τεσπα, οψόμεθα που λένε

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
Συμφωνώ στο υπογραμμισμένο και ίσως βοηθήσει να αποσαφηνιστεί αυτό που προσπαθείς να πεις σχετικά με το ποιος μπορεί να κρίνει και ποιος όχι. Ότι για να εκφράσεις άποψη για ένα θέμα που τρέχει για πάνω από 1500 χρόνια πρέπει τουλάχιστον να έχεις διαβάσει κατιτίς, πέρα από την προσωπική εμπειρία σου με τη θρησκεία. Αυτό βέβαια σημαίνει πως αν ο Λιαντίνης έχει κάτσει να μελετήσει, «δικαιούται» να εκφράσει άποψη.Σουβλίτσα έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 00:51Θεωρητικά ισχύει, αν και όχι σε απόλυτο βαθμό, στις εξαποκαλύψεως θρησκείες οι οποίες δεν είναι φιλοσοφίες και ορθολογισμοί, υπάρχουν και άλλες παράμετροι.
Τουλάχιστον, σε αυτήν την περίπτωση που αναφέρεις, θα υπάρχει ένα μίνιμουμ αποδοχής ενός βασικού πυρήνα έστω και σίγουρα αρκετή γνώση όλων των επιμέρους θεμάτων.
Για την θρησκεία στην οποία αναφερόμαστε εδώ πάντως, έχουν γραφτεί τόμοι για αυτά τα θέματα και έχουν γίνει διάλογοι επι διαλόγων όπως και συνεχίζονται να γίνονται καθώς και Σύνοδοι επί Συνόδων και πάει λέγοντας.
Είναι χαρακτηριστικό δε πως οι περισσότεροι από τους πιστούς άλλων ομολογιών χριστιανικών (λαικών αλλά κυρίως κληρικων) που μετεστράφησαν στην Ορθόδοξη Εκκλησία, ήταν άνθρωποι πίστης και καλοπροαίρετης συνείδησης, οι οποίοι αντιλαμβάνονταν τα θεολογικά κενά (για να μην πουμε τα κενά Χάριτος) στις ομολογίες όπου βρίσκονταν και μετά από επίμονη, επίπονη και ενδελεχή μελέτη και έρευνα, κυρίως μέσα από την Εκκλησιαστική Ιστορία, κατέληξαν να αναγνωρίσουν ποιά είναι η αυθεντική συνέχεια της αρχαίας Εκκλησίας που ιδρύθηκε δια των Αποστόλων.
Αυτά τα αναφέρω μήπως κάνω λίγο πιο σαφές τί εννοώ πόσα ποστ παραπάνω.
Πάντως, όλα αυτά που αναφέρω δεν αφορούν μόνο τους ομιλητές στο παρόν νήμα, οι αιρέσεις και οι υποκριτικές κριτικές κατά ή υπερ ενός ο,τιναναι χριστιανισμού υπήρχαν ανέκαθεν και δυστυχώς σήμερα το πράγμα έχει φουντώσει πάλι για τα καλά.
Μην αγχώνεσαι, εγώ πιο πολύ είμαι αόρατος αναγνώστης σε αυτά τα θέματα χωρίς να παρεμβαίνω. Απλά παρακολουθώ τη συζήτηση.
Σουβλίτσα έγραψε: ↑14 Ιουν 2018, 22:20να σε ρωτήσω κι εγώ με την σειρά μου, εαν είναι μόνο 3,5 λεπτά το βιντεάκι είναι άραγε τόσο δύσκολο να το κάνεις ένα πολύ συνοπτικό κείμενο και να παρουσιάσεις τις απαντήσεις που σου ζήτησα?nik_killthemall έγραψε: ↑14 Ιουν 2018, 19:44εννοείς πως τα ακουσες και τα εκρινες ελλειπη ή πως τα απερριψες πριν καν τα ακουσεις ... ?
(αν ηταν μεγαλο το βιντεο θα μου λεγες σιγα μην κατσω να δω μιση ωρα βιντεο κανε μου περιληψη, τωρα που ειναι 3,5 λεπτα ολο κι ολο, μου λες πως είναι πολυ μικρο για να απαντησει σε αυτα που ρωτας ... αν δεν υπαρχει διαθεση για συζητηση ον τοπικ, τοτε γιατι το κουραζουμε ? )
ρητορικα παντα ...
