Αυτά δεν ισχύουν όταν η φυσική δομή του κτιρίου είναι υπό κλίμακα μέσα στο υλικό του δοκιμίου
Ας δούμε τι λένε οι επιστήμονες για την μετατόπιση ενός κανονικού μεγέθους κτιρίου και ενός υπό κλίμακα κτιρίου.
3.3.2. Applied Element Method (AEM) ResultsThe actual size structure and the 1/16 scaled structure were analyzed against theabove-mentioned ground motions by using the Applied Element Method (AEM) withsimilar geometric properties. The properties of the scaled model were reduced accordingto the 1/16 scale including the size of the elements in the analysis. The additional weightof 36 kg was also applied to the scaled model as per the laws of similarity. Furthermore,the ground motion duration was also contracted with the factor of 1√16 as per Table 3. Thedeformed shape and cracks in the springs for the actual structure and scaled model werecompared at three different stages of loading as shown in Figure 3. The analysis resultsshow that both the actual frame and scaled frame exhibited similar crack propagation atdifferent stages of loading. The maximum displacement was obtained for both cases andthe time history of both frames is also shown in Figure 3.For actual structure: Maximum displacement = 8.55 mmMax. Displacement/height of structure = 0.00119For scaled model: Maximum displacement = 0.453 mmMax. Displacement/height of structure = 0.00101Difference in results = 2.52%The drift ratio values of both the actual size frame and the scaled frame are signifi-cantly close to each other, which verifies the applicability of the similitude laws anddemonstrate that the numerical simulation of the scaled model can lead to fruitful results
https://www.researchgate.net/publicatio ... ap_Splices
Μετάφραση
3.3.2. Αποτελέσµατα της µεθόδου εφαρµοσµένων στοιχείων (AEM) Η κατασκευή πραγµατικού µεγέθους και η κατασκευή σε κλίµακα 1/16 αναλύθηκαν έναντι των προαναφερθέντων εδαφικών κινήσεων µε τη χρήση της µεθόδου εφαρµοσµένων στοιχείων (AEM) µε παρόµοιες γεωµετρικές ιδιότητες. Οι ιδιότητες του κλιμακωτού μοντέλου μειώθηκαν σύμφωνα με την κλίμακα 1/16, συμπεριλαμβανομένου του μεγέθους των στοιχείων στην ανάλυση. Το πρόσθετο βάρος των 36 kg εφαρμόστηκε επίσης στο κλιμακωτό μοντέλο σύμφωνα με τους νόμους της ομοιότητας. Επιπλέον, η διάρκεια της εδαφικής κίνησης συρρικνώθηκε επίσης με τον συντελεστή 1√16 σύμφωνα με τον πίνακα 3. Το παραµορφωµένο σχήµα και οι ρωγµές στα ελατήρια για την πραγµατική κατασκευή και το κλιµακωτό µοντέλο συγκρίθηκαν σε τρία διαφορετικά στάδια φόρτισης, όπως φαίνεται στο σχήµα 3. Τα αποτελέσµατα της ανάλυσης δείχνουν ότι τόσο το πραγµατικό πλαίσιο όσο και το κλιµακωτό πλαίσιο παρουσίασαν παρόµοια διάδοση ρωγµών σε διαφορετικά στάδια φόρτισης. Η μέγιστη μετατόπιση προέκυψε και για τις δύο περιπτώσεις και η χρονοϊστορία και των δύο πλαισίων παρουσιάζεται επίσης στο Σχήμα 3. Για την πραγματική κατασκευή: Μέγιστη μετατόπιση = 8,55 mmMax. Μετατόπιση/ύψος της κατασκευής = 0,00119Για το κλιμακωτό μοντέλο: Μέγιστη μετατόπιση = 0,453 mmMax. Displacement/height of structure = 0.00101Διαφορά στα αποτελέσματα = 2.52%Οι τιμές του λόγου ολίσθησης τόσο του πλαισίου πραγματικού μεγέθους όσο και του κλιμακωτού πλαισίου είναι σημαντικά κοντά η μία στην άλλη, γεγονός που επαληθεύει τη δυνατότητα εφαρμογής των νόμων ομοιότητας και αποδεικνύει ότι η αριθμητική προσομοίωση του κλιμακωτού μοντέλου μπορεί να οδηγήσει σε γόνιμα αποτελέσματα.
Εδώ τι βλέπουμε
Το υπό κλίμακα δοκίμιο 1 προς 16 είχε μετατόπιση 0,453 mmMax και το πλήρων διαστάσεων κτίριο 8,55 mmMax δηλαδή το υπό κλίμακα δοκίμιο είχε μικρότερη μετατόπιση από το 1/16 του μεγάλου κτιρίου.