Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Η πολιτική στην Ελλάδα. Νέα, προτάσεις, κριτικές και σχόλια.
Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 35956
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 10 Οκτ 2024, 20:16

09/10/2024
Απίστευτες καταγγελίες για το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης: Θα παραδοθεί στο κοινό, χωρίς να τηρεί τους διεθνείς κανονισμούς ασφάλειας!

Εικόνα

Το νέο ΜΕΤΡΟ θεσσαλονίκης θα είναι αυτόματο, κάτι που όμως δεν σημαίνει πως δεν χρειάζεται επίβλεψη απο εκπαιδευμένο προσωπικό, οι διεθνείς κανονισμοί ασφαλείας επιβάλλουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια να πραγματοποιούνται για τουλάχιστον 18 συνεχόμενους μήνες, στην περίπτωση του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης στην καλύτερη περίπτωση δε θα διαρκέσουν περισσότερο από 13 μήνες. Όπως κατήγγειλε ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ!


Μάλιστα στο χρόνο αυτών των δοκιμών είχαμε έναν σοβαρό εκτροχιασμό βαγονιού, με ζημιά που ανέρχεται τα 600.000 ευρώ και υπήρξε ακόμα και σύγκρουση συρμών στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας!

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών που δημοσιεύτηκε στις 5 Οκτωβρίου 2024, υπάρχουν πληροφορίες που αναφέρουν ότι σημειώθηκαν δύο ατυχήματα τις τελευταίες ημέρες (https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/44 ... ssalonikis). Ειδικότερα, στο εν λόγω δημοσίευμα αναγράφεται:

«Αληθεύει ότι προ δεκαπενθημέρου, περίπου, υπήρξε εκτροχιασμός βαγονιού κατά τα δοκιμαστικά δρομολόγια, με τη ζημιά να ανέρχεται σε 600.000 ευρώ περίπου; Αληθεύει ότι καταγράφηκε και μετωπική σύγκρουση συρμών στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας και ευτυχώς είχαν την ελάχιστη ταχύτητα, οπότε δεν υπήρξαν ζημιές και βαρύτερες συνέπειες;».

Ανάλογους προβληματισμούς έχει εκφράσει και ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ,πρώην Πρύτανης του ΑΠΘ και Περιφερειακός Σύμβουλος, Επικεφαλής της παράταξης ΑΛΛΑΓΗ στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, Γιάννης Μυλόπουλος, λέγοντας χαρακτηριστικά πως ενώ οι διεθνείς κανονισμοί ασφαλείας επιβάλλουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια να πραγματοποιούνται για τουλάχιστον 18 συνεχόμενους μήνες, στην περίπτωση του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης στην καλύτερη περίπτωση δε θα διαρκέσουν περισσότερο από 13 μήνες.

Πιο συγκεκριμένα, όπως γράφει ο ίδιος στο tvxs.gr, «το πολύπαθο αυτό έργο έχει ένα ιδιαίτερο τεχνικό χαρακτηριστικό που έχουν λίγα έργα Μετρό στον κόσμο. Είναι αυτόματο. Θα οδηγείται, δηλαδή, αυτόματα, χωρίς μηχανοδηγό (https://tvxs.gr/apopseis/arthra-gnomis/ ... salonikis/).

Αυτή η ιδιαιτερότητα του Μετρό της Θεσσαλονίκης το κάνει να διαθέτει μια σειρά από σύγχρονης τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα που εξασφαλίζουν τους αυτοματισμούς που απαιτούνται προκειμένου να λειτουργεί με ασφάλεια χωρίς οδηγό.

Οι διεθνείς κανονισμοί ασφαλείας επιβάλλουν, εξ αιτίας ακριβώς της ανάγκης λειτουργίας και συνεργασίας μεταξύ τους πολλών αυτόματων ηλεκτρονικών συστημάτων, τα δοκιμαστικά δρομολόγια πριν την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του Μετρό να είναι εξαντλητικά και να διαρκέσουν τουλάχιστον 18 συνεχόμενους μήνες δοκιμών.