Αυτό δεν δείχνει καλή θελήση για αμοιβαίο διάλογο πάντως
Και το κλεινω εδώ
Όχι, αγχώνομαι γιατί πραγματικά θεωρώ οτι οφείλω να σου απαντήσω εφόσον με ρωτάς.bizeli έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 01:04Μην αγχώνεσαι, εγώ πιο πολύ είμαι αόρατος αναγνώστης σε αυτά τα θέματα χωρίς να παρεμβαίνω. Απλά παρακολουθώ τη συζήτηση.
Δεν χρειάζεται να μπω κι εγώ στον χορό και να απαντάς και σε εμένα.
Απάντησε όπου νομίζεις.
Σίγουρα υπάρχουν καλύτεροι γνώστες από μένα για να κάνεις εποικοδομητικό διάλογο.
Εγώ είμαι ψιλοάσχετη όπως σου είπα.
Ποιά παραπάνω αναγκαιότητα καλύπτει ο Λιαντίνης ωστε να "δικαιούται" να εκφράσει άποψη?Φινγκόλφιν έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 01:01Συμφωνώ στο υπογραμμισμένο και ίσως βοηθήσει να αποσαφηνιστεί αυτό που προσπαθείς να πεις σχετικά με το ποιος μπορεί να κρίνει και ποιος όχι. Ότι για να εκφράσεις άποψη για ένα θέμα που τρέχει για πάνω από 1500 χρόνια πρέπει τουλάχιστον να έχεις διαβάσει κατιτίς, πέρα από την προσωπική εμπειρία σου με τη θρησκεία. Αυτό βέβαια σημαίνει πως αν ο Λιαντίνης έχει κάτσει να μελετήσει, «δικαιούται» να εκφράσει άποψη.Σουβλίτσα έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 00:51Θεωρητικά ισχύει, αν και όχι σε απόλυτο βαθμό, στις εξαποκαλύψεως θρησκείες οι οποίες δεν είναι φιλοσοφίες και ορθολογισμοί, υπάρχουν και άλλες παράμετροι.
Τουλάχιστον, σε αυτήν την περίπτωση που αναφέρεις, θα υπάρχει ένα μίνιμουμ αποδοχής ενός βασικού πυρήνα έστω και σίγουρα αρκετή γνώση όλων των επιμέρους θεμάτων.
Για την θρησκεία στην οποία αναφερόμαστε εδώ πάντως, έχουν γραφτεί τόμοι για αυτά τα θέματα και έχουν γίνει διάλογοι επι διαλόγων όπως και συνεχίζονται να γίνονται καθώς και Σύνοδοι επί Συνόδων και πάει λέγοντας.
Είναι χαρακτηριστικό δε πως οι περισσότεροι από τους πιστούς άλλων ομολογιών χριστιανικών (λαικών αλλά κυρίως κληρικων) που μετεστράφησαν στην Ορθόδοξη Εκκλησία, ήταν άνθρωποι πίστης και καλοπροαίρετης συνείδησης, οι οποίοι αντιλαμβάνονταν τα θεολογικά κενά (για να μην πουμε τα κενά Χάριτος) στις ομολογίες όπου βρίσκονταν και μετά από επίμονη, επίπονη και ενδελεχή μελέτη και έρευνα, κυρίως μέσα από την Εκκλησιαστική Ιστορία, κατέληξαν να αναγνωρίσουν ποιά είναι η αυθεντική συνέχεια της αρχαίας Εκκλησίας που ιδρύθηκε δια των Αποστόλων.
Αυτά τα αναφέρω μήπως κάνω λίγο πιο σαφές τί εννοώ πόσα ποστ παραπάνω.
Πάντως, όλα αυτά που αναφέρω δεν αφορούν μόνο τους ομιλητές στο παρόν νήμα, οι αιρέσεις και οι υποκριτικές κριτικές κατά ή υπερ ενός ο,τιναναι χριστιανισμού υπήρχαν ανέκαθεν και δυστυχώς σήμερα το πράγμα έχει φουντώσει πάλι για τα καλά.
άποψη μπορει να έχει με την έννοια οτι πχ τα θαύματα που περιγράφονται δεν είναι δυνατόν να συμβαίνουν, οτι οι εντολές του Χριστού για τα γούστα του είναι ανεπίτρεπτες, σαχλές ή ο,τιδήποτε άλλο κτλ κτλ κτλΦινγκόλφιν έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 15:00Δεν θεωρώ ότι κάποιος που δεν δέχεται το Ευαγγέλιο δεν μπορεί να έχει άποψη για το τι αυτό λέει, εφόσον το διαβάσει.
Φυσικά και μπορεί να έχει, όπως και εσύ μπορείς να πας στους Βουδιστές αν έχεις κάτσει και μελετήσει τα της θρησκείας τους και να τους πεις πως κάτι είναι λάθος με βάση αυτό κι εκείνο. Οι πιθανότητες είναι βέβαια πως επειδή μιλάμε για μια παράδοση τόσων χιλιάδων ετών πως θα έχει ήδη λεχθεί το ίδιο επιχείρημα με το δικό σου και θα υπάρχει η απάντηση.Σουβλίτσα έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 15:05άποψη μπορει να έχει με την έννοια οτι πχ τα θαύματα που περιγράφονται δεν είναι δυνατόν να συμβαίνουν, οτι οι εντολές του Χριστού για τα γούστα του είναι ανεπίτρεπτες, σαχλές ή ο,τιδήποτε άλλο κτλ κτλ κτλ
άποψη για τι ΠΟΙΑ είναι η αληθινή Εκκλησία, ΠΟΙΟΣ είναι ο χριστιανισμός του Χριστού, ΠΩΣ πρέπει να οργανώνεται, κηρύττει, δρα, ομιλεί κτλ (για παράδειγμα) η Εκκλησία ΔΕΝ μπορεί να έχει αφού ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ.
Είναι σαν να μου λες εμένα ως ΧΟ οτι μπορώ να πάω στους Βουδιστές να τους κάνω κριτική/εκτιμήσεις (όχι για τα της πίστεώς τους σε σχέση με την δική μου πίστη αλλά) για το ΠΩΣ θα είναι σωστοί βουδιστές!
΄Πιστεύω ότι αυτό που υπονοεί η Σουβλίτσα είναι ότι ο διάλογος δεν είναι πάντα επωφελής και γόνιμος, όταν κάποιο από τα μέρη του δεν είναι καλοπροαίρετο. Εγώ συμφωνώ απόλυτα. Θεωρώ ότι διανοητικά διαφθείρεσαι όταν κάνεις διάλογο με μη καλοπροαίρετο πρόσωπο. Eάν κάποιος δηλώνει ότι είναι άθεος και παράλληλα κριτικάρει για το πως θα πρέπει να είναι είναι ο καλός χριστιανός κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να συμμετάσχει καλοπροαίρετα σε μια σχετική συζήτηση. Εγώ πάντως δεν θα συμμετείχα σε μια τέτοια συζήτηση.Φινγκόλφιν έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 15:17Φυσικά και μπορεί να έχει, όπως και εσύ μπορείς να πας στους Βουδιστές αν έχεις κάτσει και μελετήσει τα της θρησκείας τους και να τους πεις πως κάτι είναι λάθος με βάση αυτό κι εκείνο. Οι πιθανότητες είναι βέβαια πως επειδή μιλάμε για μια παράδοση τόσων χιλιάδων ετών πως θα έχει ήδη λεχθεί το ίδιο επιχείρημα με το δικό σου και θα υπάρχει η απάντηση.Σουβλίτσα έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 15:05άποψη μπορει να έχει με την έννοια οτι πχ τα θαύματα που περιγράφονται δεν είναι δυνατόν να συμβαίνουν, οτι οι εντολές του Χριστού για τα γούστα του είναι ανεπίτρεπτες, σαχλές ή ο,τιδήποτε άλλο κτλ κτλ κτλ
άποψη για τι ΠΟΙΑ είναι η αληθινή Εκκλησία, ΠΟΙΟΣ είναι ο χριστιανισμός του Χριστού, ΠΩΣ πρέπει να οργανώνεται, κηρύττει, δρα, ομιλεί κτλ (για παράδειγμα) η Εκκλησία ΔΕΝ μπορεί να έχει αφού ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ.
Είναι σαν να μου λες εμένα ως ΧΟ οτι μπορώ να πάω στους Βουδιστές να τους κάνω κριτική/εκτιμήσεις (όχι για τα της πίστεώς τους σε σχέση με την δική μου πίστη αλλά) για το ΠΩΣ θα είναι σωστοί βουδιστές!
