να πάρεις μωρομάντηλα να σκουπιστείς να μην γρατσουνισεις τον πωπό σουtaxalata xalasa έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 06:16κουράδια...tanipteros έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 05:56καλά κρασιά διάβασε τι λέει ο Φίλων ο Βύβλιος και τα ξαναλέμε

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
να πάρεις μωρομάντηλα να σκουπιστείς να μην γρατσουνισεις τον πωπό σουtaxalata xalasa έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 06:16κουράδια...tanipteros έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 05:56καλά κρασιά διάβασε τι λέει ο Φίλων ο Βύβλιος και τα ξαναλέμε
έτσι γράφει ο ελληνιστής ιουδαίος εουσέμπιο με σκόπο την συνπλοκή του δράματος με την προϊστορία για να μην μπάζει... αλλά μπάζει από παντού και φαίνεται η μούφα του σούπα μούπες....tanipteros έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 06:05Αυτοί που βγάλαν την λέξη ΙΕΥΩ την βγάλαν από το ΙΕΥΣ και ονομάζαν ως ΙΕΥΩ τον Θεό των Ιουδαίων...αυτό λέει ο Φίλων...
οι αρχαίοι καναν το λάθος με το Ζ και το Ι ή μπορεί μιας και ήταν αρχαίοι να προφερώταν και σαν Γιώτα τι να σου πω....τράβα ρώτα τους...
όπως και να έχει το ΙΕΥΣ βγάζει τόσο το ΖΕΥΣ όσο και το ΙΕΥΩ που μετά έγινε ΓΙΑΧΒΕ...
αν δεν σου αρέσει τράβα ρώτα τους αρχαίους που λέει ο Φίλων ο Βύβλιος και ζήτα τους τα ρέστα... το παιχνίδι είναι στον ήχο πώς προφέραν τις λέξεις και πώς αλλάξαν ηχητικά όχι γραπτά με τις γραμμές...
ακριβώς... ο Φίλων γράφει αυτά που διάβασε από τον Σαγχουνιάθων όχι άκουσε διότι ο Σαγχουνιάθων περιγράφει ιστορικά στοιχεία για την εποχή του Ήλου - Κρόνου μυθολογικά...taxalata xalasa έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 06:43έτσι γράφει ο ελληνιστής ιουδαίος εουσέμπιο με σκόπο την συνπλοκή του δράματος με την προϊστορία για να μην μπάζει... αλλά μπάζει από παντού και φαίνεται η μούφα του σούπα μούπες....tanipteros έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 06:05Αυτοί που βγάλαν την λέξη ΙΕΥΩ την βγάλαν από το ΙΕΥΣ και ονομάζαν ως ΙΕΥΩ τον Θεό των Ιουδαίων...αυτό λέει ο Φίλων...
οι αρχαίοι καναν το λάθος με το Ζ και το Ι ή μπορεί μιας και ήταν αρχαίοι να προφερώταν και σαν Γιώτα τι να σου πω....τράβα ρώτα τους...
όπως και να έχει το ΙΕΥΣ βγάζει τόσο το ΖΕΥΣ όσο και το ΙΕΥΩ που μετά έγινε ΓΙΑΧΒΕ...
αν δεν σου αρέσει τράβα ρώτα τους αρχαίους που λέει ο Φίλων ο Βύβλιος και ζήτα τους τα ρέστα... το παιχνίδι είναι στον ήχο πώς προφέραν τις λέξεις και πώς αλλάξαν ηχητικά όχι γραπτά με τις γραμμές...
ο εουσέμπιο γράφει ό,τι έγραψε ο φίλων που τάκουσε από τον 𐤎𐤊𐤍𐤉𐤕𐤍, SKNYTN, Sakun-yaton (Σακουν-γιατόν)....
a.k.a. μούπε ο θείος της κουνιάδας του ξαδέρφου της περιπτερούς πάκουσε απ'τον κουμπάρο του παππού της συμπεθέρας του φούρναρη...
γίδι....
Τα τρία έργα του Sakun-yaton, αρχικά γραμμένα στη φοινικική γλώσσα, σώζονται μόνο σε μερική παράφραση και μια περίληψη μιας ελληνικής μετάφρασης από τον Φίλωνα του Βύβλου που καταγράφηκε από τον χριστιανό επίσκοπο Ευσέβιο. Αυτά τα λίγα αποσπάσματα αποτελούν την πιο εκτεταμένη λογοτεχνική πηγή σχετικά με τη φοινικική θρησκεία είτε στα ελληνικά είτε στα λατινικά: οι φοινικικές πηγές, μαζί με όλη τη φοινικική λογοτεχνία, χάθηκαν με την περγαμηνή στην οποία γράφτηκαν.tanipteros έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 06:58μέρος του Φίλωνα του Βϋβλιου του Φοινικική Ιστορία υπάρχει και στην Ευαγγελική Προπαρασκευή αν δεν κάνω λάθος, σώζεται σε Χριστιανικό κείμενο
tanipteros έγραψε: ↑19 Οκτ 2024, 21:10Ιουδαϊκή παράδοση: Ιεύς -> Ιευώ -> Γιαχβέ
Ελληνική παράδοση: Ιεύς -> Ζευς
γάματα....Αλιόσα έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 09:03tanipteros έγραψε: ↑19 Οκτ 2024, 21:10Ιουδαϊκή παράδοση: Ιεύς -> Ιευώ -> Γιαχβέ
Ελληνική παράδοση: Ιεύς -> Ζευς
δεν το ετυμολογώ εγώ έτσι λέει ο Αθανάσιος Σταγειρίτης στην ΩγυγίαΛοξίας έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 11:09Πω πω...νεύρα που έχετε κι οι δυό σας...ηρεμία λέμε...
Ρε συ tanipteros, ετυμολογείς πως: "ΔΙΑΣ = ΔΕΥΣ από το ΔΕΥΩ"
Θα ήθελα να ξέρω τις ετυμολογικές πηγές σου.
Διότι, τουλάχιστον στα ετυμολογικά λεξικά που έχω (Hofmann, Γαζή, Liddell Scott, Μπαμπινιώτη,), δεν βλέπω τέτοια ετυμολογία.
είναι κείμενο που καταστρέψανε και ότι έμεινε τους ξέφυγε....taxalata xalasa έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 08:58Τα τρία έργα του Sakun-yaton, αρχικά γραμμένα στη φοινικική γλώσσα, σώζονται μόνο σε μερική παράφραση και μια περίληψη μιας ελληνικής μετάφρασης από τον Φίλωνα του Βύβλου που καταγράφηκε από τον χριστιανό επίσκοπο Ευσέβιο. Αυτά τα λίγα αποσπάσματα αποτελούν την πιο εκτεταμένη λογοτεχνική πηγή σχετικά με τη φοινικική θρησκεία είτε στα ελληνικά είτε στα λατινικά: οι φοινικικές πηγές, μαζί με όλη τη φοινικική λογοτεχνία, χάθηκαν με την περγαμηνή στην οποία γράφτηκαν.tanipteros έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 06:58μέρος του Φίλωνα του Βϋβλιου του Φοινικική Ιστορία υπάρχει και στην Ευαγγελική Προπαρασκευή αν δεν κάνω λάθος, σώζεται σε Χριστιανικό κείμενο
Παραμύθια του Εουσέμπιο για να προσυλητίσει τους ηλίθιους... κάψανε και τις πηγές και εσύ χάφτεις ό,τι σου λέει το Ιερατείο... ή μήπως είναι Ζερατείο;
Μάλιστα!tanipteros έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 12:20δεν το ετυμολογώ εγώ έτσι λέει ο Αθανάσιος Σταγειρίτης στην ΩγυγίαΛοξίας έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 11:09Πω πω...νεύρα που έχετε κι οι δυό σας...ηρεμία λέμε...
Ρε συ tanipteros, ετυμολογείς πως: "ΔΙΑΣ = ΔΕΥΣ από το ΔΕΥΩ"
Θα ήθελα να ξέρω τις ετυμολογικές πηγές σου.
Διότι, τουλάχιστον στα ετυμολογικά λεξικά που έχω (Hofmann, Γαζή, Liddell Scott, Μπαμπινιώτη,), δεν βλέπω τέτοια ετυμολογία.
taxalata xalasa έγραψε: ↑19 Οκτ 2024, 19:07Νέο νήμα λόγω τουό,τι τ'άλλο νήμα έπεσε σ'άπειρο loop.
Εδώ ρωτάμε καθαρά περί του θεού των γιουδαίων και πατέρα του τζίζας κράιστ..
αντε ρε στην αλβανία απόπου ήρθες.... που μας το παιζεις και γλωσσολόγος... άσχετε...Λοξίας έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 14:58Μάλιστα!tanipteros έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 12:20δεν το ετυμολογώ εγώ έτσι λέει ο Αθανάσιος Σταγειρίτης στην ΩγυγίαΛοξίας έγραψε: ↑20 Οκτ 2024, 11:09Πω πω...νεύρα που έχετε κι οι δυό σας...ηρεμία λέμε...
Ρε συ tanipteros, ετυμολογείς πως: "ΔΙΑΣ = ΔΕΥΣ από το ΔΕΥΩ"
Θα ήθελα να ξέρω τις ετυμολογικές πηγές σου.
Διότι, τουλάχιστον στα ετυμολογικά λεξικά που έχω (Hofmann, Γαζή, Liddell Scott, Μπαμπινιώτη,), δεν βλέπω τέτοια ετυμολογία.
Ο Αθανάσιος Σταγειρίτης...ένας φιλόλογος του 18ου αιώνα, το ετυμολογεί έτσι. Υπάρχει άλλος;
Λοιπόν, η ονομαστική Δίας, είναι νεοελληνική και προέρχεται από την ονομαστικοποίηση της αιτιατικής "τον Δία". Είναι ένα φαινόμενο που συμβαίνει πολλές φορές στην ελληνική γλώσσα. Π.χ.
ο ελέφας, τον ελέφαντα => ο ελέφαντας.
ο μέλλων, τον μέλλοντα => ο μέλλοντας
Συνεπώς, δεν υπάρχει ΔΙΑΣ = ΔΕΥΣ, καθώς το ρήμα Δεύω δεν έχει καμία σχέση.
Το ΔΕΥΣ, είναι Αιολικό αλλά και Λακωνικόν και ήδη έχουμε το μηκυναϊκό "Di-wc" (diwos).
Για το ΖΕΥΣ, έχουμε τους μεγαλύτερους γλωσσολόγους και λεξικογράφους, να το ετυμολογούν από την ΙΕ *dyḗws => πρωτοελληνική *Dzéus.
Θα συνταχθώ, λοιπόν, με τους εμφανώς πιο καταρτισμένους γλωσσολόγους-λεξικογράφους παρά με την προσωπική ερμηνεία του Αθ. Σταγειρίτη.