Δεν το είχα υπόψη. Βέβαια έχεις ένα λάθος εκεί που λες ότι η μεγαλύτερη μάζα τροχού χειροτερεύει την άνεση.
έτσι ακριβώς είναι!
γκουγκλαρε όσο θέλεις wheels size ride quality
και θα δεις
Οχι κάνεις λάθος εδώ. Ελαφρύτερος τροχος = καλύτερη προσφυση=νιώθεις πιο πολύ τις λακκούβες.
Από ChatGTP:
Η άνεση ενός αυτοκινήτου επηρεάζεται σημαντικά από το μέγεθος της ζάντας και το προφίλ του ελαστικού. Γενικά:
Μεγάλες ζάντες: Συνήθως συνοδεύονται από ελαστικά με χαμηλό προφίλ. Αυτό μπορεί να βελτιώσει την οδική συμπεριφορά και την ακρίβεια στο τιμόνι, αλλά μειώνει την άνεση, καθώς τα ελαστικά απορροφούν λιγότερους κραδασμούς από τις ανωμαλίες του δρόμου. Επίσης, οι μεγάλες ζάντες μπορεί να κάνουν το όχημα πιο θορυβώδες.
Μικρές ζάντες: Συνοδεύονται από ελαστικά με υψηλότερο προφίλ, που απορροφούν καλύτερα τους κραδασμούς και τις ανωμαλίες, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση. Ωστόσο, ενδέχεται να μειώσουν ελαφρώς την ακρίβεια στο χειρισμό.
Άρα, αν προτεραιότητά σου είναι η άνεση, οι μικρές ζάντες με ελαστικά υψηλού προφίλ είναι καλύτερη επιλογή. Αν όμως δίνεις έμφαση στην εμφάνιση ή τη δυναμική οδήγηση, οι μεγάλες ζάντες είναι προτιμότερες.
Larger wheels make the ride a little rough and hard. The bigger wheels make you feel the impact of every bump, unlike with smaller wheels. Larger wheels create more vibrations in the vehicle, resulting in more noise inside your car, making for a less comfortable drive.
So why is this the case? David Pook, formerly a vehicle dynamics manager at Jaguar Land Rover who now heads his own vehicle dynamics support firm, VEDynamics, explains.
“One thing that does change is the unsprung mass,” he says. “Take a 22in wheel and tyre and it could be upwards of 40kg on the scales. Now imagine that 40kg mass hitting ridges and potholes and how much energy it will transfer back to the body, which then needs to be controlled and absorbed.”
So why is this the case? David Pook, formerly a vehicle dynamics manager at Jaguar Land Rover who now heads his own vehicle dynamics support firm, VEDynamics, explains.
“One thing that does change is the unsprung mass,” he says. “Take a 22in wheel and tyre and it could be upwards of 40kg on the scales. Now imagine that 40kg mass hitting ridges and potholes and how much energy it will transfer back to the body, which then needs to be controlled and absorbed.”
Δε νομίζω ότι ισχύουν αυτά που λέει, γιατί υπάρχουν παράλληλα και ελατήρια και αποσβεστηρες. Θα το τρέξω αύριο σε προσομοίωση αν θυμηθώ και θα σου πω.
τα οποία θα έχουν να κάνουν πιο δυσκολη δουλειά με τον μεγαλύτερο/βαρύτερο τροχό.
Υπάρχουν μεγάλες aftermarket ζάντες με εξωτικά υλικά που είναι ελαφριές αλλά και πάλι θα πρέπει να θυσιάσουν προφίλ ελαστικού χειροτερεύοντας την άνεση
- Smaller rims provide greater comfort and the tyres for them are usually much cheaper.
- Smaller rims provide better efficiency for energy or fuel consumption.
- Larger rims provide better handling at higher speeds and some pick them up for the looks. Less rubber (low profile) makes you feel every bump on the road.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος dna replication την 25 Ιαν 2025, 00:31, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
So why is this the case? David Pook, formerly a vehicle dynamics manager at Jaguar Land Rover who now heads his own vehicle dynamics support firm, VEDynamics, explains.
“One thing that does change is the unsprung mass,” he says. “Take a 22in wheel and tyre and it could be upwards of 40kg on the scales. Now imagine that 40kg mass hitting ridges and potholes and how much energy it will transfer back to the body, which then needs to be controlled and absorbed.”
Δε νομίζω ότι ισχύουν αυτά που λέει, γιατί υπάρχουν παράλληλα και ελατήρια και αποσβεστηρες. Θα το τρέξω αύριο σε προσομοίωση αν θυμηθώ και θα σου πω.
τα οποία θα έχουν να κάνουν πιο δυσκολη δουλειά με τον μεγαλύτερο/βαρύτερο τροχό.
Υπάρχουν μεγάλες aftermarket ζάντες με εξωτικά υλικά που είναι ελαφριές αλλά και πάλι θα πρέπει να θυσιάσουν προφίλ ελαστικού χειροτερεύοντας την άνεση
Είναι αρκετές παράμετροι. Πχ μεγάλη ζάντα περνάει καλύτερα πάνω από λακκούβες. Δε νομίζω να το αμφισβητείς αυτό.
Γενικά είναι σύνθετο. Δεν ξέρω αν έχει κανείς αποτέλεσμα με νούμερα
Είναι αρκετές παράμετροι. Πχ μεγάλη ζάντα περνάει καλύτερα πάνω από λακκούβες. Δε νομίζω να το αμφισβητείς αυτό.
Γενικά είναι σύνθετο. Δεν ξέρω αν έχει κανείς αποτέλεσμα με νούμερα
άλλος μυθος και αυτός...
πρέπει να πας σε διάσταση ρόδας κάρου για να δεις διαφορά στις συνηθισμένες λακούβες
για να μην πέφτει μέσα στη λακούβα αλλά να τη "γεφυρώνει"
Πρακτικά απο 16" σε 17" δε θα "γεφυρώνει" τις ακμές της λακούβας καλυτερα
- Smaller rims provide greater comfort and the tyres for them are usually much cheaper.
- Smaller rims provide better efficiency for energy or fuel consumption.
- Larger rims provide better handling at higher speeds and some pick them up for the looks. Less rubber (low profile) makes you feel every bump on the road.
Ωραίο και αυτό, απλά άλλαζε και πάχος νομίζω.
Δεν ξέρω αν υφίσταται σύγκριση.
Χώρια που δείχνει ότι ο μεγάλος τροχός έχει καλύτερη επιτάχυνση και χειρότερη κατανάλωση.
Δε νομίζω πως γίνεται αυτό, με όλα τα υπόλοιπα ίδια. Οπότε δεν υφίσταται σύγκριση.
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.