Με ποιο τρόπο αλλάζει η πίστη την ικανότητα να κρίνεις;
Μην νομίζεις, δεν συνεχίζω πάντα τον διάλογο για χάρη του ατόμου (ή του τρολ, αναλόγωςΤο_όνομά_μου έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 15:41΄Πιστεύω ότι αυτό που υπονοεί η Σουβλίτσα είναι ότι ο διάλογος δεν είναι πάντα επωφελής και γόνιμος, όταν κάποιο από τα μέρη του δεν είναι καλοπροαίρετο. Εγώ συμφωνώ απόλυτα. Θεωρώ ότι διανοητικά διαφθείρεσαι όταν κάνεις διάλογο με μη καλοπροαίρετο πρόσωπο. Eάν κάποιος δηλώνει ότι είναι άθεος και παράλληλα κριτικάρει για το πως θα πρέπει να είναι είναι ο καλός χριστιανός κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να συμμετάσχει καλοπροαίρετα σε μια σχετική συζήτηση. Εγώ πάντως δεν θα συμμετείχα σε μια τέτοια συζήτηση.Φινγκόλφιν έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 15:17Φυσικά και μπορεί να έχει, όπως και εσύ μπορείς να πας στους Βουδιστές αν έχεις κάτσει και μελετήσει τα της θρησκείας τους και να τους πεις πως κάτι είναι λάθος με βάση αυτό κι εκείνο. Οι πιθανότητες είναι βέβαια πως επειδή μιλάμε για μια παράδοση τόσων χιλιάδων ετών πως θα έχει ήδη λεχθεί το ίδιο επιχείρημα με το δικό σου και θα υπάρχει η απάντηση.Σουβλίτσα έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 15:05άποψη μπορει να έχει με την έννοια οτι πχ τα θαύματα που περιγράφονται δεν είναι δυνατόν να συμβαίνουν, οτι οι εντολές του Χριστού για τα γούστα του είναι ανεπίτρεπτες, σαχλές ή ο,τιδήποτε άλλο κτλ κτλ κτλ
άποψη για τι ΠΟΙΑ είναι η αληθινή Εκκλησία, ΠΟΙΟΣ είναι ο χριστιανισμός του Χριστού, ΠΩΣ πρέπει να οργανώνεται, κηρύττει, δρα, ομιλεί κτλ (για παράδειγμα) η Εκκλησία ΔΕΝ μπορεί να έχει αφού ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ.
Είναι σαν να μου λες εμένα ως ΧΟ οτι μπορώ να πάω στους Βουδιστές να τους κάνω κριτική/εκτιμήσεις (όχι για τα της πίστεώς τους σε σχέση με την δική μου πίστη αλλά) για το ΠΩΣ θα είναι σωστοί βουδιστές!
Με ποιο τρόπο αλλάζει η πίστη την ικανότητα να κρίνεις;
Από εκεί και πέρα φυσικά ο καθένας μπορεί να πει ότι θέλει.
Δεν ξέρω. Διάβαζα τη συζήτηση η οποία γέννησε και άλλα νήματα και μου κέρδισε το ενδιαφέρον, γι' αυτό και προσπαθώ να καταλάβω τι ακριβώς εννοεί η Σουβλίτσα. Πάντως είναι προκατάληψη (ίσως όχι πάντως αδικαιολόγητη) να θεωρείς πως ένας άθεος συζητά πάντα κακοπροαίρετα με έναν χριστιανό για τη χριστιανική θρησκεία.Το_όνομά_μου έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 15:41΄Πιστεύω ότι αυτό που υπονοεί η Σουβλίτσα είναι ότι ο διάλογος δεν είναι πάντα επωφελής και γόνιμος, όταν κάποιο από τα μέρη του δεν είναι καλοπροαίρετο. Εγώ συμφωνώ απόλυτα. Θεωρώ ότι διανοητικά διαφθείρεσαι όταν κάνεις διάλογο με μη καλοπροαίρετο πρόσωπο. Eάν κάποιος δηλώνει ότι είναι άθεος και παράλληλα κριτικάρει για το πως θα πρέπει να είναι είναι ο καλός χριστιανός κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να συμμετάσχει καλοπροαίρετα σε μια σχετική συζήτηση. Εγώ πάντως δεν θα συμμετείχα σε μια τέτοια συζήτηση.
