Έχω μεγάλη αγάπη για τα κλασικά αυτοκίνητα. Δεν έχουν καμία σχέση με τα αυτοκίνητα σήμερα, τα οποία βέβαια είναι καλύτερα στα πάντα. Επιδόσεις, κρατήματα, αξιοπιστία, ανεση, όλα είναι καλύτερα σήμερα. Να το ξεκαθαρίσουμε αυτό. Όμως τα κλασικά σχεδόν ολα φτιάχτηκαν και σχεδιάστηκαν από ανθρώπους με όραμα. Κανένας δεν ξενυχτησε βραδιά αξημερωτα γιατί είχε ένα όνειρο να φτιάξει ένα Dacia duster ή ένα peugeot 2008. Απλά φτιάχτηκαν από ανθρώπους που είχαν αποκλειστικο στοχο το κερδος, οι οποίοι τα αντιμετωπίζουν όπως μια τοστιέρα ή μια καφετιέρα με κάψουλες. Πράγματι, πολλές φορές οι ίδιοι άνθρωποι εμπλέκονται ακριβώς σε τέτοια ή αντιστοιχα πρότζεκτ τα οποία είναι παντελώς άσχετα με την αυτοκίνηση. Δε λέω κάτι για τη χρηστική αξία ενός τέτοιου αυτοκινήτου, που μπορεί να είναι υψηλότατη και το οχημα το ιδιο εξαιρετικό. Μπορεί να προσφέρει ακόμα και οδηγική απόλαυση ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Πχ ένα Lancer evo. Αλλά η Mitsubishi είναι ακριβώς αυτο: την ίδια ψυχή που θα έβαζε στην κατασκευή ενός κλιματιστικου, την ίδια βάζει και στα αυτοκίνητά της. Αντίθετα, οι περισσότερες ευρωπαϊκές εταιρείες φτιάχτηκαν από ανθρώπους με όραμα και τα κλασικά οχήματά τους εκφράζουν ακριβώς την ψυχή αυτή των ανθρώπων πίσω από την εταιρεία. Η μόνη μάλλον γιαπωνέζικη εταιρεία που φτιάχτηκε όντως από άνθρωπο με όραμα είναι η Χοντα. Γιατί όντως υπήρξε ένας κύριος Soichiro Honda που ειχε ενα οραμα.

Πλέον βέβαια δεν υπάρχουν όλα αυτά. Ανήκουν σε άλλες εποχές γι αυτό μου αρέσουν τα κλασικά. Τα οχήματα με ψυχή που βγαίνουν σήμερα είναι προφανώς για γερά πορτοφόλια, οι εποχές δε συγκρίνονται ούτε καν με 15-20 χρόνια πίσω που ακόμη υπήρχε ένας χαρακτήρας, πολλώ δε μάλλον με 50 χρόνια πριν.
Από αυτά της λίστας θα διάλεγα την όμορφη ιταλιδα. Στην κατηγορία άλλο θα είχα πραγματικά πολλές επιλογές.