλιστικές εισφορές τους, ως όφειλαν και είναι υποχρεωμένοι.
Δε θα επιτρέψουμε, να ενοχοποιήσει η Κυβέρνηση τους Δήμους, συγκεκριμένα το Δήμο Πατρέων, για τις επιλογές της, “πετώντας του το μπαλάκι” να λύσει το ζήτημα της εργασίας, της επιβίωσης 4.000 ανθρώπων, με πενιχρά οικονομικά μέσα.
Με βάση αυτά, η Δημοτική Αρχή, με αίσθημα ευθύνης προς τους εργαζόμενους και τον πατραϊκό λαό, γνωρίζοντας πως δεν υπάρχουν χρήματα για την κάλυψη της μισθοδοσίας και των ασφαλιστικών εισφορών τους, δεν μπορεί να συναινέσει να επανέλθουν στις θέσεις τους οι 315 συμβασιούχοι εργαζόμενοι του ΟΑΕΔ.
Σε περίπτωση άλλης απόφασης, πρέπει να προσδιοριστεί επακριβώς από το Δημοτικό Συμβούλιο από πού θα προέλθουν τα 715.000€ κάθε μήνα, για να καλυφθεί η μισθοδοσία αυτών των εργαζομένων, καθώς και τα επιπλέον χρήματα που χρειάζονται για την εξασφάλιση υλικών, εφοδίων κτλ, ώστε στοιχειωδώς να αιτιολογείται η εργασία τους στο Δήμο».
https://pelop.gr/patra-i-eisigisi-tou-k ... symvoulio/
Για το ίδιο ζήτημα(Ιούλιος 2022), ο Πελετίδης είχε την απόλυτη στήριξη του ΚΚΕ σε όσα δήλωνε.
https://www.902.gr/eidisi/politiki/3022 ... -toy-dimoyΑπόλυτη συμπαράσταση από το ΚΚΕ στο αίτημα του Δήμου
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας για το συγκεκριμένο θέμα που έχει προκύψει, τόνισε πως η κυβέρνηση έχει την ευθύνη να καλύψει με κάθε τρόπο τη μισθοδοσία και τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, γιατί είναι προσλήψεις του υπουργείου Εργασίας με τα συγκεκριμένα προγράμματα, με συμβάσεις που έγιναν με τον ΟΑΕΔ.
Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ τόνισε πως το ΚΚΕ θα αξιοποιήσει κάθε δυνατότητα στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας της Βουλής, για να προωθήσει το αίτημα για την κάλυψη της δαπάνης από την κυβέρνηση και κάλεσε τους εργαζόμενους να αγωνιστούν και να διεκδικήσουν μόνιμη δουλειά με συγκροτημένα δικαιώματα.
Η περίπτωση που προέκυψε τώρα είναι ουσιαστικά επανάληψη της περυσινής.