Από εκεί και πέρα φυσικά ο καθένας μπορεί να πει ότι θέλει.
Όταν λες για παράδειγμα νομιμοποίηση, εννοείς την Αποστολική διαδοχή; Πως δηλαδή δεν κρίνεται ικανός από την ίδια την Εκκλησία να έχει άποψη για το Χριστιανισμό;Σουβλίτσα έγραψε: ↑15 Ιουν 2018, 15:48Είναι άλλο να διαβάσω κάτι στις γραφές τους πχ και να κάνω την παρατήρηση οτι μια πρακτική τους συγκεκριμένη δεν φαίνεται να συμφωνεί και να περιμένω προφανώς κάποια αιτιολόγηση και άλλο να κάνω υποδείξεις βάσει συγκεκριμένων γραφών (ή αόριστα, με μια γενικότερη αοριστολογίας όπως πχ συμβαίνει όταν μιλούμε για την χριστιανική αγάπη) για το ΠΩΣ πρέπει να είναι τα πράγματα σύμφωνα με την δική μου ερμηνεία και να κρίνω ή να κατακρίνω ως γνήσια βουδίστρια.
Και για θρησκείες οι οποίες φέρνουν πιο πολύ σε φιλοσοφικά συστήματα, εκει μπορει να υπάρξει κάτι από αυτό που περιγράφεις.
Σε θρησκείες οι οποίες ομιλούν για τον ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ πώς γίνεται να δωθεί ερμηνεία έξω από το πλαίσιο το οποίο ο ίδιος ο ιδρυτής της ορίζει και χωρίς κάποιος να αποδέχεται τις πνευματικές αλήθειες ή γενικότερα αν θες την ύπαρξη του πνευματικού κόσμου?
Ο (κάθε) Λιαντίνης δηλαδή μπορεί ας πούμε να κάνει "χριστιανικό" κήρυγμα βάσει του τί θεωρεί εκείνος χριστιανισμό, αγάπη, αλήθεια, γνησιότητα χριστιανική κτλ κτλ κτλ, χωρίς να πιστεύει σε Ευαγγελικό Χριστό και σε Ευαγγέλιο, αυτό σημαίνει οτι έχει καμία είδους νομιμοποίηση να το κάνει? Από ποιόν?
ΥΓ: Αίγαγρε, αν αναφέρεσαι στα περι χριστιανισμού, κρίμα να υπάρχουν συνομιλητές προβοκάτορες και κακοπροαίρετοι (δεν το λεώ για εσένα)Σουβλίτσα έγραψε: ↑13 Ιουν 2018, 15:32πιο γνήσιος και αγνός χριστιανός από τους Αγίους και τους Πατέρες υπάρχει?nik_killthemall έγραψε: ↑13 Ιουν 2018, 10:01Γιατί, όπως και ο ίδιος είχε πει, ένας γνήσιος και αγνός χριστιανός θα ήταν και θα αντιμετωπιζόταν από τον σύγχρονο χριστιανισμό αναμφίβολα ως αιρετικός (και δεν είχε άδικο). Οι χριστιανοί τον αναθεματίζουν γιατί βλέπουν όχι έναν άθεο αλλά έναν αιρετικό. Και γι'αυτόν τον λόγο τον αναθεματίζουν με περισσότερο φανατισμό απ'ότι αν ήταν απλά άθεος. Όπως ακριβώς αντίστροφα και ο Λιαντίνης δεν εναντιώθηκε συνολικά στο περιεχόμενο του χριστιανισμού, αλλά πρωτίστως εναντιώθηκε στο "διαβολικό ιερατείο" του χριστιανισμού, αφήνωντας να εννοηθεί πως αν αφαιρούσαμε το ιερατείο τότε θα έμενε κάτι αληθινό και καλό.
Γιατί εκείνοι είναι που καταδικάζουν και απορρίπτουν τους Λιαντινισμούς.
Και θα κρίνεις εσύ και ο Λιαντίνης τους Πατέρες της Ορθοδοξίας και τους Αγίους ως αιρετικούς???!!!!
Ας συνέλθουμε λίγο γιατί ο καθένας φαντάζεται έναν "χριστιανισμό" όπως του καπνίσει.
Τουλάχιστον, να ξέρουμε για τί πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε.