Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
Παιδιά φταίει ο Αντρέας, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ που κλείνει τους δρόμους.
Και φυσικά ο υδραυλικός που δεν κόβει απόδειξη...
Από τους ζαίους στην Ναυτεμπορική
Έκθεση – καταπέλτης του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις απευθείας αναθέσεις:
Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
314.006 απευθείας αναθέσεις κατά τη διετία 2021-2022 - Πολλές χωρίς κριτήρια, χωρίς ανταγωνισμό και χωρίς έκπτωση.
Καταπέλτης είναι η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις απευθείας αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων, καθώς διαπιστώνει αδιαφάνεια, μη έγκαιρο προγραμματισμό, εξάντληση των ανωτάτων ορίων, ελλιπή έλεγχο και αφήνει σαφείς αιχμές για διασπάθιση του δημοσίου χρήματος.
Ειδικότερα, το ένα από τα τρία ανώτατα δικαστήρια της χώρας, στην έκθεση ελέγχου 4/2023 ασχολήθηκε όχι μόνο με το θέμα του υπέρογκου αριθμού των δημοσίων συμβάσεων αλλά και με τις διαδικασίες ανάθεσης, με τις παρατηρήσεις κάθε άλλο παρά να είναι… κολακευτικές.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το θέμα του μεγάλου αριθμού απευθείας αναθέσεων ανέδειξε πρώτη η «Ν» (φ.29/10/2021). Στην έκθεση ελέγχου υπάρχουν αρκετά παραδείγματα για το πώς γίνεται κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος. Αναθέσεις χωρίς κριτήρια, χωρίς ανταγωνισμό, χωρίς έκπτωση, ενώ είναι σύνηθες το φαινόμενο οι αναθέτοντες φορείς να εξαντλούν τα ανώτατα όρια που προβλέπει ο νόμος.
Σε κάθε περίπτωση, η έκθεση θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν από την κυβέρνηση, τους τοπικούς φορείς και από όλους πολίτες οι οποίοι θα πρέπει να παρεμβαίνουν όταν διαπιστώνουν προκλητικές αναθέσεις.
Τι έγινε την τελευταία διετία
Η έρευνα του Ελεγκτικού Συνεδρίου εστίασε στις 314.006 απευθείας αναθέσεις της διετίας 2021-2022 (Απευθείας ανάθεση άρθρα 118 και 328 ν. 4412/2016 και Διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης άρθρο 32 ν. 4412/2016), συνολικού προϋπολογισμού 4,454 δισ. ευρώ, και καταλήγει στα εξής επτά πορίσματα:
1. Οι δημόσιοι φορείς δεν προγραμματίζουν εγκαίρως και ορθολογικά την κάλυψη των αναγκών τους. Προσαρμόζουν τις ανάγκες τους στο όριο των απευθείας αναθέσεων καλύπτοντας αυτές αποσπασματικά και προβαίνοντας σε κατατμήσεις.
2. Δεν αιτιολογείται επαρκώς ο απρόβλεπτος και επείγων χαρακτήρας των αναγκών που καλύπτονται με προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση. Οι αναθέτοντες φορείς ταυτίζουν το «απρόβλεπτο» με το «επείγον».
3. Σημαντικά περιθώρια ενίσχυσης υφίστανται στην ουσιαστική συμμετοχή των διοικητικών υπηρεσιών του φορέα κατά τη διαδικασία που προηγείται της τελικής απόφασης ώστε να μη δημιουργούνται υπόνοιες αυθαιρεσίας και αδιαφάνειας.
4. Σε πολλές περιπτώσεις δεν καθορίζεται με σαφήνεια το αντικείμενο της σύμβασης, ούτε προκύπτει ο τρόπος υπολογισμού της εκτιμώμενης δαπάνης. Δεν αποδεικνύεται προηγούμενη έρευνα αγοράς.
5. Δεν παρέχονται εχέγγυα διαφάνειας ως προς την επιλογή του αναδόχου και τον καθορισμό του τιμήματος ιδίως όταν διενεργούνται επανειλημμένες αναθέσεις στον ίδιο ανάδοχο. Δεν υφίστανται προκαθορισμένα και επομένως επαληθεύσιμα κριτήρια επιλογής όσων καλούνται να υποβάλουν προσφορά. Δεν γίνεται διαπραγμάτευση του τιμήματος. Προσφέρονται χαμηλά έως μηδενικά ποσοστά έκπτωσης. Συστήματα ηλεκτρονικής αγοράς δεν εφαρμόζονται ευρέως.
6. Το υψηλότερο ποσοστό απευθείας αναθέσεων παρατηρήθηκε στα νοσοκομεία. Μικρό ποσοστό των συμβάσεών τους ανατίθεται μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών λόγω χρόνιων συστημικών αδυναμιών σε συνδυασμό με τις επιτακτικές ανάγκες προμήθειας φαρμάκων και λοιπών αναλωσίμων. Προσφυγή σε νομιμοποιητικές διατάξεις.
7. Οι δημόσιοι φορείς δεν διαθέτουν σύστημα αξιολόγησης των καταγγελιών και αξιοποίησης αυτών για τη βελτίωση της ακεραιότητας της διαδικασίας των απευθείας αναθέσεων. Στις απευθείας αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων και στις αναθέσεις ύστερα από σύντομη διαδικασία διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, οι αναθέτουσες αρχές συνάπτουν τη σύμβαση με οικονομικό φορέα της επιλογής τους. Η διακριτική ευχέρεια που παρέχεται στις αναθέτουσες αρχές χάριν της απλούστευσης των διαδικασιών δεν σημαίνει ότι έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν όποιον φορέα επιθυμούν χωρίς να αιτιολογούν την επιλογή τους αυτή επισημαίνει, μεταξύ άλλων, το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Για να μην εγείρονται υπόνοιες χαριστικών συμβάσεων, η έλλειψη ανταγωνισμού πρέπει να αντισταθμίζεται με εγγυήσεις διαφάνειας αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής του αναδόχου, τα οποία πρέπει να είναι προκαθορισμένα και επομένως επαληθεύσιμα. Η ανάγκη αυτή καθίσταται επιτακτικότερη όταν παρατηρείται συστηματική επιλογή του ίδιου αναδόχου επί σειρά ετών. Στην πλειονότητα των συμβάσεων που ελέγχθηκαν δεν προκύπτει ότι η επιλογή των αναδόχων γίνεται βάσει έρευνας αγοράς ή βάσει άλλων κριτηρίων τα οποία είναι προκαθορισμένα και διαφανή.
Μέχρι τελευταίας… δεκάρας
Με τον ν. 4782/2021 το ανώτατο όριο της εκτιμώμενης δαπάνης μέχρι του οποίου μπορεί να συναφθεί σύμβαση με απευθείας ανάθεση αυξήθηκε (από 1.6.2021) από 20.000 ευρώ σε 30.000 ευρώ για τις συμβάσεις προμηθειών και γενικών υπηρεσιών και σε 60.000 ευρώ για τις δημόσιες συμβάσεις έργων ή κοινωνικών και άλλων ειδικών υπηρεσιών, καθώς και έργων Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Χαρακτηριστικό είναι ότι μετά την αύξηση του ποσοτικού ορίου των απευθείας αναθέσεων που επήλθε από 1.6.2021 με τον ν. 4782/2021, ελεγχόμενοι φορείς συνήψαν για την κάλυψη των ίδιων αναγκών νέες συμβάσεις μέχρι του ποσού του νέου ορίου.
https://www.naftemporiki.gr/finance/eco ... chrimatos/
Και φυσικά ο υδραυλικός που δεν κόβει απόδειξη...
Από τους ζαίους στην Ναυτεμπορική
Έκθεση – καταπέλτης του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις απευθείας αναθέσεις:
Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
314.006 απευθείας αναθέσεις κατά τη διετία 2021-2022 - Πολλές χωρίς κριτήρια, χωρίς ανταγωνισμό και χωρίς έκπτωση.
Καταπέλτης είναι η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τις απευθείας αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων, καθώς διαπιστώνει αδιαφάνεια, μη έγκαιρο προγραμματισμό, εξάντληση των ανωτάτων ορίων, ελλιπή έλεγχο και αφήνει σαφείς αιχμές για διασπάθιση του δημοσίου χρήματος.
Ειδικότερα, το ένα από τα τρία ανώτατα δικαστήρια της χώρας, στην έκθεση ελέγχου 4/2023 ασχολήθηκε όχι μόνο με το θέμα του υπέρογκου αριθμού των δημοσίων συμβάσεων αλλά και με τις διαδικασίες ανάθεσης, με τις παρατηρήσεις κάθε άλλο παρά να είναι… κολακευτικές.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το θέμα του μεγάλου αριθμού απευθείας αναθέσεων ανέδειξε πρώτη η «Ν» (φ.29/10/2021). Στην έκθεση ελέγχου υπάρχουν αρκετά παραδείγματα για το πώς γίνεται κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος. Αναθέσεις χωρίς κριτήρια, χωρίς ανταγωνισμό, χωρίς έκπτωση, ενώ είναι σύνηθες το φαινόμενο οι αναθέτοντες φορείς να εξαντλούν τα ανώτατα όρια που προβλέπει ο νόμος.
Σε κάθε περίπτωση, η έκθεση θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν από την κυβέρνηση, τους τοπικούς φορείς και από όλους πολίτες οι οποίοι θα πρέπει να παρεμβαίνουν όταν διαπιστώνουν προκλητικές αναθέσεις.
Τι έγινε την τελευταία διετία
Η έρευνα του Ελεγκτικού Συνεδρίου εστίασε στις 314.006 απευθείας αναθέσεις της διετίας 2021-2022 (Απευθείας ανάθεση άρθρα 118 και 328 ν. 4412/2016 και Διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης άρθρο 32 ν. 4412/2016), συνολικού προϋπολογισμού 4,454 δισ. ευρώ, και καταλήγει στα εξής επτά πορίσματα:
1. Οι δημόσιοι φορείς δεν προγραμματίζουν εγκαίρως και ορθολογικά την κάλυψη των αναγκών τους. Προσαρμόζουν τις ανάγκες τους στο όριο των απευθείας αναθέσεων καλύπτοντας αυτές αποσπασματικά και προβαίνοντας σε κατατμήσεις.
2. Δεν αιτιολογείται επαρκώς ο απρόβλεπτος και επείγων χαρακτήρας των αναγκών που καλύπτονται με προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση. Οι αναθέτοντες φορείς ταυτίζουν το «απρόβλεπτο» με το «επείγον».
3. Σημαντικά περιθώρια ενίσχυσης υφίστανται στην ουσιαστική συμμετοχή των διοικητικών υπηρεσιών του φορέα κατά τη διαδικασία που προηγείται της τελικής απόφασης ώστε να μη δημιουργούνται υπόνοιες αυθαιρεσίας και αδιαφάνειας.
4. Σε πολλές περιπτώσεις δεν καθορίζεται με σαφήνεια το αντικείμενο της σύμβασης, ούτε προκύπτει ο τρόπος υπολογισμού της εκτιμώμενης δαπάνης. Δεν αποδεικνύεται προηγούμενη έρευνα αγοράς.
5. Δεν παρέχονται εχέγγυα διαφάνειας ως προς την επιλογή του αναδόχου και τον καθορισμό του τιμήματος ιδίως όταν διενεργούνται επανειλημμένες αναθέσεις στον ίδιο ανάδοχο. Δεν υφίστανται προκαθορισμένα και επομένως επαληθεύσιμα κριτήρια επιλογής όσων καλούνται να υποβάλουν προσφορά. Δεν γίνεται διαπραγμάτευση του τιμήματος. Προσφέρονται χαμηλά έως μηδενικά ποσοστά έκπτωσης. Συστήματα ηλεκτρονικής αγοράς δεν εφαρμόζονται ευρέως.
6. Το υψηλότερο ποσοστό απευθείας αναθέσεων παρατηρήθηκε στα νοσοκομεία. Μικρό ποσοστό των συμβάσεών τους ανατίθεται μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών λόγω χρόνιων συστημικών αδυναμιών σε συνδυασμό με τις επιτακτικές ανάγκες προμήθειας φαρμάκων και λοιπών αναλωσίμων. Προσφυγή σε νομιμοποιητικές διατάξεις.
7. Οι δημόσιοι φορείς δεν διαθέτουν σύστημα αξιολόγησης των καταγγελιών και αξιοποίησης αυτών για τη βελτίωση της ακεραιότητας της διαδικασίας των απευθείας αναθέσεων. Στις απευθείας αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων και στις αναθέσεις ύστερα από σύντομη διαδικασία διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, οι αναθέτουσες αρχές συνάπτουν τη σύμβαση με οικονομικό φορέα της επιλογής τους. Η διακριτική ευχέρεια που παρέχεται στις αναθέτουσες αρχές χάριν της απλούστευσης των διαδικασιών δεν σημαίνει ότι έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν όποιον φορέα επιθυμούν χωρίς να αιτιολογούν την επιλογή τους αυτή επισημαίνει, μεταξύ άλλων, το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Για να μην εγείρονται υπόνοιες χαριστικών συμβάσεων, η έλλειψη ανταγωνισμού πρέπει να αντισταθμίζεται με εγγυήσεις διαφάνειας αναφορικά με τα κριτήρια επιλογής του αναδόχου, τα οποία πρέπει να είναι προκαθορισμένα και επομένως επαληθεύσιμα. Η ανάγκη αυτή καθίσταται επιτακτικότερη όταν παρατηρείται συστηματική επιλογή του ίδιου αναδόχου επί σειρά ετών. Στην πλειονότητα των συμβάσεων που ελέγχθηκαν δεν προκύπτει ότι η επιλογή των αναδόχων γίνεται βάσει έρευνας αγοράς ή βάσει άλλων κριτηρίων τα οποία είναι προκαθορισμένα και διαφανή.
Μέχρι τελευταίας… δεκάρας
Με τον ν. 4782/2021 το ανώτατο όριο της εκτιμώμενης δαπάνης μέχρι του οποίου μπορεί να συναφθεί σύμβαση με απευθείας ανάθεση αυξήθηκε (από 1.6.2021) από 20.000 ευρώ σε 30.000 ευρώ για τις συμβάσεις προμηθειών και γενικών υπηρεσιών και σε 60.000 ευρώ για τις δημόσιες συμβάσεις έργων ή κοινωνικών και άλλων ειδικών υπηρεσιών, καθώς και έργων Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Χαρακτηριστικό είναι ότι μετά την αύξηση του ποσοτικού ορίου των απευθείας αναθέσεων που επήλθε από 1.6.2021 με τον ν. 4782/2021, ελεγχόμενοι φορείς συνήψαν για την κάλυψη των ίδιων αναγκών νέες συμβάσεις μέχρι του ποσού του νέου ορίου.
https://www.naftemporiki.gr/finance/eco ... chrimatos/
Re: Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
Δεν το είδα. Ας συγχωνευτούν.Kauldron έγραψε: ↑09 Νοέμ 2023, 12:03Άπατο θα πάει το νήμα. Άνοιξα και 'γω:
Οι απευθείας αναθέσεις έχουν γίνει κανόνας: Πρωταθλητές τα νοσοκομεία – Έκθεση «κόλαφος»
- Μαδουραίος
- Δημοσιεύσεις: 13562
- Εγγραφή: 29 Νοέμ 2021, 19:27
Re: Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
Κανένα Νδουλικο δεν θα μπει εδώ
Re: Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
- Μαδουραίος
- Δημοσιεύσεις: 13562
- Εγγραφή: 29 Νοέμ 2021, 19:27
Re: Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
Ο φαρμακοτριφτης;Kauldron έγραψε: ↑09 Νοέμ 2023, 13:31Ακριβώς. Άπατο θα πάει το νήμα.
Πού είναι ο Bill Hicks να διαψεύσει?
- ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
- Δημοσιεύσεις: 21699
- Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
- Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Re: Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
τώρα καταλαβαίνετε γιατί πρέπει να πατάξουμε τη φοροδιαφυγή; γιατί εστιάζουμε μόνο στη φοροδιαφυγή και πουθενά αλλού; γιατί πρέπει να στοχοποιήσουμε μια κοινωνική ομάδα και να στρέψουμε την υπόλοιπη κοινωνία εναντίον της;
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης
Τζίμης Πανούσης
Re: Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
πάπσε δάκρυσαΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ έγραψε: ↑09 Νοέμ 2023, 13:38τώρα καταλαβαίνετε γιατί πρέπει να πατάξουμε τη φοροδιαφυγή; γιατί εστιάζουμε μόνο στη φοροδιαφυγή και πουθενά αλλού; γιατί πρέπει να στοχοποιήσουμε μια κοινωνική ομάδα και να στρέψουμε την υπόλοιπη κοινωνία εναντίον της;
Ο χρήστης που γκρέμισε τον ηλονμασκισμό.
Χαῖρε, τὸ τῶν Δαιμόνων πολυθρύλητον θαῦμα·
χαῖρε, τὸ τῶν αγγέλων πολυθρήνητον τραῦμα.
FUCK DONALD TRUMP
Χαῖρε, τὸ τῶν Δαιμόνων πολυθρύλητον θαῦμα·
χαῖρε, τὸ τῶν αγγέλων πολυθρήνητον τραῦμα.
FUCK DONALD TRUMP
-
- Δημοσιεύσεις: 25773
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 18:54
Re: Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
https://www.vradini.gr/article/politiki ... anatheseis
Ρε φοροφυγάδες;Αποκάλυψη Καρανικόλα: Ο ΣΥΡΙΖΑ δαπάνησε 8 δισ. ευρώ σε απευθείας αναθέσεις
Την περίοδο 2018-2019 δαπανήθηκαν σχεδόν 2 δισ. περισσότερα από την περίοδο διακυβέρνησης της ΝΔ, η οποία αντιμετώπισε και την πανδημία, τονίζει
Re: Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
Αφού το λέει ο Καρανικόλας στο ΣΚΑΙ... Όλα εντάξει...talaipwros έγραψε: ↑09 Νοέμ 2023, 15:03https://www.vradini.gr/article/politiki ... anatheseisΡε φοροφυγάδες;Αποκάλυψη Καρανικόλα: Ο ΣΥΡΙΖΑ δαπάνησε 8 δισ. ευρώ σε απευθείας αναθέσεις
Την περίοδο 2018-2019 δαπανήθηκαν σχεδόν 2 δισ. περισσότερα από την περίοδο διακυβέρνησης της ΝΔ, η οποία αντιμετώπισε και την πανδημία, τονίζει
- Otto Weininger
- Δημοσιεύσεις: 30271
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:29
- Τοποθεσία: Schwarzspanierstraße 15
Re: Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
"Beauty slept and angels wept
For Her immortal soul
In this response, all evil chose
To claim her for their very own"
- Otto Weininger
- Δημοσιεύσεις: 30271
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:29
- Τοποθεσία: Schwarzspanierstraße 15
Re: Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
Αμφιβάλλεις ;nrg έγραψε: ↑09 Νοέμ 2023, 15:06Αφού το λέει ο Καρανικόλας στο ΣΚΑΙ... Όλα εντάξει...talaipwros έγραψε: ↑09 Νοέμ 2023, 15:03https://www.vradini.gr/article/politiki ... anatheseisΡε φοροφυγάδες;Αποκάλυψη Καρανικόλα: Ο ΣΥΡΙΖΑ δαπάνησε 8 δισ. ευρώ σε απευθείας αναθέσεις
Την περίοδο 2018-2019 δαπανήθηκαν σχεδόν 2 δισ. περισσότερα από την περίοδο διακυβέρνησης της ΝΔ, η οποία αντιμετώπισε και την πανδημία, τονίζει
"Beauty slept and angels wept
For Her immortal soul
In this response, all evil chose
To claim her for their very own"
Re: Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ ακόμα κλαίω
Ο χρήστης που γκρέμισε τον ηλονμασκισμό.
Χαῖρε, τὸ τῶν Δαιμόνων πολυθρύλητον θαῦμα·
χαῖρε, τὸ τῶν αγγέλων πολυθρήνητον τραῦμα.
FUCK DONALD TRUMP
Χαῖρε, τὸ τῶν Δαιμόνων πολυθρύλητον θαῦμα·
χαῖρε, τὸ τῶν αγγέλων πολυθρήνητον τραῦμα.
FUCK DONALD TRUMP
- Otto Weininger
- Δημοσιεύσεις: 30271
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:29
- Τοποθεσία: Schwarzspanierstraße 15
Re: Γαλάζια τρωκτικά εν δράση: Έτσι γίνεται η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος
"Beauty slept and angels wept
For Her immortal soul
In this response, all evil chose
To claim her for their very own"
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Το τρώει ο Τζέρι το πεκάν; (πρόβλημα με τρωκτικά)
από ST48410 » 26 Σεπ 2023, 21:43 » σε Περί ανέμων και υδάτων - 49 Απαντήσεις
- 1068 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ST48410
28 Σεπ 2023, 12:56
-
-
-
Νέα δημοσίευση Η Ελλάδα βοηθάει την τουρκική «Γαλάζια Πατρίδα»;
από southern » 07 Απρ 2023, 19:34 » σε Εθνικά Θέματα - 3 Απαντήσεις
- 360 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ένοπλος σοσιαλμπαχαλάκης
14 Απρ 2023, 19:58
-
-
-
Νέα δημοσίευση Γνωριζει κανεις απο που αμειβονται τα γαλαζια τρολ;
από southern » 15 Δεκ 2023, 08:49 » σε Εσωτερική Πολιτική - 45 Απαντήσεις
- 712 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από nyxtovios
15 Δεκ 2023, 16:02
-
-
-
Νέα δημοσίευση Γαλάζια ακρίδα υπέγραφε απευθείας αναθέσεις ενώ είχε παραιτηθεί
από Kauldron » 03 Μάιος 2023, 11:42 » σε Εσωτερική Πολιτική - 39 Απαντήσεις
- 628 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Kauldron
03 Μάιος 2023, 15:01
-