ST48410 έγραψε: ↑15 Δεκ 2022, 22:12
gassim έγραψε: ↑15 Δεκ 2022, 16:25
Όπως έχω ξαναπεί ο μόνος τρόπος για να περιοριστεί η χρήση αυτοκινήτου σε πόλεις που έχουν τα χαρακτηριστικά της Αθήνας είναι να δυσκολέψει όσο το δυνατόν περισσότερο η χρήση του αυτοκινήτου με ταυτόχρονη διευκόλυνση των ΜΜΜ και των εναλλακτικών μορφών μετακίνησης.
Με λίγα λόγια να αφαιρεθεί χώρος απο την χρήση αυτοκινήτου και να δοθεί στην χρήση ΜΜΜ και ποδηλάτων/πατινιών.
Δηλαδή διόδια, κλειστές λεωφορειολωρίδες, ποδηλατόδρομοι, φούλ πρόστιμα για στάθμευση, πεζοδρομήσεις που θα αυξήσουν το κυκλοφοριακό και άλλα τέτοια.
Πρέπει η μετακίνηση με αυτοκίνητο να γίνει δυσκολότερη από την μετακίνηση με τα μέσα.
Το θέμα είναι αν όντως θέλουμε να τα υποστούμε όλα αυτά, αν είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε τις συνήθειες μας σε προσωπικό επίπεδο και αν υπάρχει κάποιος διατεθειμένος να επιβάλει τέτοιου είδους αλλαγές.
όπως το βλέπω εγώ, ούτε οι πολίτες στην χώρα μας πολυγουστάρουν τέτοια φάση ούτε υπάρχει πολιτικός ικανός και πρόθυμος.
Δεν ξέρω ποιος το θέλει αλλά δεν λύνονται όλα με τις συγκοινωνίες. Σε παραλία της Αττικής που επισκέπτομαι είναι αρκετά σταδιακός ο τρόπος που βαθαίνει το νερό. Πρακτικά στα πρώτα 20 μέτρα άνετα μπορείς να αφήσεις παιδιά να παίξουν. Στην παραλία αυτή φτάνει και το αυτοκίνητο πολύ κοντά στο νερό. Πολύ συχνά βλέπω να φέρνουν ηλικιωμένους, άτομα με κινητικά προβλήματα (κι ας μην υπάρχει ράμπα, είναι τέτοια η παραλία που εξυπηρετεί), άτομα με πνευματική καθυστέρηση και πολλά παιδάκια, ακόμα και βρέφη. Περισσότερα δηλαδή από ό,τι σε άλλες παραλίες. Τα μέτρα που περιγράφεις παραπάνω (και έχουμε διαφωνήσει και σε άλλα νήματα), πρακτικά σημαίνουν ότι όλοι αυτοί χάνουν την δυνατότητα να μετακινηθούν προς τις παραλίες αν μένουν κάπου στο κέντρο. Εννοείται ότι θεωρητικά θα μπορούν αλλά το μεν αυτοκίνητο θα το αποφεύγουν γιατί είναι τεράστια η ταλαιπωρία μέχρι να βρουν από το κέντρο, τα δε μέσα μεταφοράς θα είναι μη πρακτικά για να κουβαλήσεις ό,τι χρειάζεται στην παραλία ένα άτομο με κινητικά προβλήματα ή ένα μικρό παιδί.
Δεν είναι Βιέννη η Αθήνα. Ούτε μια πόλη με πολλά διάσπαρτα πάρκα σε κοντινή απόσταση για να εκτονωθεί ο κόσμος βολτάροντας εκεί και κυρίως οι 35+ βαθμοί θέλουν άλλα πράγματα που δεν τα αναζητήσει κάποιος στην κεντρική ή βόρεια Ευρώπη τόσο επιτακτικά.
Η Αθήνα δεν είναι Βιέννη ή Παρίσι ή Αμστερνταμ ακριβώς επειδή δεν κάνει αυτά που περιγράφω παραπάνω. Οι πόλεις αυτές είχαν και έχουν τα ίδια ακριβώς προβλήματα με την Αθήνα και έκαναν στο παρελθόν ή κάνουν και τώρα που μιλάμε (παρισι) ακριβώς αυτά που λεω, δεν τα σκέφτηκα μόνος μου απο εκεί τα είδα.
Αναφέρομαι στην κίνηση στο κέντρο των πόλεων, οχι στις εκδρομές των ατόμων με κινητικά προβλήματα. Εννοείται οτι αν θες να βγεις απο την πόλη και έχεις και προβλήματα κινητικότητας απο πάνω θα προτιμήσεις το αυτοκίνητο. Η διαδικασία θα είναι πολύ ευκολότερη αν λείπουν όλοι όσοι εχουν κατέβει με το αυτοκίνητο στο κέντρο για τα ψώνια ή τις δουλειές τους.
Τέλος εγώ σου λέω τι πρέπει να γίνει αν θέλουμε να μειωθούν τα αυτοκίνητα και να ενισχυθούν τα ΜΜΜ στις πόλεις, δεν είναι απαραίτητο ούτε να το κάνουμε ούτε να το προτιμάμε απο την τωρινή κατάσταση. Μπορούμε να πούμε οτι γουστάρουμε μποτιλιαρίσματα και την άνεση της αμαξάρας μας, δεν είναι κακό. Συμβαίνει σε πάρα πολλές πόλεις.
Το κακό είναι να κάνουμε οτι μας νοιάζει ο δημόσιος χώρος και οι μετακινήσεις των ατόμων με κινητικά προβλήματα ενώ ταυτόχρονα δεν είμαστε διατεθειμένοι να αλλάξουμε τίποτα απο αυτά που δημιουργούν το πρόβλημα (αν το θεωρούμε πρόβλημα).