δεν βγάζεις άκρη
ο Θεός μιλάει στον Μωάμεθ σε τρίτο πρόσωπο
γράφτηκε διακεκομμένα σε βάθος 20ετίας αλλάζοντας με τα χρόνια ύφος και χαρακτήρα
η άποψη του Θεού μεταβάλλεται, δηλαδή ξεκινά φιλοεβραικά και φιλοχριστιανικά (όταν ο "προφήτης" είχε καλές σχέσεις μαζί τους), για να καταλήξει στο "φωτιά και τσεκούρι" στον κάθε άπιστο, χριστιανό, Εβραίο
η γυναίκα είναι κατώτερο είδος
γι αυτό υπάρχουν διάφορες φιλοσοφικές σχολές και κείμενα που το ερμηνεύουν, από μετριοπαθείς έως ακραίους
δυστυχώς, το radical islam μεγαλώνει και γίνεται πολύ επικίνδυνο, ειδικά στις δυτικές κοινωνίες
https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_fundamentalism
Differences with Islamism
μην ξεχνάμε και οι θρησκείες αλλάζουν, όπως και η ερμηνεία των γραπτών (π.χ. καθολικοί-ορθόδοξοι).Distinctions between Fundamentalism and Islamism (or at least pre-1990 Islamism) according to Roy are in the fields of:
Politics and economics. Islamists often talk of "revolution" and believe "that the society will be Islamized only through social and political action: it is necessary to leave the mosque ..." Fundamentalists are primarily interested in revolution, less interested in "modernity or by Western models in politics or economics," and less willing to associate with non-Muslims.[17]
Sharia. While both Islamists and fundamentalists are committed to implementing Sharia law, Islamists "tend to consider it more a project than a corpus."[18]
Issue of women. "Islamists generally tend to favour the education of women and their participation in social and political life: the Islamist woman militates, studies, and has the right to work, but in a chador. Islamist groups include women's associations." While the fundamentalist preaches for women to return to the home, Islamism believes it is sufficient that "the sexes be separated in public." [19]