Στο Μετρό της Θεσσαλονίκης η λειτουργός εταιρεία ΤHEMA, ιταλο-γαλλικών συμφερόντων, εγκαταστάθηκε στο έργο μόλις τον Οκτώβριο του 2023. Όπως και να έχει το πράγμα, τα δοκιμαστικά δρομολόγια της αυτόματης λειτουργίας του Μετρό δεν είναι δυνατόν να ξεκίνησαν νωρίτερα από τον Οκτώβριο του 2023, από την υπογραφή, δηλαδή, του συμβολαίου που παραχωρεί τη λειτουργία του Μετρό στη συγκεκριμένη εταιρεία.

Ένας απλός υπολογισμός του χρόνου που μεσολαβεί από τον Οκτώβριο του 2023 μέχρι το Νοέμβριο του 2024 επιβεβαιώνει ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων, σε εκείνη δηλαδή που η λειτουργός εταιρεία ξεκίνησε τα δοκιμαστικά δρομολόγια αμέσως μόλις εγκαταστάθηκε, οι δοκιμές δεν θα διαρκέσουν τελικά περισσότερο από 13 μήνες.

Που σημαίνει ότι αν το έργο ξεκινήσει να λειτουργεί στις 30 Νοεμβρίου, όπως ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε, θα υπολείπονται τουλάχιστον οι 5 τελευταίοι και γι’ αυτό κρίσιμοι μήνες για τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Οι οποίοι 5 τελευταίοι μήνες δοκιμών που λείπουν, υπάρχει ο κίνδυνος είτε να μην εκτελεστούν ποτέ, είτε και να εκτελεστούν τις νύχτες, παράλληλα με την ημερήσια λειτουργία του Μετρό».

Θα προλάβει να εκπαιδευτεί το προσωπικό του ΜΕΤΡΟ;
Ένα ακόμη κρίσιμο ζήτημα που αναδεικνύει τόσο ο κ. Μυλόπουλος όσο και ο κ. Μιχαλόπουλος αφορά την εκπαίδευση του προσωπικού που θα αναλάβει τη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ. Ειδικότερα, ο κ. Μιχαλόπουλος επισημαίνει ότι οι προσλήψεις των εργαζομένων πραγματοποιήθηκαν μόλις πριν λίγους μήνες και διερωτάται αν θα έχουν προλάβει οι εργαζόμενοι να εκπαιδευτούν σωστά και ολοκληρωμένα ανταποκρινόμενοι στις τεράστιες απαιτήσεις που φέρει ένα τέτοιο έργο μόλις δοθεί στη κυκλοφορία.

Ο κ. Μυλόπουλος από μεριάς του μιλώντας στο tvxs.gr, τονίζει πως «στους 18 μήνες δοκιμαστικών δρομολογίων που απαιτούνται πριν το Μετρό λειτουργήσει με ασφάλεια, δεν δοκιμάζεται μόνο η αυτόματη λειτουργία του. Αλλά εκπαιδεύεται και το εξειδικευμένο προσωπικό που θα είναι υπεύθυνο για την παρακολούθηση και επίβλεψη της καλής λειτουργίας των αυτοματισμών, τη διορθωτική παρέμβαση σε περιπτώσεις προβλημάτων, καθώς και για τη συντήρηση των ηλεκτρονικών συστημάτων.

Αυτό το προσωπικό, στα χέρια του οποίου θα αφεθεί η αυτόματη λειτουργία του Μετρό, ξεκίνησε να προσλαμβάνεται μόλις το Μάρτιο του 2024.

Που σημαίνει ότι το προσωπικό δεν θα προλάβει να εκπαιδευτεί και να εξειδικευτεί στη λειτουργία του έργου ούτε για 8 μήνες. Στους οποίους, ακόμη χειρότερα, δεν θα προλάβει να εκπαιδευτεί σε συνθήκες κανονικής και πλήρους λειτουργίας του αυτόματου Μετρό».

Το φιάσκο με τα εισιτήρια του Μετρό δείχνει πως τα άτομα που το διαχειρίζονται αν μη τι άλλο… δεν είναι σοβαρά.
Ένα ακόμη ζήτημα -που ανοίγει περαιτέρω την πόρτα των αμφισβητήσεων για την ορθή διεκπεραίωση του έργου του ΜΕΤΡΟ- έχει έρθει στη δημοσιότητα πρόσφατα αναφορικά με τα εισιτήρια του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς η μετάφραση του όρου «Cashier No» (Αριθμός Ταμία) μετατράπηκε σε «Ταμίας Όχι», λόγω εσφαλμένης χρήσης του Google Translate.

