ΚΕΠΕΚ : Πότε θα πάρει πίσω - ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ- η Εκκλησία τον αφορισμό της Ελληνικής Επανάστασης ;

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Άβαταρ μέλους
georgebi
Δημοσιεύσεις: 25691
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 14:17

ΚΕΠΕΚ : Πότε θα πάρει πίσω - ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ- η Εκκλησία τον αφορισμό της Ελληνικής Επανάστασης ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από georgebi » 01 Φεβ 2021, 22:53

Να πάρει πίσω η Εκκλησία τον αφορισμό της Ελληνικής Επανάστασης

Γιατί συγκεντρώνονται αυτή τη στιγμή υπογραφές σε αίτηση προς την Ορθόδοξη Ελλαδική Εκκλησία και το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως

https://mikropragmata.lifo.gr/zoi/na-pa ... anastasis/

https://www.mixanitouxronou.gr/o-aforis ... pii-ke-gi/
Εικόνα

Η ΚΕΠΕΚ – Κίνηση Ελλήνων Πολιτών για την Εκκοσμίκευση του Κράτους ξεκίνησε αίτηση προς την Ορθόδοξη Ελλαδική Εκκλησία και το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως να πάρουν πίσω τον αφορισμό της Ελληνικής Επανάστασης.

Γράφουν:

Το 2021 εορτάζουμε τα 200 χρόνια από την κήρυξη της Επανάστασης των Ελλήνων κατά της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα κορυφαίας σημασίας γεγονός που σηματοδοτεί την αποτίναξη του Οθωμανικού ζυγού, αλλά και τη δημιουργία ενός ελεύθερου ελληνικού κράτους, για πρώτη φορά ύστερα από πολλούς αιώνες και κατακτητές που εκμεταλλεύτηκαν αυτόν τον τόπο και τους ανθρώπους του.

Παρά τις αντίξοες συνθήκες και τα περιοριστικά μέτρα λόγω της απειλητικής πανδημίας που έχει πλήξει τον πλανήτη μας τους τελευταίους μήνες, στη χώρα μας έχουν ήδη ξεκινήσει οι εκδηλώσεις και οι εορτασμοί για το μεγάλο αυτό γεγονός. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν αρκετές μαύρες κηλίδες στον καμβά της ιστορικής αποτίμησης των γεγονότων του ’21, που γεγονός είναι ότι διχάζουν τους συμπατριώτες μας και μας απομακρύνουν από το πραγματικό νόημα και αξία των εορτασμών. Η ασφαλής οδός για την εξάλειψη των εμποδίων αυτών, δεν θα μπορούσαν να είναι οι επικοινωνιακοί τακτικισμοί, οι υπεκφυγές και η διαιώνιση των περίφημων -και επιζήμιων για την ιδιοσυγκρασία του λαού μας- εθνικών μύθων, αλλά μία θαρραλέα και ειλικρινής αντιμετώπιση των ιστορικών γεγονότων.

Ας έρθουμε όμως στο κυρίως θέμα της επιστολής αυτής. Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το 1821, ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Γρηγόριος Ε’ προέβη σε αφορισμό των Ελλήνων Επαναστατών και της Φιλικής Εταιρείας. Κάποιοι μέχρι και σήμερα υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο συνέβη κάτω από το καθεστώς της πίεσης των Οθωμανών και της απειλής τους για μαζικές σφαγές Ελλήνων στην Κωνσταντινούπολη. Άλλοι σημειώνουν ότι η αντεπαναστατική και αντιδιαφωτιστική δράση και πορεία του Γρηγορίου Ε’ δεν περιορίζεται μόνο στους αφορισμούς εκείνου του έτους, αλλά ανιχνεύεται σε μία περίοδο τουλάχιστον 23 ετών νωρίτερα, μέσα από σχετικές αντεπαναστατικές εγκυκλίους, κείμενα και δράσεις, που αποκαλύπτουν τον αντεθνικό του ρόλο. Σε κάθε περίπτωση, ο ρόλος του Γρηγορίου Ε’ και γενικότερα της ηγεσίας της Εκκλησίας απέναντι στον ξεσηκωμό των Ελλήνων, είναι ένα ζήτημα που απασχολεί διαχρονικά την εγχώρια κοινή γνώμη, ενώ τους τελευταίους μήνες, όπως είναι φυσικό, το ενδιαφέρον έχει ενταθεί στη δημόσια σφαίρα.

Ελάχιστοι όμως, μέχρι σήμερα, έχουν θέσει επί τάπητος το κρίσιμο ερώτημα: Έχει αρθεί ο αφορισμός της Ελληνικής Επανάστασης; Δυστυχώς η απάντηση είναι αρνητική.

Μέσω αυτής της επιστολής/ψηφίσματος, καλούμε την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και την Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως να άρουν τον αφορισμό της Ελληνικής Επανάστασης, συμβάλλοντας σημαντικά στον περιορισμό του διχασμού της ελληνικής κοινωνίας ενόψει των επετειακών εορτασμών του 1821. Αναγνωρίζουμε ότι το βάρος της άρσης του αφορισμού πέφτει στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, πλην όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι την περίοδο εκείνη δεν υπήρχε αυτοκέφαλο, οπότε Ελλαδική Εκκλησία και Πατριαρχείο ήταν ένα και το αυτό. Επιπρόσθετα, η Ελλαδική Εκκλησία εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να χρησιμοποιεί τη φιγούρα του Γρηγορίου Ε’ ως εθνομάρτυρα. Μπορεί κανείς να συμφωνεί ή να διαφωνεί με αυτή τη στάση. Πλην όμως, οι εκπρόσωποί της έχουν τη δυνατότητα να “καθαρίσουν” την μαύρη κηλίδα της προσωπικότητάς του, μέσω της άρσης του αφορισμού των επαναστατών ή έστω μέσω μιας δημόσιας παραίνεσής τους προς το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, προς αυτή την κατεύθυνση.

