Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Παρουσιάζονται δειγματοληπτικά ορισμένες χαρακτηριστικές περιπτώσεις ιερών ζευγαριών ατόμων ιδίου φύλου από την πλούσια σχετική χριστιανική παράδοση.
Δαβίδ – Ιωνάθαν: Μιά τρυφερή σχέση
Από την πρώτη στιγμή, που συνάντησε ο μεγαλύτερος γιός του βασιλιά Σαούλ, Ιωνάθαν, τον Δαβίδ η καρδιά του άρχισε να κτυπά δυνατά για αυτόν τον ωραίο και δυνατό –σύμφωνα με τις βιβλικές περιγραφές- νέο, ο οποίος μόλις είχε νικήσει τον Γολιάθ. Η αμοιβαία έλξη των δύο ανδρών περιγράφεται στο βιβλίο «Βασιλειών Α΄»: «Η ψυχή του Ιωνάθαν συνεδέθη μετά της ψυχής του Δαυίδ, και ηγάπησεν αυτόν ο Ιωνάθαν ως την ιδίαν αυτού ψυχήν» (18:1). Ο Δαβίδ –ανύπαντρος ακόμα- έζησε μαζί με τον Ιωνάθαν στο σπίτι του Σαούλ και «διέθετο Ιωνάθαν και Δαυίδ εν τω αγαπάν αυτόν κατά την ψυχήν αυτού» (18:2-3.)
Στο συγκεκριμένο βιβλίο της Βίβλου περιγράφονται αρκετές τρυφερές στιγμές μεταξύ των δύο ανδρών, όπως: «Απεκρίθη Δαυίδ τω Ιωνάθαν και είπε· γινώσκων οίδεν ο πατήρ σου ότι εύρηκα χάριν εν οφθαλμοίς σου» (20:3.) Ο Σαούλ σχεδίαζε να σκοτώσει τον Δαβίδ, ο Ιωνάθαν όμως, ο οποίος «ηρείτο τον Δαυίδ σφόδρα» (19:2) μεσολάβησε γεγονός, που ξεσήκωσε την οργή του βασιλιά.
Ο Ιωνάθαν τελικά σκοτώθηκε μαζί με τον πατέρα του και τα αδέρφια του σε μια μάχη. Ο Δαβίδ πόνεσε πολύ για το θάνατο του αγαπημένου του Ιωνάθαν. Έγραψε μάλιστα κι ένα θρήνο («Βασιλειών Βʼ», 1:17-27), στον οποίο επισημαίνει σπαραξικάρδια, ότι αγάπησε τον Ιωνάθαν περισσότερο από τις γυναίκες: «Αλγώ επί σοι, αδελφέ μου Ιωνάθαν· ωραιώθης μοι σφόδρα, εθαυμαστώθη η αγάπησίς σου εμοί υπέρ αγάπησιν γυναικών» (1:26.)
Ο Iησούς και ο Ιωάννης, «όν ηγάπα ο Ιησούς»
Στο Μυστικό Δείπνο περιγράφεται μία αρκετά τρυφερή σκηνή, κατά την οποία ενώ ο Ιησούς και οι μαθητές είναι ξαπλωμένοι γύρω από το τραπέζι, ο Ιωάννης βρίσκεται φωλιασμένος στον κόλπο του Ιησού, ενώ μετά γέρνει στο στήθος του διευκρινίζεται δε, ότι ο Ιησούς τον αγαπούσε: «ʼΗν δε ανακείμενος εις εκ των μαθητών αυτού εν τω κόλπω του Ιησού, όν ηγάπα ο Ιησούς... επιπεσών δε εκείνος επί το στήθος του Ιησού...» («κατά Ιωάννην», 13:23-25.) Η φράση «όν ηγάπα» επαναλαμβάνεται και σε άλλα σημεία στο ίδιο Ευαγγέλιο (19:26, 21:7), ενώ στο εδάφιο 20:2 εμφανίζεται ελαφρώς παραλλαγμένη σε: «όν εφίλει ο Ιησούς».
Ο Ιωάννης ακουμπισμένος στο στήθος του Ιησού –όπως περιγράφεται στο Ευαγγέλιο- σε στάση, που δηλώνει πως ο καλλιτέχνης θεωρούσε τη σχέση τους τρυφερή και οικεία («κατά Ιωάννην», 13:25.) (Ξυλόγλυπτο του ιδ΄αι.).
Οι περιγραφές αυτές μας κάνουν να αναρωτηθούμε άν ο Ιησούς αγαπούσε μόνο τον Ιωάννη κι όχι τους άλλους Αποστόλους. Η ιδιαίτερη αγάπη του προς τον Ιωάννη ενισχύεται κι από το γεγονός, ότι ενώ πέθαινε στο σταυρό, ανέθεσε στον Ιωάννη την προστασία της μητέρας του, κάτι, που γίνεται και σε ένα νυμφευμένο ζεύγος, όταν ο ένας πεθαίνει.
Το ζεύγος των αγίων Πολύευκτου - Νέαρχου
Τον επόμενο αιώνα στην Αρμενία, οι άγιοι Πολύευκτος και Νέαρχος (9 Ιανουαρίου) περιγράφονται από το Συναξαριστή ως «αδελφοί, όχι εκ γενετής, αλλά λόγω αγάπης». Το Αρμενικό Συναξάρι επί πλέον αναφέρει, ότι «ήταν ο ένας σύντροφος του άλλου». Είχαν μεταξύ τους «τη στενότερη δυνατή φιλία γιατί ήταν σύντροφοι και υπηρετούσαν μαζί» (ήταν Ρωμαίοι στρατιώτες.) Ο Συμεών ο Μεταφραστής προσθέτει: «Ήταν δεμένοι μεταξύ τους με μια φιλία πιο δυνατή από το αίμα της συγγένειας. Αυτή η παθιασμένη ένωση τους έδενε και τους έκανε να πιστεύουν, ότι ο ένας ζούσε και ανέπνεε στο σώμα του άλλου».
Ο Νέαρχος ήταν χριστιανός ενώ ο Πολύευκτος όχι, όταν όμως είδε σε όραμα το Χριστό πήρε κι αυτός το μέρος τους. Ο Νέαρχος έμαθε, πως οι στρατιώτες, που θα θυσίαζαν στα είδωλα θα προάγονταν, ενώ οι χριστιανοί, που θα αρνούνταν θα αποκεφαλίζονταν. Λυπήθηκε τότε πολύ, γιατί θα αποχωρίζονταν με τον (ειδωλολάτρη, σύμφωνα με αυτά, που μέχρι τότε γνώριζε) Πολύευκτο, εφʼ όσον μόνο αυτός, ως χριστιανός, θα πήγαινε στον Παράδεισο. Ανέφερε λοιπόν στον Πολύευκτο, πως αισθανόταν απαρηγόρητος για τον επικείμενο χωρισμό τους.
Ο Πολύευκτος, αναπήδησε και αγκάλιασε («περιπλακείς») τον Νέαρχο, εκλιπαρώντας τον να μάθει την αιτία του επικείμενου χωρισμού τους. Δεμένος («συνημμένος») με τον Νέαρχο με «αγάπη χωρίς όρια», ήταν έτοιμος να κάνει τα πάντα γιʼ αυτόν, να βασανιστεί, να πεθάνει ή να πάθει ο,τιδήποτε άλλο, μην ενδιαφερόμενος ακόμα ούτε για τα παιδιά του, γιατί θεωρούσε την αγάπη του για τον Νέαρχο πιο σημαντική. Τότε ο Πολύευκτος τον ρώτησε: «Αυτό είναι που φοβόσουν, Νέαρχε, και υποπτευόσουν για μας από την αρχή; Συνειδητοποίησες λοιπόν, όλα όσα αφορούν το σαρκικό μέρος της σχέσης μας;»
Λόγω της συγκυρίας ο Πολύευκτος αποκάλυψε πως κι εκείνος πίστευε στο Χριστό, τον οποίο είχε δει σε όραμα ως νεανίσκο και, παρʼ όλο που δεν είχε βαπτισθεί, κινδύνευε να μαρτυρήσει στα χέρια των Ρωμαϊκών Αρχών.
Ο πεθερός του προσπαθούσε να τον αποτρέψει υπενθυμίζοντάς του τη σχέση του με τη γυναίκα του. Ο Πολύευκτος του απάντησε: «Για ποια γυναίκα και παιδιά θα περηφανευτώ τώρα;» και δεν υπέκυψε. Ποτέ του όμως, δεν ξέχασε την αγάπη του για τον Νέαρχο, γιατί ήταν μία ψυχή και («διάθεσις») σε δύο σώματα. Οι τελευταίες του λέξεις κατά το μαρτύριό του ήταν: «Νέαρχε, αδελφέ μου, να θυμάσαι τον μυστικό μας όρκο» (σημ. ο Πολύευκτος ανακηρύχτηκε ο προστάτης άγιος των όρκων).
Η αγάπη ανάμεσα στον Πολύευκτο και τον Νέαρχο είναι η κινητήριος δύναμη αυτής της ιστορίας, αλλά και το πιο συγκινητικό στοιχείο, κι ας αφορούσε αρχικά έναν εθνικό κι ένα χριστιανό. Αυτό το σημείο της ιστορίας υπερβαίνει την ορθόδοξη άποψη της θρησκείας. Ο Πολύευκτος πεθαίνει πεπεισμένος, ότι θα πάει στον Παράδεισο και έτσι θα είναι για πάντα μαζί με τον Νέαρχο (κι όχι με τη γυναίκα του, ή τα παιδιά του). Το κύριο θέμα τόσο αυτής της ιστορίας, όσο και της προηγούμενης των Περπέτουας – Φηλικιτάτης είναι παρόμοιο. Οι σύζυγοι και τα παιδιά είναι ασήμαντοι για τους αγίους. Αυτό που κυριαρχεί στις διηγήσεις και τίθεται υπεράνω όλων είναι οι στενές τους σχέσεις.
Το ζεύγος των Αγίων Σέργιου και Βάκχου
Το ζεύγος αγίων, που άσκησε τη μεγαλύτερη επιρροή στο χριστιανικό κόσμο ήταν οι Άγιοι Σέργιος και Βάκχος (7 Οκτωβρίου.) Ζούσαν σαν ένας άνθρωπος στην αγάπη τους για τον Χριστό και αχώριστοι στο στρατό αυτού του κόσμου (ήταν Ρωμαίοι στρατιώτες), ενωμένοι όχι από τη φύση αλλά από την πίστη. Πάντα τραγουδούσαν και έλεγαν: «Τι καλόν και τι τερπνόν εστί συγκατοικώσιν οι αδελφοί επί τω αυτώ».
Το ζεύγος των Αγίων Σέργιου και Βάκχου, ενώ ενώνονται φέροντας χρυσά περιλαίμια. Ανάμεσά τους διακρίνεται ο Ιησούς στον παραδοσιακό ρόλο του κουμπάρου. (Μονή Αγ. Αικατερίνης, Σινά, ζ΄αι.).
Σύμφωνα με το Συναξάρι τους, μαρτύρησαν επειδή έγιναν χριστιανοί. Για αρχή τους έβγαλαν τις στολές, τους φόρεσαν γυναικεία ρούχα και τους έβαλαν να παρελάσουν μπροστά απʼ όλη την πόλη, προς το παλάτι, με βαριές αλυσίδες στο λαιμό. Αυτός ήταν ο κλασικός τρόπος για την κοινωνική ταπείνωση ενός σχετικά ανδροπρεπή πολεμιστή και θυμίζει την ποινή για ομοφυλοφιλικές πράξεις, όπως περιγράφεται από τον Προκόπιο (Μυστική Ιστορία,11), τον Μαλάλα και το Θεοφάνη.
Στο μαρτύριο, που ακολούθησε πρώτος πέθανε ο Βάκχος. Ενώ ο Σέργιος θλιμμένος για την απώλεια του φίλου του έκλαιγε, ο Βάκχος εμφανίστηκε εμπρός του, σαν λαμπρός άγγελος και του είπε: «Βιάσου αδελφέ μου και μέσω μιάς όμορφης και τέλειας ομολογίας, ακολούθησέ με και απόκτησέ με στο τέλος της πορείας. Το δικό σου βραβείο θα είναι να είμαι μαζί σου». Η υπόσχεση αυτή του Βάκχου είναι αξιοσημείωτη κι ενδεικτική του είδους των σχέσεών τους. Ανταμοιβή του Στέργιου δεν θα ήταν η αγιοποίηση, ούτε ο στέφανος του μάρτυρα, ούτε ο Παράδεισος, αλλά ο ίδιος ο Βάκχος.
Στην πιο γνωστή βιογραφία τους, εκείνη του Συμεών του Μεταφραστή, ο Σέργιος αποκαλείται «τρυφερός σύντροφος» (ο γλυκύς εταίρος και εραστής) του Βάκχου. Οι Σέργιος και Βάκχος έγιναν το προεξέχον ζεύγος, που επικαλείται στις τελετές ένωσης ομοφύλων.
* * *
Πρόσφατα δύο ομοφυλόφιλοι ιερείς της Αγγλικανικής Εκκλησίας παντρεύτηκαν κατά τη διάρκεια κανονικής θρησκευτικής τελετής στο ναό του Αγίου Βαρθολομαίου στο Λονδίνο, οπότε διαβάστηκε το Ευαγγέλιο, ακούστηκαν ύμνοι κι ανταλλάχθηκαν βέρες. «Ενώπιον Θεού και ανθρώπων» οι κληρικοί Πήτερ Κόουελ και Ντέηβιντ Λόρντ αντάλλαξαν όρκους αιώνιας αγάπης και αφοσίωσης συνεχίζοντας την μακρόχρονη χριστιανική παράδοση των γάμων μεταξύ ανδρών.
https://www.freeinquiry.gr/articles/ere ... n/565.html
Δαβίδ – Ιωνάθαν: Μιά τρυφερή σχέση
Από την πρώτη στιγμή, που συνάντησε ο μεγαλύτερος γιός του βασιλιά Σαούλ, Ιωνάθαν, τον Δαβίδ η καρδιά του άρχισε να κτυπά δυνατά για αυτόν τον ωραίο και δυνατό –σύμφωνα με τις βιβλικές περιγραφές- νέο, ο οποίος μόλις είχε νικήσει τον Γολιάθ. Η αμοιβαία έλξη των δύο ανδρών περιγράφεται στο βιβλίο «Βασιλειών Α΄»: «Η ψυχή του Ιωνάθαν συνεδέθη μετά της ψυχής του Δαυίδ, και ηγάπησεν αυτόν ο Ιωνάθαν ως την ιδίαν αυτού ψυχήν» (18:1). Ο Δαβίδ –ανύπαντρος ακόμα- έζησε μαζί με τον Ιωνάθαν στο σπίτι του Σαούλ και «διέθετο Ιωνάθαν και Δαυίδ εν τω αγαπάν αυτόν κατά την ψυχήν αυτού» (18:2-3.)
Στο συγκεκριμένο βιβλίο της Βίβλου περιγράφονται αρκετές τρυφερές στιγμές μεταξύ των δύο ανδρών, όπως: «Απεκρίθη Δαυίδ τω Ιωνάθαν και είπε· γινώσκων οίδεν ο πατήρ σου ότι εύρηκα χάριν εν οφθαλμοίς σου» (20:3.) Ο Σαούλ σχεδίαζε να σκοτώσει τον Δαβίδ, ο Ιωνάθαν όμως, ο οποίος «ηρείτο τον Δαυίδ σφόδρα» (19:2) μεσολάβησε γεγονός, που ξεσήκωσε την οργή του βασιλιά.
Ο Ιωνάθαν τελικά σκοτώθηκε μαζί με τον πατέρα του και τα αδέρφια του σε μια μάχη. Ο Δαβίδ πόνεσε πολύ για το θάνατο του αγαπημένου του Ιωνάθαν. Έγραψε μάλιστα κι ένα θρήνο («Βασιλειών Βʼ», 1:17-27), στον οποίο επισημαίνει σπαραξικάρδια, ότι αγάπησε τον Ιωνάθαν περισσότερο από τις γυναίκες: «Αλγώ επί σοι, αδελφέ μου Ιωνάθαν· ωραιώθης μοι σφόδρα, εθαυμαστώθη η αγάπησίς σου εμοί υπέρ αγάπησιν γυναικών» (1:26.)
Ο Iησούς και ο Ιωάννης, «όν ηγάπα ο Ιησούς»
Στο Μυστικό Δείπνο περιγράφεται μία αρκετά τρυφερή σκηνή, κατά την οποία ενώ ο Ιησούς και οι μαθητές είναι ξαπλωμένοι γύρω από το τραπέζι, ο Ιωάννης βρίσκεται φωλιασμένος στον κόλπο του Ιησού, ενώ μετά γέρνει στο στήθος του διευκρινίζεται δε, ότι ο Ιησούς τον αγαπούσε: «ʼΗν δε ανακείμενος εις εκ των μαθητών αυτού εν τω κόλπω του Ιησού, όν ηγάπα ο Ιησούς... επιπεσών δε εκείνος επί το στήθος του Ιησού...» («κατά Ιωάννην», 13:23-25.) Η φράση «όν ηγάπα» επαναλαμβάνεται και σε άλλα σημεία στο ίδιο Ευαγγέλιο (19:26, 21:7), ενώ στο εδάφιο 20:2 εμφανίζεται ελαφρώς παραλλαγμένη σε: «όν εφίλει ο Ιησούς».
Ο Ιωάννης ακουμπισμένος στο στήθος του Ιησού –όπως περιγράφεται στο Ευαγγέλιο- σε στάση, που δηλώνει πως ο καλλιτέχνης θεωρούσε τη σχέση τους τρυφερή και οικεία («κατά Ιωάννην», 13:25.) (Ξυλόγλυπτο του ιδ΄αι.).
Οι περιγραφές αυτές μας κάνουν να αναρωτηθούμε άν ο Ιησούς αγαπούσε μόνο τον Ιωάννη κι όχι τους άλλους Αποστόλους. Η ιδιαίτερη αγάπη του προς τον Ιωάννη ενισχύεται κι από το γεγονός, ότι ενώ πέθαινε στο σταυρό, ανέθεσε στον Ιωάννη την προστασία της μητέρας του, κάτι, που γίνεται και σε ένα νυμφευμένο ζεύγος, όταν ο ένας πεθαίνει.
Το ζεύγος των αγίων Πολύευκτου - Νέαρχου
Τον επόμενο αιώνα στην Αρμενία, οι άγιοι Πολύευκτος και Νέαρχος (9 Ιανουαρίου) περιγράφονται από το Συναξαριστή ως «αδελφοί, όχι εκ γενετής, αλλά λόγω αγάπης». Το Αρμενικό Συναξάρι επί πλέον αναφέρει, ότι «ήταν ο ένας σύντροφος του άλλου». Είχαν μεταξύ τους «τη στενότερη δυνατή φιλία γιατί ήταν σύντροφοι και υπηρετούσαν μαζί» (ήταν Ρωμαίοι στρατιώτες.) Ο Συμεών ο Μεταφραστής προσθέτει: «Ήταν δεμένοι μεταξύ τους με μια φιλία πιο δυνατή από το αίμα της συγγένειας. Αυτή η παθιασμένη ένωση τους έδενε και τους έκανε να πιστεύουν, ότι ο ένας ζούσε και ανέπνεε στο σώμα του άλλου».
Ο Νέαρχος ήταν χριστιανός ενώ ο Πολύευκτος όχι, όταν όμως είδε σε όραμα το Χριστό πήρε κι αυτός το μέρος τους. Ο Νέαρχος έμαθε, πως οι στρατιώτες, που θα θυσίαζαν στα είδωλα θα προάγονταν, ενώ οι χριστιανοί, που θα αρνούνταν θα αποκεφαλίζονταν. Λυπήθηκε τότε πολύ, γιατί θα αποχωρίζονταν με τον (ειδωλολάτρη, σύμφωνα με αυτά, που μέχρι τότε γνώριζε) Πολύευκτο, εφʼ όσον μόνο αυτός, ως χριστιανός, θα πήγαινε στον Παράδεισο. Ανέφερε λοιπόν στον Πολύευκτο, πως αισθανόταν απαρηγόρητος για τον επικείμενο χωρισμό τους.
Ο Πολύευκτος, αναπήδησε και αγκάλιασε («περιπλακείς») τον Νέαρχο, εκλιπαρώντας τον να μάθει την αιτία του επικείμενου χωρισμού τους. Δεμένος («συνημμένος») με τον Νέαρχο με «αγάπη χωρίς όρια», ήταν έτοιμος να κάνει τα πάντα γιʼ αυτόν, να βασανιστεί, να πεθάνει ή να πάθει ο,τιδήποτε άλλο, μην ενδιαφερόμενος ακόμα ούτε για τα παιδιά του, γιατί θεωρούσε την αγάπη του για τον Νέαρχο πιο σημαντική. Τότε ο Πολύευκτος τον ρώτησε: «Αυτό είναι που φοβόσουν, Νέαρχε, και υποπτευόσουν για μας από την αρχή; Συνειδητοποίησες λοιπόν, όλα όσα αφορούν το σαρκικό μέρος της σχέσης μας;»
Λόγω της συγκυρίας ο Πολύευκτος αποκάλυψε πως κι εκείνος πίστευε στο Χριστό, τον οποίο είχε δει σε όραμα ως νεανίσκο και, παρʼ όλο που δεν είχε βαπτισθεί, κινδύνευε να μαρτυρήσει στα χέρια των Ρωμαϊκών Αρχών.
Ο πεθερός του προσπαθούσε να τον αποτρέψει υπενθυμίζοντάς του τη σχέση του με τη γυναίκα του. Ο Πολύευκτος του απάντησε: «Για ποια γυναίκα και παιδιά θα περηφανευτώ τώρα;» και δεν υπέκυψε. Ποτέ του όμως, δεν ξέχασε την αγάπη του για τον Νέαρχο, γιατί ήταν μία ψυχή και («διάθεσις») σε δύο σώματα. Οι τελευταίες του λέξεις κατά το μαρτύριό του ήταν: «Νέαρχε, αδελφέ μου, να θυμάσαι τον μυστικό μας όρκο» (σημ. ο Πολύευκτος ανακηρύχτηκε ο προστάτης άγιος των όρκων).
Η αγάπη ανάμεσα στον Πολύευκτο και τον Νέαρχο είναι η κινητήριος δύναμη αυτής της ιστορίας, αλλά και το πιο συγκινητικό στοιχείο, κι ας αφορούσε αρχικά έναν εθνικό κι ένα χριστιανό. Αυτό το σημείο της ιστορίας υπερβαίνει την ορθόδοξη άποψη της θρησκείας. Ο Πολύευκτος πεθαίνει πεπεισμένος, ότι θα πάει στον Παράδεισο και έτσι θα είναι για πάντα μαζί με τον Νέαρχο (κι όχι με τη γυναίκα του, ή τα παιδιά του). Το κύριο θέμα τόσο αυτής της ιστορίας, όσο και της προηγούμενης των Περπέτουας – Φηλικιτάτης είναι παρόμοιο. Οι σύζυγοι και τα παιδιά είναι ασήμαντοι για τους αγίους. Αυτό που κυριαρχεί στις διηγήσεις και τίθεται υπεράνω όλων είναι οι στενές τους σχέσεις.
Το ζεύγος των Αγίων Σέργιου και Βάκχου
Το ζεύγος αγίων, που άσκησε τη μεγαλύτερη επιρροή στο χριστιανικό κόσμο ήταν οι Άγιοι Σέργιος και Βάκχος (7 Οκτωβρίου.) Ζούσαν σαν ένας άνθρωπος στην αγάπη τους για τον Χριστό και αχώριστοι στο στρατό αυτού του κόσμου (ήταν Ρωμαίοι στρατιώτες), ενωμένοι όχι από τη φύση αλλά από την πίστη. Πάντα τραγουδούσαν και έλεγαν: «Τι καλόν και τι τερπνόν εστί συγκατοικώσιν οι αδελφοί επί τω αυτώ».
Το ζεύγος των Αγίων Σέργιου και Βάκχου, ενώ ενώνονται φέροντας χρυσά περιλαίμια. Ανάμεσά τους διακρίνεται ο Ιησούς στον παραδοσιακό ρόλο του κουμπάρου. (Μονή Αγ. Αικατερίνης, Σινά, ζ΄αι.).
Σύμφωνα με το Συναξάρι τους, μαρτύρησαν επειδή έγιναν χριστιανοί. Για αρχή τους έβγαλαν τις στολές, τους φόρεσαν γυναικεία ρούχα και τους έβαλαν να παρελάσουν μπροστά απʼ όλη την πόλη, προς το παλάτι, με βαριές αλυσίδες στο λαιμό. Αυτός ήταν ο κλασικός τρόπος για την κοινωνική ταπείνωση ενός σχετικά ανδροπρεπή πολεμιστή και θυμίζει την ποινή για ομοφυλοφιλικές πράξεις, όπως περιγράφεται από τον Προκόπιο (Μυστική Ιστορία,11), τον Μαλάλα και το Θεοφάνη.
Στο μαρτύριο, που ακολούθησε πρώτος πέθανε ο Βάκχος. Ενώ ο Σέργιος θλιμμένος για την απώλεια του φίλου του έκλαιγε, ο Βάκχος εμφανίστηκε εμπρός του, σαν λαμπρός άγγελος και του είπε: «Βιάσου αδελφέ μου και μέσω μιάς όμορφης και τέλειας ομολογίας, ακολούθησέ με και απόκτησέ με στο τέλος της πορείας. Το δικό σου βραβείο θα είναι να είμαι μαζί σου». Η υπόσχεση αυτή του Βάκχου είναι αξιοσημείωτη κι ενδεικτική του είδους των σχέσεών τους. Ανταμοιβή του Στέργιου δεν θα ήταν η αγιοποίηση, ούτε ο στέφανος του μάρτυρα, ούτε ο Παράδεισος, αλλά ο ίδιος ο Βάκχος.
Στην πιο γνωστή βιογραφία τους, εκείνη του Συμεών του Μεταφραστή, ο Σέργιος αποκαλείται «τρυφερός σύντροφος» (ο γλυκύς εταίρος και εραστής) του Βάκχου. Οι Σέργιος και Βάκχος έγιναν το προεξέχον ζεύγος, που επικαλείται στις τελετές ένωσης ομοφύλων.
* * *
Πρόσφατα δύο ομοφυλόφιλοι ιερείς της Αγγλικανικής Εκκλησίας παντρεύτηκαν κατά τη διάρκεια κανονικής θρησκευτικής τελετής στο ναό του Αγίου Βαρθολομαίου στο Λονδίνο, οπότε διαβάστηκε το Ευαγγέλιο, ακούστηκαν ύμνοι κι ανταλλάχθηκαν βέρες. «Ενώπιον Θεού και ανθρώπων» οι κληρικοί Πήτερ Κόουελ και Ντέηβιντ Λόρντ αντάλλαξαν όρκους αιώνιας αγάπης και αφοσίωσης συνεχίζοντας την μακρόχρονη χριστιανική παράδοση των γάμων μεταξύ ανδρών.
https://www.freeinquiry.gr/articles/ere ... n/565.html
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Fotis την 16 Νοέμ 2022, 12:59, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
- Γενιά της Αμαρτίας
- Δημοσιεύσεις: 9288
- Εγγραφή: 09 Μαρ 2019, 23:03
- Phorum.gr user: Γενιά των 700
- Τοποθεσία: Εμπροσθοφυλακή.
Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Το σκέφτηκες πολύ αυτό για να το γράψεις;
Έτσι πρέπει να γίνει, έτσι θα γίνει.
Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Εγώ δεν θα το προσεγγίσω σε θρησκευτικό επίπεδο. Έχεις πρόβλημα νηματοθέτα, με τους ομοφυλοφίλους;
''Μου αρέσουν οι άνθρωποι που φορούν την ψυχή στο πρόσωπό τους'' Jim Morrison
Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Η ''Αγία Εκκλησία '', καταδικάζει ανθρώπους με άλλη σεξουαλική προτίμηση. Γνωστόν. Όμως το οξύμωρο της υπόθεσης είναι πως γινόμαστε το ίδιο μ'αυτό που κοροϊδεύουμε.
Και προφανώς ΔΕΝ αναφέρομαι στα αίσχη με τους διεστραμμένους που ασελγούν πάνω σε παιδάκια.
Και προφανώς ΔΕΝ αναφέρομαι στα αίσχη με τους διεστραμμένους που ασελγούν πάνω σε παιδάκια.
''Μου αρέσουν οι άνθρωποι που φορούν την ψυχή στο πρόσωπό τους'' Jim Morrison
- ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
- Δημοσιεύσεις: 23807
- Εγγραφή: 28 Ιουν 2018, 23:56
- Phorum.gr user: ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
κόπι πάστε το έκανε
"Ο φασισμός δεν είναι ιδεολογία, είναι νοοτροπία."
Τζίμης Πανούσης
Τζίμης Πανούσης
- tanipteros
- Δημοσιεύσεις: 9927
- Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39
Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
όταν αναζητάς την παρέα με τον κολλητό σου φίλο και κάθεστε για καφέ και απολαμβάνεις την παρέα χωρίς να μιλάτε τότε αυτό αποκαλείται "ψυχικός έρωτας" στην εποχή του Κριού και Αγάπησις στην εποχή του Ιχθύ.
Αυτός ο "ψυχικός έρωτας" είναι να ευχαριστιέσαι και να βιώνεις ευτυχία και να σε ελκύει ο χαρακτήρας του άλλου και δεν έχει να κάνει με σεξουαλικές ορμές...
Η Αγάπη έχει αυτό το χαρακτηριστικό την έλξη των ψυχών και των χαρακτήρων να είσαι ερωτευμένος με έναν χαρακτήρα που εκδηλώνει αρετές...χωρίς να σκέφτεσαι το σεξ, να απολαμβάνεις την συντροφικότητα...
Αυτός ο "ψυχικός έρωτας" είναι να ευχαριστιέσαι και να βιώνεις ευτυχία και να σε ελκύει ο χαρακτήρας του άλλου και δεν έχει να κάνει με σεξουαλικές ορμές...
Η Αγάπη έχει αυτό το χαρακτηριστικό την έλξη των ψυχών και των χαρακτήρων να είσαι ερωτευμένος με έναν χαρακτήρα που εκδηλώνει αρετές...χωρίς να σκέφτεσαι το σεξ, να απολαμβάνεις την συντροφικότητα...
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!

και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!

Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Εάν δεν έχει να κάνει με σεξουαλικές ορμές τότε ο τίτλος γιατί αναφέρεται σε ομοφυλόφιλα ζευγάρια;tanipteros έγραψε: ↑16 Νοέμ 2022, 13:45όταν αναζητάς την παρέα με τον κολλητό σου φίλο και κάθεστε για καφέ και απολαμβάνεις την παρέα χωρίς να μιλάτε τότε αυτό αποκαλείται "ψυχικός έρωτας" στην εποχή του Κριού και Αγάπησις στην εποχή του Ιχθύ.
Αυτός ο "ψυχικός έρωτας" είναι να ευχαριστιέσαι και να βιώνεις ευτυχία και να σε ελκύει ο χαρακτήρας του άλλου και δεν έχει να κάνει με σεξουαλικές ορμές...
Η Αγάπη έχει αυτό το χαρακτηριστικό την έλξη των ψυχών και των χαρακτήρων να είσαι ερωτευμένος με έναν χαρακτήρα που εκδηλώνει αρετές...χωρίς να σκέφτεσαι το σεξ, να απολαμβάνεις την συντροφικότητα...
Ομοφυλόφιλος -η -ο [omofilófilos] Ε5 : που χαρακτηρίζεται από την ομοφυλοφιλία, που επιδιώκει σεξουαλικές σχέσεις με άτομα του φύλου του.
- tanipteros
- Δημοσιεύσεις: 9927
- Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39
Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Γιατί αυτά τα ονόμοτα που αναφέρει δεν ήταν γκέη αλλά αγαπούσαν με τον τρόπο που είπα...GoBzi έγραψε: ↑16 Νοέμ 2022, 14:00Εάν δεν έχει να κάνει με σεξουαλικές ορμές τότε ο τίτλος γιατί αναφέρεται σε ομοφυλόφιλα ζευγάρια;tanipteros έγραψε: ↑16 Νοέμ 2022, 13:45όταν αναζητάς την παρέα με τον κολλητό σου φίλο και κάθεστε για καφέ και απολαμβάνεις την παρέα χωρίς να μιλάτε τότε αυτό αποκαλείται "ψυχικός έρωτας" στην εποχή του Κριού και Αγάπησις στην εποχή του Ιχθύ.
Αυτός ο "ψυχικός έρωτας" είναι να ευχαριστιέσαι και να βιώνεις ευτυχία και να σε ελκύει ο χαρακτήρας του άλλου και δεν έχει να κάνει με σεξουαλικές ορμές...
Η Αγάπη έχει αυτό το χαρακτηριστικό την έλξη των ψυχών και των χαρακτήρων να είσαι ερωτευμένος με έναν χαρακτήρα που εκδηλώνει αρετές...χωρίς να σκέφτεσαι το σεξ, να απολαμβάνεις την συντροφικότητα...
Ομοφυλόφιλος -η -ο [omofilófilos] Ε5 : που χαρακτηρίζεται από την ομοφυλοφιλία, που επιδιώκει σεξουαλικές σχέσεις με άτομα του φύλου του.
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!

και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!

Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Ναι, αλλά ο ορισμός της λέξης ομοφυλοφιλία συμπεριλαμβάνει την σεξουαλική έλξη.tanipteros έγραψε: ↑16 Νοέμ 2022, 17:47Γιατί αυτά τα ονόμοτα που αναφέρει δεν ήταν γκέη αλλά αγαπούσαν με τον τρόπο που είπα...GoBzi έγραψε: ↑16 Νοέμ 2022, 14:00Εάν δεν έχει να κάνει με σεξουαλικές ορμές τότε ο τίτλος γιατί αναφέρεται σε ομοφυλόφιλα ζευγάρια;tanipteros έγραψε: ↑16 Νοέμ 2022, 13:45όταν αναζητάς την παρέα με τον κολλητό σου φίλο και κάθεστε για καφέ και απολαμβάνεις την παρέα χωρίς να μιλάτε τότε αυτό αποκαλείται "ψυχικός έρωτας" στην εποχή του Κριού και Αγάπησις στην εποχή του Ιχθύ.
Αυτός ο "ψυχικός έρωτας" είναι να ευχαριστιέσαι και να βιώνεις ευτυχία και να σε ελκύει ο χαρακτήρας του άλλου και δεν έχει να κάνει με σεξουαλικές ορμές...
Η Αγάπη έχει αυτό το χαρακτηριστικό την έλξη των ψυχών και των χαρακτήρων να είσαι ερωτευμένος με έναν χαρακτήρα που εκδηλώνει αρετές...χωρίς να σκέφτεσαι το σεξ, να απολαμβάνεις την συντροφικότητα...
Ομοφυλόφιλος -η -ο [omofilófilos] Ε5 : που χαρακτηρίζεται από την ομοφυλοφιλία, που επιδιώκει σεξουαλικές σχέσεις με άτομα του φύλου του.
Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Τι προσπαθείς και συ τώρα να εξηγήσεις...tanipteros έγραψε: ↑16 Νοέμ 2022, 13:45όταν αναζητάς την παρέα με τον κολλητό σου φίλο και κάθεστε για καφέ και απολαμβάνεις την παρέα χωρίς να μιλάτε τότε αυτό αποκαλείται "ψυχικός έρωτας" στην εποχή του Κριού και Αγάπησις στην εποχή του Ιχθύ.
Αυτός ο "ψυχικός έρωτας" είναι να ευχαριστιέσαι και να βιώνεις ευτυχία και να σε ελκύει ο χαρακτήρας του άλλου και δεν έχει να κάνει με σεξουαλικές ορμές...
Η Αγάπη έχει αυτό το χαρακτηριστικό την έλξη των ψυχών και των χαρακτήρων να είσαι ερωτευμένος με έναν χαρακτήρα που εκδηλώνει αρετές...χωρίς να σκέφτεσαι το σεξ, να απολαμβάνεις την συντροφικότητα...
"Άχρι καιρού..."
Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Και η Κίρκη ήταν τρανς
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Εθνικισμός είναι η βούληση για την επιβίωση του έθνους.
Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Ένα σχόλιο για την Μεγάλη αγάπη του Χριστού προς τον μαθητή του Ιωάννη, ο Θεός δεν είναι πρόσωποληπτης, αλλά ανάλογα με την δεκτικοτητα μιας ψυχής η αγάπη του διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Ο Ιωάννης είχε πολύ μεγάλη δεκτικοτητα και τραβούσε την αγάπη του Θεού σαν μαγνήτης.
"Άχρι καιρού..."
- tanipteros
- Δημοσιεύσεις: 9927
- Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39
Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Ακριβώς... τα "ζευγάρια" που παρουσιάζει το άρθρο δεν είχαν σεξουαλικές σχέσεις αλλά σχέσεις αγάπης όπως το εξήγησα...GoBzi έγραψε: ↑17 Νοέμ 2022, 11:35Ναι, αλλά ο ορισμός της λέξης ομοφυλοφιλία συμπεριλαμβάνει την σεξουαλική έλξη.tanipteros έγραψε: ↑16 Νοέμ 2022, 17:47Γιατί αυτά τα ονόμοτα που αναφέρει δεν ήταν γκέη αλλά αγαπούσαν με τον τρόπο που είπα...
το άρθρο είναι απλά κακοπροαίρετο...
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!

και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!

Re: Άγια ζευγάρια ομοφυλόφιλων
Αυτοί που έγραψαν την αγία γραφή προφανώς είναι μισογύνηδες. Έτσι εξηγείται.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Η κυβερνηση φερνει τη τεκνοθεσια στα ομοφυλα ζευγαρια
από southern » 28 Δεκ 2023, 09:34 » σε Εσωτερική Πολιτική - 1803 Απαντήσεις
- 31710 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Libre arbitre
25 Νοέμ 2024, 18:11
-
-
-
Νέα δημοσίευση Γάμος ομοφυλοφίλων και τεκνοθεσία
από Γάταρος » 06 Νοέμ 2023, 23:15 » σε Εσωτερική Πολιτική - 286 Απαντήσεις
- 8820 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Jimmy81
03 Ιούλ 2024, 01:48
-
-
-
Νέα δημοσίευση Συλλαλητήριο εναντίον του γάμου των ομοφυλόφιλων
από southern » 09 Φεβ 2024, 00:29 » σε Εσωτερική Πολιτική - 315 Απαντήσεις
- 6797 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Libre arbitre
15 Φεβ 2024, 16:51
-
-
-
Νέα δημοσίευση ΑΕΘ - ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Θέμα: Γάμος Ομοφυλοφίλων
από tanipteros » 29 Ιαν 2024, 20:46 » σε Θρησκειολογία - 32 Απαντήσεις
- 738 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΓΑΛΗ
30 Ιαν 2024, 15:14
-