Το «No», που διεθνώς σημαίνει αριθμός, ερμηνεύτηκε ως η άρνηση «όχι». Το ζήτημα έγινε ακόμα πιο τραγελαφικό, καθώς ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, επιθεώρησε προσωπικά τα εισιτήρια και δεν εντόπισε το λάθος.

Σχετικά με το περιστατικό, ο κ. Μυλόπουλος σχολίασε στο Facebook πως «όχι μόνο παρήγγειλαν, επί προεδρίας του σημερινού υφυπουργού Ν. Ταχιάου, 2.000.000 εισιτήρια λάθος, που δεν ταιριάζουν με τα ακυρωτικά συστήματα του Μετρό. Χρεώνοντας το δημόσιο με τα λάθη τους και τινάζοντας στον αέρα την κανονική, με εισιτήριο δλδ, λειτουργία του έργου. Αλλά ούτε μια μετάφραση πάνω στα εισιτήρια δεν είναι ικανοί να κάνουν σωστά.



Ακούστε γελοιότητες…
Το “Cashier No”, αντί να το μεταφράσουν “Αριθμός Ταμία”, όπως είναι το σωστό, το μετέφρασαν “Ταμίας Όχι”. Το Νο δηλαδή, που διεθνώς σημαίνει Νούμερο ή Αριθμός, αυτοί το εξέλαβαν ως το αρνητικό Όχι. Το καλύτερο όλων, είναι ότι την έκδοση εισιτηρίων την επιθεώρησε ο ίδιος ο Ν. Ταχιάος. Που τα βρήκε, ασφαλώς, όλα… ρολόι. Και θέλουν και να παραδώσουν ασφαλές Μετρό. Εγώ ούτε καφέ δεν θα τους εμπιστευόμουν να παραδώσουν…».

Από μεριάς του ο πρόεδρος των εργαζομένων, τονίζει «πως αν λάβουμε υπόψη αυτό και μόνο το ζήτημα που προέκυψε με τα εισιτήρια γίνεται φανερό πως υπάρχει μια προχειρότητα».

Η ασφάλεια, όμως, των επιβατών δε μπορεί να βασιστεί σε πρόχειρες λύσεις και βεβιασμένες κινήσεις. Χρειάζονται επίσημες απαντήσεις στις ανησυχίες που διατυπώνονται αναφορικά με την ασφαλή λειτουργία του μετρό και το εάν θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει σύμφωνα με όλους τους προβλεπόμενους κανονισμούς όντως στις 30 Νοεμβρίου που θα γίνει η παράδοση στους πολίτες, όπως είχε εξαγγείλει ο πρωθυπουργός.
https://anazitiseis.gr/apisteftes-katan ... asfaleias/

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45134
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 10 Οκτ 2024, 21:26

Λίνο Βεντούρα έγραψε:
08 Οκτ 2024, 08:51
:smt005::smt005::smt005: Τι ζώα ρε μλκ!
Κυβέρνηση των αρίστων.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Feindflug
Δημοσιεύσεις: 15900
Εγγραφή: 08 Φεβ 2019, 21:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Feindflug » 10 Οκτ 2024, 21:33

mao mao έγραψε:
03 Οκτ 2024, 23:21
Το μετρό το έχει απόλυτη ανάγκη η πόλη και η χάραξη με τις στάσεις είναι μια χαρά. Φυσικά θέλει και άλλες γραμμές, σύνδεση με αεροδρόμιο κλπ. Αλλά και αυτό που θα παραδοθεί θα δώσει μεγάλη ανάσα στην πόλη.
Τι ανάσα θα δώσει ρε τύπε;

Την ανάσα που θα μπορούσε να έχει η πόλη, αν οι λεωφορειολωρίδες ήταν ελεύθερες μόνο για τα λεωφορεία; Ένα πρόβλημα δηλαδή, που λύνεται με 15 μπάτσους που διώχνουν αυτοκίνητα και κόβουν κλήσεις και 3 γερανούς για να τα σηκώνουν.