Ας είναι το 2021 ένα έτος τιμής και μνήμης για τους προγόνους που έπεσαν στο πεδίο της μάχης το ’21, αλλά και για όσους όσους ενέπνευσαν κατά τις προηγούμενες δεκαετίες τους συμπατριώτες τους με τα ιδανικά του φωτισμού, της ελευθερίας και της εθνικής ανεξαρτησίας.
看起来和闻起来像狗屎的东西,您无需舔以确保它是狗屎..... :102:
SpoilerShow
Ότι φαίνεται σκατά και μυρίζει σαν σκατά δεν χρειάζεται να το γλείψεις για να βεβαιωθείς ότι είναι σκατά..


Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 16220
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: ΚΕΠΕΚ : Πότε θα πάρει πίσω - ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ- η Εκκλησία τον αφορισμό της Ελληνικής Επανάστασης ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 01 Φεβ 2021, 23:01

Συγνώμη, η Εκκλησία της Ελλάδος τι σχέση έχει με το ζήτημα, και ποιον αφορισμό ζητάνε να πάρει πίσω; Αφού δεν υπήρχε εκκλησίας της Ελλάδος το 21 για να αφορίσει και τον οποιονδήποτε; Οπότε, βγάζοντας αυτό απο τη μέση, ποιος χέστηκε για το αν πάρει όχι πίσω τον αφορισμό το πατριαρχείο στην κων/πολη...ποιος υπολογίζει τόσο το πατριαρχείο στην Κων/πολη για να τον καίει το ζήτημα του αν πήρε ποτέ πίσω τον αφορισμό ή όχι; :smt017

Άβαταρ μέλους
George_V
Δημοσιεύσεις: 34672
Εγγραφή: 17 Ιούλ 2018, 23:08
Phorum.gr user: George_V
Τοποθεσία: Kαλαμαι

Re: ΚΕΠΕΚ : Πότε θα πάρει πίσω - ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ- η Εκκλησία τον αφορισμό της Ελληνικής Επανάστασης ;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από George_V » 03 Φεβ 2021, 19:16

Πέραν του γεγονότος ότι τον αφορισμό πρέπει να τον άρει αυτός που τον επέβαλλε η ο νόμιμος διάδοχος του δλδ ο Πατριάρχης Κωνσταντινούπολη ως και όχι η Εκκλησία της Ελλάδος υπάρχουν και ορισμένες αμφιβολίες περί του αφορισμό τούτου.

Είναι γεγονός ότι ο αφορισμος εκδόθηκε όντως αλλά εκδόθηκε υπό την πίεση του Σουλτάνου και μάλιστα οι Οθωμανικής αρχές είχαν υποψίες (η μάλλον ήταν βέβαιοι) πως ο Γρηγόριος Ε' τους δούλευε ψιλό γαζί. Κάτι που επιβεβαιώνεται και από το κείμενο της καταδίκης του πατριάρχη ότι δεν τον πίστευαν

"Ο άπιστος Πατριάρχης δεν δύναται να είναι αλλοτριος της στασεως του Έθνους του [...]. Ο δόλιος Ρωμηός Πατριάρχης, καίτοι κατά το παρελθόν είχε δώσει πλαστά δείγματα αφοσιώσεως, όμως κατά την περίπτωσιν ταύτην, μη δυνάμενος να αγνοή την συνωμοσίαν της επαναστάσεως του έθνους του [...], όμως ένεκα της εμφύτου διαφθοράς της καρδίας του, ου μόνον δεν ειδοποίησε, ουδέ επετίμησε τους αφελείς [...], αλλά, κατά τα φαινόμενα, αυτός ο ίδιος, όπισθεν των παρασκηνίων, έδρα κρυφίως, ως αρχηγός της επαναστάσεως… "

Ο ίδιος ο Σουλτάνος ομολογεί ότι ο Γρηγόριος τον δουλεύει και στην πραγματικότητα είναι μέλος της επανάστασης και όχι όργανο του.

Προφανώς δε ήταν και για να ρίξει στάχτη στα μάτια του Σουλτάνου και να αποτρέψει μεγαλύτερο κακό όπως την Σφαγή των Ελλήνων της Πόλης. Ο Σειχουλισλαμης είχε αρνηθεί βέβαια να υπογράψει τον φετφα αλλά είχε καθαιρεθει ένεκα της αρνησεως του και είχε αντικατασταθεί με άλλον πιο βολικό.

Εκτός αυτού υπάρχει μαρτυρία (επιβεβαιώνει και ο Μητροπολίτης Αγχιάλου Ευγένιος που ήταν συγκρατουμενος του Γρηγορίου πριν απελευθερωθεί και τον διαδεχτεί στο θρόνο) πως τα μεσάνυχτα της Μ. Τετάρτης ο Πατριάρχης σε τελετή στο Φανάρι ακύρωσε τον αφορισμό που είχε εκδόσει νωριτερα άρα εκκλησιαστικα δεν υπάρχει τιποτα να αρθεί.
Ειμαστε η μοναδικη χωρα με Χατζηαβατη στην Κυβερνηση και Καραγκιοζη στην Αντιπολιτευση.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών