Εγώ δεν είπα ότι οι τόνοι επινοήθηκαν για να μάθουμε τονισμό, αλλά για να μάθουν να προφέρουν την ελληνική γλώσσα αλλοεθνείς, κυρίως την εποχή που εκχριστιανίστηκαν οι Σλάβοι, οπότε επινοήθηκε και η μικρογράμματη γραφή. Κάποια σημεία τονισμού υπήρχαν και παλιότερα, και πάλι για θέματα που είχαν να κάνουν με την προφορά. Αν είναι τόσο ζωτικής σημασίας ο ρόλος των τόνων και των πνευμάτων, τότε θα έπρεπε να ζητάς να διατηρηθούν όλα: οξεία, βαρεία, περισπωμένη, ψιλή και ιδιαίτερα η δασεία και η υπογεγραμμένη που αντικατέστησαν γράμματα. Επίσης, θα έπρεπε να ζητάς να προφέρουμε αναλόγως τις λέξεις.sharp έγραψε: ↑12 Οκτ 2022, 10:39Οι Αλεξανδρινοί φιλόλογοι εισήγαγαν τα πνεύματα και τους τόνους όχι για να μάθουμε τον τονισμό, αλλά για να διατηρηθεί η ορθογραφία, από την στιγμή που χάθηκε η προσωδία. Με την κατάργηση τού πολυτονικού χάνεται η γνώση των χρόνων των φωνηέντων, οπότε πια δεν έχουν νόημα τα ο, ω τα πολλά ι κλπ και νομοτελειακά θα καταργηθούν και δεν αποκλείεται να μπει λατινικό αλφάβητο και στο τέλος ίσως Αγγλικά ως κύρια γλώσσα, οπότε θα πάψουν να υπάρχουν Έλληνες. Αυτός είναι η πρόβλεψη του δικού μου Αρμαγεδδώνα.Ναύτης έγραψε: ↑12 Οκτ 2022, 00:55Σε τι εξυπηρετούσε το πολυτονικό; Σλάβοι είμαστε για να μάθουμε πώς προφέρονται οι λέξεις της ελληνικής γλώσσας με τη χρήση των τόνων; Γιατί γι' αυτόν τον λόγο επινοήθηκε το πολυτονικό.Green Dragon έγραψε: ↑11 Οκτ 2022, 22:36(...)
Η κατάργηση του πολυτονικού - Αυτό δεν υπήρχε λόγος να καταργηθεί, τι θα πει 'απλούστευση'; Αλλά σιγά τις παρενέργειες που είχε
Να πεις για την περιβόητη "απλοποίηση" της γλώσσας, να συμφωνήσω. Φάγανε ακόμα και το "ν" από το αρσενικό άρθρο (άσχετα αν σε ορισμένες περιπτώσεις δεν προφερόταν), να γράφουμε δηλαδή: "το Γιάννη", λες και είναι πράμα ο Γιάννης κι όχι άνθρωπος.
Εγώ πάλι νομίζω ότι η γλώσσα είναι ένας ζωντανός οργανισμός, εξελίσσεται. Οι τόνοι και τα πνεύματα δεν εξυπηρετούν στην πραγματικότητα κανέναν σκοπό, αφού η προφορά των νέων ελληνικών δεν τα λαμβάνει υπόψη και επομένως καλώς καταργήθηκαν κι απέμεινε μόνο το σημείο τονισμού της λέξης.