Σιγά την γραμμή του μετρό. 637 λεωφορεία περνάνε ήδη από τις ίδιες στάσεις. Γιατί να κάνουμε το ίδιο πράγμα, υπόγεια; Για να σταθμεύουν με αλάρμ στα δεξιά της Εγνατίας, διάφοροι ηλίθιοι για να πάρουν καφέ και να αφήσουν μια κούτα ρούχα;
Dein Herz, meine Gier
Ab jetzt gehörst du nur mir

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 45134
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 10 Οκτ 2024, 22:21

Feindflug έγραψε:
10 Οκτ 2024, 21:33
mao mao έγραψε:
03 Οκτ 2024, 23:21
Το μετρό το έχει απόλυτη ανάγκη η πόλη και η χάραξη με τις στάσεις είναι μια χαρά. Φυσικά θέλει και άλλες γραμμές, σύνδεση με αεροδρόμιο κλπ. Αλλά και αυτό που θα παραδοθεί θα δώσει μεγάλη ανάσα στην πόλη.
Τι ανάσα θα δώσει ρε τύπε;

Την ανάσα που θα μπορούσε να έχει η πόλη, αν οι λεωφορειολωρίδες ήταν ελεύθερες μόνο για τα λεωφορεία; Ένα πρόβλημα δηλαδή, που λύνεται με 15 μπάτσους που διώχνουν αυτοκίνητα και κόβουν κλήσεις και 3 γερανούς για να τα σηκώνουν.

Σιγά την γραμμή του μετρό. 637 λεωφορεία περνάνε ήδη από τις ίδιες στάσεις. Γιατί να κάνουμε το ίδιο πράγμα, υπόγεια; Για να σταθμεύουν με αλάρμ στα δεξιά της Εγνατίας, διάφοροι ηλίθιοι για να πάρουν καφέ και να αφήσουν μια κούτα ρούχα;
Το ίδιο λέω κι εγώ εδώ και χρόνια. Αν βέβαια ήταν σύστημα μετρό που συνδέει όλες τις εξωτερικές συνοικίες με το κέντρο θα είχε νόημα. Κάτι σααααν αυτό υποτίθεται ότι θα είναι το τελικό έργο... όταν παραδοθεί το 2157.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
marabou
Δημοσιεύσεις: 1696
Εγγραφή: 30 Οκτ 2023, 17:33

Re: Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από marabou » 10 Οκτ 2024, 23:51

hellegennes έγραψε:
10 Οκτ 2024, 22:21
Feindflug έγραψε:
10 Οκτ 2024, 21:33
mao mao έγραψε:
03 Οκτ 2024, 23:21
Το μετρό το έχει απόλυτη ανάγκη η πόλη και η χάραξη με τις στάσεις είναι μια χαρά. Φυσικά θέλει και άλλες γραμμές, σύνδεση με αεροδρόμιο κλπ. Αλλά και αυτό που θα παραδοθεί θα δώσει μεγάλη ανάσα στην πόλη.
Τι ανάσα θα δώσει ρε τύπε;

Την ανάσα που θα μπορούσε να έχει η πόλη, αν οι λεωφορειολωρίδες ήταν ελεύθερες μόνο για τα λεωφορεία; Ένα πρόβλημα δηλαδή, που λύνεται με 15 μπάτσους που διώχνουν αυτοκίνητα και κόβουν κλήσεις και 3 γερανούς για να τα σηκώνουν.

Σιγά την γραμμή του μετρό. 637 λεωφορεία περνάνε ήδη από τις ίδιες στάσεις. Γιατί να κάνουμε το ίδιο πράγμα, υπόγεια; Για να σταθμεύουν με αλάρμ στα δεξιά της Εγνατίας, διάφοροι ηλίθιοι για να πάρουν καφέ και να αφήσουν μια κούτα ρούχα;
Το ίδιο λέω κι εγώ εδώ και χρόνια. Αν βέβαια ήταν σύστημα μετρό που συνδέει όλες τις εξωτερικές συνοικίες με το κέντρο θα είχε νόημα. Κάτι σααααν αυτό υποτίθεται ότι θα είναι το τελικό έργο... όταν παραδοθεί το 2157.
Αν ήταν σύστημα ταξί; Τρόλεϊ; Τραμ; Βοϊδάμαξες;
Σαν άνθρωπος είναι ο Θεός σας. Δεν τον θέλω.

Άβαταρ μέλους
Garcia
Δημοσιεύσεις: 3287
Εγγραφή: 26 Ιούλ 2023, 04:09
Phorum.gr user: Garcia

Re: Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Garcia » 11 Οκτ 2024, 07:38

Κοπρόσκυλα της αντιπολίτευσης με πληρωμένα άρθρα διαδίδουν ανυπόστατες φήμες για τα εισιτήρια? ΕΛΕΟΣ!

Άβαταρ μέλους
Σέλευκας
Δημοσιεύσεις: 10980
Εγγραφή: 04 Αύγ 2018, 01:00
Phorum.gr user: Seleykos
Τοποθεσία: Sapan

Re: Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σέλευκας » 14 Νοέμ 2024, 13:10

Εικόνα
το νέο σήμα του μετρό Θεσσαλονίκης που ηταν να λειτουργήσει 11 Νοεμβρίου του 20;;
επιτέλους καιρός γαρ εγγύς
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.

Άβαταρ μέλους
Garcia
Δημοσιεύσεις: 3287
Εγγραφή: 26 Ιούλ 2023, 04:09
Phorum.gr user: Garcia

Re: Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Garcia » 14 Νοέμ 2024, 14:01

Όλα απευθείας αναθέσεις σε ημέτερους,όλα καλά α?

Άβαταρ μέλους
The Rebel
Δημοσιεύσεις: 35956
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:18
Phorum.gr user: Wild Rebel

Re: Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από The Rebel » 15 Νοέμ 2024, 19:38

15 Νοεμβρίου, 2024
Μετρό Θεσσαλονίκης: Ούτε ένας αιώνας δεν πέρασε από όταν ανακοινώθηκε.

Εικόνα

Το Μετρό Θεσσαλονίκης αντιμετωπίστηκε ως “ανέκδοτο” για πολλά χρόνια αφού συνεχώς φτιαχνόταν και πότε δεν το έβλεπαν οι κάτοικοι της πόλης.


Εντάξει, όμως, αν δει κάποιος την παρακάτω φωτογραφία, θα καταλάβει πως το κάναμε μεγάλο ζήτημα. Ούτε 100 χρόνια δεν πέρασαν από το 1968 που “ανακοινώθηκε”.


https://karditsastakra.com/2024/11/15/% ... 82-%ce%b4/



Εικόνα


Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Orion22
Δημοσιεύσεις: 16560
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:41

Re: Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Orion22 » 15 Νοέμ 2024, 19:42

Υδράργυρος έγραψε:
08 Οκτ 2024, 08:28
Η γελοιότητα με το μετρό της Θεσνίκης συνεχίζεται
" 7,
klama :smt005:


inb4 να βγει ο ταχιάος να πει για σκοτεινές δυνάμεις που σαμποτάρουν το έργο του, όπως ο καμινης με την ρόδα και τις παγωμένες αλατιέρες του μπουτάρη :blm::smt005:
Dolce et decorum est contra pasok.* pugnatre
@gov.gr : «You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have war.»

Άβαταρ μέλους
Orion22
Δημοσιεύσεις: 16560
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:41

Re: Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Orion22 » 15 Νοέμ 2024, 19:46

Λίνο Βεντούρα έγραψε:
04 Οκτ 2024, 10:52
Για τα εισιτήρια δείτε εδώ τους άχρηστους τσαπατσούληδες:
SpoilerShow

Το βασικό πρόβλημα ξεκίνησε από το γεγονός ότι δημοπρατήθηκαν και κατασκευάστηκαν δύο ξεχωριστά συστήματα συλλογής κομίστρου, διαφορετικής αρχιτεκτονικής και λειτουργίας. Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο του 2021 υπογράφηκε η σύμβαση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΣΕΘ με αναθέτουσα αρχή την Κοινωνία της Πληροφορίας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι προδιαγραφές του διαγωνισμού που προκηρύχθηκε το 2019 ενσωμάτωναν όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις ticketing μεγάλων πόλεων της Ευρώπης.

Το πρώτο τρίμηνο του 2022, δηλαδή τρία χρόνια μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού του ΟΣΕΘ κι έναν χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης και την έναρξη υλοποίησής του έργου «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική και Ενιαίο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου» ανετέθη από την εποπτεύουσα αρχή του έργου Αττικό Μετρό (σήμερα Ελληνικό Μετρό), της οποίας τότε πρόεδρος ήταν ο νυν υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, το ηλεκτρονικό εισιτήριο του Μετρό Θεσσαλονίκης και μάλιστα με προδιαγραφές που ήταν ξεπερασμένες. Η σύμβαση μάλιστα που υπογράφηκε με την Conduent Business Solutions France του ομώνυμου αμερικανικού ομίλου, η οποία σχεδιάζει και αναπτύσσει προηγμένο λογισμικό και συστήματα έκδοσης εισιτηρίων, δεν περιελάμβανε διαλειτουργικότητα με άλλα συστήματα.

Εύλογα προκύπτουν τα ερωτήματα γιατί η Ελληνικό Μετρό επέλεξε μία παρωχημένη τεχνολογία και δεν έλαβε υπόψη τις προδιαγραφές του έργου του ΟΣΕΘ που βρισκόταν σε εξέλιξη και βέβαια γιατί δεν διορθώθηκε έγκαιρα το πρόβλημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, από τον περασμένο Μάιο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και η ανάδοχος κοινοπραξία του έργου του ΟΣΕΘ έχουν αποστείλει επανειλημμένα επιστολές στην εταιρεία, προκειμένου να προχωρήσει στις αναγκαίες ενέργειες (ουσιαστικά να ανοίξει το λογισμικό της και να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις), ώστε το σύστημά της να είναι συμβατό με αυτό των λεωφορείων. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η εταιρεία επιδεικνύει εδώ και μήνες απροθυμία να συνεργαστεί με την ανάδοχο ελληνική εταιρεία του διαγωνισμού του ΟΣΕΘ και να λύσει το ζήτημα, το οποίο εκτιμάται ότι είναι ζήτημα δουλειάς - σχηματικά μιλώντας- το πολύ μίας εβδομάδας. Μάλιστα στις τελευταίες επικοινωνίες εκπρόσωποι της γαλλικής εταιρείας δήλωσαν ότι κάτι τέτοιο δεν περιλαμβάνεται στις συμβατικές της υποχρεώσεις και πως είναι αφοσιωμένη στην παράδοση του έργου που της ανατέθηκε, ενώ δεν έχει τους ανθρώπινους πόρους για να ασχοληθεί με τις αναγκαίες τροποποιήσεις!

Όπως είναι λογικό, η στάση της εταιρείας έχει εξοργίσει υψηλόβαθμους κυβερνητικούς παράγοντες και τις επόμενες μέρες θα ενταθούν οι πιέσεις, ώστε να συνεργαστούν οι δύο ανάδοχοι και να βρεθεί οριστική λύση.

Το μπάχαλο με τα εισιτήρια

Στο μεγάλο αυτό πρόβλημα ήρθε να προστεθεί κι ένας ακόμα πονοκέφαλος, όταν μόλις πριν από το καλοκαίρι διαπιστώθηκε ότι η γαλλική εταιρεία θα προμήθευε εισιτήρια χωρητικότητας 8k, ενώ το σύστημα του ΟΣΕΘ χρησιμοποιεί 4k. Ένα ζήτημα, για το οποίο κανείς από το αρμόδιο υπουργείο ή την Ελληνικό Μετρό δεν είχε φροντίσει να ενημερωθεί ή -πολύ περισσότερο- να ενημερώσει εξ αρχής τον ανάδοχο του συστήματος του μετρό.

Αυτό ανάγκασε τους αρμόδιους να υποβάλουν προς έγκριση σχέδιο τροποποίησης της σύμβασης του ΟΣΕΘ, προκειμένου να προμηθευτούν εισιτήρια και κάρτες με χωρητικότητα 8k. Ωστόσο, όπως αποκάλυψε η Voria.gr η τροποποιημένη σύμβαση απορρίφθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς η προμήθεια αυτή δεν προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση. Ήδη η αναθέτουσα αρχή έχει καταθέσει απάντηση, για να αιτιολογήσει την επίμαχη αλλαγή στη σύμβαση με βασικό επιχείρημα ότι τη χρονική στιγμή που υπογράφηκε η αρχική σύμβαση δεν είχε προβλεφθεί η διαλειτουργικότητα και η συνέργεια των δύο μέσων.

Ακόμη, όμως κι αν ξεπεραστεί ο σκόπελος του Ελεγκτικού Συνεδρίου (κάτι που θεωρείται πολύ πιθανό) και γίνει η προμήθεια των νέου τύπου εισιτηρίων, είναι άγνωστο αν θα είναι έτοιμα τα νέα εισιτήρια μέχρι το ορόσημο της 30ης Νοεμβρίου, καθώς πρέπει να μπουν τα κατάλληλα στοιχεία στο τσιπάκι τους, να εφαρμοστεί δηλαδή η περίφημη διαλειτουργικότητα.

Η διαφοροποίηση αυτή είχε ως αποτέλεσμα τα 2 εκ. εισιτήρια χωρητικότητας 4k που προμηθεύτηκε ο ΟΣΕΘ να μην μπορούν να αξιοποιηθούν στο μετρό και εξετάζεται το ενδεχόμενο να δοθούν σε συγκοινωνιακό πάροχο άλλης πόλης, για παράδειγμα στον ΟΑΣΑ. Ωστόσο αυτό θεωρείται εντελώς ασήμαντο ζήτημα σε σχέση με το μείζον της διαλειτουργικότητας, που θα κρίνει και την ομαλή λειτουργία του μετρό στις 30 Νοεμβρίου. Για να γίνει κατανοητή η τάξη μεγέθους, τα 2 εκατ. αυτά εισιτήρια καλύπτουν τις αγοραστικές ανάγκες μόλις λίγων ημερών στην Αττική.

Οι διαφορές των συστημάτων

Το σύστημα της Ελληνικό Μετρό είναι card-based, που σημαίνει ότι οι μετακινούμενοι χρησιμοποιούν εισιτήριο ή προσωποποιημένη κάρτα, η οποία έχει τοπικά αποθηκευμένα τα προϊόντα κομίστρου και ο υπολογισμός της τιμής του εισιτηρίου γίνεται σε επίπεδο συσκευής επικύρωσης και όχι από το κεντρικό σύστημα.

Στον αντίποδα, το σύστημα του ΟΣΕΘ είναι account-based, δηλαδή οι μετακινούμενοι χρησιμοποιούν εισιτήριο ή προσωποποιημένη κάρτα, τα οποία χρησιμοποιούνται απλά ως ένας δείκτης -pointer- προς τον λογαριασμό τους, ο οποίος βρίσκεται στο κεντρικό σύστημα. Όλα τα προϊόντα κομίστρου είναι αποθηκευμένα στον λογαριασμό και όχι τοπικά στην κάρτα. Ο υπολογισμός της τιμής του εισιτηρίου γίνεται από το κεντρικό σύστημα και όχι τοπικά από τη συσκευή επικύρωσης. Αυτό είναι το σύστημα που χρησιμοποιείται σε όλες τις σύγχρονες πόλεις και πλέον και στην Αθήνα.

Σε αντίθεση με το σύστημα της Ελληνικό Μετρό, το σύστημα του ΟΣΕΘ υποστηρίζει:

Εφαρμογή σε κινητό (Mobile application) για αγορά προϊόντων κομίστρου όπου και να βρίσκεται ο επιβάτης με την μορφή QR Code
Αγορά και επαναφόρτιση της προσωποποιημένης έξυπνης κάρτας μέσω internet, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία του επιβάτη σε εκδοτήρια.
Αγορά προσωποποιημένης κάρτας ειδικής εκπτωτικής κατηγορίας (π.χ. ανέργων, φοιτητών) μέσω internet με αυτόματη ταυτοποίηση του δικαιούχου, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών και επίσκεψη σε εκδοτήρια
Account-based σύστημα δηλαδή ο επιβάτης θα διαθέτει έναν ασφαλή λογαριασμό χρήστη το οποίο θα τον χρησιμοποιεί:
Για μετακινήσεις – επικυρώσεις με ανέπαφες τραπεζικές κάρτες, με έξυπνα τηλέφωνα ή ρολόγια, ή με έξυπνες άυλες κάρτες
Εφαρμογή πολιτικών fare capping, ώστε να υπάρχει μέγιστη χρέωση ανά ημέρα, ανεξαρτήτως των διαδρομών
Υποστήριξη πολιτικών best fare, ώστε το σύστημα να προτείνει μόνο του στον επιβάτη το βέλτιστο κόμιστρο που πρέπει να επικυρωθεί
Υποστήριξη σχήματος pay-as-you-go, ώστε ο επιβάτης να πληρώνει δίκαιο κόμιστρο ανάλογα με τις μετακινήσεις του μέσα στην ημέρα και όχι μία flat τιμή.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕΘ, το λογισμικό του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου του οργανισμού είναι τελευταίας γενιάς που αξιοποιώντας τις διεθνείς πρακτικές φιλοξενείται στις σύγχρονες υποδομές του G-Cloud (κυβερνητικού νέφους), με εγγυημένη διαθεσιμότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, εύκολη επεκτασιμότητα, καθώς και υψηλού επιπέδου παρεχόμενη ασφάλεια, ενώ το σύστημα της Ελληνικό Μετρό φιλοξενείται σε ιδιόκτητους διακομιστές με μειωμένες δυνατότητες επέκτασης και ανάκαμψης από καταστροφές.

Τα πιθανά σενάρια

Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, το μεγάλο στοίχημα είναι η ολοκλήρωση της διαλειτουργικότητας, με τους αρμόδιους να εκτιμούν ότι το εμπόδιο της προμήθειας των νέου τύπου εισιτηρίων μπορεί να αντιμετωπιστεί με fast track διαδικασίες.

Σε αντίθετη περίπτωση, στη Θεσσαλονίκη θα εφαρμοστεί η παγκόσμια πρωτοτυπία για τα δεδομένα των σύγχρονων πόλεων να υπάρχουν διαφορετικού τύπου εισιτήρια για τα δύο μέσα μεταφοράς (4k για ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ και 8k για μετρό). Μάλιστα, εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο, θα υπάρξει πρόβλημα και με τις προσωποποιημένες εκπτωτικές κάρτες που δίνονται σε ειδικές κατηγορίες (άνεργοι, μαθητές κλπ). Οι κάρτες αυτές θα υπάρχουν, αλλά θα εκδίδονται μόνο από τα εκδοτήρια του ΟΣΕΘ, καθώς αυτά του μετρό δεν είναι συνδεδεμένα με τις αρχές πιστοποίησης (ΗΔΙΚΑ, υπουργεία Παιδείας κλπ).

https://www.voria.gr/article/thessaloni ... loym-me-ta
Στα @@ όλα λέμε, αρκεί να βγουν στα βόθροκάναλα της χαβούζας να κόψουν την κορδέλα
EPOC :lol:
Dolce et decorum est contra pasok.* pugnatre
@gov.gr : «You were given the choice between war and dishonour. You chose dishonour, and you will have war.»

Άβαταρ μέλους
Lord Brum
Δημοσιεύσεις: 17430
Εγγραφή: 08 Δεκ 2018, 00:27
Phorum.gr user: coriander

Re: Δε λειτουργούν τα εισιτηρια του μετρό Θεσσαλονίκης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Lord Brum » 15 Νοέμ 2024, 19:48

Orion22 έγραψε:
15 Νοέμ 2024, 19:42
Υδράργυρος έγραψε:
08 Οκτ 2024, 08:28
Η γελοιότητα με το μετρό της Θεσνίκης συνεχίζεται
" 7,
klama :smt005:


inb4 να βγει ο ταχιάος να πει για σκοτεινές δυνάμεις που σαμποτάρουν το έργο του, όπως ο καμινης με την ρόδα και τις παγωμένες αλατιέρες του μπουτάρη :blm::smt005:
o Ταχιάος είναι γνωστός μαλάκας
Σκότωσε τον ζαίο που κρύβεις μέσα σου!

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Εσωτερική Πολιτική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών